| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:31
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Blijf voor hem bidden Hannah...... Het word hier boven gehoord........ dat wonder komt er.......zeker weten |
Dat ik voor twee kleine mini meisjes een prachtig boek heb gekocht omdat het Kinderboekenweek is.........met de mooie titel: Raad eens hoeveel ik van je hou........
Mijn eigen kinderen mochten altijd een boek uitkiezen met de Kinderboekenweek en het is leuk om nu als oma die traditie voort te zetten........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:34
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Zoals wellicht bekend werd het dorp Haren vorige week getergd en geteisterd door sujets , die een normaal leven leiden als minder interessant ervaren.
Deze sujets zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven, echter onze Staat heeft geen antwoord op dit soort uitwassen. Een van de redenen is oa het ontbreken van een draaiboek. Een DRAAIBOEK is onze overheid van een dusdanig groot belang , dat zonder zo n protocol de nederlandse overheid als verlamd staat temidden van deze rellen.
Een van de meest ergerlijke aspecten is , dat zonder zo n draaiboek de ME ook geen actie onderneemt blijkt. Er zijn in nederland randgroeperingen zoals in dit geval , die in feite een dorp kunnen onderdompelen in terreur.
Dat bij nader onderzoek bleek dat de meeste relschoppers tussen de 17 en 20 jaar zijn , dat de ME allerlei materieel tot beschikking heeft om deze rellen binnen een uur te beteugelen en dat de meeste relschoppers geen enkele schijn van kans maken tegen deze politiemacht , maakt het gelag alleen maar harder.
Het is toch totaal bezopen , dat een groep etterbakken , die zuiver en alleen erop uitzijn om ellende te veroorzaken , een heel land in beroering zetten en iedereen toekijkt en niets doet ?
Waarom niet kei en kei hard optreden ? waarom altijd dat zeikerige poldermodel ? altijd die halfzachte , alles begrijpende thee krans mentaliteit?
iK zou zijn voor en hard optreden en voor gevangenis straffen . Niets werktaken etc etc .....maar keihard optreden en de schade verhalen op alle betrokkenen. |
Het lijkt me dat de politie zelf de schade moet vergoeden, als ze niet eens bij machte zijn een groepje van 30 jongeren in bedwang te houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:39
|
|
|
|
| HERMA135 schreef: | | Het lijkt me dat de politie zelf de schade moet vergoeden, als ze niet eens bij machte zijn een groepje van 30 jongeren in bedwang te houden. |
Je vraag je af hoe ze dat dan bij voetbalwedstrijden doen he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Petra , één tip...as. zaterdag is het NK- vissen voor dames. Ik wil wel eens zien hoeveel vis jij op de kant weet te halen.
Vissertje mag mee als controleur en heeft de bevoegdheid om je te diskwalificeren.  |
duh ik vis niet met dames, alleen met echte vissersmannen das leuker, gaat me niet om het vangen he om de sfeer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je vraag je af hoe ze dat dan bij voetbalwedstrijden doen he? |
Talloze leerkrachten in het VMBO worden ontslagen als ze een groep met dat soort leerlingen niet aankunnen Gelijke kappen, gelijke monniken.ontslaan die hap, die de taak van agent niet meester is... Als de jongeren wisten , dat de politie en ME nog overwicht hadden zouden ze het niet gedurfd hebben... ....en de leerkrachten in het VMBO hebben niet eens gummiknuppels, rubberkogels etc etc. Nee, een rector wordt zelfs gevangengenomen als hij zo een rebel bij de kraag grijpt en op de gang zet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:48
|
|
|
|
| HERMA135 schreef: | Talloze leerkrachten in het VMBO worden ontslagen als ze een groep met dat soort leerlingen niet aankunnen Gelijke kappen, gelijke monniken.ontslaan die hap, die de taak van agent niet meester is... Als de jongeren wisten , dat de politie en ME nog overwicht hadden zouden ze het niet gedurfd hebben... ....en de leerkrachten in het VMBO hebben niet eens gummiknuppels, rubberkogels etc etc. Nee, een rector wordt zelfs gevangengenomen als hij zo een rebel bij de kraag grijpt en op de gang zet.... |
Ik kan je ook nog wel wat staaltjes uit de zorg vertellen hoor en dat wordt steeds erger lijkt het wel....nee, dat lijkt niet , dat is zo.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nog 3 jaar Petra , dan mag je gaan neuzen op die 50+ site. Houd moed , en let wel , dan ben je wel één van de jongsten.  |
ghe geh dan heb ik vast heel veel mails van leuke mannen en volgens chat, word je dan nog heftiger verliefd, pffff heavy als of het nu al niet verwarrend genoeg is als je iedere keer leuke man ziet en denkt dat is trouwens wel iets, als vrijgezel, bekijk je iedere man, zodra je iemand hebt, ben je daar van af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:52
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat ik voor twee kleine mini meisjes een prachtig boek heb gekocht omdat het Kinderboekenweek is.........met de mooie titel: Raad eens hoeveel ik van je hou........
Mijn eigen kinderen mochten altijd een boek uitkiezen met de Kinderboekenweek en het is leuk om nu als oma die traditie voort te zetten........ |
leuk , dat boekje las ik ook voor me kinderen toen ze klein waren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:53
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Nee spáár me.... ! Dochter vond mijn ingezwachtelde hand wel stoer en passen bij mijn outfit. Misschien zit alles in mijn hoofd nu weer op volgorde met deze klap.  |
eh , wat heb jij nu gedaan vandaag, een klap op je hoofd en ingezwachtelde hand Komt over als een erg slecht moment
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:55
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | eh , wat heb jij nu gedaan vandaag, een klap op je hoofd en ingezwachtelde hand Komt over als een erg slecht moment |
Moment???? Volgens mij wel wat langer dan een moment....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik kan je ook nog wel wat staaltjes uit de zorg vertellen hoor en dat wordt steeds erger lijkt het wel....nee, dat lijkt niet , dat is zo..... |
Ja, daar is het zelfs nog erger denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:58
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Snap je nu hoe jong ik me elke dag weer voel?  |
Ik snap het hélemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:02
|
|
|
|
Het is een teken van de totale anarchie die in de jaren 70 in Nederland als nieuwe godsdienst is ingevoerd. Er is geen verschil meer tussen leraar en leerling of patient en zorgverlener.
Het is bon ton om mensen te tutoyeren en zonder geduld alles en iedereen aan de kant te duwen als iemand iets niet zint of als het niet snel genoeg gaat. Het moet en NU en METEEN en wachten of geduld hebben wordt niet meer geleerd.
Alles gaat om eigen bevrediging. Als dat is bereikt , is de ander weer Speelgoed af .
En over alles moet gepraat worden want alles staat ter discussie. 1 en 1 = 2 , maar in Nederland ouwehoeren we zo veel dat iedereen er zo flauw van is dat 1 en 1 ook best 3 mag zijn als iemand dat graag wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je schreef over een jarige deze week, toch?
maar ook gefeliciteert met "leuke man". hahaha  |
oh oh, ben er niet meer goed bij met me gedachten, dat krijg je nou van mannen Maar klopt zaterdag word me kleinste zoontje 5 jaar, is leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:15
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | hmmm huishouden... ik ga eerst me wenkbrouwen es epileren en dan pas verder met me huishouden, want wat zag ik toen ik net es in de spiegel keek? 4 witten haren in me wenkbrauwen tssss en dan is het nog de bedoeling ik ooit nog een man versier  |
Vier? Ik heb er duizenden - misschien wel tienduizenden....
Thomas, het is beter dan kaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:16
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vier? Ik heb er duizenden - misschien wel tienduizenden....
Thomas, het is beter dan kaal.  | Mn zoon vroeg zich af of mn baard al grijs zou zijn. Dat gaan we de komende weken dus uittesten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:18
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Het is een teken van de totale anarchie die in de jaren 70 in Nederland als nieuwe godsdienst is ingevoerd. Er is geen verschil meer tussen leraar en leerling of patient en zorgverlener.
Het is bon ton om mensen te tutoyeren en zonder geduld alles en iedereen aan de kant te duwen als iemand iets niet zint of als het niet snel genoeg gaat. Het moet en NU en METEEN en wachten of geduld hebben wordt niet meer geleerd.
Alles gaat om eigen bevrediging. Als dat is bereikt , is de ander weer Speelgoed af .
En over alles moet gepraat worden want alles staat ter discussie. 1 en 1 = 2 , maar in Nederland ouwehoeren we zo veel dat iedereen er zo flauw van is dat 1 en 1 ook best 3 mag zijn als iemand dat graag wil. | En wanneer ga je daten?? Heb je al een leuk contact hier?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:20
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vier? Ik heb er duizenden - misschien wel tienduizenden....
Thomas, het is beter dan kaal.  |
Die vier zijn het begin van de rest van de haren die wit worden denk ik maar ik word een mooie ouwe vrouw met wit haar, wit haar is best mooi voor een vrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Mn zoon vroeg zich af of mn baard al grijs zou zijn. Dat gaan we de komende weken dus uittesten... |
Als je normale haardos grijs is, maak je dan geen illusie, Chat. Ik scheer mijn baard elke dag maar weet de uitkomst vrij zeker. Een voordeel is dat jij je nu niet hoeft te scheren, dat wel.
Thomas, zolang mijn standpunten niet al te grijs worden, valt het mee.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 26 september 2012, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | IJsland heeft nog steeds een schuld openstaan bij NL. Of we dat ooit weer terugzien is maar de vraag. Wij hebben dus opgedraaid voor de schuld van IJsland. Wat gebeurt er als we Griekenland laten vallen? Dan krijgen de pensioenfondsen en banken zulke grote klappen dat de recessie nog wel 10 jaar extra duurt. In 2008 is de ellende begonnen. Als ik de crisis vergelijk met die van 1929, dan zal het 10 jaar duren om de recessie helemaal te boven te komen. |
in feite heeft IJsland helemaal geen schuld openstaan. Dat is nu juist het feit. Er zijn wat banken failliet gegaan, so what? Als ik failliet ga, zit mn gezin jaren in de armoe, krijgen mn schuldeisers geen cent en als ik gefraudeerd heb, ga ik de gevangenis in. Terecht. Als een bank failliet gaat, moet een regering, dus jan de belastingbetaler, dan maar opdraaien voor de ellende?
Om te beginnen die bankiers voor de rechtbank en jammer voor de schuldeisers, maar geld weg.
En doe nou niet zielig over die banken en pensioenfondsen, die nemen de meest idiote investeringen onder t motto: als het fout gaat, springt de staat wel bij! De taak van een bank is om geldstromen te geleiden en verantwoord met kredietverlening om te gaan. Oftewel een bakker geld lenen om een nieuwe bakoven te kopen of een jong stel een hypotheeklening verlenen om een huis te kopen. En niet om via ondoorzichtige constructies de staat te misbruiken voor grove bonussen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 21:38
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Bedenk wel ook Scrooge is overstag gegaan, en niet alleen met kerst
Hier vandaag een lekker stukkie varkenshaas met bloemkool gegeten. |
maar toen was hij al oud he, dus ik heb nog ff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 22:03
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | eh , wat heb jij nu gedaan vandaag, een klap op je hoofd en ingezwachtelde hand Komt over als een erg slecht moment |
Ik lag vanmorgen ineens in de aanbieding midden op de stoep...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 22:15
|
|
|
|
Wat nostalgie uit zomer 1972, die me doet denken aan de Friese rijksdelen overzee, mooi meisje ook:
http://www.youtube.com/watch?v=SFEzAEgNC7k
Thomas, een zoete herinnering heeft ook wel wat he.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 26 september 2012, 22:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 22:37
|
|
|
|
Hoezo ? had je wat in gedachten ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 22:55
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | GRRRRRRRRRR........ jij ook nog ff.......
Eén zoete troost: jij zit dichter bij de 50, dan ik bij de 40 . Dus..... eigenlijk ben ik nog best wel jong  |
Nog van harte Steen!!! 32 is piepjong hoor en 40 worden voelt ook wel lekker.........(soms),ik ben benieuwd hoe 50 voelt......zucht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 22:59
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Genesis 37
Verbazingwekkend (en naïf) dat Jozef, terwijl zijn broers al een hekel aan hem hebben, ook nog eens zijn dromen aan hen verteld. Hij lijkt een tamelijk verwend jongetje te zijn.
Nu ik het weer doorlees vraag ik mij af waarom God deze dromen aan Jozef geeft? Jozef kan er op dit moment helemaal niets mee. Pas achteraf, na een lange lijdensweg kan iedereen de link met de dromen begrijpen. Dan is pas te zien dat God alles ten goede heeft gebruikt om Jozef op de plek te krijgen die Hij voor hem in gedachten had. Ik vind het trouwens een wonderlijke oplossing. Een heel volk in leven houden tijdens een hongersnood (die God ook ging toelaten kennelijk) door iemand tegen zijn zin te laten emigreren en onderkoning te laten worden van een ander volk. Een tamelijk ingenieus plan. De oplossingen en antwoorden die God bedenkt op moeilijkheden zijn vaak heel anders dan wat wij zouden bedenken.
Onze voorkeur gaat toch vaak uit naar iets minder gecompliceerde oplossingen die ook graag wat minder tijd in beslag nemen. Maar dit verhaal is denk ik wel belangrijk om ons eraan te herinneren dat God alle dingen bestuurt, ook al lijkt het helemaal niet zo te zijn. En dat de antwoorden / oplossingen op onze vragen soms veelomvattender en complexer zijn dan wij kunnen bevatten. En ook veel mooier! Kwestie van vertrouwen.....
In vers 35 lees ik dat Jacob dus nog veel meer dochters had dan alleen Dina. Tenzij hier zijn schoondochters mee worden bedoeld. Ik ga er maar vanuit dat de onderwaardering van de vrouw in het OT vooral cultureel bepaald was en niet specifiek door God ingesteld. (Als je eerst verkracht moet worden voordat je naam in de geschiedschrijving wordt genoemd... ) In het NT worden vrouwen gelukkkig wel met naam en toenaam genoemd. Emancipatie begint dus in de bijbel  |
Misschien had God wel een simpel plan, maar tsjonge wat was die Jozef arrogant en die broers jaloers
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op woensdag 26 september 2012, 23:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 23:00
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nog van harte Steen!!! 32 is piepjong hoor en 40 worden voelt ook wel lekker.........(soms),ik ben benieuwd hoe 50 voelt......zucht |
Voelt helemaal prima hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 23:02
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Voelt helemaal prima hoor  |
hahaha heerlijk hoe elke leeftijdsgroep reageert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 23:04
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik lag vanmorgen ineens in de aanbieding midden op de stoep...  |
Denk dat er een knappe man langs kwam Arme Jol die is morgen pimpelpaars met een groen randje Vraag me af hoe ze er dan uit ziet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 23:14
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | Die vier zijn het begin van de rest van de haren die wit worden denk ik maar ik word een mooie ouwe vrouw met wit haar, wit haar is best mooi voor een vrouw  |
'k zou toch nog maar 3 jaar er mee wachten als ik jou was.
|
|
| Naar boven |
|
|