| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ha, dan zal het met mij vast wel oke zijn , heb vanmiddag 3,5 uur in de regen gestaan.  |
Perfecte gristen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:20
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | hé, hand voor je mond, bah  |
Dat icoontje hebben ze niet op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En nu wil je graag dat iedereen hier gaat schrijven wat ze vandaag vergeten is met boodschappen doen?
CHIPS GLANSSPOEL MIDDEL VOOR DE VAATWASSER |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:24
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | waarom wordt er bij een profiel ook je mail-response getoond?
die staat bij mij op 40% geloof ik, de indruk zou kunnen ontstaan dat je regelmatig niet reageert op mailtjes
maar niet alle mail behoeft antwoord, als je bv iemand feliciteert ergens mee en die bedankt jou daarvoor dan hoef je daar niet meer op te antwoorden  |
Je kunt bedanken voor het bedanken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:28
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | waarom wordt er bij een profiel ook je mail-response getoond?
die staat bij mij op 40% geloof ik, de indruk zou kunnen ontstaan dat je regelmatig niet reageert op mailtjes
maar niet alle mail behoeft antwoord, als je bv iemand feliciteert ergens mee en die bedankt jou daarvoor dan hoef je daar niet meer op te antwoorden  |
ja klopt had ik eerst ook en kreeg daar toen weer een nare vraag over zo van jij beantwoord je mails niet he. Nu probeer ik dus maar na een bedankje te reageren zo van graag gedaan. Maar ja soms kan dat echt niet nu sta ik dus op 65%
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:32
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Lezend wat je zoal op het forum zet, laat je zien dat je van goede wil bent en beslist niet asociaal. Ik snap wel dat jij het je afvraagt (dat heeft zo zijn reden), maar neem toch van mij aan, je treft geen blaam, ondanks wat een ander daar overzegt ( ik had er eigenlijk bij die reactie een knipoog bij willen zien, om aan tegeven dat het een geintje was). |
oe en dat snacht om 4 u?? nog even opblijven en je kon meteen door naar de kerk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 09:52
|
|
|
|
Zondag 14 Oktober, Psalm 119: 17-24; Gast en vreemdeling.
Je mag gerust aannemen dat deze lange psalm, die het geheim van de Thora bezingt, gezongen is in de ballingschap, in Babel. Wie weet is dit lied daar zelfs geboren. Dat zou in elk geval verklaren waarom de dichter van de psalm zichzelf als een vreemdeling op aarde beschouwt. Als Israël ooit dat gevoel had, dan wel daar in dat verre Babel, aan de oevers van de Eufraat en de Tigris. Jeruzalem verwoest, het volk gedeporteerd, de hemel gesloten – o God, laat ons niet alleen! Ik voel me zo ontheemd, zo eenzaam, een vreemdeling. Dat is een gevoel waar wij lang niet altijd last van hebben. Wij voelen ons aardig thuis, in ons eigen landje. Zo af en toe eens op vakantie, dat is leuk. Maar je bent toch altijd weer blij als je terug bent, gezond en wel in het vaderland. We zijn niet voor niets trots op ons eigen landje, blij met ons eigen huisje. Een vreemdeling? Ben je mal, ik voel me heel happy, hier in Holland! Ik wil aan dat gevoel van dankbaarheid niets afdoen, maar er toch een klein vraagtekentje bij plaatsen. Besef ik nog wel dat ik hier maar een tijdelijke woning heb? Ik woon hier niet. Ik mag hier logeren. Mijn rust is elders. Mijn huis is bij de Heer. Die wonderlijke hunkering naar iets anders, een ander huis, een ander land, is niet zomaar een begrijpelijk verlangen eens lekker op vakantie te gaan. Het is feitelijk een diepgeworteld heimwee. Wij verlangen werkelijk naar iets anders, naar een land waar het leven tot in de kern goed is, volkomen, volmaakt goed. En daarom is het nog niet zo kwaad je hier op aarde vreemdeling te weten en je zo af en toe ook vreemdeling te voelen. Wij zijn op weg naar huis!
Zegen uw knecht die Gij uw wil gebiedt. Ontvouw de wet die Gij ons openbaarde. Open mijn oog, zodat het helder ziet, dat ik wonderen van uw wet ontware. O Heer, verberg mij uw geboden niet: ik ben een gast en vreemdeling op aarde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:21
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Lezend wat je zoal op het forum zet, laat je zien dat je van goede wil bent en beslist niet asociaal. Ik snap wel dat jij het je afvraagt (dat heeft zo zijn reden), maar neem toch van mij aan, je treft geen blaam, ondanks wat een ander daar overzegt ( ik had er eigenlijk bij die reactie een knipoog bij willen zien, om aan tegeven dat het een geintje was). |
na ja dat zeg je, goede wil en god verandert het hart van mensen, dan denk je dat je goed bezig bent, maar stond bij die kassa en ben wat ziek en dacht eh ik moet zo overgeven, dus wou snel na buiten, later ga ik terug na een bankje in de winkel om me boodschappen effe goed te doen en effe op dat bankje te zitten. kijk na al die mensen die stonden te wachten, rijen vanaf de diepvries... ha ha. en dan zie ik mensen staan en dacht eh die voelden zich misschien ook wel effe ziek of zo, egoisme overheerst toch, beter had ik eerst gekeken of er niet iemand was die zich nog belabberde voelde en voor gelaten, dan denk je dat je bezig ben als best wel een goed mens.....maar steeds kom je je zelf toch vaak tegen.En weet je heb daar best effe gezeten om bij te tanken voor ik weer na huis moest, en dan zie je al die mensen en jee warom is bijna iedereen sjagrijnig om even te moeten wachten, een winkel vol met decadent eten, merendeel kwam sjagrijnig en gehaast over en dan zie je een man, in de bloei van zijn leven, slecht verzorgd met trillende handen bier kopen, een oud iemand die amper op zijn benen kan staan en dacht ik echt jee wat hebben die mensen jezus hard nodig en wie ben ik dat ik ze voor ging? Hetw as alsof god me liet zien van eh petra jij denkt dat je het moeilijk heb, met griep boodschappen doen, kijk es na al het leed van die mensen .en het overweldigde me wat ik zag, beetje moeilijk uit te leggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:22
|
|
|
|
Wederom was het eten heerlijk.... Pieter en zijn harem hebben zich prima vermaakt veel gelachen en lekker bij gepraat... Het dorp kan lekker smeuïge verhalen gaan verspreiden  Zitten we in de auto op de terug weg, opeens heel druk op de weg iedereen remmen leek op file... klinkt er achter uit de auto ow alcohol controle zeker ja vast en zeker midden op de snelweg maar goed de dame in kwestie had aan de wijn gezeten dus die zullen we de schuld er maar van geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:22
|
|
|
|
en nee visser, jou zal ik niet voor laten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:23
|
|
|
|
Hey Hannah,
Van harte gefeliciteerd met he 40 ste verjaardag... Gisteren al op de hei gevierd en nu thuis lekker verder zeker. Fijne dag gewenst.
Groetjes Erika
[/quote][/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | gesmaakt? Alles opgegeten? Nu lekker uitbuiken? Pieter en Annette tevreden? Tof. |
Duitsland eten heerlijk weer veel gelachen Pieter en zijn harem super!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:29
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Even een hart onder de riem beste dames, gewoon een aardigheidje.
Een huisvrouw, lieve mensen, is de spil van haar gezin. Zij is als eerste wakker en slaapt als laatste in. Is zij een dagje stappen, dan jammert heel de troep. Want niemand kan haar missen.... ,,Toch heeft zij geen beroep!??
Zij tovert met de centjes, en brengt de kinders groot. Droogt tranen en snuit neusjes, is net een 1000-poot. Als iedereen de griep heeft, verpleegt zij heel de troep. Loopt zelf van de koorts te bibberen.... ,,Toch heeft zij geen beroep!??
Zij is een troost der kleinen, en vaders grootste schat. Het aanrecht is haar altaar, de pan haar wierookvat. Zij is in het drukke leven, het rustpunt voor haar troep. Haar wapenspreuk is ,,DIENEN??.
HUISVROUW S`ochtendsvroeg maak ik het ontbijt Manlief gaat werken en heeft weinig tijd Zoonlief roept van boven aan de trap "ik wil geen brood, maar ik wil pap," De wasmachine draait,de stofzuiger loopt Tussendoor geen rust, wat ik wel had gehoopt
De bedden opmaken, de kamer stoffen Ik loop inmiddels al op m`n sloffen De deurbel gaat, weer iemand aan de deur Of ik mee wil doen aan een of ander gekeur Gauw naar de bank, het geld is op Dan naar de winkel, wat schaft de pot?
De hond uit laten, niet vergeten Mijn schoenen zijn al helemaal versleten Gauw gaan koken, manlief komt thuis Ploft neer op de bank, zit voor de buis Roept om zijn sloffen en vraagt spontaan; En wat heb jij de hele dag gedaan??? |
Dank je wel  Maar het is ook een mooi gedicht waar zeker waarheid insteekt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:31
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Je kunt bedanken voor het bedanken  |
Reageren dus om je mailrespons omhoog te krijgen Ik reageer bijna op elk mailtje en ook ik kom niet hoger dan 88 % dus dat respons is natte vinger werk volgens mij anders had ik op 95 gestaan Maar ja als je de honderd wilt halen dan heb je dus altijd het laatste woord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:40
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Even een hart onder de riem beste dames, gewoon een aardigheidje.
Een huisvrouw, lieve mensen, is de spil van haar gezin. Zij is als eerste wakker en slaapt als laatste in. Is zij een dagje stappen, dan jammert heel de troep. Want niemand kan haar missen.... ,,Toch heeft zij geen beroep!??
Zij tovert met de centjes, en brengt de kinders groot. Droogt tranen en snuit neusjes, is net een 1000-poot. Als iedereen de griep heeft, verpleegt zij heel de troep. Loopt zelf van de koorts te bibberen.... ,,Toch heeft zij geen beroep!??
Zij is een troost der kleinen, en vaders grootste schat. Het aanrecht is haar altaar, de pan haar wierookvat. Zij is in het drukke leven, het rustpunt voor haar troep. Haar wapenspreuk is ,,DIENEN??.
HUISVROUW S`ochtendsvroeg maak ik het ontbijt Manlief gaat werken en heeft weinig tijd Zoonlief roept van boven aan de trap "ik wil geen brood, maar ik wil pap," De wasmachine draait,de stofzuiger loopt Tussendoor geen rust, wat ik wel had gehoopt
De bedden opmaken, de kamer stoffen Ik loop inmiddels al op m`n sloffen De deurbel gaat, weer iemand aan de deur Of ik mee wil doen aan een of ander gekeur Gauw naar de bank, het geld is op Dan naar de winkel, wat schaft de pot?
De hond uit laten, niet vergeten Mijn schoenen zijn al helemaal versleten Gauw gaan koken, manlief komt thuis Ploft neer op de bank, zit voor de buis Roept om zijn sloffen en vraagt spontaan; En wat heb jij de hele dag gedaan??? |
ha ha mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 11:01
|
|
|
|
Je kan dán altijd nog even vragen of je moet helpen met de restjes taart op te eten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 11:04
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | en nee visser, jou zal ik niet voor laten  |
Dat zullen we dan nog wel eens zien. Dames gaan voor , als heren geweest zijn , toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 11:47
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | na ja dat zeg je, goede wil en god verandert het hart van mensen, dan denk je dat je goed bezig bent, maar stond bij die kassa en ben wat ziek en dacht eh ik moet zo overgeven, dus wou snel na buiten, later ga ik terug na een bankje in de winkel om me boodschappen effe goed te doen en effe op dat bankje te zitten. kijk na al die mensen die stonden te wachten, rijen vanaf de diepvries... ha ha. en dan zie ik mensen staan en dacht eh die voelden zich misschien ook wel effe ziek of zo, egoisme overheerst toch, beter had ik eerst gekeken of er niet iemand was die zich nog belabberde voelde en voor gelaten, dan denk je dat je bezig ben als best wel een goed mens.....maar steeds kom je je zelf toch vaak tegen.En weet je heb daar best effe gezeten om bij te tanken voor ik weer na huis moest, en dan zie je al die mensen en jee warom is bijna iedereen sjagrijnig om even te moeten wachten, een winkel vol met decadent eten, merendeel kwam sjagrijnig en gehaast over en dan zie je een man, in de bloei van zijn leven, slecht verzorgd met trillende handen bier kopen, een oud iemand die amper op zijn benen kan staan en dacht ik echt jee wat hebben die mensen jezus hard nodig en wie ben ik dat ik ze voor ging? Hetw as alsof god me liet zien van eh petra jij denkt dat je het moeilijk heb, met griep boodschappen doen, kijk es na al het leed van die mensen .en het overweldigde me wat ik zag, beetje moeilijk uit te leggen. |
Petra hou op met je schuldig te voelen!Je mag best eens naar jezelf kijken en voor jezelf opkomen en zelfmedelijden is niet erg zolang je er niet in wegzinkt.........kop op,je voelde je niet goed,misschien had die boze man net een rekening in de bus gekregen..........het liep zo,klaar!
Leanne,die vandaag maar weer eens naar een jarige gaat.......de directe (schoon)familie zit op dit moment op 70 personen(en de volgende zijn al onderweg )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:03
|
|
|
|
Hannah, gefeliciteerd met je 40e verjaardag! Ik wens je een fijne dag toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:05
|
|
|
|
|
Hannah,an mij ook van harte gefeliciteerd met je 40STEverjaardag!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:21
|
|
|
|
Wat een ellende Anna! Eh....ik kan wel een druppie Dreft afwasmiddel sturen hoor...maarre.....dan moet je wel zelf afwassen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:24
|
|
|
|
Ik kwam door en door nat, koud, half bevroren uit de kerk....wat smaakt er dan lekkerder dan andijviestampot met uitgebakken spekkies en een likkie tomatenketchup erover!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:26
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=oJQM5xBaRXI ook namens Beau, die terwijl ik dit typ ff zijn grote kop onder mijn arm drukt ik, zo van ff aandacht (rechtsboven aan het wittetekstvak het zwarte kruisje aankliken, die betere versie schijnt wat anders te zijn)
Dus sa, tige lokwinske mei dyn jierdei, oteweldesalnieteminnietegenstaandehetfeitikmaarzeggenwil, vanharte gefeliciteerd nog vele jaren in goede gezondheid en Gods zegen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 14 oktober 2012, 22:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:29
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Ik kwam door en door nat, koud, half bevroren uit de kerk....wat smaakt er dan lekkerder dan andijviestampot met uitgebakken spekkies en een likkie tomatenketchup erover!  |
Wat dan lekkerder smaakt? Varkensvlees met champignongroomsaus met doppertjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:32
|
|
|
|
Zit ik in de kerk, de dienst begint bijna, word ik van achter op mijn schouder getikt.....heb je al werk? Ik weet een baantje voor je..... Dan komt de dominee binnen....en groet ons uit naam van Hem....die alles ziet en weet.....Hij zag vast ook dat voorgaande.... Wat is het fijn om bij een kerk te horen....fijn dat al die mensen zo meeleven, zo met je begaan zijn! Een niet gelovige vriendin van mij zei eens: wat zoek je daar toch in die kerk....ik heb het geprobeerd uit te leggen: dat van 1 Corinthe 13 en zo....hoop dat het overkwam.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:34
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Wat dan lekkerder smaakt? Varkensvlees met champignongroomsaus met doppertjes  |
Hmmmmm...okay: de stand is 1-1 !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:41
|
|
|
|
Haha, leuk geschreven!
Hoewel "wij" mannen visueel ingesteld zijn... op basis van 1 foto kan het best wel dat je iemand niet herkend. Tenminste, ik heb het ook een keer meegemaakt. Hoewel dat niet bij een date was. Ik kwam haar na een paar mailtjes toevallig tegen bij een soort conferentie ofzo. Zij herkende mij wel, ik haar absoluut niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dank je wel  Maar het is ook een mooi gedicht waar zeker waarheid insteekt  |
Dat ik zoiets neerzet komt omdat men vaak het moeder zijn onderschat en ik een schat van een moeder heb gehad, die ondanks haar groot gezin, ook nog morgens en 's avond de 6 koeien moest melken met de hand, ook nog tijd had om anderen te helpen. In het prille bigin dat we op het Rode Klif nabij Stavoren kwamen te wonen hadden we geen waterleiding en elektriciteit, dus heel veel handwerk in de huishouding.
http://www.youtube.com/watch?v=RdY9lT2jMQ4&feature=BFa&list=PL4FA658E81417B205
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 14 oktober 2012, 15:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:51
|
|
|
|
Gott, laß meine Gedanken sich sammeln zu dir. Bei dir ist das Licht, du vergißt mich nicht. Bei dir ist die Hilfe, bei dir ist die Geduld. Ich verstehe deine Wege nicht, aber du weißt den Weg für mich.
http://www.youtube.com/watch?v=D7DiR--b9DQ
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 14 oktober 2012, 12:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |