| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:45
|
|
|
|
Koud en lui geen zin zelfs om boodschappen te doen Honger 
Nooit iemand oordelen die in een soort depressie zit want waarheid.
Kom ik hier ooit nog eens uit en dan alles Herzien
en geloof me dat is niet zo makkelijk als het Lijkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:51
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Toch nog even wat meer studeren en een eigen dan een eigen blog openen |
Hai Pieter!
Over wie heb je het nu?
Over Jou, of over Laverde?
Ik vind het mooi opgeschreven hoor, dus...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 16:12
|
|
|
|
Nu boodschappen doen in de kou en dan met medicatie tv
en dan een lijst maken van wat te doen morgen pas
Laterz! doet me goed hier dingen te schrijven en delen Genezing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 16:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Nu boodschappen doen in de kou en dan met medicatie tv
en dan een lijst maken van wat te doen morgen pas
Laterz! doet me goed hier dingen te schrijven en delen Genezing  |
Straks na boodschappen weer lekker warm en ondanks de struggle Thuis.
Schouderklop goed gedaan respect voor je een doorzetter en volhouder Top!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 16:42
|
|
|
|
|
Bedankt lieve shanita. Ja het zou een wonder wezen dat het weer zo zijn geweest. Soms mis ik heel veel dingen in deze wereld. Maar tegelijkertijd besef ik ook dat je zelf de eerste stap kunt zetten, want een wonder begint juist bij de eerste stap die je zet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:03
|
|
|
|
Het is vandaag dankdag voor het gewas. In veel kerken wordt dit herdacht door één of twee kerkdiensten....Min of meer uit gewoonte ging ik....Ons dominee begon met iets voor de kinderen: weet je wel dat als je in een appel bijt......waar die appel vandaan komt?.....Weetje...dit ouwe mens van 51 bijt ook nog steeds in appels.....en ik weet dondersgoed waar ze vandaan komen.....God die alles maakte....zorgt óók voor mij! EN VOOR JULLIE!!!! (zo, dat wou ik effe kwijt!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:06
|
|
|
|
In deze documentaire gaan we één van de verloren 10 stammen van Israël behandelen, en wel; Zebulon. Deze documentaire dat in de jaren 70 is gemaakt en lang zoek is geraakt heb ik vorig jaar geupload op youtube.
In de Bijbel is er sprake van twee huizen. Het huis van Juda en het huis Israël. Maar de vraag nu is waar het verloren huis van Israël is gebleven. Jezus droeg Zijn apostelen immers ook op om de verloren schapen van het Huis Israël te zoeken. Maar wie en wat zijn die tien stammen? In deze documentaire word er gericht gesproken de stam, Zebulon, waar is deze stam gebleven? En wat is de migratie, oftewel de ballingschap van Israël?
We moeten goed de Bijbel lezen, dat er in de Bijbel onderscheid word gemaakt tussen het Huis Juda en het Huis Israël. Aan het Huis Israël werd de scheidbrief van God gegeven.
Het zal u doen laten opspringen van blijdschap of het zal u doen laten opspringen van kwaadheid.
Geschiedenis is zeer belangrijk als wij onze identiteit willen kennen van wat onze afkomst is als hollanders. Neem de tijd om deze documentaire te bekijken. Het duurt 40 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=RR1fmE155QM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:07
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Pieter!
Over wie heb je het nu?
Over Jou, of over Laverde?
Ik vind het mooi opgeschreven hoor, dus...? |
Laverde, Zou Jezus nu eenzaam zijn nu hij al het Koninkrijk in de Hemel bestuurd, met alle engelen om Hem heen, straks ook nog het Koningschap hier op aarde gaat claimen en Satan geen macht meer heeft. Jezus is alleen eenzaam geweest toen Hij aan het kruis hing en de Vader Hem even verlaten moest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:19
|
|
|
|
hee, het logo van nike dacht ik. Kan dat wel?
Je hebt ook een soort van zogenaamd leuke doordachte stukjes, en daar staat 'visje' onder, maar dan op dezelfde manier als Loesje....da's toch plagiaaat ofzoiets dergelijks?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:24
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Het is vandaag dankdag voor het gewas. In veel kerken wordt dit herdacht door één of twee kerkdiensten....Min of meer uit gewoonte ging ik....Ons dominee begon met iets voor de kinderen: weet je wel dat als je in een appel bijt......waar die appel vandaan komt?.....Weetje...dit ouwe mens van 51 bijt ook nog steeds in appels.....en ik weet dondersgoed waar ze vandaan komen.....God die alles maakte....zorgt óók voor mij! EN VOOR JULLIE!!!! (zo, dat wou ik effe kwijt!)  |
Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement?
Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:32
|
|
|
|
Jezus word nog wereldwijd afgewezen door velen. Hoe zou dat zijn voor Hem? Daarbij heeft Hij verdriet, en Hij voelt zich soms nog wel eenzaam. Want als je afgewezen word voel je je op dat moment aan de kant gezet, oftewel, alleen gezet, eenzaam dus.
Men doet alsof Jezus nu geen emoties meer kent of voelt, maar dan vergeten we dat Hij alom almachtig is! Dus Hij weet exact hoe dat voelt.
Hoeveel mensen zijn er wel niet afgewezen, vraag hen maar eens hoe ze zich daarbij voelen. Jezus word ook nog altijd afgewezen door ons volk, hoe zou Hij zich daarbij voelen?
En deze brief heb ik enkele weken terug al eens geschreven. Jezus wil een persoonlijke relatie, geen zakelijke relatie, dus Hij wil horen van wat wij te zeggen hebben tegen Hem, van wat we voelen, ervaren etc. En door de Heilige Geest kunnen wij een persoonlijke relatie/vriendschap met Hem aangaan. Maar Hij wil dat wij ook dingen vanuit ons zelf met Hem delen.
Jezus voelt zich nog wel eens eenzaam, omdat grotendeels van Zijn Volk Hem hebben verworpen als Messias, nou dat doet zeer, en Jezus kent en is nog wel eens eenzaam ondanks dat Hij de engelen daar heeft. Hij wil omringt worden met mensen en niet alleen met engelen.
Een man zonder een vrouw is een eenzame man, ondanks dat hij veel vrienden heeft, maar in zijn hart voelt hij een leegte. Dit is dus ook wat Jezus voelt, een leegte, omdat grotendeels van Zijn Volk hem nog altijd verwerpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:33
|
|
|
|
Dank! Geen veroordeling maar juist begrip zouden er meer moeten Doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:36
|
|
|
|
Dit kan je ook noemen het hoodpijn krijg openingsposting, lezen onmogelijk 
Maar dat maakt niets, je andere bijdrages zijn weer wel steengoed
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 november 2012, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement?
Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn. |
Shanita,
Het is vandaag dankdag voor gewas en arbeid en dat stamt van vroeger. Deze dag is ooit ingesteld voor de boeren en we hebben deze dag altijd gehouden. Datzelfde geldt voor het voorjaar wanneer we biddag voor gewas en arbeid hebben.
Maar je hebt zeker gelijk wanneer je zegt dat elke dag dankdag zou moeten zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:44
|
|
|
|
|
Ben morgen figurant die volgend jaar uitkomt. Daglicht met Angela Schijf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:46
|
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van de dag was om 4 uur, toen kon ik weer naar huis, hihihihihihihi.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:50
|
|
|
|
Ik denk wel dat 'we' (onbewust) de sociale media wel meer aanbidden dan God, heb ik het idee.
Ik denk wel dat het één grote afgoderij is. En soms zit ik voor mezelf wel eens te bedenken dat het verhaal over de toren van Babel eigenlijk gaat over internet en de sociale media en het verhaal dus met name voor deze tijd geschreven is.
Als we een probleem hebben dan stellen we onze vraag aan Google, i.p.v. aan God. Maar ook via Google weet God ons gelukkig te vinden en wij Hem.
Maar 'iets' in mij zegt dat het WWW een hoop ellende in Gods ogen is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:57
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ha bijdehandje.... deze reactie waar jij op reageert is een vervolg op een eerder stukje waarbij ik aangaf dat het MOOISTE MOMENT van die DAG was dat ik blij was niet meer in die bananendictatuur te wonen.
Lees jij dus lekker zelf eerst ff waar het over gaat voordat je t braafste jongentje van de off.topic.klas probeert te zijn  |
Zo is dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 18:07
|
|
|
|
Ik snap het, bedankt!
Ja, daar hoor je ook nooit iets over bij de efo's.
Ja, elke dag dankdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 18:40
|
|
|
|
De traditie is wat aan het verdwijnen, Nederland is veel minder een agrarisch land dan vroeger en is veranderd in een dienstensamenleving. Het is mijn indruk dat de dankdag nog vooral gehouden wordt in de wat meer behoudende kerken. Het feit dat de collectezak flink gevuld wordt, motiveert de kerkelijke organisatie wellicht ook. In nieuw gevormde kerkelijke groepen kom je het gebruik haast niet tegen. Er is sprake van een traditie die nog in stand gehouden wordt, maar jonge mensen en nieuwere kerkelijke groepen niet meer aanspreekt. We beschouwen een goede opbrengst van de oogst met onze wetenschappelijke kennis kennelijk als vanzelfsprekend, wat het natuurlijk niet is. Maar ja de Urker vissers vissen met onderwaterradar, wat het bidden om een goede vangst ook in een ander daglicht plaatst.
Thomas, een dankmoment voor de herverkiezing van Obama lijkt me zeker terecht.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 7 november 2012, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 18:52
|
|
|
|
ik won twee kaartjes voor het Concert van Martin Mans, Jan Vayne en Petra berger...intree 32.50 in de st,Janskerk hier in Gouda (aagezien ik al een aantal jaartjes alleen ben.... Zijn er orgelliefhebbers onder ons? (dit is dus geen liefdesaanzoek, geen contact advertentie.)....maar t is natuurlijk wel gratis!Vrijdag a.s. dus..... Wie o wie? Wie zich het eerst meldt heeftem (enneh....je hoeft niet perse naast MIJ te zitten hoor.....)
Laatst aangepast door
|
JOCHEBED148
|
op donderdag 8 november 2012, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 19:01
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Voor mij toch echt en afknapper....  |
Hééééél begrijpelijk  Jij gaat liever voor de opperPiet, vermoed ik?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 19:02
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Maakte hij een kans dan??  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 19:27
|
|
|
|
Ik zat zo de reacties wat door te lezen en het is natuurlijk allemaal verschillend. Maar één ding wat me op viel dat de ene meer eisen stelt dan de ander, en dat is natuurlijk ieders eigen keuze. Maar naar mijn eigen ervaring wanneer je teveel eisen stelt, oftewel; teveel voorwaarden stelt op een relatie, zal het je geheid mislukken met zo'n relatie. Je kunt namelijk iemands karakter niet veranderen zoals deze geschapen is.
Natuurlijk zijn er dingen aan karakter eigenschappen waar je aan kunt werken, maar laten dat geen dingen zijn die niet van groot belang zijn. Als ik de Bijbel erop nalees dan zie ik hoe God ons verdraagt ondanks de dagelijkse zonden die we begaan. Ons streven moet wezen om steeds meer op Jezus te gaan lijken toch? Liefde vereist heel veel. Liefde vereist o.a. verdraagzaamheid, discipline, standvastigheid etc. Zo zijn er meer punten om op te noemen.
Als ik om me heen zie dan zie ik dat er vandaag de dag nog maar weinig verschil is tussen de wereld en gelovigen. De wereld eist namelijk ook heel veel dingen binnen een relatie en/of huwelijk. In heel veel huwelijken worden er zodanig eisen gesteld waar allebei zich niet aan kunnen houden of één van beiden waardoor een huwelijk onnodig kapot gaat. Tevredenheid is vandaag de dag ver te zoeken, vooral onder ons eigen Hollandse volk.
Om als voorbeeld te noemen is het goed om een bepaald volk even snel naar voren te halen. Namelijk de boeren van zuid afrika. Via facebook en skype sta ik met duizenden boeren in zuid afrika mee in contact. Ik heb ook veel van hun beschaafdheid geleerd. Het is een uniek volk moet ik zeggen, als het gaat om omgang met mekaar. Maar wat mij ook ontzettend opviel is dat de boeren vrouwen van zuid afrika zeer beschaafd zijn ten opzichte van het Hollandse volk. En in het begin was ik zeer verbaasd daarover hoe dat kon. Ik dacht: Waarom kunnen zij dat wel en ons eigen volk hier in Holland niet? Maar dat is weer een studie apart om dat te verklaren, daarvoor is onderzoek in de boerengeschiedenis zeer belangrijk.
Maar toen ik zo al met al over deze dingen zat na te denken dacht ik: "hoe kan het dat de boerenvrouwen en mannen van zuid afrika minder eisen onder mekaar stellen, dan wanneer je het vergelijkt met het Hollandse volk?". Dat had te maken met hun strenge opvoeding, zoals het apart stellen van hun zelf, zoals de Bijbel dit voorschrijft. Daarin ondervond ik de bron dat het gevolg gaf van hun beschaafde levenshouding onder mekaar.
Ik heb in het afgelopen ander half jaar veel van hun geleerd ook vooral vanuit de Bijbel waardoor mijn gehele leven een ommedraai kreeg. En nu zie ik ook geheel anders toe naar dit leven zowel in levensvorm als in het geloof. Door hen leerde ik dus ook kennen wat de waarde was van Gods Heilige Woord. En zodoende heb ik geleerd om geen onnodige eisen meer te stellen als het gaat om een relatie of huwelijk. Want een ieder is uniek en is geschapen zoals hij of zij is.
Enkele jaren geleden dacht ik altijd dat ik niks was in de ogen van vrouwen omdat mijn relaties altijd op teleurstellende wijze kapot gingen en ik had mezelf altijd afgevraagd waar ik in de fout was gegaan. Dus ik had een ware minderwaardigheidscomplex aangenomen over mezelf. Maar sinds dat ik in aanraking ben gekomen met het boerenvolk van zuid afrika kwam ik tot de ontdekking hoe gewild ik was onder hen. En zelfs onder de boeren vrouwen daar was en ben ik nog steeds zeer gewild, hihihi. En toen via die wege begon ik de waarde van mezelf weer te herontdekken, en door vele studies dat ik aan hen heb te danken heb ik pas ontdekt wie werkelijk die Gezalfde Koning van Israël is, Jezus Hem zelve! En nu is de kijk op dit leven 180 graden omgedraaid in mijn leven.
Ik heb ook het volgende van die afrikaner boerenvolk geleerd: Je leven is niet afhankelijk van hoe mensen over je denken of over je praten. Je leven is niet afhankelijk van wat mensen van je vinden, je leven is niet afhankelijk van dat je met de tijd mee gaat. Maar je leven behoord volledig afhankelijk te wezen in de handen van Jezus, de Gezalfde.
Daarom leer ik steeds meer om te verdragen. En door de Heilige Geest ervaar ik hoe Hij mij leidt in al de wege van dit leven. Geloof vereist veel van ons zelf, willen wij ons leven verliezen om niet? Dit heeft niks te maken met dat je zelfmoord pleegt, maar dat je je eigen wil aan de kant zet, dat je je eigen begeerten leert onder controle te krijgen en nog veel meer dingen. Juist als je door de Heilige Geest werkelijk geleid en geleidt wil worden, zul je ervaren dat je veel meer kunt en zult verdragen, dat is mijn eigen ondervinding. En daardoor zal ik ook niet gauw op iemand afknappen omdat zij dit of dat eigenschap heeft in haar karakter. Want ik leer steeds meer hoe ik een ander behoor te verdragen zoals Jezus ons elke dag weer wil verdragen.
Het is net aan ons de vraag of wij er iets van willen leren. Heel veel minderwaardigheidscomplexen zijn grotendeels gecreëerd doordat men deze persoon teveel heeft afgewezen. Ja, zo zien we wat geloof werkelijk vereist. Het vereist je hart, het vereist je gehele leven. Het is maar net wat je er voor over hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 20:04
|
|
|
|
helaas....
ik moet op mn dna-restje passen want Annet gaat met haar oudste dna-restje naar de Spaanse Rijschool uit Wenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 20:50
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | helaas....
ik moet op mn dna-restje passen want Annet gaat met haar oudste dna-restje naar de Spaanse Rijschool uit Wenen. |
Alle kruimels Pietje, wat jammer van die Lippizanerbeessies en zo....je gaat wel wat missen hoor! Ik wed dat je alleen voor Petra Berger...hihi......al had willen komen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 20:52
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De traditie is wat aan het verdwijnen, Nederland is veel minder een agrarisch land dan vroeger en is veranderd in een dienstensamenleving. Het is mijn indruk dat de dankdag nog vooral gehouden wordt in de wat meer behoudende kerken. Het feit dat de collectezak flink gevuld wordt, motiveert de kerkelijke organisatie wellicht ook. In nieuw gevormde kerkelijke groepen kom je het gebruik haast niet tegen. Er is sprake van een traditie die nog in stand gehouden wordt, maar jonge mensen en nieuwere kerkelijke groepen niet meer aanspreekt. We beschouwen een goede opbrengst van de oogst met onze wetenschappelijke kennis kennelijk als vanzelfsprekend, wat het natuurlijk niet is. Maar ja de Urker vissers vissen met onderwaterradar, wat het bidden om een goede vangst ook in een ander daglicht plaatst.
Thomas, een dankmoment voor de herverkiezing van Obama lijkt me zeker terecht. |
Zeeland is altijd wat anders dan anders , hier wordt dankdag altijd de laatste woensdag van november gehouden . Over 3 weken dus .
Visser , die de oproep van diverse predikanten nog niet eens zo gek vindt .....om dankdag 2012 meer in het teken te zetten van een biddag. Dat naar aanleiding van de "nieuwe" regering.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:07
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | ik won twee kaartjes voor het Concert van Martin Mans, Jan Vayne en Petra berger...intree 32.50 in de st,Janskerk hier in Gouda (aagezien ik al een aantal jaartjes alleen ben.... Zijn er orgelliefhebbers onder ons? (dit is dus geen liefdesaanzoek, geen contact advertentie.....maar t is natuurlijk wel gratis!Vrijdag a.s. dus..... Wie o wie? |
Had er graag naar toe gewild.... best wel ver weg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:11
|
|
|
|
Ik knap af op mannen die oeverloze verhalen schrijven die lees ik niet is veeeeeeeeel te veeeeeeeeeeel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:11
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement?
Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn. |
Shanita....als God die spruitjes, witlof en andijvie niet had laten groeien...dannneh....was alles drie keer zo duur geweest.....
|
|
| Naar boven |
|
|