| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 17:58
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Eerst schrijf je achter elke alinea dat er 'niet mis mee is, helemaal niets mis mee is, en dan, komt het:
Maahaar, en hier komen de voorwaarden:
Hoe kan iemand nou weten dat proefleden worden afgeschrikt, je kent die mensen toch niet, die in een nabije toekomst lid gaan worden? En ik ben geen socioloog, die bestudeert, met welke dingen je te zeggen, of juist niet, zoveel mogelijk leden hebt die blijven....
Moet je eens een paar muisklikken verder kijken wat er gebeurd. Op hetzelfde net, op dezelfde kabels.
En..je noemt geen namen, iedereen kan hier zitten raden.
En ja hoor, gelijk 2 reacties: 'ik als afgeschrikt proeflid'. Moet ik me nu verantwoordelijk gaan voelen omdat er proefleden zijn afgeschrikt, en alles zeker teruglezen en bijdrages gaan verwijderen. En wat je naar leden mailt, geldt dat ook, dan heb ik nog wel een paar mailtjes van jou liggen hoor. |
ach... als proeflid afgeschrikt worden betekend nog niet dat ze een dodelijke ziekte opgelopen hebben he... hooguit zien ze dat er wat idioten rondlopen, meer niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:04
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Het is geeent worden!!!
|
met 3x een "e" eenden zwemmen in t water, maar dat is met een "d" dusse... geeent zoals jij schrijft is sowieso met een "e" teveel
worden is de toekomende tijd van zijn, dus daar zie ik ook geen reden voor al die uitroeptekens
denk aan je bloeddruk Mar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:07
|
|
|
|
|
Proefleden die afgeschrikt worden? Wel eens op gelet wat voor percentage leden überhaupt op het forum komt / post? Denk daar maar eens over na.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hier ook zit nu nog potdicht hier  |
bij jou is dat niet zo erg als hier. in jouw dorp is niks leuks te zien of te beleven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Eerst schrijf je achter elke alinea dat er 'niet mis mee is, helemaal niets mis mee is, en dan, komt het:
Maahaar, en hier komen de voorwaarden:
Hoe kan iemand nou weten dat proefleden worden afgeschrikt, je kent die mensen toch niet, die in een nabije toekomst lid gaan worden? En ik ben geen socioloog, die bestudeert, met welke dingen je te zeggen, of juist niet, zoveel mogelijk leden hebt die blijven....
Moet je eens een paar muisklikken verder kijken wat er gebeurd. Op hetzelfde net, op dezelfde kabels.
En..je noemt geen namen, iedereen kan hier zitten raden.
En ja hoor, gelijk 2 reacties: 'ik als afgeschrikt proeflid'. Moet ik me nu verantwoordelijk gaan voelen omdat er proefleden zijn afgeschrikt, en alles zeker teruglezen en bijdrages gaan verwijderen. En wat je naar leden mailt, geldt dat ook, dan heb ik nog wel een paar mailtjes van jou liggen hoor. |
Beste Shanita, uit bovenstaande reactie van jou, mag ik concluderen dat jij je aangevallen voelt. Ik heb het in de laatste plaats over jou, dat voorop gesteld. Wat jij zoal neerzet is voor zover ik het zie niets mis mee. Misschien weleens dat ik een andere mening ben toegedaan, maar dan heb/krijg je discussie. Als we dat met respect voor elkaar doen, niets mis mee.
Dat ik zoiets al "WAAR HET HART VOL VAN IS"neerzet komt omdat ik niet de enige ben die vindt dat een forum vooor iederen moet zijn en geen opgedrongen Bijbelstudies, daar gaat het om.
Natuurlijk mag men met tekstne komen waar men aangeeft waarom men een mening heeft over een item. Ik heb het dan over zoekende mensen (zij die nog niet bewust belijdend christen zijn). Als je soms ziet wat men neerzet (bijv Oud Testamentisch), zakt mij d ebroek er al vanaf, en denk ik haas tom maar christnene af te worden.
Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost"
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 25 november 2012, 12:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:12
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | Proefleden die afgeschrikt worden? Wel eens op gelet wat voor percentage leden überhaupt op het forum komt / post? Denk daar maar eens over na. |
Pieter649: Idd 
Rolf: Dat is al járen 1%. Denk daar maar es over na.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:14
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En dat is absoluut niet hun mooiste liedje, er zijn nog veel mooiere. Ik heb Erika vorig jaar 3 maanden geplaagd omdat ik naar een concert van ze ging. Dit keer ga ik gezellig samen met Erika nog een oud-cmlid.
Dit is 1 van mijn favorieten
http://www.youtube.com/watch?v=wW3u9-ytxFY |
tja... persoonlijk vind ik hun lied "Isabelle" het mooist. zo mooi dat ik mn dochter zo wilde noemen. maar dat hield "mama" tegen en zelfs nu na 2 jaar beweert ze gewoon dat het niet bij haar zou passen... dat moge zo zijn maar we hadden het dan toch aan kunnen passen naar Isabolle????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:14
|
|
|
|
|
Als het goed is heeft het gros van de christenen al genoeg "lichte kost" gehad, dus ik zie niet in wat er mis is met "zware kost". Is dat niet het verschil tussen het voeden met melk of met vaste spijs? Of zijn we allemaal nog aan de melk? Denk daar maar eens over na. En inderdaad wat Annette al aangaf, er is een topic genaamd "Bijbel en bijbelstudie", dat daar zeer diepgaande studies in komen lijkt mij alleen maar goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:26
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost" |
Dat is al zware kost!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:33
|
|
|
|
Dit vraag ik me af vandaag: helemaal niets.
Heerlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | bij jou is dat niet zo erg als hier. in jouw dorp is niks leuks te zien of te beleven  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:52
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is. Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.
Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.
Dat we met z'n alle nadenken over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?
Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee.
Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen. Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost". |
En je zet geen duidelijke grenzen, dat doet de redactie wel. Je komt met vage dingen over hele/halve levensverhalen, geloofsbelevingen, je hebt 't over mensen die hun mening op dringen. Dat er zware bijbelstudies worden geplaatst.
Overal zet je achter: niets mis mee.
En dan in de laaste zin: Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".
En dan ook nog fijn 2 'proefleden die zijn afgeschrikt door zware kost'.
En die verder ook hun mond houden. Ik ben er even helemaal klaar mee.
| Quote: | | Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:09 door Pieter619: Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost" |
En wie bepaalt dat? Wie er wat laat zien? Jij schijnbaar...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 19 november 2012, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 19:00
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | hier vriest het nu
moest m'n autoruiten al schrappen, voor de eerste keer dit jaar  |
Ik moest mn fietszadel krabben Had mn fiets buiten laten staan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 19:00
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ik moest mn fietszadel krabben Had mn fiets buiten laten staan |
Had jij effe een lekker koud gatje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 19:03
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Beste Shanita, uit bovenstaande reactie van jou, mag ik concluderen dat jij je aangevallen voelt. Ik heb het in de laatste plaats over jou, dat voorop gesteld. Wat jij zolal nerzet is vooor zover ik he tzi eniets mis mee. Misschien weleens dtat ik een andere mening ben toegedaan, maar dan heb/krijg je discussie. Als we dat met trespecht voor elkaar doen, niets mis mee.
Dat ik zoiets al "WAAR HET HART VOL VAN IS"neerzet komt omdat ik niet de enige ben die vindt dat een forum vooor iederen moet zijn en geen opgedrongen Bijbelstudies, daar gaat het om.
Natuurlijk mag men met tekstne komen waar men aangeeft waarom men een mening heeft over een item. Ik heb het dan over zoekende mensen (zij die nog niet bewust belijdend christen zijn). Als je soms ziet wat men neerzet (bijv Oud Testamentisch), zakt mij d ebroek er al vanaf, en denk ik haas tom maar christnene af te worden.
Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost" |
En dan nog: aan de mensen mailen over wie het gaat. Men heeft mij ook weleens gemailt.
Want nu, weet niemand over wie het gaat, en er kunnen er heel veel denken zou die mij bedoelen.
Want iedereen heeft wel es iets over zichzelf verteld, dingen over geloofsbeleving, of over bijbelstudie. Ik schrik ook weleens. en nu is het net alsof die mensen met die bijbelstudie's, of ik, want ik hád weleens dingen over mezelf verteld daar debet aan zijn, of mensen die over geloosbeleving schreven, dat er mensen worden 'afgeschrikt'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 19 november 2012, 19:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJE803
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 19:08
|
|
|
|
Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen. Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren. En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 19:56
|
|
|
|
| MARIJE803 schreef: | Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen. Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren. En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel. |
Je hebt gelijk als je zegt dat het altijd hetzelfde clubje is dat reageert in topics. Ik zou ook graag zien dat meer mensen reageerden. Ik voel me niet aangevallen maar wel aangesproken als je zegt dat het vaak een off-topic gesprek wordt, ik doe daar ook aan mee. Vaak betreft dit wat opmerkingen over en weer, maar in het algemeen geen negatieve en/of pessimistische opmerkingen. Er wordt gemopperd en geklaagd, soms inderdaad teveel. Mensen die worden aangevallen of zich aangevallen voelen zullen er altijd blijven, maar regelmatig wordt daar wel op gereageerd of wordt er een privé-mail gestuurd. Als nieuweling is het niet onmogelijk om er tussen te komen, ik schrijf ook nog maar een halfjaar op het forum en heb er geen last van gehad. Blijf alsjeblieft als nieuweling je mond open doen op het forum, dan wordt vanzelf het ``clubje`` wat groter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 19:59
|
|
|
|
| MARIJE803 schreef: | Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen. Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren. En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel. |
Bedankt voor je reactie.
Ik zie het anders, bijvoorbeeld 'het klagen' maar ja dat geeft wat mij betreft niet, dat is een meningsverschil. Voorbeeld: Ja, als iemand een foto van hongerige kindertjes plaatst en daarnaast een foto van vrouwen met karretjes vol kadootjes voor de kinderen; is dat dan klagen, of iets zeggen wat zó is.
Ik denk iemand kan beter mopperen en klagen en wel zichzelf zijn, en dingen bij naam noemen, dan net doen alsof, en dingen onder het vloerkleed vegen, onder de mantel der liefde en in de doofpot.
Ja, en zo rooskleurig is deze maatschappij niet.
Ja, en mensen kunnen gevoelig zijn, door wat ze hebben meegemaakt, of waar ze nog steeds doorheengaan.
Ja, en ik blijf 'algemeenheden' erg moeilijk vinden, ook naar degenen die aanvankelijk niet werden aangesproken, want ik ging toch denken bedoelt ie mij soms, maar ja, ook naar degene voor wie het bedoelt was.
Ik vind het jammer dat je het zo ervaart; 'als nieuweling kom je er nauwelijks tussen'.
.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:00
|
|
|
|
Het is dus de bedoeling dat alle topics verziekt worden met zware Bijbelstudies, of horen die in de topics Bijbelstudies thuis?
Een enkeling wil dat geheel CM is voor de heftige zware Bijbelkostgangers wordt. Waar het mij omgaat is dus dat elke schoenmaker zich bij zijn Leest houdt oftewel, als het bijvoorbeels de topic Wat heb je gedaan vandaag? en men heeft een Bijbelstudie gedaan, dat in de topic Wat heb je gedaan vandaag? gewoon vermeldt, maar zijn/haar studie kan delen in de topic Bijbel en bijbelstudie en die dan niet in zijn geheel op Wat heb je gedaan vandaag? wordt neergezet, maarin de topic Bijbelstudies.
Op deze manier houden we het forum open voor iedereen, en kan men dus wel keuzes maken, nu worden er zaken toch opgedrongen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 19 november 2012, 20:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:08
|
|
|
|
Maandag 19 November, Psalm 132: 8-18; Brood in overvloed.
Wij realiseren ons nauwelijks wat we meemaken als wij het avondmaal vieren. De tafel van Christus is rijker dan wij denken. Wij komen niet alleen naar die tafel toe om te denken. Wij komen niet alleen naar die tafel toe om ons verbonden te weten met allen die nu aanzitten aan het feestmaal van Gods hemels koninkrijk. Wij komen niet alleen naar die tafel toe om ons te herinneren hoe de goede God ons als brood en wijn aan elkaar uitgedeeld en geschonken heeft. Wij komen evengoed naar die tafel toe om eraan herinnerd te worden wat de Eeuwige ten diepste en allereerst voor ogen staat: Hij wil zijn volk voeden. ‘Ik zal Sion met voedsel zegenen, de armen brood geven in overvloed.’ Als ik dat lees, mag ik niet al te snel aan Christus denken. Of tóch: zie zijn vermenigvuldigde liefde voor mensen die honger hebben! Ook in Hem, die het Brood des levens is, komt voor de dag waar het de Vader omgaat. God wil niets liever dan dat mensen het gevoel hebben, sjaloom hebben, vrede alom. Wie dat beseft, gaande in de richting van de tafel of daarvan weglopend, van die tafel weer de wereld in, die weet: wij aanbidden een God die de armen spijzigen wil, royaal, in overvloed. Dat besef mag en moet de kerkelijke agenda bepalen. Juist wij, die Christus kennen en weten hoe hongerig de wereld is, hoe verlangend naar wat werkelijk verzadigen kan, wij zouden moeten inzien dat je met een lege maag weinig ziet in brood voor het hart. Gods liefde is voor hart én maag. En wij zijn geroepen die liefde vorm te geven. Wij zijn geroepen van Gods liefde brood te bakken. Waar God ook wonen mag, in elk geval waar dat brood gebroken wordt.
Sion is van den Heer voorgoed, Hij heeft het aan zijn eer gewijd: ‘Hier is Mijn rust in eeuwigheid, hier geef Ik brood in overvloed en spijze alwie honger lijdt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:09
|
|
|
|
Wat is er mis met gelukkig zijn? Rare opvatting als je dat omdat je Christen bent ook al niet meer mag wezen. Moet je je schuldig voelen als je het goed hebt met een partner? Moet je je schuldig voelen als iets anders dan het geloof je gelukkig maakt? Wat een rare opvatting. Christendom is niet hetzelfde als somberheid en schuldgevoel over het gegeven dat je geniet. Met genieten is niks mis.
Thomas, zingt op zondag in de kerk en geniet daar vaak ook van.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 20 november 2012, 16:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:18
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Je hebt gelijk als je zegt dat het altijd hetzelfde clubje is dat reageert in topics. Ik zou ook graag zien dat meer mensen reageerden. Ik voel me niet aangevallen maar wel aangesproken als je zegt dat het vaak een off-topic gesprek wordt, ik doe daar ook aan mee. Vaak betreft dit wat opmerkingen over en weer, maar in het algemeen geen negatieve en/of pessimistische opmerkingen. Er wordt gemopperd en geklaagd, soms inderdaad teveel. Mensen die worden aangevallen of zich aangevallen voelen zullen er altijd blijven, maar regelmatig wordt daar wel op gereageerd of wordt er een privé-mail gestuurd. Als nieuweling is het niet onmogelijk om er tussen te komen, ik schrijf ook nog maar een halfjaar op het forum en heb er geen last van gehad. Blijf alsjeblieft als nieuweling je mond open doen op het forum, dan wordt vanzelf het ``clubje`` wat groter. |
Idd Jans zo is het, kan me hier volledig bij aansluiten!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:20
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Het is dus de bedoeling dat alle topics verziekt worden met zware Bijbelstudies, of horen die in de topics Bijbelstudies thuis?
Een enkeling wil dat geheel CM is voor de heftige zware Bijbelkostgangers wordt. Waar het mij omgaat is dus dat elke schoenmaker zich bij zijn Leest houdt oftewel, als het bijvoorbeels de topic Wat heb je gedaan vandaag? en men heeft een Bijbelstudie gedaan, dat in de topic Wat heb je gedaan vandaag? gewoon vermeldt, maar zijn/haar studie kan delen in de topic Bijbel en bijbelstudie en die dan niet in zijn geheel op Wat heb je gedaan vandaag? wordt neergezet, maarin de topic Bijbelstudies.
Op deze manier houden we het forum open voor iedereen, en kan men dus wel keuzes maken, nu worden er zaken toch opgedrongen |
Welke topics zie jij dan steeds veranderen in zware bijbelstudies???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:22
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Heb ik ook regelmatig gehad. Bleek ook de datum niet te kloppen en op een gegeven moment liep de hele boel vast. Ik heb gelukkig hele handige buurmeisjes
 |
Hebben jullie spook computers of zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Welke topics zie jij dan steeds veranderen in zware bijbelstudies??? |
Die waar jij gewoon je scrol-knopje even gebruikt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:23
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Die waar jij gewoon je scrol-knopje even gebruikt  |
Owwwwwwwwwwwwwwwwwww
Welk toic is dat dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:26
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Wat is er mis met gelukkig zijn? Rare opvatting als je dat omdat je Christen bent ook al niet meer mag zijn. Moet je je schuldig voelen als je het goed hebt met een partner? Moet je je schuldig voelen als iets anders dan het geloof je gelukkig maakt? Wat een rare opvatting. Christendom is niet hetzelfde als somberheid en schulgevoel over het gegeven dat je geniet. Met genieten is niks mis.
Thomas, zingt op zondag in de kerk en geniet daar vaak ook van. |
AMEN!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:26
|
|
|
|
Nee iedereen mag genieten en als mensen gelukkig zijn dan is dat niet verkeerd. Maar ken je de uitspraak: niet voor een ieder is de prijs weggelegd?
Als je gelukkig bent dan is dat zeer goed, niks op tegen. Maar als je niet gelukkig bent, maar je bent wel tevreden met wat je hebt dan is dat al voldoende. Ben ik gelukkig met datgene wat ik heb? Nee, maar ik ben wel tevreden met wat ik heb. Want je bent gezegend met wat je hebt. En gezegend zijn betekend niet altijd gelukkig zijn. Paulus was ook een gezegende persoon maar tegelijkertijd werd ie wel even door zijn eigen volksgenoten afgestoten omdat hij niet datgene bracht van wat zijn volksgenoten wilden horen.
Gezegende mens zijn betekend nog niet gelukkig zijn. Maar nogmaals; ik heb niks op tegen als iemand gelukkig is, nergens staat het dat het verboden is. Maar we moeten wel verstaan dat tevredenheid over wat je hebt zeer belangrijk is, ook al ben je niet gelukkig. Want als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt hoe kun je dan leven? Dan is datgene wat jouw belemmerd in het leven. Als je tevreden bent met alles, zit er niks in de weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |