| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:59
|
|
|
|
een hele diepe Maritime !
is een echte verheldering.
Que loco !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen". En dat is ook zo..
Echt waar??? Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.
Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.
elke dag kent een begin en een einde. een nieuwe dag is weer een begin van een nieuwe dag. als je veel hebt meegemaakt lijkt het vaak alsof je weer opnieuw begint, omdat je eerst een rouwproces hebt moeten afronden waarbij je ahw niet verder hebt kunnen werken aan je ontwikkeling. Je bent zeg maar stil blijven staan. Hierdoor heb je echter belangrijke dingen geleerd waardoor je in bepaalde opzichten juist verder bent in je ontwikkeling dan anderen. Alleen werelds gezien, uiterlijk, kan het lijken alsof je een achterstand hebt vanwege bijv. werk dat niets past bij je niveau, onafgemaakte opleidingen, geen relatie, kinderen.
Dat je een kind blijft dat niet leert lopen dat is wat jij haalt uit deze tekst. Net zoals iedereen iets anders uit bijbelteksten haalt, gezien er meer dan 100 denominaties zijn, kun je ook anders naar deze tekt kijken van Herman van Veen. Hoewel het belangrijkste me lijkt, wat bedoelde hij er zelf mee.
Je kunt er zoveel over zeggen, maar net wat je wil. Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen en verders een kind kan al lopen volgens mij.
Maar goed, zo ver Rolf die zijn gedachten er even over liet gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:26
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | MANNEN ZIJN MANNEN EN MANNEN BEHOREN IN DE KEUKEN
LES HOMMES SONT DES HOMMES ET LES FEMMES APPARTIENNENT DANS LA CUISINE
MÄNNER SIND MÄNNER UND FRAUEN GEHÖREN IN DER KÜCHE
MEN ARE MEN AND WOMEN BELONG IN THE KITCHEN
?????? ?? ?????? ??????? ????? ?? ??????
aldus vertalen.nu |
Wat is nu het verschil tussen die talen en de Nederlandse? Moet je de uitkomst van die vertalingen weer eens terug gaan vertalen , zien of de stelling gelijk blijft. Ik ben zelf ook geen talenknobbel, heb deze grap ooit als begin van een preek gehoord, letwel de preek ging niet over waar de vrouwen thuis horen, meer over misverstanden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:29
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | pak je pijl en boog en ga op jacht  |
berenvel om, t'is koud buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | MIS!!!
het juiste antwoord: 40 kanaries en 17 glaasjes advocaat  |
oh ....., telfoutje van mij, dacht aan 41 kanaries en 15 glaasjes advocaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:36
|
|
|
|
aankomend weekend strandweer
laat sint en piet nog maar ff wachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:44
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen". En dat is ook zo..
Echt waar??? Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.
Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.
elke dag kent een begin en een einde. een nieuwe dag is weer een begin van een nieuwe dag. als je veel hebt meegemaakt lijkt het vaak alsof je weer opnieuw begint, omdat je eerst een rouwproces hebt moeten afronden waarbij je ahw niet verder hebt kunnen werken aan je ontwikkeling. Je bent zeg maar stil blijven staan. Hierdoor heb je echter belangrijke dingen geleerd waardoor je in bepaalde opzichten juist verder bent in je ontwikkeling dan anderen. Alleen werelds gezien, uiterlijk, kan het lijken alsof je een achterstand hebt vanwege bijv. werk dat niets past bij je niveau, onafgemaakte opleidingen, geen relatie, kinderen.
Dat je een kind blijft dat niet leert lopen dat is wat jij haalt uit deze tekst. Net zoals iedereen iets anders uit bijbelteksten haalt, gezien er meer dan 100 denominaties zijn, kun je ook anders naar deze tekt kijken van Herman van Veen. Hoewel het belangrijkste me lijkt, wat bedoelde hij er zelf mee.
Je kunt er zoveel over zeggen, maar net wat je wil. Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen en verders een kind kan al lopen volgens mij.
Maar goed, zo ver Rolf die zijn gedachten er even over liet gaan. |
"Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen "
Dat lees ik anders, namelijk geestelijk. Daar gaat het om als een kind veranderen in ons denken. Het geloof aanvaarden als een kind. zoals Johannes, lucas het verwoordt. Joh_3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien. Luk_18:17 Voorwaar, zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet zal ontvangen als een kindeken, die zal geenszins in hetzelve komen.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 17 oktober 2012, 23:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:49
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | aha! Of moet je eerst die schop....  |
Het is dankzij aanstaand schoondochter dat ik op een datingstie (zelf CM opgezocht) zit. .
Het voordeel is wel dat ik wat meer aan sociale contacten kan werken. Op de laatse picknick toch weer leuke mensen ontmoet. Prachtig om zo ongedwongen kennis met elkaar te maken, het was mijn eerst keer, maar ga zeker weer volgend jaar.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 17 oktober 2012, 23:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:59
|
|
|
|
Strandweer...hoeft niet meer zo...al hoewel een wandeling langs het water heerlijk kan zijn... Maar ik hoop wel op DROOG weer...vrijdag.. Er staat een bos/herfstwandeling op het programma...met een leuke groep mensen/familie en ook vooral met de kinderen die herfstvakantie hebben... We doen dit bijna elk jaar en hebben meestal mooi weer... Dat gaat gebeuren in de bossen van Burgh-Haamstede..in Zeeland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 01:33
|
|
|
|
wilde het gitaar spelen weer oppakken maar als ik dan dit fantastische hoge niveau zie. waar ik alleen maar van kan dromen. denk ik bij mezelf,laat maar..... Ook al zou ik acht uur oefenen op n dag,dit nivo kan je alleen maar halen als je echt van jongs af aan speelt denk ik?
Hoe dan ook,geweldig Edwin!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 06:46
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | ja das ook moord en uiteindlijk net zo verwerpelijk als moord op een geboren wezen.
ik zeg niet dat er verschil is. een vrouw die een kind laat aborteren is een moordenaar. en ik denk dat in de bijbel daar , als het mogelijk was geweest , in het oude testament ook de doodstraf op had gestaan. |
Ja op de keeper beschouwd heb je gelijk: zij brengt haar kind om door een bewuste actie dit uit te voeren of dit te laten doen. Naar de letter is dit moord.
Er zijn situaties waarin vrouwen: - geen uitgestoken hand hebben tot hulp (in ons land heb je o.a. de VBOK die meisjes helpt door met ze mee te denken, maar dat moet je als meissie van 14, 15 of 16 dan maar net weten) - gedwongen worden door de omgeving - gedwongen worden door omstandigheden - geen uitzicht zien en geen andere mogelijkheid - etcetera.
Zucht... en dit is maar gelijk mijn laatste bijdrage aan dit topic... we staan in ieder geval ver uit elkaar wat betreft zienswijze en insteek.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 oktober 2012, 06:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 07:01
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | aankomend weekend strandweer
laat sint en piet nog maar ff wachten  |
We komen ook pas in november
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 07:21
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?
Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken. Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.
Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven. |
Mmmm en wie dode Ananias en Safira ? Daar is geen mensenhand aan te pas gekomen. Het was God die de wraak toe kwam en uit voerde!!
In het Oude Testament waren er vrijsteden. Is Jezus voor ons niet de Vrijstad? Is Hij niet degene die heeft gezegd het is volbracht, waardoor wij nu vrij voor God kunnen staan?
Laten wij niet bepalen voor wie Jezus wel of niet zijn werk volbracht heeft. De doodstraf is helemaal niets vergeleken bij Gods wraak!
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op donderdag 18 oktober 2012, 07:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 07:55
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Er zijn situaties waarin vrouwen: - geen uitgestoken hand hebben tot hulp (in ons land heb je o.a. de VBOK die meisjes helpt door met ze mee te denken, maar dat moet je als meissie van 14, 15 of 16 dan maar net weten) - gedwongen worden door de omgeving - gedwongen worden door omstandigheden - geen uitzicht zien en geen andere mogelijkheid - etcetera.
|
De reden die je hier opnoemt maken dat ik in sommige gevallen best begrijp waarom iemand voor abortus kiest, maar dat is nog geen reden tot het goedkeuren van iets dat ook in mijn ogen gewoon moord is.
Als er een verbod op abortus was, waren in al die gevallen opeens andere mogelijkheden, dus die zijn er wel degelijk. Als ik dan in mn omgeving zie hoeveel moeite en tijd het kost voor een ongewenst kinderloos stel om een kindje te adopteren, dan kan ik echt even niets met de opmerking dat er geen andere oplossing dan abortus zou zijn.
Het enige geval waarin ik geen bezwaar tegen abortus kan hebben is als de zwangerschap het leven van de moeder in gevaar brengt.(medisch gezien)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 08:36
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | oh ....., telfoutje van mij, dacht aan 41 kanaries en 15 glaasjes advocaat |
tja... en dat was een beetje dom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 10:23
|
|
|
|
(grinnik, iedereen gaat er inmiddels al helemaal van uit dat we volgend jaar weer gaan picknicken............. )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 10:25
|
|
|
|
| Quote: | Sammie oogt inderdaad heel schattig ,hij had van mij zélfs een verblijfsvergunning gekregen hahaha
Want even voor de duidelijkheid-ook al klink ik als Cruella de Vil uit 101 Dalmatiërs, ik ben geen hondenháter-integendeel)
Ik weet rationeel wel dat mijn angst nergens op slaat maar toch blijf ik angstig. Het gekke is dat als ik een tijdje(minstens een half uur!) in de hond zijn omgeving ben hij het zelfs voor elkaar krijgt zijn kop op mijn schoot te leggen. omdat ik zoveel oprechte liefde en aandacht dan weer niet kan weerstaan;)
Voorzichtige liefde-zoiets ? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 10:40
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | aankomend weekend strandweer
laat sint en piet nog maar ff wachten  |
Nou , echt strandweer kan ik het nu nog niet noemen al is het weekend. Wat betreft temperatuur , oké maar daar is alles mee gezegd ook. Heel de tuin lijkt wel een groot moeras.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 10:43
|
|
|
|
Naar de bakker geweest , koffie gedronken en voor de rest nog niks . Maaaaaaaarrrrrrrrrr ............. de dag is nog niet om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 10:45
|
|
|
|
Vandaag word een verrassing . De pan macaroni die ik gister gemaakt heb , is nl. voor 3/4 al leeg gegeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 11:00
|
|
|
|
Ik heb mezelf vandaag op droog brood gezet..........afgelopen weekend met 40 man gegourmet(ik voel het nog),morgen wokken met mijn collega's en zaterdag een buffet met mijn eigen familie,daarna door naar een groep vrienden waar weer een buffet op het menu staat Ik plof.........vaarwel ouwe spijkerbroek,hello shakes
Koken?Wat is dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 11:47
|
|
|
|
Gister groene kool met ui en gekruimelde roquefort erover. Was errug lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 11:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Naar de bakker geweest , koffie gedronken en voor de rest nog niks . Maaaaaaaarrrrrrrrrr ............. de dag is nog niet om.  |
Begonnen met uitslapen....tijdens mijn ontbijt op facebook gekeken en via een aantal links naar een show van Brigitte Kaandorp zitten kijken. En dat allemaal nog in pyjama
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 12:03
|
|
|
|
Vandaag heb ik kook-vrij-af gekregen. Ik ga met een leuke facebook kennis lekker bij Giannis eten. Giannis z'n kok kookt fantastisch Grieks, dusseh....ik ga offfff: voor de kalamaria (das inktvis, sooooo lekker!) offfff: de reuzen-gamba's, nou daar eet je je vingers bij op (je mag dit met je vingers eten, krijgt er een koppie citroensap en een doekie bij voor de vettigheid.....Ik ga me wel vermaken vanavond! Bakkie yaourti stanis en een koffie met een koumkwatje toe....en ik ben weer van de straat he....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 12:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wel grappig... hier in huis noemen we je-weet-wel-katten gewoon CM-katten.
Achterliggende reden hiervoor is dat ik er van uit ga dat die huisdieren gesterriliseerd worden onder het motto: ik mag (als vrijgezel) geen sex hebben, dus mn huisdier OOK niet!  |
Kleine correctie Pietje: mijn katten waren al geholpen toen ik nog getrouwd was en vele malen sex had.....oepssssss........kan dat hier wel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 12:09
|
|
|
|
[quote=GERRIT603]aankomend weekend strandweer
Het is toch elk weekend, elke dag strandweer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 12:09
|
|
|
|
Gewoon lekker visje zelf bakken daarbij aardappeltjes en worteltejs met een gebakken ui 
En voor morgen alles al in huis om hachee te maken
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 18 oktober 2012, 12:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 12:13
|
|
|
|
|
ja ik hoop dat Hannah het volgend jaar op mn vrije zaterdag plant. Dan kom ik ook es. Ik kan wel op de fiets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 12:14
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Begonnen met uitslapen....tijdens mijn ontbijt op facebook gekeken en via een aantal links naar een show van Brigitte Kaandorp zitten kijken. En dat allemaal nog in pyjama  |
doe maar lui zeg Ik heb de boodschappen binnen en nu effe lekker met een vers broodje op de bank. vanmiddag mag ik weer even een poossie de deur uit en verder?? ik zie het wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 12:15
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | ja ik hoop dat Hannah het volgend jaar op mn vrije zaterdag plant. Dan kom ik ook es. Ik kan wel op de fiets |
nah dat betekent rond mei 2013 effe je vrije weekenden doorgeven he
|
|
| Naar boven |
|
|