| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:50
|
|
|
|
Tot 9.30 uur ongeveer regen gezien . Daarna volop zon terwijl ik niet eens in Zeeland was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 22:53
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ghe geh dan heb ik vast heel veel mails van leuke mannen en volgens chat, word je dan nog heftiger verliefd, pffff heavy als of het nu al niet verwarrend genoeg is als je iedere keer leuke man ziet en denkt dat is trouwens wel iets, als vrijgezel, bekijk je iedere man, zodra je iemand hebt, ben je daar van af. |
Even een vraagje tussendoor ...... blijf je dan ook nog lid van CM?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 23:04
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ach wat jammer nou, khad graag mee gewild, maar na 2x in de week verplicht (moet wel anders kom ik om) eten in dat land, kost het mij te veel aan Norit, om een derde keer mij er aan te wagen. |
Als jij nou gewoon gezellig komt, neem ik wel een doos norit voor je mee (kan je ook eens echt duits eten ipv dat truckersvoer bij de Raststatte )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 23:08
|
|
|
|
Wij aten ook buiten de deur, met mn hele familie om de 88ste verjaardag van mn oma te vieren. Het restaurant is een voormalige discotheek waar vrijwel alle kleinkinderen vroegen wel kwamen en was niet veel veranderd als in de discotheektijd, best grappig om daar met je oma naar binnen te lopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 23:30
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | kunnen ze bij mij ook ff de kabel komen aanleggen  |
barman, stratenmaker of kabellegger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 23:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Tot 9.30 uur ongeveer regen gezien . Daarna volop zon terwijl ik niet eens in Zeeland was.  |
mooi hé, die europoort
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 23:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | ik moet je eerlijk zeggen dat ik me afvraag van het nut is van zo'n onderzoek.....Iedereen die een beetje afwijkt van de norm heeft afwijkende hersenen? Dat zijn er dan wel vrij veel als je tegenwoordig naar al die etiketten kinderen kijkt.......Wordt dat dan ook onderzocht? | Natuurlijk is onderzoek belangrijk. Want uiteindelijk kun je het terugbrengen tot de kernvraag, is het aanleg (lees aantoonbare andere hersenstructuur) of zijn er ook omgevingsfactoren die een rol spelen. In mijn ogen moet dan een wetenschappelijk onderzoek veel grondiger gebeuren dan wat er nu gedaan is....dus de stelling: het is alleen aanleg is in mijn ogen niet valide..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 23:48
|
|
|
|
Heey Leanne,
Het kan nog net: Van harte gefeliciteer met je verjaardag!! Heel veel gezonde, fijne jaren erbij toegewenst! Heb je een leuke dag gehad?
Groetjes, "Steen"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 23:53
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Leanne, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! Heb ik weer een stille hint gemist dus.
En Steentje, ja hij was single, maar leuk?mmm.. niet onaardig, maar te jong. Hij wou beneden in het souterrain wilde katten gaan houden, nou...dan kan ik wel gewoon hier blijven wonen toch? 
Inmiddels 4 kijkers gehad |
Wilde katten?? ..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 00:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk is onderzoek belangrijk. Want uiteindelijk kun je het terugbrengen tot de kernvraag, is het aanleg (lees aantoonbare andere hersenstructuur) of zijn er ook omgevingsfactoren die een rol spelen. In mijn ogen moet dan een wetenschappelijk onderzoek veel grondiger gebeuren dan wat er nu gedaan is....dus de stelling: het is alleen aanleg is in mijn ogen niet valide.. |
Mag je als christen wel je lichaam aan de wetenschap geven? Hoor je in ieder geval niet vaak.......raar eigenlijk, want je hebt wel profijt van het onderzoek wat er mee gedaan wordt......vraag ik me nu zo laat in de avond eens even af, geheel off topic......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 30 september 2012, 00:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 00:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk is onderzoek belangrijk. Want uiteindelijk kun je het terugbrengen tot de kernvraag, is het aanleg (lees aantoonbare andere hersenstructuur) of zijn er ook omgevingsfactoren die een rol spelen. In mijn ogen moet dan een wetenschappelijk onderzoek veel grondiger gebeuren dan wat er nu gedaan is....dus de stelling: het is alleen aanleg is in mijn ogen niet valide.. |
Het gaat er om of het onderzoek in wetenschappelijke zin valide is. Het is echt heel grondig en anders heeft het geen zin ook. Ik heb al aangegeven waar de schoen nog iets kan wringen maar dat is nagenoeg theoretisch. Ga er inmiddels maar rustig van uit dat aanleg de factor is. Dat neemt niet weg dat omgevingsfactoren daarnaast altijd een rol kunnen spelen. We weten allemaal dat de verklaringsmodellen vanuit de ontwikkelingspsychologie indertijd niet erg hard waren. Er is iets misgegaan in de identificatie met de ouder van het andere geslacht rond de leeftijd van zeven jaar. Nounou, dan moest je niet te veel doorvragen... Overigens speelde Buikhuizen al in de laat zeventiger jaren met de gedachte en had ook flink wat aanwijzingen. Het probleem zit er wel in dat er hersenonderzoek moet plaatsvinden -al loopt het al een tijdje. Maar het zal altijd zo zijn dat sociale factoren daarnaast een rol kunnen spelen in de zin van opportuniteit en acceptatie binnen een cultuur. Maar iedereen kan zien hoe groot het belang er van is, daar is geen discussie over.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 30 september 2012, 00:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 00:19
|
|
|
|
|
hier op de veluwe was het heerlijk weer de hele dag zon heb nog lekker in mn tuin gezeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 00:31
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het gaat er om of het onderzoek in wetenschappelijke zin valide is. Het si echt heel grondig en anders heeft het geen zin ook. Ik heb al aangegeven waar de schoen nog iets kan wringen maar dat is nagenoeg theoretisch. Ga er inmiddels maar rustig van uit dat aanleg de factor is. Dat neemt niet weg dat omgevingsfactoren daarnaast altijd een rol kunnen spelen. We weten allemaal dat de verklaringsmodellen vanuit de ontwikkelingspsychologie indertijd niet erg hard waren. Er is iets misgegaan in de identificatie met de ouder van het andere geslacht. Nounou, dan moest je niet te veel doorvragen... Overigens speelde Buikhuizen al in de laat zeventiger jaren met de gedachte en had ook flink wat aanwijzingen. Het probleem zit er wel in dat er hersenonderzoek moet plaatsvinden -al loopt het al een tijdje. Maar het zal altijd zo zijn dat sociale factoren daarnaast een rol kunnen spelen in de zin van opportuniteit en acceptatie binnen een cultuur. Maar iedereen kan zien hoe groot het belang er van is, daar is geen discussie over.
Thomas | Maar vind je dan niet zoals ik, dat ze dan in feite vier variabelen zouden moeten onderzoeken? Of op zijn minst een controlegroep er naast hadden moeten houden? Want alleen maar hersenen onderzoeken van mensen die overleden zijn en waarvan bekend is dat ze homoseksueel zijn, is dat niet te mager? En dat ze er geen rekening mee gehouden hebben, dat hersenen toch in staat zijn te veranderen van functie naar verloop van tijd? Dus is deze andere structuur echt aangeboren of tijdens het leven vervormd? Zolang daar geen afdoende antwoorden voor zijn, kun je m.i. niet zo stellig beweren dat het alleen maar aanleg is. En ik kan echt wel andere omgevingsfactoren bedenken waarom men tot deze daden komt. De volgende vraag die je jezelf kunt stellen is het volgende: in hoeverre is men verantwoordelijk voor zijn daden als er een duidelijk aanwijsbare oorzaak is. In mijn ogen blijf je als mens verantwoordelijk ondanks een andere hersenstructuur..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 01:03
|
|
|
|
| SABINE999 schreef: | haha 
En Hannah, waarschijnlijk kan ik wel een autootje lenen. Dat is voor mijzelf prettiger. Mocht dit niet lukken is station ede wageningen ook goed hoor! Wanneer iemand me vandaar af op kan pikken, Maar ik kan niet beloven dat ik er van 11- 9 bij kan zijn.. dus dat is misschien dan wat lastig. Vandaar dat ik had gezegd misschien :) |
kijk maar hoor, sabine........ al kom je maar even om het hoekje kijken; alles mag, niets moet, he? dat is juist het lekkere aan de picknick.
we zien wel of je er bent, je bent in elk geval welkom.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 01:05
|
|
|
|
| GERT833 schreef: | Hoi Hanna, ik heb me opgegeven voor de bbq op de hei. Nu heb ik een paar vrienden die ook graag komen maar zijn geen lid van van CM.Wordt dat op prijs gesteld? Gr. Gert |
iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen, gert.
dus aan jou de overweging of je gezellige vrienden hebt; zo ja, neem ze dan lekker mee.
het zou wel prettig zijn als we een (nick-)name regio en leeftijd in kunnen vullen op de lijst, al is het geen voorwaarde.
tot de 13e dan, he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 05:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ik leef niet op grote voet Visser!!! | Zou je een foto van de laarsjes kunnen plaatsen Zeeland736?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 07:30
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | jammer voor je dattie nog geen 50+ is . heb je al wel gevraagd oftie niet te ver weg woont?  |
ha ha neee, en hun dachten misschien wel , oh daar heb je die aardigge oude mevrouw, duh ondertussen knapte al me hormonen bij me los na zon blik mannen om te bekijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 07:35
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | kunnen ze bij mij ook ff de kabel komen aanleggen  |
We kunnen vragen of willemijn een cam kan richten op de straat als ze bij haar zijn en dan kunnen we allemaal via pc meegenieten van het uitzicht. ha ha. ach ja over naar het leven zoals het werkelijk is, geen man nu voor me op de stoep, kleuter die veelste vroeg wakker word. reuze afwas nog van gisteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 07:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Even een vraagje tussendoor ...... blijf je dan ook nog lid van CM?  |
hoezo? wil je van me af, misschien blijf ik wel nog heel lang lid om jou te jennen en dan kan ik schrijven over spannende bejaarde mannen die met schep bij me stoep staan te graven in me voortuin, zodat alle vrouwen hier kunnen meezwemelen, spannende dates met bejaardenuitjes enzo , oké 50 plus begint met fietsen.... pffff want volgens iemand hier fietsen die allemaal, dat worden ehftigge inspannende dates en dan kom je in d efase van uitjes met een bus, en dan langs die knappe man van 64 zitten, op bejaardenreisje naar museum, tussen stop bij jantje smitt effe kijken na zijn huis en halverwege met alle bejaarden na de wc.... nog spannender en zeer tijdrovend. En wat doe je aan op zon bejaardenreisje????? hmmm die fietsbroekjes van 50 plussers zijn natuurlijk heel spannend om na te kijken...... en natuurlijk zijn dan al me haren al wit dan en zie ik er dan uit als een engel met me witte haar, nog meer sjans. petra die de dag maar es gaat beginnen, afwassen en vanmiddag na de kerk en nee nee daar ga ik niet na mannen kijken , alhoewel ik graag een cristelijke man wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 09:37
|
|
|
|
What screws us up most in life, is the picture in our head of how it is supposed to be.
Tobias Rothe
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 30 september 2012, 09:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 09:50
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Heeft zeker weer met barmannen te maken ...  |
Nope. Daar wor je niesso vies van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 10:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | A-categorie jeugd , leeftijd 16-20 jaar.  |
harstikke leuk visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 10:38
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos.
(Moeder Teresa) |
mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 10:45
|
|
|
|
koffie met appelgebak
(appelgebak werd vannacht om 12 uur gebracht)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 10:47
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 10:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Maar vind je dan niet zoals ik, dat ze dan in feite vier variabelen zouden moeten onderzoeken? Of op zijn minst een controlegroep er naast hadden moeten houden? Want alleen maar hersenen onderzoeken van mensen die overleden zijn en waarvan bekend is dat ze homoseksueel zijn, is dat niet te mager? En dat ze er geen rekening mee gehouden hebben, dat hersenen toch in staat zijn te veranderen van functie naar verloop van tijd? Dus is deze andere structuur echt aangeboren of tijdens het leven vervormd? Zolang daar geen afdoende antwoorden voor zijn, kun je m.i. niet zo stellig beweren dat het alleen maar aanleg is. En ik kan echt wel andere omgevingsfactoren bedenken waarom men tot deze daden komt. De volgende vraag die je jezelf kunt stellen is het volgende: in hoeverre is men verantwoordelijk voor zijn daden als er een duidelijk aanwijsbare oorzaak is. In mijn ogen blijf je als mens verantwoordelijk ondanks een andere hersenstructuur.. |
Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn binnen de methodologie voorgeschreven en valide methodes voor. Een onderzoek dat hier niet aan voldoet, is niet geldig zoals dat heet. Het is wel zo als er grote maar in statistische zin niet voldoende aantallen zijn, men nog even wacht met de zekere conclusie. Maar omdat het altijd opgaat, is het een kwestie van wachten tot die aantallen zijn bereikt. De controlegroep is natuurlijk het probleem niet, die is voldoende voorhanden. Het is een kwestie van wel of niet en als dat de basis van het onderzoek is, zijn meerdere controlegroepen ook niet noodzakelijk, tenzij je het onderzoek uitbreidt.
Ik ben het volledig met je slotzin eens, en in dit geval zeker. De hersenstructuur is bij veel mensen verschilllend en dit is niet een zaak die invloed heeft op andere zaken dan de geaardheid. Althans het is niet bekend en er is ook geen enkele aanwijzing voor dat dat zo zou zijn. Een mens blijft veranwoordelijk voor wat hij doet en hier gaat het dan om het omgaan met een seksuele geaardheid. Maar dat is geen biologische kwestie maar meer van de gedragswetenschappers. Ethici hebben ook een klus in deze, dat is wel helder. Maar nogmaals: de methodiek is geldig en het onderzoek langdurig. De conclusie mag mensen niet aanstaan, het is wel zo, zo werkt het nu eenmaal in de wetenschap. Persoonlijk ben ik blij dat er eens een keer een geldige uitspraak te doen is. Het is beter dan ik vind dit en ik denk dat als het nergens op gebaseerd is.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 30 september 2012, 10:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 10:55
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | barman, stratenmaker of kabellegger  |
Maakt niet uit, t gaat om het uitzicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 11:01
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Nope. Daar wor je niesso vies van  |
Nouwwww met beachparty..
Nou is ik wel nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 11:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn binnen de methodologie voorgeschreven en valide methodes voor. Een onderzoek dat hier niet aan voldoet, is niet geldig zoals dat heet. Het is wel zo als er grote maar in statistische zin niet voldoende aantallen zijn, men nog even wacht met de zekere conclusie. Maar omdat het altijd opgaat, is het een kwestie van wachten tot die aantallen zijn bereikt. De controlegroep is natuurlijk het probleem niet, die is voldoende voorhanden. Het is een kwestie van wel of niet en als dat de basis van het onderzoek is, zijn meerdere controlegroepen ook niet noodzakelijk, tenzij je het onderzoek uitbreidt.
Ik ben het volledig met je slotzin eens, en in dit geval zeker. De hersenstructuur is bij veel mensen verschilllend en dit is niet een zaak die invloed heeft op andere zaken dan de geaardheid. Althans het is niet bekend en er is ook geen enkele aanwijzing voor dat dat zo zou zijn. Een mens blijft veranwoordelijk voor wat hij doet en hier gaat het dan om het omgaan met een seksuele geaardheid. Maar dat is geen biologische kwestie maar meer van de gedragswetenschappers. Ethici hebben ook een klus in deze, dat is wel helder. Maar nogmaals: de methodiek is geldig en het onderzoek langdurig. De conclusie mag mensen niet aanstaan, het is wel zo, zo werkt het nu eenmaal in de wetenschap. Persoonlijk ben ik blij dat er eens een keer een geldige uitspraak te doen is. Het is beter dan ik vind dit en ik denk dat als het nergens op gebaseerd is.
Thomas | Dus de conclusie van dit geheel is dat er maar één onderzoek geweest is, dat gebaseerd is op het hersenonderzoek van overleden mensen, waarbij vooraf bekend was, dat ze een andere geaardheid hadden. Eerlijk gezegd vind ik dat vrij magertjes allemaal. Het is voor mij zeker niet voldoende om nu met volledige zekerheid te kunnen beweren dat het alleen maar gaat om aanleg. Als ik dat vergelijk met de discussie over nature en nurture, dan geldt dit waarschijnlijk ook voor zgn. geaardheid. Er kan iets zijn van aanleg, maar de omstandigheden spelen daarbij ook een hele grote rol.
|
|
| Naar boven |
|
|