ChristianMatch

Forum

BZV Topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4529 4530 4531 4532 4533 4534 4535 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:04

WILLEMIJN232 schreef:
Toch eens een hele uitzending kijken...Willem is een homoboer Visser, hij valt op de mannen en ik vind Jacob de leukste man bij de homoboer......
Homoboer, wat een woord eigenlijk......

Oke , maar dan zal die Jacob niet op jou vallen denk ik . Lachende smiley

Was eigenlijk ook wel saai hè in zo'n smederij , geef mij dan maar zo'n uitje op zo'n vissersboot . Die personen troffen het heel wat beter.
Lekker op het water , is toch veel romantischer als in zo'n smederij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:05

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt wat je zegt, zie je bij incest ook vaak dat dat doorgaat in families omdat je niet beter weet dan dat dat hoort.......
Maar ik kan me ook voorstellen hoor dat vergeven een brug te ver is, ik zag een tijd geleden een docu op tv waarin ouders vertelden van hun dochter die met haar kindjes vermoordt was door haar man....Die mensen waren christenen en vertelden heel open over hun strijd......De moeder vertelde ook dat de moeder van die man ook vreselijk met hun meeleefde maar wat ze niet begreep was dat die moeder toch wel haar zoon opzocht in de gevangenis, dat hoorde niet vond ze.....en weet je? Vanuit haar kant kan ik me het nog voorstellen ook dat je zo denkt........maar vanuit die moeder van die man kan ik me het ook wel weer voorstellen......zo zie je maar het blijft een heikel punt vergeven.....

Gezond is dat je als vader niet eens op het idee komt....

Het is een doodsdrift...om spanning ten koste van je kinde te reduceren/op te heffen.

Mijn opa heeft gezeten, dus toen wisten ze al dat 't niet hoort, want broers van mijn tantes drongen aan dat me tantes aangifte deden, de enige die erop tegen was en later eiste dat de aangifte werd ingetrokken was me vader, van tantes en ooms gehoord....en die l@# heeft een tijd gezeten hoor, ja met choloform ze kinderen bewusteloos maken eerst....

Iemand(me broer) zei een keer, je moet net als Jezus zeggen van 'Vader vergeef het hem want hij weet niet wat ie deed', nou dat wist ie donders goed, zei een bevriende theologe, en, 'jij bent Jezus niet, zei ze....'

En dat had me broer bij die fijne berea gemeente van hem gehoord...die ook zeiden dat ie me niet moet helpen omdat ik niet vergeef...
Ja, het geld(me broer verdiend veel) moest hun kant op, en niet naar mij, was toen pas gescheiden en wou geen alimentatie(minimum uitkering.., want wou me ex niet nog meer verdriet doen, was agressief, hij begreep 't later wel, liet films zien over misbruikte vrouwen en meisjes en gevolgen en hij zei, 'precies jij....'.

Nou heb ik mzzl, maar andere vrouwen....?????

Ja, ff onderbrekinkinkie, ga door Knipoog smiley, moest 't ff kwijt....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 september 2012, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:09

VISSER278 schreef:
Oke , maar dan zal die Jacob niet op jou vallen denk ik . Lachende smiley

Was eigenlijk ook wel saai hè in zo'n smederij , geef mij dan maar zo'n uitje op zo'n vissersboot . Die personen troffen het heel wat beter.
Lekker op het water , is toch veel romantischer als in zo'n smederij?

Dat ben ik helemaal met je eens....maar misschien vonden de mannen het wel gezellig??????
Zo leuk vind ik Jacob nu ook weer niet, vind hem leuk voor de homoboer......
Jij weet er toch wel aardig veel van Vissertje......net als de meeste mannen trouwens....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:27

HANNAH810 schreef:
ja maar het gaat over de periode tussen het sterven van de gelovigen en de wederkomst van de Heere Jezus, he chat?
Dan is de link met het vagevuur niet echt aanwezig. Het vagevuur zou bestemd moeten zijn voor mensen, die er nog niet aan toe zouden zijn in de hemel te komen. De bijbel beschrijft ze echter als martelaren, dat is toch heel wat anders. Nee, ik kan hier geen vagevuur in lezen...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:31

HANNAH810 schreef:
hoe zie je dan dat bijbelgedeelte uit openbaringen, waarin de zielen onder de troon vragen; "HEERE hoe lang nog?"

Die zielen zijn onder het altaar en het altaar staat in de tempel en die tempel staat in de hemel. Dat is beslist niet de hel of iets wat daar op lijkt! Ze zijn dus heel dicht in de nabijheid van God! Bovendien krijgen ze een wit gewaad en moeten ze nog een tijd rusten. Rust bestaat niet in de hel. Rust is iets van God. Echte rust is er alleen in Jezus Christus.

Ik begrijp niet zo goed waarom je deze tekst koppelt aan het begrip voorgeborchte.

En toen Hij het vijfde zegel opende, zag ik onder het altaar de zielen van hen, die geslacht waren om het woord van God en om het getuigenis, dat zij hadden. En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij. (Openb. 6)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:48

WILLEMIJN232 schreef:
het voorgeborchte is een katholiek begrip, daar kwamen bv kinderen die bij de geboorte overleden waren en nog niet gedoopt.......die werden tevens ook in ongewijde grond begraven wederom omdat ze niet gedoopt waren....

Volgens mij hebben de katholieken dit begrip 'geleend' uit de mythologie en getracht het te onderbouwen met bijbelteksten.
Naar boven

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:52

Nee nee vissertje we zijn aan het bezuinigen Verraste, verbaasde smiley , we hebben nu een C-99999 duuzend. Lachende smiley

Laatst aangepast door
CANADIAN073
op maandag 17 september 2012, 23:53
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:53

ANNA415 schreef:
He ik gooi niets weg Boze smiley

Nee, die prins kan ik nou wel vergeten Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:56

Is dit een mannentopic Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , of moeten we dan op dat andere zijn Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , dat door een man geopend is bedoel ik dus !!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 05:39

JOL252 schreef:
Overigens een leus van de VVD die zeer kort door de bocht is. Ja er moet erkenning zijn voor de slachtoffers en een genoegdoening (het OT staat daar vol mee dus is bijbels zat). Maar ik blijf het zeggen, een groot deel van de daders hebben inderdaad een rot jeugd gehad, misbruik en mishandeling en er zijn kinderen die voor hun 8e jaar al leren wat hun moeder op de tippelzone doet en hoe je drank en drugs moet gebruiken (aangeboden door pa en ma). Hoe moet je dan ooit normaal leren kijken naar correct burgerschap.
Meeleven met de slachtoffers... ja en ook met de slachtoffer in de dader als hij of zij de straf uitzit.

Ja, en de moeder op de tippelzone heeft ws ook weer een rotjeugd gehad, wel zeker denk ik anders doe je zoiets niet lijkt me Zieke smiley

En die ze moeder of vader of ouders hebben dan ook weer een rotjeugd gehad.

En tuurlijk, is fijn als dat wordt meegewogen.

Maar/en de eigen verantwoording.

Het kan zijn dat de VVD het niet meer pikt, allemaal kinderen met veel potentie waar zelfs het leren onmogelijk wordt gemaakt...bij kinderen die graag naar school willen en een studie.
Ja, en die zitten levenslang met een uitkering, waar je nu ook al zelf de tandarts van moet betalen. Dus nu netto 200 euro, nee niet per week, ben je gek, per maand...

En dan nog aanhoren van je zit te profiteren van 'onze centen'...

Ben er helemaal klaar mee. Ja, nog 6 maanden dan loopt me contract af bij UPC. en dan moet ik ermee kappen, TV alleen nog voor video te kijken. en internet, ja op mijn vrijwilligerswerk staan er enkele oudjes, die het nog wel doen.

Maar ja, ik heb geluk, ik hou ook erg van lezen, heb met korting en opheffingsuitverkoop wat schilderspullen kunnen kopen. Boeken koop ik 2de hands, ja, heb 2 of 3 keer per jaar een uitspatting dat ik een nieuw boek kocht...

Maar ja, ik kan weer lekker uitslapen elke dag. Maar ik zou veel liever op tijd bij me werk willen zijn. en dan geen tomaten plukken met mijn migraine en hoge bloedruk(onderdruk 137, ja, ónderdruk, bovendruk is normaal 140, maar ik bedoel echt de onderdruk die notmaal 80 hoort te zijn......., waarmee ik niet eens huishoudelijke dingen mag doen...

Laat me maar zeiken en klagen, als ik een schadevegoeding kan krijgen van die L#$ die ze hele leven gierig op heb lopen potten....
Toen die ging scheiden had ie ze geld bij me broer gestald want hij wou niets betalen(gemeenschap van goederen) en die zei toen het moet heel veel zijn, kon die zien door paar duizend euro rente per maand....(was nog voordat ik over die mishandelinge begon, waarna die meteen begon van meteen vergeven en dergelijke onzin...en ik was nog zo blij dat ie tot geloof kwam..
En later, ja, hij geloofde wel dat ik dacht dat dingen waren gebeurd, maar het is niet zo, maar hij geloofd wel dat ik dat echt denk, want ik ben ziek...
Terwijl echt alles erop wees, alles...
Was juist andersom, werd ziek van de omgeving, me moeder heeft me broer verwent, maar ja, ik was altijd het 'rotkind'.

Me moeder wou ook niets, hij stikt maar in ze geld zei ze
En...wie laat ze dochter nou op haar 12 de elke dag om 4 uur('s ochtends he..) een half uur naar a'veen fietsen langs stille fietspaden om te werken, en haar laten zeggen dat ze 16 is...

Ja, de verjaring is weg, dus kan alsnog met aangifte beginnen Kwijlende smiley

Ach ja, zo heeft iedereen wel iets...

Maar laat ik dit zeggen, je moet wel heel inventief zijn, wil je elke dag kunnen overleven, zeker met trauma's die ik erbij kreeg toen ik als 16 jarige het huis uit moest, en me vader zat uit te rekenen wat ie dan 'verdiende elke maand als ik weg was'.
Wat denk je, als je als misbruikte van 16 over straat loopt...

Maar ja, nou heb ik 't er weer over, maar ja ging over vergeving: nee, ik vergeef niet. Omdat ik niet scheinheilig ga lopen liegen.

En ik kom hier voorlopig ook ff niet, geen zin om aan te horen over arme daders.
Ja, iedereen om me heen pleegde zelfmoord....ik heb gewoon mzzl.
En weet je hoe 't is te leven met zo'n hoge bloedruk, net of er de hele dag speldeprikjes in je huid en lichaam voeld, zoals als je arm slaapt, maar dan minder.
En ja, ben naar arts geweest die kan niets vinden, bloedonderzoeken gehad, stress is de oorzaak...

Maar ja, dat is allemaal me eigen schuld, had ik maar meteen moeten vergeven...(sarcastisch).
Eigen verantwoording.

Niet naar jou pers, Jol, maar naar die fijne heerlijke gemeentes...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:26

SHANITA130 schreef:

Ik weet dat je het niet persoonlijk bedoelt... Knipoog smiley
Ik snap dat je het vanuit jouw gezichtspunt en ervaringen bekijkt... maar als ik alleen vanuit mijn eigen ervaring naar gedetineerden zou kijken krijgt er niemand een eerlijke kans.
En zoals ik je net al schreef... voordat ik met neutrale blik kon kijken naar sommige mensen om toch tot een vrije conclusie te komen duurde wel even. Om mijn (heel menselijk) mijn eerste impulsen te overwinnen was best even een klus... Arme daders? Nee joh ben je wijs! Keihard werken aan jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:29

CANADIAN073 schreef:
Nee nee vissertje we zijn aan het bezuinigen Verraste, verbaasde smiley , we hebben nu een C-99999 duuzend. Lachende smiley

ja en binnenkort een Jumbo of AH
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:31

CARMEN073 schreef:
Nee, die prins kan ik nou wel vergeten Huilende smiley, smiley in tranen

Wordt dan toch een barman. Moet ik helpen uitzoeken Verliefde smiley Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:31

CANADIAN073 schreef:
Is dit een mannentopic Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , of moeten we dan op dat andere zijn Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , dat door een man geopend is bedoel ik dus !!!

Ja dit is een mannentopic, maar wij helpen jullie met reageren Gefrustreerde smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:50

Prut! Boze smiley

Ik kijk zooooooooo uit naar een dagenlang jaarlijks feest........heb extra vrij genomen en wil eens gewoon genieten........maar met die regen wordt het ietsjes minder leuk.......
Scheelt wel dat ik dit jaar met de auto ga want drank raak ik niet meer aan,vorig jaar verlegden ze steeds het fietspad en ik dacht toch echt dat die strepen recht waren......hoe zou dat nou komen? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 08:03

LEANNE226 schreef:
Prut! Boze smiley

Ik kijk zooooooooo uit naar een dagenlang jaarlijks feest........heb extra vrij genomen en wil eens gewoon genieten........maar met die regen wordt het ietsjes minder leuk.......
Scheelt wel dat ik dit jaar met de auto ga want drank raak ik niet meer aan,vorig jaar verlegden ze steeds het fietspad en ik dacht toch echt dat die strepen recht waren......hoe zou dat nou komen? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Geniale uitleg, haha... ondanks de regen en drankvrij rijden toch veel plezier...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 08:33

CARMEN073 schreef:
Die zielen zijn onder het altaar en het altaar staat in de tempel en die tempel staat in de hemel. Dat is beslist niet de hel of iets wat daar op lijkt! Ze zijn dus heel dicht in de nabijheid van God! Bovendien krijgen ze een wit gewaad en moeten ze nog een tijd rusten. Rust bestaat niet in de hel. Rust is iets van God. Echte rust is er alleen in Jezus Christus.

Ik begrijp niet zo goed waarom je deze tekst koppelt aan het begrip voorgeborchte.

En toen Hij het vijfde zegel opende, zag ik onder het altaar de zielen van hen, die geslacht waren om het woord van God en om het getuigenis, dat zij hadden. En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij. (Openb. 6)

chatuliem; ik koppel dit bijbelgedeelte ook niet aan het vagevuur, maar aan een eventuele periode tussen het menselijk sterven en de wederkomst van de Heere Jezus.

carmen; het begrip voorgeborgte ken ik niet. Ik heb ooit eens een uitleg gehoord, maar weet niet meer exact hoe het werd uitgelegd.
toch zou het zo kunnen zijn, dat er inderdaad een tussenperiode is; dat is me onduidelijk. eigenlijk ben ik ook te aards om daar lang bij te willen stil staan, het leven is NU. het interesseert me echter wel enorm. vandaar mijn vraag.

zielen onder de troon bewaard klinkt voor mij anders als hoe de hemel in de bijbel voorgesteld wordt, jou niet?

en daarnaast nog een vraag; jouw ervaring dat je in de hel zou zijn geweest, was dat een soort van visioen oid?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 09:17

CANADIAN073 schreef:

wat je bezuinigen noemt! Is stiekum een verhoging van C-98999. Je lijkt de regering wel
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 09:22

WILLEMIJN232 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens....maar misschien vonden de mannen het wel gezellig??????
Zo leuk vind ik Jacob nu ook weer niet, vind hem leuk voor de homoboer......
Jij weet er toch wel aardig veel van Vissertje......net als de meeste mannen trouwens....

Knipoog smiley

Ja dus zo erg sliep ie nu ook weer niet op de bank

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 18 september 2012, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 10:12

SHANITA130 schreef:
Ja, en de moeder op de tippelzone heeft ws ook weer een rotjeugd gehad, wel zeker denk ik anders doe je zoiets niet lijkt me Zieke smiley

En die ze moeder of vader of ouders hebben dan ook weer een rotjeugd gehad.

En tuurlijk, is fijn als dat wordt meegewogen.

Maar/en de eigen verantwoording.

Het kan zijn dat de VVD het niet meer pikt, allemaal kinderen met veel potentie waar zelfs het leren onmogelijk wordt gemaakt...bij kinderen die graag naar school willen en een studie.
Ja, en die zitten levenslang met een uitkering, waar je nu ook al zelf de tandarts van moet betalen. Dus nu netto 200 euro, nee niet per week, ben je gek, per maand...

En dan nog aanhoren van je zit te profiteren van 'onze centen'...

Ben er helemaal klaar mee. Ja, nog 6 maanden dan loopt me contract af bij UPC. en dan moet ik ermee kappen, TV alleen nog voor video te kijken. en internet, ja op mijn vrijwilligerswerk staan er enkele oudjes, die het nog wel doen.

Maar ja, ik heb geluk, ik hou ook erg van lezen, heb met korting en opheffingsuitverkoop wat schilderspullen kunnen kopen. Boeken koop ik 2de hands, ja, heb 2 of 3 keer per jaar een uitspatting dat ik een nieuw boek kocht...

Maar ja, ik kan weer lekker uitslapen elke dag. Maar ik zou veel liever op tijd bij me werk willen zijn. en dan geen tomaten plukken met mijn migraine en hoge bloedruk(onderdruk 137, ja, ónderdruk, bovendruk is normaal 140, maar ik bedoel echt de onderdruk die notmaal 80 hoort te zijn......., waarmee ik niet eens huishoudelijke dingen mag doen...

Laat me maar zeiken en klagen, als ik een schadevegoeding kan krijgen van die L#$ die ze hele leven gierig op heb lopen potten....
Toen die ging scheiden had ie ze geld bij me broer gestald want hij wou niets betalen(gemeenschap van goederen) en die zei toen het moet heel veel zijn, kon die zien door paar duizend euro rente per maand....(was nog voordat ik over die mishandelinge begon, waarna die meteen begon van meteen vergeven en dergelijke onzin...en ik was nog zo blij dat ie tot geloof kwam..
En later, ja, hij geloofde wel dat ik dacht dat dingen waren gebeurd, maar het is niet zo, maar hij geloofd wel dat ik dat echt denk, want ik ben ziek...
Terwijl echt alles erop wees, alles...
Was juist andersom, werd ziek van de omgeving, me moeder heeft me broer verwent, maar ja, ik was altijd het 'rotkind'.

Me moeder wou ook niets, hij stikt maar in ze geld zei ze
En...wie laat ze dochter nou op haar 12 de elke dag om 4 uur('s ochtends he..) een half uur naar a'veen fietsen langs stille fietspaden om te werken, en haar laten zeggen dat ze 16 is...

Ja, de verjaring is weg, dus kan alsnog met aangifte beginnen Kwijlende smiley

Ach ja, zo heeft iedereen wel iets...

Maar laat ik dit zeggen, je moet wel heel inventief zijn, wil je elke dag kunnen overleven, zeker met trauma's die ik erbij kreeg toen ik als 16 jarige het huis uit moest, en me vader zat uit te rekenen wat ie dan 'verdiende elke maand als ik weg was'.
Wat denk je, als je als misbruikte van 16 over straat loopt...

Maar ja, nou heb ik 't er weer over, maar ja ging over vergeving: nee, ik vergeef niet. Omdat ik niet scheinheilig ga lopen liegen.

En ik kom hier voorlopig ook ff niet, geen zin om aan te horen over arme daders.
Ja, iedereen om me heen pleegde zelfmoord....ik heb gewoon mzzl.
En weet je hoe 't is te leven met zo'n hoge bloedruk, net of er de hele dag speldeprikjes in je huid en lichaam voeld, zoals als je arm slaapt, maar dan minder.
En ja, ben naar arts geweest die kan niets vinden, bloedonderzoeken gehad, stress is de oorzaak...

Maar ja, dat is allemaal me eigen schuld, had ik maar meteen moeten vergeven...(sarcastisch).
Eigen verantwoording.

Niet naar jou pers, Jol, maar naar die fijne heerlijke gemeentes...

shanita ik begrijp je denk ik, ik kan een heel heftig verhaal hier gaan schrijven over traumatische ervaringen en de gevolgen, aangedaan door me exman. En begrijp hoe irritant het kan zijn als mensen over vergeven beginnen, toch voor je eigen genezing is vergeven belangrijk, maar natuurlijk eerst een tijd van verdriet en boosheid die er uit moet voor je kan vergeven. En ik hoop dat jij ook ooit toch leert te vergeven voor jezelf. petra die kan vergeven, laatst nog met me exman zat terwijl ik hier bijna failliet ga aan de rekeningen voor 4 kinderen die nog van hem bij mij wonen waar hij geen alie voor bijdraagt, en meneer leeft lijkt het vrolijk verder, met de nadruk op lijkt he Knipoog smiley , ondertussen ga ik de straat op, eh wel niet verder dan dicht in me woonplaats, ook nog de gevolgen waar ik zoveel jaren later nog mee knok. Toch is er vergeving in me hart voor me ex, wetende hoe diep hij in het duister zit, hoe erg je er aan toe bent als je zo gestoort met mensen omgaat. lieve knuffel voor je en niet te veel na cristenen kijken die zelf ook fouten maken en vaak niet begrijpen, ze bedoelen het goed maar soms zeggen ze goed bedoelde dingen die eerder meer schaden dan opbouwen in hun domheid, maar naar jezus kijken, die gaat met je mee en zoals ik je eerder schreef, hij veegt de scherven niet bij elkaar maar heelt je helemaal op een dag.
Naar boven

Auteur Bericht
SONJA105

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 10:31

Ik vindt dat het kan, ik val namelijk zelf op vrouwen
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 11:21

Door de zondeval van adam en eva heeft het ook dit teweeg gebracht, vrouwen die op vrouwen vallen, en mannen die op mannen vallen...

Of het kan vraag je, het is iets wat de zondeval heeft teweeg gebracht, het gebeurt zeker, ook onder christenen, wij zijn niets beter dan een niet christelijke, maar ik ben zelf van mening dat je er wel tegen moet vechten, en het een gebedszaak moet zijn of God deze gevoelens van je weg wil nemen, want het is niet zoals God het gewild heeft, Hij heeft het huwelijk ingesteld tussen man en vrouw...

En ik geloof ook als het een persoonlijke en geestelijke strijd voor diegene is, dat God dan bij machte is deze gevoelens voor een gelijkgestemde partner, weg kan nemen, of kan onderdrukken....
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 11:44

Genesis 29

Jacob moet wel ongelooflijk sterk zijn geweest! 3 herders in Haran konden gezamenlijk de steen niet van de put afwentelen en wachtten nog op hun collegae. Zodra Jacob Rachel ziet wentelt hij in zn 1tje de steen weg en drenkt hij de kudde van Laban. Mss wilde Jacob indruk maken op Rachel Knipoog smiley

Ik vind het bijzonder om te lezen dat mannen in de oudheid, hoe stoer ze verder ook waren, zonder enige gêne in het openbaar (bij de put) hun stem verheffen en wenen. Gaat keihard dus...

In vers 13 staat dat Jacob alles aan Laban vertelt. Ik vermoed dat hij ook van zijn bedrog heeft verteld; dit soort zaken werd in die tijd toch wel razendsnel via de toenmalige circuits (woestijnreizigers) doorverteld. Laban wist dus dat Jacob niet zomaar terug kon en in wezen afhankelijk van hem was.

In vers 15 zegt Laban dat Jacob zijn prijs mag noemen voor het dienen van Laban. Vind ik toch heel schappelijk klinken.

In vers 22 wordt de bruiloft gevierd van Jacob en Rachel, maar er staat dat Laban alleen de mannen vergaderde voor een maaltijd. Beetje karige bruiloft.

Lea die moet het toch allemaal wel goed hebben gevonden anders had ze zich toch wel eerder kenbaar gemaakt? Ik blijf dit een beetje een vreemd verhaal vinden. Tuurlijk; ze hadden toen geen gloeilampen, en Lea zal gesluierd zijn geweest. Maar toch... Ik kan me voorstellen dat je, als je 7 jaar op elkaar hebt gewacht en het uiteindelijk zover is, je toch op z'n minst een romantisch kaarsje aansteekt, toch? Smiley die vol vragen zit

Wel liefdevol van God dat Hij opkomt voor degene die niet bemind wordt en Lea zonen schenkt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 18 september 2012, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:09

Ik wist dat er ergens een duidelijke tekst moest staan in de bijbel hierover en heb het even opgezocht.
Lees leviticus 18:22, Gods Woord is er duidelijk genoeg in dat dit niet bijbels is, desalniettemin geloof ik wel dat er veel mensen, ook christenen mee worstelen!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:20

PETRA944 schreef:

Hey leuk, je bent er weer!
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:27

ROELANDE345 schreef:
wat je bezuinigen noemt! Is stiekum een verhoging van C-98999. Je lijkt de regering wel

Hebben we dan nu al een regering Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:41

HANNAH810 schreef:
carmen; het begrip voorgeborgte ken ik niet. Ik heb ooit eens een uitleg gehoord, maar weet niet meer exact hoe het werd uitgelegd.
toch zou het zo kunnen zijn, dat er inderdaad een tussenperiode is; dat is me onduidelijk. eigenlijk ben ik ook te aards om daar lang bij te willen stil staan, het leven is NU. het interesseert me echter wel enorm. vandaar mijn vraag.

Oké dan snap ik je nu beter. Als je in Openbaringen leest (en andere profeten) dan staat er nog veel te gebeuren. De toekomst is wellicht minder simpel te bevatten dan dat wij soms graag zouden willen. (Met onze kant-en-klare eindtijdscenario's.) Wat ik nog het meest spannend vind is de gedachte dat, hoe het er ook uit komt te zien, wij het allemaal gaan meemaken. Ofwel tijdens ons leven op deze aarde, danwel als wij al 'tot heerlijkheid bevorderd zijn'.

zielen onder de troon bewaard klinkt voor mij anders als hoe de hemel in de bijbel voorgesteld wordt, jou niet?

Nee niesso. Ze zijn bovendien onder het altaar. Heb je je weleens verdiept in alle bijbelgedeelten die iets zeggen over hoe de hemel en hoe God eruit ziet? Ik vind het razend indrukwekkend!

Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:58

CANADIAN073 schreef:

Eindelijk een échte man!! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 13:04

ANNA415 schreef:
Wordt dan toch een barman. Moet ik helpen uitzoeken Verliefde smiley Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

Ja gezellie! Lachende smiley Zoeken de leukste eruit en die krijgen een proeflidmaatschap op CM Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 13:07

INGE721 schreef:
Hebben we dan nu al een regering Smiley die vol vragen zit

Hádden we die dan wel?? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4529 4530 4531 4532 4533 4534 4535 ... 6194 Volgende
Pagina 4532 van 6194