ChristianMatch

Forum

BZV Topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4559 4560 4561 4562 4563 4564 4565 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 23:21

JOL252 schreef:
Dat zou ze dan toch wel vertellen? Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik weet niet of zij praat in haar slaap........??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 23:22

Amerika is zo wie zo gek

je hebt maar 2 politieke stromingen ,eerlijk gezegd.
Zou ik voor geen van 2 kiezen ,ik zelf stem op de CU hier ,een
christelijke partij ,die voor christelijke standpunten uitkomt en ook sociaal is en voor de mindere bedeelden opkomt.
Zoiets bestaat dus in Amerika niet , of het is links of rechts.
Daarom zou het voor Amerika beter zijn ,als er meerdere politieke partijen bestonden denk ik .
Wij hebben hier ook geen Presidents Verkiezingen , en voor mij hoeft dat ook niet , zoals het nu gaat in Nederland is beter denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 23:39

ROLF230 schreef:
Carmen schreef:

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hmmmm...dacht dat jij als kunstenares wat associatiever kon denken.

Laat ik eens wat anders proberen dan bij de woorden freedom en free.

http://www.youtube.com/watch?v=i6zGEBhJMHA

Ook niet?

.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 23 september 2012, 23:50
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 23:49

CARMEN073 schreef:
Genesis 32

Meteen het 1e vers bezorgt mij al een vraagteken. Waar en hoe ontmoette Jacob engelen Gods? Wat gebeurde er en hoe wist hij dat het engelen waren?? De tekst geeft er helemaal niets over prijs; Jacob geeft die plaats een bijzondere naam en vervolgt zijn reis. Zou dat zomaar kunnen; dat je ergens onderweg ineens engelen tegenkomt (verhalen genoeg); maar herken je ze dan ook altijd?

Als Jacob in de piepzak zit voor zijn broer Esau roept hij God om hulp en hij herinnert God tevens aan de belofte die God hem heeft gedaan. Heel menselijk en herkenbaar. Maar ik denk dat God niet echt een reminder nodig heeft voor de dingen die Hij ons belooft...

Verder valt me op dat Jacob zich zeer onderdanig opstelt tegenover Esau; dit in tegenspraak met de ontfutselde zegen waarin geprofeteerd werd dat Jacob over Esau zou heersen. De boden die Jacob vooruitzend krijgen als boodschap mee de tekst "'van uw knecht Jacob". Vink niesso stoer.

De worsteling van Jacob met (de engel van) God heb ik nooit zo goed begrepen omdat die persoon het kennelijk niet van Jacob kon winnen. Wellicht moeten we dat dan niet helemaal letterlijk nemen.

Waarom zou een engel perse sterker moeten zijn dan een mens?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 23:53

ERIKA129 schreef:
Mooi Hannah te weten dat het met hem ook goed is gekomen geeft rust denk of niet!!

het is heerlijk hem aan te kijken en te zien dat wat we samen hebben opgebouwd in al die jaren, niet in een paar jaar weg is.
het gaat op dit moment goed (genoeg) met hem, maar of het ooit helemaal goed met hem gaat komen???

daar is een Wonder voor nodig. (en ik ben er van overtuigd dat dat wonder komen gaat!)

dat hij op dit moment opgroeit in een christelijk gezin met warme pleegouders is op zich al heel wonderlijk verlopen; men wilde hem een jaar of drie/vier geleden al in een tehuis plaatsen namelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 23:59

ROELANDE345 schreef:
have fun Lachende smiley

Is helemaal gelukt!
Het hoogtepunt.........Hepie en Hepie Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:11

STEENTJE178 schreef:

Een rijke fantasie hebben jullie in ieder geval wel...... Clown smiley En nog off topic ook want het gaat over BZV...
Ik was wat verbaasd deze uitzending toen boer Aad vertelde dat hij nu begon met leven? Hij is 48, wat was zijn leven voor die tijd vroeg ik me af????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:12

LEANNE226 schreef:
Is helemaal gelukt!
Het hoogtepunt.........Hepie en Hepie Coole smiley met zonnebril

Zijn die al niet 70 plus?????

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:17

CARMEN073 schreef:

Maar hoe komt het dan dat er zoveel verschillende meningen over de Bijbel zijn? Als de stem van de Heilige Geest je ingeeft wat juist is?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:18

STEENTJE178 schreef:

Vertrouwelijke informatie Steentje....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:19

ANNA415 schreef:
Aaahhhhhh jammer Verliefde smiley

Ach ... er is nog hoop ...sommige mannen beschikken nog steeds over de pijl met boog Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:26

WILLEMIJN232 schreef:
Zijn die al niet 70 plus?????

Verraste, verbaasde smiley

Ze zijn net in de 50,zie je er dan uit als 70? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:52

WILLEMIJN232 schreef:
Vertrouwelijke informatie Steentje....... Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley ............... Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 00:54

ROELANDE345 schreef:
nou je bent zeker vergeten dat zo'n vent altijd in slaap valt terwijl zijn progamma aanstaat met de AB in zijn hand en als je die dan voorzichtig probeert te pakken of je zet de tv op iets anders roept ie: dit was ik aan het kijken Boze smiley

De oplossing: 2 universele AB's Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 02:24

HANNAH810 schreef:
het is heerlijk hem aan te kijken en te zien dat wat we samen hebben opgebouwd in al die jaren, niet in een paar jaar weg is.
het gaat op dit moment goed (genoeg) met hem, maar of het ooit helemaal goed met hem gaat komen???

daar is een Wonder voor nodig. (en ik ben er van overtuigd dat dat wonder komen gaat!)

dat hij op dit moment opgroeit in een christelijk gezin met warme pleegouders is op zich al heel wonderlijk verlopen; men wilde hem een jaar of drie/vier geleden al in een tehuis plaatsen namelijk.

Oh wauw Hannah... dit is tel je zegeningen 1 voor 1.. en jij hebt de zegen mogelijk gemaakt om door te geven. Top om dan na een paar jaar dit mee te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 08:21

Door de wekker heen geslapen...
Overkomt me nooit...

Toch istie wel afgelopen!!!
Ongelofelijk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 08:46

VISSER278 schreef:
Weet je wat het is ........ ze wil gewoon nog een keer mee vissen , maar ze DURFT niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vind je het gek dat ik niet met jouw durf te vissen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 08:48

ERIKA129 schreef:
En vergeet niet onbegrijpelijk Verraste, verbaasde smiley Clown smiley

ha ha en natuurlijk lag het volgens die date allemaal aan Willemijn , niet aan hem Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 08:49

ZEELAND736 schreef:
Overkomt me nooit...

Ongelofelijk!!!

Nog steeds niet gerookt zeeland? hou vol he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:11

Maandag 24 september, Psalm 110; Zit aan mijn rechterhand.

In deze psalm wordt iemand een ereplaats aangeboden: nota bene aan de rechterhand van de Eeuwige. Hoger kun je niet komen! En als dan ook nog gezegd wordt dat je vijanden vernederd zullen worden, zodat ze als een voetbank aan jouw zoeten zullen liggen, dan is het plaatje compleet: hier gaat het over een soort onderkoning, een kroonprins. De persoon om wie het gaat, krijgt een scepter aangereikt. Held en heerser zal hij zijn, Bovendien: iemand die met priesterlijke waardigheid zal zijn bekleed. En dan niet zomaar een priester, nee, deze man aan de rechterhand van de Eeuwige zal een eeuwig priester zijn!
Wie zou die kroonprins zijn? Wordt David hier bedoeld? Of de zoon van David, de vorst van vrede? Wie het weet, mag het zeggen. Eén ding is duidelijk: niet één koning van Israël kon te volle beantwoorden aan het beeld dat van deze Messiaanse vorst wordt geschetst. In het Nieuwe Testament wordt de psalm die we vandaag lezen, verschillende malen geciteerd, vooral in het boek Hebreeën. En uit die teksten blijkt dat de vroege kerk in psalm 110 dan ook niet zomaar een koning heeft gezien, maar Christus, de gekruisigde en opgestane, de koning der koningen. Bij zijn hemelvaart heeft Hij de ereplaats naast de Vader ingenomen. Als triomfator zal Hij heersen over al zijn vijanden. Dat kun je met een gerust hart geloven, zeker sinds Hij met Pasen de laatste vijand, de dood, verslagen heeft. Eens zal blijken, wereldwijd, dat Christus koning is en voor zijn hemelse Vader het grote geding met de tegenstander aller tijden gewonnen heeft. Alleen dat beeld al; de dood en alle duivelse demonen als een voetenbankje voor Christus’ voeten!

De Here God heeft tot mijn heer gesproken:
‘Zit aan mijn rechterhand, Ik houd gericht.
Ik zal uw vijanden slaan, tot hij gebroken
als voetbank aan uw voeten nederligt.’
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:12

ROELANDE345 schreef:
Er was eens een meisje in Haren
Die wilde opvallend verjaren.
Ze plaatste een linkje
miste een vinkje
nu zit heel Haren op blaren

update-je:

HAREN - De politieleiding in Haren had veel beter op rellen voorbereid moeten zijn. Bronnen binnen het korps verklaarden gisteren dat er reeds drie weken geleden serieuze aanwijzingen waren dat de zaak zou escaleren. Politiebond ACP wil de korpsleiding binnen enkele dagen op het matje roepen.

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 24 september 2012, 09:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:20

ZEELAND736 schreef:
Overkomt me nooit...

Ongelofelijk!!!

je mag ook nooit nooit zeggen leerde ik vroeger altijd, want je weet maar nooit! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:32

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe komt het dan dat er zoveel verschillende meningen over de Bijbel zijn? Als de stem van de Heilige Geest je ingeeft wat juist is?

Omdat sommigge mensen de stem van de heilige geest denken te horen , maar niet echt horen, ben een grapppig boek aan het lezen met preken van charles g. finney, hij leefde van 1792 tot 1875, grote evangelist geweest. grappig om te lezen dat de man thee drinken een beetje een zonde vond, dan denk in die tijd, wie dronken er thee? rijke dames die zaten theekransjes te houden en verder niks deden? Maar voor de rest zijn zijn preken goed, hij vertelt, dat het probleem is van de gemeente van cristus dat eerst iedereen zich zelf goed moet omploegen, al hun zonden doorlopen en belijden zodat we recht tegenover god staan. En dan krijg je een stuk akkergrond waar het zaad van gods woord goed in kan groeien,en dan denk ik: wanneer het niet goed omgeploegd is, mensen nog bindingen hebben aan zonde, etc. krijg je onkruid wat tussen de kerk groeit, en daardoor krijg je dan al die verschillen in de kerk, geloviggen die niet echt dicht bij Jezus staan, niet echt de geest van god goed kunnen horen, doordat ze nog bindingen met zonde hebben, of hun hart verhard hebben voor de heilige geest. daar komt het een beetje omschreven op neer. Zou iedereen recht tegenover god staan, zouden er niet zoveel verschillende meningen zijn, de geest van god is toch een geest van eenheid. zo denk ik erover. Zo merk ik bv dat als ik na de kerk ga, dat de gemeente doorde zelfde geest van god word geleid als ik, zo weet ik van te voren waar de preek over gaat, heb het al doorlopen met gods geest in de bijbel, of andere manieren. Vervolgens ga ik na de kerk en waar gaat de preek over? Over hetzelfde, alleen dan meer uitgebreid en beter uitgelegd, zodat ik het toch beter snap, darom voel ik me thuis in die kerk, omdat gods geest daar aanwezig is, denk ik Zo denk ik er een beetje over. petra die toch nog es een keer goed me zonden door gaat lopen, duh wat zijn dat er toch veel Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:35

Maar de bijbel, het woord van god, soms bid ik tot god, om antwoorden op bepaalde dingen, sla vervolgens de bijbel open en daar staat me antwoord. Voor mij zijn het woorden van god.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:41

PETRA944 schreef:
Maar de bijbel, het woord van god, soms bid ik tot god, om antwoorden op bepaalde dingen, sla vervolgens de bijbel open en daar staat me antwoord. Voor mij zijn het woorden van god.

Ik snap heel goed dat je het zo ervaart, maar zo ervaar ik het ook en we denken er heel verschillend over......dat is wat me fascineert....
We lezen allemaal dezelfde Bijbel maar beleven de woorden van de Geest toch duidelijk anders.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:50

WILLEMIJN232 schreef:
Ik snap heel goed dat je het zo ervaart, maar zo ervaar ik het ook en we denken er heel verschillend over......dat is wat me fascineert....
We lezen allemaal dezelfde Bijbel maar beleven de woorden van de Geest toch duidelijk anders.....

Dat maakt het nou net interesant om onze meningen daarover te lezen van elkaar. Wat carmen beschrijft iets lezen en ineens begrijpen door gods geest ingegeven, heb ik ook wel es, soms heb ik een tekst echt tig keer gelezen en dan ineens is het als of gods geest het me duidelijk maakt en begrijp ik het echt, denk ik, denk ik....daarvoor heb ik het tig keer gelezen en nooit echt begrepen. vaak loopt het dan ook wel samen met een stukje ervaringen uit de praktijk, wil ik het echt goed begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:55

PETRA944 schreef:
Dat maakt het nou net interesant om onze meningen daarover te lezen van elkaar. Wat carmen beschrijft iets lezen en ineens begrijpen door gods geest ingegeven, heb ik ook wel es, soms heb ik een tekst echt tig keer gelezen en dan ineens is het als of gods geest het me duidelijk maakt en begrijp ik het echt, denk ik, denk ik....daarvoor heb ik het tig keer gelezen en nooit echt begrepen. vaak loopt het dan ook wel samen met een stukje ervaringen uit de praktijk, wil ik het echt goed begrijpen.

dat is mischien het punt wel, de bijbel is geschreven door mensen geinspireerd door godsgeest, die dicht bij god stonden, gods geest, gods stem goed konden verstaan, wij lezen het, intriperen het naar ons eigen denken, en begrijpen misschien pas echt goed, wanneer gods geest het ons echt goed duidelijk maakt Smiley die vol vragen zit En dat doet hij in stapjes, ons dingen duidelijk maken, geloof is een groei
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 09:57

vervolgens heeft een ieder zo zijn, haar geloofsgroei, ieder zit zo in haar eigen fase en krijg je verschillende meningen Smiley die vol vragen zit Enfin wat een gedenk op de maandag ochtend, ik ga e sbeginnen , me ramen wassen is het wel lekker weer voor Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 10:00

JOHAN850 schreef:
Is het dan de bagage van het leven wat je meeneemt en wat op een zeker moment angstig maakt of is het de angst om weer te binden. Ik weet het niet eerlijk gezegd.

Hier heb je denk ik wel een kern te pakken Johan. Je weet wat je hebt in je uppie dus de angst om je weer te binden en dan toch na een aantal maanden alleen te komen staan is onverdraaglijk soms.

Maar.....er is hoop.....
Veel praten samen en dan kom je een heel eind.
En, wat bij mij hielp, gewoon de knop omzetten en gaan voor deze man.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 10:09

HANNAH810 schreef:

Idd des te meer reden om heel dankbaar te zijn!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4559 4560 4561 4562 4563 4564 4565 ... 6194 Volgende
Pagina 4562 van 6194