ChristianMatch

Forum

speed date in alphen aan de rijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4554 4555 4556 4557 4558 4559 4560 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 20:35

WILLEMIJN232 schreef:
Wat een galante man ben jij zeg.... Jij weet best over wie we het hebben............ Woedende smiley

Nou ja zeg , ga je nu terug krabbelen? Boze smiley
Je vond me toch altijd zo lief?

Hattan un naam opgesgreevuuuuuh. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 20:40

WILLEMIJN232 schreef:
Wat een galante man ben jij zeg.... Jij weet best over wie we het hebben............ Woedende smiley
hmmm willenmijn zo gek is visser niet om mee te daten hij is 12 jaar jonger, das beter dan veel oudere mannen die vaak met jongere vrouwen willen daten toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:01

blijft mooi iedere dag die bemoedigingen, copieer je ze van internet of schrijf je iedere dag een heel stuk uit een boek?
Naar boven

Auteur Bericht
VROLIJK575

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:10

ERIKA129 schreef:
Heerlijk geslapen en uitgeslapen... gordijnen open en jaaaaaaaa de zon Coole smiley met zonnebril
Dus wat ga ik doen?? Jups zo onder de pomp door, dan een was aanzetten en die lekker buiten hangen, vervolgens even bloembollen scoren en poten en voor de rest??? ik zie het wel genieten van m'n dag Lachende smiley

erika wat ben jij een gelukkig mens dat jij nu uitgeslapen ben en je bed verkopen kan weer een zak centje meer en tijd over

Laatst aangepast door
VROLIJK575
op zaterdag 22 september 2012, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:11

ZEELAND736 schreef:
Juist...verschil van mening he...
Blijft heel persoonlijk...
Maar Jose weet wat ik bedoel...

Eerlijk gezegd?

Ik begreep wat je bedoelde, maar toch schoot het bij mij in het verkeerde keelgat, omdat je het nogal resoluut stelde en het mij confronteerde met mijn situatie nu.

Facebook, hyves en twitter zijn voor mij een uitkomst daar ik heel veel aan huis gekluisterd ben en dit de mogelijkheden zijn voor mijn contacten met de buitenwereld.

Natuurlijk heb ik ook zo mijn contacten in de kerk en op mijn werk, maar ik kan niet van hen verwachten dat ze hun leven net zo stop zetten als dat mijn leven al bijna 1,5 jaar is en dat ze maar altijd direct paraat staan wanneer ik dat nodig heb!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:14

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb eens meegemaakt dat ik een date had die het alleen maar over zichzelf had, ik werd er tureluurs van.....toen ik weg wilde gaan vroeg hij of hij mee naar mijn huis mocht want hij wilde even weten of het sexueel wel machte......
Ik vertelde hem dat wij bij de koffie al niet matchten omdat hij het alleen over zich zelf en zijn stuk gelopen relaties had......jammer dat ik zo kortzichtig was vertelde de goede man ook nog????
Ik heb er wel smakelijk om gelachen....

Wat een bord voor z'n kop Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:28

ROLF230 schreef:
Hoi Chat,

Je zegt dus in feite dat de eerste 1600 jaar na Christus de Bijbel niet klopte.
Nu, "met nieuwe ontdekkingen", kunnen we dan eindelijk lezen wat er echt stond. En die christenen de eerste 1600 jaar dan? Die hadden dus niet het Woord van God zeg je op deze manier expliciet. Ik geloof in de onfeilbaarheid van de SV. Een mooi schema over de bijbelvertalingen met wat beknopte uitleg:

http://www.bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=137:schema-bijbelvertalingen-en-hun-oorsprong&catid=153:schema-bijbelvertalingen-en-hun-oorsprong&Itemid=96

Dan een goed artikel over de Nieuwe Bijbel Vervalsing:

http://www.bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=70:de-nbv-sluitstuk-van-een-lange-omzwerving&catid=143:de-nbv&Itemid=78

In dit artikel ook een hoop tekstvergelijkingen tussen de SV en de NBV. Ik hoop dat ik niet alles hoef uit te leggen. Lees en trek je eigen conclusies. Dat doe ik ook altijd.

In de kerk waarin ik zat meerdere malen discussies gehad over dit onderwerp. Een aantal mensen is toen ook overgestapt naar de SV.

Verder staat nog een naar mijn insziens betrouwbaar persoon achter mij en dat is Kent Hovind. Zoek maar eens op wat hij erover te zeggen heeft. Hij kwam trouwens ook pas na zo'n 30 jaar tot de conclusie.

Over en uit.

Rolf
Je draait precies om wat ik beweerde. Ik heb nergens gezegd dat de bronnen die voor 1600 zijn gevonden niet goed zijn. Ik zeg alleen dat ik het heel vreemd vind, dat de bronnen die na 1600 gevonden zijn niet gewoon meegenomen zijn in het onderzoek naar de originele versie van de grondtekst. Er zit nl. geen enkele normale conclusie achter. Men heeft gewoon ins blaue Hinein gezegd, dit is de versie en alle varianten die nu nog te voorschijn komen horen er niet meer bij. In de praktijk is het onderzoek naar de bronnen gewoon gestopt en elke andere variant wordt meteen gezien als een bedreiging van de tekst...
In een discussie over vertalen lopen in feite twee visies naast elkaar. Ten eerste moet je het wetenschappelijk benaderen, dat betekent, dat je in eerste instantie er zeker moet zijn, dat datgene wat je vertaalt er ook daadwerkelijk zo gestaan heeft in Gods Woord. En dat is in mijn ogen een blijvend onderzoek, waar men iedere keer weer op nieuwe varianten stuit.
Het Nestle Alland instituut in Dld doet daarin baanbrekend werk, alleen dat wordt weer niet erkend door de mensen die de SV lezen. Als je de SV leest, ontken je in feite het huidige onderzoek naar de teksten en noem je dat heidens of onbijbels.
Met het subjectieve argument wat door zo veel mensen gebezigd is kan ik niks, nl. dat ze zeggen dat de SV de enige vertaling is die door gelovigen gemaakt is. De eerste vraag die ik me dan stel is: hoe weet je dat nu? En al die andere vertalingen niet? Het is nl. niet te meten en ik geloof dat iedereen die aan een vertaling werkt dat met een goed geweten doet. Er staat nl ook iets anders op het spel, nl. de eigen beroepseer. Iedere goede vertaler houdt zoveel van taal dat hij nauwgezet bezig is zo goed mogelijk weer te geven wat er in de grondtekst staat. Maar ook dat is een subjectieve benadering van het geheel en dus ook niet echt te staven.
Dat die site weergeeft dat er niet konkordant vertaald wordt had ik je al verteld. Dan kunnen er dus andere woorden gebruikt worden dan die men gewend was. En dan merk je, dat het veel vaker te maken heeft met een zorgvuldigere vertaling, dan alleen maar woord voor woord. Woorden hebben hun betekenisnuances en zijn vaak niet één op één te vertalen.
In het Engels heb je bv. faith en believe. Beide worden ze door ons vertaald met geloof. Er zit echter een heel groot verschil tussen beide woorden. Als je faith dan zou vertalen met vertrrouwen, ben je eigenlijk zorgvuldiger en wordt de tegenstelling meteen duidelijker. De vraag is echter wat is zorgvuldiger? Ik vind het zorgvuldiger als je evt met gebruik van andere woorden nog meer zoekt naar betekenis van woorden. En zo zie ik het handelen van de NBV als zorgvuldiger dan welke ook.Bij veel teksten kun je lezen waarom ze een bepaalde keuze gemaakt hebben. En dat is niet om het Woord van zijn kracht te beroven, maar veel meer om het Woord zuiverder te laten klinken, herkenbaarder in onze taal.
Ik heb een poosje met de gedachte gespeeld om mee te werken met Wycliffe, en de principes die aan de NBV ten grondslag liggen, liggen ook aan hun vertalingen ten grondslag. Je noemt dit dus een dynamisch equivalente vertaling.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 22 september 2012, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:30

PETRA944 schreef:
blijft mooi iedere dag die bemoedigingen, copieer je ze van internet of schrijf je iedere dag een heel stuk uit een boek?

Uit een boek, staat ook aan het begin. Ga aankomende week op vakantie maar je hoeft je niet te vervelen hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:31

PETRA944 schreef:
hmmm willenmijn zo gek is visser niet om mee te daten hij is 12 jaar jonger, das beter dan veel oudere mannen die vaak met jongere vrouwen willen daten toch Smiley die vol vragen zit

Daar heb je wel een punt Petra......ik kan hem nog wat sturen he? Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
VROLIJK575

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:32

PETRA944 schreef:
ik zal es bij zoeken gaan kijken Lachende smiley

tuurlijk vrouwen hebben nu eenmaal allerlei {hulp}middelen nodig om zich goed voor te doen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:37

SVEN797 schreef:
De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig )

Wat is precies het hoofd van het gezin? degene die het geld binnenbrengt??? Ik vind het altijd zo'n vage term vooral in de huidige tijd waar vrouwen net zo goed een loopbaan hebben als de man.....
Niet omdat ze dat misschien altijd willen maar omdat dat nodig is in deze economie????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:39

ROLF230 schreef:
Ik kan bijna niet geloven wat ik lees....Chat.

Uit het stukje wat Herma schreef, trek jij de conclusie dat Obama een wedergeboren Christen is??????? Daar gaat het stukje niet eens over.

Volgens mij ben je helemaal niet geïnteresseerd in de waarheid.
En wat Herma met haar bijdrage wil weet ik ook niet. We kunnen allemaal wel iets van internet plukken.
En de geloofwaardigheid van de CNN is natuurlijk 0,0.
Dingen die je normaal ziet en meemaakt bestaan opeens niet meer.. Obama is volwassen gedoopt ergo ik mag hem christen noemen. Idd Rolf, ik ben niet zo vatbaar voor evangelisch geroddel zoals je ook wel gezien heb in onze discussie over vertalingen. Als ik alle verhalen geloofde die er verteld worden, zou ik al drie keer door de verdrukking heen gegaan zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:45

ROELANDE345 schreef:
ja heb net even wat gegoogeld over hem maar hij is op zijn minst verdacht

Is het de moeite waard om me er in te verdiepen? Of kan ik beter wat anders gaan doen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:50

CORTAZAR588 schreef:
zouden discipelen mannen zijn geweest omdat ze wel eens op rare plaatsen en in rare situaties zouden kunnen komen?
het was in die tijd en niet gebruikelijk dat vrouwen over des Heeren wegen gingen van stad naar stad en het was ook niet geheel ongevaarlijk.
Afgezien nog van het feit dat in het midden oosten tot op de dag van vandaag , een vrouw niet als gesprekspartner kon en mocht functioneren.

Discipel zijn was niet een sinecure .......de meesten zijn gedood.
behalve Johannes die op Patmos tot hij 99 jaar oud was heeft geleefd.

dus daarom.....
en ook in de legers van die tijd vochten geen vrouwen.
net zo goed dat in het Romeinse leger geen vrouwlijke soldaten waren geen vrouwlijke gladiatoren etc etc etc.

dat we het anno 2012 allemaal maar raar vinden wat toen gebeurde is denk meer een teken van deze onzijdige tijd dan dat het berust op Gods woord.

God maakt wel degelijk verschil tussen man en vrouw.
niet in aanname tot heil wel in taak en functioneren.

Niet alleen mannen gingen met Jezus mee. Een groep vrouwen hield Jezus gezelschap op zijn reizen en zij onderhielden Hem. Lucas 8: "Kort daarop begon hij rond te trekken van stad tot stad en van dorp tot dorp om het goede nieuws van het koninkrijk van God te verkondigen. De twaalf vergezelden hem, en ook enkele vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren: Maria uit Magdala, bij wie zeven demonen waren uitgedreven, Johanna, de vrouw van Chusas, de rentmeester van Herodes, en Susanna en nog tal van anderen, die uit hun eigen middelen voor hen zorgden.’

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 22 september 2012, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:52

JOL252 schreef:
Niet alleen mannen gingen met Jezus mee. Een groep vrouwen hield Jezus gezelschap op zijn reizen en zij onderhielden Hem. Lucas 8: "Kort daarop begon hij rond te trekken van stad tot stad en van dorp tot dorp om het goede nieuws van het koninkrijk van God te verkondigen. De twaalf vergezelden hem, en ook enkele vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren: Maria uit Magdala, bij wie zeven demonen waren uitgedreven, Johanna, de vrouw van Chusas, de rentmeester van Herodes, en Susanna en nog tal van anderen, die uit hun eigen middelen voor hen zorgden.’

mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw????
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:10

WILLEMIJN232 schreef:
mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw????

Ben benieuwd waar ik dat kan vinden, mij is niet bekend dat Hij op zo'n manier sprak.. dan zou dit toch ook expliciet genoemd worden en allang onderkend zijn denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMA135

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:11

GANDALF639 schreef:
Er is trouwens 1 heel vreemd iets wat me is opgevallen .
Toen Barack Obama ingezegend werd als President ,stond hij op het bordes later voor het witte huis , en gebeurde iets vreemds .
Ik kan het helaas niet vinden dat ,het was op tv, er is daar een gebruik dat er een adelaar erbij hoort ,maar deze adelaar deed vreemd vloog weg ,en wou niet bij de president zijn.

Nou, dat kan ik me van de adelaar wel voorstellen Knipoog smiley ...'k geef het beest geen ongelijk...maar ga maar eens op zoek naar video's en commentaren van wat er zich allemaal heeft afgespeeld tijdens de inzegening van Obama.

Ik ga het hier niet allemaal neerzetten, want de meesten willen graag een happy end met deze wereld, en hebben hun oren afgesloten voor het gezonde evangelie..... maar dat happy end gaat niet komen, niet voor deze wereld
Het enige wat uitredding brengt is je hart aan Jezus geven, en dagelijks je kruis op je nemen.Hem niet verloochenen, Hem de leiding over je leven geven.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:13

STEENTJE178 schreef:
Lachspiegel zeker??? Clown smiley Knipoog smiley

Oh.. help ik lach wat af ...alleen niet altijd voor de spiegel Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:17

WILLEMIJN232 schreef:

Ja, het verhaal gaat.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:20

WILLEMIJN232 schreef:

rijke vrouwen dus
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:36

Het op 1 na mooiste slaaplied...

http://www.youtube.com/watch?v=ez-Kefu4vvU
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:38

WILLEMIJN232 schreef:
Is het de moeite waard om me er in te verdiepen? Of kan ik beter wat anders gaan doen?

ga maar wat anders doen hoor het is hetzelfde liedje als altijd
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:40

JANS221 schreef:
Ja, het verhaal gaat.....

Is ook mooi he? Ik heb er een aantal delen van....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:41

JOL252 schreef:
Ben benieuwd waar ik dat kan vinden, mij is niet bekend dat Hij op zo'n manier sprak.. dan zou dit toch ook expliciet genoemd worden en allang onderkend zijn denk ik...

Ik heb op Hebreeuwse les gezeten en daar zal ik het wel gehoord hebben.......maar daar is in ieder geval ook wel veel over geschreven.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:42

WILLEMIJN232 schreef:
Daar heb je wel een punt Petra......ik kan hem nog wat sturen he? Knipoog smiley)

Visser ? en bijsturen?
Waarom denk ik dat dat niet gaat lukken?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:46

WILLEMIJN232 schreef:
Is ook mooi he? Ik heb er een aantal delen van....

Was eigenlijk een antwoord met een knipoog op jouw zin: er zijn toch ook wel geruchten....

Ik ken de boeken niet, heb er wel over gehoord, wil ze nog wel lezen!
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:49

Dit vind ik nou heel jammer, en bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat 50-plussers geen idee hebben wat er zich werkelijk afspeelt in de wereld.
De eerste link die ik tegenkwam toen ik googlede op Kent Hovind was van Wikipedia, daar wordt hij in een kwaad daglicht gesteld en schijnbaar geloven jullie dat dan meteen. Jammer.

Nog één keer dan: bekijk die DVD die ik aangaf gewoon eens. Mensen in mijn omgeving doen dat omdat ze me serieus nemen als ik zeg dat het de moeite waard is.

Laatst aangepast door
ROLF230
op zaterdag 22 september 2012, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:53

CARMEN073 schreef:
Het op 1 na mooiste slaaplied...

http://www.youtube.com/watch?v=ez-Kefu4vvU

Zal ik dan maar de mooiste plaatsen?

http://www.youtube.com/watch?v=TraxcC_n5HI&feature=related

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 22 september 2012, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:58

ROLF230 schreef:
Dit vind ik nou heel jammer, en bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat 50-plussers geen idee hebben wat er zich werkelijk afspeelt in de wereld.
De eerste link die ik tegenkwam toen ik googlede op Kent Hovind was van Wikipedia, daar wordt hij in een kwaad daglicht gesteld en schijnbaar geloven jullie dat dan meteen. Jammer.

Nog één keer dan: bekijk die DVD die ik aangaf gewoon eens. Mensen in mijn omgeving doen dat omdat ze me serieus nemen.

mm moet ik dan nu zeggen dat de jeugd nooit verder kijkt dan hun neus lang is?
Heb inderdaad wikipedia gekeken en ook een stuk van de dvd en de nederlandse site DRdino en nog wat commentaren van andere mensen o.a. zijn zoon. En daarop baseer ik mijn mening. Wil er niet verder over uitweiden want dan zou ik hem inderdaad in een kwaad daglicht stellen. Ieder kan het zelf opzoeken
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 23:03

Dit is niet het mooiste slaaplied, dit is de absolute top en het Larghetto uit het Vioolconcert van Beethoven is een van de allerdiepste werken. En het is echt niet het enige stuk dat ik ken. Ik plaatste het ooit in de uitvoering met Hillary Hahn als soliste, een violiste die ik een beetje verafgood eigenlijk. Ze was toen vijftien jaar en ik heb het nooit mooier gehoord. Deze uitvoering is trouwens ook heel warm en hoe kan het ook anders met David Oistrach. Wie dit stuk niet mooi vindt, zal klassieke muziek nooit kunnen waarderen. En dan mis je veel, heel veel....

Thomas, doe je zelf niet tekort, luister en huiver....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 september 2012, 23:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4554 4555 4556 4557 4558 4559 4560 ... 6194 Volgende
Pagina 4557 van 6194