| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 13:15
|
|
|
|
|
Ik heb gisteren ook eens naar BZV gekeken...Ik vind dat Yvon te weinig in beeld komt. Ook kan ik er niet tegen dat enkele deelnemers zullen afgewezen worden. Mijn gevoelig hart kan daar niet tegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 13:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik heb gisteren ook eens naar BZV gekeken...Ik vind dat Yvon te weinig in beeld komt. Ook kan ik er niet tegen dat enkele deelnemers zullen afgewezen worden. Mijn gevoelig hart kan daar niet tegen. |
Aha...dus jij bent er één van "grote mond, met een klein hartje". En, dat de deelnemers afgewezen kunnen worden, tja, dat wisten ze van tevoren, he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 13:32
|
|
|
|
Samen verbonden, een hand in jouw hand Vriendschap gevonden , en samen een band Liefde kan groeien, je huilt en je lacht Liefde laat bloeien , het geeft levenskracht En samen door het leven gaan, samen heel sterk Di e handdruk heel even maar, ’t is genoeg en het werkt
En samen vertrouwen , en samen een doel met handen gevouwen , een hemels gevoel En samen verbonden, Gods hand in jouw hand Die hand heelde wonden, brengt eenheid tot stand Hij wil met je delen , je wel en je wee Wat stuk was weer helen , hij leeft met je mee
In blind vertouwen een hand in jouw hand verbonden in Geest door bruggen te bouwen houd liefde stand de hemel viert feest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 13:34
|
|
|
|
| DIANA556 schreef: | Aha...dus jij bent er één van "grote mond, met een klein hartje". En, dat de deelnemers afgewezen kunnen worden, tja, dat wisten ze van tevoren, he. |
Ja, ik ben veel te braaf en te lief voor deze wereld.
Tuurlijk weten ze op voorhand dat ze kunnen afgewezen worden maar sommige hebben de hoop dat er meer kan ontstaan en dan die keiharde afwijzing vind ik maar heel erg. BZV is dus ook een datesite waar je keihard op je bek kan gaan.
Ach, binnenkort is het Sinterklaasjournaal weer op de buis...dat is ook best spannend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 13:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Soms is het zo in het leven dat je bent gescheiden, of een relatie had.
Dan kan het zo zijn dat die beeïndigt wordt door veel verschillende uiteenlopende redenen. Ik wil het niet over de redenen hebben die kunnen zo divers zijn en zo verschillend, het kan wel.
Ik bedoel, na een beeïndiging relatie kan iemand dagenlang een gevoel van verlies hebben, ook al weet je dat het zo wel beter en verstandiger is.
Neemt niet weg, 'scheiden doet lijden' ook voor degene die uiteindelijk de beslissing heeft genomen. |
Elke vorm van scheiding gaat gepaard met "schuldgevoel". Dat is een gevoelige "knopje" geworden na een vorm van scheiding.
Het is te herkennen aan: verdriet, boosheid, angst, onzekerheid, heen en weer gaan van gevoelens en emoties. Dat gebeurd wanneer dat knopje in gedrukt wordt vooral na een scheiding.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 22 oktober 2012, 13:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 14:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...geniet vooral niet van mijn sacrale aanwezigheid hier want ik blijf maar enkele dagen...voila... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 14:55
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik begin mezelf bijna heel ouderwets te vinden met maar 1 tv in huis, maar ik heb gewoon een hekel aan die dingen. Even tv kijken prima, maar als ik daar geen grenzen aan stel doen ze hier niks anders dan voor dat ding hangen.
Benieuwd of ik daar over een paar jaar nog zo over denk als hier een paar pubers rondlopen...... |
Nou Annet zo ben ik ook opgevoed en er ook nog steeds voor. De eerste tv die ik op mijn kamer kreeg was ik 19 kocht het van mijn eigen salaris. Ben er niks minder om!! Weet dat bij mijn zus en broer er ook nog nergens een tv op de slaapkamers staan en die hebben beide 2 pubers in huis!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 15:21
|
|
|
|
Grüsz Gott
Ik wandelde en sprak met de Heer. Wij wandelen naast elkaar, de Vader en het kind dat het nog niet begrijpt.
Het waagde nauw de vraag. Nog met de ochtenddauw zijn wij op pad gegaan: Hij nam mij bij de hand.
De bloemen groeten Hem -Yes Lord- de schuchtere beek houdt haast zijn kabbelen in. De bergen worden licht.
Wij wandelen naast elkaar, de Vader en het kind. Ik zie Hem niet, maar Hij is mij zó dicht nabij als geen op aarde ooit was.
Ida Gerhardt (Verzamelde Gedichten I)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 15:37
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Grüsz Gott
Ik wandelde en sprak met de Heer. Wij wandelen naast elkaar, de Vader en het kind dat het nog niet begrijpt.
Het waagde nauw de vraag. Nog met de ochtenddauw zijn wij op pad gegaan: Hij nam mij bij de hand.
De bloemen groeten Hem -Yes Lord- de schuchtere beek houdt haast zijn kabbelen in. De bergen worden licht.
Wij wandelen naast elkaar, de Vader en het kind. Ik zie Hem niet, maar Hij is mij zó dicht nabij als geen op aarde ooit was.
Ida Gerhardt (Verzamelde Gedichten I) |
Wat kan zij toch mooie gedichten schrijven he? Soms ook wat bitter.... Een van de mooiste van haar vind ik nog die van: zeven maal om de aarde gaan......Maar deze is ook heel mooi... Bedankt Jol!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 15:58
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat kan zij toch mooie gedichten schrijven he? Soms ook wat bitter.... Een van de mooiste van haar vind ik nog die van: zeven maal om de aarde gaan......Maar deze is ook heel mooi... Bedankt Jol! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 15:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, ik ben veel te braaf en te lief voor deze wereld.
Tuurlijk weten ze op voorhand dat ze kunnen afgewezen worden maar sommige hebben de hoop dat er meer kan ontstaan en dan die keiharde afwijzing vind ik maar heel erg. BZV is dus ook een datesite waar je keihard op je bek kan gaan.
Ach, binnenkort is het Sinterklaasjournaal weer op de buis...dat is ook best spannend  |
Sint Nicolaas is tenminste heilig en celibatair
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:01
|
|
|
|
Als je de gedichten van Ida goed leest zie je hoe de band met haar moeder was. Ida had ook Grieks gestudeerd en ook dat is goed te merken in haar gedichten.
Samen met Marie van der Zeijde heeft Ida de Psalmen vertaalt van het Grieks naar het Nederlands en deze staan in de Wilibrord vertaling van 1981. Elke dag zingen de Nederlandstalige Benedictijnen, Trappisten en Cisterciënzers deze vertaling tijdens hun gebedsdiensten.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 22 oktober 2012, 18:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:01
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Sint Nicolaas is tenminste heilig en celibatair  |
Hij is haast een evenbeeld van mij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:02
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | taart wacht niet op edele prins wat een gigantich, dramatisch verdriet
princesje al dromend van prinselijk bezoek zal eeuwiglijk smachtende wachten bezwaard
Dennis waarom gij haar wachten liet met een hartje verlangen achterliet..........
dennis o, dennis een gebroken hart princesje wachtend vol smarte slaapt......
princesje nimmer vergetend haar zevende jaar, smachtend, verlangend, slapend, dromend......... prinsentaart!! |
Geweldig deze droom. Maar voor een prinsesje doodgewoon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Hij is haast een evenbeeld van mij... |
dat bedoel ik..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Mijn Floshke is een dierenvriend...net zoals ik... |
Koop dan maar chocola voor Floshke........hij wil vast wel een reep delen met zijn baasje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:07
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | goed idee! waar? |
Met of zonder barmannen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je de gedichten van Ida goed leest zie je hoe de band met haar moeder was. Ida had ook Grieks gestudeerd en ook dat is goed te merken in haar gedichten.
Samen met Marie van der Zeijden heeft Ida de Psalmen vertaalt van het Grieks naar het Nederlands en deze staan in de Wilibrord vertaling van 1981. Elke dag zingen de Nederlandstalige Benedictijnen, Trappisten en Cisterciënzers deze vertaling tijdens hun gebedsdiensten. |
He Frank welkom terug!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:26
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Samen verbonden, een hand in jouw hand Vriendschap gevonden , en samen een band Liefde kan groeien, je huilt en je lacht Liefde laat bloeien , het geeft levenskracht En samen door het leven gaan, samen heel sterk Di e handdruk heel even maar, ’t is genoeg en het werkt
En samen vertrouwen , en samen een doel met handen gevouwen , een hemels gevoel En samen verbonden, Gods hand in jouw hand Die hand heelde wonden, brengt eenheid tot stand Hij wil met je delen , je wel en je wee Wat stuk was weer helen , hij leeft met je mee
In blind vertouwen een hand in jouw hand verbonden in Geest door bruggen te bouwen houd liefde stand de hemel viert feest |
mooi zeg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik heb gisteren ook eens naar BZV gekeken...Ik vind dat Yvon te weinig in beeld komt. Ook kan ik er niet tegen dat enkele deelnemers zullen afgewezen worden. Mijn gevoelig hart kan daar niet tegen. |
het lijkt wel een wedstrijd.. wie wint de boer mag ik u er op attent maken dat ook de gasten de boer zouden kunnen afwijzen. ik heb alleen het idee dat veel gasten eerst de wedstrijd willen winnen en pas daarna de boer af gaan wijzen. hoe vaak hebben we in al die jaren een gast voortijdig zien afhaken terwijl de boer nog moest beslissen....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:49
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Grüsz Gott
Ida Gerhardt (Verzamelde Gedichten I) |
Mooi Jol!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...geniet vooral niet van mijn sacrale aanwezigheid hier want ik blijf maar enkele dagen...voila... |
Dat kan je niet menen!!! Is dat echt waar??? OOOOOOOOOOOOO...wat jammer nou!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:56
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:58
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | het lijkt wel een wedstrijd.. wie wint de boer mag ik u er op attent maken dat ook de gasten de boer zouden kunnen afwijzen. ik heb alleen het idee dat veel gasten eerst de wedstrijd willen winnen en pas daarna de boer af gaan wijzen. hoe vaak hebben we in al die jaren een gast voortijdig zien afhaken terwijl de boer nog moest beslissen....? |
Kijk jij ook??? Vind ik je helemaal geen type voor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:02
|
|
|
|
|
Ik ga vanavond uit eten met mijn collega's
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Kijk jij ook??? Vind ik je helemaal geen type voor... |
tja, Annette gaat over de afstandsbediening he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik kreeg gisterenavond een mail van Janske...ze komt haast niet meer van de wc, schreef ze me... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 17:14