ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4640 4641 4642 4643 4644 4645 4646 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 12:58

Dinsdag 9 Oktober, Psalm 118: 15-18; Ik zal leven.

Ons hele leven denken we aan de dood. Daar is geen ontkomen aan. Naar mate je langer leeft, komt die dood steeds dichterbij. Je gaat aftellen: nu heb ik waarschijnlijk nog maar zo en zo veel jaar te gaan…
Wij zouden beter kunnen weten. Ook voor wie gelooft, is de dood geen pretje. Maar een ramp betekent het niet. Integendeel! Met de dood begint er iets nieuws. En dat nieuwe zal zo ongelofelijk nieuw zijn, dat het woord ‘nieuw’ eigenlijk te versleten is om mee aan te geven hoe nieuw het zal zijn zal. Eigenlijk zou je je daar zolang je leeft op moeten verheugen, als een kind op een schoolreisje. Het onbekende zal wel de reden zijn dat we toch huiveren. En vanzelfsprekend ook de mogelijkheid van een lijdensweg. Bovendien: het besef afscheid te moeten nemen van wat je lief en dierbaar is. Maar toch…
De psalm van vandaag gaat niet over de hemel en ook niet over de nieuwe aarde. De psalm gaat over een slagveld. Over angst neergestoten te worden. Over een wonderbaarlijke redding door Gods rechterhand. De psalm gaat over dankbaarheid. Blijmoedig roept de dichter uit: ‘Ik zal niet sterven, maar leven!’ En hoe zal hij dan de rest van zijn leven doorbrengen? Niet achter de geraniums, maar als verteller van verhalen. Hij zal doorgeven hoe groot de goedheid van de Eeuwige is.
Ik zal leven. Ook al gaat de psalm niet over wat komen ná de dood, ook al bezingt dit lied juist de tijd die eraan voorafgaat, toch smokkelt de kerk sinds Pasen die gedachte vrijmoedig de psalm in. De dood is niet het einde. De dood is een nieuw begin! Ik zal leven. Ginds, in de hemelse glorie, én hier, op deze oude aarde, zal ik verhalen hoe groot en goed de Eeuwige is.

Des Heren hand is hoog verheven,
des Heren rechterhand is sterk.
Ik zal niet sterven, ik zal leven
en zingen van des Heren werk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:02

Ergens gelezen:

Na eerder al diverse filosofen gebeld te hebben, heb ik onlangs wat bands (van weleer) gebeld. Meestal kreeg ik direct de frontman aan de lijn. Dat kwam me goed uit, want de teksten van deze leadzangers staan vaak bol van levensbeschouwelijke zaken. Vreemd genoeg gaven ze me via de telefoon bijna altijd antwoord met wat regels uit hun hits. Op geheel eigen(zinnige) wijze, kan ik wel zeggen. Ik vroeg hen allemaal de simpele vraag: Is dit nu alles? Hieronder hun reacties.

Peggy Lee: It’s my question!! ‘Is that all there is?’ was a song in 1969. Keep your hands of it!
Rolling stones: I can’t get no satisfaction…
Led Zeppelin: there must be a stairway to heaven, I think.
Doe Maar: dat zongen wij nou precies al vanaf 1982. ‘Ik zoek iets meer, ik weet alleen niet waar’. Weet jij het trouwens al?
Meat Loaf: I think there was a paradise. By the dashboard light.
Queen: I don’t know but I want it all!
R.E.M.: You still don’t know? I was losing my religion!
Europe: You know what – there will be a final countdown…
U2: I still haven’t found what I’m looking for. But there is a place where the streets have no name…
Guns n’ roses: I don’t know, but I’m still knockin’ on heaven’s door.
Bon Jovi: I’m livin’on a prayer… And for you: keep the faith.
Mariah Carey: All I want is you. At Christmas, I mean.
Linkin Park: In the end it doesn’t even matter.
Phil Collins: At another day you and me will be in paradise.
Robbie Williams: I want to contact the living; I sit and talk to God; I just want to feel real love and a life ever after. I don’t want to give up.
Bløf: Alles is liefde.
Coldplay: For some reason I can not explain, I know Saint Peter will call my name.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:14

JOL252 schreef:
Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.

Ja, dat las ik. Belangrijkste is dat je geloof en vertrouwen en liefde naar God toe behoud, dwars door alles heen, da's het grootste wonder.

En dat streven naar gaven ipv de gever, is net zoiets als de schepping vereren ipv de schepper(bijbletekst: zij vereren de schepping ipv de Schepper...

En als je naar deze gebroken wereld kijkt, oorlogen, rampen epidemieen, ziekten, en iemand claimt dat God altijd geneest en dat wil.....waarom al die aids wezen in Afrika bijvoorbeeld...
en als iemand dan is genezen van een zware depressie, waarom zou God hem dan die depressie hebben gegeven in de eerste plaats...ja, we leven in een gebroken wereld.
Ik ben echt geschrokken van die health en weatlh evangelies: dat als je echt voor God gaat heb je financiele voorspoed, geen ziektes, alleen nog maar gelukkig....doet geen recht...evangelie is een kruis opnemen, waar je dan wel kracht voor krijgt.

Men heeft 't zelf over de geest van armoede. waarvan je bevrijd moet worden....dat vind ik echt erg, doe je je best, vindingrijk en creatief, om met heel weinig geld je huissie gezellig te maken, krijg je een verwijt dat je een geest van armoede hebt....

En tuurlijk speelt God een rol, Hij laat bijvoorbeeld alles meewerken voor degene die Hem liefhebben.
Ik zal ook liever zeggen dat ik ben genezen met behulp van God; ik heb met mijn medicijnverslaving echt niet achterovergezeten en niets gedaan. Heb zelf actief meegewerkt met een vriend van een christelijke stichting die mij hielp, en ik merkte he er gebeurt niets naars als ik ze niet slik...
En toen ben ik gaan uitproberen. En als ik niets slik voel ik me nu zelfs sterker en lichamelijk beter, ja, het was jaren andersom....psychische pijn was zo groot, kon zonder med. niet functioneren, ja, en nu sinds kort wel....omdat ik ook dingen onder ogen kan zien, ook door reacties en mails. bijvoorbeeld, Thomas noemde een keer 'cognitieve dissonantie', denk ik ja, daar zit een hoop in, verklaard een hoop....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:24

[quote=PETRA944]ach shanita, wat moet ik zeggen? heb effe geen woorden, heel begrijpelijk d epijn bij jou en de irritatie, ook de irritatie aan de borden die je heel groot tegen komt. Schreef het al es eerder toen ik 20 was kwam ik tot geloof en was ook heel erg teleurgesteld en geflipt op bepaalde cristenen, vooral van cristenen verwacht je dat niet. gelukkig laat god ons niet los, ons niet vallen.Daar vestig ik al me hoop en vertrouwen op op jezus, god, cristenen waar ik mee omga, het zijn mensen net zoals ik, ondanks de irritatie van de borden in de stad ben ik ervan overtuigd dat jezus met je mee loopt, zijn armen om je heen houd. Hij is gekomen om gebroken te helen

Ja, dat was behoorlijk traumatisch: "je redt 't toch niet. punt...".
Ja, en idd, borden langs de weg met 'de ...helpt!'. auto's door het stadje met de naam er levengroot op. En elke keer dezelfde dromen, over die afwijzing, ja, ik wilde zo graag alsnog ergens me kunnen ontwikkelen, met liefde en dacht ja de .... is perfect...christelijk, bekend, goede naam....
Ja, dan is het ff slikken....als je beseft, het gaat ze niet om mensen persoonlijk, maar om slagingspecentages, en daarmee giften scoren...zo van kijk eens wij zijn de beste...ja, nogal logisch als je selecteerd, en andere wereldse klinieken niet... als je van de eerste verbijstering van de afwijzing bent bekomen....want hoe kan het nu: "ze schrijven in hun magazine, elke keer, geen een geval is hoploos voor God en voor ons dus ook niet, dat soort dingen....
in lucas 4-18 staat: De geest des heren is op mij, daarom, dat hij mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen, en hij heeft mij gezonden, om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden te gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des heren.

in jezus naam bid ik, vraag ik aan jezus of hij zich wil ontfermen met zijn liefde over jou, om met je mee te gaan, stapje voor stapje met verder herstel, dat je helemaal vrij mag worden, vrij van de pijn die anderen je hebben aangedaan, helemaal los komt, dat in jezus naam alle bindingen met bepaalde mensen die je zo,n pijn hebben aangedaan worden verbroken en dat je je je niet meer indentificeert met je verleden wat je is aangedaan, je bent een kind van god en daar ligt je indentiteit, dat je een kind van god bent, niet he tkind van je vader die het niet waard was om je vader hier te zijn op aarde. In jezus naam vader god breek al die banden van shanita met haar verleden en vul haar met uw liefde. en blijf met haar meelopen, heel dicht bij haar, met uw armen om haar heen, op weg naar herstel en innerlijke genezing, dat ze in vrijheid mag leven, niet meer gebonden door haar verleden.

hoop dat je het niet erg vind dat ik dit gebed hier voor je neerzet, met de hoop dat meerderen dit gebed voor haar willen meebidden.of een ander gebed voor haar. We mogen ook best wel es bidden voor elkaar hier op cm, en vooral voor shanita die het wel es moeilijk heeft. lieve knuffel shanita voor je

Dank je voor je gebed en voor je medeleven! ja, dat was een harde les, eerste les in mijn leven was, ouders zijn geen garantie, dat het mensen zijn die het beste met je voorhebben, en christenen(wat ik echt dacht toen) ook niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 oktober 2012, 13:25
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:40

een MONSTERSPIN IN ME HUIS, op de muur bijna tegen het plafond en toen heb ik een trap gepakt en een dik boek, want niemand durfde nog in de kamer en toen ik tegenover hem stond dacht ik iehhhhh ik kan het niet, zo gaat hij rennen of zo, dus uit ellende een man die door de straat liep, lief gevraagd om hulp, pffffff, die stopte hem in een kopje met papiertje en stond tegenover me met die griezel in dat kopje en zei, waar moet ik hem laten? Dus heb gezegd gooi maar in d ebosjes vlak bij me huis Zieke smiley , dus voorlopig gaat het raam aan die kant niet meer open, zo komt hij terug. en nu maar hopen dat er geen twede griezel in me huis zit, die ik straks ontdek Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley , beter had hij hem doodgeslagen Duiveltje smiley Maar die man zei, laat lekker leven Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 14:50

PETRA944 schreef:
. en nu maar hopen dat er geen twede griezel in me huis zit, die ik straks ontdek Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley , beter had hij hem doodgeslagen Duiveltje smiley Maar die man zei, laat lekker leven Zieke smiley

Nah,haar nest zal nog wel ergens in een hoekje zitten.
Als je dat aanraakt rennen de kleintjes alle kanten uit.......... Duiveltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 14:53

JOL252 schreef:
Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.

Ik heb daar een bizarre ervaring mee maar die is te prive om hier te delen..........je geloof verliezen en nadien God die ingreep..........mijn ogen opende.........
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 14:54

Alsnog van harte gefeliciteerd Carmen!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 14:55

INGE721 schreef:
Brrrrrrrrrrrrr hebben jullie ook gehoord van de sate wraak?????? Geschokte, onthutste smiley

Heb je het filmpje gezien op DWDD? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 15:57

LEANNE226 schreef:

Ja errug he Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 16:00

PETRA944 schreef:
een MONSTERSPIN IN ME HUIS, op de muur bijna tegen het plafond en toen heb ik een trap gepakt en een dik boek, want niemand durfde nog in de kamer en toen ik tegenover hem stond dacht ik iehhhhh ik kan het niet, zo gaat hij rennen of zo, dus uit ellende een man die door de straat liep, lief gevraagd om hulp, pffffff, die stopte hem in een kopje met papiertje en stond tegenover me met die griezel in dat kopje en zei, waar moet ik hem laten? Dus heb gezegd gooi maar in d ebosjes vlak bij me huis Zieke smiley , dus voorlopig gaat het raam aan die kant niet meer open, zo komt hij terug. en nu maar hopen dat er geen twede griezel in me huis zit, die ik straks ontdek Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley , beter had hij hem doodgeslagen Duiveltje smiley Maar die man zei, laat lekker leven Zieke smiley

Dit is een heeeeele originele manier om een man in huis te krijgen

Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 16:07

INGE721 schreef:
Dit is een heeeeele originele manier om een man in huis te krijgen

Lachende smiley Lachende smiley

Bij mij zit er opeens ook een grote spin!

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 16:51

JANS221 schreef:
Bij mij zit er opeens ook een grote spin! Engeltje smiley

Jaja...zal wel!!!!

Die spinnen los ik gewoon zelf op!!!!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:09

Het kwam dus in me op en ik vond het geweldig om mijn standpunt duidelijk te maken. Ik Google nu op 'bijbel pottenbakker' en vind dit:

Jeremia 18: 1-12
Bij de pottenbakker

[18] 1 De HEER richtte zich tot Jeremia: 2 ‘Ga naar de werkplaats van een pottenbakker, daar zal ik laten horen wat ik je te zeggen heb.’ 3 Ik ging naar een werkplaats, waar een pottenbakker juist op zijn draaischijf aan het werk was. 4 Als de pot die hij maakte mislukte, begon hij opnieuw en vormde hij de klei tot een andere pot, precies zoals hij zich die had voorgesteld. 5 De HEER zei: 6 ‘Volk van Israël, ik kan met jullie hetzelfde doen als die pottenbakker – spreekt de HEER. Immers, jullie zijn in mijn handen als klei in de handen van een pottenbakker. 7 De ene keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal uitrukken, verwoesten en ombrengen – 8 maar als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt, (18:8) als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt
– Volgens de Septuaginta en de Pesjitta. MT: ‘als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt, die ik ertegen gesproken heb’. dan zie ik af van het onheil waarmee ik het wilde treffen. 9 De andere keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal opbouwen en planten – 10 maar luistert dat volk daarna niet naar mij en doet het wat slecht is in mijn ogen, dan zie ik af van al het goede dat ik had beloofd te doen. 11 Daarom, zeg tegen de inwoners van Juda en Jeruzalem: Dit zegt de HEER: Uit mijn hand komt onheil over jullie en ik beraam kwade plannen. Breek met je kwalijke praktijken, beter je leven. 12 Maar ze zullen antwoorden: “Laat ons begaan, we willen onze eigen plannen volgen.” Ze zullen zeggen dat ze zich alleen willen laten leiden door hun koppig en boosaardig hart.

Kun je je voorstellen hoe ik me voelde toen ik dat (dus achteraf!!! Nu pas!) las??? Lachende smiley
Ik ging alleen verder door het bakken van de zachte, kwestbare klei, te vergelijken met de kruisdood van Jezus, die na Zijn dood opstond (uit de oven kwam) en schitterde als sterke overwinnaar, zoals de pot ook sterk en glanzend is geworden.

Of dat bijbels is? Ik geloof in ieder geval dat ook dat een passende vergelijking is, hoe dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:09

Die spinnen hebben hier dan een beter leventje..... Als ie minstens 3 vliegen per dag vangt mag ie blijven, anders krijgt hij een enkele reis naar buiten.

Maar idd wel een originele manier om een kerel in huis te krijgen......
Ehm.... es ff een typisch mannenklusje bedenken.....................
Engeltje smiley "Ehm...... wil jij de BBQ voor me aansteken?? Misschien zit jij er dan straks óók wel warmpjes bij!!" Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOGITECH577

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:10

De ex van je partner vragen, lijkt mij niet zo verstandig. Wie weet heeft die ex nog zoveel boosheid of verdriet in haar/hem zitten, dat er leugens/ halve waarheden vertelt worden.Ieder verhaal heeft twee kanten.Bij mijzelf is het zo naarmate de jaren verstrekken ga je alles in een ander perspectief zien, fouten die toen gemaakt zijn of dingen die zijn gezegd.Zijn op eens minder belangrijk, je wilt een beter leven voor jezelf en als christen moet je dat ook voor je ex willen.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:12

LEANNE226 schreef:

linkje??? Clown smiley
(tijd voor een DWDD-topic, ipv op het BZV-topic?) Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:25

Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:57

deze spin was echt super groot en dik en eng en grootte poten, geloof me vraag niet gauw een man van de straat of hij effe wil helpen me spin dood te slaan... mar ja was dat of uren met dat beest in huis tot me zoon terug kwam van school
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:14

CORTAZAR588 schreef:
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Waarom ?

Weet je.... Je grijpt naar mijn idee mensen bij de strot, hier en daar zie ik ook een onderhuidse? beschuldiging/insinuatie dat er hier mensen (kunnen) zijn die anti semitisch denken en het ook wel goed hadden gekeurd... er hoeft maar iets gezegd te worden wat jij zo zou kunnen opvatten en ik vermoed dat mensen uit voorzorg daarom hun mond al houden, ik zelf tenminste wel door de felheid en zelfs vijandigheid die ik achter jouw bijdragen lees ...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 9 oktober 2012, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:26

LEANNE226 schreef:
Ik heb daar een bizarre ervaring mee maar die is te prive om hier te delen..........je geloof verliezen en nadien God die ingreep..........mijn ogen opende.........

Ja, dat kan, geloof verliezen en dan God die ingrijpt..

Heb zelf nooit mijn geloof verloren...maar kan het me wel indenken dat dat kan gebeuren.

Mzzl!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:44

MARIO216 schreef:
Een hollands ontbijt op na twee weken vakantie in Turkije

Lang leve Nederland....toch Mario??

Leuke foto trouwens...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:44

MARIO216 schreef:
Een hollands ontbijt op na twee weken vakantie in Turkije

Lang leve Nederland....toch Mario??

Leuke foto trouwens...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:50

PETRA944 schreef:
deze spin was echt super groot en dik en eng en grootte poten, geloof me vraag niet gauw een man van de straat of hij effe wil helpen me spin dood te slaan... mar ja was dat of uren met dat beest in huis tot me zoon terug kwam van school

Die bij mij hebben altijd hoorntjes ... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 19:20

JOL252 schreef:

Ik las je stukje gisteren Jol en bedacht me dat er zo zoveel wonderen gebeuren, zo in alle stilte zonder al die poeha er om heen. En vooral het besef dat als je niet geneest je geloof niet te klein is en jij niet zondig bent maar dat het gewoon de weg is die je moet gaan...........Net zoals je schrijft over je vriendin.............Ik heb het hier ook al eens eerder geschreven, we moeten een stil worden in de Geest van God ipv zo te preken over allerhande Bijbelteksten en hoe zondig vooral de ander wel is......en hoe het allemaal wel zou moeten.....
Mooi persoonlijk stukje Jol en integer......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 9 oktober 2012, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 19:23

CORTAZAR588 schreef:

Waarom ?

Ben je niet een beetje blijven hangen in je anti gereformeerd denken????
En dan ook nog eens: Joden zelf kan je ook niet verdenken van soepel denken......er is maar één weg en dat is die van de Joden.....
Jammer dat je dan suggereert dat wij dan maar eens begrijpend moeten gaan lezen als je dat zelf ook niet doet......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 19:25

VISSER278 schreef:
Leuk Mario , kom maar op met die foto's. Knipoog smiley

Lekker Visser... Boze smiley Zien we Mario in de zon......terwijl wij hier in de regen zaten..... Duiveltje smiley En dan zeg jij nog: kom maar op..... Boze smiley

oeps, ik lijk op iemand met die smiley's Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 9 oktober 2012, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:12

LEANNE226 schreef:

mooi he ,hoe god dan na je omzag, je niet los liet ondanks dat je je geloof verloor.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:15

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las je stukje gisteren Jol en bedacht me dat er zo zoveel wonderen gebeuren, zo in alle stilte zonder al die poeha er om heen. En vooral het besef dat als je niet geneest je geloof niet te klein is en jij niet zondig bent maar dat het gewoon de weg is die je moet gaan...........Net zoals je schrijft over je vriendin.............Ik heb het hier ook al eens eerder geschreven, we moeten een stil worden in de Geest van God ipv zo te preken over allerhande Bijbelteksten en hoe zondig vooral de ander wel is......en hoe het allemaal wel zou moeten.....
Mooi persoonlijk stukje Jol en integer......

dat is zo mooi wat je schrijft dat we eens stil moeten worden in de geest, heb het je al verschillende keren zien schrijven, maar volgens mij lezen velen er over heen en inderdaad veel wonderen gebeuren in mensen levens ook niet altijd in de kerk. En inderdaad soms geneest god, soms niet. moet je die weg gewoon gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:16

JOL252 schreef:
Die bij mij hebben altijd hoorntjes ... Zieke smiley

eh gets jol, spinnen met hoorntjes.... ik ga morgen maar es met een plantenspuit met azijn langs de ramen. Duiveltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4640 4641 4642 4643 4644 4645 4646 ... 6194 Volgende
Pagina 4643 van 6194