ChristianMatch

Forum

Am Yisraeel Chai
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4670 4671 4672 4673 4674 4675 4676 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 15:33

Wat is iedereen het weer met elkaar eens....

Ik kan in het verweer van Sjaoul geen enkele verheffing ontdekken.
Noch een superieur voelen.

het enige wat hij probeert duidelijk te maken is dat er een Joodse Yeshua is.

De gene die aanvalt is Pieter.
Maar zoals alles op dit Forum is ook dit onderwerp weer naar de verdommenis geholpen omdat men zich aangesproken voelt en geen enkele verdieping kan accepteren.

Ik denk dat ook dit wederom een verloren zaak is.

Jammer dat er geen andere visie mogelijk is dan die van de gereformeerde club.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 15:41

nou ja je zult het aantal mensen wat bereid is om de trekker over te halen maar de kost moeten geven.
het is ook geen gemakkelijke zaak , maar het is een schande dat een moordenaar van 4 mensen zoals in de zaak Galjoen een straf uitzit in een nederlandse gevangenis.

en met alle respect , een nederlandse gevangenis is , als je geen kinderverkrachter bent , misschien niet het meest aangename , maar echt afzien is het ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 15:56

CORTAZAR588 schreef:
en met alle respect , een nederlandse gevangenis is , als je geen kinderverkrachter bent , misschien niet het meest aangename , maar echt afzien is het ook niet.

Dat laatste betwijfel ik ten zeerste.
Ik ken een ex-gevangene persoonlijk, en zij heeft haar detentietijd toch echt als heel zwaar ervaren. Gelukkig kreeg zij een geringe gevangenisstraf, omdat ze slachtoffer was van een loverboy, maar vooral de opsluiting, de inperking van eigen vrijheid, het niet zelf kunnen en mogen beslissen over de kleinste dingen, etc.etc. is ronduit zwaar geweest. Het in een schoon hokje onderdak zitten, waar je idd eten en drinken krijgt, een tv kunt huren etc. etc. weegt niet op tegen alle psychische druk, moeiten en stress welke het niet-vrij-zijn met zich meebrengt.
Idd zijn de gevangenissen in Nederland vrij goed, in vergelijking met bijv. Zuid-Amerika, Azië, maar ook bijv. Frankrijk, maar het blijven gevangenissen.

Natuurlijk, je komt niet zomaar in de gevangenis. Je hebt iets gedaan wat niet mag, en daar volgt een sanctie op. Die heeft zij dan ook gedragen, maar om te stellen dat het in de bajes "niet echt afzien is" vind ik bepaald niet terecht.

Ik reageer hier zo uitgebreid op, omdat in Nederland bij veel mensen idd het idee leeft dat onze gevangenissen vrijheidsremmende hotels zijn.
Dat zijn ze écht niet.......

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 15 oktober 2012, 15:58
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:07

nee is ook zo.
maar als je een zwaar vergrijp op je geweten hebt ......moet het dan een leuke tijd zijn ?
het is denk ik en verkeerde gedachte dat een gevangenis geen lijden mag zijn.

in Nederland wordt je en niet zomaar veroordeeld en je hebt altijd de gelegenheid om in hoger beroep te gaan.
Daarnaast is er een advocaat .

Ik wil niet oordelen over jouw kennis , waarschijnlijk is het een verdrietige zaak , maar een zwijn als Willem Holleeder of de Hakkelaar en noem ze maar op ......

Die lachen om een paar jaar zitten.
Ik heb in een gevangenis gewerkt .........en geloof het of niet , maar medelijden met die gasten hoef je niet te hebben.
Ze vermoorden mensen zonder wroeging en zonder scrupeles.

Wij hebben te veel medelijden met dit soort mensen , geheel onterecht.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:35

dan die van de gereformeerde club.( woorden van Cortazar)

Mag ik even vragen...wat voor soort club dat is???

En zo ja...als en clubs bestaan...tot welke behoor jij????

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 15 oktober 2012, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:41

SJAOULSKI206 schreef:
Beste Harold,
Als het voor jou zo is, dan heb je mijn Zegen en ik zal voor je bidden. Maar eerlijk gezegd als een liefhebbende broeder ben ik het een beetje moe al deze romeinse denken en vervangende denken.
Daarom ga ik niet op je vragen in en vraag ik je naast het lezen van Het Woord alleen in Nederlands ook zelf te gaan zoeken naar de context van iedere tekst en die ook te bestuderen. Ook dat je teksten aan elkaar gaat koppelen zoals ze bedoeld zijn om gekoppeld te worden.
Moge de Eeuwige G'd van Jisrael je Zegenen en je Onderwijzen in Zijn WIJSHEID en LIEFDE!
In de Naam van Adonai Yeshua,
Sjalom
Sjaoul

Mijn naam is HARALD, en die naam heb ik van mijn ouders gekregen, niet harold.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:49

CORTAZAR588 schreef:

Maar zoals alles op dit Forum is ook dit onderwerp weer naar de verdommenis geholpen omdat men zich aangesproken voelt en geen enkele verdieping kan accepteren.

Ik heb anders van jou of Sjaoulski geen weerlegging van de aangedragen punten van mij of anderen gelezen. Enkel jullie standpunten. En dat wij fout zijn, maar waarom.... geen idee.

En in jullie standpunten lees ik dat jullie het belang van Israel boven alles stellen, en ook op een manier alsof Israel zijn status aan zichzelf te danken heeft, ipv van God zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:53

Hier kliekjesdag...dus koelkastonderzoek....

Altijd verrassend....maar we zijn niet moeilijk...

Soms een vreemde combinatie...

Moest even lachen toen ik het appelmoes verhaal las.. Eerlijk gezegd bij ons kwam ook geen appelmoes op tafel...
Maar ik had dan ook een geweldig stel kinderen...(en dat meen ik)

Eigenlijk vonden ze alles lekker wat ik op tafel zette...en aten ook alles...
Heerlijk was dat hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:11

HARALD940 schreef:
Rood haar (en sproeten) vind ik anders zelf wel woest aantrekkelijk. Verliefde smiley Duiveltje smiley Verliefde smiley

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:37

CORTAZAR588 schreef:
nee is ook zo.
maar als je een zwaar vergrijp op je geweten hebt ......moet het dan een leuke tijd zijn ?

in Nederland wordt je en niet zomaar veroordeeld en je hebt altijd de gelegenheid om in hoger beroep te gaan.

Ik wil niet oordelen over jouw kennis , waarschijnlijk is het een verdrietige zaak , maar een zwijn als Willem Holleeder of de Hakkelaar en noem ze maar op ......

Ik heb in een gevangenis gewerkt .........en geloof het of niet , maar medelijden met die gasten hoef je niet te hebben.

Is medelijden het juiste woord? Het is gewoon een andere visie en andere insteek op mensen vermoed ik. Daarbij is het interessant welke werkzaamheden men doet met gevangenen, je hebt zoveel werkers binnen dit gebied. Behandelaar, begeleider, maatschappelijk werker, geestelijk verzorger, medische dienstmedewerker, de één heeft alles met de werkvloer te maken en de ander kent een gedetineerde vanuit zijn of haar werkkamer vanuit de papieren...

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 oktober 2012, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:39

dat wea zeker jammer ja,ik heb je gemist Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SJAOULSKI206

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:41

HARALD940 schreef:
Mijn naam is HARALD, en die naam heb ik van mijn ouders gekregen, niet harold.

Mijn excuses broeder Harald voor het verkeerd schrijven van je naam.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:46

de gereformeerde club ?

moet ik dat uitleggen ?

dan is er duidelijk sprake van een identiteitsscrisis .......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:03

CORTAZAR588 schreef:
de gereformeerde club ?

moet ik dat uitleggen ?

dan is er duidelijk sprake van een identiteitsscrisis .......

ja ik heb ook geen idee
maar weet ook zeker dat ik niet bij de gereformeerde klup hoor, als die al bestaat
Naar boven

Auteur Bericht
SJAOULSKI206

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:05

Beste Broeders en Zusters,

Na heel veel gebed en bezinning heb ik besloten dat ik geen deel meer ga nemen van deze forum.
Dit heeft paar redenen:
- Helaas is alles wat ik zeg wordt als wetticime en van de Eeuwige verwijderd. Terwijl (en de Eeuwige is mijn getuigen) nooit het Geloof in de Almachtige zo gedaan of gevoeld. Het enige wat mij drijft is mijn Liefde voor HEM en mijn broeders en zusters.
- Ik heb nooit bedoeld om mijzelf te verheffen of beter dan een ander te zien. Het enige wat ik hoopte om broeders en zusters aan het denken te zetten over hoe de Eeuwige te benaderen, en als er vragen waren deze door Zijn Heilige Geest te beantwoorden. Alles wat ik heb geschreven of gezegd is nooit bedoeld om als persoon gezien te worden, want zonder HEM ben ik NIETS. Ik ben slecht een zandkorrel voor HEM, en probeer Zijn Opdracht aan mij uit te voeren. Daarin altijd denkend aan Zijn Liefde voor iedereen hoe goed of slecht we zijn. Ik geloof ook dat iedereen heeft een zuivere ziel van de Eeuwige ontvangen maar door de keuzes vanuit de hele aarde deze ziel is meer of minder ontvankelijk is geworden voor de WOORDEN van de Eeuwige G'd.
- Als ik de Hebreeuwse naam van onze Heer Jezus (zodat iedereen zich beter voelt gebruik ik deze naam), is voor mij hetzelfde waarom broeder Harald zich niet kon neerleggen bij een foutje van mij toen ik Harold schreef (Broeder het was niet express). Ik denk en geloof dat een Naam is niet te vertalen, maar wel hoe we iemand omschrijven als mens. Dat is alles.
- Ook verbaas ik me dat ik door sommige broeders en zusters op mijn prive mail word door wat ik hier zeg voor alles en wat uitgemaakt. Dit vind ik helaas iets wat helemaal tegen Zijn Liefde ingaan, en ik bid voor deze broeders en zusters dat de Eeuwige hun ogen en oren mag openen en hun mag vergeven.
- Om dingen persoonlijk te spelen op een persoon terwijl we hier met elkaar aan het praten en discussieren in alle liefde als broeders en zusters is ook iets wat als gelovige en liefdevolle persoon niet kan accepteren. Want wij als Zijn Kinderen moeten Zijn Afspiegeling in deze wereld zijn. Als wij niet in openheid en liefdevol met elkaar kunnen praten, hoe moeten we dat dan laten zien aan de verloren schapen?
- Als ik ooit de indruk heb gegeven dat ik iemand oordeelde of niet liefdevol heb beantwoord, dan wil ik bij deze vergeving vragen.

Door deze punten en nog paar ben ik in gebed geweest bij de Eeuwige en ik kreeg een antwoord van HEM en ik kan niets anders doen dan Zijn Wil en Antwoorden volgen. Daarom zal ik hetzelfde doen wat de Antwoord was. Weggaan en de zand van onder mijn schoenen afvegen, en voor jullie bidden in Liefde en niet in haat.

Als iemand nog vragen heeft of contact met mij wil houden, mag hij/zij mij altijd prive mailen. Ik zal altijd antwoord geven, want dat vind ik het minste wat een mens moet doen in Liefde en Fatsoen.

Biddend voor jullie allemaal (broeders en zusters) dat de Eeuwige G'd, de G'd van Alles wat leeft en niet leeft, de G'd die ons zoveel Lief heeft gehad dat Hij bereid is om Zelf mens te worden en Zijn Menselijke LICHAAM voor ons op te offeren, zodat wij dichter bij HEM mogen komen als Zijn Kinderen, jullie mag Zegenen en voor Altijd en Eeuwige Zijn Liefde en Wijsheid aan jullie mag Openbaren.

Jullie Liefhebbende Broeder,

Sjaoul Bin-David
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:15

JOSINA022 schreef:

Je hebt een date Josina Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:32

MIRRIE240 schreef:
Ik heb gisteravond dus mijn date gehad.
En de beschrijving klopte niet! Het was geen vonkje maar een complete vlam in de pan! De date was gewoon super, we namen om half 2 vannacht afscheid omdat hij toch echt naar huis moest..

Eerst naar concert geweest samen, en daarna hier op de bank wat gitaar gespeeld en wat gezongen. Heerlijke avond! En er gaan er zeker meer volgen..

Ik voel... kriebels! :)

ha ha geweldig, leuk voor je Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:33

'Vind ik leuk' !!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:37

ERIKA129 schreef:
Je hebt een date Josina Clown smiley Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE972

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:54

Was ik nou net op Marktplaats stiekem naar katten aan het kijken. Ik twijfel nog hoor! T kost zoveel. Maar wat heerlijk idioot dat filmpje!

Kom we gaan tegen de uien aan piesen! Clown smiley

Deze kan trouwens niet ontbreken!
http://www.youtube.com/watch?v=Qit3ALTelOo

Laatst aangepast door
LIELIE972
op maandag 15 oktober 2012, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:09

ANNETTE792 schreef:

Grappig detail: ik heb er dus 1 die geen appelmoes lust Clown smiley

ik had 7 van die grapjassen of te wel er was er maar eentje die wel appelmoes luste. Inmiddels eten de meesten het wel als het moet.
Bij mij aten ze liever spruitjes

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:30

CORTAZAR588 schreef:
nee is ook zo.

De zwaarste criminelen hebben het zelfs moeilijk in de gevangenis, heb zelf ook wat mensen gekend die er gezeten hebben, zo tof is de gevangenis niet, ook in nederland. misschien heb jij alleen de buitenkant van die mensen gezien, maar niet de echte binnnekant hoe ze zich voelen in hun hart.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:41

In eerst instantie dacht ik waarom moet dit nu, zo'n onderwerp op het forum.
Toch is hetwel goed, maar moet ik deze stelling serieus beantwoorden of gewoon lollig? Letwel ik geef antwoord maar niet beide Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 15 oktober 2012, 23:57
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:47

CORTAZAR588 schreef:

beter profielen gaan lezen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:56

SJAOULSKI206 schreef:
Beste Broeders en Zusters,

- Ook verbaas ik me dat ik door sommige broeders en zusters op mijn prive mail word door wat ik hier zeg voor alles en wat uitgemaakt. Dit vind ik helaas iets wat helemaal tegen Zijn Liefde ingaan, en ik bid voor deze broeders en zusters dat de Eeuwige hun ogen en oren mag openen en hun mag vergeven.
- Om dingen persoonlijk te spelen op een persoon terwijl we hier met elkaar aan het praten en discussieren in alle liefde als broeders en zusters is ook iets wat als gelovige en liefdevolle persoon niet kan accepteren. Want wij als Zijn Kinderen moeten Zijn Afspiegeling in deze wereld zijn. Als wij niet in openheid en liefdevol met elkaar kunnen praten, hoe moeten we dat dan laten zien aan de verloren schapen?
- Als ik ooit de indruk heb gegeven dat ik iemand oordeelde of niet liefdevol heb beantwoord, dan wil ik bij deze vergeving vragen.

Als iemand nog vragen heeft of contact met mij wil houden, mag hij/zij mij altijd prive mailen. Ik zal altijd antwoord geven, want dat vind ik het minste wat een mens moet doen in Liefde en Fatsoen.

.

Jullie Liefhebbende Broeder,

Sjaoul Bin-David

Het eerste punt wat Sjaoul van de qoute hier boven uit gefilterd, ben ik het helemaal mee eens, het druist helemaal in hoe ons in Liefde is voorgeleefd en war wij als christenen naar behoren te handelen.

Het tweede punt is dus precies hoe een christen handeld, als hem onrecht word aangedaan,kunne wij (vooral boze mailtjes stuurders) nog wat van leren.

Het derde punt, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:56

LIELIE972 schreef:
Was ik nou net op Marktplaats stiekem naar katten aan het kijken. Ik twijfel nog hoor! T kost zoveel. Maar wat heerlijk idioot dat filmpje!

Als je besluit om een katje te nemen, zou je dan eerst eens in het asiel willen gaan kijken? Daar zitten zoveel katten met smart te wachten! En sowieso een dier via marktplaats zou ik nooit doen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:02

Maandag 15 Oktober, Psalm 119: 25-32; De weg van uw geboden.

De preek moet niet te lang zijn, de kerkdienst graag kort. Bidden is: even de ogen dicht en mompelen: ‘Here, zegen deze spijze om Jezus’ wil, amen. Want we hebben geen tijd, we hebben haast, we moeten nog zoveel. We vliegen van hot naar her, we hebben contacten onderhouden relaties, kijken naar de televisie, we gaan naar de film. We worden overspoeld met indrukken, beelden, denkbeelden. En ’s nachts dromen we, verwerken we wat we zagen en zeiden, wat we dachten en deden. Maar de nacht is te kort, je kunt het in een paar uur niet meer verwerken, het begint te spoken in je hoofd, in een paar uur niet meer verwerken, het begint te spoken in je hoofd, het maalt door je heen, meningen worden nachtmerries, beelden spookbeelden, waanbeelden – slapen gaat niet meer, je ligt te woelen in je bed, je gaat eruit, er weer in, maar niets lijkt nog te helpen, niets, helemaal niets. God, wat moet ik nog? Help me, red me, bevrijd me van mijn angsten!
‘Ik druk uw richtlijnen aan mijn hart.’ Over richtlijnen gesproken… Je moet ze aan je hart drukken, die richtlijnen van God! Je moet ermee doen wat je pleegt te doen met al die waanzinnige indrukken en afmattende denkbeelden waarmee onze samenleving ons kapotbombardeert: ze opzuigen in je ziel. Lap nu alles eens aan je laars wat in de ogen van iedereen zo actueel, zo relevant, zo bijzonder belangrijk is. Heb het lef eens iets ongezien en ongestoord te laten. Neem tijd voor wat werkelijk van waarde is. Druk de richtlijnen van het evangelie aan je hart. Drink op wat door profeten en apostelen gezegd en geschreven is. Richt je leven opnieuw in, stel prioriteiten, zoek eerst het koninkrijk van God en de rest, die komt vanzelf wel.

Ik klem mij vast aan uw getuigenis.
O Heer, laat niet vergeefs mij op U hopen!
Gij zijt mijn licht, mijn dag bij duisternis,
Gij doet uw woorden voor mijn ogen open,
verruimt mijn hart en maakt mijn reis gewis.
Ik zal de weg van uw geboden lopen.
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER253

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:04

wat ik aantrekkelijk vind aan een man is brede schouders
bruine ogen lief zijn Lachende smiley met blinkend witte tanden en humor hebben
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:08

LIELIE972 schreef:

Lielie...een poes als huisdier is niet duur....laat de reclame merken als royal canin aan je voorbij gaan....heb je een Aldi supermarkt? kattenvoer is daar supergoedkoop....bij appie heyn hebben ze supergoedkope kattebakvulling....heus een kat hoeft niet duur te zijn.... (afzender...ik....kattenliefhebster....je krijgt er zoooooveel voor terug aan liefde!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:21

HANNAH810 schreef:
ik heb een wedervraag voor je maritime;
wat is de zaligheid van een vrouw die (ongewenst) kinderloos is, van de vrouw van wie er kinderen uit huis zijn geplaatst en (ongewenst kinderloze) vrouwelijke single's?

De zaligheid is het hele Woord van God voor een ieder.

2Ti_3:15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.

Zaligheid houdt meer in dan wel of niet kinderloos te zijn.
God weet hetgeen dat goed voor iemand is, want Hij heeft ons toch geschapen zoals we zijn? Psalm 139.

Psa 139:16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 15 oktober 2012, 20:22
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4670 4671 4672 4673 4674 4675 4676 ... 6194 Volgende
Pagina 4673 van 6194