ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4631 4632 4633 4634 4635 4636 4637 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 11:16

http://youtu.be/0yYikshdLcw

Muziek om te doorleven, je verdrietig bij te voelen of te huilen.....of om intens naar te luisteren nadat je zaterdag bij een begrafenis was van iemand die in het verzet gezeten had........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 11:29

ANNA415 schreef:
Was het niet gisteren? Coole smiley met zonnebril

Was het gistern dan 20 okt.?
Dan kan dat wel kloppen ja. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 11:41

PIETER619 schreef:
Men zegt dat liefde een kwestie van geven en nemen is, dit is haast de grootste fout die men begaat in en relatie, want bij nemen wil men vaak meer dan de partner kan geven en dan gaat eigen ik nog mee rol spelen.

Liefde is een kwestie van geven en KRIJGEN.
Waarom dit zo is, is dat als men zaken wil de liefde niet maar aan bod komt, maar materialistische zaken (ook in fysiek bijv, knuffelen)belangrijker worden en men dingen verwacht die een ander soms niet kan opbrengen en wel begint te eisen soms.

Stel je metgezel is ernstig ziek, en is zeer verzwakt, dan kan je niet verwachten dat hij/zij alle taken nog doet die voorheen normaal waren en jij dus een gedeelte moet overnemen. Als je toch een belonig verwacht voor wat je extra doet, ben je aan het nemen en loopt de zooi in het honderd, doe je het uit liefe zonder verwachtingen zal je beloning groter zijn dan je verwacht, de liefde groeit juist door de ander te helpen.

Dus bij geven en krijgen groeit de liefde en bij geven en nemen (ik wil) koelt zij. Ik heb een fantastisch huwelijk gehad totdat (door verkeerde invloeden) het eigen ik hoogtij ging vieren bij haar. Letwel als er iets mis gaat ligt de schuld heel vaak ook mde bij de ander, dus heb ik weldegelijk ook schuld aan de zooi.

Helaas konden wij niet met elkaar in gesprek omdat het hoofdzakelijk eenrichting verkeer was. Ze was een fantastische moeder maar heeft even niet in de gaten dat ook naar de kinderen toe, liefde geven en krijgen is. Gelukkig heb ik contact met hun en hun moeder kunnen hertstellen.

Eerlijk zijn is een groot goed, vooral in de liefde

Pieter, wat een wijze woorden en ja je hebt helemaal gelijk.
Als ervaringsdeskundige ga je denk ik je volgende relatie wel anders in en blijf je opletten hoe de relatie verloopt. Als je twee gevers en twee krijgers in de relatie heb gaat het goed, anders...... wordt het veel geven en niets verwachten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 11:48

Een vraag: Ik ben alweer een tijdje op datingsites actief. Ik probeer veel contacten te leggen met mensen die mij interesseren of die mijn interesse wekken. Maar ik vraag mij af; Wat maakt een man aantrekkelijk?
Natuurlijk weet ik dat niet ieder persoon hetzelfde is maar er zijn toch algemene antwoorden?
Waar kijk jij als vrouw naar als je een profiel van een man bekijkt?
Zeker is dit geen gemakkelijk vraag maar ik krijg weleens de indruk dat mensen meer afgaan op een foto als op een profiel omschrijving.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:00

hmmm ik geef linken plaatsen op, mij lukt het nooit Huilende smiley, smiley in tranen , maar bespaart jullie een hoop leuke muziek om te luisteren, anders zou ik allemaal leuke linken over leuke nrs plaatsen ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:03

mijn slechtste moment vandaag gaat nog komen, member avond van d ekerk en eerst allemaal samen eten en ieder neemt wat eten mee, eh dus gisteren in d ekeuken ik denk maak grote pan rijst en dan saus erbij voor morgen, de rijst veranderde in pap, de saus was lekker en aten al me kids op. dus vandaag nieuwe poging met bloemkool schotel, had ik nog in huis, maar nooit gemaakt, dus vrees een moment van schaamte bij binnenkomst met mijn meegebrachte eten tegenover vrouwen die perfect kunnen koken, help... me kids zitten er om te lachen... die vinden het allemaal maar heel grappig. als die schotel mislukt, kom ik wel wat later, na het eten Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
PETRA944
op zondag 7 oktober 2012, 12:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:11

PIETER619 schreef:
Men zegt dat liefde een kwestie van geven en nemen is, dit is haast de grootste fout die men begaat in en relatie, want bij nemen wil men vaak meer dan de partner kan geven en dan gaat eigen ik nog mee rol spelen.

Liefde is een kwestie van geven en KRIJGEN.
Waarom dit zo is, is dat als men zaken wil de liefde niet maar aan bod komt, maar materialistische zaken (ook in fysiek bijv, knuffelen)belangrijker worden en men dingen verwacht die een ander soms niet kan opbrengen en wel begint te eisen soms.

Stel je metgezel is ernstig ziek, en is zeer verzwakt, dan kan je niet verwachten dat hij/zij alle taken nog doet die voorheen normaal waren en jij dus een gedeelte moet overnemen. Als je toch een belonig verwacht voor wat je extra doet, ben je aan het nemen en loopt de zooi in het honderd, doe je het uit liefe zonder verwachtingen zal je beloning groter zijn dan je verwacht, de liefde groeit juist door de ander te helpen.

Dus bij geven en krijgen groeit de liefde en bij geven en nemen (ik wil) koelt zij. Ik heb een fantastisch huwelijk gehad totdat (door verkeerde invloeden) het eigen ik hoogtij ging vieren bij haar. Letwel als er iets mis gaat ligt de schuld heel vaak ook mde bij de ander, dus heb ik weldegelijk ook schuld aan de zooi.

Helaas konden wij niet met elkaar in gesprek omdat het hoofdzakelijk eenrichting verkeer was. Ze was een fantastische moeder maar heeft even niet in de gaten dat ook naar de kinderen toe, liefde geven en krijgen is. Gelukkig heb ik contact met hun en hun moeder kunnen hertstellen.

Eerlijk zijn is een groot goed, vooral in de liefde

Is het ook niet belangrijk in een relatie dat je heel gewoon (en dat is niet zo gewoon als ik nu schrijf) jezelf kan zijn? Vaak is het zo in relaties dat je je anders moet voordoen dan je bent om maar de lieve vrede of je relatie te redden of omdat de ander dat van je verwacht........
Laat de ander in zijn eigenaardigheden, niets mis mee en je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn in een goede relatie.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 7 oktober 2012, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:53

Wow... zit ff dit topic door te snuffelen... heftig!

Petra, je verhaal raakt me wel zeg, ik herken er zoveel van! Diep respect dat je hier ook zo openlijk over getuigt!
Ergens las ik een post van je dat je je schuldig voelt (dat gaat dan om jouw bejegening naar Zwaan, maar ik zou me kunnen voorstellen, na jouw verhaal, dat er meer zaken zijn waarom jij je schuldig zou kunnen voelen misschien, wat ik beslis niet hoop!!!) en daarop wil ik je alleen maar het volgende zeggen:
voel je niet schuldig! Zeker niet omdat je ook aan een gezond stuk zelfreflectie doet, wat ik erg mooi vind en ook erg goed is om te doen! Jouw zonden zijn al lang vergeven, ook de zondes die je nog zult begaan. dat weet je toch? Als iemand zich ergens schuldig om voelt, is dat niet van God! Dat is de stem van satan die jou een rotgevoel wil bezorgen en jou wil aanklagen! Luister er niet naar, want jouw schuld is al lang ingelost!

Als ik dingen doe die niet volgens Gods wil zijn (en helaas doe ik dat nog veel te veel), dan voel ik me niet schuldig meer. Ik weet wel dat ik er God niet blijer mee maak, dat wel, maar ik concentreer me dan op Zijn genade. Want God is sowieso blij met mij! Daar mediteer ik dan over, over Zijn genade en dan word ik steeds blijer en ontstaat er een verandering van binnenuit... de behoefte om dezelfde fout te maken gaat dan weg! En soms komen die slechte gedachtes of daden wel weer terug, maar dan doe ik weer precies hetzelfde en richt me op Gods liefde. Dan heb ik twee stapjes naar voren gedaan en een stapje terug... maar ik ga vooruit!!!
En zo ben jij ook al een heel stuk vooruit gegaan, lees ik uit jouw posts. Er dáár gaat het om. Dan heb je dus alleen maar reden om blij, heel erg blij te zijn!
Prijs God en prijs jezelf gelukkig Petra, je bent een prachtige vrouw, mijn zuster in het lichaam van Christus! And I'm proud of my sis! Al kennen we elkaar verder niet Knipoog smiley it doesn't matter.

Ik wil je bedanken voor je verhaal! Vond het erg mooi, omdat ik er wat zaken uit herken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:54

Als Messianse Jood tussen de christelijke gemeenschappen zie ik veel dingen gebeuren wat tegen de Geboden die Yeshua heeft gegeven. Maar waarom? Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Broeders en Zusters ik zeg jullie dat wie dit als argument gebruikt is een praktiserend antisemiet en niet weet wat Yeshua heeft gezegd.
Als jullie roepen Am Yisrael Chai en bidden voor Benee Yisrael, dan wil ik jullie uitdagen om te onderzoeken waarom jullie dat doen? waarom is het zoals sommigen zeggen het is een plicht? Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn.
Mee eens. Lekker makkelijk ook....om dingen 'goed' te praten.

Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Idd.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:02

VISSER278 schreef:
Was het gistern dan 20 okt.?
Dan kan dat wel kloppen ja. Knipoog smiley

Maakt niets, ga toch niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:05

PETRA944 schreef:
mijn slechtste moment vandaag gaat nog komen, member avond van d ekerk en eerst allemaal samen eten en ieder neemt wat eten mee, eh dus gisteren in d ekeuken ik denk maak grote pan rijst en dan saus erbij voor morgen, de rijst veranderde in pap, de saus was lekker en aten al me kids op. dus vandaag nieuwe poging met bloemkool schotel, had ik nog in huis, maar nooit gemaakt, dus vrees een moment van schaamte bij binnenkomst met mijn meegebrachte eten tegenover vrouwen die perfect kunnen koken, help... me kids zitten er om te lachen... die vinden het allemaal maar heel grappig. als die schotel mislukt, kom ik wel wat later, na het eten Twijfelende smiley

Gewoon een pak koekjes meenemen en een pak vla Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:26

ZEELAND736 schreef:
Loop je niet achter???
Dat is toch allang geweest???

ja je hebt gelijk hoor Zeeland het was gister
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:26

JOHAN850 schreef:
Een vraag: Ik ben alweer een tijdje op datingsites actief. Ik probeer veel contacten te leggen met mensen die mij interesseren of die mijn interesse wekken. Maar ik vraag mij af; Wat maakt een man aantrekkelijk?
Natuurlijk weet ik dat niet ieder persoon hetzelfde is maar er zijn toch algemene antwoorden?
Zeker is dit geen gemakkelijk vraag maar ik krijg weleens de indruk dat mensen meer afgaan op een foto als op een profiel omschrijving.

Ik weet niet waar de gemiddelde CM-dame naar kijkt, maar ik kijk naar beide. Een foto of meerdere foto's zeggen alwat van iemand. Zijn alle foto's strak in pak of juist in vrije tijds kleding...

Maar als een man alleen de open vraag Wat betekent het geloof voor jou persoonlijk? invuld vind ik dat ook niks. Die vraag moet iedereen in vullen, lekker lui denk ik dan. Ik wil weten wat voor een werk iemand heeft, wat hij in zijn vrije tijd doet.

Met foto's en tekst probeer je een 'compeet' plaatje te krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:34

JOHAN850 schreef:
Ik denk dat ze kijken of we haar op ons hoofd hebben Johan. Knipoog smiley
En da hebben we nie... Twijfelende smiley

Maar serieus: ik denk dat elke vrouw daar weer een ander antwoord op geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:39

Gewoon op google: hoe plaats ik een link in een forum...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:42

SHANITA130 schreef:
Gewoon op google: hoe plaats ik een link in een forum...

Knipoog smiley

gewoon aan een puber vragen die hier genoeg van rondlopen, das makkelijker ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:45

SHANITA130 schreef:
Dit is niet van Marc V., die link....wel één van de bronnen die zijn gebruikt....
Twee bronnen komen van Andrew Wommack zelf en de twee kritische bronnen komen 1, van youtube en de commentaren onder dat flimpje zeggen gelukkig ook al genoeg en 2, van Marc Verhoeven, dus vandaar dat ik hem met name noemde eigenlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:45

EDWIN451 schreef:

Geen haar op het hoofd, geen probleem..
Bult haar op de borst, wel probleem Knipoog smiley

Maar inderdaad daar denkt iedere vrouw anders over Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:46

OK, ik ga het ook proberen:

(Gelukt!)

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 7 oktober 2012, 13:47
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 14:03

EDWIN451 schreef:
Wow... zit ff dit topic door te snuffelen... heftig!

Petra, je verhaal raakt me wel zeg, ik herken er zoveel van! Diep respect dat je hier ook zo openlijk over getuigt!
Ergens las ik een post van je dat je je schuldig voelt (dat gaat dan om jouw bejegening naar Zwaan, maar ik zou me kunnen voorstellen, na jouw verhaal, dat er meer zaken zijn waarom jij je schuldig zou kunnen voelen misschien, wat ik beslis niet hoop!!!) en daarop wil ik je alleen maar het volgende zeggen:
voel je niet schuldig! Zeker niet omdat je ook aan een gezond stuk zelfreflectie doet, wat ik erg mooi vind en ook erg goed is om te doen! Jouw zonden zijn al lang vergeven, ook de zondes die je nog zult begaan. dat weet je toch? Als iemand zich ergens schuldig om voelt, is dat niet van God! Dat is de stem van satan die jou een rotgevoel wil bezorgen en jou wil aanklagen! Luister er niet naar, want jouw schuld is al lang ingelost!

Als ik dingen doe die niet volgens Gods wil zijn (en helaas doe ik dat nog veel te veel), dan voel ik me niet schuldig meer. Ik weet wel dat ik er God niet blijer mee maak, dat wel, maar ik concentreer me dan op Zijn genade. Want God is sowieso blij met mij! Daar mediteer ik dan over, over Zijn genade en dan word ik steeds blijer en ontstaat er een verandering van binnenuit... de behoefte om dezelfde fout te maken gaat dan weg! En soms komen die slechte gedachtes of daden wel weer terug, maar dan doe ik weer precies hetzelfde en richt me op Gods liefde. Dan heb ik twee stapjes naar voren gedaan en een stapje terug... maar ik ga vooruit!!!
En zo ben jij ook al een heel stuk vooruit gegaan, lees ik uit jouw posts. Er dáár gaat het om. Dan heb je dus alleen maar reden om blij, heel erg blij te zijn!
Prijs God en prijs jezelf gelukkig Petra, je bent een prachtige vrouw, mijn zuster in het lichaam van Christus! And I'm proud of my sis! Al kennen we elkaar verder niet Knipoog smiley it doesn't matter.

Ik wil je bedanken voor je verhaal! Vond het erg mooi, omdat ik er wat zaken uit herken.

leuke reactie dat je er wat dingen van herkent, je bent ook een muziek liefhebber lees ik zo op je profiel. mooi geschreven over de genade van god. Ik weet dat dat ook zo is, maar toch is het soms moeilijk te geloven dat god zo genadig is, vooral omdat hij zoveel voor mij doet en ik, ik doe me best en gooi natuurlijk om de zoveel tijd weer wat zonden na omhoog. met zwaan heb ik irritatie laten heersen, ben te hard voor haar geweest dus ja daar heb ik spijt van. dan durf ik ook effe niet goed na god toe te gaan, tot het moment ik het toch maar doe. inmiddels ben ik ook weer heel blij. over herkenbaarheid, wauw de eerste keer in me leven dat ik na een kerk ging om te zingen voor god, was in arnhem en heel veel mensen zaten lofliederen te zingen daar voor god en de sfeer was zo anders als bij een concert, verschil tussen duisternis en licht, en zoveel fijner met cristenen staan zingen. dat moment vergeet ik nooit meer denk ik. Las net je profiel, veel succes toegewenst op deze site, met vinden wat je zoekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 14:19

Je schrijft mooie gedichten Anita!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 14:48

Het gaat om het evangelie, en er worden door die gasten altijd allemaal dingen erbij gehaald.
en dat is mi niet ok.

Heb geeneens meer zin om dingen op te noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 15:00

EDWIN451 schreef:

nee geen haar op je hoofd is denk ik voor weinig vrouwen een probleem(mm al is het lastig door zn haar woelen dan,maar misschien is op kale bol aaien ook leuk)Denk dat elke vrouw weer andere wensen/eisen heeft ik tenminste wel. Soms valt iemand dan al af alleen bij profiel lezen al heeft ie nog zo'n mooie foto.
En niet verder vertellen maar ik kijk ook altijd graag naar zn kont maar ja om daar nu een foto van op profiel te zetten
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 15:18

Dankje,ik vind het vooral heel leuk om te doen

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 15:21

ROELANDE345 schreef:
En niet verder vertellen maar ik kijk ook altijd graag naar zn kont maar ja om daar nu een foto van op profiel te zetten
-om mij heen kijkend- Oké, ik vertel niks door!
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 15:24

SHANITA130 schreef:
Het gaat om het evangelie, en er worden door die gasten altijd allemaal dingen erbij gehaald.
en dat is mi niet ok.

Heb geeneens meer zin om dingen op te noemen.
Is dat zo? Dan ben ik wel benieuwd welke dingen ze erbij halen. M.i. vertaalt hij het evangelie naar de allerdaagse praktijk, niks meer en niks minder.
Jammer dat je geen zin hebt om dingen op te noemen, want daar ben ik dan juist zo benieuwd naar.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 15:55

Dat waren alvast een paar goede reacties, waarvoor dank.

Heb ik toch nog een vraag:
Wanneer gaan vrouwen over tot daten, wat zijn de voorwaarden.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorwaarden maar noem de eens alsjeblieft,
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 16:05

JOHAN850 schreef:
Dat waren alvast een paar goede reacties, waarvoor dank.

Heb ik toch nog een vraag:
Wanneer gaan vrouwen over tot daten, wat zijn de voorwaarden.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorwaarden maar noem de eens alsjeblieft,

Vraag de vrouw waar je mee wil daten naar haar voorwaarden en je weet het!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 16:06

PETRA944 schreef:

Neem een bak ijs mee, als toetje.......wedden dat daar niemand aan denkt? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 16:07

ik had dez bijgrage ook niet neergezet voor de mensen , die zonder zich in de materie te verdiepen , een oordeel gaan vormen.
Dat is mij nu wel bekend dat je en niet teveel met het ......etc etc etc etc .

en de andere kletsopmerking bangmakerij of doemdenken is ook uit de oude doos.

kunnen jullie niets anders en originelers bedenken ?
of zijn jullie daar te oud voor ?

voor de mensen , die en de moeite nemen om deze man aan te horen of iig over allerlei bekrompen nederlandse voel goed evangelie gedachten heen te stappen en niet meteen het in hun broek doen omdat er wellicht iets anders wordt gezegd dan ze verwachten .............

en ik ben Zwaan niet , ik laat me niet overbluffen en door allerlei geitenwollen muesli vreters op mn nummer zetten.
wellicht een raad om eerst eens te horen wat mensen zeggen en dan pas je bek open te scheuren ?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4631 4632 4633 4634 4635 4636 4637 ... 6194 Volgende
Pagina 4634 van 6194