Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 07:11
|
|
|
ANNA415 schreef: | Meisjes met rooie haren Die kunnen.........................  |
Dat werd ooit eens een keer gezongen, ja 
Roodharigen zijn wel vuriger op meerdere vlakken
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 16 september 2012, 07:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 07:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Inkt van een balpen,krijg je dat nog uit je was?
Aub geen vragen over het hoe en waarom  |
Vlek insmeren met groene zeep, ff een nachtje laten intrekken en dan wassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 07:22
|
|
|
Normaliter haal ik ook niet overal bijbelteksten bij, nu wil ik toch een uitzondering maken. 1 Korintiërs 17 bestaat niet. Ik denk dat je het hebt over1 Korintiërs 6 vers 10: daar staat inderdaad: overspelers zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. Ik kan zelfs in de bijbel lezen dat niemand deel heeft aan het koninkrijk van God, …… (Joh.3:5) Gelukkig staat daar achter geen punt, maar een komma!! Het gaat verder! Een ieder die in Hem gelooft, zal behouden worden en heeft dus wel deel aan het koninkrijk van God en mag dat hier op aarde nu al weten en daaruit leven. Laten we dat tegen elkaar zeggen en zo het evangelie van Christus doorgeven.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 16 september 2012, 15:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 09:31
|
|
|
Zondag 16 september, Psalm 107: 17-22; De schemer voorbij.
Het wordt nacht voor hun ogen. Ik heb het over de kinderen van Israël. Ze zijn uit Egypte verlost, uit dat land van honger, nood en dood. Maar de woestijn blijkt een goede voedingsbodem voor ondankbaarheid. Want wat ze er ook te eten en te drinken krijgen – brood uit de hemel, vlees van vogels, water uit de rots – het is allemaal te weinig en te min. De keuken van Egypte was achteraf gezien toch zo gek nog niet! Vergeten de slavernij, de bakstenen, de vurige ovens, de zweepslagen van boeven die niets liever deden dan afbeulen… Alles vergeten – en dat alleen maar vanwege een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Is het een wonder dat de hemel boven de woestijn dichttrekt? Is het een wonder dat de nacht valt over een volk dat in de verste verte niets anders meent te zien dan redenen voor onvrede? Het is alsof ik de krant lees. Het is alsof ik in mijn eigen ziel kijk. Het is alsof ondankbare, ontevreden en toch zo stinkend rijke westen hier aan de kaak wordt gesteld. Door onze ondankbaarheid zijn we zelfs blind geworden: we zien niet eens hoezeer we de poorten van de dood genaderd zijn. Of wordt dat besef toch langzaam maar zeker levend in onze dagen? Is misschien heel onze losgeslagen cultuur in wezen één grote schreeuw, één grote angstkreet naar de hemel? God dank: de psalm spreekt niet alleen van beklemming en ontzetting, maar ook van redding. Uit de nacht van onze ondankbaarheid rijst, wonder boven wonder, toch altijd weer de zon van Gods vriendschap. Doe dus je ogen open: zie hoe rijk je bent! Kijk niet achterom. Leef naar de toekomst: Kanaän voor ogen.
Waarom sluit gij uw ogen? Zijn licht ontsteekt het licht, zijn geest komt aangevlogen, verheft uw aangezicht! Dankt dan den Heer als gij Doodsnacht zijn ontvloden – de schemer gaat voorbij, de morgen is ontboden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 09:42
|
|
|
JANS221 schreef: | Normaliter haal ik ook niet overal bijbelteksten bij, nu wil ik toch een uitzondering maken. 1 Korintiërs 17 bestaat niet. Ik denk dat je het hebt over1 Korintiërs 6 vers 10: daar staat inderdaad: overspelers zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. Ik kan zelfs in de bijbel lezen dat niemand deel heeft aan het koninkrijk van God, …… (Joh.3:5) Gelukkig staat daar achter geen punt, maar een komma!! Het gaat verder! Een ieder die in Hem geloofd, zal behouden worden en heeft dus wel deel aan het koninkrijk van God en mag dat hier op aarde nu al weten en daaruit leven. Laten we dat tegen elkaar zeggen en zo het evangelie van Christus doorgeven. |
Jans, 1 Kor 6:10, daar moet je vers 11 ook bij lezen, dan zie je dat Paulus het dan in vers 10 eigenlijk over ongelovigen heeft, hij zegt in vers 11 niet voor niets dat de gelovigen in Korinthe ook zo waren geweest, maar dat zij nu gereinigd zijn in de naam van Jezus en de HG.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:07
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hoe bewaren jullie je verse knoflook, zonder dat de hele omgeving ernaar ruikt? Ik heb het internet afgestruind voor een oplossing, maar heb het vooralsnog niet gevonden. Ik bewaar ze tot dusver in een doosje, maar dan gaan ze zweten. Maar losse bolletjes in de kelder ruikt de hele kelder ernaar. Ik lees op het internet over knoflookpasta-in-tube of knoflook verwerken in knoflookolie, maar dit wordt ook weer afgeraden, en ik hou wel van verse knoflook.
Iemand tips?? |
Ik gebruik altijd de pasta. Werkt prima. Bij de Jumbo
Anna knijpt nl altijd de knoflookpers kapot
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:22
|
|
|
Willen jullie je verzoeken aan Sinterklaas doorgeven. Ik ben niet zijn secretaresse
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:28
|
|
|
HARALD940 schreef: | Jans, 1 Kor 6:10, daar moet je vers 11 ook bij lezen, dan zie je dat Paulus het dan in vers 10 eigenlijk over ongelovigen heeft, hij zegt in vers 11 niet voor niets dat de gelovigen in Korinthe ook zo waren geweest, maar dat zij nu gereinigd zijn in de naam van Jezus en de HG. |
Deze gedachtengang van jou, harald, is m.i. niet helemaal zoals Paulus het bedoelde. Jullie hebben wel gelijk dat ik de verkeerde bijbeltekst aangaf. Ik bedoelde 1 Cor. 6: 16 en 17en daarna 1 Cor. 7. We zijn nu een tempel van de Heilige Geest, in de tijd van David en Salomo was dat nog niet zo, toen was de Heilige Geest nog niet uitgestort.
Laatst aangepast door
|
HERMA135
|
op zondag 16 september 2012, 11:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:31
|
|
|
ANNA415 schreef: | Willen jullie je verzoeken aan Sinterklaas doorgeven. Ik ben niet zijn secretaresse  |
Owwwwwww dat dachten we aangezien je het hele jaar door Zwarte piet bent dachten wij dagelijks in dienst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:35
|
|
|
GERRIT603 schreef: | er zijn pilletjes in de handel om lekker mee te kunnen stuiteren op die muziek, kun je leuk meedoen, cocaïne helpt ook maar is duurder erna als alles uitgewerkt is ben je wel een beetje heel erg moe  |
Ben al doodmoe zonder die pilletjes en ik houd liever mijn gehoor onbeschadigd Ondanks dat de muziek om 12 uur stopte heeft het bij mij blijven doorbonken in mn hoofd waardoor ik idd pilletjes moest nemen Om te kunnen slapen en hoofdpijn te onderdrukken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Owwwwwww dat dachten we aangezien je het hele jaar door Zwarte piet bent dachten wij dagelijks in dienst  |
Wel in dagelijkse dienst, maar niet voor de bestellingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:37
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ben al doodmoe zonder die pilletjes en ik houd liever mijn gehoor onbeschadigd Ondanks dat de muziek om 12 uur stopte heeft het bij mij blijven doorbonken in mn hoofd waardoor ik idd pilletjes moest nemen Om te kunnen slapen en hoofdpijn te onderdrukken  |
Oordoppen in doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:42
|
|
|
ANNA415 schreef: | Anna knijpt nl altijd de knoflookpers kapot |
Ow, dan ben ik dus niet de enige....ik ben aan de 3e bezig dit jaar Blikopeners hebben hier in huis trouwens dezelfde levensduur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 11:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wel in dagelijkse dienst, maar niet voor de bestellingen.  |
Waar dan WEL voor???? ..............
Ik bedoel: Bestellingen opnemen, bestellingen afgeven (lees: cadeautjes rondbrengen, pepernoten strooien, het dak op, etc.et.c) doe je niet, wat blijft er dan nog over??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 11:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mijn autistische zoon heeft een kledingkast die al jaren door wordt geschoven van broer op zus en nu dus bij hem staat. 't Is een handige kast maar voor hem zijn er 2 nadelen aan; Hij is blauw(volgens hem moet dat zwart zijn)en een van zijn zussen heeft er ooit op een creatieve manier spiegeltegels opgeplakt. En om dat laatste gaat het nu, hoe krijgen we die er af zonder dat de glasspinters je om de oren en in de ogen vliegen? Want die spiegels moeten natuurlijk netjes recht onder elkaar |
Ik weet iet of de spiegels al van de kast af zijn? De spiegels zitten gelijmd, wat zou kunnen helpen is een föhn onder de randen te zetten en heel langzaam de spiegel er af laten komen. Door de föhn wordt namelijk de lijm weer zacht en komt de spiegel los.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 11:24
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Waar dan WEL voor???? ..............
Ik bedoel: Bestellingen opnemen, bestellingen afgeven (lees: cadeautjes rondbrengen, pepernoten strooien, het dak op, etc.et.c) doe je niet, wat blijft er dan nog over?? |
O er zijn zoveel jobs: - het huis van Sinterklaas schoonhouden - de boot onderhouden - de boot besturen - Americo verzorgen - de pepernoten fabriek draaiende houden - de draaiboeken met alle gemeentes doornemen - spioneren wie er lief is en wie de roe moet krijgen - we hebben ook een fysioPiet - en een verPietster - beveiligingsPieten - dichtPieten - enz enz enz
Voor jullie lijkt het misschien een makkie, maar er zit een hele organisatie achter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 11:51
|
|
|
6 nachten slapen en dan gaat het feest beginnen. Leuke gezellige middag en avond van muziek. Kan jij ook geef je dan op.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 12:25
|
|
|
Vanavond chinees, maar dan wel zelfgemaakt. Vanmiddag eerst Kaffee mit Kuchen, bedankt voor het recept Erika, hij is echt heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 12:35
|
|
|
ook als die rooie haren uit een pakje komen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:06
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ook als die rooie haren uit een pakje komen?? |
Geloof je nu echt dat mannen dat verschil merken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:07
|
|
|
Ik vraag mij af waarom ik , als ik op mij Iphone CM open gelijk het profiel van Chatuliem krijg terwijl ik dat nooit aanklik???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:08
|
|
|
ANNA415 schreef: | Geloof je nu echt dat mannen dat verschil merken  |
De meeste mannen die ik ken wel( de 1e seconde al) maar misschien kun je er een paar voor de gek houden? doe je best
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag mij af waarom ik , als ik op mij Iphone CM open gelijk het profiel van Chatuliem krijg terwijl ik dat nooit aanklik???????  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag mij af waarom ik , als ik op mij Iphone CM open gelijk het profiel van Chatuliem krijg terwijl ik dat nooit aanklik???????  |
hahahaha Iphone humor??? Ik zie het voor me Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:10
|
|
|
That's a sign..... ....zoals in de filml 'Sleepless in Seatle'.......(lol)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Vanavond chinees, maar dan wel zelfgemaakt. Vanmiddag eerst Kaffee mit Kuchen, bedankt voor het recept Erika, hij is echt heerlijk! |
Ja die duitse Kaffee met Kuchen vinden mijn kids altijd zo geweldig lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:11
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | De meeste mannen die ik ken wel( de 1e seconde al) maar misschien kun je er een paar voor de gek houden? doe je best  |
Sinds de foto erop staat heb ik al veel kijkers gehad. Dus misschien gaat het lukken.
en ja ook vrouwen, heb ik wat aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:12
|
|
|
ANNA415 schreef: | Sinds de foto erop staat heb ik al veel kijkers gehad. Dus misschien gaat het lukken.
en ja ook vrouwen, heb ik wat aan  |
ja ik heb ook ff gekeken
helemaal niet nieuwsgierig
|
|
Naar boven |
|
|