| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 07:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En toen was vissertje stil . 't is dat je zegt dat het op de homepage staat . Maar ik wist natuurlijk niet dat het gisteren 6 okt. was.  |
Nee zaterdag was het bij jou 20 oktober zekers
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op maandag 8 oktober 2012, 07:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 07:20
|
|
|
|
Romeinen 3 Het voorrecht van de Joden 3 1 Wat heeft de Jood dan voor op anderen? Of wat is het voordeel van het besneden zijn? 2 Veel, in alle opzichten. Want in de eerste plaats zijn hun de woorden van God toevertrouwd. 3 Want wat is het geval? Als sommigen ontrouw zijn geweest, zal hun ontrouw de trouw van God toch niet tenietdoen? 4 Volstrekt niet! Zo echter moet het zijn: God is waarachtig maar ieder mens een leugenaar, zoals geschreven staat: Opdat U gerechtvaardigd wordt wanneer U rechtspreekt, en overwint wanneer U oordeelt. 5 Als nu onze ongerechtigheid de gerechtigheid van God bevestigt, wat zullen wij dan zeggen? Is God onrechtvaardig als Hij toorn over ons brengt? (Ik spreek op menselijke wijze.) 6 Volstrekt niet! Hoe zal God anders de wereld oordelen?
7 Want als de waarheid van God door mijn leugen overvloediger is geworden tot Zijn heerlijkheid, waarom word ik dan toch nog als zondaar geoordeeld? 8 En het is toch niet, zoals wij belasterd worden en zoals sommigen zeggen dat wij zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede daaruit voortkomt? De verdoemenis van hen is rechtvaardig. Alle mensen zijn zondaars
9 Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn, 10 zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11 er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12 Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één. 13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen. 14 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16 Vernieling en ellende is op hun wegen,
17 en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.
19 Wij weten nu dat alles wat de wet zegt, zij dat spreekt tot hen die onder de wet zijn, opdat elke mond gestopt wordt en de hele wereld doemwaardig wordt voor God. 20 Daarom zal uit werken van de wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd worden. Door de wet is immers kennis van zonde. Rechtvaardiging door het geloof
21 Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de wet en de profeten is getuigd:
22 namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.
23 Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,
24 en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus. 25 Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn gerechtigheid te bewijzen vanwege het voorbij laten gaan van de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God. 26 Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt diegene die uit het geloof in Jezus is. 27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door welke wet? Van de werken? Nee, maar door de wet van het geloof. 28 Wij komen dus tot de slotsom dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt zonder werken van de wet.
29 Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.
30 Het is toch immers één en dezelfde God, Die besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en onbesnedenen door het geloof. 31 Doen wij dan door het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij bevestigen de wet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 07:23
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Een wel heeeeeele oude:
Wat was er eerder, ja en de rest kennen jullie al, nou wat was er eerder dan en waarom  |
De kip
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 07:42
|
|
|
|
|
idd., de kip.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 07:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom kan ik niet zonder Petra? Ik kan haar geen dag missen... |
omdat jij een koffiejunkie bent en Petra jouw model koffiezetapparaat.
next
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:27
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Drukke dag vanmorgen beeldregie gedaan en vanavond weer. vanavond was er iemand van Operatie Mobilisatie die sprak over christenen in Ierland, er zijn daar maar een paar van, ik meende dat 1.5 % van de Ieren bewust belijdend christen is. |
Dat is weinig, ik zat gisteren een lijst te bestuderen met de meest gesloten landen ter wereld,(voor het evangelie van god) nr 1 noord korea en jee wat was de lijst eigenlijk lang.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:34
|
|
|
|
|
maar over daten gesproken, ik zat gisteren undercuver te kijken, een man die zich charmant op het begin voordeed, met verschillende vrouwen gedate had en zich vervolgens als een monster ontpopte met geweld en bedreigingen en vervolgens ging hij daarna weer vrolijk naar een datingsite op zoek naar een nieuw slachtoffer. best erg triest verhaal, al die vrouwen waren nu nog bang voor hem. En dan bedenk ik me, ook op een cm kunnen zulk soort mannen zitten, voorzichtigheid, blijft belangrijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:39
|
|
|
|
brrrr moet je toch niet aan denken zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:45
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | brrrr moet je toch niet aan denken zeg |
klopt heb je je leven voorelkaar na de scheiding denk je verder, op zoek na een leuke vriend, krijg je dat....de vrouwen gingen na blij van me lijf huis, eentje was zo bang dat ze in paniek uit huis rende en haar kinderen achter liet in paniek, eentje was naar buitenland verhuist, durft niet meer alleen in nederland te zijn. en meneer gaat vrolijk verder op dating sites, hij stond bij de site op zoek naar jou. nou zo iemand wil je niet vinden. Blijkbaar chat hij eerst met vrouwen en zoekt de weerloze slachtoffers uit. vrouwen die je makkelijk kunt intimideren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:52
|
|
|
|
SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek. Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.
Ga eens op zoek naar wat er oa. gebeurde bij Heidie en Rolland Baker, hoe zij beslist niet zonder de wonderen van God kunnen en konden.
Als baby's (een neefje van mij, stofwisselings probleem en een baby van iemand uit de gemeente met leukemie) worden op geven door doktoren een kerk aan het bidden gaat en dokoteren voor raadsels staan, is het voor mij wel bewezen dat God wonderen verricht.
Toeval bestaat niet, God wel.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 8 oktober 2012, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:54
|
|
|
|
|
heide, leuk om je weer te lezen, heel me leven poezen gehad, wat krijg je veel liefde van ze terug, als een kind ziek was, zag ik het als eerste aan de poes, het kind wat wat ziek is of verdrietig daar hingen ineens de poezen om heen, inplaats van bij mij, een poes heeft een hele bevalling met me mee heen en weer gelopen tijdens weeen opvangen en zat achter me slaapkamer deur toen de baby werd geboren. ha ha Ik heb nu geen poezen meer, want de buren houden niet van poezen en ze liepen wel es buiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:58
|
|
|
|
ha ha en dan mel me lieve dikke rode poes destijds, toen me ex wegging, kroop hij iedere avond in me bed, legde ik hem bij me voeten eind en als ik wakker werd lag hij helemaal tegen me aan. ooit werd hij heel erg ziek, en de kosten bij de dierenarts werden erg duur, hij moest daar blijven enzo. dus ik zei tegen de dierenarts geef hem maar een prik, want heb het geld niet, maar de dierenarts was zo gek met hem dat hij hem voor niks behandeld heeft, hij vond hem ook zo lief dat was me liefste poes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:58
|
|
|
|
Niet je talent bepaald wie je bent. Maar de keuze die je maakt.
Ja,is deze uitspraak juist?
Logisch zit er een kern van waarheid in. Talenten en keuzes zitten ze aan elkaar vast. en ergens zijn het naar mijn gedachte,ook weer op zichzelf staande dingen. Talenten krijg je,maar maak je je keuze's zelf? ik wil er met jullie even over na denken.
doe je mee?:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 10:00
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Sinds een jaar heb ik 2 poezen en heb er veel plezier van. Ze volgen me altijd naar boven als ik naar bed ga en eentje blijft snachts dan ook vaak op bed liggen. S ochtends lopen ze weer met me mee naar benee. Heel schattig. Ik geef ze wel de nodige aandacht, maar poezen hoef je meestal niet zo heel veel aandacht te geven, na 20 minuten hebben ze het meestal wel weer gezien en trekken hun eigen plan, wat nooit meer inhoudt dan ergens anders gaan liggen, eten of naar de wc. Of je echt liefde terugkrijgt van zo'n beest, tja, ze geven je iig wel aandacht, vooral als ik na het werk thuiskom. |
Leuke reactie Rolf..volgens mij kon je er nog wel meer over kwijt?
geintje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 10:02
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ha ha en dan mel me lieve dikke rode poes destijds, toen me ex wegging, kroop hij iedere avond in me bed, legde ik hem bij me voeten eind en als ik wakker werd lag hij helemaal tegen me aan. ooit werd hij heel erg ziek, en de kosten bij de dierenarts werden erg duur, hij moest daar blijven enzo. dus ik zei tegen de dierenarts geef hem maar een prik, want heb het geld niet, maar de dierenarts was zo gek met hem dat hij hem voor niks behandeld heeft, hij vond hem ook zo lief dat was me liefste poes. |
Je zou toch zo aan een poes willen beginnen,wanneer ik dit allemaal van je leest Petra?
Prachtig dier en mens..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 8 oktober 2012, 10:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 10:03
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek. Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.
Ga eens op zoek naar wat er oa. gebeurde bij Heidie en Rolland Baker, hoe zij beslist niet zonder de wonderen van God kunnen en konden.
Als baby's (een neefje van mij, stofwisselings probleem en een baby van iemand uit de gemeente met leukemie) worden op geven door doktoren een kerk aan het bidden gaat en dokoteren voor raadsels staan, is het voor mij wel bewezen dat God wonderen verricht.
Toeval bestaat niet God wel. |
mooie reactie, alleen die laatste zin effe anders maken, toeval bestaat niet, god laat dingen toe vallen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 10:53
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek. Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.
Toeval bestaat niet God wel. |
| Quote: | Shanita: Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal... |
Dit schreef ik ook hierboven.
En, tis een wonder dat ik me kindertijd heb overleefd en nu toch wel redelijk tot oke kan functioneren.
Bij de naam 'Baker' gaan mij haren al overeind staan, maar ik zal ff kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:14
|
|
|
|
Parkeren...en een half uur later niet meer langs de normale manier terug kunnen in je auto!!!!!
Niemand heeft gelukkig gezien hoe ik er wel in kwam...(echt stuntwerk!!)
Wel even gevraagd aan een voorbijganger of die even wilde kijken of 10 cm ruimte genoeg was....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:15
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 13 oktober voor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6) Djes101, 43 jaar, regio 070 Erika129, 37 jaar, regio 0318 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 Jans221, 51 jaar, regio 0180 Willemien943, 45 jaar, regio 010' xabia, 48 jaar, regio belgie flower953, 49 jaar, regio 030 joelle246, 52 jaar, regio 070 mieke962, 41 jaar, regio 0181 mirrie240, 21 jaar, regio 0341 (met kids?) sabine999, 26 jaar, regio 0342
willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3) heide115, 45 jaar, regio 070 Harald940, 37 jaar, regio 038 jesse968, 36 jaar, regio 078 johanurd092, 36 jaar, regio 0521 pieter619, 58 jaar, regio 0514 met huisdier |
Ik heb me zelf er ook bij gezet, ik kom wel met mijn grote vriend (zie fotoalbum) denk ik. Het is een pracht lief beest een Bullmastiff, wil alleen maar aangehaald worden, maar mag niet gevoerd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:19
|
|
|
|
|
Carmen en Mirrie...van harte gefeliciteerd met weer een jaar erbij! Een fijne dag vandaag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:49
|
|
|
|
Ze werken samen met Mattheus van der Steen, Tod Bentley ea.
Ik zal even een stukje plakken uit een boek van van der Steen(Trin):
In Nederland heerst onder christenen nog zo vaak de geest van armoede. Er zijn christenen die alleen maar tweedehands spullen hebben, alles ziet er goedkoop en sober uit. En zeker bij zendelingen zie je deze geest van armoede; zij lopen soms rond in tweedehands vodden, rijden in oude autootjes, zitten op doorgezakte banken en verplaatsen zich op doorgeroeste fietsen. Ik geloof dat God betere plannen heeft voor Zijn zonen en dochters.’
Het lijkt er op dat Van der Steen daarmee zegt dat we de geest van armoede moeten laten voor wat 'ie is en dat we ons moeten uitstrekken naar rijkdom.
Bron: http://indeverdrukking.nl/de-verleiding-5.html
Dan zou ik dus de geest van armoede hebben, part time werk en wao minimum...
Een aantal van de mensen, welke genoemd worden in het artikel ‘De Verleiding?!’, vraagt tijdens hun spreekbeurten of preken veelvuldig om 'Fire' of deelt dat ‘vuur’ uit. Dat zijn o.a. Todd Bentley, Benny Hinn, Heidi Baker, Steve Hill, Mattheus van der Steen en John en Carol Arnott.
Het ‘vuur’ waar deze personen om vragen of uitdelen wordt door de één ‘Fire’ genoemd, een ander noemt het ‘Fire of love’ en weer een ander heeft het over ‘Revival Fire’.
Bron: http://indeverdrukking.nl/diversen-fire.html
En deze link
Dus gewoon meer van hetzelfde, werken samen met Trin,(dus dan weet je het wel, die organistatie waar ouweneel(kan die naam niet meer horen) bij betrokken is, nauw bij betrokken... zal ff kijken of ik nog een leuk filmpje heb..
Iig later, ik weet al genoeg...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 8 oktober 2012, 11:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:51
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 13 oktober voor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6) Djes101, 43 jaar, regio 070 Jans221, 51 jaar, regio 0180 Willemien943, 45 jaar, regio 010' xabia, 48 jaar, regio belgie flower953, 50 jaar, regio 030 joelle246, 52 jaar, regio 070 mieke962, 41 jaar, regio 0181 mirrie240, 21 jaar, regio 0341 (met kids?) sabine999, 26 jaar, regio 0342 qjes546, 44 jaar, regio 035 anna415, 36 jaar, regio 0546
willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3) heide115, 45 jaar, regio 070 Harald940, 37 jaar, regio 038 jesse968, 36 jaar, regio 078 johanurd092, 36 jaar, regio 0521 gert844, 60 jaar, regio 0184 Herman, regio 033 Pleun, regio 0355 joost500, regio 595, 48 jaar pieter619, regio 0514, 58 jaar rob, regio.. , ... jaar
BBQ wordt meegenomen door;
- qsjes - anna415 ov - -
houtskool wordt meegenomen door; - anna415 - tjoklat313 -
feesttent wordt meegenomen door; - -
de brutaliteit, pieter; je wiste gelijk een heel lijstje heren!! dah kan nie, he?
van harte welkom overigens,
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 11 oktober 2012, 17:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:55
|
|
|
|
heeft er iemand zin de weers-voorspellingen in de gaten te houden?
verder zou ik nog willen weten wie er een BBQ meeneemt, en wie er een feesttent heeft staan voor een eventuele regenbui.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 8 oktober 2012, 11:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:04
|
|
|
|
vuur
Later meer(ja, wat denk je, moet ook werken...)
Kom je pas tot bekering op je 18de weet je niets, niet eens wat kerst is, ja, worden deze zaken je voorgespeiegeld als zaken van God, heeft me jaren geduurd om te worden gedeprogrameerd.....zelf gedaan.
Nu is mijn missie anderen waarschuwen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 8 oktober 2012, 12:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:14
|
|
|
|
opbouwend?
Later meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:33
|
|
|
|
Ik heb twee poesen en dat zijn voor mij mijn kinderen zeg ik altijd Doordat ik veel tegen ze praat praten ze terug Nu zullen er zijn die zeggen larie koek maar het is dus echt zo... Tijdje terug was er ééntje heel ziek maar ondanks dat kwamen we bij de dierenarts en mw spinde en mauwde op haar manier praatte ze.. o zegt de dierenart je praat veel tegen ze.. ik zeg ja dat klopt... merk het want ze praat terug tegen je... Als ik ze roep komen ze aanhollen, als ik dan zeg eten damens?? dan wordt er echt geantwoord oké ze zeggen geen ja en nee maar ze hebben wel degelijk mauw verschillen... vind het gewoon heerlijk om die twee meiden te hebben.. ze maken het veel minder alleen zijn zo...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:36
|
|
|
|
| HEIDE115 schreef: | Niet je talent bepaald wie je bent. Maar de keuze die je maakt.
Ja,is deze uitspraak juist?
Logisch zit er een kern van waarheid in. Talenten en keuzes zitten ze aan elkaar vast. en ergens zijn het naar mijn gedachte,ook weer op zichzelf staande dingen. Talenten krijg je,maar maak je je keuze's zelf? ik wil er met jullie even over na denken.
doe je mee?:) |
Leuk je weer te lezen Heide
Talenten krijg je idd volgens mij maar dan is het aan jezelf wat je ermee doet denk ik... De een kan goed musiceren maar houd het als hobby terwijl de ander er van droomt een musicus te worden.. Mijn talent is volgens mij dat ik goed me in kan leven in de medemens en kan luisteren... hier heb ik wat mee gedaan door in de zorg te gaan en geniet er nog dagelijks van!!! En tja soms droom je wel over dat je iets graag goed zou willen maar het niet kunnen... Het is toch ook fijn om te dromen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:39
|
|
|
|
Wie is er nog in het bezit van een VIDEO-recorder? Wie is er in het bezit van jonge kinderen?
Ik heb hier een flinke serie kindervideobanden, voor urenlang kijkplezier. De liefhebber mag ze komen halen in Gouda.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:55
|
|
|
|
| EDWIN451 schreef: | Bedankt Roelande voor je uitgebreide reactie!
Er staat toch in de betreffende bijbelpassages waarom de mensen niet genazen? Er staat nergens dat iemand die genezen wilde worden, niet genezen werd! Daarintegen staat er wel ergens dat een vrouw die geloofde genezen te worden, door alleen maar Zijnmatel aan te raken, ook daadwerkelijk genezen werd. Jezus zei daarop niet: "Ik heb u genezen.", maar "Door uw geloof (!) bent u genezen. In heel de bijbel gaat het sowieso om GELOOF! Andrew Wommack beweert trouwens nergens dat mensen niet genoeg geloof hebben volgens mij, maar eerder dat er tegenover het geloof de rede in de weg zit, bijv.: wij zien vrijwel nooit wonderen, dus is het logisch om aan te nemen dat die niet zomaar gebeuren. Maar de bijbel leert anders. Maar waarom zou God de ene mens wel genezen en de andere niet??? We concluderen dat er de ene keer wel en de andere keer geen genezing plaasvindt. Daar zijn we het over eens. Ligt die willekeur aan God? Ik geloof dat niet. Ik geloof weldegelijk dat God altijd Dezelfde is en niet kan veranderen. Die willekeur (de ene keer wel en de andere keer niet genezen), heeft volgens mij toch echt met geloof te maken, al ken ik exact dezelfde voorbeelden, als die jij hier noemt. De vrouw van onze pastor had kanker en ze accepteerden het slechte nieuws van de dokters niet. God zou haar wel genezen. En toen ze alsnog dood ging, zouden ze haar zelfs uit de dood opwekken, wat nooit is gelukt. De pastor heeft er geen verklaring voor, maar hij blijft toch de leer van Wommack aanhangen. Maar hoe wil jij het vers "Door Zijn striemen is ons genezing GEWORDEN.'" uitleggen? Is dat vers maar voor weinigen bedoeld? Of moet het sowieso anders geïnterpreteerd worden?
Ik geloof sowieso wel dat AW integer is en dat hij geen dingen zomaar verzint (zoals dat hij nooit ziek is geweest etc.). Sommige dingen zijn moeilijk te verklaren, maar hoe dan ook, kom je toch altijd weer uit bij GELOOF, want daar draait het uiteindelijk allemaal om. En wat is geloof? Het geloof is de zekerheid van de dingen, die men hoopt en de overtuiging van de dingen die men niet ziet. (Hebr. 11:1) |
Toch staat er wel in de bijbel dat Jezus niet iedereen genas, ook al wilden ze het wel. Zie Joh 5:1-15. Jezus geneesde daar in Bethesda een zieke man die al 38 jaar ziek was, maar in vers 3 lees je dat het in Bethesda vol lang met allerlei zieken, zieken die genezen wilden worden, die wachten tot een engel het water aanraakte om genezing te geven. Jezus had ze ook allemaal 1 een keer kunnen genezen, maar Hij deed het niet, alleen die man, en hij zal ook wel niet de enigste daar geweest zijn die altijd te laat bij het water kwam. Toch geneest Jezus alleen deze man, terwijl die man eerst niet eens wist wie het was die hem genas. De man werd dus al genezen voor! hij geloof had in Jezus. Waarbij de vraag ook komt of hij wel in Jezus is gaan geloven, je leest er niets over van de man. Dat de man Jezus weer in de tempel tegenkwam is an sich niet verwonderlijk, het was tenslotte sabbat en het is oud-testamentisch gebruikelijk voor zieken/onreinen die genezen zijn om zich aan een priester te tonen om te laten zien dat ze weer gezond/rein zijn.
Geloof en genezing zijn 2 verschillende dingen, die zijn niet samen te voegen, Joh 5:1-15 laat dat ook zien. Geloof in God zorgt niet voor genezing, je kan nog zo'n geloof in God hebben maar toch kan het zijn dat je je hele leven kreupel door het leven gaat. Hier op aarde zullen wij altijd ons imperfecte lichaam hebben, met de zonden en ziekten die daar bij horen, maar laten we vooral uitkijken naar ons hemels lichaam die wij allen straks krijgen. Dan zullen we echt vrij van zonde en ziekte zijn. Niet dat wij niet om genezing mogen of moeten vragen, maar misschien vragen wij met genezing wel om een steen ipv een brood (zie Matt 7:9, Lucas 4:3) Want God heeft een plan met ons, en misschien is het in God's plan dat wij met onze ziekten Hem blijven loven tot voorbeeld voor anderen. God koos het volk Israël ook niet omdat zij zo goed waren, het volk was net zo goed/slecht als andere volken, maar God koos Israël om Hemzelf.
Dus als AW beweerd dat genezing altijd alleen door geloof komt, dan spant hij God voor zijn karretje, tenminste dat denkt hij, want God laat zich niet voor een karretje spannen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 13:43
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Het geloof is ook een gave van God. En bijbels geloven is wat jij ook aangaf vanuit Hebreeën een zeker weten. Dus je kunt niet zomaar een "woord van geloof" uitspreken en het zal geschieden. Dan moet je het wel zeker weten.
Je zegt dat het uiteindelijk allemaal om geloof draait, maar dat is niet waar. Liefde is het belangrijkste, herinner je je wat Paulus zei in de Korinthe-brief? Dan rest ons geloof, hoop en liefde. Maar liefde is van deze het belangrijkste.
Je zegt dat God altijd Dezelfde is en nooit veranderd. Dat is helemaal waar, maar dat hij hetzelfde IS wil niet zeggen dat hij in iedere situatie hetzelfde HANDELT.
Waarom ben je eigenlijk zo geïnteresseerd in deze man? | Je hebt zeker gelijk over wat je zegt over liefde. Inderdaad is dat het belangrijkste. Maar ik bedoelde eigenlijk als het gaat om gebed (bijv. voor genezing), waarover jezus ook zegt dat je moet bidden alsof je het al ontvangen hebt en het zal geschieden! Als je maar het geloof ten grootte van een mosterdzaadje zou hebben, zou je jouw 'berg' kunnen toespreken, waarna het in zee zou verdwijnen. wat zou Jezus hiermee bedoelen? En als God niet altijd hetzelfde handelt, hebben we dan te maken met een willekeurige God, die de ene dag wat gemakzuchtiger is, zo van 'Ja, nou ff geen zin in hoor.', dan de andere dag of andere persoon? Of is die willekeur bij ons te vinden? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, want Jezus genas/handelde ook op verschillende manieren. De ene keer wreef Hij modder in iemands ogen en de andere keer genas Hij iemand van blindheid zonder dit te doen. maar ik schrijf het even als stof om over na te denken.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |