Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 11:03
|
|
|
ja ik zou mezelf zomaar kunnen veroordelen absoluut. de waarheid dwingt mij om dit te zeggen. als ik zou zeggen dat ik wel zou handelen , dan zou ik als hoogmoedig en arrogant worden bestempeld.
ik snap de strekking van je verhaal. en gezien in het licht van de tijd en dat het puur theologisch zou zijn de uitspraken van C en L, is het niet erg wat deze twee zwijnen hebben gedaan en gezegd ? dus de tijdsgeest bepaald of een daad verwerpelijk is? of een gedachtengoed ?
of omdat vele mensen zich er goed bij voelen en onze waarden calvinistisch zijn?
ik ga geen stukken erbij halen waarin zowel C als L de joden verw
ensen , de vernietiging toeewensen en het later iets nuanceren omdat het toch wel erg grof was.
er zijn al hele polemieken gevoerd over deze kwestie. feit is , ook al praten jullie hier op dit forum het goed , dat beide verachtelijke ideeen erop nahielden tov de joden.
dat is misschien puur theologisch , maar de haat druipt eraf.
en dat de joden die naar de hollandse schouwburg gingen laf waren .......... mmm heel bijzondere uitleg. is dus eigenlijk gewoon hun eigen schuld ? de maatregelen ter uitsluiting van de joden waren toen al in alle hevigheid aan de gang.
ik heb verder geen zin in een welles niets verhaal.
feit is dat nederland de meeste joodse slachtoff ers heeft en dat er geen tot weinig compassie is geweest met hen.
dat ik dat met feiten etc etc etc zou moeten onddersteunen lijkt mij een zeer veeg teken. dat de waarheid niet wordt erkend en antisemitisme in de nederlandse kerken nog steeds springlevend is.
het is per slot van rekening hun eigen schuld toch ........?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 11:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt helemaal gelijk Willem. Waar Chatuliem aan refereert is iets wat hem helemaal niet aan gaat , waar hij ook helemaal niet van weet hoe dat verder is gegaan en het ergste hiervan nog dat het ging over een opmerking die gemaakt werd in de chatbox op de dag dat ik mijn zusje had begraven, een zwarte dag in mijn leven en die ik ook ontzettend mis. Maar, inderdaad om je gelijk te halen kan je ver gaan en over ethische grenzen gaan....Verder fantaseert hij er nog een verhaal bij wat helemaal niet zo is. Hij kan beter zijn nickname in Pinokkio veranderen en dan zal de neus wel erg lang zijn......... En inderdaad, hebben ze niets beter te doen? En het is te kinderachtig voor woorden dat ben ik helemaal met je eens......en daarbij nog erg onfatsoenlijk ook.... | Tot nu toe heb ik mij strikt gehouden aan dingen die hier op het forum en in de chatbox genoemd zijn. Vergeven is dus niet je sterkste punt Wmijn, vergeving vragen komt zeker ook niet in jouw bijbel voor. De strategie die je nu kiest, nl. mij uitmaken voor verhalenverteller, is de slechtste, je leugens worden alleen nog maar groter...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 9 september 2012, 12:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 11:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat de ene mens als "occult" benoemd, is voor de ander louter "energie goed verdelen", chat.
dat is het hem dus; kun je je verplaatsen in de denkwijze van andere mensen. | Het is duidelijk dat je de discussie niet gevolgd hebt, want dan zou je ook wel anders reageren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 11:29
|
|
|
Gezinsuitbreiding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 11:38
|
|
|
Nou , komt ie dan.
Het gaat over een raam. Het lijkt of ie heel smerig is , vooral als de zon er op schijnt . Allemaal strepen. Maar hoe of wat ik er ook op boen , schoon probeer te krijgen ... niks helpt . Wat opvalt is dat het precies de 2 ramen aan de achterkant van de woning zijn. Het probleem is ... het zit niet OP het glas maar IN het glas. Ze hebben me ooit wel eens verteld dat het komt door het zoute water van de schelde wat overwaait met harde wind . Maar waarom wel bij mij en niet bij de buren? Een ander heeft wel eens gezegd dat er bij de bouw iets verkeerds gegaan is . Maar dat vind ik ook vaag. Misschien een schilder in ons midden die hier uitleg over kán geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 11:40
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik ben heel veel in Ouddorp geweest met vakantie, mijn ervaring: ze hebben een grote mond ze proberen voor te dringen in de supermarkt, kroeg, enz als je gaat vissen met een boot laten ze hun lijn te breed uitwaaieren (heb er al veel doorgesneden)
jullie zeeuwen zeggen ze brengen geld in het laatje en dat denken die "moffen" ook en denken dat ze daarom voorrang hebben op een hollander, maar ik als hollander breng toch ook geld in het "zeeuwse" laatje ps het is net als met de hollanders: er zijn goeie en minder goeie |
Relax blijven , Gerrit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 12:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou , komt ie dan.
Het gaat over een raam. Het lijkt of ie heel smerig is , vooral als de zon er op schijnt . Allemaal strepen. Maar hoe of wat ik er ook op boen , schoon probeer te krijgen ... niks helpt . Wat opvalt is dat het precies de 2 ramen aan de achterkant van de woning zijn. Het probleem is ... het zit niet OP het glas maar IN het glas. Ze hebben me ooit wel eens verteld dat het komt door het zoute water van de schelde wat overwaait met harde wind . Maar waarom wel bij mij en niet bij de buren? Een ander heeft wel eens gezegd dat er bij de bouw iets verkeerds gegaan is . Maar dat vind ik ook vaag. Misschien een schilder in ons midden die hier uitleg over kán geven? |
Zit het tussen je ramen of er op? Als het er op zit kan het cementsluier zijn,weer en wind tasten je voegen aan,cementwater loopt over je ramen en voila......strepen,het tast je ramen aan dus gewoon poetsen helpt niet.Er zijn schoonmaakmiddelen voor te krijgen en als je je gevel impregneert herhaalt het probleem zich niet. Zit het tussen je ramen dan zijn ze lek,niks aan te doen(behalve vervangen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 12:42
|
|
|
Wel n geinig topicje dat ik geopend heb hier he al 178 pagina´s met ruim 5000 euh... vrij aparte bijdragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 12:48
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik ben heel veel in Ouddorp geweest met vakantie, mijn ervaring: ze hebben een grote mond ze proberen voor te dringen in de supermarkt, kroeg, enz als je gaat vissen met een boot laten ze hun lijn te breed uitwaaieren (heb er al veel doorgesneden)
jullie zeeuwen zeggen ze brengen geld in het laatje en dat denken die "moffen" ook en denken dat ze daarom voorrang hebben op een hollander, maar ik als hollander breng toch ook geld in het "zeeuwse" laatje ps het is net als met de hollanders: er zijn goeie en minder goeie |
De gemiddelde "mof" is blij dat navigatiesystemen uitgevonden zijn... die käsekopfen stuurden ze altijd de verkeerde kant op als ze netjes en vriendelijk de weg vroegen.
Je kan het ontkennen, maar 2 waarheden zal ik je hier geven:
1: water is nat 2: zonder duitsland ging nederland failliet en had het geen reden tot bestaan.
Wees dus maar blij dat wij er zijn en zwaai voortaan vriendelijk met je hele hand, niet alleen met je middelvinger
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 12:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Zo langzamerhand lijkt dit meer een kruistocht te worden, een klopjacht. Waar zijn jullie op uit? Net als Paulus mensen verwijderen uit ons midden.? |
Jol, een klopjacht is te veel eer voor diegenen. Het heeft meer te maken met Farizeeërgedrag. Vooral weten wat goed is en maar zo veel mogelijk feiten uit de Bijbel verzamelen om je gelijk te krijgen. Ik vind het de kunst om juist geen farizeeër te worden. Als wij zelf weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens (ook geen CMMers)verhinderen om zo te leven zoals je dat zelf wilt en niet zoals sommige mensen dat bijna van je eisen en daar ook heel ver (te) in gaan. De Bijbel bestaat uit feiten die een ieder anders interpreteert, daarom zijn er helaas ook zoveel kerken en huis gemeentes bijgekomen omdat een ieder denkt dat zijn woord, het woord is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 12:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Fijn, dat je meedeelt dat je nergens van afweet....mag ik de meerwaarde van die opmerking weten? Want eigenlijk slaat het nergens op wat er staat. |
Juist niet, hij slaat de spijker op zijn kop!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | Wel n geinig topicje dat ik geopend heb hier he al 178 pagina´s met ruim 5000 euh... vrij aparte bijdragen  |
Het forum van CM zit vol verrassingen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tot nu toe heb ik mij strikt gehouden aan dingen die hier op het forum en in de chatbox genoemd zijn. Vergeven is dus niet je sterkste punt Wmijn, vergeving vragen komt zeker ook niet in jouw bijbel voor. De strategie die je nu kiest, nl. mij uitmaken voor verhalenverteller, is de slechtste, je leugens worden alleen nog maar groter... |
Schrijf jij nu maar je romantische gedichten, lijkt me wijzer... En je bent wel een verhalenverteller en je bemoeit je ook nog eens met zaken die je niets, maar dan ook helemaal niets aangaan.....dus doe dat dan ook niet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:02
|
|
|
We kunnen het hele internet er wel bijhalen, van beide zijden, maar hoeveel waarde heeft het nou helemaal?
Het blijft een feit dat praktisch het gehele joodse gedeelte van de nederlandse bevolking is vermoord. Duidelijk veel en veel meer dan in andere landen. Het ambtenarenapparaat in Nederland heeft goed met de bezetter samengewerkt, ook op aanraden van Wilhelmina, je weet wel, de deserteur die in Londen het goede leven leed en haar landgeneuten liet verrekken.
Feit is ook dat zowel Luther en Calvijn antisemitisch waren en vooral door de vervangingsleer Gods volk veel kwaad gedaan hebben. En inderdaad, wij mensen hoeven hen niet te veroordelen....
De vraag is nu wat wij kunnen doen om het beter te doen, beter vooruit kijken dan achterom kijken, toch? Dus controleer waar jouw collectegeld heen gaat en spreek je gemeente er op aan. Stem woensdag op een partij die Israel goed gezind is. Probeer, waar mogelijk, israelische produkten te kopen, boycot Gods volk niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is duidelijk dat je de discussie niet gevolgd hebt, want dan zou je ook wel anders reageren... |
Domme opmerking en je doet Hannah ook tekort, zij heeft moeite gedaan om zich erin te verdiepen en niet zo maar een oordeel te geven...... Het is niet jouw mening en daar kan je niet tegen blijkbaar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is duidelijk dat je de discussie niet gevolgd hebt, want dan zou je ook wel anders reageren... |
inderdaad Chat, als ze zou schrijven zoals in deze discussie "normaal" is, zou ze veel veroordelender en bevooroordelender moeten schrijven! Schaam je, Hannah!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:13
|
|
|
ZWAAN995 schreef: |  |
De familie Phelps was de afgelopen week weer voor de tv,die delen je mening maar hun plaatjes zijn een stuk heftiger........ze denken ook de waarheid te verkondigen.........wel interessant om naar te kijken trouwens...... http://www.godhatesfags.com/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De familie Phelps was de afgelopen week weer voor de tv,die delen je mening maar hun plaatjes zijn een stuk heftiger........ze denken ook de waarheid te verkondigen.........wel interessant om naar te kijken trouwens...... http://www.godhatesfags.com/ |
Ik heb ook een stukje gezien, bizar he???? trieste constatering dat die meningen -iets minder heftig- ook om CM voorbij komen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Schrijf jij nu maar je romantische gedichten, lijkt me wijzer... En je bent wel een verhalenverteller en je bemoeit je ook nog eens met zaken die je niets, maar dan ook helemaal niets aangaan.....dus doe dat dan ook niet...... |
Wel typerend Willemijn dat jij op diverse topics mensen het zwijgen tracht op te leggen.
Wie is hier nu niet verdraagzaam?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Schrijf jij nu maar je romantische gedichten, lijkt me wijzer... En je bent wel een verhalenverteller en je bemoeit je ook nog eens met zaken die je niets, maar dan ook helemaal niets aangaan.....dus doe dat dan ook niet...... | Alles wat op het forum neergezet wordt mag besproken worden. En jij bent nogal vrij duidelijk tegenover Zeeland geweest. De ellende voor jou is, dat ik dat niet snel vergeet. In plaats van dat je nu ingaat op dat wat er geschreven is, of nog liever, dat je dingen rechtzet, die nu nog fout zitten, probeer je uit alle macht de verantwoording van je af te schuiven. Waarom eigenlijk? Voel je je er te goed voor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jol, een klopjacht is te veel eer voor diegenen. Het heeft meer te maken met Farizeeërgedrag. Vooral weten wat goed is en maar zo veel mogelijk feiten uit de Bijbel verzamelen om je gelijk te krijgen. Ik vind het de kunst om juist geen farizeeër te worden. Als wij zelf weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens (ook geen CMMers)verhinderen om zo te leven zoals je dat zelf wilt en niet zoals sommige mensen dat bijna van je eisen en daar ook heel ver (te) in gaan. De Bijbel bestaat uit feiten die een ieder anders interpreteert, daarom zijn er helaas ook zoveel kerken en huis gemeentes bijgekomen omdat een ieder denkt dat zijn woord, het woord is.... |
Pax melior est quam iustissimum bellem. ( Vrede is beter dan de rechtvaardigste oorlog. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:31
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Alles wat op het forum neergezet wordt mag besproken worden. En jij bent nogal vrij duidelijk tegenover Zeeland geweest. De ellende voor jou is, dat ik dat niet snel vergeet. In plaats van dat je nu ingaat op dat wat er geschreven is, of nog liever, dat je dingen rechtzet, die nu nog fout zitten, probeer je uit alle macht de verantwoording van je af te schuiven. Waarom eigenlijk? Voel je je er te goed voor? |
Mijn geheugen is ook prima en nogmaals.bemoei je niet met zaken die je niets aangaan..... Ga eens lekker buiten in het zonnetje zitten en kijk eens wat jij allemaal hier zegt, lijkt me een veel betere optie........ En verder ga ik op dat domme bovenstaande stukje niet eens in want je kent de kwestie helemaal niet......je denkt dat je het weet en dat is heel wat anders......Gaat er vaak om wat je niet weet he???? Dus bespaar me je malle schrijfsels.....ook zonde van je tijd....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 9 september 2012, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | niet opeten joh!! straks sla je nog ROOD uit!!  |
De opkomst van de partijen viel me tegen,alleen PVDA en CDA stonden er.......de andere gemeentelijke politici lagen met de derriere in de zon denk ik..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ULV214
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:49
|
|
|
Heel veel sterkte Wees eerlijk tegen elkaar over wat je voelt want juist in deze situatie heb je ELKAAR en GOD harT nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:52
|
|
|

We kunnen ook ermee smijten of...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:52
|
|
|
Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...
Waar waren wij toen God in Zijn wijsheid de wereld bedacht. Wie denken wij te zijn als wij met de raadselen, de waaroms te maken krijgen. Wie zijn wij om in "onze wijsheid" te denken dat wij Zijn woord echt kunnen doorgronden, dit op mensen leggen en daarmee ook hun geloof en visie, hun leven die zij leven voor God kunnen beoordelen en veroordelen.
Een veroordelende God Chat? Ja, HIJ heeft het oordeel. En WIJ zijn elkaar niets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben. Dat is Zijn verordening. God is zoveel groter, Hij denkt Out of the Box en zo anders. Hij ziet ons en onze acties, en daarachter ziet Hij ons hart en heeft het overzicht over ons leven.
Het is ongelooflijk hoe hier met oordeel wordt geslingerd als zijnde van God en dan ook nog te denken dat je daarin een handje moet helpen.
Job 38... mooie samenvatting van God ten opzichte van ons kleine eigen-wijze mensjes...
By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:01