| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 10:59
|
|
|
|
Geluk bestaat uit zoveel losse stukken dat er bijna altijd één ontbreekt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:02
|
|
|
|
| EDWIN451 schreef: | | Waar baseer je dat op? Ik lees mijn Bijbel en ik probeer inderdeaad zoveel mogelijk te toetsen. Ik ben echter nog niks tegengekomen wat m.i. onbijbels is. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je dit op baseert. |
ik heb al verschillende dingen aangegeven, maar heb je niet zo op gereageert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:24
|
|
|
|
12 dagen Turkije, 1125 foto's
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:39
|
|
|
|
als ie amando noir op heeft...dan ben ik niet meer te houden hahaha (nu niet allemaal meteen naar de winkel rennen he )
(en nee...ik verbeeld me niks hoor )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:41
|
|
|
|
|
nou? nou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:43
|
|
|
|
| SJAOULSKI206 schreef: | Broeder Harold, Het spijt om in je reacties continue anti-joodse denken te zien. Ook het afwezigheid van het wil om de Ogen te openen naar wat de Eeuwige heeft vast gesteld. Ik roep niemand om dingen die uit mensen zijn gekomen te onderhouden, maar G'ds Verordeningen te onderhouden. Als jij van mening bent dat wij als joden hebben het afgedaan voor de Eeuwige, dan is dat jou mening. Maar ik kan je vertellen dat het zeker niet de mening van de Eeuwige, Yeshua of Rabbi Sjaoul. Wat jij aanhaalt over Rabbi Sjaoul en dat hij wilde niet dat nieuwe gelovigen de wetten volgenden, dat was om het geloven niet moeilijker te maken voor hun met de hoop dat zij door liefde steeds meer dorst zullen hebben naar de Eeuwige en Zijn Woord en deze gingen volgen. Maar helaas door Keizer Constantijn is dat helemaal te niet is gedaan. De feestdagen en Sjabbat zijn niet de enige punten waar de gelovigen uit de volken naar terug moeten maar eigenlijk ALLES WAT GESCHREVEN IS. Ik geef die aan als voorbeeld omdat ze helder en duidelijk zijn voor iedereen. Maar ik kan zo met jou iedere vers van de Bijbel doornemen en wijzen waar de Romeinse kerken de mist in zijn gegaan en niet meer de Eeuwige erin volgen. Maar dat ga ik niet op een forum doen. Ook ga ik het niet doen met iemand die niet open staat naar Het Woord van de Eeuwige en alleen gelooft in de vervangingsleer. Dit doet mij pijn, en ik zal voor je bidden dat de Eeuwige je ogen mag Openen zodat je Zijn Heilige Waarheid kan zien. Met Zijn Zegen en Liefde laat ik je bij deze en ik zal voor je bidden, Sjalom Lecha w le Nafsjecha B'Sjem Adonai Yeshua, Amen Sjaoul |
Dan lees je mijn reacties toch niet goed, want ik ben niet anti-Joods en ik ben ook geen aanhanger van de vervangingsleer.
De Joden hebben niet afgedaan, ze hebben nog steeds het eerst geboorterecht, dat hebben wij hun niet afgepakt of afgetroggeld, en dat kunnen wij ook niet, iets wat God geeft kunnen wij niet afpakken. In mijn reactie heb ik veel eerder de situatie in het kort van het Joodse volk vermeld die opliep tot het kruis, en dan specifiek hoe de Joden met God en zijn geboden omgingen, en wat daar mis aan ging. Maar daarbij denk en spreek ik niet anti-Joods, in hun situatie had ik het zelfde gedaan, ik kan mij nergens op beroepen dat ik beter ben dan een Jood, we zijn beide zondaren, en hebben beide God’s genade even hard nodig. Er is wel een verschil tussen de Joden die Jezus aanvaarden, en de Joden die Jezus niet aanvaarden, Wie Jezus aanvaard, kan zich op Hem beroepen, Wie Jezus niet aanvaard valt onder de wet.
En wat betreft van wat je zegt wat wij verder hebben afgedaan, en naar toe moeten terugkeren, waarom moet dat? In mijn beleving vanuit de bijbel is het enkel geloof, hoop en liefde in God die tot behoud leid. Want vanuit de liefde doe je graag wat God wil, en niet speciaal omdat dat toevallig in de bijbel staat. Dat heb je zelf een paar reacties terug ook uitgelegd, en daar ben ik het helemaal mee eens. God wil dat wij ons elke dag zo op Hem richten als Hij dat naar ons ieder persoonlijk doet, en niet dat wij dat buiten de normale dagen extra op God richten op feestdagen en de Sjabbat. Dat maakt het voor mij in elk geval niet uit op wat voor dag ik mij op God richt, ik heb het elke dag te doen.
Eigenlijks snap ik niet echt wat je fout ziet in de katholieke kerk, en de kerken die er na de reformatie kwamen, We richten ons in geloof, hoop en liefde op God, en vanuit dat geloof en de liefde voor God doen wij wat Hij graag wil, met vallen en opstaan, dat dan weer wel. In geloof, hoop en liefde, en de grootste is de liefde. Maar dat zal voor jou toch niet anders zijn, of vind je dat er meer nodig is tot je behoud dan geloof hoop en liefde in het offer van Jezus vlees en bloed? Vind je dat jij naast Jezus offer ook voor je eigen behoud moet werken?
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 15:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:57
|
|
|
|
Nou, blond haar, blauwe ogen, en grote bonbonnella's Anita412. Toch???
Mannen ? ? ? ? ? ?

Rest volgt nog.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 12:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:17
|
|
|
|
| HEIDE115 schreef: | ik heb nog een mooie spiegel,
k'heb er pas 1 keer in gekeken..nee die barst zat er al in  |
Spiegel gewoon effe omdraaien Heide....dat scheelt je ergernissen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:23
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ja zeg, jullie zijn toch die-hard picknickers tegenwoordig? Regenpak en kaplaarzen aan en gaan
(Natterman en Vicks gaan goeie zaken doen volgende week ) |
Hmmm....dan worden mijn boterhammetjes net vissen-deeg....en vissen....dat doe ik alleen achter het net!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | 12 dagen Turkije, 1125 foto's  |
Oeps! dat is zo'n 100 foto's per dag! Heb je verder nog iets van Turkije gezien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:36
|
|
|
|
Ook namens mij bedankt voor de tip Pieter! Ik ben als alleenstaande vrouw ook best angstig, ook in dit huis is al 2 maal ingebroken (bij de vorige bewoners), ik ga vanmiddag nog naar de bouwmarkt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:48
|
|
|
|
|
Mooi gedicht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:51
|
|
|
|
whahahaha ja schitterend he,die uitdrukking van haar,echt geweldig!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:57
|
|
|
|
| HEIDE115 schreef: | ik heb nog een mooie spiegel,
k'heb er pas 1 keer in gekeken..nee die barst zat er al in  |
Scherven brengen geluk.....ik zou die spiegel zelf houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:00
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | als ie alleen maar over zn werk kan praten, vooral als ie schapenboer is. zo'n date had ik een keer |
Haha, die heb ik ook eens gehad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:04
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | het gaat niet over eerste date, maar waar je op afknapt bij mannen en eh met jou wil ik niet daten omdat er iedere maandag bij jou 7 witte onderbroeken aan de waslijn hangen.  |
Tip 1: niet meer op maandag de was doen Tip 2: alles in de droger mikken ( en hopen dat alles tot een lekker maatje krimpt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:07
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | yeahhhhhh een echte man groter als mij, met mooie ogen en borsthaar en een leuke lach zo eentje als je die ziet dat je denkt yeahhh en verlegen van word en ik me dan ineens heel klein voel als hij je een hand geeft dat je het gevoel hebt dat je over de aarde zweeft en eentje die je makkelijk effe optilt omdat zijn spieren zo sterk zijn  |
Hellup, bij mij gaat hij dan door zijn rug maar ik ben ook wel van de beharing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:13
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | is er al iemand die een party tent mee gaat nemen? anders worden we zo nat en koud iiiiiiiiiieks  |
joost500 is zo goed zijn garage af te struinen en een partytent mee te nemen, maar ik zou graag zien dat er meerdere mensen een partytent meenamen............zijn er nog meer mensen die er één hebben staan?
en een extra bbq is ook wel zo prettig!
tot morgen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:16
|
|
|
|
Ik kom toch niet. Heb een date
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:16
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 13 oktober voor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6) xabia, 48 jaar, regio belgie joelle246, 52 jaar, regio 070 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sabine999, 26 jaar, regio 0342 qjes546, 44 jaar, regio 035 anna415, 36 jaar, regio 0546 jochebed148, 51 jaar, regio 0182
willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3) Harald940, 37 jaar, regio 038 jesse968, 36 jaar, regio 078 johanurd092, 36 jaar, regio 0521 gert844, 60 jaar, regio 0184 Herman, regio 033 Pleun, regio 0355 joost500, regio 595, 48 jaar pieter619, regio 0514, 58 jaar rob, regio.. , ... jaar
BBQ wordt meegenomen door;
- qsjes - anna415 ov - -
houtskool wordt meegenomen door; - anna415 - -
feesttent wordt meegenomen door; - pieter619 -
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:18
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Ja, inderdaad, keuzes, en dan gaat het gezin toch voor.
Ik zal eens kijken of er een duif jou kant op gaat, dan levert die de shoarma bij je af. |
de afspraak is zonet gecanceld, harald; dus je hebt je duifje niet nodig...... ik hoop er ook te zijn morgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik zou nog willen weten wie er een BBQ meeneemt, en wie er een feesttent heeft staan voor een eventuele regenbui. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:24
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | dames...wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk bij of aan een man? Qua karakter,qua uiterlijk?  |
leiderschap en lengte vooral, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:25
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ja zoiets , blijkbaar moet ik iets hebben om tegen aan te kijken, en om naar te kijken en als hij praat moet het me boeien. |
Ik kreeg een brief dat ze binnenkort bij mij aan het werk gaan Petra..... Jammer wel dat ze er zijn op tijden dat ik er ook niet ben.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:30
|
|
|
|
Geen uitsmijter...ook al is het vrijdag...
Het blijft een verrassing...andere tafel...andere stoelen...en een hele goede kokkin!!!!! En ik mag gast zijn....heerlijk!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 15:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik kreeg een brief dat ze binnenkort bij mij aan het werk gaan Petra..... Jammer wel dat ze er zijn op tijden dat ik er ook niet ben.....  |
ha ha neem jouw wel waar, moet toch veel na de stad binnenkort
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 15:16
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | schuine taal  |
Hahahaha, ja, dat ja.....maar stiekem bedoelde ik toch iets anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 15:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik kreeg een brief dat ze binnenkort bij mij aan het werk gaan Petra..... Jammer wel dat ze er zijn op tijden dat ik er ook niet ben.....  |
maar eh ze beginnen vroeg hoor was het nou 8 uur? of 7 uur? dus als je geluk hebt begin je de dag met een blikje mannen en bij mij in de brief stond tot 4 uur, maar soms werken ze wat door
ach zelf als ze zon maf buideltasje zouden hebben, of witte sportsokken.... dan gooi je die toch gewoon stiekemis een keer weg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 15:19
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Tip 1: niet meer op maandag de was doen Tip 2: alles in de droger mikken ( en hopen dat alles tot een lekker maatje krimpt)  |
nee joh de idiale onderbroek van een man is zon boxer, niet te strak, zo eentje die je in de winter kan jatten dat je een lekkere warme onderbroek hebt als het buiten vriest en koud is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 15:24
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Nou, blond haar, blauwe ogen, en grote bonbonnella's Anita412. Toch???
Mannen ? ? ? ? ? ?

Rest volgt nog. |
ha ha ha leuk anita412
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|