| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 12:53
|
|
|
|
Laatste reacties zijn oke.
En...ik zei een paar keer tegen Maritime, dat je je als christen niet schuldig hoeft te voelen, schuldig voelen maakt je hele leven kapot.
En ja, ook al is iemand er niet meer, je kan dan alsnog je excuses aanbieden en zeggen wat je zou hebben willen gezegd als diegene nog zou leven.
En ook naar God toe. En dan hoef je je niet schuldig te voelen meer natuurlijk.
Ja, en verder heb ik niet zo opgelet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 12:55
|
|
|
|
Stil zit ik nog na te genieten over gistereravond, zo kostbaar zo samen met je kinderen uit eten geweest, voor de verjaardag van mijn dochter! Zo vrij zij met elkaar en als moeder vindt ik zelf wel moeilijk dat ze niks aan geloof doen dat is een keuze die ze zelf maken! Het zijn mijn kinderen en ik ben er blij er mee en weetje steeds kan ik voor hen bij God brengen, wat een voor recht is dit! En ik weet, God wegen zijn bijzonder! Het was een fijne avond.................!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:06
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Wat mij opvallt is dat de reactie's vanuit de scheiding gezien wordt voor meer dan 90%.
Hoe is het voor iemand waarbij een partner is overleden en een nieuwe relatie zoekt daarna???
Hetgeen wat mij opvalt is dat bij scheiding het nivo op persoonlijkheid gezet wordt, ivm het verleden " zo iemand wil ik niet weer hebben"....
Dat is verneembaar in de eerste mails en/of knipogen.
Zelf ervaar ik een beduidend verschil tussen weduwe/weduwnaren in het e-mail verkeer dan wel met gescheiden personen....
Jammer dat het hoofdzakelijk om gescheiden relatie's gaat..  |
Maritime,
Ja, als jij hier gaat schrijven: '
| Quote: | Jammer dat het hoofdzakelijk om gescheiden relatie's gaat..  | En je eigen relatie was al zover...
Dan kan je alleen nog bedoelen, en dat dacht ík aanvankelijk, als iemand nog leeft en je ziet degene, ja, je kan vanalles en nog wat uitpraten.
En ja, is diegene dood, ja, dan kan je dat ook, maar ja, je krijgt dan geen feed back, of een andere kijk op dingen van diegene, of samen een andere kijk, etc.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:20
|
|
|
|
Dire Straits - Private Investigations http://www.youtube.com/watch?v=IxS-ICzjO6I
Dit is een lied wat mij altijd bij blijft. Het doet mij aan een tijd denken waarin ik onderzoeken heb gedaan in de evangelische wereld, en het christendom. En hoe meer je in dit einde van dit lied komt hoe heftiger het nummer klinkt, dit moment deed me denken aan het moment toen ik de voorganger van de Baptisten kerk confronteerde omtrent de boeken van rick warren met de new age invloeden. En vanaf die tijd merkte ik dat ik bij het heetste van de vuur zat. Vanaf die tijd ben ik uitgeworpen en niet meer welkom.
Dat is het wonderlijke van muziek, je kan je in bepaalde nummers altijd ergens in vinden. Muziek geeft je bepaalde inspiratie van bepaalde momenten vanuit je leven.
Ek's darem baie baie lief vir my musiek :-D.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:29
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Whahahha. je had me mooi tuc tot aan het woordje paard zat ik me zeer verontwaardigt op te winden dat ze nota bene bij"onze"Erika durfden in te breken.........  |
Aaaaaaaaaaaa maar das wel lief van je hoor Vond hem gewoon leuk haha denk kijken wie erin trappen zelf las ik hem bij iemand en dacht ook nee he en dan lees je verder hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:30
|
|
|
|
Blij en dankbaar zijn vanmorgen mn moeder weer opgehaald uit het ziekenhuis en nu kan ze rustig thuis verder revalideren Wauw ik heb weer een moeder die weer kan lopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Blij en dankbaar zijn vanmorgen mn moeder weer opgehaald uit het ziekenhuis en nu kan ze rustig thuis verder revalideren Wauw ik heb weer een moeder die weer kan lopen  |
Wat fijn Erika!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Blij en dankbaar zijn vanmorgen mn moeder weer opgehaald uit het ziekenhuis en nu kan ze rustig thuis verder revalideren Wauw ik heb weer een moeder die weer kan lopen  |
Ah, wat fijn!!! Heel veel beterschap en sterkte voor het revalidatieproces toegewenst!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:43
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/08/kijken-op-camping-de-betteld-geneest-god-te-korte-enkelbanden/
Een reportage over de Betteld, ik vraag me af wat deze documentaire bij mensen losmaakt. Het is een evangelische camping en ik moet zeggen dat ik me wel het een en ander afvraag bij het zien van dit verhaal. In hoeverre is het zuiver en in hoeverre verbalisme of uiting van een cultuur? Is er wel eens iemand geweest? De video staat onder het tweede plaatje. Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
Thomas. |
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/08/kijken-op-camping-de-betteld-geneest-god-te-korte-enkelbanden/
Ik zal eens lezen. Even aanklikbaar gemaakt, dan kan ik nu en dan via cm een stukje lezen, ja, da's voor mij makkelijker.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 24 november 2012, 13:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:49
|
|
|
|
Het begint al met die foto: 's ochtends die jongeren...de ene gaapt...lol, ja, ik hoor hier en daar iets erover uit evangelische hoeken.
Enfin, ik zal eens kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:53
|
|
|
|
Na 2 zware weken....een berichtje.... ""Ineke ik heb vanavond een tafeltje gereserveerd voor jouw en je dochter"""
O wat lief... Even aan wat anders denken...hopelijk genieten... Wat was ook mijn dochter blij... En nu ook even vergeten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:54
|
|
|
|
Ik vind dit wel een interessante discussie. Waarbij het me wel opvalt dat mensen graag "een etiketje" willen hebben. Ben ik het wel, of ben ik het niet?
Ik ben zelf ook een "gevoelsmens" in tegenstelling tot anderen die ik als bot en gevoelloos bestempel. Ik geloof dat wij mensen met gevoelens (emoties) geschapen zijn. Het is een zegen als je je daar bewust van mag worden. Maar om mezelf nu als hooggevoelig te zien? Nee dat niet. Daarbij leer ik een beter evenwicht te vinden tussen het gevoel, en het doel. Je kan net zover opgaan in je gevoel, totdat je "STOP" zegt, en nuchter je doel gaat afwerken. Ik geloof dat hierin wel een keuzemogelijkheid ligt.
De vraag is dus eigenlijk: wie is normaal: degene die z'n gevoelens ervaart en er iets mee doet, of degene die alles onder water houdt en z'n doelen najaagt? (denk aan werken, sporten, etc)??
Ik geloof persoonlijk niet zo in dat je iets BENT. Een bepaald gedrag kan nooit je identiteit zijn. Waarom niet? Omdat onze identiteit in anderen behoort te liggen. Ten diepste is de gezondste identiteit in Christus. Dat is wat ik BEN.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 14:15
|
|
|
|
Ik heb pas een stukje gekeken, 14 minuten nog wat, ja, verschrikkelijk.
's ochtends die luidsprekers, keihard een bijbeltekst, dan een samenkomst, met ja, 'Haantjesgedrag', en dan de eigenaar en zijn marketing en financiën, ik heb ff genoeg gezien, later verder.
Ik word weer helemaal teruggeslingerd in mijn sekte tijd zeg maar, qua gevoel.
Nou dan weet je het wel... --- Zelfs mijn pc loopt steeds vast van de schrik. en dan die schoonmaaksters, met oude rommel om te werken, ja, heb zelf schoongemaakt met die karretjes, en vrijwilligers om het gras te maaien, met afgeschreven maaimachines.... Shandalig...en de jeugd die 'De Haan' na aan 't zeggen is, daar ben ik nu. Een gebed moet van jezelf zijn, en niet regel voor regel nagezegd....
Later! --
en dan de 'gardian angels' die oa 's avonds controleren of er zich nergens jeugd ophoudt: 'Bah'. Ja, ik ken zelf campings in Zwitserland enzo, ja, daar waren juist dingen voor de jeugd; restaurants waar je gezellig wat kon drinken, lekker naar discotheken in het stadje... En dan, niet roken en niet drinken, dat heeft daar niéts mee te maken. tis daar 's avonds een depressieve toestand. Met alleen een paar mensen voor hun tent die lezen. Je hoort geen gelach, geschater van de jeugd, die lekker uitgaan....en nog eventjes de uurtjes ervoor met zijn allen bij de tent/caravan zitten van een van de ouders.... En weer, nee, daar heeft drank en sigaretten niets mee van doen, in mijn tijd was het juist populair als je niet rookte en (bijna) niets dronk. Maar ja moet toch als jeugd, je lekker ergens kunnen ophouden....saaai, da's geen vakantie, maar een straf...
--
Haha, lol, dan die jeugdleider, zit ff uit te leggen dat ie elke ochtend een tijd stil is om Gods stem te kunnen verstaan...2 seconden later, keihard uit die megafoons op de camping, een bijbeltekst...
En ja, overdag voorgekauwde spelletjes voor de jeugd, wat je normaal met kleuters doet, helemaal niets eigen initiatief, BAH.
--
Zegt die eigenaar: 'tieners willen echtheid', terwijl alles voor mijn gevoel is gespeeld, een groot toneelspel en imitatie.
Ik stop er ff mee, ga me nog zitten ergeren, ja, misschien juist omdat ik járen geleden uit dit sfeertje ben gestapt, ermee heb gebroken, nadat ik zo misleid was.
Fijne Zaterdag! 
Nog ff: gaan die 'Gaurdian Angels' tieners op zitten wachten die elders uit zijn geweest, naaaahjaaaaaah! Dát is nou juist het leuke van camping, 's avonds lekker gezellig naar de plaatselijke uitgaansgelegenheden gaan... Komen ze een plek tegen, waar tieners zich wel eens ophouden, ja zegt er een: 'dat kan je zien aan de lege zakken nootjes...nootjes, nou dan, toch geen blikken bier, of pakken sigaretten...' Erg, heel erg....ja, kon het toch niet laten....
En dan zeggen dat ze de duivel tegehouden op die manier.
Waarom mogen tieners niet gezellig met nootjes op een plekkie zitten? 
--
Even later, een soort van, wat ik herken van bezigheidstherapie wat je ook in klinieken ziet....maar dan voor gezonde kinderen.
Nog even een Duivel angstpreek van 'De Haan'. En dan: dat het begint te borrelen in je hart, dat je een bubbelgelovige wordt, alsdus de Haan.... -- Kijk ik zou an sich, voor mijn rust, best wel op zo'n camping willen staan. Ja, ik hou heel erg van camperen. De rust, het midden in de natuur wakker worden. Ff lekker douchen, naar de douche lopen in de natuur, buitenlucht, langs anderen, ja, ik vind dat wel gezellig zo 'sochtends. En dan gezellig koffie maken op zo'n buta gas stelletje.
En ja, je kan heerlijk contact maken met anderen...Dat gaat snel op zo'n camping.
En ja, misschien de sfeer iets veiliger... En ja, ik hou van caravans, zo gezellig, net een klein huisje. En zeker als je precies in de natuur staat.
Maar de hele dag door magafoons met bijbelteksten en aankondigingen van diensten Ben benieuwd wat het 'stageld' is per dag...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 24 november 2012, 16:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 14:47
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Na 2 zware weken....een berichtje.... ""Ineke ik heb vanavond een tafeltje gereserveerd voor jouw en je dochter"""
O wat lief... Even aan wat anders denken...hopelijk genieten... Wat was ook mijn dochter blij... En nu ook even vergeten... |
Als ik jou was Zeeland zou ik eens wat positiever in het leven gaan staan. Je hebt altijd zoveel mooie dingen, een weekend weg, veel etentjes en uitjes en dan ben je nog zo klagerig..... Wees gelukkig dat er zoveel mensen naar je omzien en van alles met en voor je doen! Moeilijke dingen heeft iedereen maar de kunst is de mooie dingen te laten overheersen in je leven......dan wordt je veel vaker een blij mens.......
Om even on topic te blijven, ik ben ook blij, erg blij zelfs, want het is weekend!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 24 november 2012, 14:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als ik jou was Zeeland zou ik eens wat positiever in het leven gaan staan. Je hebt altijd zoveel mooie dingen, een weekend weg, veel etentjes en uitjes en dan ben je nog zo klagerig..... Wees gelukkig dat er zoveel mensen naar je omzien en van alles met en voor je doen! Moeilijke dingen heeft iedereen maar de kunst is de mooie dingen te laten overheersen in je leven......dan wordt je veel vaker een blij mens.......
Om even on topic te blijven, ik ben ook blij, erg blij zelfs, want het is weekend!  |
Ik ben ook blij en ik heb nog helemaal geen weekend!! {maandag pas weekend)Maar heb al lekker kunnen sporten en alle boodschappen in huis mn zoon en schoondochter kwamen even laten zien dat ze ongedeerd uit Israel gekomen zijn Kreeg een heel lief kaartje en kadootje van mensen die ik amper ken uit zuid afrika Heb eindelijk die leuke sint en piet met paard voor mn kleinkinderen op de kop weten te tikken Kwam mn dochter met kleinkind tegen en hij wilde meteen bij oma op de arm en niet meer bij me weg en mn salaris viel heel erg mee deze maand en.........zo veel dingen te veel om op te noemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:06
|
|
|
|
Bezig met stoelen en een tafel in elkaar te zetten... of nee, ik heb 1 stoel in elkaar gemept... de rest komt zomaar vanzelf goed.
Ondertussen een Stifado (Grieks stoofgerecht) aan het maken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 24 november 2012, 15:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:07
|
|
|
|
|
Stifado.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:08
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik vind dit wel een interessante discussie. Waarbij het me wel opvalt dat mensen graag "een etiketje" willen hebben. Ben ik het wel, of ben ik het niet?
Ik ben zelf ook een "gevoelsmens" in tegenstelling tot anderen die ik als bot en gevoelloos bestempel. Ik geloof dat wij mensen met gevoelens (emoties) geschapen zijn. Het is een zegen als je je daar bewust van mag worden. Maar om mezelf nu als hooggevoelig te zien? Nee dat niet. Daarbij leer ik een beter evenwicht te vinden tussen het gevoel, en het doel. Je kan net zover opgaan in je gevoel, totdat je "STOP" zegt, en nuchter je doel gaat afwerken. Ik geloof dat hierin wel een keuzemogelijkheid ligt.
De vraag is dus eigenlijk: wie is normaal: degene die z'n gevoelens ervaart en er iets mee doet, of degene die alles onder water houdt en z'n doelen najaagt? (denk aan werken, sporten, etc)??
Ik geloof persoonlijk niet zo in dat je iets BENT. Een bepaald gedrag kan nooit je identiteit zijn. Waarom niet? Omdat onze identiteit in anderen behoort te liggen. Ten diepste is de gezondste identiteit in Christus. Dat is wat ik BEN. |
Roady. Hsp heeft niets te maken met wie je bent of met je gedrag. Het heeft iets te maken met hoe je zintuigen functioneren Net zoals je bijv blind kunt zijn. Dan BEN je dus blind dat is niet je persoonlijkheid maar wel een manier waarop jouw zintuigen functioneren. Zo heb je ook mensen die hooggevoelig zijn. Ik heb er een paar in mijn omgeving. Mijn zoon van 18 bijv. hij is hooggevoelig voor geluid en indrukken. Dus als hij smorgenss met de overvolle trein naar utrecht moet naar school is hij al bekaf als ie aankomt. Das niet een kwestie van ff flink zijn maar juist naar kijken hoe je zo weinig mogelijk prikkels binnenkrijgt. Mijn kleindochter van 3 is ook hsp. haar krijg je dan ook alleen maar onder luidprotest een tram in bijv. Ze kan die prikkels dan gewoon niet aan. Dus het is niet zozeer iets van een stempel opplakken maar meer iets van weten dat je (of je kind) dat hebt en rekening houden met. Net zoals je met iemand die blind of doof is rekening moet houden.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 24 november 2012, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:10
|
|
|
|
wasdat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:20
|
|
|
|
10 jaar geleden heb ik daar een paar keer gecampeerd. De reportage geeft het wel redelijk weer. Alleen waren die kinderbijeenkomsten er toen volgens mij niet. De sfeer is er wel goed en er zijn mensen van allerlei pluimage. Mijn tieners vonden het destijds geweldig. Ik iets minder elke dag zo'n tekst door de luidsprekers en bijeenkomsten hoeft van mij niet. En ging ik dus ook niet heen, maar ik had toen al wel het idee dat je daar op aan gekeken werd. Ook mij kids hoeven niet elke dag naar de kinderclub. Maar dat deden ze op niet christelijke camping ook niet. Dus dat ligt waarschijnlijk aan mijn kids. Vond wel in de reportage dat er veel nadruk word gelegd op wat de duivel allemaal zou doen. Hij (en zij) zijn er maar druk mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:49
|
|
|
|
Beste Roelande,
Mijn reactie was nav een opmerking van iemand anders die zei dat je HSP niet HEBT, maar BENT. Dat vond ik nogal opmerkelijk. Op die manier identificeer je je met iets, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Een mens is altijd meer dan "zijn probleem" of "zijn mankement" of hoe je het ook zeggen wilt.
Ik denk dat ik niet weet waar het over gaat, omdat ik geen HSP heb (maar wel een gevoels-persoon ben).
Overigens denk ik dat het een valkuil is voor velen om je met allerlei dingen te identificeren, juist omdat er zo ontzaglijk veel informatie voorhanden is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:02
|
|
|
|
Ik heb de documentaire bekeken. Nu zal het in deze documentaire wel zo zijn dat alle activiteiten die iets met het geloof te maken hebben, allemaal achter elkaar geplaatst zijn en lijkt het alsof er verder niets anders gebeurt op de camping. Ik denk dat je op deze camping ook heerlijk kunt kamperen en dat je niet verplicht bent om overal aan mee te doen. En ik neem aan dat deze mensen ook weleens `s morgens chagrijnig opstaan en ook niet onder de douche alleen maar opwekkingsliederen staan te zingen. En ook i.p.v. praise the Lord, hard au of @#$% roepen als ze hun teen tegen een tentharing stoten.
Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de leiding van de camping, de campinggasten komen hier ook vrijwillig en hebben het naar hun zin. De jongelui hebben het zo te zien met elkaar ook goed. Vaak komen mensen hier al jaren.
De manier waarop deze mensen hun geloof beleven is hun manier, maar niet die van mij. Dat geeft niet, dat mag. Ik hou niet van de muziek, het (in mijn ogen) opgeklopte gedoe, ik hou meer van rust en stil zijn voor God, meer van doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg.
Als ik nog eens over heel de documentaire nadenk, dan valt mij vooral het gepraat over God op. Praten, getuigen en iets zeggen. Voor mij ligt het er allemaal zo dik bovenop! Ikzelf heb meer iets van: wees een Christen, laat mensen zien dat je gelooft, geen woorden maar daden.
En dan die teksten uit de luidsprekers: attentie, een hele fijne dag, hier is de tekst van de dag, dank u wel. Pfff, je zou maar net even uitvaren tegen je kids en dan horen: houd vrede met alle mensen of zoiets. Of je vingers branden aan de BBQ en dan horen: Dankt God in alles!
Ik moest in de documentaire wel glimlachen om die twee plaatselijke schoonmaaksters die gewoon lekker nuchter met elkaar zitten te kletsen over hun konijn. En tussen alle bijeenkomsten in maar die toiletten blijven schoonmaken. Ze zijn voor God niet minder dan de anderen.
Er zullen mensen zijn die dit prachtig vinden en hier veel aan hebben. Dat kan en dat mag! Mij zal je er in elk geval niet tegenkomen. (ook misschien weer fijn om te weten)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:45
|
|
|
|
dank je lijkt me lekker zeg ga ik een keer proberen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:46
|
|
|
|
Ik zou, an sich daar idd wel kunnen zitten met me tentje, ff tot rust komen, lezen.....
Uit ervaring weet ik dat je op campings wel snel contact maakt, én men elkaar ook met rust laat.
Maar dat geschreeuw uit die megafonen, ja, dat gaat mij echt tever, daar ligt bij mij de grens.
Kijk, naar diensten, samenkomsten en bezigheidstherapie hóef je niet te gaan. En dan heb je daar dus geen last van.
Maar die megafoons....in contrast met de mooie natuur, schandalig gewoon.
En zou mij niets verbazen als deze camping heel erg duur is, ten opzichte van 'gewone' campings...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:48
|
|
|
|
|
Ik ben er nooit geweest. Maar vroeger met mijn ouders wel op christelijke campings. Altijd een goede tijd gehad! Voorlopig ga ik er maar vanuit dat dit een mooie camping is, met een aantal bijzonderheden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:48
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Beste Roelande,
Mijn reactie was nav een opmerking van iemand anders die zei dat je HSP niet HEBT, maar BENT. Dat vond ik nogal opmerkelijk. Op die manier identificeer je je met iets, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Een mens is altijd meer dan "zijn probleem" of "zijn mankement" of hoe je het ook zeggen wilt.
Ik denk dat ik niet weet waar het over gaat, omdat ik geen HSP heb (maar wel een gevoels-persoon ben).
Overigens denk ik dat het een valkuil is voor velen om je met allerlei dingen te identificeren, juist omdat er zo ontzaglijk veel informatie voorhanden is. |
toch heeft die persoon gelijk je hebt niet hsp maar je bent hsp dat klopt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik zou, an sich daar idd wel kunnen zitten met me tentje, ff tot rust komen, lezen.....
Uit ervaring weet ik dat je op campings wel snel contact maakt, én men elkaar ook met rust laat.
Maar dat geschreeuw uit die megafonen, ja, dat gaat mij echt tever, daar ligt bij mij de grens.
Kijk, naar diensten, samenkomsten en bezigheidstherapie hóef je niet te gaan. En dan heb je daar dus geen last van.
Maar die megafoons....in contrast met de mooie natuur, schandalig gewoon.
En zou mij niets verbazen als deze camping heel erg duur is, ten opzichte van 'gewone' campings... |
nee Shanita deze camping is juist goedkoper. vooral voor grote gezinnen en mooie natuur??? grasveldjes met struiken er om heen zo mooi vind ik dat niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:59
|
|
|
|
Wat mij opvalt(dus eigenlijk niet wat ik me afvraag), is, sommigen mensen doen na een tijdje dezelfde foto een andere foto, en dan herken ik ze in de eerste instantie niet, zó anders is die foto dan.
Ja, en dan denk ik wat kan je(iemand) er verschillend uitzien op een foto, ja, daarom moet je op een pasfoto ook recht vooruit kijken enzo.
S. Die zelf geen foto's durft te zetten, omdat ze bang is voor de camera(fotofobie, bestaat echt).
Ja, ik wacht ff totdat iemand foto's van me wil maken waar ik mezelf in herken. Nu sta ik op elke foto angstig ivm met mijn fotofobie. Of ik kijk snel weg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:03
|
|
|
|
Dit past absoluut niet in mijn beeld van vakantie houden. Als ik op vakantie ben wil ik rust en vrijheid, en zeker geen bijbelteksten die door luidsprekers over de camping geroepen worden. (hoe laat gebeurd dat eigenlijk?)
Als ik die kinderen dan op zo n dag met lekker weer binnen zie zitten bij een preek vind ik dat bijna zielig, al zullen deze kinderen van huis uit andere dingen gewend zijn dan mijn eigen kinderen. Ik dacht bij het zien van de knutselende kindertjes: he he, mogen ze ook eindelijk eens even iets 'normaals' doen......maar nee hoor, ook dat zijn het nog bijbelteksten die op stukjes hout gebrand worden. Het is voor mij gewoon allemaal te, teveel gepraat, teveel duivel, teveel opwekking.
Dat je de jeugd s avonds verteld dat ze stil moeten zijn voor de overige gasten vind ik een goed idee, maar door het verhaal van de bewaker gaan mn tenen echt krom staan, de duivel die door de jeugd heen de rust op de camping verstoord?? Doe even lekker normaal, jeugd maakt graag herrie dat een normaal verschijnsel. Vervolgens zit oma wel midden op de dag mondharmonica te spelen, daar zou ik toch ook niet zo blij van worden als ik het huisje ernaast had.
Geen Betteld voor mij, ik zit van de zomer op een gewone camping waar de jeugd ook geen herrie mag maken na 23 uur.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 24 november 2012, 17:03
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|