| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 18:11
|
|
|
|
|
Werken, ja ik ben ook blij dat ik werk heb. Wat moet je anders de hele dag doen? Je moet een balans zoeken tussen werk en ontspanning mijns insziens en zorgen dat je het leuk vind om te werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 18:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Totdat je op je werk bent en het blijkt dat er geen zak te doen is . Dan de keus ..... blijf ik nog heel de middag en ga ik een beetje uit mn neus freten of lever ik maar weer 4 uren in en ga ik naar huis . Vissertje heeft maar voor het laatste gekozen , ga hier de zwijnenstal maar weer opruimen.  |
Visser, weet je wat jij moet doen? een cursus punniken! Als ik het zo begrijp kun jij uuuuurenlang punniken....breng het bij Stichting Dorcas en daar maken ze er heerlijk warme dekens van voor Moldavie, Roemenie, Hongarije, overal waar het zooo bitter koud wordt deze winter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 18:28
|
|
|
|
Ik ga vandaag voor de "harricotsverts"met uitgebakken spekkies, geserveerd met aardappelpuree met gesmolten kaas ,een taartaartje vooraf, en een bakkie vruchtenyoghurt toe....zo kom ik de nacht wel weer door!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 18:48
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Visser, weet je wat jij moet doen? een cursus punniken! Als ik het zo begrijp kun jij uuuuurenlang punniken....breng het bij Stichting Dorcas en daar maken ze er heerlijk warme dekens van voor Moldavie, Roemenie, Hongarije, overal waar het zooo bitter koud wordt deze winter!  |
Jij gaat mij even vertellen wat ik MOET doen? Ga zelf even lekker punniken of frunnikken of wat je wil ja .
Visser , die zich vanmiddag goed heeft bezig kunnen houden met allerlei karweitjes in en om het huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANS092
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 19:46
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Ik denk dat het God nog meer pijn doet als een foute dominee of voorganger in zn bediening blijft..... |
amen broeder maar ik denk datje wel weet wat ik bedoel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANS092
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 19:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar... |
zeker hele maal eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 20:11
|
|
|
|
Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!! Het had de woorden:
"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"
Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt. Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.
De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???
Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 5 november 2012, 20:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 20:15
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 20:16
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hahahahaha, dus mannen die bij Philips werken bijv. zijn per definitie niet aantrekkelijk??  |
Ze maken ook wel wat anders bij Philips
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 20:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zoist! En niet van blijf met je handen van de 'gezalfde des Heren af' alleen als je iets vraagt, of het ergens niet mee eens bent.
Of, als je problemen met de voorganger hebt, heb je eigenlijk(=echt wel) problemen met God. |
Ken je die van de vergelijking met Miriam en Mozes? Als je kritiek hebt op de voorganger zou je wel es net als Miriam melaats werd, gevolgen moeten dragen daarvoor... dit argument wordt gewoon gebruikt! Hoe houd je je kudde tam? Met dreigen (manipuleren) en de bijbel naar je eigen hand zetten. Brrr.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 5 november 2012, 20:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 20:39
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!! Het had de woorden:
"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"
Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt. Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.
De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???
Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???
 |
Toch heeft de bijbel het ook over "ontmasker de duisternis". Veel vindt in het verborgene plaats. Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen. Toch mogen (moeten) we ons nuchtere verstand en onderscheidingsvermogen gebruiken. Dit is een eigenschap in ons die aangescherpt kan worden door de Heilige Geest, is uiteindelijk ook een gave en dat is er niet voor niets! Ik zou ze niet de kost willen geven die vast zitten in afhankelijkheidsrelaties en dus ook manipuleerbaar zijn. Er zijn er zoveel die niet vrij als gelovige leren leven maar altijd opkijken naar een mens in een bepaalde functie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 5 november 2012, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 20:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Jij gaat mij even vertellen wat ik MOET doen? Ga zelf even lekker punniken of frunnikken of wat je wil ja .
Visser , die zich vanmiddag goed heeft bezig kunnen houden met allerlei karweitjes in en om het huis. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 21:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland? wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo??
jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....
nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur |
Dit zijn complimenten????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 21:04
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Ik ga vandaag voor de "harricotsverts"met uitgebakken spekkies, geserveerd met aardappelpuree met gesmolten kaas ,een taartaartje vooraf, en een bakkie vruchtenyoghurt toe....zo kom ik de nacht wel weer door!  |
mmmm...boontjes dusss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 21:18
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Visser, weet je wat jij moet doen? een cursus punniken! Als ik het zo begrijp kun jij uuuuurenlang punniken....breng het bij Stichting Dorcas en daar maken ze er heerlijk warme dekens van voor Moldavie, Roemenie, Hongarije, overal waar het zooo bitter koud wordt deze winter!  |
Niet lelijk doen tegen Visser, denk eraan! Is hij eens een middagje thuis moet hij weer van alles.....
Hoewel Visser, kunnen we bij jou alvast een gepunnikte deken reserveren?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 21:35
|
|
|
|
Dat zijn allemaal heldere lampjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:12
|
|
|
|
Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.Ja, bovenstaande is voor een deel wel een geintje hoor.
Ik bedoel ook ff dat opstaan alleen, ja, ben je er eenmaal uit, opgeknapt, en loop je door zo'n bouwmarkt zo lekker vroeg, ja, dan is het wel weer leuk hoor: iedereen komt een dingetje of dingetjes voor klusje halen, of grote klussen...
Maar dát ópstaan, echt ik ben dan zoo slaperig. Ach, klein probleempje.
Ben ook aan het afbouwen met medicatie met slaperigheid als bijwerking, heeft er ook mee te maken hoor, die medicatie dan bedoel ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 5 november 2012, 22:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:13
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Dit zijn complimenten????  |
wat heeft het mooiste moment van de dag met complimenten te maken dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | het zou voor mij persoonlijk geen reden tot klagen zijn als ik ALLEEN MAAR de gewone huishoudelijke dingetjes hoef te doen;
rekker relaxed daagje heb je, shanita! en wat fijn voor je, dat je vrij hebt op je werk, zodat je je tijd goed besteden kunt aan een heerlijk opgeknapt huisje!! reden tot dankbaarheid!! |
Jahaa, da's waar :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:14
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.
Ja, bovenstaande is voor een deel wel een geintje hoor.
Maar soms heb ik dat wel hoor, maar ja, soms. |
Soms een baaldagje mag toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:20
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Soms een baaldagje mag toch?  |
Ja, dat ook 
Het is én, én
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:26
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja en ik was hogelijk verbaasd toen ik vandaag ontdekte dat Otto de Bruine een van de voorgangers is van een evangeliegemeente in het Voorthuizen |
Ja, wat een mooie baby!
Ik weet niet eens waar Voorthuizen ligt, wie en wat er nog meer komen. (wil het misschien ook niet wéten)
Misschien is Otto de Bruine daar een zoutend zout 
En misschien wil die ook gewoon ze hyptheek kunnen blijven betalen enzo
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 5 november 2012, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:31
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Dat zijn allemaal heldere lampjes  |
Haha gloeilampen wordt teveel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:37
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Dat zijn allemaal heldere lampjes  |
Haha gloeilampen wordt teveel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:46
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen...... De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.
Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is? |
Ik ken iemand die moet zijn huis verkopen, best triest hoor.
Ja, hij had een hyptheek, maar ja, áls hij ziek zou worden zou het gedaan zijn, zou die zijn huis moeten verkopen.
Dus daar lag steeds een zwaard boven hem: "als ik maar nooit ziek word".
Ja, en nu is tie ziek geworden, wat al niet leuk(understatement) is, en kan hij ook nog eens zijn huis verkopen.
Dát vind ik nu echt een tranenedal; wat een leed....Want hij weet nu eigenlijk al bijna zeker dat het met verlies verkocht gaat worden.
Verder weet ik niet veel van politiek hoor, ja ik wou het regeerakkooord lezen, zo wat een groot pak papier, helemaal niet interessant en ik snap er niets van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 22:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet lelijk doen tegen Visser, denk eraan! Is hij eens een middagje thuis moet hij weer van alles.....
Hoewel Visser, kunnen we bij jou alvast een gepunnikte deken reserveren?????  |
Visser weet wel betere doelen om aan te schenken dan stichting Dorkas waar tèveel aan de strijkstok blijft hangen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik ken iemand die moet zijn huis verkopen, best triest hoor.
Ja, hij had een hyptheek, maar ja, áls hij ziek zou worden zou het gedaan zijn, zou die zijn huis moeten verkopen.
Dus daar lag steeds een zwaard boven hem: "als ik maar nooit ziek word".
Ja, en nu is tie ziek geworden, wat al niet leuk(understatement) is, en kan hij ook nog eens zijn huis verkopen.
Dát vind ik nu echt een tranenedal; wat een leed....Want hij weet nu eigenlijk al bijna zeker dat het met verlies verkocht gaat worden.
Verder weet ik niet veel van politiek hoor, ja ik wou het regeerakkooord lezen, zo wat een groot pak papier, helemaal niet interessant en ik snap er niets van. |
Was ie vergeten dan om er de NHG ( Nederlandse Hypotheek Garantie) erbij af te sluiten? Of kwam ie daar niet voor in aanmerking?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:02
|
|
|
|
Je moet gewoon denken: ging iets expres. Zo niet is er niets aan de hand: er is een verschil met express gooien met iets en iets per ongeluk laten vallen. In het 2de geval, ja jammer gebeurt iedereen weleens. In 1ste geval: ja, hulp zoeken natuurlijk.
En wat ik zie en meemaak: men voelt zich schuldig over dingen die per ongeluk gaan. ja, dan kan je ook wel hulp zoeken eventueel, maar daar zit wel een groot verschil tussen, ook qua schuldig voelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:04
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Kan ik niet zeggen,iemand van hier gaat mee maar die weet het nog niet  |
Hij heeft al kaartjes.........voor Ajax Ik zal nog eens iets bedenken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:11
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | mmmm...boontjes dusss  | neeeeeuuuu joh....spercieboontjes benne twee maal zo dik (ook best lekker hoor....maar bij die harri...eh dinges horen uitgebakken spekkies.Als andere variant hebben we ook nog kouseband...dat bennne van die heeeeeeeel langes....maar dat smaakt weer surinaamser....zo zie je maar weer.....wat en vaaaaaaaaaaaaariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaatie!
|
|
| Naar boven |
|
|