| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 14:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...als je nog 1 keer over die heg begint maak ik van je hengels tandenstokers... |
Hij is dus niet gesnoeid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 14:18
|
|
|
|
|
wij gaan hier gourmetten!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 14:53
|
|
|
|
|
Tussen de tandarts en de dokter door even boerenkool klaarmaken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 15:01
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | wij gaan hier gourmetten!! |
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem gemaakt heb maar jouw boerenkool zal deze winter nog regelmatig langskomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 15:16
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem gemaakt heb maar jouw boerenkool zal deze winter nog regelmatig langskomen.
 |
He ik word nog beroemd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 16:28
|
|
|
|
Heb nog soep over dus die maak ik maar eens even op daarbij lekker stokbroodje en paar kipkluifjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 16:29
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | ---- blup .... |
Verzuip je Nee toch he ken nie zonder Jol hoor
Vanmorgen weer een opdracht voor de studie opgestuurd wat verzinnen ze toch maar goed hij is weg nu maar hopen dat tie goedgekeurt wordt Vanmiddag surprise gemaakt pff blij dat dat weer klaar is en wetende dat we het volgend jaar niet meer zo doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 16:30
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | zou visser nog clubkampioen geworden zijn  |
Denk dat tie nog zit te vissen blijft verdacht stil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 16:31
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Blazen jullie dan ook ff wat van die sneeuw deze kant op? Het is hier alleen wat motregen af en toe......  |
Solly het is overgegaan in mot regen.. alleen op kunstgras en de daken ligt nog sneeuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 17:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...als je nog 1 keer over die heg begint maak ik van je hengels tandenstokers... |
Als jij dat kunt...ben je pas echt knap!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 17:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Heeft die Henrike nu al een andere man gevonden? Ik werk ook wel graag op een boerderij...  |
ik zal niet reageren ....ik zal niet reageren .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 17:43
|
|
|
|
Dat WIL jij Dennis niet aan doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 18:17
|
|
|
|
Bedankt voor jullie goede reacties. Het is inderdaad zo dat ik eerlijk en oprecht wil blijven, zoals ik ben. En net zoals de laatste reactie zegt: het is wel nodig dat je bij mekaar past en dat is zeker waar.
Het klinkt misschien een beetje dom maar om precies te zijn zoals ik nu uitgerekend heb, ben ik al voor de 25 a 26 ste keer afgewezen in 2 jaar tijd, waarbij enkel 2 ontmoetingen zijn geweest van die 25 keren. Dan gaan er bij mij toch wat lampen knipperen in mijn hoofd. Blijkbaar doe ik het ergens fout, zou het niet?
Maar goed, het is goed zo. Mijn oom van 45 zit met hetzelfde als ik, ook al vanaf zijn jonge jaren. Hij woont nu al 9 jaar alleen op zich zelf. Hij red hem wel op zich, maar soms dan merk ik aan hem, wanneer hij dan weer een leuke meid ziet, hoe hij iemand aan zijn zij mist, aangezien ik weekends altijd bij hem ben merk ik dat soort dingen goed op. Ja, misschien is het voor ons ook wel niet weggelegd, je weet het maar nooit. Mensen zeggen vaak: op ieder potje past een deksel. Maar op een potje waarvan de schroef rand is versleten past geen deksel meer op, dat is dan erg zwaar met draaien.
Ik probeer nu echt zoveel mogelijk te aanvaarden dat het voor ons niks anders in zit dan de rest van ons leven alleen door het leven te gaan. Is misschien moeilijk maar uiteindelijk raak je er aan gewend en weet je het niet beter meer. Ik heb alles op zich, ik ben tevreden met wat ik heb. En laat de tevredenheid dan datgene zijn waaraan je toch waarde kunt hechten. Ik heb er vandaag diep over nagedacht, al met al, op het werk. Ik heb mijn collega's gevraagd, en die zeggen hetzelfde over mij, dat er niks anders op zit omdat ik volgens hun wat te apart ben ofzo iets zeiden ze.
Ik bid nu enkel of mijn Heere mij krachtig wil maken zodat ik dan sterk zal zijn om alleen in het leven te kunnen staan ondanks die gemis. De Heilige Geest is er om daarin ook te helpen toch. Dus zal Hij me ook daarin helpen en leiden. Ik heb vandaag gebeden of de Here de vrede hierover in mijn hart wil uitstorten, de vrede en aanvaarding van zoals het is. Ja, ik geloof dat mijn God me hierbij zal helpen zodat ik er sterk door heen zal komen. Maar goed, bedankt nogmaals voor jullie reacties. Ik heb ook jullie woorden vanmorgen mee genomen en overpeinst. Nogmaals bedankt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 18:39
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Bedankt voor jullie goede reacties. Het is inderdaad zo dat ik eerlijk en oprecht wil blijven, zoals ik ben. En net zoals de laatste reactie zegt: het is wel nodig dat je bij mekaar past en dat is zeker waar.
Het klinkt misschien een beetje dom maar om precies te zijn zoals ik nu uitgerekend heb, ben ik al voor de 25 a 26 ste keer afgewezen in 2 jaar tijd, waarbij enkel 2 ontmoetingen zijn geweest van die 25 keren. Dan gaan er bij mij toch wat lampen knipperen in mijn hoofd. Blijkbaar doe ik het ergens fout, zou het niet?
Maar goed, het is goed zo. Mijn oom van 45 zit met hetzelfde als ik, ook al vanaf zijn jonge jaren. Hij woont nu al 9 jaar alleen op zich zelf. Hij red hem wel op zich, maar soms dan merk ik aan hem, wanneer hij dan weer een leuke meid ziet, hoe hij iemand aan zijn zij mist, aangezien ik weekends altijd bij hem ben merk ik dat soort dingen goed op. Ja, misschien is het voor ons ook wel niet weggelegd, je weet het maar nooit. Mensen zeggen vaak: op ieder potje past een deksel. Maar op een potje waarvan de schroef rand is versleten past geen deksel meer op, dat is dan erg zwaar met draaien.
Ik probeer nu echt zoveel mogelijk te aanvaarden dat het voor ons niks anders in zit dan de rest van ons leven alleen door het leven te gaan. Is misschien moeilijk maar uiteindelijk raak je er aan gewend en weet je het niet beter meer. Ik heb alles op zich, ik ben tevreden met wat ik heb. En laat de tevredenheid dan datgene zijn waaraan je toch waarde kunt hechten. Ik heb er vandaag diep over nagedacht, al met al, op het werk. Ik heb mijn collega's gevraagd, en die zeggen hetzelfde over mij, dat er niks anders op zit omdat ik volgens hun wat te apart ben ofzo iets zeiden ze.
Ik bid nu enkel of mijn Heere mij krachtig wil maken zodat ik dan sterk zal zijn om alleen in het leven te kunnen staan ondanks die gemis. De Heilige Geest is er om daarin ook te helpen toch. Dus zal Hij me ook daarin helpen en leiden. Ik heb vandaag gebeden of de Here de vrede hierover in mijn hart wil uitstorten, de vrede en aanvaarding van zoals het is. Ja, ik geloof dat mijn God me hierbij zal helpen zodat ik er sterk door heen zal komen. Maar goed, bedankt nogmaals voor jullie reacties. Ik heb ook jullie woorden vanmorgen mee genomen en overpeinst. Nogmaals bedankt. |
Wat heel belangrijk is voordat je aan een relatie toe bent is kan je in je eentje gelukkig zijn?? Want als je zelf niet gelukkig bent hoe kan je een ander dan gelukkig maken?? Zo denk ik er altijd over ik kan gelukkig goed alleen zijn en vind het soms ook heerlijk, ja idd ook ik mis wel eens die arm om me heen is dat niet menselijk??? Pas ben ik door een man van cm op een manier gedumpt al hadden we niet eens een relatie!! gewoon paar keer date gehad maar meneer at van meerdere walletjes erkende me gebruikt te hebben.... nou heb er geen traan om gelaten ben echt liever alleen dan met zo iemand te zijn!!!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 3 december 2012, 18:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 19:23
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Mooi geschreven, Joannie!!
(Als hier een "respect"-knop was, had ik 'em ingedrukt ) |
dankje wel steentje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 19:47
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Mensen zeggen vaak: op ieder potje past een deksel. Maar op een potje waarvan de schroef rand is versleten past geen deksel meer op, dat is dan erg zwaar met draaien.
|
Die vergelijking klopt niet, want dat zou betekenen dat er iets mis is met het potje. Op bijzondere potjes past gewoon geen standaard dekseltje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 19:56
|
|
|
|
Ja dat is waar, je moet niet met mensen omgaan die je misbruiken op bepaalde gebieden, want wat die man met u deed is gewoon misbruik maken.
Nee, ik heb moeite met alleen zijn. Als mijn ouders niet thuis zijn, zoals enkele jaren terug, 3 weken lang, dan verga ik van de eenzaamheid. Juist wat ik ondervonden heb zelf, wat ik zelf ervaren heb is dat gelukkig zijn aangewakkerd moet worden. Ik heb een 2 jarige relatie gehad waarin ik eindelijk een keer gelukkig was, ik had haar en ik was daardoor gelukkig geworden waardoor ik haar ook weer gelukkig kon maken. Je maakt mekaar gelukkig als 't ware.
Ik ben nu gewoon tevreden met het leven zoals het is. Maar gelukkig ben ik niet. Gelukkig beaamt mijn bijbelleraar mij. Hij zei, we zijn geen gelukkige mensen maar gezegende mensen. Je kan jezelf wel aansporen om gelukkig te zijn door tegen jezelf te zeggen "ik ben gelukkig" terwijl inwendig iets anders klinkt, waardoor je uiteindelijk jezelf voor liegt, want je zegt dan dingen die dan gewoon niet waar zijn tegen jezelf.
En dan is het goed om je dan voor te nemen om dan tevreden te zijn over de dingen in het leven, dan valt het lang zo zwaar niet dan dat je jezelf zit voor te liegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 19:59
|
|
|
|
-
Laatst aangepast door
|
LAVERDE524
|
op maandag 3 december 2012, 20:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 20:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Denk dat tie nog zit te vissen blijft verdacht stil  |
Ik heb het allang ergens gemeld . Ik blijf niet aanhouden.
Hoe vaak moet het nog gezegd worden ....LEZEN ..LEZEN..LEZEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 20:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het sneeuwt hier... |
ja ? En hier vriest het dat het kraakt .
zou zonde zijn als Mora ligt te ontdooien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:17
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ja dat is waar, je moet niet met mensen omgaan die je misbruiken op bepaalde gebieden, want wat die man met u deed is gewoon misbruik maken.
Nee, ik heb moeite met alleen zijn. Als mijn ouders niet thuis zijn, zoals enkele jaren terug, 3 weken lang, dan verga ik van de eenzaamheid. Juist wat ik ondervonden heb zelf, wat ik zelf ervaren heb is dat gelukkig zijn aangewakkerd moet worden. Ik heb een 2 jarige relatie gehad waarin ik eindelijk een keer gelukkig was, ik had haar en ik was daardoor gelukkig geworden waardoor ik haar ook weer gelukkig kon maken. Je maakt mekaar gelukkig als 't ware.
Ik ben nu gewoon tevreden met het leven zoals het is. Maar gelukkig ben ik niet. Gelukkig beaamt mijn bijbelleraar mij. Hij zei, we zijn geen gelukkige mensen maar gezegende mensen. Je kan jezelf wel aansporen om gelukkig te zijn door tegen jezelf te zeggen "ik ben gelukkig" terwijl inwendig iets anders klinkt, waardoor je uiteindelijk jezelf voor liegt, want je zegt dan dingen die dan gewoon niet waar zijn tegen jezelf.
En dan is het goed om je dan voor te nemen om dan tevreden te zijn over de dingen in het leven, dan valt het lang zo zwaar niet dan dat je jezelf zit voor te liegen. |
Gelukkig zijn moet je ook hard voor werken he? Als ik een relatie met een man zou hebben die niet alleen kan/wil zijn zou mij dat ontzettend beklemmen....Misschien zaak om eerst eens wat met dat gevoel te doen?Je kan toch ook niet altijd thuis blijven wonen?Pin je je niet teveel vast op een relatie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:18
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | De Bijbel is ook geen boek om ons gedrag goed te keuren. Ook niet een boek wat ons ontziet. Heel duidelijk is dat man en vrouw allebei gelijk zijn voor God, en ons wordt alleen maar voorgehouden dat we met verstand en liefde bij elkaar wonen. Daarnaast, al is de man het hoofd in Bijbelse normen, dan wil dat niet zeggen dat hij ook de baas is, en dus een persoon die het alleenrecht heeft. God gaf Adam Eva, niet om haar te onderdrukken, maar om samen te zijn, als twee gelijkwaardige mensen. En de zondeval deed Adam de schuld werpen op Eva, maar ten diepste op God. De vrouw die GIJ mij gegeven hebt... Een echte Bijbelstudie zal nooit occult zijn. Wel als de Bijbel gebruikt wordt om een goedprater te zijn van het kwade, en een boek wat bedoelt is om een ander te veroordelen. Maar als ik de Bijbel goed lees, dan kan ik die boodschap er niet in terug vinden. |
Het occulte zie ik er ook niet in. Mis wel de antwoordt waarom heeft God een vrouw geschapen uit de rib van de man. God had immers de mens (Adam) geschapen en zei dat het goed was? Wat zei hij daarna dat niet goed was.??? Volgens mij licht daar ook het antwoordt....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 3 december 2012, 21:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:25
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Het occulte zie ik er ook niet in. Mis wel de antwoordt waarom heeft God een vrouw geschapen uit de rib van de man. God had immers de mens (Adam) geschapen en zei dat het goed was? Wat zei hij daarna dat niet goed was.??? Volgens mij licht daar ook het antwoordt.... |
Ik hou er wel van als het begint te lichten........vertel eens: welk antwoord?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:26
|
|
|
|
Maandag 3 December, Psalm 139: 7-12; Gij zult er zijn.
En dan is het zomaar: Pasen! Pasen in december? Pasen bij de nadering van kerst? Jazeker, dankzij de psalm van vandaag is het zomaar even Pasen. De dichter weet zich omringd door de goedheid van God. Hij beseft: waar ik ook ga of sta, overal is de Eeuwige. Zou ik als vogel naar de hemel vliegen, ik tref daar de Allerhoogste aan. Zou ik als een vis de diepte van de oceaan doorzoeken, ook daar zal de Allerhoogtse zich aan mij openbaren. En als de dichter dan zo tot in de verste schuilhoeken Gods nabijheid bespeurt, ziet hij Hem zelfs in de plaats waarvan je zou denken dat God er niet kan wonen. ‘Lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.’ Nu zou je precies Bijbelstudie kunnen houden over de vraag wat hier precies wordt bedoeld. De schimmige waarin de geesten van de gestorvenen ronddwalen? Het graf waarin ons uitgeleefde lichaam ooit begraven wordt? De antwoorden op deze vragen kunnen mij nu niet boeien. Ik houd mij alleen voor ogen dat de psalm gelooft dat God in en zelfs ná de dood aanwezig is. ‘U bent daar!’ Als een triomfkreet wordt het hier uitgeroepen. Alsof God het zelf niet eens weten zou, Hij mag het nu horen: ‘U bent daar!’ Hoe het ook zijn zal, straks als je de ogen gesloten hebt: bovenwereld of onderwereld, hemels leven of slapen tot de jongste dag, God is daar! Sinds Pasen, sinds het moment waarop de Opgestane neerdaalde in dat dodenrijk, is het zelfs daar niet volstrekt donker meer. Boven- en onderwereld mogen het weten: het licht van de verrijzenis belooft ons leven!
Waar vlucht ik voor uw aangezicht? Al steeg ik op in ’t hemels licht, al daald’ ik tot de doden af, Gij zult er zijn, zelfs in het graf. Gij blijft mij, God, in alle dingen, altijd en overal omringen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:26
|
|
|
|
LAVERDE524 schreef: Mensen zeggen vaak: op ieder potje past een deksel. Maar op een potje waarvan de schroef rand is versleten past geen deksel meer op, dat is dan erg zwaar met draaien.
Ik heb eens een predikant horen zeggen... Op ieder potje past een deksel maar... niet ieder potje op iedere deksel.. Dat klinkt al heel anders he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ja ? En hier vriest het dat het kraakt .
zou zonde zijn als Mora ligt te ontdooien. |
Meneer denkt weer eens aan eten hoor Maarre het is gewoon lekker winterweer... heb liever sneeuw en vrieskou dan al die regen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:28
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ik heb een vraagje aan iedereen. Hoe gaan jullie ermee om als jullie na de zoveelste keer zijn afgewezen, terwijl je je best voor hebt gedaan door jezelf te zijn zoals je bent, door eerlijk te wezen?
Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? In feite ben ik in het verleden veel opstap geweest, zowel in christelijke gelegen als niet christelijke gelegenheden, maar wat mij opviel dat wanneer je wat anders denkend bent dat je dan al snel afgewezen bent. Zou ik dan alsnog een masker moeten opzetten van schijn? Hoe zou ik met dit soort om moeten gaan?
Hoe denken jullie daarover, of hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Groetjes, laverde
P.S. wat me ook op viel is dat er vandaag de dag veel meer eisen worden gesteld vergeleken met vroeger en in de middeleeuwen. Als ik kijk naar de Bijbel en naar de persoonlijkheid van Jezus, dan zie ik een ander blik. Namelijk; dat je oprecht bent van hart en dat je streeft om eerlijk te zijn en om trouw te zijn. Maar het rare is dat er vandaag de dag onder de mensen veel meer dan dat word geëist. Met andere woorden: als je anders denkend bent dan het huidige maatschappij dan ben je buiten geworpen. Is dit Bijbels? |
Mischien door iets meer in de compromie zone te stappen en voor jezelf hetgeen vast houden waarin je gelooft en/of weet. Een samen spel tussen het weten en en samenwerken. Dat is ook hetgeen dat de Heer ons wil leren. Twee benen een wandel, een been van het weten en de andere been van samenwerken.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 3 december 2012, 21:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik heb het allang ergens gemeld . Ik blijf niet aanhouden.
Hoe vaak moet het nog gezegd worden ....LEZEN ..LEZEN..LEZEN  |
Solly hoor wist nie dah je kwaad werdt wat en waar moet ik lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:32
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Ik hou er wel van als het begint te lichten........vertel eens: welk antwoord? |
Niet zo snel. mischien is er een ander welke het weet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Solly hoor wist nie dah je kwaad werdt wat en waar moet ik lezen  |
Dat weet hij zelf niet meer...ipv zoveel kwade woorden te tikken kon hij gewoon beter schrijven dat hij weer verloren heeft en zijn vis bij de visboer moest gaan kopen...
|
|
| Naar boven |
|
|