| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:41
|
|
|
|
Voel je bepaalde waarheden of onzinnigheden in je maar kun je ze niet makkelijk uiten in lange ingewikkelde volzinnen, voel je dichterlijke inspiratie, neem je even pauze tussen alle zware onderwerpen in, kun je moeilijke onderwerpen samenvatten in elf woorden, dan hier de oplossing:
Maak een vijfje:
Dit is de vorm:
1 12 123 1234 1
bijv.:
vijfje twee woorden hier drie erbij en dan nog vier klaar
vandaag de zorgboerderij creatief bezig zijn slecht weer lekker binnen genieten
avond uurtje cm nog even chatten maar niet te lang rust
SUCCES!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:45
|
|
|
|
Wraps tandoori
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:46
|
|
|
|
| HEIDE115 schreef: | mijn vriezer heeft vaak ijsvorming,en druk soms het deurtje wat open. Is daar wat aan te doen?
of is dat gewoon nieuwigheid?  |
Vraagje: is je vriezer echt nieuw? Zo ja, dan kan je thermostaat verkeerd afgesteld staan. Kwestie een monteur laten komen(garantie) is in tien minuten gefikst. Komt tegenwoordig vaker voor. Ook bij mij dus.
Bij een oude vriezer kunnen de rubbers versleten zijn, waardoor er warme lucht binnenkomt en condenseert. Nw. plaatsen dus.
Of minder oliedom zijn en geen warme eieren meer in de vriezer doen.
Laatst aangepast door
|
MAMY994
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 20:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja lees mijn reactie daar maar ik zit dichtbij maar blijf lekker in mijn huissie  |
Oh........en dan nodig je ze niet gewoon ff bij jou thuis uit, Erika? .......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:49
|
|
|
|
|
Een individu overleeft niet zonder de gemeenschap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:53
|
|
|
|
|
De gemeenschap overleeft niet zonder het individu.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:54
|
|
|
|
WAT GIJ NIETWILT DAT U GESCHIED, DOE DAT ZO OOK EEN ANDER NIET
Natuurlijk zal iemand die geen christen is gemakkelijk in staat zijn om iemands leven te beëindigen.
Jezus is hier gekomen om het Leven te geven, met welk recht zouden wij het iemand mogen afnemen?
God mag straffen en deed dat ook in het oude testament bijv. alle eerstgeborenen in Egypte, maar wij hebben dat recht niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:58
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | WAT GIJ NIETWILT DAT U GESCHIED, DOE DAT ZO OOK EEN ANDER NIET
Natuurlijk zal iemand die geen christen is gemakkelijk in staat zijn om iemands leven te beëindigen. Jezus is hier gekomen om het Leven te geven, met welk recht zouden wij het iemand mogen afnemen?
God mag straffen en deed dat ook in het oude testament bijv. alle eerstgeborenen in Egypte, maar wij hebben dat recht niet. |
Is iemand die geen christen is gemakkelijk in staat om iemands leven te beeindigen? En dat is ook nog natuurlijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VLINDER253
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:05
|
|
|
|
HEER WIJS MIJ UW WEG heer wijs mij uw weg en leid mij als een kind dat heel de levensweg slechts in U richting vindt Als mij de moed ontbreekt om door te gaan troost mij dan liefdevol
HEER leer mij uw weg die zuiver is en goed UW woord is onderweg als een lamp voor mijn voet ALS mij het zicht ontbreekt het donker is leid mij dan op uw weg de weg die eeuwig is
HEER leer mij uw wil aanvaarden als een kind dat blindelings en stil U vertrouwt vrede vindt ALS mij de wil ontbreekt UW weg te gaan spreek door uw WOORD en GEEST mijn hart en leven aan
HEER toon mij uw plan maak door uw GEEST bekend hoe ik u dienen kan enn waarheen u mij zendt ALS ik de weg niet weet de hoop op geef oon mij dat Christus heel mijn weg gelopen heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:16
|
|
|
|
doodstraf amnesty international is erop tegen hoe ziet God dit? ongerechtigheid
denken problemen oplossen beter uit inspiratie hersenspinsels menselijke gedachtenkronkels hopeloos mediteren
dood is iedereen niet in Christus zo zegt de Bijbel amen
doodstraf voor dode? beter levend maken door God's levende Woord gerechtigheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:18
|
|
|
|
- liefde. - waardering. - een aantrekkelijke vrouw. - betrouwbare vrouw. - wil huiselijkheid. - een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier. - een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart. - een vrouw als hun steun en toeverlaat. - een vrouw die zich kan beheersen. - Man terughoudender in bed dan vrouwen.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 21:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:21
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | De gemeenschap overleeft niet zonder het individu. |
ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:23
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Absoluut vrouwelijk en ......denk ik. 
 |
uh?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:24
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Bent u niet te oud voor hem?  |
is in he, een jongere man, moet kunnen, gewoon ervoor gaan willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:25
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | - liefde. - waardering. - een aantrekkelijke vrouw. - betrouwbare vrouw. - wil huiselijkheid. - een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier. - een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart. - een vrouw als hun steun en toeverlaat. - een vrouw die zich kan beheersen. - Man terughoudender in bed dan vrouwen. |
succes met zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:27
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | WAT GIJ NIETWILT DAT U GESCHIED, DOE DAT ZO OOK EEN ANDER NIET
Natuurlijk zal iemand die geen christen is gemakkelijk in staat zijn om iemands leven te beëindigen.
Jezus is hier gekomen om het Leven te geven, met welk recht zouden wij het iemand mogen afnemen?
God mag straffen en deed dat ook in het oude testament bijv. alle eerstgeborenen in Egypte, maar wij hebben dat recht niet. |
Vind het een moeilijk iets, in bepaalde gevallen pieter.Diep in me hart ben ik dus in bepaalde gevallen voor, gelukkig ben ik geen rechter, hoef ik die keuze over anderen mensen niet te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:33
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Is iemand die geen christen is gemakkelijk in staat om iemands leven te beeindigen? En dat is ook nog natuurlijk? |
ja om je zelf of je kinderen te verdediggen wel, heb zelf ooit met een mes tegenover iemand gestaan, was of hij ging weg of mezelf en me kinderen verdedigen. ik weet van mezelf dat ik had aangevallen als hij toen niet was weggevlucht, ook nooit veroordeling om gehad, politie zei, was zelfverdediging, is oké. En ik weet van mezelf als ik in dezelfde positie zou komen , ook al ben ik cristelijk, ik me kinderen zou verdedigen. Of het juist is, ???? maar een mens kan doden in bepaalde omstandigheden. Wat zou jij doen als iemand je echt aanvalt? verdedig je niet? keer je de andere wang toe? en wat zou je doen als het ook een gevaar voor je kinderen is???? Misschien schrik je dan van jezelf, waar toe je dan in staat bent, met de hoop dat je nooit niet voor zo,n keuze komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:33
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | succes met zoeken  |
Wie zoekt zal vinden!!!
Was al eerder gelukt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:35
|
|
|
|
Nou, ik hoor het al, als ik aan al die wensen moet voldoen..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:38
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Wie zoekt zal vinden!!!
Was al eerder gelukt  |
zijn wel goede eigenschappen in een vrouw die je zoekt.
als ik eerlijk ben zonder humor.... wat zoek ik in een man eerlijkheid, trouw, cristelijk, denk ik de belangrijkste drie das het belangrijkste, en verder je word vaak verliefd op iemand heel anders als verwacht, dus niet echt eisen lijstje, en aantrekkelijkheid, soms vind je iemand aantrekkelijk, die anderen niet aantrekkelijk vinden, kwestie van chemie denk ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:39
|
|
|
|
Om even weer om topic te komen, hoe begrijpelijk het is als je jzelf wilt verdedigen, de stelling is of het goed zo zijn om in extreme gevallen weer de doodstraf in te voeren. De politie heeft vrijwel geen gezag meer. Zou de doodstraf een middel kunnen zijn om Nederland weer veiliger te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:40
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Vanavond komt op Ned. 3 Collegetour, daar wordt de Hakkelaar geïntervieuwd door studenten. |
eh alleen al de naam hakkelaar, wil noggeneens niet weten wat hij gedaan heeft en wat zijn redenen zijn en hoe zon man denkt. liever houd ik me met het licht bezig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:40
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ja om je zelf of je kinderen te verdediggen wel, heb zelf ooit met een mes tegenover iemand gestaan, was of hij ging weg of mezelf en me kinderen verdedigen. ik weet van mezelf dat ik had aangevallen als hij toen niet was weggevlucht, ook nooit veroordeling om gehad, politie zei, was zelfverdediging, is oké. En ik weet van mezelf als ik in dezelfde positie zou komen , ook al ben ik cristelijk, ik me kinderen zou verdedigen. Of het juist is, ???? maar een mens kan doden in bepaalde omstandigheden. Wat zou jij doen als iemand je echt aanvalt? verdedig je niet? keer je de andere wang toe? en wat zou je doen als het ook een gevaar voor je kinderen is???? Misschien schrik je dan van jezelf, waar toe je dan in staat bent, met de hoop dat je nooit niet voor zo,n keuze komt. |
Het gaat mij erom dat hier de suggestie gewekt wordt, dat het voor iemand die geen christen is, het gemakkelijker is om iemands leven te beëindigen dan voor iemand die wel christen is. Ook mensen die geen christen zijn hebben normen en waarden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:41
|
|
|
|
jol schreef:
ook niet
ik schrijf:
wel ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:43
|
|
|
|
| HERMA135 schreef: | Om even weer om topic te komen, hoe begrijpelijk het is als je jzelf wilt verdedigen, de stelling is of het goed zo zijn om in extreme gevallen weer de doodstraf in te voeren. De politie heeft vrijwel geen gezag meer. Zou de doodstraf een middel kunnen zijn om Nederland weer veiliger te maken. |
Nee, denk ik niet, tenzij je voor kleine misdaden iedereen de doodstraf wil geven, zwaardere straffen schrikt wel bepaalde criminelen af denk ik. Wij trekken bv pedofielen aan, omdat onze straffen stellen niet veel voor toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:45
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Oh........en dan nodig je ze niet gewoon ff bij jou thuis uit, Erika? .......  |
Ik ben wel goed maar niet gek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | haha... wat ben je weer lekker voorspelbaar  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:46
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Het gaat mij erom dat hier de suggestie gewekt wordt, dat het voor iemand die geen christen is, het gemakkelijker is om iemands leven te beëindigen dan voor iemand die wel christen is. Ook mensen die geen christen zijn hebben normen en waarden |
Sorry dan lees je het verkeerd, of begrijp je me woorden verkeerd, cristelijk of niet, als het om zelf verdediging gaat , bij mij dan, verdedig ik , ook als de ander het dan misschien niet overleeft. Er staat wel in de bijbel, gij zult niet doden... moeilijk iets, waar ik me als cristen niet aan zou houden denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:50
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | Sorry dan lees je het verkeerd, of begrijp je me woorden verkeerd, cristelijk of niet, als het om zelf verdediging gaat , bij mij dan, verdedig ik , ook als de ander het dan misschien niet overleeft. Er staat wel in de bijbel, gij zult niet doden... moeilijk iets, waar ik me als cristen niet aan zou houden denk ik. |
ik bedoelde niet jouw woorden.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:52
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | zijn wel goede eigenschappen in een vrouw die je zoekt.
als ik eerlijk ben zonder humor.... wat zoek ik in een man eerlijkheid, trouw, cristelijk, denk ik de belangrijkste drie das het belangrijkste, en verder je word vaak verliefd op iemand heel anders als verwacht, dus niet echt eisen lijstje, en aantrekkelijkheid, soms vind je iemand aantrekkelijk, die anderen niet aantrekkelijk vinden, kwestie van chemie denk ik.... |
Het lijstje lijkt ideaal, maar niemand is perfect. Het is wel goed om bewust te zijn wat ideaal is, om te kunnen verstaan van hoe en waarom...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 21:54
|
|
| Naar boven |
|
|