ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4518 4519 4520 4521 4522 4523 4524 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:15

Slechtste moment van de dag, eigenlijk al eerder deze week...

Edwin Lensink, beter bekend als de waxinelichthoudergooier is weer opgepakt.

Je kunt in dat fascistische apenland aan de noordzee beter een meisje van 5 verkrachten en doden dan een waxinelichthoudertje naar de keunigin gooien.
Zien jullie nu in wat voor rechtstaat we leven???
George Orwell schreef het al in zijn boek: alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn gelijker dan andere...

En het ergste is: over een paar dagen is het weer prinsjesdag, dan staan de wat minder gelijke dieren weer te zwaaien naar de dictator die hen dom en arm houd.

Word toch es wakker, dom volk !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:20

ANNA415 schreef:
Geloof je nu echt dat mannen dat verschil merken Gefrustreerde smiley Clown smiley Coole smiley met zonnebril

Mag het toch wel hopen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

ROELANDE345 schreef:
ja ik heb ook ff gekeken

helemaal niet nieuwsgierig

Ach je was niet de enige Knipoog smiley
Volgende keer bij de kapper doe ik gewoon weer een andere kleur. Kijken wat er dan gebeurd. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

ANNA415 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=QW2xmf1wXuY

Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:25

ANNA415 schreef:
Daarom zoeken de dames nu nog de ware Jakob Knipoog smiley

Nah... Jacob was niet harig.

Ik vind zo'n stoere jager ook wel wat. Maar die heeft dan weer niet genoeg aan 1 vrouw Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:32

Deze is van mijn opa (die 100 werd). Hij zei het altijd als iemand bijv. pertinent op zijn eigen waarheid stond, ook al sloeg dat kant nog wal:

Het is een feit dat een koe meer schijt dan een mug in de eeuwigheid.

Ofwel: antwoord de dwaas naar zijn dwaasheid.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:33

JOSINA022 schreef:
Woedende smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:33

CARMEN073 schreef:
Nah... Jacob was niet harig.

Ik vind zo'n stoere jager ook wel wat. Maar die heeft dan weer niet genoeg aan 1 vrouw Boze smiley

Prima toch (die haren mogen ze thuis laten)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:40

Genesis 27

Een overbekend bijbelverhaal waarin we een staaltje zien van de wat mindere goede karaktertrekken van Jacob en zijn moeder Rebecca.

Ik heb het nog eens aandachtig doorgelezen en er valt mij ook iets anders op. Namelijk dat Isaak alleen Esau bij zich roept om te zegenen voordat hij sterft. Het heeft er de schijn van dat Isaak nooit van plan is geweest Jacob ook maar iets van een zegen mee te geven. De zegen die hij vervolgens uitspreekt over Jacob (denkende dat hij Esau is) laat ook weinig te wensen over; "wees heerser over uw broederen, en de zonen uwer moeder zullen zich voor u nederbuigen". Wanneer Esau zich later alsnog meldt blijkt er ook eigenlijk geen echte zegen meer over te zijn.
Vind ik ook minder sympathiek van Isaak eigenlijk.
De enige die in dit verhaal als integer en oprecht overkomt is toch Esau.

Verder is het opvallend hoe men in die tijd nog doortrokken was van de ernst van zegen en vloek. Dat is in onze tijd een stuk minder geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:42

HERMA135 schreef:
That's a sign..... Knipoog smiley ....zoals in de filml 'Sleepless in Seatle'.......(lol)

Die film liep wel mooi af ja.... Knipoog smiley
Nu is niets zeker in dit aardse leven maar sommige dingen lijken toch wel vrij zeker......en ik heb al een blauwtje bij hem gelopen als je het topic bij hebt gehouden..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:54

Nou, laat ik dan ook maar een poging wagen op deze zondagmiddag. Gewoon eens mijn gedachten erover laten gaan. Ik heb zo tussen mijn 23e en 31e ook eindeloos gesprekken gevoerd met gelovige mensen uit alle denominaties maar ook niet-christenen. Maar ja. Nu vind ik het belangrijker hoe ik er zelf over denk, hopelijk geleid door God.

Het gaat hier volgens mij om 2 kernbegrippen, nl. de wet en vrijheid.
Wat is een wet, dat zijn toch regels? doe dit niet doe dat niet.
Wat is vrijheid, losbandigheid? doe maar wat je wilt? nee natuurlijk niet. Maar toch...mag je wel doen wat je wil...als christen zijnde. Want, als het goed is heb je bij je wedergeboorte Gods Geest ontvangen, wat oa betekent dat er een soort communicatie in je zou moeten zijn tussen Zijn Geest en jouw eigen geest, waardoor je ahw automatisch het goede doet, en dus geleid door Zijn Geest de wet houdt...ook al ken je de wet niet eens. Anders gezegd, je wil is nu geschakeld aan Gods wil als het goed is.

Nou, zo zou dat moeten werken volgens mij.

Fijne zondag

Laatst aangepast door
ROLF230
op zondag 16 september 2012, 13:56
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:58

ROLF230 schreef:
Nou, laat ik dan ook maar een poging wagen op deze zondagmiddag. Gewoon eens mijn gedachten erover laten gaan. Ik heb zo tussen mijn 23e en 31e ook eindeloos gesprekken gevoerd met gelovige mensen uit alle denominaties maar ook niet-christenen. Maar ja. Nu vind ik het belangrijker hoe ik er zelf over denk, hopelijk geleid door God.

Wat is vrijheid, losbandigheid? doe maar wat je wilt? nee natuurlijk niet. Maar toch...mag je wel doen wat je wil...als christen zijnde. Want, als het goed is heb je bij je wedergeboorte Gods Geest ontvangen, wat oa betekent dat er een soort communicatie in je zou moeten zijn tussen Zijn Geest en jouw eigen geest, waardoor je ahw automatisch het goede doet, en dus geleid door Zijn Geest de wet houdt...ook al ken je de wet niet eens. Anders gezegd, je wil is nu geschakeld aan Gods wil als het goed is.

Fijne zondag

Hoe werkt dat dan als je niet wedergeboren bent? En gewoon lid bent van een kerk en gedoopt-of misschien wel niet- maar je wel met volle overtuiging christen bent?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 13:59

WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor, is absoluut niet arrogant, hemel en hel zijn zaken die we in dit aarde leven niet binnengaan........dat is voor het hiernamaals. Het is juist arrogant om je te verbeelden dat je er bent geweest.

Werkelijk; dan is Paulus ook arrogant als hij vertelt over een mens die zowel in de hemel als in het paradijs is geweest. (2 Kor 12)

Nogmaals: soms kan het zo voelen maar geen mens kan over ervaringen praten van hemel en hel in dit aardse leven.....Dat is voorbehouden aan degene die de grens van leven en dood overgaan......

Ik ben verbaasd dat jij zo hardnekkig veel investeert in het verkondigen van onbijbelse stellingen.

Onder andere Daniël, Ezechiël, Jesaja, Zacharia en Johannes zijn in de hemel geweest en vertellen hierover.
Je krijgt wel een smalle bijbel als je deze er allemaal uithaalt.

Of ben je misschien bang voor de realiteit van hemel en hel?

Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:00

@ ZWAAN995: Leuk dat je een tekst kopieert, maar wat wil je nu zeggen? Het is makkelijk om met Bijbelteksten te gooien, maar ik vroeg om wat jullie er van vonden, wat is jouw interpretatie van Galaten en wat is jouw mening over de wet? Dat kan ik niet opmaken uit slechts die vetgedrukte woorden.

@ CHATULIEM619: Bedankt voor je uitleg, duidelijk! Maar ik zie God ook als een Vader, alleen Jezus noemt ons ook zijn vriend. Wat vind jij van de vrijheid die ik aanhaal? Ik vind dat CARMEN073 heel goed weergeeft wat er volgens mijn interpretatie met Galaten 3 wordt bedoelt.

Galaten 3 vers 2 t/m 5 zegt het volgende: NBV en Statenvertaling.
2 Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven?
2 Dit alleen wil ik van u leren: hebt gij den Geest ontvangen uit de werken der wet, of uit de prediking des geloofs?
3 Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest?
3 Zijt gij zo uitzinnig? Daar gij met den Geest begonnen zijt, voleindigt gij nu met het vlees?
4 Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet!
4 Hebt gij zoveel tevergeefs geleden? Indien maar ook tevergeefs!
5 Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt?
5 Die u dan den Geest verleent, en krachten onder u werkt, doet Hij dat uit de werken der wet, of uit de prediking des geloofs?

Volgens mij denken sommige mensen dat ik de wet aan de kant schuif, dat is absoluut niet het geval. Maar ik denk dat dit gedeelte ons wil zeggen dat we ons niet moeten focussen op de wet zelf (lees dus niet: je moet je niet aan de wet houden) maar dat we moeten vertrouwen op Jezus, op onze hemelse Vader en wanneer we vertrouwen op de Geest wij automatisch gaan leven naar de wet. Zoals CARMEN073 ook zegt, focus jij je op de wet, dan zul jij je gaan focussen op zonde. Doe ik dit wel goed, doe ik dat wel goed. Nee daar gaat het naar mijn mening niet om, focus je op Jezus. En absoluut, zonde is fout. Ik hoop dat ik mijn punt over de vrijheid waarin wij mogen leven nu iets verduidelijkt heb.

Laatst aangepast door
FREEDOM929
op zondag 16 september 2012, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:02

HERMA135 schreef:
Deze gedachtengang van jou, harald, is m.i. niet helemaal zoals Paulus het bedoelde.
Jullie hebben wel gelijk dat ik de verkeerde bijbeltekst aangaf.
Ik bedoelde 1 Cor. 6: 16 en 17en daarna 1 Cor. 7.
We zijn nu een tempel van de Heilige Geest, in de tijd van David en Salomo was dat nog niet zo, toen was de Heilige Geest nog niet uitgestort.

Ok, maar in de jou aangehaalde teksten lees ik niks over dat overspeligen het koninkrijk der hemelen niet zullen beërven. Want dat was wat ik Cortazar vroeg.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:07

WILLEMIJN232 schreef:
Hoe werkt dat dan als je niet wedergeboren bent? En gewoon lid bent van een kerk en gedoopt-of misschien wel niet- maar je wel met volle overtuiging christen bent?

Ik begrijp je denk je niet goed Hoe kan iemand christen zijn en niet wedergeboren??

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 16 september 2012, 14:26
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:07

ROLF230 schreef:

Fijne zondag

Tjonge, ik zou het niet beter kunnen omschrijven. Bedankt voor je uitleg, mooi om te lezen. Helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:11

Ik wil hier nog wel een gedachte aan toevoegen.

Jezus is voor ons gestorven zodat wij weer een relatie kunnen hebben met God de Vader.

Als je een liefdesrelatie hebt met iemand dan wil je niets doen wat die persoon kwetst.

Naarmate je God beter leert kennen ga je ook meer afkeer krijgen van zonde. En je zult steeds meer zonde(n) laten, niet omdat het moet. Maar omdat je het simpelweg niet meer wilt.

Hoe meer Licht er in je leven komt, hoe meer je ook de ware aard van zonde gaat zien zodat je er uiteindelijk niet meer naar taalt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:12

CARMEN073 schreef:

Onzin.....ik heb absoluut geen angstgeloof....Jij wekt eerder de indruk dat jij dat wel hebt .

En als jij denkt dat je in de hel of hemel bent geweest dat is dat in jouw beleving zo.....ik denk dat het niet kan, en dat zeg ik uit ervaring met de stervende mens......dan merk je pas dat er meer is tussen leven en dood, met de nadruk op merk.....ik geloof ook niet in de hel dat scheelt.....dan heb je juist een angstgeloof.......altijd maar denken dat je niet het goede doet en het goede is nooit goed genoeg.....En dan de andere categorie mensen die maar denken dat vooral de ander wel in de hel zal komen maar dat zij zelf door wedergeboorte dat niet overkomt.....pfff het is een soort eigengereidheid en weinig liefdevol van mensen die zo denken.....

En gelukkig heb ik geen smalle Bijbel, ik lees hem anders........zelfs geen smalle beurs.... Knipoog smiley

En onbijbelse stellingen????? Ja hoor, daarvoor heb ik theologie gestudeerd........en dan denk jij dat ik niet weet waar ik het over heb????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 16 september 2012, 14:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:12

CARMEN073 schreef:
Ik wil hier nog wel een gedachte aan toevoegen.

Jezus is voor ons gestorven zodat wij weer een relatie kunnen hebben met God de Vader.

Als je een liefdesrelatie hebt met iemand dan wil je niets doen wat die persoon kwetst.

Naarmate je God beter leert kennen ga je ook meer afkeer krijgen van zonde. En je zult steeds meer zonde(n) laten, niet omdat het moet. Maar omdat je het simpelweg niet meer wilt.

Hoe meer Licht er in je leven komt, hoe meer je ook de ware aard van zonde gaat zien zodat je er uiteindelijk niet meer naar taalt.

Dus jij bent zonden vrij??????

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:13

Je bent wedergeboren en daardoor christen Willemijn.

Zie: Titus 3:5, 1 petr. 1:3 en 23 en Johannes 3

Fijne zondag
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:14

Samen met zoon zijn kamer aan het veranderen,hij nadert de 16........langzaamaan wordt het een mannenkamer.......alle kinderspullen zijn weg.....tot hij zegt:mam,"knuffelkoe" mag blijven en die kleine voetbalschoentjes ook...........pfffff wat is dit ontzettend moeilijk en tegelijk zo mooi,mijn kind wordt een man!

Leanne,die stiekem de kinderspullen uit de container haalt en ze op zolder zetKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:15

ROLF230 schreef:
Je bent wedergeboren en daardoor christen Willemijn.

Zie: Titus 3:5, 1 petr. 1:3 en 23 en Johannes 3

Fijne zondag

Dan ben ik zeker geen christen, want ik ben dus alleen gedoopt......
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:15

WILLEMIJN232 schreef:
Wordt wedergeboorte niet meer gepredikt in jullie kerk? Geloof je daar zelf wel in??

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 16 september 2012, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:16

ROELANDE345 schreef:
Ik begrijp je denk je niet goed Hoe kan iemand christen zijn en wedergeboren??

Beste Roelande345, in Johannes 3 staat een prima uitleg over wedergeboorte: "1 Zo was er een farizeeër, een van de Joodse leiders, met de naam Nikodemus. 2 Hij kwam in de nacht naar Jezus toe. ‘Rabbi,’ zei hij, ‘wij weten dat u een leraar bent die van God gekomen is, want alleen met Gods hulp kan iemand de wondertekenen doen die u verricht.’ 3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk. 7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden. 8 De wind waait waarheen hij wil; je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat. Zo is het ook met iedereen die uit de Geest geboren is.’ 9 ‘Maar hoe kan dat?’ vroeg Nikodemus. 10 ‘Begrijpt u dit niet,’ zei Jezus, ‘terwijl u een leraar van Israël bent? 11 Waarachtig, ik verzeker u: wij spreken over wat we weten en we getuigen van wat we gezien hebben, maar jullie accepteren ons getuigenis niet. 12 Wanneer jullie me niet geloven als ik over aardse dingen spreek, hoe zouden jullie me dan geloven als ik over hemelse dingen spreek? 13 Er is toch nooit iemand opgestegen naar de hemel behalve degene die uit de hemel is neergedaald: de Mensenzoon?"
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:16

WILLEMIJN232 schreef:
Dan ben ik zeker geen christen, want ik ben dus alleen gedoopt......
Verraste, verbaasde smiley
Die conclusie is geheel voor jouw rekening Wmijn, in mijn ogen ben je niet eens gedoopt. Mogen wij nu verder praten over dit onderwerp, want ik heb het idee dat je iedereen aan het uitdagen bent.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 16 september 2012, 14:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:17

CHATULIEM619 schreef:
Die conclusie is geheel voor jouw rekening Wmijn...

Nee hoor, ik vind mezelf zeker wel een christen ondanks dat ik niet wedergeboren ben, ik reageerde op de tekst van Rolf....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:19

Haha, ROLF230 was me voor, inderdaad in Titus 3:5, 1 petr. 1:3 en 23 en Johannes 3 wordt goed uitgelegd wat wedergeboorte betekent.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:20

CHATULIEM619 schreef:
Die conclusie is geheel voor jouw rekening Wmijn, in mijn ogen ben je niet eens gedoopt. Mogen wij nu verder praten over dit onderwerp, want ik heb het idee dat je iedereen aan het uitdagen bent.

Je moet niet zoveel ideeën over mij hebben Chatuliem.....en ik mag en kan best meepraten over dit onderwerp....dus doe niet zo raar aub.....
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 14:21

@CHATULIEM619 ik denk dat je best wat meer respect voor een andere kerkstroming kunt hebben ook al ben je het niet eens met hun visie op de doop.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4518 4519 4520 4521 4522 4523 4524 ... 6194 Volgende
Pagina 4521 van 6194