Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:03
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja t is stil aan de overkant .........
Sebastiaan is met Hanna in conclaaf en zoekt in de boeken naar bewijzen.
Mijn kleur is t ie ook niet die C en de fam Von Amsberg ook niet, uitvreters en profiteurs.
en ze verkopen hun moeder nog ( wordt moeilijk ) maar als ze nog leefde onze Juli dan werd ze verkocht.
wordt vervolgd |
Stoken heeft ook géén zin dat je mede broeder/zuster opjut anders word alles van kwaad tot erger.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk Bastiaan, ik begrijp je echt niet. De laatste weken is het getreiter niet van de lucht van Shanita over de evangelische beweging. En daar heb ik nog nooit een bijdrage van je gelezen dat je de manier van doen niet vindt kunnen. Nu is Calvijn de pineut en je zit op de kast. Als de evangelische beweging ervan langs krijgt, vind je het dan vreemd dat Calvijn er ook eens van langs krijgt?? Dat schijnt hier zomaar straffeloos te kunnen, dus wees een vent en veroordeel dat andere dan ook. |
En? Even afgezien van wat Shanita post, ze gebruikt tenminste wel bron materiaal om haar verhaal te staven, dat heb ik over de uitlatingen over Calvijn en Luther nog niet gezien.
ZWAAN995 schreef: | Calvijn is dood en men heeft een heftig discussie hier sjonge net als de kabinet dat doen veel blabla om hun verhaal af te steken. Elk mens hier op aarde krijgt hem of haar portie wel na de dood. Besteed je tijd meer in de Heer dan in iemand die al dood is als Calvijn. Zo denk ik erover.
<><
Zwaan |
Paulus, Petrus en Johannes zijn ook dood, maar uit hun bijbelboeken leren we wel de Heer kennen. Zo ook met Calvijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:05
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ah, dan ben je geslaagd voor het praktijkgedeelte van je inburgeringsexamen, Visser. Nu de theorie nog...........  |
Asjeblief zeg , je wilt me toch niet terug in de schoolbanken hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:07
|
|
|
JOB303 schreef: | hoi willemijn.
je was het niet eens met de laatste regel van het gedicht. dat is op zich wel te begrijpen. in de bijbel staat dat de rechtvaardige 7 maal per dat struikelt. heel vaak betekend dat.
toch is het wel waar wat in het gedicht staat. het geldt degenen die werkelijk in Christus zijn. ze hebben met Hem mogen ruilen; Hij heeft hun zonden gedragen, zij krijgen zijn volmaakte gerechtigheid. in de bijbel wordt dit vergeleken met een wit kleed. ze zijn rein in Hem.
maakt dit zorgeloze mensen?
Nee. Het ware geloof in Hem heeft in zich dat het Christus weldaden aanneemt, en van daaruit dankbaar is. In de gelovigen is dit helaas niet altijd even sterk aanwezig, maar het wordt als het goed is wel steeds meer hun begeerte. het is een kenmerk van het ware geloof, dat de gelovige altijd streeft naar volmaaktheid.
Ze hebben een Zaligmaker Die hen lief heeft gehad en ook lief zal hebben tot het einde. Hijzelf zorgt ervoor dat ze niet zo zullen struikelen dat ze het geloof zullen verloochenen of verloren gaan.
zijn ze dan niet verantwoordelijk voor hun daden?
dat zijn ze wel, je kunt bv. in de bijbel lezen dat jakob zijn vader bedriegt, en vervolgens door zijn oom, en weer later door zijn zoons bedrogen wordt. hieruit kunnen we leren dat God het niet goedkeurde wat hij deed. toch kwam hij met Zijn God niet bedrogen uit. Daarom is hij, ondanks dat zijn falen niet goed te praten is, toch zo gelukkig.
er zijn altijd gelovigen geweest. wij kunnen niet aan de buitenkant zien of het vanbinnen waar is. het komt er op aan of ons geloof niet door onszelf gemaakt is, maar door God aan ons geschonken is. dat zal dan ook in onze wandel te zien zijn.
zeg dus nooit, niemand is volmaakt en ik ook niet, dus een zonde meer of minder maakt niet uit. of we moeten zelf de straf voor onze zonden dragen, of Hij heeft onze zonden gedragen en dan wil je ook voor Hem leven.
gr. Job[b] |
Dat bedoel ik er niet mee te zeggen....Er wordt in sommige kerkelijke kringen vrij makkelijk over vergeving gepraat.....vergeven is voor mij dat je inziet waar je de ander mee gekwetst hebt en onheus bejegent hebt........en vice versa.......dan kan je niet makkelijk zeggen ik heb een rein gewaad......inzicht in wat je hebt gedaan en dan vergeven........ En niet denken, God vergeeft me dus mijn schuld is schoon gewassen, dat vind ik te makkelijk....Snap je wat ik bedoel te zeggen Job?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 11 september 2012, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:11
|
|
|
HARALD940 schreef: | Paulus, Petrus en Johannes zijn ook dood, maar uit hun bijbelboeken leren we wel de Heer kennen. Zo ook met Calvijn.... |
Heer zijn mannen diciplen waren niet op de voorgrond die hielden Christus centraal die waren aanhangers van Gods Woord die niet afdeden of gingen toevoegen na Zijn Woord. Calvijn voegde wel toe en haalde dingen af van Gods Woord. We moeten géén Calvijn aanhangen want dan doe je aan mens verheerlijking we moeten Christus centraal stellen in ons leven.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:18
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Schrijft niet zulke mooie gedichten als Chatuliem...  |
MAN ZIJN
ik ben een man en dat is een geluk ik doe niet hysterisch ook al heb ik het druk
ik verspil niet mijn leven met "wat moet ik aan" kan zonder depressie van de weegschaal af gaan
ik gooi dingen weg, ik heb niks te veel en als iets kapot is dan maak ik het heel
parkeren is easy; gewoon in 1 keer en al doen we hetzelfde ik verdien toch veel meer
ik ben een man en denk logisch na ik leef niet op light-drank en 3 blaadjes sla
als ik ergens heenloop weet ik de weg terug ik maak van een olifant in no time een mug
en al deel ik met duizenden vrouwen het bed ben ik juist "de man" in plaats van de slet
als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan en tijdens het plassen kan ik blijven staan
ik ben een man ja, dat doet me plezier ik word niet dronken van 2 glazen bier
ik weet wat "buitenspel" is, daarom geef een brul want voetbal is passie en de scheids is een lul
publiekelijk huilen dat doe ik dus nooit hé, ik kan vangen als iemand iets gooit
en ik hoef niet te baren, dus geen centje pijn IS HET NIET GEWELDIG OM EEN MAN TE ZIJN
bedoel je zoiets?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:19
|
|
|
Nee Gerrit, Das geen gedicht maar een rijmpje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:24
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Heer zijn mannen diciplen waren niet op de voorgrond die hielden Christus centraal die waren aanhangers van Gods Woord die niet afdeden of gingen toevoegen na Zijn Woord. Calvijn voegde wel toe en haalde dingen af van Gods Woord. We moeten géén Calvijn aanhangen want dan doe je aan mens verheerlijking we moeten Christus centraal stellen in ons leven.
<><
Zwaan |
Calvijn zou het niet eens prettig gevonden hebben als wij onszelf calvinisten noemden, dus waar heb je het over?
En toevoegen en afhalen aan Gods woord? Dan zou je eerder bij Servet moeten zijn. Niet willen geloven in de drie-eenheid, en de kinderdoop een duivelse uitvinding noemen. (Dan ook niet raar dat Katholieken en Protestanten problemen hadden met zijn uitspraken) Niet dat hij daarvoor nou een aardse doodstraf verdiende, maar in die tijd werd de doodstraf al voor minder uitgesproken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:25
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nee Gerrit, Das geen gedicht maar een rijmpje |
oh, heb er 2 dagen op zitten zweten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:28
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Zeeland, je wéét toch dat mannen miepen bij elk pijntje, waar vrouwen nog rustig doorgaan........ Ze mogen blij zijn dat bevallen niet voor hun bestemd is..... Maar als vrouw weet je bij een beetje `gemiep`: Ach...... valt allemaal wel een beetje mee  |
MAN ZIJN
ik ben een man en dat is een geluk ik doe niet hysterisch ook al heb ik het druk
ik verspil niet mijn leven met "wat moet ik aan" kan zonder depressie van de weegschaal af gaan
ik gooi dingen weg, ik heb niks te veel en als iets kapot is dan maak ik het heel
parkeren is easy; gewoon in 1 keer en al doen we hetzelfde ik verdien toch veel meer
als ik ergens heenloop weet ik de weg terug ik maak van een olifant in no time een mug
en al deel ik met duizenden vrouwen het bed ben ik juist "de man" in plaats van de slet
als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan en tijdens het plassen kan ik blijven staan
ik weet wat "buitenspel" is, daarom geef een brul want voetbal is passie en de scheids is een lul
publiekelijk huilen dat doe ik dus nooit hé, ik kan vangen als iemand iets gooit
en ik hoef niet te baren, dus geen centje pijn IS HET NIET GEWELDIG OM EEN MAN TE ZIJN
hier past het ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:30
|
|
|
GERRIT603 schreef: | doe ik dus ook
wij hebben hier maar 4 shoarmatenten en het is overal hetzelfde  |
De shoarma boer waar ik kom die kent mij inmiddels, ik wil altijd alleen maar brood en vlees, en verder niks.
Vandaag alleen een lekker kipfileetje gegeten 's avonds, met een (klein) beetje satesaus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Iedereen kan schilderen JA net als tante til ken ik wel maar het idee is leuk hoor  |
Hai Erika,
Nou kom je wel met een hele goede tip, ik heb ff gegoogled op 'Tante Til', Nou ze maakt mooie dingen hoor
Ik hoop dat we het over dezelfde Tante til hebben...denk van wel...
Ze heeft 'n gave site met allemaal creatieve dingen, informatie, voorbeelden en inspiratie, noem maar op en ze heeft 't.... echt gaaf hoor...
Haar site is nog wel 'under construction' (onder constructie), maar wel bijna helemaal klaar.
Tante Til's Creatheek
Heel erg véél informatie en je kan er echt alles bestellen op creatief gebied tegen redelijke prijzen. Ja, dat kan ik weer weten want een tijdje terug heb ik heel veel schildersbenodigheden gekocht in een best wel duur zaakie. Maar ja, ik had 10% korting omdat ik het pasje van mijn leraar schilderen, zelfs kunstschilder nog had.
Kijk, 't gaat er niet om, hoe 'goed' anderen iets vinden(al is dat wel leuk om te horen), maar of je er zélf lol in hebt... , dát is namelijk kunst...onder meer.
Ik hou ook van dit soort winkeltjes
Even een, vind ik, gaaf voorbeeld van een illustratie voor een meisjeskamer, namelijk Pipi Langkous, was ik gek op als kind...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat bedoel ik er niet mee te zeggen....Er wordt in sommige kerkelijke kringen vrij makkelijk over vergeving gepraat.....vergeven is voor mij dat je inziet waar je de ander mee gekwetst hebt en onheus bejegent hebt........en vice versa.......dan kan je niet makkelijk zeggen ik heb een rein gewaad......inzicht in wat je hebt gedaan en dan vergeven........ En niet denken, God vergeeft me dus mijn schuld is schoon gewassen, dat vind ik te makkelijk....Snap je wat ik bedoel te zeggen Job? |
Je kan het misschien ook iets anders bekijken in die laatste zin.
Jij bent nog steeds jij in de laatste zin, in je zondige maar gelovige aard, maar je hebt het kleed Jezus als een gift gekregen, en je hebt het niet zelf aangetrokken omdat je het waard was, maar je werd erin aangekleed omdat je door Jezus werd waard gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:55
|
|
|
HARALD940 schreef: | Je kan het misschien ook iets anders bekijken in die laatste zin.
Jij bent nog steeds jij in de laatste zin, in je zondige maar gelovige aard, maar je hebt het kleed Jezus als een gift gekregen, en je hebt het niet zelf aangetrokken omdat je het waard was, maar je werd erin aangekleed omdat je door Jezus werd waard gezien. |
Maar hoe zit het dan met je persoonlijke vergeving? Het zijn prachtige woorden, maar jij weet net zo goed als ik dat vergeving soms een brug te ver kan zijn.....en dan heb ik moeite met de term een rein kleed..... De vrouw van Dutroux heeft zich ook bekeerd maar zij heeft wel vreselijke dingen gedaan. Wandelt zij nu ook in een rein kleed......? Hoe zou dat voor de ouders van die vermoorde en uitgehongerde kinderen zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:01
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Erika,
Nou kom je wel met een hele goede tip, ik heb ff gegoogled op 'Tante Til', Nou ze maakt mooie dingen hoor
Ik hoop dat we het over dezelfde Tante til hebben...denk van wel...
Ze heeft 'n gave site met allemaal creatieve dingen, informatie, voorbeelden en inspiratie, noem maar op en ze heeft 't.... echt gaaf hoor...
|
Ik denk dat Erika toch een ander bedoelde, geeft niet
Erika, die met die klodder roze verf hier en daar toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat bedoel ik er niet mee te zeggen....Er wordt in sommige kerkelijke kringen vrij makkelijk over vergeving gepraat.....vergeven is voor mij dat je inziet waar je de ander mee gekwetst hebt en onheus bejegent hebt........en vice versa.......dan kan je niet makkelijk zeggen ik heb een rein gewaad......inzicht in wat je hebt gedaan en dan vergeven........ En niet denken, God vergeeft me dus mijn schuld is schoon gewassen, dat vind ik te makkelijk....Snap je wat ik bedoel te zeggen Job? |
Hai Willemijn!
Wat ik heel tof vind van je: je denkt vaak genuanceerd!
En niet van zwart is zwart, wit is wit, er zijn idd nog zoveel grijstinten tussen.
Daarom, als jij iets schrijft, kan ik daar zo heerlijk over nadenken... Omdat er zoveel wijsheid in zit, in je postings, nu weer
Dank je wel!
Sweet dreams tonight!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe zit het dan met je persoonlijke vergeving? Het zijn prachtige woorden, maar jij weet net zo goed als ik dat vergeving soms een brug te ver kan zijn.....en dan heb ik moeite met de term een rein kleed..... De vrouw van Dutroux heeft zich ook bekeerd maar zij heeft wel vreselijke dingen gedaan. Wandelt zij nu ook in een rein kleed......? Hoe zou dat voor de ouders van die vermoorde en uitgehongerde kinderen zijn? | Vergeving is niet iets wat je aan een ander zou moeten verplichten. Dat komt van de mens zelf uit. En ieder gaat zn eigen proces hiermee in. Niet vergeven heeft ook zn consequenties, kan ook zorgen voor verbittering en haat. Zou jij een leven in haat willen doorbrengen? Ik niet in elk geval.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 12 september 2012, 00:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:09
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn!
Wat ik heel tof vind van je: je denkt vaak genuanceerd!
En niet van zwart is zwart, wit is wit, er zijn idd nog zoveel grijstinten tussen.
Daarom, als jij iets schrijft, kan ik daar zo heerlijk over nadenken... Omdat er zoveel wijsheid in zit, in je postings, nu weer
Dank je wel!
Sweet dreams tonight!
 |
Aardige woorden Shanita....dank je wel.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:19
|
|
|
GERRIT603 schreef: | oh, heb er 2 dagen op zitten zweten  |
Oh en dan zit ik het zo bruut tot rijmpje af te kraken. Sorry hoor! 't Is echt eh heel eh mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:32
|
|
|
HARALD940 schreef: | De shoarma boer waar ik kom die kent mij inmiddels, ik wil altijd alleen maar brood en vlees, en verder niks.
Vandaag alleen een lekker kipfileetje gegeten 's avonds, met een (klein) beetje satesaus  |
da's vrijgezellenvoer, he harald? sitte nie fitamientjus in!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:39
|
|
|
“De schoonheid van de dingen ligt in de geest die ze aanschouwt”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe zit het dan met je persoonlijke vergeving? Het zijn prachtige woorden, maar jij weet net zo goed als ik dat vergeving soms een brug te ver kan zijn.....en dan heb ik moeite met de term een rein kleed..... De vrouw van Dutroux heeft zich ook bekeerd maar zij heeft wel vreselijke dingen gedaan. Wandelt zij nu ook in een rein kleed......? Hoe zou dat voor de ouders van die vermoorde en uitgehongerde kinderen zijn? |
Vergeving en het kleed zijn wel 2 verschillende dingen.
Persoonlijke vergeving is iets wat jij doet, en dat kan in sommige gevallen/zonden zeer moeilijk zijn voor jezelf en vergeving. in moeilijkheid kan het enigszins vergelijkbaar met de rijke jongeling en het koninkrijk van God, maar denk daarnaast aan bv. David, de man naar God's hart, maar toch iemand die overspel pleegde, en er een moord voor pleegde, en toch weer vergeving kreeg terwijl hij voor de moord eigenlijk de dood verdiende. Ook hij had toen erg veel moeite met de vergeving.
En een rein kleed krijg je van God, Hij heeft jou dan al vergeven.
En of de vrouw van Dutroux vergeven is, dat is tussen God en haar. Al is haar keus om in een klooster te gaan leven, er niet een die uit gelovige gronden genomen is, ze zal er wonen als gast die meewerkt in en rond het klooster, maar word geen non. Ook een spijtbetuiging aan de getroffen families heeft ze (nog) niet gegeven. En hoe dat zal zijn voor de ouders van de vermoorde en uitgehongerde kinderen, hopelijk kunnen ze het (tot op zekere hoogte) verwerken, met Gods hulp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 00:50
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op woensdag 3 oktober 2012, 19:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 01:03
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik denk dat Erika toch een ander bedoelde, geeft niet
Erika, die met die klodder roze verf hier en daar toch? Why not??? |
Ja, dan is het gewoon wel héél toevallig....
Dit schilderij van Adiël net gezien, het heet "LEF!".

Even kort wat info over het werk en over de kunstenaar De schilderijen van Adiël laten een grote veelzijdigheid zien. Zijn stijl varieert van abstract tot figuratief. De schildertechniek die hij gebruikt, kenmerkt zich vooral door gelaagdheid. Laag over laag wordt de acrylverf geschilderd. Daarna wordt de bovenliggende laag er vaak gedeeltelijk afgeschraapt om de lagen eronder door te laten schemeren. Zo ontstaat een atmosferische dieptewerking. Inspiratie haalt hij voornamelijk uit zijn geloof, zijn interesse voor dans, uit tekeningen van zijn kinderen en ten slotte nog uit doedelart.
Een doedel is een vorm van schetsen, een tekening zonder duidelijk doel. Vaak ben je in gedachten -aan het dagdromen of aan het telefoneren- als je een doedel maakt.
De naam Adiël betekent: ‘Sieraad van God’. De kunstwerken die hij schildert, wil hij tot eer van God maken. Dit geldt voor zijn figuratieve schilderijen, maar ook voor zijn abstracte.
En Lef kan ik wel gebruiken
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 september 2012, 01:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 01:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Aardige woorden Shanita....dank je wel......... |
You're welcome, I mean them
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 01:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vergeving is niet iets wat je aan een ander zou moeten verplichten. Dat komt van de mens zelf uit. En ieder gaat zn eigen proces hiermee in. Niet vergeven heeft ook zn consequenties, kan ook zorgen voor verbittering en haat. Zou jij een leven in haat willen doorbrengen? Ik niet in elk geval. |
Het tegenovergestelde van liefde is niet haat, maar onverschilligheid.....
En nu slapu...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 02:01
|
|
|
Quote: | BASTIAAN schreef: Waar heb je het over? NIEMAND heeft beweerd dat Calvijn niets fout kan doen! Alleen de lege aantijgingen en gescheld op hem bleven zonder enige onderbouwing.
Als ik jouw een vuile leugenaar noem, en jij vraagt mij om bewijs. Kan ik dan volstaan om te zeggen dat ik geen bewijs geef, maar jij wel een vuile leugenaar bent, met de toevoeging: waarom denk jij dat jij niets fout kan doen, jij bent niet heilig!
Snap je hoe oneerlijk en onheus men hier over Calvijn spreekt? |
PIETER schreef: | Jij zegt dus dat NIEMAND zegt dat Calvijn zn fouten had. |
Nee, ik zei: NIEMAND zegt dat Calvijn niets fout kan doen.
PIETER schreef: | Daarnaast trek je mijn opmerking weer de verkeerde kant op, ik had het over (…) de familie Van Amsberg is. | Je sprak niet alleen over H.M. de Koningin, maar ook over Calvijn, toen je zei: “Is het dan echt zo triest dat het koningshuis, net als Calvijn, bij de cm-ers niets fout kan doen?” En die uitspraak van je is vreemd omdat helemaal geen cm-er beweerd heeft dat Calvijn niets fout kan doen.
PIETER schreef: | jij mag mij niet betichten dat ik op calvijn heb zitten schelden hier | Daar beticht ik je ook niet van. Want jij was niet degene die Calvijn een vervloekte antisemitische zwijn noemde. En omdat CORTAZAR geen onderbouwing kon of wou geven, maar alleen zijn duidingen herhaalde, is dat feitelijk niets anders dan schelden. Dat is niet zo fraai.
CHATULIEM schreef: | Kijk Bastiaan, ik begrijp je echt niet. De laatste weken is het getreiter niet van de lucht van Shanita over de evangelische beweging. En daar heb ik nog nooit een bijdrage van je gelezen dat je de manier van doen niet vindt kunnen. Nu is Calvijn de pineut en je zit op de kast. Als de evangelische beweging ervan langs krijgt, vind je het dan vreemd dat Calvijn er ook eens van langs krijgt?? Dat schijnt hier zomaar straffeloos te kunnen, dus wees een vent en veroordeel dat andere dan ook. |
Iemand die scheldt schaadt hooguit zichzelf, niet het doelwit. Dus Calvijn is niet de pineut en ik zie ook geen reden om op de kast te gaan zitten. Ik vroeg me alleen af of zijn bewering dieper ging dan naamkaartjes plakken, en of het inhoudelijk te onderbouwen was. Dat bleek niet het geval te zijn.
Men mag gerust een knuppel in het hoenderhok gooien. En heilige huisjes hoeven van mij niet gemeden te worden. Maar laat het dan wel graag eentje zijn die hout snijdt, en niet een van piepschuim.
Verder veroordeel ik CORTAZAR niet, maar constateer gewoon dat hij zijn lege claims niet wil of kan onderbouwen. En zelfs als je meent dat deze constatering niet klopt, corrigeer me gerust met de verwijzing waar hij dan zijn lege claim onderbouwd zou hebben.
Als je overigens iets dwars zit in een andere topic, kun je wellicht CM een bericht sturen. Ik begrijp niet goed waarom je van mij verwacht dat ik alles zou moeten lezen en overal op zou moeten reageren wat wel of niet door jouw beugel kan. Bovendien, als jij vindt dat elders een manier van doen verkeerd was, maakt dat dan een verkeerde manier van doen hier opeens weer goed? Lijk me niet.
ZWAAN schreef: | We moeten géén Calvijn aanhangen want dan doe je aan mens verheerlijking we moeten Christus centraal stellen in ons leven. | Een calvinist hangt niet Calvijn aan. Een calvinist is iemand die Gods Woord centraal zet en alles toetsbaar houdt aan Gods Woord. Vandaar dat een Calvinist zonder probleem Calvijns opvatting opzij zet waar hij afwijkt van Gods Woord. In dat geval zal men mij wellicht geen calvinist meer gaan noemen. soit.
Aanhanger ben ik alleen van Christus. Wat Christus ook zegt dat wil ik van harte aannemen. Jij bent ook aanhanger van Christus. De een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; en weer een ander: ik ben van Calvijn of Petrus. Maar laten we niet vleselijk zijn, maar geestelijk; Concreet: Ik houd me aanspreekbaar op Gods Woord, niet op de institutie. Ik waardeer de institutie alleen in zoverre het met Gods Woord overeen komt. Vandaar dat ik de institutie, in zoverre ik het ken, waardeer.
ZWAAN schreef: | Calvijn voegde wel toe en haalde dingen af van Gods Woord. | Dat mag beslist niet. Heb je een citaat van hem wat niet naar Gods Woord is?
Laatst aangepast door
|
BASTIAAN161
|
op woensdag 12 september 2012, 02:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 07:21
|
|
|
GERRIT603 schreef: | MAN ZIJN
bedoel je zoiets? |
Uhmmm blijkbaar ben ik voor 95% man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 07:22
|
|
|
Ik vind Engels een mooie taal, vooral met de stiff upperlip
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 08:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | da's vrijgezellenvoer, he harald? sitte nie fitamientjus in!!  |
OEPS! Daar val ik weer door de mand.......
Maar het is inderdaad vrij gezellig voer
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |