| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:00
|
|
|
|
geweldigge dienst gehad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:02
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | jep die heb ik gemist, ze probeerden voor boer zoekt vrouw klaar te zijn , maar omdat het uitliep hebben we onze eigen boer zoekt vrouw gedaan, moest iedereen effe zeggen of je vrijgel was of niet. ha ha voor de vrijgezellen onder de gemeente en de bloemkool schotel was gelukt. yeahhhh |
haha wie weet Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:10
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | haha wie weet Petra  |
wel als liefde door de maag gaat, velen zeiden wat ruikt het hier lekker, wat heb je meegenomen en aten flink uit mijn schaal . geheim van de kok, heb tot god gebeden of hij me handden wou zegenen dat het eten goed lukte ha ha
heb samen met een vriendin voor jou en je exvriend gebeden. fijne week toegewenst en rust in je hart met gods armen om jou en je vriend heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:22
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Magere spekjes...ik blijf dat toch zo'n grappig woord vinden, mooi voorbeeld van de misleiding op verpakkingen. mager spek, lolly's zonder vet, witbrood met het goede van bruin .....wat een onzin toch allemaal.
Wij aten pannekoeken, de boontjes met spekjes staan hier morgen op het menu.  |
Spekjes mogen mager genoemd worden als ze minder dan 20% vet bevatten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:23
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Spekjes mogen mager genoemd worden als ze minder dan 20% vet bevatten  |
ja en je hebt ook vet spek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:31
|
|
|
|
Dankjewel Roelande
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:59
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja en je hebt ook vet spek  |
En zoete spek........ (óók caloriebommetjes)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 22:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Eet je bij je moeder????  |
Nee ze at bij mij Toevallig kan ik goed koken haha en vind het nog leuk ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 22:04
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | En zoete spek........ (óók caloriebommetjes)  |
...maar wel lekker, net als de mager spekjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 22:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee ze at bij mij Toevallig kan ik goed koken haha en vind het nog leuk ook  |
had ik dat maar eerder geweten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 22:44
|
|
|
|
Een echte dobben kroket
nu nog? ja nu nog!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 22:47
|
|
|
|
Het beeld dat ik heb van een hoog gevoelig persoon is een liefdevolle, zorgzame, begripvolle, geduldig sociaal persoon.
Zelf ken ik iemand dat ook een zelfbeeld heeft van een "sensitief persoon" aan de hand van zelf diagnose op internet. Helaas was het gedrag anders. Pas op met zelf diagnose aan de hand van testen op internet. Het zegt helemaal niks over iemand zijn persoonlijkheid. Het feedback van anderen in je directe omgeving zeggen veel meer over wie je bent. Iemand dat hoog positief scoort op HSP test, scoort ook hoog op de test van autisme.
Wees jezelf dan doe je al gek genoeg.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 7 oktober 2012, 22:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 22:54
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Visser visser hoe vaak moet ik het nog zeggen: als ik zoiets zeg dan IS het zo!! en t staat ook wit op blauw op de Homepage van cm |
En toen was vissertje stil . 't is dat je zegt dat het op de homepage staat . Maar ik wist natuurlijk niet dat het gisteren 6 okt. was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is het ook niet belangrijk in een relatie dat je heel gewoon (en dat is niet zo gewoon als ik nu schrijf) jezelf kan zijn? Vaak is het zo in relaties dat je je anders moet voordoen dan je bent om maar de lieve vrede of je relatie te redden of omdat de ander dat van je verwacht........ Laat de ander in zijn eigenaardigheden, niets mis mee en je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn in een goede relatie..... |
Volkomen juist, alleen door je zelf te zijn kun je een goede relatie opbouwen. Dat is nu juist het geval als men geeft en krijgt, dit houd in dat je de ander respecteerd om wie hij/zij is.
Natuurlijk heb je zaken waar je het niet eens over zal zijn in je relatie, maar als men gelijk eist, ben je verkeerd bezig en dat is dus, willen nemen (ik wil). Je kan het in goed overleg, de ander blijven respecteren ondanks je het niet eens bent en dat ook eerlijk tegen elkaar uitspreekt, ja gaat dan op zoek naar een compromie (dat is ahw.krijgen), je eigen ego niet boventoon laten voeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
Ja,hoeveel plezier kan ik aan een huisdier hebben? geef ik alleen liefde,of krijg ik het ook van ze terug..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 8 oktober 2012, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:11
|
|
|
|
Drukke dag vanmorgen beeldregie gedaan en vanavond weer. vanavond was er iemand van Operatie Mobilisatie die sprak over christenen in Ierland, er zijn daar maar een paar van, ik meende dat 1.5 % van de Ieren bewust belijdend christen is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:29
|
|
|
|
| HEIDE115 schreef: | Ja,hoeveel plezier kan ik aan een huisdier hebben? geef ik alleen liefde,of krijg ik het ook van ze terug.. |
Mijn enigste huisdieren zijn m'n vissen in de vijver . Geef ze heel veel liefde , eten krijgen ze elke dag . En ja hoor , krijg ook liefde terug .....een maand of wat geleden hebben ze mij verblijd met een drieling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Mijn enigste huisdieren zijn m'n vissen in de vijver . Geef ze heel veel liefde , eten krijgen ze elke dag . En ja hoor , krijg ook liefde terug .....een maand of wat geleden hebben ze mij verblijd met een drieling.  |
Visser!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:43
|
|
|
|
| SJAOULSKI206 schreef: | Hannah, Wat er moet veranderen is heel simpel eigenlijk. We moeten stoppen met heidense tradities te gebruiken voor het uiten van onze geloof, maar we moeten de Goddelijke Traditie gebruiken hiervoor. Dit kunnen we bereiken door paar dingen te doen: 1. Het stoppen met het onderscheid maken in het Woord tussen Oud en Nieuw testamenten, Maar gewoon zien als 1 boek en 1 Woord. 2. De verordeningen die de Eeuwige heeft ingesteld uit te voeren. denk daarbij aan de Sjabbat gebod, Feesten en Gedenkdagen zoals beschreven in Zijn Heilige Woord. 3. Stoppen met het denken dat door Yeshua alle geboden en verboden zijn niet meer van toepassing. Yeshua kwam om alles Volmaakter te maken, en Hij heeft overzien dat dit zal gebeuren en daarom zei Hij: dat er geen Letter of Teken van het Woord gewijzigd mag worden! Het Woord waar Hij naar refereert is de Heilige Tora. 4. Ons niet meer laten beinvloeden door de woorden van "het is niet anders en we kunnen niet alles veranderen", want De Eeuwige wil ons als Zijn Volk en Apart gezet. Dus geen compromissen waar het om het WOORD en GELOOF gaat.
Waar ik graag zou zien, is dat iedereen die Gelooft ook de Enige en Ware geloof volgt en dat er geen scheuringen zijn binnen de gemeenschappen. Dat is niet mijn strijd, maar ZIJN Strijd en ik mag van Hem wat uitvoeren om te bereiken wat Hij WIL en om ZIJN HEILIGE NAAM GROOT TE MAKEN!!!
Als je meer informatie nodig hebt over specifieke onderwerpen, dan hoor ik het graag en ik zal proberen te helpen in deze zoektocht. Sjaloom, Sjaoul |
Sjaoul,
Houden de niet-oudtestamentische tradities die ons ook laten richten op God ons dan van een relatie met God af? En waarom moeten we dan die Goddelijke tradities houden, als ik de teksten van Jezus over tradities lees, en Paulus lees in de Galatenbrief, dan lees ik veel eerder dat het God eerder om de relatie van ons individueel met God gaat, en dat Hij niet wil dat wij dat verpakken met extra regels en tradities om ons weer tot slaaf te maken in plaats van een vrije aangenomen zoon te zijn.
Je punt 1 Oud- Nieuw-testament, en toch 1 bijbel. Je zou ook kunnen zeggen dat doordat het 2 delen zijn Jezus beter het middelpunt is, Het Oude testament wijst naar Jezus, het Nieuwe testament spreekt van Jezus en wijst op Jezus terug.
Je punt 2 Ook hier weer, waarom slaaf worden van tradities en extra regels, terwijl wij aangenomen zoon van God zijn? Zie ook hier weer de uitspraken van Jezus en Paulus in de Galatenbrief.
Je punt 3 De Thora of de 10 geboden. Als het gaat om de Thora, dan ook weer mijn punt over slaaf zijn. En moeten wij de wet houden of moeten wij zoals Jezus zelf aangeeft in: Matt 22:37, 38 Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Hoe vervullen wij dat de wet? Door de wet te houden, of door God en onze naaste lief te hebben.
Je punt 4 Wie zeggen die woorden dan over niet kunnen veranderen, want wat ik merk binnen de kerken is dat er steeds meer wordt samen gewerkt door verschillende kerk. Dit word door sommigen binnen die kerken dan als ongewenst beschouwd, maar nergens heb ik het idee dat de huidige situatie met kerken zo blijft. Dat kan ook niet, want de kerken bestaan nog steeds uit mensen, en meningen veranderen, en kerken veranderen mee. Er zijn dus altijd wel veranderingen in de kerken, sommige goed, sommige helaas niet zo goed, of slecht.
Deze tekst uit Galaten laat denk ik toch wel duidelijk zien waar het om gaat, moeten we de tradities en de Thora houden, of doen we het om geloof, en vertrouwen op God. Gal 3:1-5 Galaten, u hebt uw verstand verloren! Wie heeft u in zijn ban gekregen? Ik heb u Jezus Christus toch openlijk en duidelijk als de gekruisigde bekendgemaakt? Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven? Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest? Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet! Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt?
En er zijn inderdaad kerkscheuringen geweest, en die gaan ook nog wel weer komen, toch is er 1 gemeenschap in God, God heeft een relatie met ons individueel, en wij verenigd in God samen een eenheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:46
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Een echte dobben kroket
nu nog? ja nu nog!! |
Dat heb ik gisteren gehad, al was het geen dobben, maar een goeie kalfsvleeskroket van de Febo, met een patatje sate erbij.
Vandaag werd het Lamsbout met Broccoli. Hannah, weest gerust ik heb nog lamsvlees over voor de bbq as zaterdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 00:33
|
|
|
|
| SJAOULSKI206 schreef: | Hannah, Wat er moet veranderen is heel simpel eigenlijk. We moeten stoppen met heidense tradities te gebruiken voor het uiten van onze geloof, maar we moeten de Goddelijke Traditie gebruiken hiervoor. Dit kunnen we bereiken door paar dingen te doen: 1. Het stoppen met het onderscheid maken in het Woord tussen Oud en Nieuw testamenten, Maar gewoon zien als 1 boek en 1 Woord. 2. De verordeningen die de Eeuwige heeft ingesteld uit te voeren. denk daarbij aan de Sjabbat gebod, Feesten en Gedenkdagen zoals beschreven in Zijn Heilige Woord. 3. Stoppen met het denken dat door Yeshua alle geboden en verboden zijn niet meer van toepassing. Yeshua kwam om alles Volmaakter te maken, en Hij heeft overzien dat dit zal gebeuren en daarom zei Hij: dat er geen Letter of Teken van het Woord gewijzigd mag worden! Het Woord waar Hij naar refereert is de Heilige Tora. Waar ik graag zou zien, is dat iedereen die Gelooft ook de Enige en Ware geloof volgt en dat er geen scheuringen zijn binnen de gemeenschappen. Dat is niet mijn strijd, maar ZIJN Strijd en ik mag van Hem wat uitvoeren om te bereiken wat Hij WIL en om ZIJN HEILIGE NAAM GROOT TE MAKEN!!!
Als je meer informatie nodig hebt over specifieke onderwerpen, dan hoor ik het graag en ik zal proberen te helpen in deze zoektocht. Sjaloom, Sjaoul |
ha sjaoel, - ik gebruik geen heidense tradities bij mijn geloofsuitingen - maak geen verschil tussen belangrijkheid van oude en nieuwe testament - denk volgens Goddelijke verordeningen te leven - denk dat de geboden en verboden nog steeds gelden\ - ik denk het ware geloof te volgen; of liever; de God van dat geloof.
EN VELEN MET MIJ
dus hoef je denk ik niet meer te strijden, en kunnen we als broeders en zusterzs samenleven (op deze site) wat mij betreft. of mis ik iets?
ps. mooie reactie harald!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 8 oktober 2012, 00:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 00:56
|
|
|
|
Sinds een jaar heb ik 2 poezen en heb er veel plezier van. Ze volgen me altijd naar boven als ik naar bed ga en eentje blijft snachts dan ook vaak op bed liggen. S ochtends lopen ze weer met me mee naar benee. Heel schattig. Ik geef ze wel de nodige aandacht, maar poezen hoef je meestal niet zo heel veel aandacht te geven, na 20 minuten hebben ze het meestal wel weer gezien en trekken hun eigen plan, wat nooit meer inhoudt dan ergens anders gaan liggen, eten of naar de wc. Of je echt liefde terugkrijgt van zo'n beest, tja, ze geven je iig wel aandacht, vooral als ik na het werk thuiskom.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 01:16
|
|
|
|
Shanita schreef:
Het linke is dus: niet bij iedereen. bijvoorbeeld, jij was er niet naar op zoek..
Ik was idd niet op zoek naar een wonder voor genezing. Maar ik was wel wanhopig op zoek naar de waarheid, en zocht in zeg maar licht occulte dingen waarin ook dingen over God stonden. God zag mijn zoeken en stuurde het Zelf denk ook wel en beantwoordde het door mij vrij te zetten van ziekte en Zijn Geest in me te geven waardoor ik kon zeggen dat ik in God geloofde. En Hij liet me zien dat Hij de waarheid is.
Shanita schreef:
Ik vind het een beetje, ja, hoe moet ik het zeggen, wat overdreven hoor... "God wil en kan genezen, dat is jou overtuiging...
Waarom zitten('wonen') er dan nog hele arme mensen Op Haïtie. Nou kijk maar op You Tube. Nog van die tsunamie tussen het puin bij Port au Prince.. Hulpverlening wordt er bijna niet toegelaten, omdat die beelden niet over de wereld mogen gaan. Dus je moet echt ff goed kijken op you tube...er zijn wat duitse hulpverleningsfilms, waar men ook zegt dat men héél voorzichtig moet zijn. Iig, als je die beelden ziet, nou dan heb ik het idee, dat iedereen daar psychisch iets heeft opgelopen..behalve de kinderen die daar spelen, ja, kinderen he....voor zover ze niet aan pedo's zijn doorverkocht... Iig, ik ga meteen huilen als ik die beelden zie, had ik als kind ook al...
God wil en kan genezen maar doet dat idd niet altijd (meteen). Ja de vraag over alle leed in de wereld is niet eenvoudig. En altijd makkelijk om over te praten vanuit de luie stoel. Er is iig een geestelijk leven wat wij niet zien, een eeuwig leven. Ik ben ooit uit mijn lichaam geweest en heb daardoor ervaren wat ik werkelijk was denk ik, maar weet het niet zeker, of het de ziel of de geest was. Wat ik bedoel is dat we kijken naar het aardse leed wat heel erg is, maar als we in de eeuwigheid konden kijken is dit aardse leven misschien maar een mm in de km's van de eeuwigheid. Mensen hebben het op aarde vaak heel moeilijk, maar er is toch een verlossing in de dood, met Jezus Christus. Het leven gaat gewoon door na de dood. Tja, en dan die vraag en de hel dan, moeilijk hoor.
Petra schreef:
Maar 1 ding je zin, god kan en wil genezen.... soms geneest god niet. en dan heb je cristenen die zeggen komt door je gebed, door een zonde in je leven, en misschien dat dat bij sommigge het geval is, maar echt niet altijd. De reden weten we gewoon niet. waarom? wat we wel kunnen hebben is een vertrouwen in God dat hij voor ons zorgt, ons helpt. Ik denk dan altijd wij kunnen neit alles begrijpen van god, die wijsheid kunnen we niet aan, net zoals ik mijn kleine kinderen niet alles vertel over de wereld, die wijsheid kunnen ze niet aan. Die zin beschadigt veel mensen die oprecht gelovig zijn en denken warom geneest god me dan niet? en dan denk ik, kijk naar corrie ten boom , je zou zeggen een heel goede cristen, dicht bij god, toch heeft ze jaren een ziekte bed gehad. niks zonde, niks verkeerd gebed, andere reden die we nu niet snappen, later zal god het ons wel uitleggen
Hier ben ik het mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 01:27
|
|
|
|
|
Twee joden komen elkaar tegen bij de klaagmuur. Zegt de een tegen de ander. Hoe gaat het met jou? Zegt de ander. Nou, ik mag niet klagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 01:30
|
|
|
|
in de categorie korte maar krachtige mopjes (zie ook de vorige):
Een leerkracht van de zondagschool vroeg aan de kleine kinderen, toen ze onderweg naar de kerk waren, "Weten jullie waarom het nodig is dat jullie rustig zijn in de kerk?" Een klein helder meisje antwoordde, "Omdat daar mensen slapen."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 01:50
|
|
|
|
Een iets langere mop, en een iets andere versie dan die ik van vroeger kende:
e kan behoorlijk over de rode gaan als je fiets wordt gestolen. Wie kan daar nou de humor van inzien?Het doet me denken aan een Loesje advertentie: "Wil degene die mijn fiets gejat heeft ook effe m'n krantenwijk overnemen". Het kan voorkomen dat je fiets dan op een dak ofzo wordt gegooid. Hoe dat gebeurt? Belgische humor: Iemand meehelpen jouw eigen fiets op het dak te gooien. Communistische humor: samen alle fietsen van anderen op het dak gooien... Samen-op-weg humor: Waar gaan we eerst ruzie over zoeken? wie z’n fiets of welk dak? Pinkster Christen humor:de fiets het dak op bidden. Zware kerk humor: Gij zult op zondag geen fietsen op het dak gooien. Vergadering der gelovigen humor: een tandem op het dak gooien. Katholieke humor: laten we een kaars aansteken voordat we een fiets het dak opgooien Gereformeerde humor: Toch wel alleen op zondagochtend dat we die fietsen op het dak gooien? Gods humor: Gelukkig hij die geen aards bezit zoals een fiets, verzamelt…
Hoe ging die van vroeger ook weer?
LBO-humor: wat is een fiets? MBO-humor: het dak op de fiets gooien HBO-humor: hmmm...kan iemand iets bedenken? universiteitshumor: 4 jaar onderzoek doen naar de viscositeit van de gel in het zadel van de fiets en het doel voorbij fietsen, nl. dat de fiets het dak op mot.
Goh, valt er nog meer te verzinnen in deze mop? Eens zien...
CM-humor: ik gooi geen fiets op het dak die van een h. was of van iemand die aan y. doet. evangelische humor: Jezus komt toch terug voordat de fiets op het dak ligt, dus we hoeven er niet aan te beginnen. baptisten-humor: is die fiets wel gedoopt? anders mag hij het dak niet op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 02:04
|
|
|
|
Een wel heeeeeele oude:
Wat was er eerder, ja en de rest kennen jullie al, nou wat was er eerder dan en waarom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 02:40
|
|
|
|
Bedankt Roelande voor je uitgebreide reactie!
| ROELANDE345 schreef: | Heb o.a.de studie over genezing gedownload en daar heb ik wel wat vraagtekens bij. Als ik het goed begrijp stelt hij dat aangezien Jezus voor onze zonden en ziekten gestorven is wij niet meer ziek hoeven te zijn. We worden het natuurlijk wel eens maar moeten dit a.h.w. bestraffen in Jezus naam en dan worden we weer gezond. Het feit dat mensen niet gezond worden komt omdat ze hier geen geloof genoeg voor hebben of dit niet hardop uitspreken. dat de ziekte moet wijken in Jezus naam Of zelfs tegen God zeggen dat je ziek bent dat is helemaal fout je bent nml niet ziek want Jezus is ook voor jou ziekten gestorven. Klinkt mooi "Jezus stierf niet alleen voor onze zonden, ook bevrijdde Hij ons van ziekte, demonische depressie en armoede" Genezing is een onderdeel van de verlossing stelt hij dus : ik accepteer geen zonde en ik accepteer geen ziekte.Als je wilt leven met ziekte, dan wordt je niet genezen. Als je genezing wilt, pak aan wat je al hebt ontvangen.
Dit klinkt mooi maar is het ook echt zo? Hij stelt dat Jezus IEDEREEN genas die dat maar wilde, maar dit is niet waar in het nieuwe testament vinden we een paar keer dat er staat dat Jezus geen of weinig wonderen in die plaats kon doen. Dus niet omdat de zieken dat niet wilden maar omdat de geestelijke tegenstand blijkbaar te groot was. | Er staat toch in de betreffende bijbelpassages waarom de mensen niet genazen? Er staat nergens dat iemand die genezen wilde worden, niet genezen werd! Daarintegen staat er wel ergens dat een vrouw die geloofde genezen te worden, door alleen maar Zijnmatel aan te raken, ook daadwerkelijk genezen werd. Jezus zei daarop niet: "Ik heb u genezen.", maar "Door uw geloof (!) bent u genezen. In heel de bijbel gaat het sowieso om GELOOF! Andrew Wommack beweert trouwens nergens dat mensen niet genoeg geloof hebben volgens mij, maar eerder dat er tegenover het geloof de rede in de weg zit, bijv.: wij zien vrijwel nooit wonderen, dus is het logisch om aan te nemen dat die niet zomaar gebeuren. Maar de bijbel leert anders. | Quote: | Ook vinden we wel een paar keer iemand ziek in de brieven van Paulus Paulus kon deze metgezel blijkbaar niet genezen dit wordt door hem weggepoetst als waarschijnlijk ongeloof door de zieke. Andrew heeft een heel bombardement aan bijbelteksten om te laten zien dat het waar is wat hij zegt. Ook zegt hij dat hij al 34 jaar niet ziek geweest is omdat hij dit allemaal zo goed toepast, das mooi voor hem.(overigens ben ik al 53 jaar nauwelijks ziek geweest ik bid dagelijks maar vertel God geen leugens dus als ik bijv verkouden ben zeg ik dat gewoon)Maar is het ook echt waar wat hij schrijft. Ik denk het niet. Laat ik voorop stellen dat ik geloof dat Jezus Christus gisteren en heden dezelfde is. dat Hij ons ook nu nog kan en wil genezen . dat er ook nu nog genezingen gebeuren. Waarom geloof ik dan toch dat het niet (helemaal)waar is wat hij zegt. Een heel simpele reden; ik zie het tegendeel gebeuren. Heb in een gemeente gezeten waar mensen deze theologie aanhangen en gezien hoe mensen ervan overtuigd waren dat ze als ze keer op keer uitspraken dat ze geen lever kanker hadden ze dat dan ook niet meer zouden hebben. Dit deden ze in vast geloof........ en hadden toch echt een levertransplantatie nodig. En dat kindje in de moederschoot zonder hersens keer op keer is er uitgesproken dat het gezond zou zijn als het geboren zou worden (en als je iets anders dacht dan werd je verkettert) het is 3 dagen na de geboorte gestorven en mocht eigenlijk niet begraven worden zo overtuigd waren de ouders dat het alsnog levend zou worden. Mijn lieve vriendin, een vrouw met een rotsvast geloof die eierstok kanker had en voor de hele gemeente juichend verkondigde dat ze haar ziekte overwonnen was en ze niet toe zou staan dat de satan haar lichaam vernietigde, dit alles natuurlijk in Jezus naam. Zij is inmiddels begraven en een aantal kinderen hebben zich hierdoor van het geloof afgekeerd Zo kan ik nog een hele lijst opnoemen. Eerlijk is eerlijk ik kan ook een lijstje met genezingen opnoemen die waren er ook. Ik zeg ook niet dat God niet heden ten dage mensen geneest maar dat genezing niet net zo vanzelfsprekend is als vergeving dit zegt Andrew wel. En dat is niet waar. Er is geen zonde die God niet vergeeft als wij Hem daarom vragen en dan legt Hij niet eerst een meetlat bij je geloof Hij is gewoon genadig. Maar met ziekte werkt het duidelijk niet zo Er blijven mensen ziek ook al vragen ze God om genezing. Maar volgens Andrew wordt er dan wel een hele strenge maatstok naast je geloof gelegd. Ook hoeven wij niet arm te zijn zegt hij. Als je God gehoorzaamt, genoeg Bijbel leest en bidt, dan zal God u zeker zegenen met voorspoed. Waarom gaan we dan niet naar afrika met dit woord i.p.v ontwikkelingshulp als dit echt zo is lijkt me een stuk goedkoper. Ook vond ik dit vreemde stukje van hem het is natuurlijk vertaald dus misschien in het engels iets anders maar toch het is een antwoord op de vraag waarom er zoveel tijd zit tussen de laatste boeken uit het oude testament en de komst van de Heer Jezus (400j):
“God was de macht over de aarde kwijt, door de zondeval had satan de macht op aarde. God had alle autoriteit buiten de aarde maar niet op de aarde. Omdat Adam en Eva gezondigd hadden moest de Here Jezus in een fysiek lichaam op deze aarde komen. Voordat dit echter kon gebeuren moest dit eerst in wording worden gesproken. Vandaar al de profetieën die over de Here Jezus zijn gesproken. Op het moment dat de engel aan Maria vertelt dat ze zwanger zal worden gaat het gesproken woord in wording. God moest de Here Jezus in wording spreken zoals Hij ook de schepping in wording sprak. God moest wel mens worden zodat Hij de autoriteit terug kreeg om de aarde te kunnen oordelen. Omdat Adam gezondigd had , moest God wel een mens gebruiken om dit op te lossen. Hij was namelijk gebonden door Zijn woord.” (citaat)
Van de studie's die ik heb gezien zijn er veel volgens mij bijbelgetrouwe dingen bij, dingen die inderdaad minder geleerd worden misschien maar die ik als kind al bij de vergadering van de gelovigen heb geleerd. Maar pas op veel dingen zijn BIJNA waar maar helaas net niet. Hij zegt bijvoorbeeld dat satan Christus gekruisigd heeft, hoewel satan zeker mensen opgehitst heeft destijds is dit veel te veel eer voor satan. De kruisiging van Jezus lag in het heilsplan besloten. Mij bekruipt een beetje het gevoel bij zijn studie's dat het de satan is die regeert en alleen met een heleboel inspanning en geloof en en het uitspreken van dit geloof door ons christenen komt God nog aan de macht. Maar God zegt Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde | Maar waarom zou God de ene mens wel genezen en de andere niet??? We concluderen dat er de ene keer wel en de andere keer geen genezing plaasvindt. Daar zijn we het over eens. Ligt die willekeur aan God? Ik geloof dat niet. Ik geloof weldegelijk dat God altijd Dezelfde is en niet kan veranderen. Die willekeur (de ene keer wel en de andere keer niet genezen), heeft volgens mij toch echt met geloof te maken, al ken ik exact dezelfde voorbeelden, als die jij hier noemt. De vrouw van onze pastor had kanker en ze accepteerden het slechte nieuws van de dokters niet. God zou haar wel genezen. En toen ze alsnog dood ging, zouden ze haar zelfs uit de dood opwekken, wat nooit is gelukt. De pastor heeft er geen verklaring voor, maar hij blijft toch de leer van Wommack aanhangen. Maar hoe wil jij het vers "Door Zijn striemen is ons genezing GEWORDEN.'" uitleggen? Is dat vers maar voor weinigen bedoeld? Of moet het sowieso anders geïnterpreteerd worden?
Ik geloof sowieso wel dat AW integer is en dat hij geen dingen zomaar verzint (zoals dat hij nooit ziek is geweest etc.). Sommige dingen zijn moeilijk te verklaren, maar hoe dan ook, kom je toch altijd weer uit bij GELOOF, want daar draait het uiteindelijk allemaal om. En wat is geloof? Het geloof is de zekerheid van de dingen, die men hoopt en de overtuiging van de dingen die men niet ziet. (Hebr. 11:1)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 03:03
|
|
|
|
Het geloof is ook een gave van God. En bijbels geloven is wat jij ook aangaf vanuit Hebreeën een zeker weten. Dus je kunt niet zomaar een "woord van geloof" uitspreken en het zal geschieden. Dan moet je het wel zeker weten.
Je zegt dat het uiteindelijk allemaal om geloof draait, maar dat is niet waar. Liefde is het belangrijkste, herinner je je wat Paulus zei in de Korinthe-brief? Dan rest ons geloof, hoop en liefde. Maar liefde is van deze het belangrijkste.
Je zegt dat God altijd Dezelfde is en nooit veranderd. Dat is helemaal waar, maar dat hij hetzelfde IS wil niet zeggen dat hij in iedere situatie hetzelfde HANDELT.
Waarom ben je eigenlijk zo geïnteresseerd in deze man?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |