| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 17:09
|
|
|
|
Ik vind wel dat het antwoord op " Wat is je kerkelijke achtergrond? " niets te maken moet hebben met of je wel of geen respect voor andere overtuigingen hebt.[/color][/quote]
Eloy,
Volgens mij maak je nu een denk fout. Natuurlijk behoor je als christen andere kerkelijke achtergronden en overtuigingen te respecteren.
Maar we zitten hier met elkaar op een contactsite. Voor het zoeken van een vriendschap komt het misschien niet zo heel nauw, maar voor het zoeken van een partner komt het er wel degelijk op aan, of je ook met de kerkgaan match. Ik ben belijdend lid van de Hersteld Hervormde kerk en daarom zou ik het op prijsstellen dit met mijn partner te kunnen delen. En dat lukt niet helaas met alle kerkverbanden. Ik zeg hier dus niet dat mijn partner van dezelfde richting moet zijn, maar wel dezelfde HARTelijke richting, in denken en kleden en zondagsbesteding. Vooral voor mijn gezin is dit van groot belang.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 17:11
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Oh, ken ik je daarvan!  |
oh tell me...ken jij mij van een andere site...???
ikkuh jou nie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 17:23
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik ben het niet met je eens chat. ik ben wel van mening dat je in Gods ogen getrouwd bent na sexuele gemeenschap, en dat je je daarmee aan de ander lichamelijk verbind. ik denk niet dat dit zondig is. wat me wel als zonde voorkomt is het verbreken van die relatie en van de een naar de ander hopt.
ik zie sex voor het huwelijk niet als overspel, maar wel het telkens weer verbreken van een (sexuele) relatie
ik zie niet in waarom mensen daar ongelukkig van worden. zij, die zo principieel zijn, zullen ver genoeg uit elkaar blijven om te voorkomen dat ze hun zelfbeheersing verliezen. zij, die daar niet principieel in zijn, zullen zich niet verplicht voelen om te trouwen daardoor. |
Ik denk er het zelfde over. "die twee zullen èèn zijn" het mag niet zomaar verbroken worden. Trouwen doe je voor de staat (maatschappij). Gemeenschap hebben betekend dat je die vrouw of man tot je genomen hebt als man of vrouw. Dat zijn de waarden en normen van God.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 22 april 2010, 17:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 17:27
|
|
|
|
De Boliviaanse president Evo Morales vervloekt kapitalisme en linkt homoseksualiteit en kaalheid onder Europeanen aan hun eetgedrag.
Dat zei Morales woensdag op een klimaatbijeenkomst in Bolivia ten overstaande van ruim twintigduizend luisteraars. Volgens de omstreden president leven Europese burgers van genetisch gemanipuleerd voedsel en drinken ze alleen maar Coca-Cola, hét symbool van kapitalisme.
Tjokvol hormonen 'De kip die ze eten zit tjokvol vrouwelijke hormonen,' speechte Morales. 'Dus, zodra mannen deze kip eten, worden ze steeds minder man.'
Ook over haaruitval onder Europeanen had de 50-jarige Boliviaan een theorie: 'Het lijkt normaal te zijn, maar is een ziekte in Europa. Iedereen is kaal en dat komt vanwege hun eetpatroon. Ze blijven maar piepers eten, zonder verzadigd te worden.'
Duivelse variant Morales weet wel waarom indianenvolken geen last hebben van kaalheid: 'Wij eten anders.' Hij noemde de 'giftige' Europese pieper een duivelse variant op de oorspronkelijke aardappel uit de Andes en onderdeel van een 'kapitalistisch dieet'.
Zijn uitspraken zorgen voor de nodige kritiek van de Boliviaanse oppositie en verschillende homorechtenbewegingen.
Absurd 'Het is absurd om te denken dat het eten van kip met vrouwelijke hormonen de seksuele geaardheid van een persoon kan veranderen,' zei de voorzitter van de Argentijnse homoseksuele gemeenschap in een reactie op internet.
'Hij beweert dus indirect dat als we mannelijke hormonen in een kip stoppen en het aan een homo voorschotelen, die in een hetero verandert.'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 17:42
|
|
|
|
Voor diegene die geen ongelijk span willen voeren, is het belangrijk in welke "hokje" iemand zit. Niet in een hokje zitten is ook een keuze om geen ongelijk span te gaan vormen met iemand.
Mijn kerkelijk achtegrond is: Streng gereformeerd, baptist, pinkster, vrij evengelisch, vrij baptist, Shabbatist, charismatisch (trinity), leger des heils en messiaans beleidend. En nu dan?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 22 april 2010, 17:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY025
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 17:42
|
|
|
|
@ NISHA,
ik ben het helemaal met je eens.
Juist daarom vind ik dat het invullen van je kerkelijke achtergrond gebaseerd moet zijn op je kerkelijke achtergrond, (als je die hebt) en niet op of je wel of niet een ander geloof respecteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 17:44
|
|
|
|
Nou, eigenlijk niks te melden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:08
|
|
|
|
|
Tomatensoep met broodje iets hartigs wat ik niet meer kan benoemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Voor diegene die geen ongelijk span willen voeren, is het belangrijk in welke "hokje" iemand zit. Niet in een hokje zitten is ook een keuze om geen ongelijk span te gaan vormen met iemand.
Mijn kerkelijk achtegrond is: Streng gereformeerd, baptist, pinkster, vrij evengelisch, vrij baptist, Shabbatist, charismatisch (trinity), leger des heils en messiaans beleidend. En nu dan? |
Vrij duidelijk! Je bent een shopper!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Stel Willemijn, je ontmoet een pinksterman, die heel stellig is in zijn opvattingen? Hoe zou jij daar dan mee om willen gaan? |
Hoi Chatuliem,
ik ben niet zo op de hoogte van de stelligheden van de pinkstergemeente dus kan je er geen goed antwoord op geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:24
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Straks zijn er ook geen vliegtuigen , en als we dan eens een eind moeten reizen, om mekaar op te zoeken....dan doen we er toch gewoon ff over, toch tijd zat.
Maar de luchten waren idd heel mooi, streeploos, zo zouden mijn ramen ook moeten zijn. Dan zie je als de zon schijnt altijd weer een streepje.  |
cursus ramen lappen volgen??? ga ik met je mee want ik kan het ook niet streeploos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De Boliviaanse president Evo Morales vervloekt kapitalisme en linkt homoseksualiteit en kaalheid onder Europeanen aan hun eetgedrag.
Dat zei Morales woensdag op een klimaatbijeenkomst in Bolivia ten overstaande van ruim twintigduizend luisteraars. Volgens de omstreden president leven Europese burgers van genetisch gemanipuleerd voedsel en drinken ze alleen maar Coca-Cola, hét symbool van kapitalisme.
Tjokvol hormonen 'De kip die ze eten zit tjokvol vrouwelijke hormonen,' speechte Morales. 'Dus, zodra mannen deze kip eten, worden ze steeds minder man.'
Ook over haaruitval onder Europeanen had de 50-jarige Boliviaan een theorie: 'Het lijkt normaal te zijn, maar is een ziekte in Europa. Iedereen is kaal en dat komt vanwege hun eetpatroon. Ze blijven maar piepers eten, zonder verzadigd te worden.'
Duivelse variant Morales weet wel waarom indianenvolken geen last hebben van kaalheid: 'Wij eten anders.' Hij noemde de 'giftige' Europese pieper een duivelse variant op de oorspronkelijke aardappel uit de Andes en onderdeel van een 'kapitalistisch dieet'.
Zijn uitspraken zorgen voor de nodige kritiek van de Boliviaanse oppositie en verschillende homorechtenbewegingen.
Absurd 'Het is absurd om te denken dat het eten van kip met vrouwelijke hormonen de seksuele geaardheid van een persoon kan veranderen,' zei de voorzitter van de Argentijnse homoseksuele gemeenschap in een reactie op internet.
'Hij beweert dus indirect dat als we mannelijke hormonen in een kip stoppen en het aan een homo voorschotelen, die in een hetero verandert.' |
Stop ze tjokvol mannelijke hormonen, en de vrouwen die ze eten worden dan steeds minder vrouwelijk ..... Krijg je mannelijke mannen, en daarnaast manwijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:56
|
|
|
|
Donderdag 22 april/Dagelijkse bemoediging:
EEN REIS MET MIJ!
Kwel je ziel niet met puzzels, die je niet kunt oplossen. Misschien wordt de oplossing je nooit getoond voordat je dit aardse leven hebt verlaten. Herinner je wat IK je al zo dikwijls heb verteld: Nog veel heb IK je te zeggen, maar je kunt het nu niet dragen, je kunt slechts stap voor stap en etappe na etappe verder gaan op je reis naar boven. Van èèn ding kun je zeker zijn - het is een reis met MIJ. Je zult een vreugde ervaren, die allèèn zij kennen, die met MIJ lijden,die vreugde is niet het gevolg van het lijden, maar van de vertrouwelijke omgang met MIJ, waartoe je door het lijden gedreven werd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:58
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | | Wat mij betreft trek je hier onterechte conclusies... Je interpreteert iets, wat gewoon als feit er staat... Zie mijn reactie hierboven. |
Ik interpreteer hier juist niets, maar trek juist een (hopelijk onterechte) stelling tegenover de naar mijn mening generaliserende stelling van Chatuliem.
| CHATULIEM619 schreef: | Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan. Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn. Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving. Het valt me op, dat de meeste mensen die niet in hokjes denken ook niet trouw naar een kerk gaan. |
Chatuliem, waar je hier naar mijn mening in te ver doortrekt is dat je hier personen die de keus invullen niet in hokjes te denken doortrekt met het zijn van geestelijke zwervers, die geen idee hebben wat hun geloof inhoud en waar zijn in hun geloof staan. Sommigen zullen zeker zoekende zijn in hun geloof om een of andere reden, maar andere maken met hun keuze om niet perse bij een bepaald kerkgenootschap te horen juist een punt. Iets wat Jonathan ook duidelijk maakt door te zeggen dat de kerk alle gelovigen zijn, ongeacht of en naar welke kerk ze gaan.
Toch heb ik in mijn profiel wel duidelijk voor een hokje gekozen, maar als het gaat om mijn geloof overstijg ik dat hokje, mijn geloof is meer dan een kerkgenootschap, dat is enkel mijn kerkelijke achtergrond.
| CHATULIEM619 schreef: | | Geloof en identiteit gaan vaak samen. Je identiteit wordt deels gevormd door je geloof. Wie jij bent en wat je gelooft is heel wezenlijk. En het is belangrijk dat dat ook tot zijn recht komt in een relatie. En het profiel dient ervoor om te laten zien wie je bent. |
Helemaal mee eens, en daarom heb je ook de open vraag “Wat betekent het geloof voor jou persoonlijk?” en daar kun je meer kwijt dan enkel de kerkgenootschap waar je al dan niet toe behoort. En daar kom je ook veel meer te weten over het geloof en de geloofsbelevenis van een persoon dan wat zijn/haar kerkelijke achtergrond is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vrij duidelijk! Je bent een shopper!  |
Hahaha, pas op ik ben een vrouwen "shopper"

Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 22 april 2010, 19:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:24
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Hahaha, pas op ik ben een vrouwen "shopper"

|
Laat de vrouwen van CM dan maar gewaarschuwd zijn.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:27
|
|
|
|
Voor mij betekent 'Ik denk niet in hokjes' niks anders dan dat ik ook open sta voor christenen met een andere mening. Dat neemt echt niet weg dat ik zelf wel duidelijke opvattingen heb, wat volgens mij de meeste mensen hier ook wel weten trouwens. Het wel invullen van een kerkgenootschap kan ook opgevat worden als een soort afbakening, een kerk die ik kennelijk wil verdedigen. Het is hier een relatiesite. Als het tot een relatie komt zal het zijn zoals Marian stelt, namelijk dat je dan een geloofsgemeenschap zoekt waar je je samen thuis kunt voelen. En wat zegt het eigenlijk als ik PKN invul? Dat is in Friesland qua kerkelijke cultuur echt iets anders dan in de Bijbelgordel. Bovendien gaat het dan vaak inderdaad meer om kerkelijke gewoontes en omgangsvormen dan om inhoud. Het valt me op dat ik het qua opvattingen toch heel goed kan vinden met mensen uit hele andere - ook wat meer behoudende - kerken. Het niet denken in hokjes is ook vooral het niet (willen) denken in menselijke organisatievormen, wat kerken in principe zijn maar in het delen van waar het echt om gaat, het geloof in Christus zelf.
Chatuliem:
Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan. Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn. Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving. Het valt me op, dat de meeste mensen die niet in hokjes denken ook niet trouw naar een kerk gaan.
Is dit niet een heel erg persoonlijke beleving, Chat? Ik herken me in geen van de dingen die je noemt, het een heeft met het ander niets te maken.
Thomas, die wel in kaders denkt maar niet in hokjes.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 22 april 2010, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BENNY340
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:30
|
|
|
|
|
elke keer dat je over slaat haal je nooit meer in dus waarom geen sex??????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:33
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | In mijn woonplaats zijn de ooievaars gearriveerd!  |
Waaauw.....
Wat gebeurt er in een ei.... zie:
http://www.youtube.com/watch?v=fPz4yIDJIFE
Peter van Zwol, Erik Matthysen (Universiteit Antwerpen) en Vogelbescherming Nederland 15:30, donderdag 22 april 2010 Het is ontroerend met welk een toewijding vrouw boomklever de eieren koestert. Nog voor de jongen er zijn is ze al een echt moederdier. Je zou misschien denken dat het broeden maar een slaapverwekkende bezigheid is. Toch blijft het vrouwtje altijd gespitst op de omgeving. Hoort ze bijvoorbeeld vogels alarmeren vanwege een roofvogel, dan strekt ze meteen de kop en neemt de houding aan om weg te vliegen. Nu is ze in de kast natuurlijk weerloos en bovendien komt een sperwer écht niet door het nestgat. Maar het is nu eenmaal de natuurlijke reflex. Onverwacht bezoek is soms een welkome afleiding. Bijvoorbeeld een nachtvlinder die is komen invliegen. Deze nachtbraker denkt in de nestkast z’n roes uit te slapen. Mooi niet dus! Want als de vlinder even opschrikt, trekt hij meteen de aandacht van vrouw boomklever. Zij zal geen seconde aarzelen en hem meteen achtervolgen. Heeft ze de vlinder te pakken, dan gaat ze waarschijnlijk naar buiten, frist zich even op en verorbert de prooi. Het nest kan daarbij aardig omgewoeld zijn. Wie weet, vangt onze fantastische ‘clipmaker’ nog eens zo’n spectaculair moment! Oh ja, de eieren: misschien nog maar 6 dagen... (Paula Huigen)
22:45, woensdag 21 april 2010 Internet is toch wel een pracht medium. We hebben alleen nog geen webcam om in een ei te kunnen kijken wat daar gebeurt. Ik heb echter even ge-googled. Voor wie wil weten hoe het daarbinnen nu aan het ontwikkelen is, heb ik een filmpje gevonden. Aan het einde van dit bericht staat de link. Hier hebben wij nog 1 week te gaan voor de boel openbarst! (petervzwol) http://www.youtube.com/watch?v=fPz4yIDJIFE
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dat dit niet een zaak is waar God bij betrokken moet worden. Nog even dan geef je Hem ook nog de schuld dat je over de schreef gegaan bent. Je bent pas voor God getrouwd als je in Zijn gemeente een zegen gevraagd hebt over je huwelijk. De rest is in mijn ogen goedpraten van zonde. Met de term God maak je de discussie onnodig beladen en dat geeft enorm veel misverstand. Wat doe je met een meisje dat tijdens een discoavond met een jongen naar bed gaat? Moet ze daar dan ook mee trouwen? Ik ken stelletjes, die met elkaar naar bed geweest zijn, waarbij de jongen het uitmaakte en het meisje nooit meer wilde trouwen omdat ze al voor God getrouwd waren. Voor zulke mensen klinkt deze term als dwingend, je kunt er niet meer onder uit. Terwijl ik geloof, dat als je eens in de fout gegaan bent, je daar ook gewoon vergeving voor kunt ontvangen. |
Ga er maar van uit dat je het niet zo bedoelt maar ik vind het er wel erg makkelijk staan: áls je eens in de fout gegaan bent, je daar ook GEWOON vergeving voor kunt vragen....... Waar doe je dan toch nog zo moeilijk over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:41
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Tomatensoep met broodje iets hartigs wat ik niet meer kan benoemen. |
Heb je nog soep over.. kom ik vanaaf effe een kommetje halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:41
|
|
|
|
| BENNY340 schreef: | | elke keer dat je over slaat haal je nooit meer in dus waarom geen sex?????????? |
Is dat zo?????
Een vrouw die jou in haar hart opsluit in niet meer in te halen!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:48
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik denk er het zelfde over. "die twee zullen èèn zijn" het mag niet zomaar verbroken worden. Trouwen doe je voor de staat (maatschappij). Gemeenschap hebben betekend dat je die vrouw of man tot je genomen hebt als man of vrouw. Dat zijn de waarden en normen van God. |
Daar ben ik het helemaal mee eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:58
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik denk er het zelfde over. "die twee zullen èèn zijn" het mag niet zomaar verbroken worden. Trouwen doe je voor de staat (maatschappij). Gemeenschap hebben betekend dat je die vrouw of man tot je genomen hebt als man of vrouw. Dat zijn de waarden en normen van God. |
En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad, ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:09
|
|
|
|
Vandaag lag er op mijn deurmat een groene envelop. Het was aan mij persoonlijk geadresseerd. Heel niewsgierig opende ik de brief. De inhoud gaat over overheidsbijdragen, waar wij als burger recht op hebben. Leuk omdat allemaal te weten. Ik zou wel willen weten waar ik recht op heb. Maar daar moet ik 2 dingen voor doen:
1 bijgevoegde kaart insturen. 2 een bedrag van €19,50 overmaken
Ik dacht dat de overheid gratis informatie gaf.
Zie verder de site http://www.overheidsbijdragen.nl/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:12
|
|
|
|
Het is weer koffietijd. Voor degenen die niet van koffie houden is het theetijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:17
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: |
Ik zie hier dus wel een dilemma, of misschien is spanningsveld wel een beter woord hiervoor, liggen waarin mensen zichzelf kritisch op mogen bevragen... |
Het is zeker een spanningsveld en je ziet deze trend dus ook in andere delen van de samenleving. De multiculturele norm wordt door veel mensen als opgelegd ervaren. Als een school te veel marokkanen kent, dan sturen blanke ouders hun kinderen veelal niet naar die school. Kinderen worden met hun oren gesleept liefst naar havo en hoger omdat het aandeel allochtone leerlingen hoger is. De protestante kerken zijn gesticht in een tijd dat Nederland nagenoeg blank was en ze zijn dat meestal nog steeds. Pinkstergemeensten en andere evangelische groepen trekken wel gelovigen uit andere culturen en als we ons als christenen een willen voelen dan moet dat ook zo zijn. De praktijk is dan kennelijk anders. Wat ik me dan ook afvraag is of mensen weer 'terugkeren' naar wat meer traditionele kerken nu de overgang naar evangelische gemeenten over het hoogtepunt heen is en daar de verdeeldheid en soms ook de starheid even groot blijken te zijn. Veel mensen gingen naar de evangelische kerken om af te zijn van strakke regeltjes en gewoontes en opvattingen binnen de calvinistische tegenhangers. Opvallend vond ik ook een interview van Andries Knevel en Birgit Kaandorp. Moedig van beiden omdat Birgit Kaandorp een liedje had geschreven: Als ik het maar niet met Andries Knevel hoef te doen. Niet erg vleiend voor Knevel, de link staat ter illustratie hier onder en het interview ook. In dat programma verklaarde de oorspronkelijk katholieke Kaandorp dat ze een protestantse vriend had, waarmee ze nu ook naar de kerk ging. Knevel was wat verbaasd over dit gegeven, temeer omdat Kaandorp als eeeh wat chaotisch bekend staat. Ze zag niets meer in de katholieke kerk en ze moest ook niks hebben van wat ze het EO-gedoe noemde over schepping in zes dagen en geen sex vooor het huwelijk en zo, maar ze ging zeker wel naar de kerk. In de protestantse kerk gaf ze aan dat het ordelijk en overzichtelijk was, een stuk Oude en Nieuwe Testament en een fatsoenlijke uitleg. Dat beviel haar wel.
Willen mensen gewoon weer rust en overzichtelijkheid?
Thomas, die de waarheid ook zoekt.
http://www.youtube.com/watch?v=2J2bdsRySec
http://www.youtube.com/watch?v=TfZZYsjm7Z0 http://www.youtube.com/watch?v=-W6KIwQ8qzw&feature=related
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 22 april 2010, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dat dit niet een zaak is waar God bij betrokken moet worden. Nog even dan geef je Hem ook nog de schuld dat je over de schreef gegaan bent. Je bent pas voor God getrouwd als je in Zijn gemeente een zegen gevraagd hebt over je huwelijk. De rest is in mijn ogen goedpraten van zonde. Met de term God maak je de discussie onnodig beladen en dat geeft enorm veel misverstand. Wat doe je met een meisje dat tijdens een discoavond met een jongen naar bed gaat? Moet ze daar dan ook mee trouwen? Ik ken stelletjes, die met elkaar naar bed geweest zijn, waarbij de jongen het uitmaakte en het meisje nooit meer wilde trouwen omdat ze al voor God getrouwd waren. Voor zulke mensen klinkt deze term als dwingend, je kunt er niet meer onder uit. Terwijl ik geloof, dat als je eens in de fout gegaan bent, je daar ook gewoon vergeving voor kunt ontvangen. |
sorry chat maar ik begrijp jouw verhaal absoluut niet je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen je bent pas getrouwd als je in zijn gemeente een zegen hebt gevraagd over je huwelijk??? en je beweerde in de chatbox dat voor jou de kerkelijke inzegening niet belangrijk was zelfs dat je dat bij een tweede huwelijk niet in ging laten zegenen in de kerk snap je het zelf nog wel ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad, ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ? |
Ja Maris, want je hebt dan geleefd als man en vrouw, als je binnen die relaties met elkaar naar bed bent geweest...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |