| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 08:50
|
|
|
|
Vrijdag 9 November, Psalm 124: 6-8; Onze hulp.
Die woorden, die ken ik! Enkele duizenden keren heb ik die nu al uitgesproken, aan het begin van een kerkdienst. Altijd weer een indrukwekkend moment: je belijdt, mede namens allen die aanwezig zijn, dat je van een Ander afhankelijk bent. En tegelijkertijd zeg je dan ook van Wie: het is de Heer die ons helpt! De Heer, met alleen maar hoofdletters. Die hoofdletters duiden de Godsnaam aan, de naam die we meestal weergeven als Jahwe en vertalen met Heer of Here. Vier letters die veelzeggend zijn: Ik ben erbij, Ik ben die Ik ben, de Onbenoembare, de altijd weer Andere, maar tegelijkertijd ook de altijd Betrouwbare. Daar beginnen we de zondagse eredienst mee. Vroeger deden we er onze ogen bij dicht. Waarom eigenlijk? Het zal wel te maken hebben met het feit dat in de klassieke liturgie van de mis de priester deze woorden bad in het zogenaamde trappengebied, het gebied dat hij bad op de trappen van het altaar, voordat hij het heilig dienstwerk begon. Zin de protestanten dienst is dat Bijbelwoord weggehaald uit dat persoonlijk gebed een gedacht als een credo, een wijdingswoord, een votum van heel de gemeente. Zo staat het ook aan het slot van de psalm. Aan het eind van het lied belijdt Israël onomwonden: wij verwachten onze hulp, onze uitredding niet van onszelf en ook niet van welke aardse koning dan ook, maar alleen van de Eeuwige, die bij ons is en bij ons wezen zal. Hij is degene die hemel en aarde gemaakt heeft, de Schepper van al wat leeft. Hij die ons schiep, Hij zal ons bewaren! Soms, als ik deze woorden uitgesproken heb aan het begin van de dienst, krijg ik de neiging direct daarna de zegen uit te spreken, alsof de dienst al is afgelopen. Dan denk ik: wat moet ik nu verder nog zeggen? Alles is eigenlijk al gezegd. Alles. Werkelijk alles. Wat wil je nu nog meer dan weten dat je hulp is van de Heer?
Die onze boeien slaakt, het is de Heer. Die voor de vrijheid waakt, het is de Heer. Door zijn verlossing zijn wij vrijgemaakt. Ons heil is in de naam van God de Heer, die God, die aard’ en hemel heeft gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:01
|
|
|
|
Een opgelucht gevoel als je auto door de APK komt? Ik had vaak een opgelicht gevoel als ik weer de garage uitreed. Een jaar lang elk weekend vrij reizen bij de spoorwegen kost vaak nog niet de helft van de APK. Maar ja de kosten van een auto willen we eigenlijk niet weten he, dat geldt voor bijna iedereen.
Thomas, geen idee wat voor kogeltje dat is in het stuur, een stuurkogel?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 9 november 2012, 09:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:06
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | De boel weer strak trekken voor de volgende bezichtiging... en wachten.. op een tegenbod van de 28e kijkers ...
hellup |
Hééééél veel succes!! Hopelijk zijn de 28e kijkers gewoon de kopers!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:07
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Pfffffffffffff  | *grinnik*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:19
|
|
|
|
Dat gevoel herken ik Annet... Vanwege mijn werk is mijn auto (bijna) onmisbaar.... Op de meeste dorpen komt hier niet eens een trein.... En met de bus zoveel tijd kwijt...(of een bus die maar 1x in het uur rijd) Dan ben je inderdaad blij als je auto weer zonder al teveel kosten door de keuring komt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:20
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hééééél veel succes!! Hopelijk zijn de 28e kijkers gewoon de kopers!  |
EEN...is toch al genoeg???? Anders gaan er 28 vechten om haar huis!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:23
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hééééél veel succes!! Hopelijk zijn de 28e kijkers gewoon de kopers!  |
Thanks! Ja, of lekker ravotten met bieden met de kijkers van vandaag en aanstaande woensdag (de 30e!!). Maar dat zou wel erg uniek zijn in deze tijd om mensen te hebben die tegen elkaar opbieden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:38
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | We organiseren in "De Plek" onze eerste bikerchurch / op een clubhouse niveau. Ieder die iets heeft met bikers is welkom op die avond. om 18.00 hebben we samen diner en later op de avond hebben we dan getuigenissen, muziek en een Woord voor aanwezigen. Verder lekker blijven hangen in gezelligheid
je kan contact opnemen zowel bij Xabia794 als rob554 |
Heel veel succes en dat het zo geslaagd mag zijn dat het voor herhaling vatbaar blijkt.,
Gods zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJE803
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:40
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | p.s. Na wat jaartjes hier op aarde doorgebracht te hebben, heb ik ontdekt dat liefhebben niet zonder waarheid en eerlijkheid kan. Waarheid en eerlijkheid kunnen confronterend zijn en nogal es verward worden met liefdeloosheid en negativiteit ... |
Waarheid en eerlijkheid kunnen ook op een positieve, opbouwende manier gebracht worden. Als de waarheid niet zo gebracht wordt, wat is dan het doel? Mijn reactie ging trouwens niet per se over de jouwe.
Laatst aangepast door
|
MARIJE803
|
op vrijdag 9 november 2012, 09:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:54
|
|
|
|
| MARIJE803 schreef: | Waarheid en eerlijkheid kunnen ook op een positieve, opbouwende manier gebracht worden. Als de waarheid niet zo gebracht wordt, wat is dan het doel? Mijn reactie ging trouwens niet per se over de jouwe. |
Daar ging ik ook niet van uit.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 9 november 2012, 09:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 10:25
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Thanks! Ja, of lekker ravotten met bieden met de kijkers van vandaag en aanstaande woensdag (de 30e!!). Maar dat zou wel erg uniek zijn in deze tijd om mensen te hebben die tegen elkaar opbieden. |
Lekker uitgaan van het positieve Waar twee vechten om het been (lees huis ) gaat nummer 30 ermee heen dus maak ze gek je kan het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 10:27
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Oooowww, maar das geen punt. Die zijn te huren. Net als trouwjurken overigens Hoezo, 2 vliegen in 1 klap? |
Doet de prinses van Engeland ook hoorde ik dus goede tip van Steen voor je Anna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 10:34
|
|
|
|
Dit topic op pagina 17 Kan ik toch haast niet geloven dat er geen nieuwe setjes zijn bijgekomen Ik weet er zowiezo al twee nah durft men het dan niet meer openlijk te melden?? deze mag hoor mensen.
(nee ik heb nog niks te melden)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 10:36
|
|
|
|
.....Wisten jullie dat zelfs dit topic heeeeeeeeeeel ver is weggezakt in de lijst .....wist u dat we dan dus niks meer te weten hebben .....wist ja dat ik dat jammer vind .....hier altijd best wel leuke dingen verteld werden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 11:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Doet de prinses van Engeland ook hoorde ik dus goede tip van Steen voor je Anna  |
ja ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 11:58
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dit topic op pagina 17 Kan ik toch haast niet geloven dat er geen nieuwe setjes zijn bijgekomen Ik weet er zowiezo al twee nah durft men het dan niet meer openlijk te melden?? deze mag hoor mensen.
(nee ik heb nog niks te melden) |
ik ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 11:59
|
|
|
|
wisten jullie dat...
...ik zo weg ga..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 12:47
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dat gevoel herken ik Annet... Vanwege mijn werk is mijn auto (bijna) onmisbaar.... Op de meeste dorpen komt hier niet eens een trein.... En met de bus zoveel tijd kwijt...(of een bus die maar 1x in het uur rijd) Dan ben je inderdaad blij als je auto weer zonder al teveel kosten door de keuring komt... |
Het leven stort vast niet in als je geen auto hebt en het scheelt je wel veel geld toch? Zou het eerst zijn waar ik op ging bezuinigen....... En wat is onmisbaar ? Niets toch? Goede fiets kom je ook een eind mee.... en gelijk goed voor de conditie...We moeten er niet al te dramatisch over doen hoor......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:06
|
|
|
|
Mijn galakostuum uit de bottemallen.....eh....motteballen gehaald. Moet vanavond op chique.....hihi.....dit ouwe mens gaat vanavond es flink de beest uit hangen.....dat kan als je twee gratis intreebewijzen ter waarde van 65 eurootjes zomaar effe krijgt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:08
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | L Mee eens... Zo.en zullen we dit topic dan maar weer nieuw leven inblazen? On topic dus... |
your wish is my command, dus ik zal proberen om te zijn
dames....waar knappen jullie nou op af bij een man )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:09
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zoonlief moet 1,5 uur fietsen naar school.......vandaar........soms heb ik best meelij met mijn pubers  Normaal gesproken ga ik om kwart voor 7 de deur uit maar vandaag heb ik luie tijden,half 11 beginnen,ideaal.
Ik heb zelden een probleem met vroeg opstaan,duurt je dag ook lekker lang! |
Dat heb ik nou ook.Ik voel me juist stukken fitter als ik op tijd opsta. Ik wordt echt niet vrolijk als de wekker hier s morgens om 6.15 gaat, op de automatisch piloot douchen, kinderen wekken, ontbijten en zorgen dat iedereen tijd klaar is. En als ik dan om kwart voor 8 de voordeur achter me dicht trek ben ik helemaal wakker en fit en heb je nog heerlijk een hele lange ochtend voor je. Sta ik in het weekend om half 9 pas op dan doe ik heel de dag niets meer, dan ben ik uit mn ritme en dat voel ik de hele dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zie je nu ben ik niet de enige hier met Pijn.
Bij mij is de pijn meer psychisch maar ook lichamelijk Logisch |
Ook namens mij Shanita, heel, heel veel sterkte! En meis: blijven bidden hoor!!!!! God hóórt je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:13
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ja ja  |
Juist je geeft al het goede antwoord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:23
|
|
|
|
Zo zie je maar weer he...hoe wisselend mensen over dingen denken.... Het zou voor mij niet het eerste zijn waar ik op zou bezuinigen...
Dramatisch??? Nee hoor ik niet...!! Mijn leven instorten??? Nee dat woord noemde ik niet...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 9 november 2012, 13:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Oke . Ik ben geen psychiater , heb ook geen ervaring met psychiaters . Laat dat duidelijk zijn . Tegenover me zit een maat van 24 . Diep in de shit , door allerlei problemen wat op z'n pad gekomen is . En hij doet z'n verhaal . Ik wil dood , ik stop ermee , ik heb schijt aan iedereen en ga zo maar door . Moet je dan ( als leek) dan alleen maar een luisterend oor bieden? Is dat dan genoeg? En hopen dat ie nooit tot die daad komt en hopen dat het allemaal misschien maar stoere praat is wat ie doet? ik weet zeker , dat ALS ie zover komt dat je tot je dood een groot schuldgevoel over houd omdat je zo iemand niet de hulp aangeboden hebt die er wel is. |
Het minste is er te zijn voor hem en hem laten weten dat hij er (door jou luisterend oor) er niet meer alleen voorstaat. Als hij vragen stelt en je kan geen antwoord vinden, is het gewoon eerlijk om dat toe tegeven, je kunt wel aangeven, dat je dat je wel wilt meehelpen zoeken naar antwoorden.
We kunnen hier ook bidden voor jullie en vragen om jou de juiste woorden te geven en je vriend een beter inzicht.
Je mag later hem ook laten weten, dat er meer is en hij toch ook waardevol voor de Heer is en Hem een mooie toekomst wil bieden. Waarom later, omdat in zijn geval een verhaal over "hel en verdoemenis" eerder zou aansporen om hem zelf kwaad aan te doen, omdat hij dan bijvoorbeeld denkt zie je wel ik mag geen kind van de Heer zijn.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 10 november 2012, 00:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:37
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Jezus word nog wereldwijd afgewezen door velen. Hoe zou dat zijn voor Hem? Daarbij heeft Hij verdriet, en Hij voelt zich soms nog wel eenzaam. Want als je afgewezen word voel je je op dat moment aan de kant gezet, oftewel, alleen gezet, eenzaam dus.
Men doet alsof Jezus nu geen emoties meer kent of voelt, maar dan vergeten we dat Hij alom almachtig is! Dus Hij weet exact hoe dat voelt.
Hoeveel mensen zijn er wel niet afgewezen, vraag hen maar eens hoe ze zich daarbij voelen. Jezus word ook nog altijd afgewezen door ons volk, hoe zou Hij zich daarbij voelen?
En deze brief heb ik enkele weken terug al eens geschreven. Jezus wil een persoonlijke relatie, geen zakelijke relatie, dus Hij wil horen van wat wij te zeggen hebben tegen Hem, van wat we voelen, ervaren etc. En door de Heilige Geest kunnen wij een persoonlijke relatie/vriendschap met Hem aangaan. Maar Hij wil dat wij ook dingen vanuit ons zelf met Hem delen.
Jezus voelt zich nog wel eens eenzaam, omdat grotendeels van Zijn Volk Hem hebben verworpen als Messias, nou dat doet zeer, en Jezus kent en is nog wel eens eenzaam ondanks dat Hij de engelen daar heeft. Hij wil omringt worden met mensen en niet alleen met engelen.
Een man zonder een vrouw is een eenzame man, ondanks dat hij veel vrienden heeft, maar in zijn hart voelt hij een leegte. Dit is dus ook wat Jezus voelt, een leegte, omdat grotendeels van Zijn Volk hem nog altijd verwerpen. |
Dat is jou persoonijke mening, maar is Hij voor alle zonden gestroven of voor alleen de beleden zonden? Zijn overwinnig zal vele malen groter zijn dan wij maar kunnen beseffen. Waarom verteld Hij de gelijkenis van de dagloners, dat had ook te maken met hen die als ze Hem erkennen op het laatst, er bij zullen horen?
Een ieder zal bewezen weten wie Jezus is, en hoe zal het zijn als zij die nu niet voor Hem kiezen, spijt krijgen bij Zijn terugkeer? wat deed God met Nineve, het zouhet vernietigen, maar door berouw werd het feest voor God en deed Hij niet wat Hij zei.
Natuurlijk heeft Jezus verdriet, van hoe wij hier met elkaar omgaan, maar dat maakt hem niet eenzaam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:58
|
|
|
|
Dank! voor de bemoedigingen en het meeleven, ook voor Erika Amen!
Ja ik kan niet meer ff een knop omdraaien, eerst Wel.
Maar er heerst al hoop aan de Horizon, ik heb opdrachten Dusz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:12
|
|
|
|
Kijk, je hebt het over pesten, ik werd ontzettend gepest op de lagere school, en toch was ik liever op school, want thuis was het zo mogelijk nog erger. Ik werd op school, als meisje door groepen jongens helemaal lens geslagen, en als ik dan thuis kwam, dacht je dat ik compassie kreeg? Nee hoor, een schreeuwende moeder die zei dat ik het er wel zelf naar gemaakt zou hebben. En een vader die me uit zat te lachen en daarna over zijn eigen kindertijd zat te vertellen hoe leuk het was om met een hele groep jongens een meisje in mekaar te slaan. Even mijn post afmaken. Dat pesten stopte omdat de aanstichtster met haar ouders naar het buitenland ging. Ja, en op de middelabare school was er geen sprake van, doordat ik er goed uitzag. Rare reden eigenlijk. De vrouw en de man waardoor ik tot bekering kwam, zeiden tegen me, dat 'het' leven voor mij makkelijk zou zijn doordat ik 'er goed uitzie'. Raar vond ik dat, héél raar.
Maar ja, 'het' zorgde er wel voor dat ik niet meer gepest werd op de middelbare school.
Ik weet zeker dat niemand mag oordelen over zelfmoord, van in de hel enzo. Ik ken ook wel gelovige mensen die zelfmoord hebben gepleegd.
Maar ja, dus die jongen van 20, ja verdrietig: als ik hem was zou ík denken, krijg de tyfus maar, ik ga lekker mijn opleiding afmaken en dan zie ik jullie nooit meer. Maar ja, je kan het geestelijk lijden niet inschatten.
Ik heb er weleens over gedacht, maar alleen in de zin, om me te verplaasten, maar nóóit overwogen het echt te doen hoor.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 november 2012, 14:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zo zie je maar weer he...hoe wisselend mensen over dingen denken.... Het zou voor mij niet het eerste zijn waar ik op zou bezuinigen...
Dramatisch??? Nee hoor ik niet...!! Mijn leven instorten??? Nee dat woord noemde ik niet... |
Nee, dat noemde je niet, nog net niet....en dramatisch??? Ach, ik zeg maar niets.......Valt ook wel mee geloof ik bij jou....... Maar je auto als een afgod zien? Nee dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:32
|
|
|
|
Maak je geen zorgen...het gaat prima met me... Ook valt alles mee met me... Das Gods trouwe zorg...over mij... Mijn auto is NIET mij afgod hoor....gelukkig niet....
Ik kon alleen Annette zo goed begrijpen...en dat beaamde ik...meer niet..
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 9 november 2012, 14:34
|
|
| Naar boven |
|
|