| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 18:20
|
|
|
|
Vertel ik lekker niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 18:20
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Moed scheppen doe ik wel met 7 bezichtigingen, niet voor niets gesopt en geplenst en huis strak getrokken. |
Ben benieuwd Jol! De komende weken hoeven we in elk geval niet meer te soppen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 19:47
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Dat is afhankelijk van het feit of je van mening bent dat homosexualiteit volgens Gods Woord zondig is. - Want als je dit niet vindt, dan is het onderwerp vergelijkbaar met de vraag hoe je reageert als je zoon vertelt dat hij blauwe ogen heeft. - Maar als je daarentegen wel vindt dat het volgens Gods Woord zondig is, dan is het onderwerp dus hoe te reageren als je zoon vertelt dat hij specifieke zondige gevoelens heeft.
1) Mijn reactie zal niet in eerste instantie niet gebaseerd zijn op datgene wat ik meen dat Gods Woord zegt. Er gaat een belangrijker onderwerp aan vooraf. Namelijk wat is je norm. Op grond waarvan mogen we iets beoordelen of toetsen.
Als het mijn zoon zou zijn zou ik mogen hopen dat het opgevoed is met kennis van en een band aan God. Maar dat is niet iets wat ik zo maar voor lief neem. Ik zou dus ter sprake brengen of we in God geloven zoals de Bijbel dit openbaart. God is de rots, de onwankelbare en betrouwbare basis voor heel ons leven. Zijn we bereid op God onvoorwaardelijk te volgen. Of kennen we andere normen die de bovenhand voeren. Zitten we zelf met onze gedachten en keuzes op de troon, of onderwerpen we aan datgene wat we geloven dat God van ons vraagt.
Stel je zegt tegen je kleine zoontje "blijf met je handen uit het vuur!". Als het zoontje dan gehoorzaamt, is dat dan omdat hij zelf ook wel inziet en overtuigt is dat het vuur gevaarlijk is, of is het omdat hij naar zijn ouders luistert. Met veel onderwerpen vallen deze 2 samen. God zegt dat we niet mogen moorden, en wij gehoorzamen god hierin, of gehoorzamen we omdat we zelf ook vinden dat moord fout is. Het wordt dus pas spannend als er verschil ontstaat tussen wat we zelf vinden, en dat wat we menen dat God vindt. En dan komt het aan of we bereid te zijn in geloof Onze Vader te volgen, of dat we dan onze eigen wegen gaan. Neem het voorbeeld van Abraham die zijn zoon moest offeren. Compleet geschift zouden we wellicht zeggen. Of uiterst onverantwoordelijk want Abraham was zeer oud en uit zijn nageslacht was een groot volk beloofd. Hier rest slechts geloof, vertrouwen en een van harte onderwerping aan God, de bron van al het goede. Abraham geloofde! en het werd hem tot gerechtigheid gerekend!
Pas als deze basis aanwezig is, is het relevant om in concrete gevallen te luisteren naar wat God van ons vraagt. En dit is de enige basis waarop verder gebouwd kan worden. Willen we niet op de drijfzand van onze eigen begeerten en gedachten bouwen, dan moeten we bouwen op God, onze Rots.
2) Uitgaande van de basis zoals gelegd bij de eerste paragraaf. Dan komen we op het punt dat we willen luisteren en ook aanvaarden (hoe moeilijk het ook zij) wat Gods ons in Zijn Woord tot ons zegt. Voordat überhaupt de Bijbel open gaat, kunnen we in gebed God vragen om Zijn wijsheid en Zijn Geest bij het bestuderen van Zijn Woord. Als het in mijn gezin niet gebruikelijk is om samen te bidden, zou dat een trigger voor me zijn of ik God bij mijn dagelijkse leven in het gezin genoeg betrek: Bid en lees ik voor het eten? Heb ik mijn zoon opgevoed met de dag beginnen in gebed? en eindigen met een avondgebedje? Dank ik God bij hoogtijdagen? voor het nieuwe jaar, voor de verjaardag, voor herstel bij ziekte, voor de vakantie-reis, etc. Het startpunt in een gesprek is dus niet wat ik altijd al meende dat de bijbel of de kerk zegt, maar concreet: loop de teksten bij langs, en probeer ze opnieuw te begrijpen. En met name in eerste instantie het initiatief aan m'n zoon laten: Welke teksten acht hij relevant voor het onderwerp en hoe denkt hij daarover.
3) Vervolgens komen dan ook de teksten aan de orde ( als die niet al aan de orde geweest zijn) waarvan ik denk dat die relevant zijn voor het specifieke onderwerp. In dit geval b.v. I Kor.6:9.
4) Ten slotte, zou ik ook de nadruk leggen op het kader waarin we kinderen van God zijn. De mate van smetteloosheid is niet van belang. Want we staan allemaal met lege handen voor God. Iemand die meent niet te zondigen is een leugenaar. Zonder Christus verdienden we allemaal de doodstraf. En door maar heel goed te wet te houden kunnen we dat niet keren, alleen worden we maar telkens opnieuw bij bepaald hoe zeer te kort wij schieten. Maar des te krachtiger is onze dankbaarheid dat God zijn Zoon heeft laten sterven voor ons behoud. Als we delen in Zijn lijden, mogen we delen in Zijn opstanding. Dan maakt het niet uit of je homo bent of niet. We staan allemaal als broeders en zusters naast elkaar en om elkaar verbonden door de band met Christus. We leven allemaal uit pure genade. En uit dankbaarheid zoeken we gezamenlijk de wil van Onze Vader. Dat betekent zelfverloochening. Voor een ieder van ons. Maar God geeft kracht naar kruis. Christus heeft ons geen wees gelaten maar werkt door de kracht van de Geest in ons. "Gij hebt gezien, dat Ik u op arendsvleugelen heb gedragen en u tot Mij gebracht." (Ex.19:4) God wil ons vergaderen zoals een hen haar kuikens onder de vleugelen vergadert. Opdat we later bij Hem mogen zijn van aangezicht tot aangezicht. Dan zal er geen gebrek of strijd meer zijn, geen enkele. En tot die tijd: strijdt de goede strijd en rust in Christus, die zegt: "Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. en gij zult rust vinden voor uw zielen. (Matt.11) |
Ik heb je profiel niet bekeken maar volgens mij heb je geen kinderen als ik deze reactie zo eens lees........zo steriel en veroordelend.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 19:48
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Je beantwoord de vraag niet. Bepaald God de norm of bepaald God niet de norm? Je kunt reden voor of tegen hebben, maar wat is je inhoudelijke antwoord, ja of nee?
Neen. ( En ik wil toch een kleine opmerking maken. Citeer me a.u.b. waar je dat meent gelezen te hebben. Want dan praten we over wat ik daadwerkelijk geschreven heb, en niet over eigen indrukken en karikaturen die niet ontsproten zijn uit mijn woorden) Ik zei tegen jou op 23 september: God en Zijn Woord is de norm. Dat wat bijbels gezien klaarblijkelijk zonde is, ook als zodanig benoemd. Maar telkens weer: als jij mij vanuit de bijbel kunt laten zien dat ik abuis ben, dan houd ik me aanbevolen voor je correcties. Want ik kan fouten maken, en heb in het verleden fouten gemaakt. Dus waarom dan hierin niet? Maar totdat je me dit aanwijst met gegronde reden. Poog ik eerbiedig Gods Woord na te spreken.
Beste Willemijn, besef je wat je hier zegt over mij?
Beste Willemijn, besef je wat je hier zegt over mij? Jij meent dus te weten in hoeverre ik hiermee te maken heb in mijn omgeving? En bovendien, vind je het ook een makkelijke mening, om bijvoorbeeld diefstal als zonde te zien, als je er helemaal niet mee te maken hebt gehad ?
Beste Willemijn, je zegt opnieuw dat het liefdeloos is. Mijn uitgangspunt was dat God in zijn Woord in 1 Kor. 6:9 het liggen bij mannen lijkt te bestempelen als een zonde. Ik breng dit punt en vraag om inhoudelijke op de bijbel gebaseerde reacties. Een inhoudelijke behandeling gebaseerd op de bijbel, lijkt me constructiever dan het geven van bijvoegelijke naamwoorden die niet daarop zijn gefundeerd.
We moeten juist liefdevol zijn voor de homosexueel! Exact! Maar de vraag is daarbij wat liefde is. Ware liefde is genormeerd aan Gods geboden, en niet naar onze eigen gedachten of begeerten. Want altijd brengt de liefde tot het onthouden en tot het doen van afstand van de eigen begeerte. De vraag naar liefde, is de vraag naar je norm. Is ons eigen begeren de norm? Is het oudtestamentische cadans van Gods opstandig volk die ‘deed wat goed was in eigen ogen’, de norm ? We kunnen in eigen ogen menen de liefde te dienen als een man met een man naar bed gaat in een monogame relatie van trouw en toewijding. Maar het blijft liefdeloosheid en verwerping van de Liefde, indien we hiermee ingaan tegen het bevel van God.
Onze denken en doen moet altijd genormeerd worden aan de bron van alle goedheid en liefde. En dat is God en Zijn Woord. Het begrip liefde is niet iets subjectiefs. Er zijn genoeg voorbeelden van ongeoorloofde liefdes-verhoudingen waarbij men zich ook beroept op de oprechte liefde (denk b.v. aan het streven van de vereniging ‘martijn’). Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar. Onze definitie van liefde moet worden genormeerd. Wanneer we iemand een weg zouden voorhouden die ingaat tegen Gods geopenbaarde wil dan is het per definitie liefdeloosheid.
Een "gruwel" wordt in gruwelijkheid niet gemeten door de overtreding zelf, maar door de openlijke verwerping van God die door de overtreding wordt bewerkt. Het gaat dan niet om het onvermogen om de zonde na te laten, maar om het bewuste kiezen om God tegen te staan en Zijn Wil te verwerpen en Zijn heiligheid door het slijk te halen. Dergelijk gedrag maakt zelfs heilige zaken tot een gruwel voor God. Spr.28: 9 Die zijn oor afwendt van de wet te horen, diens gebed zelfs zal een gruwel zijn.
Als de bijbel het als zonde ziet is er alles mis mee.
We mogen niet meer zeggen dat diefstal zonde is? Want een ander leest de bijbel anders en kan dus ook een andere norm hebben. Laar een ieder voor zichzelf bepalen of diefstal zonde is. Waar bemoeien wij ons mee om de handelingen van een dief die daar prat op gaat, als zonde te veroordelen. Lekker makkelijk ook als je zelf geen dief bent om dan diefstal als zonde te bestempelen. En dan heb ik het nog niets eens over de kleptomanen die er niets aan kunnen doen maar zo geboren zijn. Nee, het is liefdevol als we de dief in zijn waarde laten en zijn keuze respecteren.
Waar wringt hem de schoen?
Mijn enige uitgangspunt en intentie is Gods Woord. Gods Woord zal mijn hand niet verlaten. En als jij hier anders over denkt, dan is dit het punt waar onze wegen scheiden.
Mooi om dat te lezen. Ik hoop dat in de discussie dit gemeenschappelijk uitgangspunt meer tot recht komt. En betreft andere normen naast de bijbel; De bijbelse norm staat boven alles en geen andere norm mag daarmee strijdig zijn. |
Volgens mij lees jij de bijdrages op het CM forum ook erg naar de letter, je kan je ook afvragen wat ik nu eigenlijk bedoel te zeggen? Ipv iedere zin te ontleden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:01
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Ik suggereer helemaal niks, waarom zou ik. Ik geef gewoon mijn reactie op het wetenschappelijke onderzoek. Misschien weet je het niet, maar het is vrij normaal om onderzoek te doen op het menselijk lichaam. Je kunt ook je lichaam ter beschikking geven voor onderzoek. Dat is niet wreed, dat is gewoon dingen onderzoeken. Ik ben niet de persoon die homoseksuelen beschrijft als mensen met andere hersenen dan "normale" mensen. Dat is iets wat Thomas beschrijft. Maar om deze discussie gestalte te geven vind ik ook, dat je dit moet bespreken. Want mensen met andere hersenen vind ik al een behoorlijk hefitge uitspraak, want dan krijg je het punt van: hebben ze dan een afwijking? Zelf geloof ik daar niet zo in, en daarom ga ik erop door.[/quote
ik moet je eerlijk zeggen dat ik me afvraag van het nut is van zo'n onderzoek.....Iedereen die een beetje afwijkt van de norm heeft afwijkende hersenen? Dat zijn er dan wel vrij veel als je tegenwoordig naar al die etiketten kinderen kijkt.......Wordt dat dan ook onderzocht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:02
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ben benieuwd Jol! De komende weken hoeven we in elk geval niet meer te soppen! |
Komen ze niet voor de tweede keer kijken?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Dat was enkel en alleen een reactie op de 5e zin van onderen
Voor de rest heb ik geen zin in herhalingen, uit bv het verleden, bieden ook geen garantie,s voor de toekomst. Ieder mens begaat zonden, ook jij, en zelfs ik, jaha, die je even vergeten bent, of niet eens weet, en een ongelukkie zit in een klein hoekie. Voor je het weet sta je in ene voor de eeuwige rechter, en dan komt Hij met iets waar je eigenlijk geen weet aan hebt, dan heb je wel een probleem. Want je kan het niet weerleggen, laat staan uitleggen, en al helemaal niet verantwoorden. Neem van mij maar aan, en kleinschalig heb ik dat hier beneden al eens mee gemaakt, je staat met een bek vol tanden, en toen had ik een goede heel goede aardse advocaat, zelf die kon er niets mee, en moest ik schokken.  |
Kijk, hoe ik denk, ff globaal. We geloven en elke gelovige heeft te vechten tegen de zonde. Ook ongelovigen, kijk maar es wat voor een strijd die soms voeren als ze willen afvallen, stoppen met roken, oid.
Maar ik hou me nu ff bij de gelovigen, want tis hier christelijk :)
Het is niet mogelijk dat je voor onbewuste zonden verantwoording af moet leggen kan niet, maar ja, dit slaat nog op vorige posting.
FF deze bekijken. Ja, mee eens iedereen begaat zonde, die lekkere chocola, dat stoppen met roken nog ff uitstellen. dit zijn even eenvoudige voorbeelden, om het simpel te houden.
En ja, je hebt ook gelijk met de volgende stelling, herhalingen zijn K#$. Steeds weer hetzelfde horen, ja, na een tijdje wéét je het wel.
Voor mij kan het belangrijk zijn, om enkele keren ogenschijnlijk hetzelfde te schrijven, maar dan net ff ietsje anders. Want elke keer worden mezelf dingen duidelijker, en heb ik weer een stuk verwerkt. Nou werkt bij mij een dagboek niet, want die leest niemand, ja alleen ik.
Heb ik ook met vrienden, herhalen, ja dat is iets psychisch, dingen herhalen. Maar ja, dan heb ik het gevoel, dat ik niet duidelijk genoeg was. Of iemand onderbreekt me, zodat ik het weer ga vertellen.
Maar ja, daar ben ik mee aan het werk, ja, zit nog steeds in therapie ggz.
Ik kan nu eindelijk, op mijn 40ste zeggen van dat ik dingen nu in de hand heb, en vertrouwen heb, in de toekomst, en op God, en in mensen en kan nu ook goed grenzen aangeven. Verdriet en boosheid blijven, met name verdriet, maar ja overheerst niet, en de angst paniek is weg.
Verder wat je zegt, dat een ongeluk in een klein hoekie zit, ja, ben ik met je eens, maar ja, je zegt 't zelf al, tis dan een ongeluk. In 1Joh staat ook van wie zegt zonder zonde te zijn liegt en de waarheid is in hem niet.
Alleen ja, de zonde van de een is anders dan de zonde van een ander. Want iedereen is zo verschillend. Komt nog bij, het verschil tussen man en vrouw. Kijk, ik kan bijvoorbeeld als vrouw wel gaan simmen over dat 50% van de mannen P kijkt op internet, maar ja, lekker makkelijk voor mij om dat te zeggen, ik ben hetero, dus mij interesseren die meiden niet. qua hormonen enzo.
Maar ja, ze moeten bij mij weer geen potje seresta forte bij mij in de buurt leggen en weglopen, want dikke kans, dat ik er een of 2 neem, of die hele pot als vooraad. Ik mag ze alleen nemen 'indien nodig'. dus als ik onverhoopt een paniekaanval krijg, wat gelukkig bijna nooit meer voorkomt. en niet 'indien ik in een heerlijke roes wil zitten'.
Daarom zit ik ook in een systeem dat ik het zo geregeld heb, dat ik een minimale dosis krijg, die ik ook nog es elke dag moet halen behalve weekend. Want anders dikke kans dat als ik ze voor een maand krijg, ik ze al na één week heb geslikt.
Ja, en iemand die geen medicijnen heeft geslikt en geen noemenswaardige trauma's heeft meegemaakt, ja, die kan weer makkelijk dingen zeggen over mijn voormalig medicijngebruik. Maar ja, die weet misschien weer niet hoe het was, als je dagen in een onnoemelijke angststress zit, hoe 't is om even een paar van die dingen te nemen; eventjes rust voor enkele uren...heerlijk....
Want kijk, misschien denken velen dat ik hier alles heb verteld, ja, ik heb voor mij belangrijke dingen verteld, maar niet alles, ja, dat kan niet.
Dit waren even wat voorbeelden, wij mensen , christenen hebben onze zwakheden, maar gelukkig God komt onze zwakheden tegemoet.
En ja, als je hart je niet veroordeelt bén je niet veroordeelt. Dat staat ergens in de bijbel.
En ja, je schuldig voelen omdat je steeds weer dezelfde fout maakt, nee, zo bedoeld God dat niet. Ik denk, dingen zijn een proces...je kan dingen inzien, sommigen dingen zijn bijna niet te doen....Daarom is Christus nu juist voor ons gestorven...plaatsvervangend. Omdat wij dat zelf niet meer kunnen sinds de zondeval.
Wij kunnen alleen 'ons best' doen, verder niet, en God doet de rest. En elke dag bidden van vergeef ons, gelijk wij vergeven onze schuldenaren...
Ik hoop dat je me begrijpt, ja, zat je net ff een beetje in de maling te nemen, maar ja, ben eigenlijk heel serieus.
MzzL!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 29 september 2012, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:26
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Kijk, hoe ik denk, ff globaal. We geloven en elke gelovige heeft te vechten tegen de zonde. Ook ongelovigen, kijk maar es wat voor een strijd die soms voeren als ze willen afvallen, stoppen met roken, oid.
Maar ik hou me nu ff bij de gelovigen, want tis hier christelijk :)
Het is niet mogelijk dat je voor onbewuste zonden verantwoording af moet leggen kan niet, maar ja, dit slaat nog op vorige posting.
FF deze bekijken. Ja, mee eens iedereen begaat zonde, die lekkere chocola, dat stoppen met roken nog ff uitstellen. dit zijn even eenvoudige voorbeelden, om het simpel te houden.
En ja, je hebt ook gelijk met de volgende stelling, herhalingen zijn K#$. Steeds weer hetzelfde horen, ja, na een tijdje wéét je het wel.
Voor mij kan het belangrijk zijn, om enkele keren ogenschijnlijk hetzelfde te schrijven, maar dan net ff ietsje anders. Want elke keer worden mezelf dingen duidelijker, en heb ik weer een stuk verwerkt. Nou werkt bij mij een dagboek niet, want die leest niemand, ja alleen ik.
Heb ik ook met vrienden, herhalen, ja dat is iets psychisch, dingen herhalen. Maar ja, dan heb ik het gevoel, dat ik niet duidelijk genoeg was. Of iemand onderbreekt me, zodat ik het weer ga vertellen.
Maar ja, daar ben ik mee aan het werk, ja, zit nog steeds in therapie ggz.
Ik kan nu eindelijk, op mijn 40ste zeggen van dat ik dingen nu in de hand heb, en vertrouwen heb, in de toekomst, en op God, en in mensen en kan nu ook goed grenzen aangeven. Verdriet en boosheid blijven, met name verdriet, maar ja overheerst niet, en de angst paniek is weg.
Verder wat je zegt, dat een ongeluk in een klein hoekie zit, ja, ben ik met je eens, maar ja, je zegt 't zelf al, tis dan een ongeluk. In 1Joh staat ook van wie zegt zonder zonde te zijn liegt en de waarheid is in hem niet.
Alleen ja, de zonde van de een is anders dan de zonde van een ander. Want iedereen is zo verschillend. Komt nog bij, het verschil tussen man en vrouw. Kijk, ik kan bijvoorbeeld als vrouw wel gaan simmen over dat 50% van de mannen P kijkt op internet, maar ja, lekker makkelijk voor mij om dat te zeggen, ik ben hetero, dus mij interesseren die meiden niet. qua hormonen enzo. Maar ja, ze moeten bij mij weer geen potje seresta forte bij mij in de buurt leggen en weglopen, want dikke kans, dat ik er een of 2 neem, of die hele pot als vooraad. Ik mag ze alleen nemen 'indien nodig'. dus als ik onverhoopt een paniekaanval krijg, wat gelukkig bijna nooit meer voorkomt. en niet 'indien ik in een heerlijke roes wil zitten'. Daarom zit ik ook in een systeem dat ik het zo geregeld heb, dat ik een minimale dosis krijg, die ik ook nog es elke dag moet halen behalve weekend. Want anders dikke kans dat als ik ze voor een maand krijg, ik ze al na één week heb geslikt. Ja, en iemand die geen medicijnen heeft geslikt en geen noemenswaardige trauma's heeft meegemaakt, ja, die kan weer makkelijk dingen zeggen over mijn voormalig medicijngebruik. Maar ja, die weet misschien weer niet hoe het was, als je dagen in een onnoemelijke angststress zit, hoe 't is om even een paar van die dingen te nemen; eventjes rust voor enkele uren...heerlijk....
Want kijk, misschien denken velen dat ik hier alles heb verteld, ja, ik heb voor mij belangrijke dingen verteld, maar niet alles, ja, dat kan niet.
Dit waren even wat voorbeelden, wij mensen , christenen hebben onze zwakheden, maar gelukkig God komt onze zwakheden tegemoet.
En ja, als je hart je niet veroordeelt bén je niet veroordeelt. Dat staat ergens in de bijbel.
En ja, je schuldig voelen omdat je steeds weer dezelfde fout maakt, nee, zo bedoeld God dat niet. Ik denk, dingen zijn een proces...je kan dingen inzien, sommigen dingen zijn bijna niet te doen....Daarom is Christus nu juist voor ons gestorven...plaatsvervangend. Omdat wij dat zelf niet meer kunnen sinds de zondeval.
Wij kunnen alleen 'ons best' doen, verder niet, en God doet de rest. En elke dag bidden van vergeef ons, gelijk wij vergeven onze schuldenaren...
Ik hoop dat je me begrijpt, ja, zat je net ff een beetje in de maling te nemen, maar ja, ben eigenlijk heel serieus.
MzzL!  |
Wat volgens mij ook onder bewuste zonden valt, is het anderen aanzetten, tot, simpel voorbeeld, Zijn naam ijdel te gebruiken. Dus eigenlijk bega je de zonden niet meteen zelf maar laat je het anderen voor je doen. Oeps, maar die tellen wel op je eigen bordje. En dat geld natuurlijk niet alleen voor jou, maar voor iedereen, die zich schuldig maakt aan zulk soort, ik wil gelijk syndroom, het plaatsen van hele lappen tekst met klinklare eigen onzin. Ik krijg soms ook de neiging om te v...... niet iedereen heeft tijd, en leest liever een streek romannetje of zo iets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:28
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ja regen  |
regen???????
hier in ZH is de hele middag geen spetter gevaleen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | () volgens mij heb je geen kinderen als ik deze reactie zo eens lees........zo steriel en veroordelend....... |
Je oordeelt over mij, dat ik veroordelend zou zijn. Je weet dat ik heb ontkend personen te veroordelen (ik heb er een heel paragraaf aan gewijd!), je weet dat je zelf geen bewijs aandraagt voor jouw oordeel, zelfs niet nadat ik je dit gevraagd heb. je weet dat ik je vroeg om me dan die zin te citeren waar ik iemand zou veroordelen, maar ook dat laat je na.
Je werpt dus ongegronde duidingen zonder onderbouwing. En dan beweer je dat mensen die geen kinderen hebben ontvangen eerder steriel en veroordelend zouden zijn...
Ik slik maar even, en wacht intussen op je reactie die wel inhoudelijk is.
.
Laatst aangepast door
|
BASTIAAN161
|
op zaterdag 29 september 2012, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Komen ze niet voor de tweede keer kijken?????  |
Het zou zo maar kunnen dat ze komen. Maar soppen doen we niet meer hé Jans, we zetten een emmer sop in de gang en als ze het een bende vinden poetsen ze maar een eind weg.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 29 september 2012, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:47
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | doe je de buitenlamp aan, gaan de lichten binnen uit! | als je huis te koop staat is dat geen probleem, als ze maar niet komen kijken als het donker is
springt de aardlekschakelaar eruit?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:52
|
|
|
|
vrouwen zijn toch niet zo "schoon" als je zou verwachten, voor een bezichtiging moet het hele huis gesopt worden
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op zaterdag 29 september 2012, 21:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 21:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | () volgens mij heb je geen kinderen als ik deze reactie zo eens lees........zo steriel en veroordelend....... |
| BASTIAAN161 schreef: | Je oordeelt over mij, dat ik veroordelend zou zijn. Je weet dat ik heb ontkend personen te veroordelen (ik heb er een heel paragraaf aan gewijd!), je weet dat je zelf geen bewijs aandraagt voor jouw oordeel, zelfs niet nadat ik je dit gevraagd heb. je weet dat ik je vroeg om me dan die zin te citeren waar ik iemand zou veroordelen, maar ook dat laat je na.
Je werpt dus ongegronde duidingen zonder onderbouwing. En dan beweer je dat mensen die geen kinderen hebben ontvangen eerder steriel en veroordelend zouden zijn...
Ik slik maar even, en wacht intussen op je reactie die wel inhoudelijk is.
. |
Anderzijds, begrijp ik je wel. Het onderwerp is niet vrijblijvend. Het prijskaartje is soms duur. Het snijdt diep in het vlees. Als het je eigen kinderen betreft, dan voelt het een snijden in je eigen vlees. Zeg niet, dat ik niet zou weten de heftigheid van bepaalde keuzes en de impact die dit kan hebben. Het verdriet. Het verwachte verlies. Ik houd bepaalde zaken op dit publieke forum, voor me. Maar ik weet en ik geloof vanuit het puntje van mijn tenen dat de prijs die betaalt moet worden niet opweegt tegen de schat die ons te wachten staat. Het is mijn rust, mijn vast vertrouwen, en ook het enige wat mij rest. Dat als we lijden met Christus, we zeker zullen delen in Zijn overwinning. En als we onze kinderen kunnen behouden, is het alleen langs die weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 21:14
|
|
|
|
Bij ons zon en dan weer een plensbui. En dan weer zon en dan weer een plensbui.
En die plensbuien kwamen precies op het verkeerde moment
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 21:20
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Vertel ik lekker niet  |
Heeft zeker weer met barmannen te maken ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 21:42
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Anderzijds, begrijp ik je wel. Het onderwerp is niet vrijblijvend. Het prijskaartje is soms duur. Het snijdt diep in het vlees. Als het je eigen kinderen betreft, dan voelt het een snijden in je eigen vlees. Zeg niet, dat ik niet zou weten de heftigheid van bepaalde keuzes en de impact die dit kan hebben. Het verdriet. Het verwachte verlies. Ik houd bepaalde zaken op dit publieke forum, voor me. Maar ik weet en ik geloof vanuit het puntje van mijn tenen dat de prijs die betaalt moet worden niet opweegt tegen de schat die ons te wachten staat. Het is mijn rust, mijn vast vertrouwen, en ook het enige wat mij rest. Dat als we lijden met Christus, we zeker zullen delen in Zijn overwinning. En als we onze kinderen kunnen behouden, is het alleen langs die weg. |
Respect Bastiaan, voor je reactie. Ik begrijp wat je wilt zeggen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 29 september 2012, 21:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 21:43
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | vrouwen zijn toch niet zo "schoon" als je zou verwachten, voor een bezichtiging moet het hele huis gesopt worden  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 21:48
|
|
|
|
Ze beloven vorst aan de grond...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Die stratenmakers komen ook nog bij mij....we krijgen nl glasvezel in de hele stad.......ga toch eens even aan Petra een signalement vragen van die leuke.......  |
ha ha,zitten eigenlijk drie leuke bij, bij mij waren ze in de straat toen het warm was, dus met blote buik eentje met de schep bij me voor graven.... en dan eentje van onze leeftijd ongeveer, denk ik een pool en dan nog een bijnna kale met een mooie grijze trui nu inmiddels,ook niet te jong voor ons ha ha, een vrouwtje verderop gaf ze allemaal wat te drinken, dus ze gingen met zijn allen in me voortuin zitten drinken. die ene waarvan ik denk dat hij een pool is, is de mooiste oh en dan heb je nog een kale, die iedere keer wat vraagt, zoals moet je met je fiets door de voorduer, dan leg ik de plank zo etc. en daarna komen andere mannen, maken een agt in de grond en daar doen ze de aansluitng en van daar uit aansluiting na de huizen, en dan komt er nog een man die bij je in huis de aansluiting doet, als het goed is komt die volgende week bij mij
ach ja kijken mag en het maakt de straat gezellig zon team wat glaskabel gaat aanleggen de pool heeft bruine ogen en beetje ongeschoren vaak en als hij lacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:01
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ze beloven vorst aan de grond...  |
Benen lekker op tafelleggen dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:05
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ha ha,zitten eigenlijk drie leuke bij, bij mij waren ze in de straat toen het warm was, dus met blote buik eentje met de schep bij me voor graven.... en dan eentje van onze leeftijd ongeveer, denk ik een pool en dan nog een bijnna kale met een mooie grijze trui nu inmiddels,ook niet te jong voor ons ha ha, een vrouwtje verderop gaf ze allemaal wat te drinken, dus ze gingen met zijn allen in me voortuin zitten drinken. die ene waarvan ik denk dat hij een pool is, is de mooiste oh en dan heb je nog een kale, die iedere keer wat vraagt, zoals moet je met je fiets door de voorduer, dan leg ik de plank zo etc. en daarna komen andere mannen, maken een agt in de grond en daar doen ze de aansluitng en van daar uit aansluiting na de huizen, en dan komt er nog een man die bij je in huis de aansluiting doet, als het goed is komt die volgende week bij mij
ach ja kijken mag en het maakt de straat gezellig zon team wat glaskabel gaat aanleggen de pool heeft bruine ogen en beetje ongeschoren vaak en als hij lacht  |
en die met die blote buik is ergens achter ind e 30 denk ik blonde haren, als je hem ziet en hij lacht en praat tegen je, kan je alleen maar denken, oeh wat een lekker ding, ha ha en zo zijn menigge huisvrouw in onze stad van slag. ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:05
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Anderzijds, begrijp ik je wel. Het onderwerp is niet vrijblijvend. Het prijskaartje is soms duur. Het snijdt diep in het vlees. Als het je eigen kinderen betreft, dan voelt het een snijden in je eigen vlees. Zeg niet, dat ik niet zou weten de heftigheid van bepaalde keuzes en de impact die dit kan hebben. Het verdriet. Het verwachte verlies. Ik houd bepaalde zaken op dit publieke forum, voor me. Maar ik weet en ik geloof vanuit het puntje van mijn tenen dat de prijs die betaalt moet worden niet opweegt tegen de schat die ons te wachten staat. Het is mijn rust, mijn vast vertrouwen, en ook het enige wat mij rest. Dat als we lijden met Christus, we zeker zullen delen in Zijn overwinning. En als we onze kinderen kunnen behouden, is het alleen langs die weg. |
Beste Bastiaan,
Dank voor je mooie reactie.....een reactie vol openheid . Het is helder dat ik het anders beleef en zie. Dat de prijs van geloven hoog is weet ik uit eigen ervaring.....en die ervaring heeft ook gemaakt dat ik er anders naar ben gaan kijken, meer liefdevoller..... Dat is een persoonlijke keuze waar ik helemaal en met alle oprechtheid in geloof met als leidraad de Bijbel die ik zie als een boek van Hoop. De Bijbel verkondigt dat we ons niet hoeven te verzoenen met een wereld waarin zoveel onrecht en ellende is en houdt ons een wereld voor waarin het anders zal zijn. het koninkrijk Gods wordt dat genoemd. het is onze opdracht dat te hopen en ook daarin te geloven...... Ik geloof in een barmhartige God en denk dat God ook zo gekend wil worden. Barmhartigheid is toch het wezen van God. Lezen we ook in de Bijbelverhalen niet dat God ziet waar zijn mensen mee worstelen? Dat gaat Hem aan zijn hart en hij komt voor hen in beweging en ziet ons aan... Kijk maar eens naar de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan, in die zorg toont hij zich mens en komt Gods barmhartigheid aan het licht. Wie een barmhartige God kent kan niets anders doen dan die barmhartigheid vormgeven.... Maar.....misschien is die barmhartigheid ook wel iets wat je absoluut niet kunt omdat jij het in strijd met het woord van God vind....... En dan kom je toe de discussie wat is goed en wat is fout? Wij hebben alle twee een geloof wat heel verschillend is ondanks dat we in dezelfde God geloven...Rest ons elkaar te respecteren in dat zelfde geloof.......
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 29 september 2012, 22:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:11
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ze beloven vorst aan de grond...  |
Nee...niet over praten...ik wil nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:16
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Benen lekker op tafelleggen dan  |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 29 september 2012, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:17
|
|
|
|
Met Dennis meegeweest naar het NK-jeugdvissen. Mooi een 8e plaats behaald. je kan natuurlijk ook zeggen dattie 8e van Nederland is geworden. Klinkt net wat beter. Maar geef mij maar strand onder de voeten , veel beter dan zo'n stomme binnenhaven in het stinkende Europoortgebied.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Met Dennis meegeweest naar het NK-jeugdvissen. Mooi een 8e plaats behaald. je kan natuurlijk ook zeggen dattie 8e van Nederland is geworden. Klinkt net wat beter. Maar geef mij maar strand onder de voeten , veel beter dan zo'n stomme binnenhaven in het stinkende Europoortgebied. |
Wat voor categorie???? Ik heb er verstand van, merk je wel he? Maar proficiat voor jou en je zoon......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:23
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | en die met die blote buik is ergens achter ind e 30 denk ik blonde haren, als je hem ziet en hij lacht en praat tegen je, kan je alleen maar denken, oeh wat een lekker ding, ha ha en zo zijn menigge huisvrouw in onze stad van slag. ha ha ha |
kunnen ze bij mij ook ff de kabel komen aanleggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat voor categorie???? Ik heb er verstand van, merk je wel he? Maar proficiat voor jou en je zoon...... |
A-categorie jeugd , leeftijd 16-20 jaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:35
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | en die met die blote buik is ergens achter ind e 30 denk ik blonde haren, als je hem ziet en hij lacht en praat tegen je, kan je alleen maar denken, oeh wat een lekker ding, ha ha en zo zijn menigge huisvrouw in onze stad van slag. ha ha ha |
jammer voor je dattie nog geen 50+ is . heb je al wel gevraagd oftie niet te ver weg woont?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |