| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:45
|
|
|
|
Dat de bloemist me uit bed belt en ik ineens in het bezit ben van een bos rode rozen............. Heerlijk, die onverwachte dingen! Wel jammer dat hij zo vroeg kwam op mijn vrije dag....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:48
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Ik ben het er wel mee eens dat we elkaar niet moeten veroordelen, maar in feedback kan ook een opbouwende kritiek zitten.
Jezus zegt zelf in de bijbel, dat we elkaar moeten waarschuwen en opscherpen in de dingen die niet zijn naar zijn wil. daarom denk ik dat je best wel elkaar feedback kunt geven, maar dat het aan jezelf is wat je ermee doet. Als je dit in het licht van de bijbel houdt, en het aan Hem vraagt in oprecht vertrouwen, zal Hij je ook laten zien wat de weg is die je te gaan hebt.
degene die deze discussie geopend heeft, heeft mi om allerlei meningen gevraagd, anders had zij dit vast niet op het forum gezet. ws wil zij graag weten hoe anderen daar over denken.
Ik ben zelf getrouwd, maar werk in de zorg met heel veel homo's en lesbienes, maar ik ga ontzettend graag met deze mensen om. Ik veroordeel ze niet als mens, maar wel als praktizerend homo. dat is gewoon mijn mening. |
Jouw mening is wel makkelijk te geven als je zelf niet in die situatie zit he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:49
|
|
|
|
[quote=PIETER619]De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.
Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.
Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.
Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?
Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.[/quote
Helemaal met je eens Pieter......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:53
|
|
|
|
ja, maar is dat niet met alles zo? Ik veroordeel ook geen mensen, maar volgens de bijbel veroordeelt God homofilie, en in diezelfde God geloof ik en uit diezelfde bijbel put ik mijn geloof. dus wil ik me daar toch aan vasthouden. Ik doe zelf ook heel veel dingen fout en ben zeker niet volmaakt, maar ik blijf erbij dat we elkaar moeten opscherpen, ook of misschien wel juist in het geloof
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | . Je kunt wel klagen over de reacties van mensen, maar de eerste die daar verantwoordelijk voor is, is natuurlijk de TS. Zij is het onderwerp begonnen en als je een onderwerp begint, moet je ook kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Dat heeft niks met liefdeloosheid te maken, het heeft veel meer te maken met de kijk op de bijbel en het toepassen van bepaalde principes... Grow up laiverd, get a life... |
Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp. Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan. Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg. Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt. Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.
en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:02
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp. Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan. Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg. Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt. Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.
en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie? |
Iemand al nagedacht waarom de TS zich er niet in mengt? Terwijl zij het onderwerp toch opbracht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:02
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | ja, maar is dat niet met alles zo? Ik veroordeel ook geen mensen, maar volgens de bijbel veroordeelt God homofilie, en in diezelfde God geloof ik en uit diezelfde bijbel put ik mijn geloof. dus wil ik me daar toch aan vasthouden. Ik doe zelf ook heel veel dingen fout en ben zeker niet volmaakt, maar ik blijf erbij dat we elkaar moeten opscherpen, ook of misschien wel juist in het geloof |
Je veroordeelt niet??? Ik doe aardig tegen homo"s? Waarom zou je niet aardig doen? En zij mogen geen liefde van hun leven hebben ondanks dat jij die wel hebt??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als er geen liefde is voor elkaar val je buiten Gods gloria, is een mooie tekst van een kinderliedje..... En het trieste is dat als gelovige hier ook niet erg blij wordt over al die termen die je hier om de oren vliegen en dan heb ik het nog maar niet over al die Bijbelteksten waarmee mensen hun recht denken te halen...... Ik ben het helemaal met je eens, je kan van mening verschillen en de dialoog daarover KAN tot mooie gesprekken leiden en die zijn er ook gelukkig ook nog wel.....maar de woorden hoogstverachtelijk die ik hier lees als het je visie niet is vind ik van weinig christelijkheid getuigen.... | In jouw ogen is liefde voor elkaar hetzelfde als elkaar naar de mond praten. Ik heb nergens liefdeloosheid gelezen, dus ga dat woord nou niet misbruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Jouw mening is wel makkelijk te geven als je zelf niet in die situatie zit he? |
Inderdaad, over scheiden en hertrouwen staan ook hele duidelijke dingen in de bijbel, terwijl een heel groot deel van cm gescheiden is en hier nu een nieuwe relatie zoekt. Vijftig jaar geleden werd je ook daarvoor nagewezen, nu word het geaccepteerd. Is dat niet een beetje hetzelfde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:08
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.
Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.
Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.
Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?
Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen. | Idd, dat is de reden waarom mensen hier bijbelteksten neerzetten, omdat dat hun drijfveer is. Als anderen dat niet uitkomt, komen ze al snel met het verwijt dat het smijten met bijbelteksten is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:08
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Inderdaad, over scheiden en hertrouwen staan ook hele duidelijke dingen in de bijbel, terwijl een heel groot deel van cm gescheiden is en hier nu een nieuwe relatie zoekt. Vijftig jaar geleden werd je ook daarvoor nagewezen, nu word het geaccepteerd. Is dat niet een beetje hetzelfde? |
Ik vind van wel Annette........scheiden is ook een hot item en nu maatschappelijk en kerkelijk min of meer geaccepteerd.... Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | U
ik ben het laatste helemaal met je eens! Maar ik vind niet dat je eigen mening ook voor een ander moet gelden, ik ga mijn medechristenen niet vermanen omdat zij hun geloof wat anders ervaren en beleven dan ik dat doe, dan doe je die ander tekort in zijn geloof. | Toch staat er in die bijbeltekst iets anders, er staat nl ook leert en terechtwijst...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Je zit weer hopeloos te overdrijven Jol. Want de mensen zijn niet zo dom en zielig als dat jij ze wilt afschilderen. Als je als niet christen zou lezen wat er staat, kun je nl. verwachten dat er standpunten geponeerd worden waar je niet achter staat. Bovendien zou je ook verwachten dat mensen op deze manier met elkaar omgaan. Ik ben lid van diverse fora, over diverse onderwerpen en de toon hier op het forum is soms zelfs milder dan op andere fora. Je kunt wel klagen over de reacties van mensen, maar de eerste die daar verantwoordelijk voor is, is natuurlijk de TS. Zij is het onderwerp begonnen en als je een onderwerp begint, moet je ook kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Dat heeft niks met liefdeloosheid te maken, het heeft veel meer te maken met de kijk op de bijbel en het toepassen van bepaalde principes... Grow up laiverd, get a life... |
Ik ga maar turven. "weer" hopeloos "te overdrijven" en "grow up, get a life"...
dat maakt II
Oh nee III Nee zeg IV "zo dom en zielig als ik ze af wil schilderen... "
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:32
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp. Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan. Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg. Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt. Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.
en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie? |
Precies! En nee hoor, ik vind het een ruzie niet waard, wel is het een waardeloze opmerking ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:33
|
|
|
|
| MIRRIE240 schreef: | | Iemand al nagedacht waarom de TS zich er niet in mengt? Terwijl zij het onderwerp toch opbracht... |
Dat is een hele goeie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:35
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Precies! En nee hoor, ik vind het een ruzie niet waard, wel is het een waardeloze opmerking ... |
gevalletje 12 gebod
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:37
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | De zonde mag wel genoemd worden, het is de manier warop je het doet. |
Yep.... ik heb iemand es horen zeggen: je hebt profeten die de zonde zien en profeten die de wonde achter de zonde zien. Zielig? Nee, wel in wijsheid reageren en niet met hak- en breekwerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom denk je nu de hele tijd dat er alleen maar zielige mensen hier op het forum zitten? De mensen zijn niet van marsepein zeg.... |
Geen flauw idee waar jij op doelt. Mijns inziens hebben voorgangers pastorale vaardigheden nodig en die heb ik hier in de discussie nog niet herkend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:40
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Dat is een hele goeie... |
Durft ze niet meer misschien? Zo vriendelijk werd er toch niet over gesproken? Ik kwam de woorden verachtelijk enz voorbij komen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:41
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | gevalletje 12 gebod  |
Ja, oeps, die heb ik alweer gebroken... het vlees is zwak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Toch staat er in die bijbeltekst iets anders, er staat nl ook leert en terechtwijst... |
Klopt, maar daar staat niet de naam Chatuliem bij........  En het is maar net hoe je tekst interpreteert, daar hadden we het hierboven al over he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ja, oeps, die heb ik alweer gebroken... het vlees is zwak  |
Je bent net een echt mens he? Gelukkig maar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:47
|
|
|
|
We zijn vrij om onze mening hierover te geven, maar hoe breng je je mening, liefdeloos of liefdevol? Als mens zal ik homo's en lesbiennes respecteren en er respect voor hebben, maar of het bijbels gezien Gods goedkeuring kan wegdragen vind ik een ander verhaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je bent net een echt mens he? Gelukkig maar..... |
Een echt mens... ja ik heb eens deze gehoord (was een voorganger): Het is een groot wonder als een mens christen wordt maar een nog groter wonder als een christen een (echt) mens wordt... hoe langer ik er over na denk hoe meer waarheid ik er in vind zitten ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | al deze dingen nalaten brengt je geen milimeter dichter bij het hart van onze Heere Jezus Christus, cortazar.
Alles wordt gereinigd door het Bloed. de enige manier om (ondanks Gods liefde) verloren te kunnen gaan is ongelovigheid.
"en zij konden niet ingaan vanwege hun ongeloof." |
Het brengt je niet dichter bij God, maar Hij verwacht het wel van ons, zo zegt Hij zelf in Zijn woord, onderhoudt Mijne geboden...
Gelovigheid kan alleen maar door God in ons hart gelegd worden, dat komt niet uit ons zelf want van nature zijn wij horende doof en ziende blind......
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 21 september 2012, 14:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:56
|
|
|
|
| MIRRIE240 schreef: | Het is precies een jaar geleden, dat er in onze relatie een knop om ging bij hem. En dan ga je een proces in, waar je helemaal niet in wilt. Het was niet mijn keuze, maar ik moest het aanvaarden.
Nu een jaar later, heb ik er een prachtig dochtertje bij, zelf bevallen, zelf gekraamd, zelf een huis opgeknapt, zelf een mooie leven opgebouwd met 2 kindjes. En ik ben er zo trots op! Trots op mijn kinderen, die ondanks alles altijd vrolijk zijn, altijd lachend de toekomst in kijken. Daar kan ik nog wat van leren, maar wat ben ik blij, dat ik het nu, een jaar later, los kan laten. De relatie is voorbij, we leven ons eigen leventje nu, maar ik kan weer vooruit kijken. En ik ben sterker en zelfstandiger dan ooit.
Vandaag, geef ik mezelf een schouderklopje! Goed gedaan meid :) Ja, ik ben trots! En tevens trots op alle andere vrouwen, die in gelijke situaties zitten/zaten! |
Schouderklop erbij voor jou van mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:00
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | We zijn vrij om onze mening hierover te geven, maar hoe breng je je mening, liefdeloos of liefdevol? Als mens zal ik homo's en lesbiennes respecteren en er respect voor hebben, maar of het bijbels gezien Gods goedkeuring kan wegdragen vind ik een ander verhaal. |
Helemaal eens met je Mamaloe... En het is echt niet zo dat een scheiding....(werd hier namelijk ook over gesproken) geaccepteerd zou worden...kerkelijk gezien... Of normaal gevonden... Het gebeurd....en steeds meer...maar of dat is volgens Gods Woord...NEE..
Maar er wordt toch ook bij ons gebeden...voor de alleenstaanden...en anders geaarden...en de moeilijkheden in huwelijken en gezinnen...
Kijk...dat vind ik ook anders.. Maar ik leg me niet neer bij de woorden...Het heeft Gods goedkeuring... Dat klinkt te makkelijk God heeft verdriet van al deze dingen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom denk je nu de hele tijd dat er alleen maar zielige mensen hier op het forum zitten? De mensen zijn niet van marsepein zeg.... |
IIII I trouwens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:04
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | We zijn vrij om onze mening hierover te geven, maar hoe breng je je mening, liefdeloos of liefdevol? Als mens zal ik homo's en lesbiennes respecteren en er respect voor hebben, maar of het bijbels gezien Gods goedkeuring kan wegdragen vind ik een ander verhaal. | Je hebt gelijk hoor Mamaloe. Het is toch te gek voor woorden dat je dingen in je schoenen geschoven krijgt die helemaal niet waar zijn? Ik heb het idee dat men dit topic expres gestart heeft om ruzie te zoeken...In elk geval wordt het wel gebruikt om menen in een kwaad daglicht te stellen, die de bijbel wiillen lezen zoals hij geschreven is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:04
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Yep.... ik heb iemand es horen zeggen: je hebt profeten die de zonde zien en profeten die de wonde achter de zonde zien. Zielig? Nee, wel in wijsheid reageren en niet met hak- en breekwerk. |
En daar gaat het mij hier nou net om, leren we hier wat van dit topic,? ik hoop het wel , dat we leren met wijsheid te reageren en inderdaad niet met hak en breekwerk. En chat, mensen zijn niet van marsepein, maar hebben wel degelijk gevoelens, dus mogen we best opletten dat we niet andere mensen erg kwetsen met wat we schrijven, en de manier waarop.
|
|
| Naar boven |
|
|