Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:35
|
|
|
Zonder een vrouw zijn ze verloren
Ja dat bedoel ik:
A woman: without her, man is nothing...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:37
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Zonder een vrouw zijn ze verloren
Ja dat bedoel ik:
A woman: without her, man is nothing...  |
and the other way? what's a women without love?
lonely
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:45
|
|
|
[quote=CARMEN073]Zonder een vrouw zijn ze verloren
Ja dat bedoel ik:
A woman without her man is nothing
ok , ik ben blij dat jij het door hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:56
|
|
|
Quote: | Ja dat bedoel ik:
A woman: without her, man is nothing
ok , ik ben blij dat jij het door hebt |
Tsss.... je kunt details ook niet aan mannen overlaten hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 00:01
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Tsss.... je kunt details ook niet aan mannen overlaten hè |
je moet niet op elke slak zout leggen, wat is nou een : of een ,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 00:09
|
|
|
nou, geef mij maar een pizza hoor, lekkerrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 00:17
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik ben een vrouw
ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg.
Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop. en ruim mijn rotzooi achter me op.
Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer!
Van een griepje is bij mij niets te merken. Ik neem een aspirine en ga gewoon werken.
Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen. In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen!
Al is vrouw-zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt "De Man"onze ontwikkeling tegen!
Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie?
Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral
Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn.
Uiteraard laten we ze in de waan Want waarheid kunnen ze psychisch niet aan:
Mannen zijn eigenlijk nog kind Dat spelen met auto's het einde vindt,
Die een potje gaat vechten als hun club verliest, Computerspelletjes speelt en maar knoeit als ie piest.
Nee, mannen willen de waarheid niet horen Zonder een vrouw zijn ze verloren
Nee deze, deze klopt tenminste  |
He ik ben ook 100% vrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 00:24
|
|
|
INGE721 schreef: | Well well, I do not begiep jou ferry well  |
Mi olso niet, maar weer Google
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 00:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee, nee , nee ik doe er niet aan mee  |
So, kan ik weer een huisje overslaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 00:32
|
|
|
[quote=CARMEN073]Mag ook.
Speciaal voor jou: zwarte piet in lood
Anna blij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 04:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | cortazar heeft een vrij breed onderwerp gestart, denk ik, chatuliem; kijk maar naar zijn openings-bijdrage. een ieder kan dus reageren op het gedeelte waar hij of zij iets zinnigs over wil zeggen.
zoals ik cortazar lees wil hij een overweging van hoe God aankijkt tegen overspel en echtbreuk. |
Als er overspel is, of als degenen die echtbreuk pleegt door gaat met een ander dan ga jezelf toch vrijuit \ben je, als je ongetrouwd met elkaar naar bed gaat, ook aan deze regels verbonden? Jozef was in wel in ondertrouw met Maria , wat betekende die ondertrouw dan? En er werd een engel gestuurd naar hem dat hij naar haar terug moest. Wanneer is er sprake van een huwelijk, ook als als je samen met iemand bent die weigert te trouwen?
Laatst aangepast door
|
HERMA135
|
op zaterdag 15 september 2012, 09:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 06:57
|
|
|
JANS221 schreef: | Soms is de keuze om te scheiden beter dan door te gaan met een relatie die niet meer is zoals het had moeten zijn. En ook mensen die overspel plegen kunnen het koninkrijk van God ingaan. |
Overspel pleeg je ook niet als je huwelijk nu zo fantastisch is....vaak is dat de onderliggende reden he? Daarmee praat ik het absoluut niet goed. En je bent geen mindere christen hoor, je kan er ook oprecht spijt van hebben en dan vergeving vragen????? Dat lees je toch in het topic vergeving???? Zelfs predikanten maken zich daar schuldig aan.....niets menselijks is de mens vreemd......laten we ons dat vooral voor ogen houden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 06:59
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik reageer, niet om iets af te doen van wat geschreven is,ik wil iets toevoegen. Bied hem die u op de ene wang slaat, ook de andere. Verhinder hem die u bovenkleed van u afpakt, niet ook u onderkleren te nemen. ( Lucas 6: 29 ) |
Ik hou er niet van om met Bijbelteksten te wapperen dat weet je, maar dit is inderdaad de tekst die de kern van vergeven raakt.....Mooi dat je hem noemt Sven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 07:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee, nee , nee ik doe er niet aan mee  |
Pure chocolade is wel gezond.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:09
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen
Ik weiger!
Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.
Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober  |
Lekker de houtkachel aan
sneeuwt het al? Anna wil snowboarden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:10
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hm... uitsmijters....
Is bijna net zo interessant als barmannen  |
Nou ik heb afgelopen weekend uitsmijters gezien, die mag jij hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:20
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Genesis 25
Wat Abraham doet zou in onze huidige cultuur vast als heel onrechtvaardig worden beschouwd. Nadat Sara gestorven is neemt hij Ketura tot vrouw, maar daarnaast, als ik het goed begrijp ook nog een aantal bijvrouwen. Alle zonen die hij verwekt zend hij met geschenken weg.
Het valt me op dat Izak en Ismaël samen Abraham begraven. Kennelijk hadden ze nog wel contact met elkaar en mss toch ook wel een goede verstandhouding. De andere zonen worden nergens meer genoemd.
Apart dat er in de bijbel zoveel vrouwen in de lijn naar Jezus in 1e instantie onvruchtbaar zijn. Weet niet of hier een speciale bedoeling mee is?
Jacob was de 1e huisman; is dus niets nieuws onder de zon  |
Daarom zoeken de dames nu nog de ware Jakob
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:27
|
|
|
Even weer omhoog halen:
Het mannentopic doet het veel te goed en dat kan toch echt niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:58
|
|
|
ANNA415 schreef: | Lekker de houtkachel aan
sneeuwt het al? Anna wil snowboarden |
ja hier ook lekker de kachel aan gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Pure chocolade is wel gezond.....  |
ja een klein stukje per dag is heel erg gezond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:25
|
|
|
Nou ik wil wel eens een poging wagen, hoewel ik niet weet of ik de aangewezen persoon hiervoor ben. Ben nml opgegroeid met de gedachte dat wij niet onder de wet hoeven te leven . De wet werd bij ons nooit voorgelezen en er werd heel weinig over gezegd. Dus ik leef echt vrij van de wet. Niet werken op zondag? of niet je was ophangen omdat het zondag is. Niet gaan tanken of een ijsje kopen?Ik had er nog nooit over nagedacht en voel(de) me geheel vrij hierin De vertaling die jij gebruikt zegt het heel mooi de wet stelt mensen onder toezicht. Als het goed is heb je als christen dat toezicht niet nodig om te leven naar Gods wil. "Wandel door de Geest en u zult de begeerte van het vlees niet volbrengen' En 'Als u door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet" dat zijn de teksten waarmee ik opgegroeid ben. En het werkt natuurlijk ook zo. Als je dicht bij God leeft en je door Zijn Geest laat leiden ga je niet stelen moorden liegen echtbreken enz. Sinds enige tijd ga ik naar een evangelie gemeente en daar leeft de gedachte dat we de wet moeten houden wel bij veel mensen. En ik merk ook dat ze toch wat geschokt zijn als ik zeg dat ik denk dat dat niet hoeft. Dat snap ik dan weer niet zo goed: Als niemand tegen je zegt dat je niet mag stelen dan ga je misschien wel stelen zoiets? Wat me opvalt dat dit soort dingen die je in je jeugd geleerd hebt heel diep in je verankert kunnen zitten en dat het moeilijk is om daar echt heel anders over te gaan denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:30
|
|
|
GERRIT603 schreef: | kwam vanmiddag een oude vriendin tegen, verslaafd aan drank en drugs, ze zat helemaal aan de grond, heb haar een pakje sigaretten gegeven en vroeg me af: moet ik dat wel doen ze was zo blij dat ik achteraf weer blij was dat ik dat wel gedaan heb, maar wel triest dat je zo terecht kan komen |
Dat je haar sigaretten hebt gegeven...begrijp ik enigszins wel... Natuurlijk is het vreselijk om iemand zo te zien.... Maar hopelijk mag ze ook de weg weer zien naar een stukje hulp... Misschien kon je haar daar nu niet op wijzen...daar was ze misschien te ver voor heen...maar dat is misschien de volgende stap...mocht je haar weer eens zien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:41
|
|
|
Van je kinderen moet je het hebben..... Mijn dochter begint volgende week aan een cursus Nederlands als moedertaal, ze spreekt heb prima maar heeft het nooit leren schrijven. Ik uitgelegd dat mensen wel snappen wat ze opgeschreven heeft, maar dat het niet is zoals je nederlands hoort te schrijven. Geef ik heel dom mezelf als voorbeeld: net zoals ik duits schrijf dus. Zegt ze heel verschrikt: zo slecht????
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 15 september 2012, 09:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:46
|
|
|
Vind het altijd heel apart dat Izak hetzelfde truckje uithaalt als zijn vader lang geleden heeft gedaan nml zeggen dat zijn vrouw zijn zuster is. Omdat hij anders(als hij haar man was) om haar gedood kon worden. De uitspraak van Abimelech: hoe gemakkelijk had 1 van het volk met haar kunnen slapen, laat wel iets zien over de moraal en de waarde van vrouwen in die tijd.
Mooi die zin Izak oogste dat jaar het honderdvoudige want de Here zegende hem Hij werd zo gezegend dat hij steeds werd tegengewerkt door jaloerse mensen. Maar hoeveel water putten er ook dicht gestopt worden steeds op nieuw vinden ze water en geeft Izak daarvoor God de eer.
het lijkt of alles in hun leven heel makkelijk gaat, dat ze ook hun moeiten hebben vind je in de laatste verzen van dit hoofdstuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:47
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Van je kinderen moet je het hebben..... Mijn dochter begint volgende week aan een cursus Nederlands als moedertaal, ze spreekt heb prima maar heeft het nooit leren schrijven. Ik uitgelegd dat mensen wel snappen wat ze opgeschreven heeft, maar dat het niet is zoals je nederlands hoort te schrijven. Geef ik heel dom mezelf als voorbeeld: net zoals ik duits schrijf dus. Zegt ze heel verschrikt: zo slecht???? |
hahaha geweldig! Nou Annette dat weet je dan ook weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:53
|
|
|
Ik ga zo maar eens aan die uien snijden vanavond eten wij hachee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:55
|
|
|
In spek gerolde haricot verts met aardappels en een gebakken kaasplak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 10:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 13 oktoberr voor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter (6) |
Wat jammer dat er zo weinig jongeren bij zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 10:08
|
|
|
MIRRIE240 schreef: | Wat jammer dat er zo weinig jongeren bij zijn! |
Als jij je opgeeft komen er misschien nog meer> (En je kunt nog altijd afhaken als je de enige blijft)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 10:38
|
|
|
CARMEN073 schreef: | een dag zonder ruimtepak is euh....
Maar heb jij vandaag ook nog wat geleerd? |
Nee, niet gisteren,wel afgelopen dinsdag. Ben toen begonnen met een curcus beeldhouwen, en ik moet zeggen dat het heel erg leuk en ontspannend is. ( dacht altijd dat het saai was )
|
|
Naar boven |
|
|