| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:00
|
|
|
|
|
ik ga maar roken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:02
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | ik ga maar roken. |
Ik neem maar een glaasje rode wijn met een stukje pure chocola, is goed voor mijn gezondheid.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:03
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | ja en wie schiet er wat mee op? kiften en boos worden......
heb ik noooooooit last van ....... nou ja .....nooit ? eehm gedoseerd.
weet je wat we doen ? we gaan allemaal aan die Sonja vragen wat haar bedoeling is? een knuppel in het hoenderhok , kippen van de leg .......?
of een oprechte vraag ? |
moeten we wel opschieten want ze is proeflid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik had het niet tegen jou???? Ik citeerde de woorden van Chatuliem tegen Chatuliem......wist niet dat ik daar eerst jouw toestemming voor moest hebben? Het is een beetje onnozel om te denken dat je zo maar weer op de oude voet door kan gaan......net doen of er niets aan de hand is???? |
Mijn toestemming hoef je niet te hebben, maar eerlijk gezegd vind ik je soms hopeloos irritant overkomen, het lijkt wel of je dikwijls reacties zit uit te lokken, vind dit enorm kinderachtig gedrag voor een volwassene en dat wilde ik je wel heel graag even kwijt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:05
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Mijn toestemming hoef je niet te hebben, maar eerlijk gezegd vind ik je soms hopeloos irritant overkomen, het lijkt wel of je dikwijls reacties zit uit te lokken, vind dit enorm kinderachtig gedrag voor een volwassene en dat wilde ik je wel heel graag even kwijt. |
Ja hoor, ligt aan mij......ik ben kinderachtig en ik lok uit......prima hoor.... Weet wie het zegt.....dus ook dat neem ik niet erg serieus.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 23:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:06
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Chatuliem schreef:
Zet je dat dan niet tot nadenken? Ik heb hier Grieks, Hebreeuws, heb allerlei boeken over de achtergrond van de vertaling, heb hier een Duits boek over de grondteksten...waarom zou ik zo duidelijk voor de NBV kiezen?
WAT zet me niet tot nadenken Chat? Je hebt nog niets geschreven wat me tot nadenken zou moeten zetten. Al had je je hele huis vol boeken staan, dat zegt toch niets. Vertel jij mij dan maar waarom je voor de NBV kiest. | De belangrijkste reden is, dat ik de methode van vertaling ondersteun. Ten eerste de keuze van bronnen. In de zestiende eeuw is men bezig geweest met het vervolmaken van de versie van de bijbel. Dat noemden ze de Textus Receptus. Dat betekende echter, dat al die bronnen die na die tijd ontdekt zijn, afgeschreven zijn als onbijbels of zelfs anti bijbels. In de NBV zijn die bronnen wel opgenomen, omdat onderzoek gewoon verder gegaan is en dat het toch wel vreemd is, dat onderzoek opeens als onjuist wordt betiteld. In de praktijk betekent het ook dat de SV en de HSV ook alleen maar gebruik maakt van de Textus Receptus...eigenlijk te zeer verouderd om daarmee te werken. Het tweede punt wat ik daarbij wil maken, is de keuze voor taal. Men heeft ervoor gekozen dat het zowel de grondtekst recht doet als de taal waarin hij vertaald wordt. Dat betekent dat er soms andere beschrijvingen gevonden worden, die meer recht doen aan de betekenis van het geschrevene. Konkordante vertaling voldoet nl. niet. Je kunt de woorden wel vertalen, maar dat betekent niet dat je de betekenis daarvan verduidelijkt. Er ontstaat een aparte bijbeltaal, woorden die in de Bijbel een specifieke betekenis hebben, maar daarbuiten totaal andere dingen betekenen. Een mooi voorbeeld hiervan is het woord vlees, in de bijbel zijn er wel vijf verschillende betekenissen aan te geven. En het maakt nogal wat uit of je het over het lichaam (Joh.1:14) hebt of over de zondige natuur (Rom. 7). De minachting voor het lichaam heeft ook heel veel te maken met het verkeerd interpreteren van dit woord. Vertalen heeft wel degelijk zijn invloed op het geloofsleven van de christen. De derde reden is, dat men keurig verantwoording aflegt over de keuze van woorden. Er zijn boeken over geschreven waarom ze voor bepaalde woorden hebben gekozen. Bovendien kun je in elke NBV lezen, wie aan de vertaling hebben meegewerkt. De laatste motivatie is wel een heel persoonlijke. De bijbel is bedoeld om mensen te vertellen van het goede nieuws. De bijbel moet heel dichtbij de mensen staan. Bij de NBV wordt bewust gekozen om gewoon NL te gebruiken, is directer, minder omslachtig en duidelijk. En als je je dan beseft, dat de schrijver koine Grieks gebruikten, gewone spreektaal, zie ik daar een opdracht in: zorg ervoor dat mensen begrijpen wat ze lezen. Uiteindelijk is dat het doel waarnaar we zouden moeten streven. Ik weet nog de eerste keer dat ik de NBV gebruikte in mijn gemeente. De reactie van één van de jongeren was: nu begrijp ik tenminste wat er staat. En hij ging zelf opeens de bijbel lezen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 september 2012, 23:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ooit geindoctrineerd geweest misschien? jij hebt de oude talen bestudeerd, so what??? waar denk jij dat de andere vertalers hun grondteksten vandaan gehaald hebben? uit de donald duck ofzo?  |
De Donald Duck????? Pieter.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: |
Ja hoor, ligt aan mij......ik ben kinderachtig en ik lok uit......prima hoor.... Weet wie het zegt.....dus ook dat neem ik niet erg serieus..... |
Inderdaad je weet wie het zegt, kennen wij elkaar? Volgens mij niet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:09
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Inderdaad je weet wie het zegt, kennen wij elkaar? Volgens mij niet..... |
Je reageert als een puber met je irritant en kinderachtig, vandaar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:10
|
|
|
|
ik ga het haar vragen ... wil iemand het haar ook vragen ? krijg vast een kul antwoord....
wat een sof .......maar mesjogge is ze niet. behoorlijk leip. lijkt wel een Jid .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je reageert als een puber met je irritant en kinderachtig, vandaar..... |
O ok, ik wist niet dat alleen pubers deze woorden mochten gebruiken, maar als ik je profiel begrijp ben je 57 jaar, dan had ik je wel iets wijzer ingeschat dan de hele tijd reacties uit te lokken bij bepaalde mensen hier...
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 21 september 2012, 23:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:13
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | O ok, ik wist niet dat alleen pubers deze woorden mochten gebruiken, maar als ik je profiel begrijp ben je 59 jaar, dan had ik je wel iets wijzer ingeschat dan de hele tijd reacties uit te lokken bij bepaalde mensen hier... |
59!!!!!!!!!!!hoe kwetsend kan je zijn.... en uitlokken heet op mijn leeftijd discussiëren, jij vindt dat uitlokken......significant verschil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Jij kan ook echt door blijven gaan he Willemijn, is het nou zo moeilijk om normaal met elkaar om te gaan, of anders schouders ophalen en je omdraaien.... Pftttt wat een gekift zeg... | Heb je nu door wat ik bedoel? Ze willen alleen maar ruzie maken, tot een echt gesprek komt het niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | ik ga het haar vragen ... wil iemand het haar ook vragen ? krijg vast een kul antwoord....
wat een sof .......maar mesjogge is ze niet. behoorlijk leip. lijkt wel een Jid . |
ja maar ze reageert niet echt op mail
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | 59!!!!!!!!!!!hoe kwetsend kan je zijn.... en uitlokken heet op mijn leeftijd discussiëren, jij vindt dat uitlokken......significant verschil |
Discussieren gaat op een heel wat volwassener manier dan jij hier laat zien... Ach twee jaartjes verschil, hoe erg kan dat zijn als je al 57 bent....
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 21 september 2012, 23:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | 59!!!!!!!!!!!hoe kwetsend kan je zijn.... en uitlokken heet op mijn leeftijd discussiëren, jij vindt dat uitlokken......significant verschil | Zelfs op jouw leeftijd zou je het verschil kunnen aanbrengen tussen uitlokken en discussiëren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
|
|
|
Hoe Bastiaan dat uitlegt en verwoord kan ik helemaal achter staan.
<><
Zonde is zonde daar verandert men niks aan of je het leuk vind of niet. Begrijp me goed ik doe evenzo zonden die ik niet wil en toch doe en omgekeerd wat ik moet doen en niet doe. Alleen ik neem wel acht op Gods Woord zoals het staat geschreven en heb Gods Woord waarlijk lief.
In praktijk als ik mensen tegen kom die op een ander geslacht vallen blijf ik vriendelijk tegen hen alleen de zonde die men doet kan ik niet achter staan. Want in de zorg heb ik vaak met collega`s moeten samenwerken die van een andere geaardheid waren en ik heb met gehandicapten gewerkt die op een vrouw of man viel. Je legt het uit vanuit Gods woord in hoe het staat. Wil men niet luisteren dan veeg ik het stof van mijn voeten en ga ik verder. Elk mens heeft hem of haar eigen verantwoordelijkheid te dragen is dit in homofiele, overspel, scheiden, enz...
<><
Zwaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Heb je nu door wat ik bedoel? Ze willen alleen maar ruzie maken, tot een echt gesprek komt het niet. |
Ik heb alleen door dat jij bewust de de boel loopt te beledigen en absoluut je eigen rol niet ziet of wilt zien.....Sta eens open voor een andere mening dan die voor jou en denk niet dat jij de waarheid alleen in pacht heb.... Ik laat me inderdaad niet alles door jou toewensen, dat klopt omdat het vaak te grof voor woorden is wat voor termen je voor je medemens gebruikt...... Je speelt nog steeds op de man/vrouw...... En bovenstaande opmerking is niet ruziezoekend?????? Snap je of begrijp je nu echt niet dat jouw mening niet alleen zaligmakend is..... Ga voor jou het twaalfde gebod weer instellen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:18
|
|
|
|
|
Kijk, das een reactie chat. Ben er nu te moe voor, maar zal er zsm even wat tijd voor vrij maken om serieus op in te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:20
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | ja maar ze reageert niet echt op mail | Je kunt ook een fake account maken he...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb alleen door dat jij bewust de de boel loopt te beledigen en absoluut je eigen rol niet ziet of wilt zien.....Sta eens open voor een andere mening dan die voor jou en denk niet dat jij de waarheid alleen in pacht heb.... Ik laat me inderdaad niet alles door jou toewensen, dat klopt omdat het vaak te grof voor woorden is wat voor termen je voor je medemens gebruikt...... Je speelt nog steeds op de man/vrouw...... En bovenstaande opmerking is niet ruziezoekend?????? Snap je of begrijp je nu echt niet dat jouw mening niet alleen zaligmakend is..... Ga voor jou het twaalfde gebod weer instellen.... | QED mamaloe. Hierboven zie je haar motivatie. Het gaat niet om het onderwerp, want daar heb ik nog niks over gezegd, het gaat er puur om dat ze ruzie wil maken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 september 2012, 23:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:22
|
|
|
|
nee ze is ook waarschijnlijk niet uit op onze zielenrust
en dat is behoorlijk link.
ik zie wel ...........het is een discussie die heel diep zal gaan. en niet meer over de lesbische medemens gaat denk ik.
ach ....er is niets nieuws onder de zon.
ik vraag me af wat er gaat gebeuren als er hier een medemens gaat beweren dat hij/zij kindertjes bijzonder apetijtelijk vindt?
ik denk dat er dan een complete oorlog ontstaat en dat de TO al weer pleite is........ krijg de rambam denkt die , ik weet van niets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je kunt ook een fake account maken he... |
ja kan vast
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:25
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | nou ik vind het te ver gaan en heb die knop dus wel ingedrukt |
Ga ik ook maar eens doen Roelande.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:26
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:27
|
|
|
|
|
Aangezien zij een proefabo heeft, zal ze mogelijk aan haar tax zitten van mails versturen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:28
|
|
|
|
ja .....dat zal het zijn.
vamos a ver
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:30
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Aangezien zij een proefabo heeft, zal ze mogelijk aan haar tax zitten van mails versturen. |
oh ja hoeveel mag je er dan versturen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|