ChristianMatch

Forum

Sometimes....
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4813 4814 4815 4816 4817 4818 4819 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 19:49

PIETER619 schreef:
AMEN, je wil niet weten hoe we beïnvloed worden soms direct of anders op subtiele wijze door de "verkeerde kant"
Bijvorbeeld, SBS heeft zondags wel een kerkdienst er op maar zo door de week is het paranormaal en occult wat de klok slaat.

Je begrijpt het Pieter.... SBS is de "rock star" oftewel de pentogram van de tegenstander. Komt telkens in beeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 19:59

Daarnet een mooi stukje muziek op gestart, lees ik de mail even door , krijg je te zien dat mij iemand waarvoor gebed is gevraagd in onze gemeente een geslaagde beenmergtransplantatie heeft gehad, even een moment om Hem groot te maken gewoon achter de pc.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 24 november 2012, 00:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:03

THOMAS968 schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/08/kijken-op-camping-de-betteld-geneest-god-te-korte-enkelbanden/

Een reportage over de Betteld, ik vraag me af wat deze documentaire bij mensen losmaakt. Het is een evangelische camping en ik moet zeggen dat ik me wel het een en ander afvraag bij het zien van dit verhaal. In hoeverre is het zuiver en in hoeverre verbalisme of uiting van een cultuur? Is er wel eens iemand geweest? De video staat onder het tweede plaatje. Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Thomas.
tja, en God geneest op mijn "camping".....
Het huis en het gebied dat God mij gegeven heeft voor alle dagen, dat zijn schepping is.....

Een stukje Koninkrijk van Hem....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 23 november 2012, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:06

[quote=GERRIT603]

Ik plaats het maar niet meer . Straks gaan ze denken dat ik in herhaling val .

Maar goed , wat heb je vandaag gedaan was de vraag .

visser is aan het weekend begonnen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:09

E.e.e.e ................'k zeg het lekker niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:12

SHANITA130 schreef:
http://godsverhaaljouwverhaal.nl/

Wat is Gods verhaal dan???
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:14

ROELANDE345 schreef:
Ja of Franklin ter Horst of Peter Steffens of Jan van Barneveld of Feike ter Velde of Otto de Bruine en ik denk dat die niet naar het Uilenbos komen Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 23 november 2012, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:19

VISSER278 schreef:
E.e.e.e ................'k zeg het lekker niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan bewoog het zich vast recent nog door water........... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:47

TINK100 schreef:
heel mooi Jol......als de tijd daar is, neem ik de handen over..leidt hen op de weg die elke minuut hetzelfde is, breng ze naar huis dat nooit komt......waar ze kunnen staan en gaan, en helaas ook vallen.....ik draag ze, raap ze op en hou van hen.......

Heel mooie aanvulling Tink. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:55

TINK100 schreef:
er zit een verschil tussen donker en duister......
Clown smiley

Wat dan????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 21:14

Vrijdag 23 November, Psalm 135: 5-12; Boven alle machten.

Ik hoor de tegenstemmen al in mijn oren klinken: ‘Zie je wel, daar heb je het weer! De God van Israël is weer eens beter dan de goden van de andere volken… Het is indertijd gewoon een soort competitie geweest: welk volk heeft de sterkste, de beste god? In die sfeer is het geen wonder dat elk volk met de mooiste verhalen voor de dagen komt. De Bijbel zou je kunnen zien als een leuke promotieactie van het volk Israël ter ondersteuning van de eigen volksgod. Het klinkt allemaal heel interessant, maar goedbeschouwd is die Heer van Israël gewoon één van de vele goden die men in die tijd aanbad. Natuurlijk schrijf je aan je eigen god toe dat díe alles gemaakt heeft en alles in de hand houdt. En natuurlijk schrijf je aan díe god toe dat ten koste van anderen volken die het veld moesten ruimen in die oorspronkelijke strijd om bestaansrecht en bestaansruimte. Maar daar nú nog altijd een beroep op te doen, dat is echt van de gekke. Nu nog altijd te beweren dat Israël recht heeft op Palestina en het alleenvertoningsrecht bezit op de ene, ware God, dat is niet meer van deze tijd!’
Wat is daarop uw antwoord, kerk van Jezus Christus? Ik persoonlijk zou antwoorden: laten we zeggen wat Jezus zei. En wat zei Hij dan? Hij zei niets. Hij sprak geen woord over eeuwigdurende rechten van Joden op welk land dan ook. En al die andere goden? Voor Hem was er maar één God: zijn Vader. Die Vader van Jezus Christus is de Vader van álle volken. En Hij vraagt al die volken in liefde voor Hem en elkaar te leven. Dat is geen boodschap waar de politiek van opkijkt. Maar wel een boodschap waar de hele wereld beter van wordt.

Boven al wat blinkt en eer,
boven alle machten uit,
is de Heer een enig Heer.
Hij volvoert wat Hij besluit.
Hemel, aarde, zee en land,
zelfs de overvloed dwingt zijn hand.

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 24 november 2012, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 21:31

MARITIME853 schreef:
Clown smiley

Wat dan????

Het ene kan een gevoel zijn en het andere een waarneming, of andersom.... Maar das best persoonlijk.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 21:37

PIETER649 schreef:
troebel water Knipoog smiley

Een zeeblubbermin?? Verraste, verbaasde smiley

Om blij van te worden:
- de zon die door de wolken breekt
- een knipoog, een hand op je schouder, een handkneepje
- een tekening in de brievenbus vinden van een buurmeisje 'foor liefe buufrou.....'
- een goed gevulde etenstafel
- zoveel om dankbaar voor te zijn
- zoveel.........

Maar vooral ook: weten wie mijn Vader is! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 23 november 2012, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 22:15

Oh dit is een zeer bekend onderwerp. Ik heb er ook last van. Enkele jaren terug had ik het veel erger waardoor dit zelfs in de weg begon te staan van mijn geloof.

De overgevoeligheid wat ik ervaar of ervoer is dit: als ik iemand een hand gaf werd ik overmeesterd door vreugde, emoties, verdriet, pijn en blijdschap, alles door mekaar heen zeg maar, dit heb ik toen over gehouden na dat mijn oom is overleden. Ja dat weet ik nog goed als de dag van gisteren. De zondags middag gaf hij me een hand en liet me niet los, normaal gaf ik m ook wel een hand maar was gewoon zo even een hand geven. Maar dit keer gaf ie me ook weer een hand maar liet me niet los. Hij keek me niet aan of zo, hij hield me gewoon vast. En op gegeven moment liet ie me los en ik ging zoals gewoonlijk weer naar huis toe. Om 4 uur diezelfde middag kregen we de telefoontje dat hij was overleden aan een hartaanval. En zonder dat ik erbij stil stond begon ik diezelfde nacht ontzettend te zweten, mijn hele lichaam prikkelde alsof ik alles verdoofd was.

Sindsdien loop ik met die overgevoeligheid rond wat voorheen altijd vervelend was. Mensen van de gemeente waar ik toen bij zat hebben mij er toen in begeleid, en hebben gebeden etc. Sindsdien is het veel beter geworden. In de periode dat ik het heel erg had was het zelfs zo erg dat ik andermans emoties en blijdschap aanvoelde, maar dat niet alleen. De dingen waarmee ze zaten kon ik toen sterk voelen waardoor ik zelfs in staat was om bepaalde dingen van hun persoonlijke leven te kunnen weten zonder dat ik die mensen kende. Dus een lange periode gaf ik mensen geen hand meer.

Maar in de periode dat mijn nog leefde had ik een hele hechte band met mijn oom aangezien hij mijn enige vriend, en tweede vader voor me was. Ik was ook elke dag bij hem, we deden echt alles samen zoals vader en zoon dit zouden doen. En het mooie tussen ons beiden waren is dat we nooit iets hoefden te zeggen tegen mekaar. Hij voelde en wist altijd exact waar ik mee zit, en dat had ik met hem. In de periode toen ik op de laatste school zat werd ik de laatste 3 jaar elke grote pauzes op school in mekaar geslagen. En terwijl mijn oom aan het werk was op zijn werk, voelde hij gewoon dat ik in mekaar geslagen werd. En als ik dan bij hem thuis langs kwam, zei hij altijd dit: oh oh oh, hebben ze je weer nagekeken? Maar goed, ik hoefde nooit iets te zeggen, want hij wist het dus. Het bespaarde mij altijd energie met hem. En dat vond ik altijd fijn, een persoon als een vader aan mijn zij die alles van me wist en voelde zonder dat ik er iets over hoefde te zeggen. Dat was een prachtige tijd toen. Een tijd van voorspoed wat ik toen gekend heb.

Maar aangezien ik na zijn dood die overgevoeligheid heb overgehouden is er toen der tijd veel veranderd in mijn leven. Maar goed, in de loop der jaren ben ik die overgevoeligheid gelukkig over gegroeid. Ik heb er nu vrijwel geen last meer van.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 22:17

[quote=MARITIME853]Ik wel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt[/quote

huh Verraste, verbaasde smiley
dat schreef ik helemaal niet
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 22:20

MARITIME853 schreef:
Wat mij opvallt is dat de reactie's vanuit de scheiding gezien wordt voor meer dan 90%.

Hoe is het voor iemand waarbij een partner is overleden en een nieuwe relatie zoekt daarna???

Hetgeen wat mij opvalt is dat bij scheiding het nivo op persoonlijkheid gezet wordt, ivm het verleden " zo iemand wil ik niet weer hebben"....

Dat is verneembaar in de eerste mails en/of knipogen.

Zelf ervaar ik een beduidend verschil tussen weduwe/weduwnaren in het e-mail verkeer dan wel met gescheiden personen....

Jammer dat het hoofdzakelijk om gescheiden relatie's gaat.. Zieke smiley

Jammer???
Wees blij dat de exen van gescheiden mensen nog leven!

trouwens... jij kan nou wel zo denigrerend doen over gescheiden mensen, maar de enige reden dat jij je als weduwnaar kan profileren hier, is dat jouw vrouw koos voor overlijden voordat de rechter jullie huwelijk kon ontbinden.
je was dus alleen op papier nog getrouwd, in de praktijk was je al net zo gescheiden als iedere andere gescheiden persoon hier op cm.

jezelf hier profileren als weduwnaar is dus net zo hypocriet als jezelf profileren als maagd met "vrijgezel, nooit getrouwd geweest" op je profiel met 2 kinderen Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 23:16

Its a small small world Verraste, verbaasde smiley
Zie buiten geen ene hand voor ogen en nee niet omdat mn ogen dicht zitten of omdat het donker is.... (ja ja ik ben jullie voor mannen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)
Maar tis zeer dichte mist hier brrr....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 23:17

VISSER278 schreef:
Moeder of schoonmoeder ...............er zit verschil in. Knipoog smiley

Scheelt Pieter ze komt weer op dr bezem he Knipoog smiley dus ze vliegt zo weer weg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANDRE235

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 02:16

Van wegen onstandig heeden kan het niet door gaan van mijn kant Gr.Andre.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 09:12

VISSER278 schreef:
Heeft Hannah nieuws dan? Verraste, verbaasde smiley

Ho wacht ff, nu wordt ik ook wakker! Nieuws????
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 09:16

ERIKA129 schreef:
Pffff.........wat een avond gisteren.....! Zo meteen naar het politiebureau, aangifte doen. Inbraakpoging bij mij thuis....Terwijl ik lag te slapen!!! Ben er wakker van geworden en ben ze nog achterna gegaan. Een blanke man droeg een rode jas en een hoofddeksel, de twee anderen waren donker...Die met rood liep niet zo snel dus hebben ze hem op een paard gezet...via het dak zijn ze ontkomen! Bij mij hebben ze alleen een wortel gejat maar ze zouden nog terugkomen riepen ze....

Clown smiley Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 09:36

ANNA415 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Eerste verdachte is al gesignaleert....
Ze blijkt op een contactsite genaamd CM te zitten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 10:04

ERIKA129 schreef:
Pffff.........wat een avond gisteren.....! Zo meteen naar het politiebureau, aangifte doen. Inbraakpoging bij mij thuis....Terwijl ik lag te slapen!!! Ben er wakker van geworden en ben ze nog achterna gegaan. Een blanke man droeg een rode jas en een hoofddeksel, de twee anderen waren donker...Die met rood liep niet zo snel dus hebben ze hem op een paard gezet...via het dak zijn ze ontkomen! Bij mij hebben ze alleen een wortel gejat maar ze zouden nog terugkomen riepen ze....

Clown smiley Knipoog smiley

Whahahha. je had me mooi tuc tot aan het woordje paard zat ik me zeer verontwaardigt op te winden dat ze nota bene bij"onze"Erika durfden in te breken.........
Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 10:11

MARITIME853 schreef:
Wat is Gods verhaal dan???

Max Lucado heeft een serie boeken geschreven over het onderwerp van dit topic: God heeft een plan en jouw leven is daar een onderdeel van.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 10:21

Zo verging het mij ook hoor!!!
(Dom voel je je dan he??...ik wel)
Maar vond het wel leuk....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 10:47

PIETER649 schreef:
Jammer???
Wees blij dat de exen van gescheiden mensen nog leven!

trouwens... jij kan nou wel zo denigrerend doen over gescheiden mensen, maar de enige reden dat jij je als weduwnaar kan profileren hier, is dat jouw vrouw koos voor overlijden voordat de rechter jullie huwelijk kon ontbinden.
je was dus alleen op papier nog getrouwd, in de praktijk was je al net zo gescheiden als iedere andere gescheiden persoon hier op cm.

jezelf hier profileren als weduwnaar is dus net zo hypocriet als jezelf profileren als maagd met "vrijgezel, nooit getrouwd geweest" op je profiel met 2 kinderen Zieke smiley

Als dat waar is wat je schrijft mag diegene zich wel heel erg schamen over de manier waarop hij zich dan op CM profileert......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 11:11

http://youtu.be/XTb9GNIxpMk

Prachtig nummer van Pearl Jam, mooie tekst ook....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 24 november 2012, 11:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 12:47

SHANITA130 schreef:
He? Heeft die vrouwtjesvogel dat nestje eruit gegooit Smiley die vol vragen zit

Ja erg he! De vrouwtje had zeker nog geen zin erin... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 12:49

PIETER619 schreef:
Daarnet een mooi stukje muziek op gestart, lees ik de mail even door , krijg je te zien dat mij iemand waarvoor gebed is gevraagd in onze gemeente een geslaagde beenmergtransplantatie heeft gehad, even een moment om Hem groot te maken gewoon achter de pc.

Mooi is dit weer ........................bijzonder hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 12:52

Zaterdag 24 November, Psalm 135: 13-21; Prijs de Heer.

Woont God nog altijd op de berg Sion? Heeft de Heer der wereld, de God van hemel en aarde, een vaste woon- en verblijfplaats in Jeruzalem? Ik dacht dat Hij in de hemel woonde… Ja, dat is ook zo. Maar tegelijkertijd woont Hij waar zijn woord een plekje krijgt. Zijn woord: zijn geboden en zijn beloften. Op de twee stenen tafelen die Mozes ontving, stonden die woorden van God gegrift. Israël wist: die woorden zijn niet zomaar woorden van mensen. In die woorden woont de Eeuwige: Hijzelf vindt een huis, overal waar liefde woont, liefde voor Hem en liefde voor zijn mensen. Vandaar dat Jeruzalem de plaats voor Hem, en liefde voor zijn mensen. Vandaar dat Jeruzalem de plaats werd die, naast de hemel, als woning van de Allerhoogste werd beschouwd. Niet alleen in de hemel, ook in de tempel werden zijn woorden bewaard. Daarom heette de tempel: huis van God.
En nu? De tempel is er niet meer. God woont niet in een huis door mensenhanden gemaakt, zei de apostel Paules. Waar dan wel? Overal waar zijn kerk is! Welke kerk! De mijne dus? Geen sprake van! De ene ware kerk is de wereldwijde gemeenschap van allen die de Schepper en zijn schepping liefhebben. En zo wijd als de wereld is, prijst die universele kerk de Heer van de kosmos. In Jeruzalem, op de Sion? Ja, maar ook in New York en in Moskou, in Brussel en in Amsterdam, in Bagdad en Teheran, in Mekka en Medina. Je kunt geen plaats ter wereld opnoemen of er zijn wel minstens een paar mensen die liefde hebben voor Ik-ben-die-Ik-ben, de Eeuwige, die God die liefde is. Hij woont niet alleen in Jeruzalem. Hij woont evengoed in het hart van allen die Hem vrezen en hun naasten liefhebben als zichzelf. En daarom: halleluja, wereldwijd!

Zegen, Israël, den Heer,
Priester, looft zijn majesteit,
Tempeldienaars, prijst zijn eer,
Looft Hem, wie zijn naam belijdt.
Hij woont bij ons in gena.
Prijst den Heer. Halleluja!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4813 4814 4815 4816 4817 4818 4819 ... 6194 Volgende
Pagina 4816 van 6194