ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4714 4715 4716 4717 4718 4719 4720 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 08:51

HANNAH810 schreef:
tja, maar het vuil dat je vandaag weghaalde is er morgen niet meer........
dat is toch een grote troost, of niet, annette? Knipoog smiley

Ja dat is ook weer zo he,er ligt nu in elk geval vers vuil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 08:55

ROELANDE345 schreef:
Was eigenlijk alweer gister: toen ik bericht kreeg van mijn zoon dat de baby geboren was en moeder en kind gezond.
En later toen ik het in mn armen hield
Elodie Hanah heet ze en ze is perfect

Fijn dat het achter de rug is en gefeliciteerd met je kleindochter!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 09:10

Brr, wat is het koud vandaag, alles wit van de nachtvorst hier.
Zelf uit eten vanavond en voor de oppassers kook ik maar een pan erwtensoep, daar is het nu echt weer voor.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 09:54

STEENTJE178 schreef:
Ha Leanne,

Over het verschil en de inhoud van beide beurten vind je een uiteenzetting hierzo:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/22737-auto-onderhoud-de-kleine-beurt.html
Dit is dan de kleine beurt, en voor de grote beurt vind je het linkje onderaan deze page, of anders rechtstreeks via:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/22634-auto-onderhoud-de-grote-beurt.html

Succes!! Knipoog smiley

Dank u,dank u,ik heb me ingelezen en daarna een lijstje aan stiefzoon gegeven(die zn diploma's voor monteur haalde maar nu toch jurist wil worden Verraste, verbaasde smiley ).
Mijn black beauty kwam glansloos door de apk,nu krijgt ze nieuwe filtertjes en frisse olie,vanmiddag wrijf ik haar binnenkantje op tot ze glanst van genoegen en dan gaan we samen door de wasstraat..........het blauwe evenbeeld van haar staat tijdelijk op de oprit,zijn motor ronkt wat harder dan de hare,zijn uiterlijk is wat ruiger.......het leven is net een sprookje Clown smiley

ps.ik heb haar laatst bijna geruild voor een kleine,rode,snellere en nieuwere versie,niet tegen haar zeggen hoor......... het stelde niks voor,het was slechts een flirt Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:08

ROELANDE345 schreef:
Was eigenlijk alweer gister: toen ik bericht kreeg van mijn zoon dat de baby geboren was en moeder en kind gezond.

Geweldig! Weer een klein groot wonder... van harte !!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:11

ROELANDE345 schreef:

Kijk super!
Gefeliciteerd oma met dit kleine mooie wonder!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:12

PIETER619 schreef:
Geen antwoord op mijn vraag.
Gaan we hier verder om Ouweneel Frank of Willem in de zeik te zetten met een gigantische balk in het oog, proberend de splinter weg te halen. en is "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" niet van toepassing?

Beste lieve Shanita, je hebt heel veel meegemaakt , en dat is gigantische bagage, heb jij alles wel bij het kruis neergelegd, gezien vele reacties hier op het forum niet. Al hoeveel hulp je hebt gekregen, Jezus kan heel veel meer zelfs je helpen met vergeven. https://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU kheb deze clip al ergens anders ook neergezet, kunne we veel van leren, zij was ook maar eens mens die erge dingen mee heeft gemaakt.

Hai,

In de 1ste plaats, weet je hoe ik aan dit onderwerp kom, ja, een vriend belde me, en die zei er iets over. tis gewoon nieuws, zo heb ik het hier opgezet.
Ja, je hebt hier geen kopje 'nieuws en actualiteiten', ja, dus dan onder 'christelijke levenswandel'.

Ja, en verder ga ik niet op je posting in.

Kijk, als je meer dan 20, zelfs 22 jaar gelovig bent, ja, dan hebben die balk en splinter verhalen en de eerste steen werp dreigingen ook helemaal geen invloed meer op mij, die tijden zijn wel voorbij.

Ik heb het hier als nieuws neergezet, en dat zal ik blijven doen.

Dank voor de clip, ga 'm later eens bekijken :)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:14

Gefeliciteerd Roelande!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:26

[quote=MARITIME853]Shanita, als ik alles van jou reactie's zou gaan uitvergroten..... sla jij ook zelf net zo als Frank Ouweneel de plank mis....

Die mening mag jij hebben...

Hou deze dingen bij jezelf, dan kost het ook geen energie om je daar druk over te maken....

Wie zegt dat dat mij energie kost...
Als ik dingen bij mezelf moet gaan houden ja, hoef ik niet op een forum te gaan.
Of, moet ik eerst denken wat iedereen ervan zou vinden en afwegen, ja, dan zou ik dus mezelf niet zijn.

Vergis je niet er zijn meerdere mensen welke mischien nog wel ergere dingen in hun leven hebben meegemaakt dan jezelf. Boze smiley

Misschien heb ik nog wel veel ergere dingen meegemaakt, en schrijf ik dat hier niet...En ja, uit sommigen postings zou ik kunnnen denken op te maken dát er mensen zijn die nog veel meer hebben meegemaakt, dan dat ik opschrijf hier....

Daarom schreef ik ook dat met schuldgvoel, ja, wat nou als iemand iets doet waar die spijt van heeft, maar echt zoveel spijt, zelfs al istie gelovig.
Ja, ik schreef een keer, van dat is juist de kern van het evangelie, als je je schuldig voelt heb je berouw, anders voel je je niet schuldig, dus ja, begrip zoeken voor jezelf, en het evangelie van vergeving van zonden, ja, moet theoretisch genoeg zijn. Maar kan ook een proces zijn.
Ja, dit laatste kwam zomaar ff in me op.

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:29

ANNETTE792 schreef:
Ja dat is ook weer zo he,er ligt nu in elk geval vers vuil.

Wat een term Annette.......vers vuil......Er zijn hoekjes in mijn huis waar ik niet altijd vers vuil zie geloof ik....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:32

TJOKLAT313 schreef:
Leuk leuk leuk!! Ik schrijf het op, maar weet niet of ik tijd vrij kan maken. Dit jaar is mn afstudeerjaar, dus beredruk...
Maar dank voor 't delen!

Heel veel sterkte en succes met afstuderen, Tjoklat!
Misschien is een muzikale afleiding dan juist welkom.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:41

WILLEMIJN232 schreef:
Wat een term Annette.......vers vuil......Er zijn hoekjes in mijn huis waar ik niet altijd vers vuil zie geloof ik....... Knipoog smiley

Van die hoekjes met overjarig vuil heb ik hier ook hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET739

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 11:03

misschien moet je gewoon ff wachten tot de houdbaarheidsdatum verstreken is. Knipoog smiley

verdwijnt het ms wel vanzelf
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 11:04

[quote=SHANITA130]Ik denk dat God wil dat we onzelf kunnen zijn. en zo kunnen groeien en leren van elkaar, en ja, er komen weleens botsingen.

Zolang die niet gepaart gaan met dingen zeggen die niet netjes zijn is dat mi oke.

Ik denk dat God helemaal niet wil dat we ons zelf zijn, maar kinderen van Hem en Jezus als voorbeeld nemen. Pas als we Jezus in ons leven betrekken kan men door d eGeest een ander verdragen en o pfatsoenlijke manier behandelen.

Nu is er soms een haat en nijd situatie gecreëerd tussen "kinderen Gods" gezien reacties op de topics. Als iemand een fout maakr en dat toegeeft bijft men sneren geven in het zelfde en ander topics.

Ik vraag mij af , wat ons hartsverlangen is, kunnen vergeven, gelijk Jezus doet of lekker ons zelf zijn en anderen bewust kwaad blijven doen?

Pittige discussies is niets mis mee, maar doe het met respect naar en elkaar.

Als iemand, op een topic verkeerd behandeld is in een topic, is dan een excusses op zijn plaats en accepteerd men dat, of gaat men de strijd aan, omdat men zich zelf wil zijn en frustraties uitleeft op die ander.

WWJD ken je die?

Rijst dus weer de vraag dus, WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM ME BEZIG?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 11:16

[quote=PIETER619]Het is natuurlijk altijd makkelijk praten Pieter als jij zelf niet het onderwerp van gesprek bent.....
Zoals jij het schrijft zou het misschien moeten zijn maar je weet net zo goed als ik dat de realiteit hier op CM wel anders is.....Uit de mond van de meest christelijke mensen komen de grofste beledigingen...
Zijn net echte mensen he? Christenen.....
Gelukkig heb ik ook andere ervaringen en merk ik een oprecht omzien naar elkaar in moeilijke tijden........ zoals ik al schreef kreeg ik deze week een prachtige mooie bos rozen als bemoediging, rood ,als kleur van de hoop......van een aantal lieve CMmers...als steun in mijn privé
omstandigheden.
En dat ervaar ik als waardevol....en als omzien naar elkaar..daar kunnen geen zwartgallige en vileine opmerkingen tegen......
En dat is tegelijkertijd ook het mooie van CM en daarom zet ik dit hier ook even neer........achter de schermen (lees forum) zijn er ook genoeg mooie dingen op CM........
Er is duidelijk meer dan alleen roddel en achterklap.......gelukkig maar.....
Dus als je je afvraagt waar men in Godsnaam mee bezig is vergeet dan zeker deze zaken niet....er is meer moois dan je denkt....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 oktober 2012, 11:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 12:03

Pieter619:Ik denk dat God helemaal niet wil dat we ons zelf zijn, maar kinderen van Hem en Jezus als voorbeeld nemen. Pas als we Jezus in ons leven betrekken kan men door d eGeest een ander verdragen en o pfatsoenlijke manier behandelen.
Oei, gevaarlijk denk ik. Natuurlijk wil God dat wij onszelf zijn, zo heeft hij ons gemaakt. Juist als kinderen van Hem. Met Jezus als voorbeeld. Maar ja, dat is voor ons zondige mensen een proces, wat je vaak niet af krijgt in één leven, maar wel een begin mee kan maken.(waar staat dat ook alweer?)

En ja, door zoveel verschillen, in opvoeding, karakter, dingen meegemaakt wel of niet, enzovoort, lijst is eindeloos lang, ja, krijg je weleens botsingen.

Nou, en zoals je dan normaal gesproken ook niet iemand op zijn bek gaat slaan, wat je in de wereld wel ziet, in het uitgaanleven bijvoorbeeld, ja, dan ga je als christen zijnde, ook in je boosheid, en verontwaardiging ook op je taal letten.

Waar staat dat ook alweer: "Wie zijn tong in bedwang heeft, heeft alles onder controle"

Sommigen woorden kán niet.

Wat je weleens ziet in sektes, iedereen is 'lief' tegen elkaar, maar da's dus buitenkant.
Sommige mensen zijn te verschillend dan krijg je botsingen dat kan niet anders.

Pieter619: Nu is er soms een haat en nijd situatie gecreëerd tussen "kinderen Gods" gezien reacties op de topics.
Nou...haat en nijd? Ik denk meer grote irritatie en ook gekwetst speelt mee.
Ik heb een keer bij Dr. Phil gezien, dat men later als volwassenen gekwetst kan reageren, op onverwerkte zaken. Maar ja, dan wordt er dus op een ander gerageerd, dan voor wie het, jaren geleden, bedoeld was.
Dat kan door een trigger.

Als iemand een fout maakr en dat toegeeft bijft men sneren geven in het zelfde en ander topics.

Ja, en daarom, dat sneren, daar let ik niet op, heb 't vaak gewoon niet eens echt door.

Sarcasme en cynisme
Ja, dat heb ik zelf in het dagelijkse leven vaak niet door. Ja, en als ik het door heb, ja, dan zeg ik daar wel iets van.
Maar ja, zelf ben ik meer to the point, als ik iets verkeerd vind, zeg ik dat, ja, en soms is een beetje sarcasme handig om het duidelijker te maken.

Ik vraag mij af , wat ons hartsverlangen is, kunnen vergeven, gelijk Jezus doet of lekker ons zelf zijn en anderen bewust kwaad blijven doen?

De ene kan snel vergeven, de ander is gekwetst, en ik kan niet beoordelen of dat wel of niet terecht is. Ik kan niet in iemands hart kijken, misschien is iemand wel echt gekwetst.

Ja, alleen als ik iemand beter ken doordat ik een tijdje met zo iemand mail bijvoorbeeld, ja, dan kan ik het wel weten.

En ik denk niet dat dat bewust gaat. Iemand kan gekwetst zijn en daardoor boos reageren, en dan kan zo iemand evengoed het beste met anderen en God voorhebben.

Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'.
Iemand voelt zich zo.
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 12:09

JOHAN850 schreef:
Sorry even een tijdje offline geweest vanwege drukte.

Weet je Willemijn, Ik stuur een mail naar de dame en vraag of ze mij wil ontmoeten. Eigenlijk kort maar krachtig. En dan hoop ik dat ik een antwoord krijg.

Oei dat zou ook niet mijn manier zijn....
Eerst eens kijken hoe je kunt communiceren met elkaar hetzij via mail, chat of telefoon. Kijken of er gemeenschappelijke dingen zijn en hoe je je bij elkaar voelt, of je je veilig voelt bij elkaar.
Dat gebeurd de ene keer sneller dan de andere keer, maar wanneer dat moment er is wordt je ook nieuwsgierig hoe het in real live zou zijn. Dan ga ik voor een date haha
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 13:16

Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'.
Iemand voelt zich zo.[/quote]

Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 13:18

Heerlijke stevige bruinenbonensoep, gemaakt volgens oud recept van moeders.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 13:51

https://www.youtube.com/watch?v=L_gKDg6Ug_w&feature=autoplay&list=FLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&playnext=1 mooie toekomst hebben wij
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 14:46

SHANITA130 schreef:
Iemand voelt zich zo.

Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

Ik zou hierop willen zeggen; 'we moeten niets, we willen;)'.

Ik bedoel geen compromis. Ik weet uit eigen ervaring als je gelooft wil je alleen het goede.
Hoe komt het dan, dat ik in mijn 1ste huwelijk ontzettend agressief was naar mijn man?
Ja, ik ben gaan lezen en kwam erachter dat het elke keer was als mijn vader langs zou komen, of langs was geweest.
Verplaatste agressie, ja, naar je vader word je niet boos, tis je vader, dat doe je niet, zo is helaas vaak de norm.
Maar ja, de terechte kwaadheid moet uit het systeem/organisme, dus ja, dan komt het er op een andere manier uit.

Dat weet ik nu gelukkig, heb mijn ex films laten zien, die ik had van lotgenotengroepen, en hij zei precies jij...

Maar, nu ff een ander voorbeeld, stel, iemand heeft niet door dat het 'verplaatste agressie' is, en slaat elke keer zijn eigen vrouw verrot, en heeft er dan, oprecht, elke keer spijt van.
Ik kan je zeggen, dat is één grote lijdensweg, voor het slachtoffer, maar nog veel meer voor de dader. Want de dader gaat kapot aan schuldgevoel, en het daaruit voorvloeiende verdriet, en heeft ontiegelijk veel spijt, zegt dat ook, maar weet, dat het weer gaat gebeuren, want er is geen controle over. Weet jij hoe iemand zich dan wanhopig voelt en kapot gaat aan schuldgevoel, voor nota bene iets waarover hij geen controle heeft.

Dit had ik dus ook, vergelijkbaar. Pas toen ik in de up-positie ben geklommen en me vader, voor het eerst in me leven ff goed de waarheid had verteld, en dat ik hem ook nooit meer wilde zien, ja, pas toen ging de agressie naar mijn (ex)man weg.

(Nou heb je ook mensen die, er anders mee dealen, uit onwetenheid, en die bijvoorbeeld dán maar de rol van rotzak op zich nemen.
En hun vrouw, ook al zijn ze gescheiden, proberen te blijven terroriseren daardoor. En dan heb je de mensen, die zich niet (meer?) kunnen inleven in een ander. Wat ook weer een afweer is voor de werkelijkheid, die ze niet onder ogen kunnen of willen zien, een trauma, waar ze zich niet eens bewust van zijn.
En ja, als je je niet invoelt in een ander, ja, dan voel je je ook niet in in jezelf. Ja, wel in de zin dat iemand zichzelf heel belangrijk en heel wat kan vinden, maar niet in de zin, dat iemand medeleven heeft voor zichzelf, wat hij heeft meegemaakt. Dat kan komen, doordat het zich herinneren, met gevoel erbij, veels te bedreigend kan lijken.
En nog ernstiger, wat te denken van de mensen die dingen echt niet meer kunnen herinneren door verdringing. Maar dus wel gedrag hebben van zich niet invoelen als zelfbescherming.
Wat het natuurlijk niet is, want zelfbescherming is eigenlijk de waarheid onder ogen kunnen en durven zien, zowel van het verleden als van het heden.
Vandaar de vele hulpverleningsprojecten de laatste jaren voor hulp bij huiselijk geweld.

Je kan pas goed zijn voor je naaste als je zelf alles duidelijk hebt, ja, en in deze gebroken wereld is dat heel moeilijk, je kan er wel naar streven.
Of je ernaar uitstrekken, zoals mocht je het al bereikt hebben. zoals Paulus ergens schrijft.(zoek het later op).

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Je hebt dus altijd scheinheilige mensen ertussen en da's heel erg.
Kijk maar eens naar F.O.
En nog steeds, het is zwart op wit vastgesteld, alles in onzin, over de eindtijdstudies. En de man blijft gewoon doen alsof die gek is, of anderen gek zijn.

Maar ja, dát zou ik niet willen vergelijken met de mensen hier op het forum.

Mensen kunnen erg gevoelig zijn, en dan door iets wat wordt gezegd, hupakee, ja, iemand is dan erg gekwetst.
Dan kan je (ver)oordelen...
Je kan ook tussen de regels door lezen.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen

Nee, hehe;), natuurlijk mogen we geen excuses bedénken, met als doel elkaar degenererend te behandelen.
Ik heb zelf niet het gevoel dat dat hier gebeurd op het forum.

Ik zelf ben dankbaar voor dit forum; ik leer van mensen, ik kan dingen kwijt, waardoor ik het eea kan verwerken.
Ik word elke keer bij het geloof bepaald.
En ik zie ook heel veel mooie reacties.
Ik leef mee, men leeft met mij mee.
Ja, zo ervaar ik dat.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 14:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:00

PIETER619 schreef:
Iemand voelt zich zo.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen[/quote]

Ik ga denk ik mee in de gedachtegang van Pieter.

Wat zou Jezus doen. Hij toch ons voorbeeld?
Jezus brengt vrede!

We kunnen ons ook afvragen: Wat zou Jezus willen dat wij doen?
Ik denk dezelfde vrede, die Hij aan ons geeft, uitdragen door ons leven heen, door wat wij zeggen, doen en schrijven.
Dat wil niet zeggen dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar wel dat je met respect met elkaar en met elkaars mening moet omgaan.
De discussies/verwijten hier op het forum brengen zeker geen vrede

In het onze Vader bidden wij zoveel mooie dingen.

Uw Naam worde geheiligd!
Wij mogen Gods naam heiligen met ons leven, in wat wij doen, denken en spreken.
Dit heeft niet alleen betrekking op vloeken. maar ook hoe we hier op het forum met elkaar omgaan

Uw Koninkrijk kome!
Gods koninkrijk laten komen in ons leven, daar begint het mee.
Dat gebeurd niet pas wanneer we niet meer op aarde zijn.
Gods koninkrijk bestaat uit liefde en vrede, en dat mogen wij anderen ook meedelen.
Alles waar geen liefde en vrede in te vinden is komt niet uit Zijn koninkrijk.
WWJD?
Waar willen we ons mee bezig houden?

Uw wil geschiede in de hemel en ook op de aarde!
Zijn wil laten gebeuren in ons leven. Het is niet de wil van God dat wij op deze manier met elkaar omgaan.
Mijn wens is om Zijn wil in mijn leven te laten gebeuren, dat heeft consequenties.
Ik zal me moeten openen voor wat Zijn wil is.

Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren!
Onze schulden worden vergeven gelijk wij dat ook bij anderen doen.
Eerst die ander vergeven!
Dit geeft lucht aan je zelf dan is er geen plaats voor wrok.

Hebben jullie op deze manier wel eens over het onze vader nagedacht?
Het is geen standaard gebed, maar een gebed wat ons leven veranderd
zoals Pieter ook zegt naar een nieuwe mens.
Een mens naar Gods hart, en naar zijn gelijkenis.

Laatst aangepast door
JOELLE246
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:15

WILLEMIJN232 schreef:
Begin van een nieuwe dag en dan deze muziek.......

http://youtu.be/NlprozGcs80

Wat een verschrikkelijke mooie muziek, prachtig. Het is net alsof die muziek een mooi, ontroerend en gelukkig verhaal verteld.
En dan met die mooi natuuropname's erbij.
Ja, dan denk ik, zo zie je een stukje van de hemel, zo mooi.

Ja, ik ben geen klassiek muziek type, ja, behalve de filmmuziek van klasiekers. Maar dit is zo mooi, ja, dit overtreft alles.

Ja, ik kon eerst niet luisteren naar mooie klassieke stukken, ging dan meteen huilen.

Ik heb een paar keer een moment gehad dat ik een mooie stuk hoorde, en dat is dit er een van.

Ik ken ook een ander heel mooi stuk, ja, van een klassieke cd, maar ja, weet het nummer niet meer hoe het heet, en de persoon zie ik ook al jaren niet meer, waarbij ik het hoorde.

Was een nummer van de serie cd's 'aangenaam barok'.

Bedankt door dit te delen!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:20

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen

Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?
Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley

Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:28

[quote=JOELLE246]Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

Sterker nog, dan wíllen we daar, en alleen daar mee bezig zijn ;)

Natuurlijk gaan we voor God en met God.
Wat ik wil zeggen, iemand kan pas ten volle leven in God's wil, als ie zelf eerst genezen is, en dat is een proces. En met genezen bedoel ik ook en met name natuurlijk de genezing van het hart.
Daar durf ik en wil ik niet over oordelen. Ik kan niet weten of en hoe wanhopig iemand zich kan voelen. en ja, tis makkelijk om te zeggen van ja, Jezus is bij je. Ja, dat ís natuurlijk wel zo, maar ja, zeker als je pas gelooft ervaart iemand dat niet zo.

Ja, moet ik dan onder de indruk zijn omdat jij prive bent benaderd over deze zaken? Ik zie veel liever dat diegenen dat hier duidelijk op het forum zetten, of er zelf dingen over schrijven en er een of meerdere topics over openen.
We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen.

ff gewijzigd; ik had blauw met zwart door mekaar gehaald..)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 18:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:32

Geen idee wat ik vandaag ga eten....
Ben uitgenodigd door een lieve schat van een tante, waar wij: mijn broer, mijn zwager en ik een super-fijne band mee hebben, om in een restaurant te gaan eten, waarvan het personeel eh "minder begaafd" is...geen idee wat ik mag verwachten, geen idee wat ik ga eten...maar het zal vast wel lekker zijn!
Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:38

JOELLE246 schreef:
Oei dat zou ook niet mijn manier zijn....
Eerst eens kijken hoe je kunt communiceren met elkaar hetzij via mail, chat of telefoon. Kijken of er gemeenschappelijke dingen zijn en hoe je je bij elkaar voelt, of je je veilig voelt bij elkaar.
Dat gebeurd de ene keer sneller dan de andere keer, maar wanneer dat moment er is wordt je ook nieuwsgierig hoe het in real live zou zijn. Dan ga ik voor een date haha

Helemaal mee eens.......
Blij dat er meer dames zijn, die er zo over denken.
En de mannen die alleen maar een knipoog sturen....en voor de rest geen enkel woord te vertellen hebben...daar kan ik ook niets mee Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:42

Een Italiaans restaurant op 5 minuten loopafstand...check, redelijke stoelen om te zitten...check, een toilet aanwezig...check, een lichaam dat zich vandaag een beetje rustig houdt...check, een lieve vriendin die mee gaat...check Lachende smiley

Hoe het vannacht en morgen gaat zie ik dan wel weer, ik ga vanavond lekker eten Kwijlende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:42

WILLEMIJN232 schreef:
Begin van een nieuwe dag en dan deze muziek.......

http://youtu.be/NlprozGcs80

Inderdaad Willemijn, niets te veel gezegd....heerlijke muziek!!!!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:43

Willemijn: Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

Ja, idd, Willemijn, die gedachte schoot mij ook door mijn hoofd!
En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Ja, dat schreef ik net ook, iets wat daarop neerkwam, toevallig, of niet?

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?

Idd, dat dacht ik ook...

Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley

Ja, ik kreeg net ook en mailtje, ja, ik kan er niet zoveel mee.
Het betreft dan andere personen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4714 4715 4716 4717 4718 4719 4720 ... 6194 Volgende
Pagina 4717 van 6194