ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4643 4644 4645 4646 4647 4648 4649 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 11:17

JOL252 schreef:
5 huizen verderop inbraak op klaarlichte dag... of ik iets heb gezien of gehoord... nee ik was aan het werk... Zieke smiley
Ik zal alvast een plekkie voor ze zoeken via mijn werk en een trekbom vervaardigen voor binnenkomst. Maar sllllik...

Ten eerste is dat een incident. Ten tweede: beroerde sloten kan niet anders, mensen willen niet eerst drie kwartier bezig zijn, die willen er meteen na enkele minuten inkunnen.

Je kan bij je verzekering vragen, die hebben vaak informatie, bij de politie, die hebben folders hoe je huis goed te beveiligen.

Ja, ik zit in een huurhuis, optimaal beveiligd, ook de ramen, met van die dingen die op Pieter619 ze link staan, maar dan nog met sloten erin...

Ja, je bent wel wat geld kwijt, maar ja, kans op inbraak is nihil.

Dus dat zou ik doen, strip bij je deur, een deur met metaal erin, hele goede sloten...

Ach ja, bij ons hier in ...zijn een tijdje terug ook ingebroken bij mensen die ik ken, die tegenover me wonen, maar dan achter, en ja, vooral die vrouw was erg van slag, maar ja, die sloten waren ook niet echt....

Nogmaals, gewoon informatie halen bij de politie....als mensen eerst drie kwartier bezig zijn met je huis open te krijgen lopen ze naar de volgende..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 11:22

JOL252 schreef:
Aan de voordeur zit al wat aan extra veiligheid.. de achterkant leent zich niet voor deze oplossing maar dankjewel voor meedenken :)

Als je een proffesionele slotenmaker even laat komen kijken, die hebben overal oplossingen voor, dat is hun vak namelijk...sterkte!!!
Wel even goed kijken of je een goede vakzaak hebt..

Ik zal het wel doen...

En een alarm, je hebt hele makkelijke alarmen, je hoeft alleen een pincode te onthouden, ja, het is eerst wel even wennen, maar ja na drie maanden wéét je niet beter...dan gaat dat zo automatisch, maar ja, da's vaak alleen bij die dure villa's waar je wel kan raden dat daar veel te halen is, en niet bij gewone huizen zeg maar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 10 oktober 2012, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:01

SHANITA130 schreef:
Als je een proffesionele slotenmaker even laat komen kijken, die hebben overal oplossingen voor, dat is hun vak namelijk...sterkte!!!
Wel even goed kijken of je een goede vakzaak hebt..

Ik zal het wel doen...

En een alarm, je hebt hele makkelijke alarmen, je hoeft alleen een pincode te onthouden, ja, het is eerst wel even wennen, maar ja na drie maanden wéét je niet beter...dan gaat dat zo automatisch, maar ja, da's vaak alleen bij die dure villa's waar je wel kan raden dat daar veel te halen is, en niet bij gewone huizen zeg maar.

Er is 1 keer bij mij ingebroken................liefdevolle reactie van mijn moeder: kind, wat is er bij JOU nu te halen
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:06

HEIDE115 schreef:
Niet je talent bepaald wie je bent.
Maar de keuze die je maakt.

Ja,is deze uitspraak juist?

Logisch zit er een kern van waarheid in.
Talenten en keuzes zitten ze aan elkaar vast.
en ergens zijn het naar mijn gedachte,ook weer op zichzelf staande dingen.
Talenten krijg je,maar maak je je keuze's zelf?
ik wil er met jullie even over na denken.

doe je mee?:)

Talenten bepalen toch enigzins wie je bent, denk ik. Je kwaliteiten hoe je om kan gaan met dingen, met mensen, handig bent of juist een makkelijke babbel hebt. Het heeft toch veel te maken met wie je bent, hoe er met je om gegaan wordt. Maar geeft ook aan hoe je met je talenten omgaat. We hebben als Christen een taak om je talenten goed te gebruiken, en hoe je ze gebruikt zegt wel iets over de persoon.

De keuzes die je maakt zijn van zoveel factoren afhankelijk. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen keuze, maar een beslissing nemen is niet altijd even makkelijk. Stel, je bent verlamd, na een ongeluk zonder je eigen schuld, en kan je niet meer verplaatsen. De keuze kan zijn dat je hulpmiddelen aanschaft, maar daar moet je dan wel de middelen voor hebben. Ik kan zo nog even doorgaan, maar wil hiermee zeggen dat de keuze niet op zichzelf staat. En in alles geld, God regeert, maar dit wil niet zeggen dat we zelf geen verantwoording hebben, maar ook niet dat we overal wat aan kunnen doen.

Het zijn in mijn denken twee aparte dingen, welke wel elkaar beïnvloeden. Je talenten maken wel, dat je keuzes worden gemaakt met gebruik van je talenten, en talenten worden pas goed benut door de juiste keuzes te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:17

INGE721 schreef:
Er is 1 keer bij mij ingebroken................liefdevolle reactie van mijn moeder: kind, wat is er bij JOU nu te halen
Clown smiley

oeps... terwijl het daar nog niet eens om gaat... het gaat om iemand die ongewenst door jouw (t)huis heen banjert en je privacy schendt. Ik heb dit ook een keer meegemaakt en het heeft gewoon een tijdlang veel impact..
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:20

PIETER619 schreef:
Voorop gesteld er zijn oo kbewust belijdend Katholieken, dat wil ik best geloven.

Mar nu over Ierland. Als er een Roomse kerk verbouwd moet worden en men een bord bij de weg heeft om bijdrages te verkrijgen en men haast al geen geld heeft om eten te kopen, maar toch gaat geven om zo hun plaats in de Hemel te verkrijgen, is men dan wel goed bezig in die Roomse gemeenschap?

Wij hebben iemand van Operatie Mobilisatie gehad, je schrikt hoeveel misverstanden er zijn aangaande Jezus, vooral onder de bevolking welke ook naar de Roomskatholiek kerk gaan.

Voor de aardigheid wie is de Paus, kan hij vergeving schenken door mensen maar wat weesgegroetjes te laten bidden? Kan en mag een dienaar Gods zich laten vereren?

Generaliseren is nooit goed. Binnen het Rooms-katholieke geloof zijn er zeker Christen, misschien nog wel Christelijker dan ik zelf. Maar ten diepste is het Rooms-Katholieke geloof onchristelijk ja. En wel hierdoor, omdat binnen het geloof de verdienste van onze Heere Jezus Christus niet genoeg is om zalig te worden, en alleen een aanvulling op de verdienste van de mens zelf. Daarbij moet er nog steeds geofferd worden, en is dus het offer van onze Heere Jezus Christus volgens het Rooms-Katholieke geloof niet genoeg.
En dat de Paus macht heeft gekregen om namens God te spreken, ook al is het tegen de Bijbel in, dan nog gaat het voor, is in mijn ogen absoluut onmogelijk, los van elke verering en status welke aan de Paus wordt toebedeeld. Niet de rijke, niet de machtige van deze wereld, maar mensen die het alleen van God verwachten, en alle zaligheid uit Hem alleen hebben zijn zalig.
En daarbij, dat een mens zo goed kan leven, om goede werken over te houden om je medemens mee te redden, is echt onchristelijk. Elk mens kan alleen uit genade zalig worden, alleen om de verdienste van Christus, en goede werken hebben daarin geen rol, laat staan dat je overhouden kan om een ander mee van dienst te zijn. Dit alles doet zo te kort aan het volmaakte verlossingswerk en betalen van Christus, dat ook dit voldoende is om de Rooms-Katholieke leer in wezen onchristelijk te noemen
Naar boven

Auteur Bericht
SJAOULSKI206

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:28

Beste Broeders en zusters op deze forum,
Mijn excuses dat ik paar dagen niet niet heb gereageerd, maar had zware en lange dagen op het werk.
Ik zal jullie reacties vanavond beantwoorden.
Ik wens jullie allemaal een Gezegende dag toe.
Sjalom b'Adonai Yeshua HaMasjiach,
Sjaoul
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 13:13

HEIDE115 schreef:
Leuke reactie's al..wow!

Zelf had ik ooit 20 sierduiven,maar das lang geleden hoor.
ik gaf ze geen namen,want ze aten toch allemaal het zelfde..

Lachende smiley

Ik ook Heide, raadsheren, blauwe en bruine. Maar ik had er 25, alleen het koste mijn ouders het rieten dak, dus sja, helaas zijn ze niet meer. Maar al die vogels een naam geven, en dan nog denken dat precies die je roept ook nog komt? haha
Trouwens, dierendag is voor veel dieren helemaal geen dierendag, en goed voor je dieren moet je altijd zijn, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 13:26

Gisteren een blik erwtensoep opgewarmd omdat we beiden laat thuiswaren, dus vandaag grote behoefte aan een normale maaltijd.

Aangezien 2 van de 3 kinderen afwezig zijn en de peuter die wel thuis echt alles lust wat normale kinderen vies vinden (maar deze lust dan weer geen pizza en slagroomsoesjes) gaan we maar eens wat nieuws uitproberen vandaag, pasta met haricot verts en varkenshaas in mosterdroomsaus met daarbij een spinaziesalade met zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 15:33

http://www.youtube.com/watch?v=hMyCoPbSX-k

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 15:44

WILLEMIJN232 schreef:
Reformatorisch dagblad: BZV is onderdeel van duivelse strategie.....er doet nl een homoboer mee.........
Ik vraag me dan af: kijken zij dan ook????? Verraste, verbaasde smiley

dat mag toch niet, tv was toch ook duivels?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 16:16

VISSER278 schreef:
Niet overdrijven he Mario , hier was het gisteren in het zonnetje ook nog 28 graden. Coole smiley met zonnebril

nee kan best hoor Visser ik heb ook zo'n beschut plekje in mn tuin. Als de zon daar op schijnt loopt de temperatuur hoog op. Zit daar vaak in de winter nog buiten
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 16:24

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=hMyCoPbSX-k

Thomas.

hahaha die is errug grappig
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 16:45

Mijn allermooiste moment vandaag: ontving een ongelooflijk lief mailtje van een vriendin, met daarin een lied....nou het lijkt wel voor mij geschreven:
Reni en Elisa : alleen gelaten....Weer zo'n seintje van B
oven!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 17:18

Boerenkool.....omdat we er allebei zo van houden....

""Mam...please...geen rookworst....!!""(oke...kipfilet voor jouw dan)
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 17:28

Wat christenen fout doen ?
nou als je houdt bij de Joodse kwestie is het vooral het nalaten wat erg is.

Kijk de individuele christen gaat het niet om.
Net als in de tweede wereldoorlog was er afgezien van een slap betoog helemaal niets.
En je hoeft niet naar Israel te gaan om die verhalen te horen.

Wat christenen hebben nagelaten te doen heeft geleid tot de wegvoering van 105.000 mensen.
Dat dit geen leuke boodschap is en jij en de hele gereformeerde club daar niets van wil horen, is niet ter zake doende.

Wat je ook aanvoert beste Harald , in Nederland zijn de meeste joden weggevoerd van alle Europese landen
en op een zeer goed georganiseerde wijze, waar de Duitsers jaloers op waren.

Maar dat schijnt geen feit te zijn wat indruk maakt ..........

Misschien als jouw familie erbij zat wel ?
En wie is dan verantwoordelijk ?
De Duitser of de meeheulende Nederlander ?

Weet je ?
Het evangeliseren van Joden is aanstootgevend juist om die reden ...
Dat zij zijn veroordeeld en vervolgd , door mensen die al dan niet de God van Israel zeggen te dienen ....
En die hun gaan vertellen dat zij verkeerd geloven en dat de christenen het weten.

Maar aangezien jij niet in die groep mensen zit , heb je gemakkelijk praten en zul je ook nooit contact met ze krijgen.

Want hun weerstand tegen de goy komt niet uit de lucht vallen.
Die is gebaseerd op 2000 jaar vernietigen , vervolgen en verjaging.
En ........als mens wordt je dan achterdochtig.

Als je wilt oordelen over hun , zul je met hun contact moeten maken zonder allerlei oordelen over wat ze moeten doen en niet doen.

Maar ook nu ziet de hele wereld toe hoe de Joodse bevolking van de Europese landen weer de pisang is.
En iedereen kijkt weg ....

Misschien is het wel zo , dat dit moet gebeuren , dat de Joden weer het mikpunt worden van de haat .... ik denk dat we dan heel dicht bij de wederkomst van Yeshua zijn.

Maar in de gereformeerde club gelooft men daar niet in, net als men ook Openbaring niet leest , want dat is te er en niet relevant

Wie zich tegen Israel keert , zal daarvan de consequenties ondervinden.
Of je het gelooft of niet , is niet belangrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 17:34

WILLEM618 schreef:
Generaliseren is nooit goed. Binnen het Rooms-katholieke geloof zijn er zeker Christen, misschien nog wel Christelijker dan ik zelf. Maar ten diepste is het Rooms-Katholieke geloof onchristelijk ja. En wel hierdoor, omdat binnen het geloof de verdienste van onze Heere Jezus Christus niet genoeg is om zalig te worden, en alleen een aanvulling op de verdienste van de mens zelf. Daarbij moet er nog steeds geofferd worden, en is dus het offer van onze Heere Jezus Christus volgens het Rooms-Katholieke geloof niet genoeg.
En dat de Paus macht heeft gekregen om namens God te spreken, ook al is het tegen de Bijbel in, dan nog gaat het voor, is in mijn ogen absoluut onmogelijk, los van elke verering en status welke aan de Paus wordt toebedeeld. Niet de rijke, niet de machtige van deze wereld, maar mensen die het alleen van God verwachten, en alle zaligheid uit Hem alleen hebben zijn zalig.
En daarbij, dat een mens zo goed kan leven, om goede werken over te houden om je medemens mee te redden, is echt onchristelijk. Elk mens kan alleen uit genade zalig worden, alleen om de verdienste van Christus, en goede werken hebben daarin geen rol, laat staan dat je overhouden kan om een ander mee van dienst te zijn. Dit alles doet zo te kort aan het volmaakte verlossingswerk en betalen van Christus, dat ook dit voldoende is om de Rooms-Katholieke leer in wezen onchristelijk te noemen

Alle rooms-katholieken zijn christenen, net zoals alle protestanten christenen zijn. Ik vind het nogal een uitspraak om te zeggen dat het rooms-katholiek geloof onchristelijk is! Ik zou die uitspraak niet voor mijn rekening durven nemen. Er lopen ook genoeg protestanten rond die denken dat het offer van Christus niet voldoende is en er van alles bij verzinnen om in hun ogen zo heilig mogelijk te leven. Of protestanten die nog steeds in angst leven omdat ze het offer van Christus niet kunnen aanvaarden!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 17:57

Ik ben vrijgezel.
Al zolang ik me kan heugen.
En heb dus ook allemaal vrij gezellige vriendinnen.
En da's een zegen,want je hebt iets gemeen.
Iets heel belangrijks
En da's dat je alenig bent.
Maar omdat zíj dat óók zijn is dat ineens minder erg.
Omdat als je met z'n tweeën wilt zijn,je hen fijn achter de hand hebt.
En da's prettig ; Iets achter de hand hebben in gevallen van : Totale eenzaamheid op je flatje.
Nou heb ik het feit dat ik nog vrijgezel ben voorál aan mijzélf te danken.
Ik date namelijk zélden.
Alhoewel ik mijn bewondering voor het mannelijk schoon niet onder stoelen of banken steek leef ik als een nón.
Want ik haat daten en vooral: Ik vind het zo'n gedóe.
Maar dan moet je ook niet zeuren vind ik.
Want eventueel potentiële huwelijkskandidaten komen op een regenachtige dag niet ,net als in 'It's raining man-Hallelujah'uit de lucht vallen.
Dat kunnen die Weather Girls nou wel beweren.
Maar dat is niet zo. Helaas.
Maar Vriendin date wel. Met regelmaat.
Zo ook afgelopen vrijdag. Met een boer. Van zo'n soortgelijke datingsite.
Ze hadden afgesproken op het meest romantische plekje in mijn woonplaats.
Een natuurgebied bij de oude stadspoort .Aan het water.
Waar schepen komen en schepen gaan. Tja..
Kortom de juiste ingrediënten voor een geslaagde date.
En nerveus dat ze was!
Half uur van te voren nog bellen naar mijn flatje,twijfelend of ze wel de juiste outfit droeg.
Je kent het wel.
En ik snáp dat.
Alle begrip. Want het is niet niks;zo'n date.
Er is toch een kans van 1 op een miljoen dat Mr.Wellicht ineens de toekomstige vader van jouw kinderen blijkt te zijn.
Tja,je wéét het niet.
Dus toen de klok vieren sloeg en 'the moment' dáár was,leefde ik intens met haar mee.
Terwijl ik mijn inmiddels veel te hoog opgelopen vaat van drie dagen wegwerkte keek ik om de drie seconden op mijn mobiel.
Die ik ,voor ik het geval dat ik iets zou missen,binnen handbereik, op m'n aanrecht had gelegd.
En warempel,na nog geen uur kwam er al een sms.
Dat kán niet,dacht ik nog. Maar de waarheid bleek anders.
"Er was geen klik,ik kom nu naar je toe' las ik in droevige zwarte letters.
En zo geschiedde.
Met een teleurgesteld hoofd zat ze tien minuten later op mijn bank.
Om haar verhaal te doen. Het verhaal van haar en de visueel ingestelde man.
Dat zal ik uitleggen.
Vriendin ziet dus op de afgesproken plaats haar date al van een afstand staan.
Dus loopt verwachtingsvol en dapper als ze is, op Haar Project af.
Zou ik ook doen.
Met knikkende knieën en een droge mond . Dat wel.
Maar zij is stoerder. Stukken stoerder. Dus in gedachten zie ik haar al gaan.
Maar nu komt het!
Terwijl zij op haar áller-charmants op hem afstapt kijkt hij haar aan met een blik.
Alsof ze hem komt vragen waar de dichtstbijzijnde pinautomaat is!
Conclusie: Hij herkend haar niet. Van die foto. Bij haar profiel.
En dat vind ik raar.
Nou weet ik dat mannen visueel ingesteld zijn.
Daar kunnen ze ook niks aan doen. Zo zijn ze geschapen.
En daar kun je soms best profijt van hebben.
Zoals laatst,toen het achterlicht van mijn fiets kapot was.
Terwijl meneer Agent zijn bonnenboekje uit zijn broekzak trok,knipperde ik even met mijn lange zwarte wimpers.
En trok mijn schouders iets verder naar achteren,zodat mijn bonbonella's heel subtiel nét zijn stoere politie-uniform raakte.
En geloof me, dan zijn ze als wás -die mannen.
"Nou,jongedame,ik laat het voor deze ene keer bij een waarschuwing",zei hij.
Quasi stoer. Maar ik zag zijn borstkas trillen.
Kijk,op zulke momenten hoor je mij niet klagen over visueel ingesteld.
Dan omarm ik 'visueel' met twee hele liefdevolle armen.
Maar in-geval-van-vriendinnetje dus niet.
Ik zie haar verslagen koppie en vind haar date ineens súper-stom.
Deze man is namelijk doorgeslagen qua visualisatie.
Die heeft in zijn mannelijke fantasie van mijn vriendin een hele andere vrouw gemaakt.
Zo één als op de cover van een damesglossy.
En daar valt niet mee te concurreren.
Dat verlies je bij voorbaat.
Vriendin besluit te blijven eten.
Een grote bak friet met een vette klodder mayonaise én een kaassouffleetje.
Om het samen te verwerken.
Je moet toch wát...

Laatst aangepast door
ANITA412
op woensdag 10 oktober 2012, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 18:40

ZEELAND736 schreef:
Boerenkool.....omdat we er allebei zo van houden....

""Mam...please...geen rookworst....!!""(oke...kipfilet voor jouw dan)

hier ook boerenkool maar dan met zongedroogde tomaatjes en verse worst
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 18:48

ANITA412 schreef:
Ik ben vrijgezel.
Al zolang ik me kan heugen.
En heb dus ook allemaal vrij gezellige vriendinnen.
En da's een zegen,want je hebt iets gemeen.
Iets heel belangrijks
En da's dat je alenig bent.
Maar omdat zíj dat óók zijn is dat ineens minder erg.
Omdat als je met z'n tweeën wilt zijn,je hen fijn achter de hand hebt.
En da's prettig ; Iets achter de hand hebben in gevallen van : Totale eenzaamheid op je flatje.
Nou heb ik het feit dat ik nog vrijgezel ben voorál aan mijzélf te danken.
Ik date namelijk zélden.
Alhoewel ik mijn bewondering voor het mannelijk schoon niet onder stoelen of banken steek leef ik als een nón.
Want ik haat daten en vooral: Ik vind het zo'n gedóe.
Maar dan moet je ook niet zeuren vind ik.
Want eventueel potentiële huwelijkskandidaten komen op een regenachtige dag niet ,net als in 'It's raining man-Hallelujah'uit de lucht vallen.
Dat kunnen die Weather Girls nou wel beweren.
Maar dat is niet zo. Helaas.
Maar Vriendin date wel. Met regelmaat.
Zo ook afgelopen vrijdag. Met een boer. Van zo'n soortgelijke datingsite.
Ze hadden afgesproken op het meest romantische plekje in mijn woonplaats.
Een natuurgebied bij de oude stadspoort .Aan het water.
Waar schepen komen en schepen gaan. Tja..
Kortom de juiste ingrediënten voor een geslaagde date.
En nerveus dat ze was!
Half uur van te voren nog bellen naar mijn flatje,twijfelend of ze wel de juiste outfit droeg.
Je kent het wel.
En ik snáp dat.
Alle begrip. Want het is niet niks;zo'n date.
Er is toch een kans van 1 op een miljoen dat Mr.Wellicht ineens de toekomstige vader van jouw kinderen blijkt te zijn.
Tja,je wéét het niet.
Dus toen de klok vieren sloeg en 'the moment' dáár was,leefde ik intens met haar mee.
Terwijl ik mijn inmiddels veel te hoog opgelopen vaat van drie dagen wegwerkte keek ik om de drie seconden op mijn mobiel.
Die ik ,voor ik het geval dat ik iets zou missen,binnen handbereik, op m'n aanrecht had gelegd.
En warempel,na nog geen uur kwam er al een sms.
Dat kán niet,dacht ik nog. Maar de waarheid bleek anders.
"Er was geen klik,ik kom nu naar je toe' las ik in droevige zwarte letters.
En zo geschiedde.
Met een teleurgesteld hoofd zat ze tien minuten later op mijn bank.
Om haar verhaal te doen. Het verhaal van haar en de visueel ingestelde man.
Dat zal ik uitleggen.
Vriendin ziet dus op de afgesproken plaats haar date al van een afstand staan.
Dus loopt verwachtingsvol en dapper als ze is, op Haar Project af.
Zou ik ook doen.
Met knikkende knieën en een droge mond . Dat wel.
Maar zij is stoerder. Stukken stoerder. Dus in gedachten zie ik haar al gaan.
Maar nu komt het!
Terwijl zij op haar áller-charmants op hem afstapt kijkt hij haar aan met een blik.
Alsof ze hem komt vragen waar de dichtstbijzijnde pinautomaat is!
Conclusie: Hij herkend haar niet. Van die foto. Bij haar profiel.
En dat vind ik raar.
Nou weet ik dat mannen visueel ingesteld zijn.
Daar kunnen ze ook niks aan doen. Zo zijn ze geschapen.
En daar kun je soms best profijt van hebben.
Zoals laatst,toen het achterlicht van mijn fiets kapot was.
Terwijl meneer Agent zijn bonnenboekje uit zijn broekzak trok,knipperde ik even met mijn lange zwarte wimpers.
En trok mijn schouders iets verder naar achteren,zodat mijn bonbonella's heel subtiel nét zijn stoere politie-uniform raakte.
En geloof me, dan zijn ze als wás -die mannen.
"Nou,jongedame,ik laat het voor deze ene keer bij een waarschuwing",zei hij.
Quasi stoer. Maar ik zag zijn borstkas trillen.
Kijk,op zulke momenten hoor je mij niet klagen over visueel ingesteld.
Dan omarm ik 'visueel' met twee hele liefdevolle armen.
Maar in-geval-van-vriendinnetje dus niet.
Ik zie haar verslagen koppie en vind haar date ineens súper-stom.
Deze man is namelijk doorgeslagen qua visualisatie.
Die heeft in zijn mannelijke fantasie van mijn vriendin een hele andere vrouw gemaakt.
Zo één als op de cover van een damesglossy.
En daar valt niet mee te concurreren.
Dat verlies je bij voorbaat.
Vriendin besluit te blijven eten.
Een grote bak friet met een vette klodder mayonaise én een kaassouffleetje.
Om het samen te verwerken.
Je moet toch wát...

Geweldig. Bonbonnella"s, hoe kom je erop

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 18:49

Of het mijn mooiste moment was...
Mooi wil ik het niet noemen...maar wel teer ...fijn...en intens....
Ook al heb ik even staan huilen...dan was het van herinnering...gevoel...en emotie...en dat mocht...
10 oktober was vandaag de geboortedag van onze vader!!!!
Vandaag hebben 2 zussen... onze moeder(85)...en ikzelf ...onze dierbare zus ...die helaas maar 18jaar is mogen worden...HER-begraven in het graf van onze vader....
Toch heel vreemd...het was eigenlijk een gewone begrafenis....ook met gewoon een kist....(een kartonnen doos behoort namelijk ook bij de mogelijkheden)
Wij met z"'n vieren...en de begrafenisondernemer erbij...
De kist werd ook gewoon naar beneden gelaten...en stonden we gewoon met elkaar te praten...
Over het leven van mijn zus...van vader...
Zeker voor onze oude moeder een heel teer gebeuren..maar het is een bijzonder dappere vrouw...Voordat we weg wandelden....sprak ze de woorden uit terwijl ze naar de kist in de diepte keek....""Wat een vreemde gedachte he....dat de plaats die nu nog over is....de plaats zal wezen...waar IK...kom te liggen...en dat je hier nu nog loopt...de levende...tussen de doden...""
Het was goed...een wandeling in de stralende zon...inderdaad wij levenden tussen de doden...
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 18:49

CORTAZAR588 schreef:
Wat christenen fout doen ?
nou als je houdt bij de Joodse kwestie is het vooral het nalaten wat erg is.

Kijk de individuele christen gaat het niet om.
Net als in de tweede wereldoorlog was er afgezien van een slap betoog helemaal niets.
En je hoeft niet naar Israel te gaan om die verhalen te horen.

Wat christenen hebben nagelaten te doen heeft geleid tot de wegvoering van 105.000 mensen.
Dat dit geen leuke boodschap is en jij en de hele gereformeerde club daar niets van wil horen, is niet ter zake doende.

Wat je ook aanvoert beste Harald , in Nederland zijn de meeste joden weggevoerd van alle Europese landen
en op een zeer goed georganiseerde wijze, waar de Duitsers jaloers op waren.

Maar dat schijnt geen feit te zijn wat indruk maakt ..........

Misschien als jouw familie erbij zat wel ?
En wie is dan verantwoordelijk ?
De Duitser of de meeheulende Nederlander ?

Weet je ?
Het evangeliseren van Joden is aanstootgevend juist om die reden ...
Dat zij zijn veroordeeld en vervolgd , door mensen die al dan niet de God van Israel zeggen te dienen ....
En die hun gaan vertellen dat zij verkeerd geloven en dat de christenen het weten.

Maar aangezien jij niet in die groep mensen zit , heb je gemakkelijk praten en zul je ook nooit contact met ze krijgen.

Want hun weerstand tegen de goy komt niet uit de lucht vallen.
Die is gebaseerd op 2000 jaar vernietigen , vervolgen en verjaging.
En ........als mens wordt je dan achterdochtig.

Als je wilt oordelen over hun , zul je met hun contact moeten maken zonder allerlei oordelen over wat ze moeten doen en niet doen.

Maar ook nu ziet de hele wereld toe hoe de Joodse bevolking van de Europese landen weer de pisang is.
En iedereen kijkt weg ....

Misschien is het wel zo , dat dit moet gebeuren , dat de Joden weer het mikpunt worden van de haat .... ik denk dat we dan heel dicht bij de wederkomst van Yeshua zijn.

Maar in de gereformeerde club gelooft men daar niet in, net als men ook Openbaring niet leest , want dat is te er en niet relevant

Wie zich tegen Israel keert , zal daarvan de consequenties ondervinden.
Of je het gelooft of niet , is niet belangrijk.

Het is duidelijk, de Joden zijn heilig, en de christenen haten de Joden, en geven de Joden overal de schuld van......

Als dat jou "vredig" laat slapen, heb je mijn zegen.
Is het dan wel de vraag of de wereld ook echt zo in elkaar zit...

Alles wat jij zegt is gelijk aan een verhaal wat ik ooit eens gehoord heb.
Of het ook zo gebeurt is weet ik niet.

Het verhaal gaat dat een aantal Rabbi's in een concentratiekamp zaten en wilden onderzoeken waarom ze daar zaten, waar ze dit aan te danken hadden. De Rabbi's hebben een rechtszaak opgezet, met rechters, een advocaat en een aanklager, en ze hebben God op de beklaagdenbank gezet, en de uitslag van de rechszaak was dat het God's schuld was dat dit ze overkwam. M.a.w. hun trof geen blaam, het lag aan God.

Who can I blame for my own misfortune.......
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:01

JOL252 schreef:
oeps... terwijl het daar nog niet eens om gaat... het gaat om iemand die ongewenst door jouw (t)huis heen banjert en je privacy schendt. Ik heb dit ook een keer meegemaakt en het heeft gewoon een tijdlang veel impact..

Dat heeft het zeker.....maar we hebben er achteraf ook wel lol om gehad. Mijn jongste had bij ontdekking de overburen erbij gehaald( super nette mensen) en stond hoofdschuddend mee te kijken toen ze de enorme "rommel"in zijn kamer zagen. Dat die stoute dief DAT gedaan had......Achteraf was zijn kamer de enige plek waar de dief niet geweest was Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:10

ROELANDE345 schreef:
hier ook boerenkool maar dan met zongedroogde tomaatjes en verse worst

Hier geen boerenkool maar zuurkool met ontbijtspek bij Qsje thuis
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:11

INGE721 schreef:
Dat heeft het zeker.....maar we hebben er achteraf ook wel lol om gehad. Mijn jongste had bij ontdekking de overburen erbij gehaald( super nette mensen) en stond hoofdschuddend mee te kijken toen ze de enorme "rommel"in zijn kamer zagen. Dat die stoute dief DAT gedaan had......Achteraf was zijn kamer de enige plek waar de dief niet geweest was Clown smiley Clown smiley

Lachende smiley haha, zou zo maar hier kunnen gebeuren.. hier is ook zo'n kamer waar ik met polstok af en toe een stapeltje schone was deponeer....
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:14

hahaha ik heb me werkelijk bescheurd om jouw stukje,geweldig!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:17

ANNETTE792 schreef:
dat mag toch niet, tv was toch ook duivels?

Moet je daarvoor dan tv kijken????
Ik hoorde....dat zelfs het blad Metro en Spits (en wie leest dat niet) de mededelingen van BZV helemaal beschrijven....dus ook de homo boer...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:26

Interview

Steef de Bruijn, adjunct-hoofdredacteur van het Reformatorisch Dagblad, kreeg maandag de volle laag van vele twitteraars na een column waarin hij Boer zoekt vrouw 'een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen en het homohuwelijk te promoten' noemt. Vandaag reageert De Bruijn: 'Ik hou van homo's, echt, maar heb er grote moeite mee als ze een relatie met elkaar aangaan.'

'Wekelijks worden vier miljoen mensen gehersenspoeld in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen. Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace en daarna door de indruk te wekken dat het volstrekt normaal is dat je als man een andere man zoekt om je leven mee te delen', schreef De Bruijn maandag.

Eng, walgelijk, bizar, 15de eeuws, ziek en achterlijk, klonk het veelvuldig op Twitter. Of zoals twitteraar Anne-Marie schrijft: 'Ik las het Reformatorisch Dagblad nog wel eens bij mijn oma, tranen met tuiten gelachen, maar dit is echt triest.'

Het Reformatorisch Dagblad voelde zich geroepen om te reageren op de sociale-mediakritiek en plaatste vandaag een interview met De Bruijn. 'Ik zou een arm willen slaan om elke homo die zich hierdoor gekwetst voelt. Als er afschuw doorklinkt in mijn woorden, is dat zeker niet naar hen persoonlijk bedoeld, maar doel ik op de homolobby.'

Maar toch zegt De Bruijn 'geen letter' terug te nemen van wat hij geschreven heeft. 'Ik heb homo's niet vergeleken met duivels, zoals sommigen twitterden. Ik zie de afbraak van het huwelijk, of dat nu het gevolg is van samenwonen of van de homolobby, als een list van satan, inderdaad. Hij probeert al vanaf het begin, toen God het huwelijk instelde, tweespalt te bewerken en Boer zoekt vrouw of Boer zoekt man past prima in zijn strategie. Dat zo'n programma massaal bekeken wordt, bewijst het succes daarvan.'

Ook ontkent De Bruijn dat hij het programma nooit zou hebben bekeken. In zijn eerste column schrijft hij: 'Over de inhoud kan ik weinig vertellen omdat ik niet bij die 4 miljoen Nederlanders hoor, maar van tijd tot tijd hoor ik anderen erover praten.' Vandaag zegt De Bruijn: 'Natuurlijk heb ik daar eerst naar gekeken voor ik erover schreef. Maar niet op zondag.'

Of hij met zijn repliek de angel uit de kritiek heeft getrokken valt te betwijfelen. Zoals twitteraar Piter het verwoordt: 'Als die Reformatorisch Dagblad-knul een arm om mij heen legt, krijgt 'ie een knal tegen z'n ......'

of: Als de Bond tegen het Vloeken nou ook eens zou schrikken van zo'n artikel in het Reformatorisch Dagblad.....(Marieke)

Tja,

Thomas, vreemd dat de hoofdredacteur van het RD satan zo goed kent dat hij zijn listen weet. Kennelijk heeft hij van satan meer verstand dan van zijn andersgeaarde medechristenen. Of van beiden niet, natuurlijk.

Bron: Trouw, 9 oktober 2012.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 10 oktober 2012, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:38

Ja echt super leuk stukje Je hebt gewoon talent!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:47

Laten we het er maar op houden dat hij van beiden geen verstand heeft.
Foei toch, dat hij gekeken heeft! Maar gelukkig niet op zondag…..
Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4643 4644 4645 4646 4647 4648 4649 ... 6194 Volgende
Pagina 4646 van 6194