ChristianMatch

Forum

Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4544 4545 4546 4547 4548 4549 4550 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:27

CHATULIEM619 schreef:
Als je eens kijkt wat een vunzige aanvallen naar mij gestuurd worden. Gewoon onderhuids even zeggen, dat ie maar zichzelf uitgeroepen heeft tot voorganger....Ik heb me ingehouden over dit topic, maar die lage opmerkingen naar mijn kant toe laat ik niet van mijn kant gaan. Bovendien heeft Zwaan gewoon gelijk. Het maakt niet uit wat je als christen op dit onderwerp zegt, of hoe je het zegt, je krijgt gewoon de hele laag over je heen als je vindt dat homoseksualiteit zonde is.

Ik heb geen vunzige aanval gelezen!
De definitie van vunzig=
ordinair, smerig, vuns, schunnig, vulgair nou sorry maar die heb ik echt niet gelezen!!!
Jij hebt jou mening en ik de mijne en zo zijn er meerderen!! Waarom mag de een die wel geven en de ander niet???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:30

pfff jongens, ik dacht vanmorgen vroeg ik plaats een oproep om het stenen gooien te stoppen en inmiddels zijn we pagina`s verder en wordt er nog steeds gegooid. Ik vind het echt bedroevend. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:43

JOL252 schreef:
Je hebt het enige juiste gedaan, gewoon wat er in je hart was. Mooi!

Idd, mijn hart dat overstroomde op dat moment (ze noemt mij inmiddels "mama-vriendin" Knipoog smiley) en ik durf te zeggen dat het Christus' liefde was, op dat moment, die ik door mocht geven!
En ja, ze weet hoe ik er, vanuit de Bijbel gezien, er tegenaan kijk en ik dek echt niets af met de mantel der liefde. Maar juist omdat ik haar respecteer als persoon en haar steun in haar worsteling, kan zij ook mijn mening respecteren.

En dat is nu net waar het hier in het forum misgaat. Het gemis aan respect en liefde...
Het gaat er niet om WAT je zegt, maar HOE je het zegt...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:46

Hoop off-topic geruzie.... helaas zoals gebruikelijk. Huilende smiley, smiley in tranen

Topicstartster Sonja heeft een vraag: Vrouwen die op vrouwen vallen, kan dat als christen?

Ongeacht of je ergens respect voor hebt of niet, want dat is de menselijke maat, kunnen we toch heel steriel kijken naar wat de bijbel er over zegt?

Ik haal uit de bijbel dat God er euh... in ieder geval geen fan is.

Dat lijkt me vrij duidelijk Lachende smiley

Dan kunnen we redetwisten over hoe wij er tegenaan moeten of mogen kijken, maar alle verzachtende woorden of moderne interpretaties doen er niets aan af dat het tegen Gods woord is.

Wel geef ik u allen aan, oplettende lezertjes, dat je gemeten zult worden met de maat waarmee je zelf meet....

En ik persoonlijk? Ik hoop dat Sonja een mooi gelukkig leven mag hebben en een persoonlijke vrede met God mag hebben die bevestigd word als ze na dit leven voor de Rechter komt.
Dat wens ik iedereen toe Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:50

ERIKA129 schreef:
Ik heb geen vunzige aanval gelezen!
De definitie van vunzig=
ordinair, smerig, vuns, schunnig, vulgair nou sorry maar die heb ik echt niet gelezen!!!
Jij hebt jou mening en ik de mijne en zo zijn er meerderen!! Waarom mag de een die wel geven en de ander niet???
Misschien omdat je zelf ook heel selectief leest? Idd ik vind het zeer laag bij de grondse aanvallen...
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:54

Ben het helemaal met je eens Jans.

"Lijdt liever ongelijk", staat ook in de bijbel. Waarom moeten mensen steeds als een klein kind reageren op een uitspraak die hen niet zint? Pubers reageren zo. En kom nu niet zeiken van:"oh, noem je mij een puber?". En nu niet komen met:"oh, je gebruikt het woord zeiken, dat mag niet hoor, is niet christelijk, niet humaan, niet weetikveelwat". Ga dan maar eens een jaar productiewerk doen in de fabriek, enfin ik dwaal af, dus dit terzijde.

Dit is niet het eerste topic waarin dit gebeurt en het zijn steeds dezelfde mensen. "Bedoel je mij soms?". Wel, als je je dat afvraagt is die kans idd groot.

Als je het niet eens bent met iemand of je vind dat 'ie grof is of wat, reageer dan EEN keer zou ik zeggen, precies zoals je het vind, en neem dan de teugels van je eigen leven in handen en sta boven de reactie van de ander. Alleen bange en onzekere mensen hebben het nodig steeds elkaar zo in de haren te vliegen.

Waarom deze reactie van mij? Ik ben licht-autistisch, zal het maar toegeven, kom moeilijk bij mijn gevoel, maar voel nu wel duidelijk dat ik echt kwaad begin te worden. Kwaad om al dit harteloze en hemeltergende geouwehoer. Bedenkt alles wat rein, liefdevol etc. is staat ook in de bijbel. Laten we daar eens mee beginnen.

Homoseksualiteit zondig? Tuurlijk is het zondig! Dat staat toch in de bijbel? Maar het is niet een grotere of minder grote zonde dan alle andere zonden, al vind ik liefdeloosheid in mijn ogen een grotere zonde, en daar ben ik kwaad om en dat is mijn gevoel bij dit en andere topics.

Jammer dat de TS niet reageert, ik weet niet in wat voor situatie ze zit, dus kan daar niet over oordelen.

Zwaan en Chatuliem, open jullie hart voor God, jullie reageren harteloos en hoogmoedig. Maar dat is mijn mening.

Met Willemijn ben ik het meestal ook niet eens. Dat geeft ze een antwoord op iemand en dan denk ik bij mezelf: Waar haalt ze het in vredesnaam vandaan? Dat is helemaal niet wat diegene zei of bedoelde. Maar goed dat is mijn mening maar, helemaal niet verkeerd bedoeld.

Hopelijk wordt dit stomme topic snel gesloten en kunnen we verder als broeders en zusters met elkaar omgaan.

Over en sluiten,

Een nog een beetje boze Wolf, euhhh...Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:58

ZEELAND736 schreef:
Wie heeft dit meer gehoord???

Zojuist bericht van iemand die al meer dan 30 uur...DE HIK....heeft!!!!
Kan (uiteraard) ook daardoor niet slapen....
Is nu op weg naar de dokter..ben benieuwd...

Eerder gehoord..... en die werd ff voor controle naar de cardio gestuurd Knipoog smiley Hopelijk valt het voor hem/haar mee!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 17:59

Ge moet zelf weten of je kijkt of niet.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:05

Roti, op z'n Steentje's Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:05

STEENTJE178 schreef:
Roti, op z'n Steentje's Kwijlende smiley

En hoe is dat?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:17

ZEELAND736 schreef:
Het is nog mooi weer...
Het regent nog niet...
Er is nog een tuinhuisje...
Dat vraag om een verfje...

Ik vraag me af vandaag...IS DIT NIET EEN GOED MOMENT???

Jawel...ik ben vrij...het is een goed moment...het gaat gebeuren...
VISSER.....????
(Kwam jij nou helpen???)

Ik weet er niet van , dat tuinhuisje staat er volgend jaar ook nog wel hoor. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:24

ZWAAN995 schreef:
Mijn excuus aanbieden waarvoor omdat ik niet anders mans voeten kus en mee ga de stroom van de moderne denken géén denken aan.
Gods Woord staat bij mij hoog in het vaandel op nummer 1.
Daarom durf ik ook tegen de stroom in te zwemmen hopelijk dat er meerdere komen en die Gods Woord recht durven te snijden.
Het zou mij daarom ook niet verbazen dat er mensen zijn die hun mond vanuit Gods Woord durven open te trekken dat hun eens op een gegeven moment de deur worden verwezen vanwege aantal klagers met de mom van liefde alles bedekken eruit worden gebonjourd van CM. Wat ook toen is gebeurd Filia110 en vele meer. Chatlium is ook meerdere malen eruit gezet toen des tijd in 2010 dat ben ik niet vergeten daarom durft Chatlium het niet waar meer te maken bang er weer uit gezet te worden. Menige mensen durven niet meer de Bijbel open te stellen vanuit Gods Woord. Dat is erg jammer en mensen meningen die worden al teveel hier gedaan. Dat vind ik diep triest. Laat Gods Woord centraal staan door Jezus Christus heen laat Hem het Hoofd zijn alleen dan kan er zegen op rusten.

<><

Zwaan
Zwaan ik zelf vind homofilie ook een zonde, ik denk, met de nadruk op ik denk dat die mensen zijn afgedwaald, verkeerd gevormd of zo, kort uitgelegd, maar houd wel van ze en ga niet verkondiggen dat het de hoogst verachtelijke zonde is, in gods ogen. Ten eerste haal ik dat nergens uit gods woord en vind ik als je iemand op een zonde gaat wijzen dat je dat op een liefdevolle manier gaat doen. niet zoals jou, je leest een draadje over een vrouw die lesbisch is en start dan een topic met die woorden erin. Je schrijven komt erg hard veroordelend over tegen over homoseksuelen, liefdeloos, heel anders als de bijbel ons voorschrijft hoe we met anderen moeten omgaan. Ook bij mij staat gods woord centraal, ook ik lees de bijbel. petra die hetero is en zelf als cristen zijn de ook nog vaak genoeg zondig en zo me worsteling heb met bepaalde zonden. Zou ik e rover communiceren met andere cristenen hier, hoe kijkt jezus er tegen aan en iemand zou dan gaan schrijven dat ik de hoogst verachtelijke zonde heb, zou ik echt flippen, geneigd zijn denk ik om weg te rennen van cristenen. Zou Jezus hier zijn op aarde, zou je hem kunnen vinden bij zondaren, hun liefdevol en met respect behandelen denk ik. En hij zou hun begrijpen, in hun vorming en worsteling en hun helpen met zijn onvoorwaardelijke liefde. Ik vind de bijdrage van josina in dit topic erg goed.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:33

Bij nader inzien...is het het tuinhuisje niet meer geworden!!!!

Ik had veel meer iets met de hal....
Maar in ieder geval WEL...met een KWAST...en met VERF!!!

En het is erg opgeknapt!!!
Zelf gedaan he...zonder tussenkomst van een....mannelijk persoon!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:34

ZEELAND736 schreef:

ha ha knap, voelt goed he zelf gedaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:35

ZEELAND736 schreef:

Zie je wel ...... je hebt helemaal geen man nodig. Knipoog smiley

Goed beeeeeZuuuuuugh
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:36

PETRA944 schreef:
Goed gezegd. De discussie erbuiten latend of het nu een zonde is of niet, zo ga je niet met je medemensen om, en laten we niet vergeten dat we allemaal zondaren zijn. En onze heer is vol liefde en genade voor alle mensen, heeft zijn kruis gedragen met een onvoorwaardelijke liefde voor zondaren

Helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:37

STEENTJE178 schreef:
Eerder gehoord..... en die werd ff voor controle naar de cardio gestuurd Knipoog smiley Hopelijk valt het voor hem/haar mee!

Terug van de dokter...met zetpillen.. die zouden na een half uur moeten werken...
Maar die arme ziel...nu lopen zijn darmen wel leeg...maar die hik blijft!!!!

Hij zat er erg over in...vanwege de woorden, dat ouderen zich DOOD KUNNEN HIKKEN!!!
De dokter zegt dat dit een fabel is...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:39

ROELANDE345 schreef:
En hoe is dat?

Steense Roti........
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:40

ZEELAND736 schreef:
Steense Roti........

Valt zwaar op de maag Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:40

Goede dag

Nu die anti islamfilm er is ,zijn er ernorme toestanden uitgebroken met geweld. Hoe kijken jullie daar tegen aan? Wij als christenen moeten ons naaste lief hebben!!! Maar je kan toch zien dat de Islam erg gevaarlijk is .
Ook bij stichting Open Doors kan je zien dat christenen in Islamitische landen veel vervolgd worden en vaak 2 de rangs burgers zijn.
Met het ook op de Eindtijd ,zijn er natuurlijk theorieen over het nieuwe Romeinse Rijk ( een EU met een president) waarin bv de landen zelf van Europa niks meer te zeggen hebben , Gisteren was er een reactie van de europese voorzitter ,waarin die naast 2 oliesjeiks stond en de film veroordeelde en zelfs zei ,dat het niet meer verspreid mocht worden!! hij zei niks over al het geweld .
Daarnaast zijn er bewegingen in de Islam ,die een wereldwijde Sharia willen en een kalifaat en in de Islam geloven ze in een Mahdi( islamitische verlosser) maar daarvoor moet er eerst wereldwijde chaos uitbreken( veel van deze figuren zitten in Iran).
Als je nou kijkt naar de bijbel ,met het oog op de laatste 7 jaar van deze beschaving ,die in de toekomst zal komen .
stel ik mezelf de vraag :komt de AC wel van Amerika of Europa ,het zou kunnen dat het de Mahdi van de Islam is !! en in de koran zou geschreven staan dat Jesus alleen maar een profeet is en geen zoon van God , wat voor ons al de anti christelijke geest is.
Jesus zou dan de Mahdi meehelpen ,raar he , gewoon misschien volgens de bijbel dat de Mahdi de AC is en dat de Jesus daar een valse Jesus ,dus valse profeet is?
Dan is Israel natuurlijk ook de sleutel tot de eindtijd en sinds de arabische lente , worden ze steeds meer omringt door de moslimbroederschap.
in de andere landen .
Er zijn zich naar mijn gevoel en weten ,heel veel dingen aan het ontwikkeln in de wereld op het moment en Obama van Amerika laat Israel steeds meer in de steek.
ok dat was mijn verhaal een beetje ,hoe kijken jullie tegen deze tekenen allemaal aan?

gr Gandalf
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:41

JOSINA022 schreef:
Idd, mijn hart dat overstroomde op dat moment (ze noemt mij inmiddels "mama-vriendin" Knipoog smiley) en ik durf te zeggen dat het Christus' liefde was, op dat moment, die ik door mocht geven!
En ja, ze weet hoe ik er, vanuit de Bijbel gezien, er tegenaan kijk en ik dek echt niets af met de mantel der liefde. Maar juist omdat ik haar respecteer als persoon en haar steun in haar worsteling, kan zij ook mijn mening respecteren.

En dat is nu net waar het hier in het forum misgaat. Het gemis aan respect en liefde...
Het gaat er niet om WAT je zegt, maar HOE je het zegt...

Je bent de juiste veilige persoon voor haar. Ze durft daardoor met haar worsteling open te zijn naar jou... hoe gaaf!
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:49

ik denk dat ze het er mee eens is.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:52

WILLEMIJN232 schreef:
Dat de bloemist me uit bed belt en ik ineens in het bezit ben van een bos rode rozen............. Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Heerlijk, die onverwachte dingen!
Wel jammer dat hij zo vroeg kwam op mijn vrije dag....

Wat ........ben je nu alweer jarig?
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:58

CORTAZAR588 schreef:
ik denk dat ze het er mee eens is.

je mag nooit meer raden Cortazar.!
Overigens vind ik de titel verkeerd om volgens mij moet het zijn:
Ons denken in strijd met Gods denken. Want als er een denken veranderen moet zal dat die van ons wel zijn.
Maar das persoonlijk natuurlijk. en Zwaan zal het wel niet zelf bedacht hebben de titel van die preek of bijbelstudie zal wel zo zijn
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:58

ZEELAND736 schreef:
Een half brood???
In je eentje???
Of deed Dennis mee..

Afijn je kan het hebben...!!

Wat kan ik hebben?

Ja , een halfje vlegel , iedere dag hoor.
Iedere dag vers van de bakker.
Zolang er geen uitsmijter op zit is het te doen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:00

VISSER278 schreef:
Wat kan ik hebben?

Ja , een halfje vlegel , iedere dag hoor.
Iedere dag vers van de bakker.
Zolang er geen uitsmijter op zit is het te doen. Lachende smiley

Tuurlijk een half droog brood is niks stopt ie in zn holle kies
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:00

....... hoeveel cm-mers gaan er vandaag naar Haren?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:01

VISSER278 schreef:
....... hoeveel cm-mers gaan er vandaag naar Haren?

Haren Smiley die vol vragen zit
heb ik iets gemist?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:02

ROLF230 schreef:
Ben het helemaal met je eens Jans.

"Lijdt liever ongelijk", staat ook in de bijbel. Waarom moeten mensen steeds als een klein kind reageren op een uitspraak die hen niet zint? Pubers reageren zo. En kom nu niet zeiken van:"oh, noem je mij een puber?". En nu niet komen met:"oh, je gebruikt het woord zeiken, dat mag niet hoor, is niet christelijk, niet humaan, niet weetikveelwat". Ga dan maar eens een jaar productiewerk doen in de fabriek, enfin ik dwaal af, dus dit terzijde.

Dit is niet het eerste topic waarin dit gebeurt en het zijn steeds dezelfde mensen. "Bedoel je mij soms?". Wel, als je je dat afvraagt is die kans idd groot.

Als je het niet eens bent met iemand of je vind dat 'ie grof is of wat, reageer dan EEN keer zou ik zeggen, precies zoals je het vind, en neem dan de teugels van je eigen leven in handen en sta boven de reactie van de ander. Alleen bange en onzekere mensen hebben het nodig steeds elkaar zo in de haren te vliegen.

Waarom deze reactie van mij? Ik ben licht-autistisch, zal het maar toegeven, kom moeilijk bij mijn gevoel, maar voel nu wel duidelijk dat ik echt kwaad begin te worden. Kwaad om al dit harteloze en hemeltergende geouwehoer. Bedenkt alles wat rein, liefdevol etc. is staat ook in de bijbel. Laten we daar eens mee beginnen.

Homoseksualiteit zondig? Tuurlijk is het zondig! Dat staat toch in de bijbel? Maar het is niet een grotere of minder grote zonde dan alle andere zonden, al vind ik liefdeloosheid in mijn ogen een grotere zonde, en daar ben ik kwaad om en dat is mijn gevoel bij dit en andere topics.

Jammer dat de TS niet reageert, ik weet niet in wat voor situatie ze zit, dus kan daar niet over oordelen.

Zwaan en Chatuliem, open jullie hart voor God, jullie reageren harteloos en hoogmoedig. Maar dat is mijn mening.

Met Willemijn ben ik het meestal ook niet eens. Dat geeft ze een antwoord op iemand en dan denk ik bij mezelf: Waar haalt ze het in vredesnaam vandaan? Dat is helemaal niet wat diegene zei of bedoelde. Maar goed dat is mijn mening maar, helemaal niet verkeerd bedoeld.

Hopelijk wordt dit stomme topic snel gesloten en kunnen we verder als broeders en zusters met elkaar omgaan.

Over en sluiten,

Een nog een beetje boze Wolf, euhhh...Rolf

He beetje boze (W)Rolf, thanks, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:05

ROELANDE345 schreef:
Haren Smiley die vol vragen zit
heb ik iets gemist?

Ja, een speeddate...
Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4544 4545 4546 4547 4548 4549 4550 ... 6194 Volgende
Pagina 4547 van 6194