ChristianMatch

Forum

Reportage over de Betteld
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4815 4816 4817 4818 4819 4820 4821 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:10

ROELANDE345 schreef:
nee Shanita deze camping is juist goedkoper. vooral voor grote gezinnen
en mooie natuur??? grasveldjes met struiken er om heen zo mooi vind ik dat niet

Ik doel op een van de laatste shots van die documentaire op precies 43 minuten en 52 seconden, en dan die megafoon, die het hele plaatje verpest.

Als je jaren in de allerdrukste straten van Amsterdam hebt gewoont, dan vind je al heel snel iets mooi natuur, grasveldje, paar struiken, bomen, en mooi weer :)

Ach ja, ik heb wat goede jeugdherinneringen met mijn tante, neefjes en nichtjes regelmatig op de camping in bloemendaal, tussen de duinen. Ja, burgelijker kan je het niet verzinnen dat weet ik :)
Maar gezellig dat dat was :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 24 november 2012, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:12

ROELANDE345 schreef:
dank je Lachende smiley
lijkt me lekker zeg ga ik een keer proberen

Het hele huis ruikt naar de kruiden... expres afzuigkap voor een tijd uitgelaten.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:13

JOL252 schreef:
Het hele huis ruikt naar de kruiden... expres afzuigkap voor een tijd uitgelaten.

Jeetje, wat sta jij je dit weekend uit te sloven! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:34

[quote=ANNETTE792]Dit past absoluut niet in mijn beeld van vakantie houden. Als ik op vakantie ben wil ik rust en vrijheid, en zeker geen bijbelteksten die door luidsprekers over de camping geroepen worden. (hoe laat gebeurd dat eigenlijk?)

Behoorlijk vroeg natuurlijk....en gaat vervolgens de gehele dag door....

Ze kunnen mi ook een boekie meegeven wat en wanneer...

Als ik die kinderen dan op zo n dag met lekker weer binnen zie zitten bij een preek vind ik dat bijna zielig, al zullen deze kinderen van huis uit andere dingen gewend zijn dan mijn eigen kinderen.
Ja, en binnen zitten 'handarbeiden' vind ik ook zielug met dat weer...Ik dacht bij het zien van de knutselende kindertjes: he he, mogen ze ook eindelijk eens even iets 'normaals' doen......maar nee hoor, ook dat zijn het nog bijbelteksten die op stukjes hout gebrand worden.
Ja, en dan die mevrouw, die zegt dat ze 'ingang' heeft bij de kinderen, die vrijwilligster zeg maar....Het is precies 'ceatieve-therapie' in een kliniek, maar dan met een mevrouw die totaal geen ethousiasme uitstraalt, en geen motivatie...Er zijn daar niet voor niets opleidingen voor....
Het is voor mij gewoon allemaal te, teveel gepraat, teveel duivel, teveel opwekking.
Idd, voor mij ook.Dat je de jeugd s avonds verteld dat ze stil moeten zijn voor de overige gasten vind ik een goed idee, maar door het verhaal van de bewaker gaan mn tenen echt krom staan, de duivel die door de jeugd heen de rust op de camping verstoord?? Doe even lekker normaal, jeugd maakt graag herrie dat een normaal verschijnsel.
Ja, erg he? Ik schrok daar echt van...

Vervolgens zit oma wel midden op de dag mondharmonica te spelen, daar zou ik toch ook niet zo blij van worden als ik het huisje ernaast had.
Dat was volgens mij dezelfde oma, als die bij de kinderen zat als zogenaamde leidster van de 'creatieve therapie'. Ja, je zou daar maar naast zitten, een struik verder zodat je ze net niet ziet, lekker te lezen, daar gaat je rust en je concentratie, en ga je je irriteren aan haar...Geen Betteld voor mij, ik zit van de zomer op een gewone camping waar de jeugd ook geen herrie mag maken na 23 uur.

Ja, tis heel erg...lijkt wel een sekte...ja, die megafoons slaan echt alles...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:50

SHANITA130 schreef:
Maritime,

Ja, als jij hier gaat schrijven: '

En je eigen relatie was al zover...

Dan kan je alleen nog bedoelen, en dat dacht ík aanvankelijk, als iemand nog leeft en je ziet degene, ja, je kan vanalles en nog wat uitpraten.

En ja, is diegene dood, ja, dan kan je dat ook, maar ja, je krijgt dan geen feed back, of een andere kijk op dingen van diegene, of samen een andere kijk, etc.

Deels heb je gelijk en zit je in de goeie richting te denken....

Bij een overlijden gaat het om een situatie en relatie beeindiging, waar niemand invloed op heeft.
Hetgeen dat ik wil zeggen ligt een paar stappen verder en veel breder.
Gezien deze topic, gaat het om hoe nu verder!!!!

Verder gaan voor de weduwen is niet alleeen mijn ikje, maar ook mijn kinderen (ons gezin)....
Gevoelens en emotie's van de kinderen zijn daarin beduidend verschillend ook bij hoe nu verder in een nieuwe relatie.
Vandaar dat ik aan geef dat er heel veel verschil is tov reden in beindiging van relatie's. Het gaat verder dan alleen ons ikje en of mening....

Zelf ervaar ik een groot verschil in kontact met iemand dat weduwen zijn tov personen welke gescheiden zijn....
Hoe nu verder, terwijl er meer dan 90% gescheiden personen zijn op een datingsite.

De gezonde reactie van "zeeland" is hetgeen waar ik telkens mee te maken heb.
Men klapt dicht wanneer het gaat om weduwen. Voor mij zeer lastig.
Waarom..... omdat weduwen vrije personen zijn vanuit de OT. En vrij zijn om een nieuwe relatie aan kunnen gaan dat door God vrij gegeven is???
Bij scheiding wordt daar toch iets anders over gezegt in OT
Volgens de OT zou ik hoererij plegen wanneer ik een gescheiden vrouw zou trouwen. Dat is de wettisme die het zegt.
Diegen die dat zegt en/of denkt heeft nooit de volgende uitsprak van de Heer begrepen:

Joh_3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Het gevolg en beloofte daarin is dat de Heert zegt:

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Hoe nu verder? Ga met Hem verder, volg Zijn voetsporen en ga achter Hem aan.....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:03

lekker verse bruinebonensoep Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:06

ERIKA129 schreef:
ja ja ik ben voor jullie mannen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)

Lachende smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:11

ROELANDE345 schreef:
Net zoals je met iemand die blind of doof is rekening moet houden.

Dat is het omgekeerde van HSP....

Een HSPer heeft teveel aan zintuigen, dat is wat anders dan te weinig...
Je legt nu de lat bij een ander neer, "moet rekening houden".
Iemand welke bewust is van een hsper te zijn, mijdt dit soort situatie's.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:13

het weekend is bij mij ook begonnen Clown smiley

boodschappen gedaan, bladeren geruimd, eten gemaakt, frituurpan schoongemaakt, hortensia's afgeknipt, een plint langs de trap gemaakt, ....Twijfelende smiley lekker ik hoef niet te werken Knipoog smiley

nu eerst een bavaria Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:15

JOL252 schreef:
ik alweer een dag achter de rug heb en nog minstens 2 dagen vandaag te gaan? Verraste, verbaasde smiley

heb jij geluk dat het weekend is, dan gaat de tijd altijd veel sneller Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:20

Ja, zó heb ik er nog niet eens over nagedacht.

Ja, in veel kerken ben je als je gescheiden bent gewoon zondig(geweest), en als de partner dood is(ook al wou je wel scheiden bijvoorbeeld), ja, dan ben je in hun ogen vrij.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:38

VISSER278 schreef:
Ik plaats het maar niet meer . Straks gaan ze denken dat ik in herhaling val .

Maar goed , wat heb je vandaag gedaan was de vraag .

visser is aan het weekend begonnen.

Gewerkt ...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 24 november 2012, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:39

ERIKA129 schreef:
Blij en dankbaar zijn vanmorgen mn moeder weer opgehaald uit het ziekenhuis en nu kan ze rustig thuis verder revalideren Lachende smiley Wauw ik heb weer een moeder die weer kan lopen Lachende smiley

Wat fijn!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:39

SHANITA130 schreef:
Ja, zó heb ik er nog niet eens over nagedacht.

Ja, in veel kerken ben je als je gescheiden bent gewoon zondig(geweest), en als de partner dood is(ook al wou je wel scheiden bijvoorbeeld), ja, dan ben je in hun ogen vrij.

In een dergelijke kerk zou ik me niet erg thuis voelen. Een beetje meer Nieuwe Testament kan geen kwaad en wat meer liefde en begrip al helemaal niet. De wetticisten zijn ongetwijfeld niet zondig en vooral zo superieur dat ze dit mogen stellen. En wie plannen maakt om de scheiding te bewerkstelligen is feitelijk al gescheiden. Als de dood van een partner dan eerder intreedt dan zou dat moreel niet meer uit moeten maken. Wetticistische schijnheiligheid. Dit gedrag maakt deze kerken tot een farizeïsche vloek in plaats van een omgeving waarin men Christus volgt.

Thomas, het lijkt wel of de liefdeloosheid in sommige kerken nog groter is dan in de seculiere samenleving.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 24 november 2012, 18:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:43

THOMAS968 schreef:
In een dergelijke kerk zou ik me niet erg thuis voelen. Een beetje meer Nieuwe Testament kan geen kwaad en wat meer liefde en begrip al helemaal niet. De wetticisten zijn ongetwijfeld niet zondig en vooral zo superieur dat ze dit mogen stellen. En wie plannen maakt om de scheiding te bewerkstelligen is feitelijk al gescheiden. Als de dood van een partner dan eerder intreedt dan zou dat moreel niet meer uit moeten maken. Wetticistische schijnheiligheid. Dit gedrag maakt deze kerken tot een farizeïsche vloek in plaats van een omgeving waarin men Christus volgt.

Thomas, het lijkt wel of de liefdeloosheid in sommige kerken nog groter is dan in de seculiere samenleving.

Dat lijkt niet alleen zo... het ís volgens mij ook zo.. En alles wordt gebracht in de naam van de liefde dus best verwarrend als je het niet door hebt. In wezen is wat er uitgesproken wordt en in de praktijk wordt gebracht wreed.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 24 november 2012, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:48

JOL252 schreef:
Gewerkt ...

Ik vandaag es een keer niet. Lachende smiley

Auto schoongemaakt , douche een grote schoonmaakbeurt gegeven , wat rotsooien in de tuin en om een pizza geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:58

THOMAS968 schreef:

Over het algemeen vind je op z'n best een gedooghouding als gescheidene, je wordt met wat besmuikt medelijden bezien en uit genade geduld en van je verwacht wordt een bescheiden houding, op de achtergrond. De gehuwde elite heeft het voor het zeggen, je mag in alle bescheidenheid op de achtergrond.
Gelukkig is het in de gemeente waar ik nu kerk heel anders hoewel de ouderen nog steeds - soms tegen wil en dank - dat besmuikte medelijden laten zien.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:11

Gelukkig heb ik in mijn gemeente niets gemerkt van een houding dat ik geduld werd. Ik heb goede gesprekken gehad met zowel de predikant als wijkouderlinge. En zo hoort het ook! Juist in de kerken zouden we (de voorganger en gemeenteleden) oog moeten hebben voor mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten of gescheiden zijn. Laten we ervan uitgaan dat deze mensen hier ook mee geworsteld hebben, ook tegenover God. Juist deze mensen kunnen onze steun en medeleven gebruiken. Je kunt nog zo vroom en christelijk praten en precies weten hoe het moet, beter is het te laten zien dat je er bent en een luisterend oor te bieden. Luisteren naar de ander is vaak veel moeilijker dan (s)preken!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:20

QSJE546 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=caEf8A-OuVw&feature=player_detailpage
weet niet hoe ik deze bruikbaar kan krijgen zodat je er alleen maar op hoeft te klikken maar dit nummer draai ik dus helemaal grijs en hard ook!! guano apes met lords of the boards Lachende smiley tere zieltjes kunnen beter overslaan haha Knipoog smiley

Hoi QSJES, als je de link in het reageervak zet, dan daarop nieuw kopiëren en dan op URL rechtsboven aanklikt, is het goed dan komt voor en achter je link, tussen vierkante haakjes, url te staan.

http://www.youtube.com/watch?v=caEf8A-OuVw&feature=player_detailpage

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 25 november 2012, 11:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:22

JANS221 schreef:
Gelukkig heb ik in mijn gemeente niets gemerkt van een houding dat ik geduld werd. Ik heb goede gesprekken gehad met zowel de predikant als wijkouderlinge. En zo hoort het ook! Juist in de kerken zouden we (de voorganger en gemeenteleden) oog moeten hebben voor mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten of gescheiden zijn. Laten we ervan uitgaan dat deze mensen hier ook mee geworsteld hebben, ook tegenover God. Juist deze mensen kunnen onze steun en medeleven gebruiken. Je kunt nog zo vroom en christelijk praten en precies weten hoe het moet, beter is het te laten zien dat je er bent en een luisterend oor te bieden. Luisteren naar de ander is vaak veel moeilijker dan (s)preken!

Ja, en ook kijken naar de context van iemand. Men reageert soms gelijk als: die is misleid, of van God los. Terwijl zulke processen als echtscheiding juist met een schreeuw naar Boven doorgeworsteld zijn. Men vergeet dan de hele voorgeschiedenis van iemands leven hoe men met God leefde en in haar/zijn omgeving heeft gefunctioneerd. Leer als omgeving eerst maar eens te zwijgen en iemand nog steeds op waarde te schatten, te zien als mens met God. Beetje jammer dat dit met voeten getreden wordt en daardoor de sporen die echtscheiding in iemands leven trekken nog dieper doorgetrokken worden.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 24 november 2012, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:25

JANS221 schreef:

In de gemeente waar ik nu een jaar of tien met veel plezier naartoe ga is de zeer gemengde gemeente van zeer goede wil. Geen mens is perfect en de situatie zoals jij die schetst wensen we ons allemaal. Weten hoe het hoort is niet altijd voldoende om dat ook uit te dragen in handel en wandel, hè.
Bij ons is luisteren en mogen spreken beide van even groot belang en jong en oud heeft oog en oor voor elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:30

ROELANDE345 schreef:
toch heeft die persoon gelijk je hebt niet hsp maar je bent hsp dat klopt

Dan is het op zijn minst:
Je BENT HSP

en je HEBT HS

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:44

Trouwens, die 2de film over amerika, die JesusCamp, ja, er zijn in Nederland 'kerken' in veel grote steden en soms kleine plaatsjes, WAAR HET ER PRECIES ZO AAN TOEGAAT. precies zo.

Op hun youtube films is daar niets van te zien.....

Ik wil ff geen namen noemen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 24 november 2012, 19:46
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:54

ERIKA129 schreef:
Blij en dankbaar zijn vanmorgen mn moeder weer opgehaald uit het ziekenhuis en nu kan ze rustig thuis verder revalideren Lachende smiley Wauw ik heb weer een moeder die weer kan lopen Lachende smiley

ach... mijn moeder loopt altijd al ( te zeiken )
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:57

MIEKE364 schreef:
In de gemeente waar ik nu een jaar of tien met veel plezier naartoe ga is de zeer gemengde gemeente van zeer goede wil. Geen mens is perfect en de situatie zoals jij die schetst wensen we ons allemaal. Weten hoe het hoort is niet altijd voldoende om dat ook uit te dragen in handel en wandel, hè.
Bij ons is luisteren en mogen spreken beide van even groot belang en jong en oud heeft oog en oor voor elkaar.

Ik hou mij bij het volgende:

" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12

Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet......
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:58

SHANITA130 schreef:
Wat mij opvalt(dus eigenlijk niet wat ik me afvraag), is, sommigen mensen doen na een tijdje dezelfde foto een andere foto, en dan herken ik ze in de eerste instantie niet, zó anders is die foto dan.

Ja, en dan denk ik wat kan je(iemand) er verschillend uitzien op een foto, ja, daarom moet je op een pasfoto ook recht vooruit kijken enzo.

S. Die zelf geen foto's durft te zetten, omdat ze bang is voor de camera(fotofobie, bestaat echt).

Ja, ik wacht ff totdat iemand foto's van me wil maken waar ik mezelf in herken. Nu sta ik op elke foto angstig ivm met mijn fotofobie. Of ik kijk snel weg...

.................is je time-out al voorbij? Knipoog smiley vraag ik me vandaag af.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:59

MARITIME853 schreef:

" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12

Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet......

Wat bedoel je hiermee nu concreet te zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:59

MARITIME853 schreef:

Yoga is dan ook geen geloof, en voor t geval je er over gaat beginnen: ballet ook niet!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:00

VISSER278 schreef:
Ik vandaag es een keer niet. Lachende smiley

Auto schoongemaakt , douche een grote schoonmaakbeurt gegeven , wat rotsooien in de tuin en om een pizza geweest.

Nou dat klinkt wel als gewerkt ;) op de pizza halen na.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:00

MARITIME853 schreef:

Ja, en wat bedoel je te zeggen met deze tekst?

(je was net 1 minuut eerder, Jol)

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 24 november 2012, 20:01
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4815 4816 4817 4818 4819 4820 4821 ... 6194 Volgende
Pagina 4818 van 6194