| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:03
|
|
|
|
het moment waarop ik hoorde dat de pogingen om de bevalling bij mn schoondochter op te wekken voor vandaag worden gestaakt nog steeds geen kleindochter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:11
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | het moment waarop ik hoorde dat de pogingen om de bevalling bij mn schoondochter op te wekken voor vandaag worden gestaakt nog steeds geen kleindochter |
Oh pfff wat een spannende dagen! Sterkte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:17
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ben benieuwd hoe jullie denken over het geven van tienden, Ben zelf opgegroeid in een gemeente waar het geven van tienden als iets voor de joden werd beschouwt. Later veranderde die mening daar ook iets en werd Maleachi 3:10 ook daar gepredikt als zijnde voor nu geldig: Stel mij maar eens op de proef – zegt de HEER van de hemelse machten. Breng alle tienden naar mijn voorraadkamer, zodat er voedsel in mijn tempel is, en zie dan of ik niet de sluizen van de hemel voor jullie open en zegen in overvloed op jullie land laat neerdalen.
Ook in de gemeente waarin ik nu zit wordt dit zo geleerd. Ik heb wel eens een poos de tienden gegeven doe dit nu eigenlijk niet meer. weet eigenlijk niet zo goed raad hiermee. |
Het is en nobel streven maar het moet mogelijk zijn. Ik heb wel mensen gehoord die ondanks dat ze het moeilijk hadden het wel deden en daarna zich zeer gezegend zagen, gelijk jij aangeeft in je tekst. Wat mij zelf aangaat doe ik het niet maar probeer wel naar vemogen te geven, dus de ene keer wat meer en de andere keer wat minder.
Zelf had ik liever dat men de eerste gemeente meer als voorbeeld nam. Het word niet voor niets genoemd, dat z erijk gezegned werden omdat alles gedeeld werd, behalve lief en leed ook dus ook geld en goed. In de eerste gemeente was men niet verplicht om alles te geven (mits aangegeven), maar God zegende hen wel.
Wat zou het fantasitsch zijn dat je alles kon delen, vooral lief en leed, zonder dat er schaamte voor hoeft te zijn. God wil helpen, dat heeft Hij beloofd, maar zijn wij een bidende gemeente als er maar een paar mensen komen op een bidstond c.q. gebedsuur?
Stel dat er mensen zijn die nu nog van de "diakoine" gebruik moeten maken, zouden die dan als nog tienden moeten geven? Ik denk van niet.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 25 oktober 2012, 19:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:18
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ben benieuwd hoe jullie denken over het geven van tienden, Ben zelf opgegroeid in een gemeente waar het geven van tienden als iets voor de joden werd beschouwt. Later veranderde die mening daar ook iets en werd Maleachi 3:10 ook daar gepredikt als zijnde voor nu geldig: Stel mij maar eens op de proef – zegt de HEER van de hemelse machten. Breng alle tienden naar mijn voorraadkamer, zodat er voedsel in mijn tempel is, en zie dan of ik niet de sluizen van de hemel voor jullie open en zegen in overvloed op jullie land laat neerdalen.
Ook in de gemeente waarin ik nu zit wordt dit zo geleerd. Ik heb wel eens een poos de tienden gegeven doe dit nu eigenlijk niet meer. weet eigenlijk niet zo goed raad hiermee. |
Indertijd had het geven van tienden vooral als taak om de armen te doen ondersteunen. Inmiddels leven we in een periode waarin voor armen prima verzorging is. Het lijkt mij dat er overigens al ruim voor afgedragen word. Met een tiende red je het niet meer, ongeveer de helft van je verdiensten komen ten goede aan de samenleving, dus inclusief kosten verzorgingsstaat.
En dan te bedenken dat die idiote geuzen Alva indertijd weggejaagd hebben vanwege die tiende penning
Pieter... ruilt vandaag nog gaarne Bea en dr kliek in voor Alva
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:23
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Misschien moeten ze ook de scheidingen eens meenemen  |
cm scheidingen zijn er ook... ik weet er n paar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:23
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik heb er geen moment van wakker gelegen... Dus is er geen eens sprake van vergeven....
Maar je weet het.....niet te veel plagerijtjes...en als het kan ff serieus!!!!
 | Wat een vreselijk flauwe en schijnheilige opmerking Zeeland jij neemt dus opmerkingen absoluut niet serieus. Triest...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:26
|
|
|
|
Zouden dit soort wetten niet gewoon samen hebben gehangen met de cultuur van toen? In de Bijbel staat dat als een man een vrouw verkracht, hij haar moet trouwen. Dat was heel bruikbaar (en zelfs sociaal!) in een cultuur zoals de Joodse waar vrouwen als ze geen maagd meer waren geen kant meer op konden (ze zouden een geslachtziekte kunnen hebben of zwanger zijn van een ander) maar die wet van God is nu van een onhanteerbare wreedheid. Een man die je verkracht en daar moet je nog mee trouwen ook? Geen vrouw die het doet en terecht. Dat is Joodse cultuur, paste bij de toenmalige Joodse samenleving en is nu, in onze totaal andere samenleving, volstrekte onzin. Zo spreekt de Heere helemaal niet en dat is maar goed ook. We moeten het Christendom vertalen naar onze cultuur en daar moet het een zoutend zout zijn. Hou eens op met dat angstige gedoe en zie het tijdgebonden aspect van dit soort wetten eens in. De tienden geven is in een tijd met weinig sociale voorzieningen en een passieve overheid misschien nog wel te verdedigen maar in onze tijd onhaalbaar. Historisch gezien is het ontstaan van Nederland er mede aan te danken, maar dat terzijde. Het komt in het Christendom niet aan op het toepassen van wetjes en regeltjes uit een voorbije cultuur maar op het waarmaken in woord en daad van de Christelijke boodschap. Pas de boodschap van Christus toe, desnoods met woorden. Dat is pas echt een blijde Boodschap. De vroege kerken zijn groot geworden door de tienden, een goede diaconie en een blijde boodschap waar iedereen, ook een slaaf, voor God gelijk was en gered werd. Toen waren de tienden heel bruikbaar.
Ik weet dat er gemeenten zijn die de tienden vragen. Soms nog met een mand voorin de kerk zodat iedereen kan zien wie er naar toe gaat om de bijdrage in te doen. Een volstrekt schandaal want mensen met een bijstandsuitkering kunnen helemaal geen tiende deel missen. Als men in een kerk zo a-sociaal is dat ze van arme mensen evenveel vragen als van degenen die het makkelijk kunnen betalen, hebben ze geen snars van het Evangelie en ook niet van de zorg voor de moderne armen begrepen. En al helemaal niet van de bedoeling van het Christendom, de tijd waarin en de wijze waarop deze teksten onstaan zijn.
Thomas, ooit gebeden voor een maaltijd met varkensvlees? Twee keer een gruwel in Gods ogen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 25 oktober 2012, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:32
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | haha ik heb ook zo'n vriendin die maakt vast 2x zoveel zodat ze een helft op kan eten  |
Ja, das ook nog een idee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:37
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Indertijd had het geven van tienden vooral als taak om de armen te doen ondersteunen. Inmiddels leven we in een periode waarin voor armen prima verzorging is. Het lijkt mij dat er overigens al ruim voor afgedragen word. Met een tiende red je het niet meer, ongeveer de helft van je verdiensten komen ten goede aan de samenleving, dus inclusief kosten verzorgingsstaat.
En dan te bedenken dat die idiote geuzen Alva indertijd weggejaagd hebben vanwege die tiende penning
Pieter... ruilt vandaag nog gaarne Bea en dr kliek in voor Alva |
Nieuwe bril kopen, dan kun je beter lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:37
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | het moment waarop ik hoorde dat de pogingen om de bevalling bij mn schoondochter op te wekken voor vandaag worden gestaakt nog steeds geen kleindochter |
Arme schoondochter! Dat is echt niet leuk als je dat overkomt. Hopelijk besluit kleindochter snel om zich toch maar eens te laten bewonderen ! (mijn dochter werd na 5 dagen inleiden uiteindelijk met een keizersnede geboren)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Rolf,
Dat heb ik een keer gehoord in een interview op tv, in zijn huis. Hij heeft een tweede huwelijk/relatie, met daaruit een tweede dochter.
Beide zijn dochters waren er ook.
Iig hij zij dat als je ouder wordt dat je dan leert dat je steeds opnieuw kan beginnen. Wat ik bemoedigend vind klinken.
Dus niet zo van mwah, ben 40 :( , neehee, juist van ben pas 40, (bijvoorbeeld he), en kan stoppen met roken, kan met me huis doen wat ik wil, kan werken, vrijwillig of regulier, en kan cursussen doen. Kan weer ter Zijner tijd naar een kerkje gaan.
Maw, kan weer genieten van die dingen, ja, want je kan toch niets doen met het verleden behalve dingen van leren. Toekomst is er ook. Maar in het nu leven is belangrijk.
Nou ja, ik mag Herman van Veen wel, en ik vond dat gewoon een bemoedigende uitspraak. Da's alles.
--
We raken hier wel off topic zo.
Als F. Of O. Ouweneel(ja, aan die achternaam kunnen ze niets doen), bijvoorbeeld op tv, en public hun excuses zouden aanbieden(kindertjes die weer konden zien, niet dus, en voor verzonnen eindtijdstudie), ja, ik ben de allereerste die meteen zou zeggen vergeven, weg ermee.
Maar ja, nou kom ik op iets wat Jol een keer zei(sorry Jol, geen zoekmachne, dus doe 't ff uit me hoofd). Dat in vaak evangelische gemeentes een cultuur heerst van wij zondigen niet meer, ja, dus als dat dan wel gebeurd, wordt het onder tafel geveegd, zoiets.(als je het anders zei hoor ik het wel, iig zo zit 't in me geheugen, zoiets.)
Nou, en dat kan ik weer vergelijken als je in een gezin zit waar dat ook zo is, en zeker voor de buitenwereld, van 'we zijn zulke goede ouders', moeder die de boel verdringt, om maar 't eea te kunnen geloven, vader die narcist is...
Iig, door die vergelijking door te trekken van 'we zijn een perfect gezin', krijg je dus hetzelfde, blijkt er later een grote rotte appel onder te zitten, ja, ontkenning, net als in die gemeentes.
Kijk, zo'n Ouweneel, als die zegt, ja, wel eindtijdstudies verzonnen, ja, dan krijgt ie een hoop over zich heen, woede ook, (ook al geeft ie zijn excuses), maar in de 1ste intantie dus veel woede.
Ja, daar voelt de man zich te ver verheven voor.
Zo trek ik dat door naar mijn vader; die zal ook nooit één fout toegeven, voelt zich te ver verheven boven anderen.
En dan: 'Ja, maar hij is zo aaaaaardig, ja, me vader ook', tuurlijk zijn ze zo aardig....Daar zijn het narcisten voor.
Zo, en nu ga ik, jaahaa, werken
S, die blij is met de inzichten die ze hier verwerft. |
Wat is nu precoes de bedoeling van deze topic, een discusie over de eindtijd, of over Frank Ouweneel die verkeerd bezig zou zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:42
|
|
|
|
|
ja en er worden ook nog 2 Ouwenelen door elkaar besproken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:48
|
|
|
|
En hoe bereken je je tiende? Over je bruto inkomen, over je netto inkomen? En moet dat dan in zn geheel naar de gemeente, of geef je de gemeente zijn deel en geef je de rest zelf aan degene die het nodig hebben ( een zendeling financieel ondersteunen, armen in je omgeving financieel helpen e.d.) Ik denk dat je op verschillende manieren een goede invulling kaan geven aan deze opdracht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:52
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En hoe bereken je je tiende? Over je bruto inkomen, over je netto inkomen? En moet dat dan in zn geheel naar de gemeente, of geef je de gemeente zijn deel en geef je de rest zelf aan degene die het nodig hebben ( een zendeling financieel ondersteunen, armen in je omgeving financieel helpen e.d.) Ik denk dat je op verschillende manieren een goede invulling kaan geven aan deze opdracht. |
ja dat is naar eigen inzicht tenminste in de gemeente die ik ken. Ik gaf het toen over mn netto loon. en aan wie je het geeft is ook aan jou natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:56
|
|
|
|
|
Het geven van de tienden behoorde net zoals zoveel voorschriften en regels tot oude wetten, vaak Oud-Testamentische wetten. Christus heeft de wet vervuld, je hoeft je niet meer krampachtig aan alle voorschriften en regels te houden. Zoals ik al eerder ergens schreef: Christus eist geen absolute gehoorzaamheid, maar méér. Hij heeft regels vervangen door beginselen. Het grote gebod is: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. En als je daar naar probeert te leven, is het niet meer nodig dat iemand jou verplicht om tienden te moeten geven. Dan doe je wat je kunt doen uit liefde voor God en je naasten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:18
|
|
|
|
Verkoop van mijn huis bijna rond!!!!! Verkoopprijs bijna waar ik het wil hebben……alleen over 7 weken opleveren????? Op huizenjacht dus! Voelt toch wel als mooiste moment van vandaag. (al is het nog niet helemaal rond)
Ik neem nog maar een koffie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:30
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Verkoop van mijn huis bijna rond!!!!! Verkoopprijs bijna waar ik het wil hebben……alleen over 7 weken opleveren????? Op huizenjacht dus! Voelt toch wel als mooiste moment van vandaag. (al is het nog niet helemaal rond)
Ik neem nog maar een koffie! |
Huizen genoeg te koop, ik zou er niet mee zitten!
Thomas, drinkt de hele dag koffie.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 25 oktober 2012, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:35
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Nieuwe bril kopen, dan kun je beter lezen  |
vroeger op school beter op moeten letten met het vak "begrijpend lezen" dan had je nu geen plank misgeslagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:35
|
|
|
|
Een gemiddeld Nederlands gezin betaalt in een mensenleven ongeveer 1,1 miljoen euro aan belasting .
Dat meldt het Nibud vandaag. Het Nibud ging uit van een standaardfamilie met twee werkende ouders , twee kinderen en een gezamenlijk inkomen van 65.000 euro per jaar. Zij dragen ruim 500.000 euro af aan premies voor sociale verzekeringen zoals AOW en AWBZ . Zo'n 30.000 euro komt terecht bij de riool - en en afvaldiensten . De overige 570.000 euro gaat naar de verschillende ministeries .
Aldus de krant van vandaag.
Visser die dit wel genoeg vindt om zich druk te maken of ie aan de 10 % komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:38
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Arme schoondochter! Dat is echt niet leuk als je dat overkomt. Hopelijk besluit kleindochter snel om zich toch maar eens te laten bewonderen ! (mijn dochter werd na 5 dagen inleiden uiteindelijk met een keizersnede geboren) |
en dan nog pas nadat ik die gyneodinges met zn eigen messenset bedreigd had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:38
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Verkoop van mijn huis bijna rond!!!!! Verkoopprijs bijna waar ik het wil hebben……alleen over 7 weken opleveren????? Op huizenjacht dus! Voelt toch wel als mooiste moment van vandaag. (al is het nog niet helemaal rond)
Ik neem nog maar een koffie! |
Maltezertje erbij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:42
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en dan nog pas nadat ik die gyneodinges met zn eigen messenset bedreigd had  |
soms moet dat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Huizen genoeg te koop, ik zou er niet mee zitten!
Thomas, drinkt de hele dag koffie. |
O, dus jij kan behangen, schilderen, vloeren leggen, schuren, sjouwen etc.?
ik zorg wel voor de koffie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BLUE043
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:48
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | ik vind deze reactie niet oke hahaha wou dat ik die vrouw was zeg  |
Haha.... Redactie.... Mevrouw QSJE546 vindt deze reactie niet ok. Slotje graag op dit topic
Qsje546: Je moet tevreden zijn met wat je hebt. Uit je reactie van vanmiddag kan ik opmaken dat je het echt getroffen hebt met je nieuwe vlam. Ik zou hem koesteren en heel lief voor hem zijn. Volgens mij gaan jullie een mooie toekomst tegemoet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en dan nog pas nadat ik die gyneodinges met zn eigen messenset bedreigd had  |
Dat ging hier bij de geboorte van de oudste wel even anders ...
29 dec. .......gyneodinges ,hum , we laten hem wel vóór de jaarwisseling komen , da's voor jullie gunstiger voor de kinderbijslag.
Volgens mij was tie mét de jaarwisseling liever thuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BLUE043
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:50
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Klinkt als of je heel ernstig verliefd bent Mooi joh geniet er van en veel geluk |
Hoi Roelande, Ik heb het inderdaad goed te pakken. Ik leef al een paar dagen op een roze wolk. Voelt heel erg goed. Ik ga er zeker van genieten. Bedankt voor je warme reactie. Een hele fijne avond gewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:51
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Nieuwe bril kopen, dan kun je beter lezen  |
Foeiiii Pietje...wat vinden jouw kerkeraadsbroeders van jouw mening over onze geliefde vorstin?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 20:57
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Foeiiii Pietje...wat vinden jouw kerkeraadsbroeders van jouw mening over onze geliefde vorstin?  |
Dit heet een open deur intrappen...
10 9 8 7 ....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 25 oktober 2012, 20:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:03
|
|
|
|
Heb alle voorgaande reacties niet gelezen maar het geven van tienden is onbijbels, verzonnen door de kerk om geld te innen voor hún visie. In de kerk waar ik naartoe ging durfde de voorganger zelfs te beweren dat je 10% van je brutoloon zou moeten geven en dat God je niet kon zegenen als je het niet deed.
De tekst in Maleachi werd er idd steevast bijgehaald. En ja, dit was voor het OT, en nee het was geen 10% maar ongeveer 27%, nl. 10% voor de Levieten, van het overige weer 10% voor de feestdagen, en van het overige weer 10% ergens anders voor. Corrigeer me als het niet helemaal juist is, maar zo ongeveer zal het dit zijn.
Het is allemaal doodsimpel. Wij worden in het NT opgedragen ALLES te geven voor het Koninkrijk van God. Niet alleen je geld, maar alles. De grap is dat je zelf verantwoordelijk bent hoe je dit besteed. Als je vind dat je het allemaal zelf nodig hebt en je geweten is verzekerd in God, dan vind God dat prima.
Als ik schulden heb en ik geef 10% van mijn inkomen aan de kerk (jaja, en dan wordt aan God gezegd, dikke neus.) zal het gevolg zijn dat je gewoon minder geld over hebt om die schulden af te lossen, je dus langer in de schulden blijft zitten en misschien wel dat je schulden toenemen. Als je denkt dat God je geld nodig heeft en je dan zegent, wordt dit "magisch denken" genoemd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:06