ChristianMatch

Forum

Soms
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4842 4843 4844 4845 4846 4847 4848 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 21:37

Soms verlang ik ernaar om weer lekker eenvoudig te geloven zoals ik vroeger deed, toen alles nog zwart/wit was voor me. De voorganger was gezegend met een speciaal communicatielijntje naar God. De mensen binnen de kerkmuren waren 'de kerk' en daarbuiten was 'de wereld'. De kerk was goed en de wereld fout, slecht verdorven en verdwaald en er altijd op uit om de kerk te verleiden en tegen te werken. Hun harten waren leeg en ze werden allen verteerd door een leegte en een zoekend verlangen naar een ontmoeting met hun schepper. Het enige wat wij hoefden te doen was naar ze toegaan en vertellen hoe het allemaal in elkaar zit.
Inmiddels heb ik ontdekt dat mijn wereld niet meer zo zwart/wit is. De mensen van binnen de kerkmuren zijn net zo slecht als die daarbuiten. Leugens, bedrog, hebzucht, misbruik, tienerzwangerschappen. Ik heb inmiddels alles wel voorbij zien komen binnen de kerkmuren. En over de mensen buiten de kerkmuren heb ik ontdekt dat lang niet iedereen een leugenachtige, onbetrouwbare, antichristelijke, lege ziel is met een aangeboren honger naar God. Er zijn tal van mensen die er een hoge moraal op na houden. Die voor elkaar zorgen, elkaar helpen en te eten geven.
Als die simpele zwart/wit wereld van vroeger schijn gebleken is, hoe zit dat dan met het bestaan van God? Was die niet juist zichtbaar voor de wereld door Zijn kinderen heen?
Waarom geloof ik nog eigenlijk? Vraag ik mijzelf wel eens af. Verstandelijk gezien is er eigenlijk helemaal geen reden voor. Ik kan het bestaan van God niet beredeneren. Niemand trouwens, want de filosofie is hier nog steeds niet over uit. Er zijn net zoveel of weinig redenen om niet in God te geloven als om wel te geloven.
De psychologie zegt me dat ik geloof vanwege de invloed van mijn leefomgeving tijdens mijn opgroeien. De biologie vertelt me dat er een paar extra actieve verbindingen zitten ergens in mijn hoofd. En wat denk ik zelf? Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: ik geloof. Al begrijp ik niet precies waarom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 21:46

MARITIME853 schreef:
Niet zo snel. mischien is er een ander welke het weet.... Knipoog smiley

Deze welke weet ook niet altijd alles. Wel dat het niet goed was dat de mens alleen bleef. God had in de gaten dat Zijn 1e evenbeeld zich toch alleen voelde.
Genesis 1.
26 "God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen."

Oftewel wij zijn, mannen en vrouwen, het evenbeeld van God, kroon op de schepping. Adam was okay, Eva maakte het top.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 3 december 2012, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 21:55

Boze smiley ...ik heb de slappe lach
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 21:59

MARITIME853 schreef:
Niet zo snel. mischien is er een ander welke het weet.... Knipoog smiley

Oh en nog wat. Adam was "het gemenste". Hij droeg mannelijk en vrouwelijk al in zich is daarin mijn interpretatie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:09

JOL252 schreef:
Deze welke weet ook niet altijd alles. Wel dat het niet goed was dat de mens alleen bleef. God had in de gaten dat Zijn 1e evenbeeld zich toch alleen voelde.
Genesis 1.
26 "God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen."

Oftewel wij zijn, mannen en vrouwen, het evenbeeld van God, kroon op de schepping. Adam was okay, Eva maakte het top.

ok, je zit heel dichtbij.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:10

MARITIME853 schreef:
ok, je zit heel dichtbij.

Zo dat is fijn. Vertel jij dan het antwoordt; ik hou niet zo van dit soordt communicatie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:12

JOL252 schreef:
Oh en nog wat. Adam was "het gemenste". Hij droeg mannelijk en vrouwelijk al in zich is daarin mijn interpretatie.

Dat is hetgeen dat men zegt. Vindt het zelf niet terug in de bijbel.
Althans vind nergens in de bijbel terug dat God stelt dat Adam zowel mannelijk als vrouwelijk is geweest. Het is een aanname.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 3 december 2012, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:18

JOL252 schreef:
Zo dat is fijn. Vertel jij dan het antwoordt; ik hou niet zo van dit soordt communicatie.

Geduld is een schone zaak.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:18

MARITIME853 schreef:
Dat is hetgeen dat men zegt. Vindt het zelf niet terug in de bijbel.
Althans vind nergens in de bijbel terug dat God stelt dat Adam zowel mannelijk als vrouwelijk is geweest. Het is een aanname.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat vrouwen maar een wormvormig aanhangsel zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:19

JOL252 schreef:
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat vrouwen maar een wormvormig aanhangsel zijn?

Dat zeg ik niet dat maak jij ervan.Heb de ervaring als ik het antwoordt direct geef dan te stellig ben.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 3 december 2012, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:19

JANS221 schreef:
Ik hou er wel van als het begint te lichten........vertel eens: welk antwoord?

Er is altijd licht aan de horizon, zou hij dat bedoelen????Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:20

WILLEMIJN232 schreef:

Daar zit wat in...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:22

WILLEMIJN232 schreef:

weerlicht Clown smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 3 december 2012, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:22

JOL252 schreef:

Dat is toch overduidelijk....? We kunnen hem alleen maar succes wensen op zijn zoektocht naar zo'n vrouw.......Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:24

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is toch overduidelijk....? We kunnen hem alleen maar succes wensen op zijn zoektocht naar zo'n vrouw.......Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:50

JOL252 schreef:
weerlicht Clown smiley
mischien met donderslag Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 3 december 2012, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:51

WILLEMIJN232 schreef:

tja, het zou zo niet zijn. Kussende smiley
Mischien ben jij het wel....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 3 december 2012, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:55

FRANKT627 schreef:
Dat weet hij zelf niet meer...ipv zoveel kwade woorden te tikken kon hij gewoon beter schrijven dat hij weer verloren heeft en zijn vis bij de visboer moest gaan kopen... Knipoog smiley

Nog één keer joh ...... en ik snoei die haag van je , en die van je buurman erbij tot de wortels af. Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:57

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik heb de slappe lach

ik ook. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 22:58

VISSER278 schreef:
ik ook. Huilende smiley, smiley in tranen

Mannen............ onbegrijpelijke wezens af en toe.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 23:00

VISSER278 schreef:
Nog één keer joh ...... en ik snoei die haag van je , en die van je buurman erbij tot de wortels af. Woedende smiley

Oei Frank, das een goeie deal!! Hij snoeit jouw heg in ruil voor nóg één visje van de visboer....... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 23:01

Mijn wens was om te gaan trouwen van uit huis uit. En het is een ramp als ik alleen zou moeten gaan wonen, word een grote ramp. Een collega van mij woont ook alleen, maar die gaat wel elke avond naar de kroeg te zuipen, dus dat ligt anders. Ik moet er niet aan denken om alleen te moeten gaan wonen, zou ook niet goed komen, ik zou dan knetter gek worden.

Maar goed, ik heb er vanavond ook even over nagedacht over wat jullie allemaal hebben gezegd, het is inderdaad waar wat jullie allemaal zeggen. Ik pin teveel aan een relatie, dat is een feit. Draai ik niet om heen. Ik probeer dat gevoel dan ook altijd uit te schakelen. Maar het valt niet mee. Mijn wens was toch om vanuit huis uit te gaan trouwen, origineel en precies zoals het hoort. Maar goed, dat zit er niet helaas, we leven in een goddeloze tijd, zoals de Bijbel het omschrijft waarin wetteloosheid de hand heeft gekregen waarin langzamerhand alles normaal is geworden.

Ik ga daarom proberen om mij meer te focussen om emigratie naar zuid Afrika toe. Ik ken vele vrouwen daar, via facebook leren kennen, waarmee ik ook persoonlijk contact mee heb, en die zeggen dat zij al jaren naar een man verlangen die de instelling nog heeft zoals de Bijbel het opdraagt. Aangezien veel mannen in Zuid Afrika drank problemen hebben, zijn vele meiden en vrouwen daar nog vrijgezel. En aangezien de beschaafdheid daar nog heerst onder het boerenvolk, is de kieskeurigheid daar veel minder dan hier. Ze zijn daar vooral heel oud testamentisch gericht, dit hebben ze altijd vast gehouden tijdens de ballingschap en verstrooiing. Zoals gelofte dag daar word gehouden, waarin ze ooit eens in de vroegere middeleeuwen, een belofte aan de God van Israël hebben gedaan, daaruit is die gelofte dag ontstaan. Prachtig om te zien.

Ja emigratie naar SA is duur helaas, maar ik hoop volgend jaar toch het geld bij mekaar te hebben. Want ik heb meteen onderdak daar, bij veel mensen, dus ik kan maar uitkiezen, want ze zijn gastvrij, en ik heb al connecties opgebouwd met mensen die daar computer bedrijven hebben opgericht, en die willen me ontzettend graag daar hebben. Dus die voordeel heb ik. Nu de emigratie procedure nog. Ohhh wat zal ik God dankbaar zijn als ik eindelijk daar naar toe mag en kan gaan. Een nieuw leven. Dat zal pas heerlijk wezen.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 23:02

Soms....... zou je idd willen dat je een kind was. Een kind die het gewoon aanneemt zoals het is. Die nog geen complexe vragen stelt, die Vader gelooft op Zijn woord.

Zouden we daarom juist als kinderen moeten worden, willen we het Koninkrijk binnen mogen gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 23:05

STEENTJE178 schreef:
Mannen............ onbegrijpelijke wezens af en toe.

Wacht maar ....tot je ook de 40 gepasseerd ben . Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 23:08

STEENTJE178 schreef:
Oei Frank, das een goeie deal!! Hij snoeit jouw heg in ruil voor nóg één visje van de visboer....... Coole smiley met zonnebril

Schrijf wel z'n naam ff goed , ja .... FrankT, en om het helemaal compleet te maken ..... 627
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 23:10

Je doet jezelf en de ander tekort als je beide niet kieskeurig bent en genoegen neemt met minder dan je wilde.........wat moet je met een partner die geen eisen heeft???
Doet me denken aan een oud cm-lid die zei:je hoeft niet van mij te houden,ik hou wel van jou,dat is genoeg.............Maar dat is niet genoeg!

Een relatie "neem" je niet als oplossing voor eenzaamheid,het is veel meer dan dat.

Niet opgeven
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 00:09

LAVERDE524 schreef:
Mijn wens was om te gaan trouwen van uit huis uit. En het is een ramp als ik alleen zou moeten gaan wonen, word een grote ramp. Een collega van mij woont ook alleen, maar die gaat wel elke avond naar de kroeg te zuipen, dus dat ligt anders. Ik moet er niet aan denken om alleen te moeten gaan wonen, zou ook niet goed komen, ik zou dan knetter gek worden.

Maar goed, ik heb er vanavond ook even over nagedacht over wat jullie allemaal hebben gezegd, het is inderdaad waar wat jullie allemaal zeggen. Ik pin teveel aan een relatie, dat is een feit. Draai ik niet om heen. Ik probeer dat gevoel dan ook altijd uit te schakelen. Maar het valt niet mee. Mijn wens was toch om vanuit huis uit te gaan trouwen, origineel en precies zoals het hoort. Maar goed, dat zit er niet helaas, we leven in een goddeloze tijd, zoals de Bijbel het omschrijft waarin wetteloosheid de hand heeft gekregen waarin langzamerhand alles normaal is geworden.

Ik ga daarom proberen om mij meer te focussen om emigratie naar zuid Afrika toe. Ik ken vele vrouwen daar, via facebook leren kennen, waarmee ik ook persoonlijk contact mee heb, en die zeggen dat zij al jaren naar een man verlangen die de instelling nog heeft zoals de Bijbel het opdraagt. Aangezien veel mannen in Zuid Afrika drank problemen hebben, zijn vele meiden en vrouwen daar nog vrijgezel. En aangezien de beschaafdheid daar nog heerst onder het boerenvolk, is de kieskeurigheid daar veel minder dan hier. Ze zijn daar vooral heel oud testamentisch gericht, dit hebben ze altijd vast gehouden tijdens de ballingschap en verstrooiing. Zoals gelofte dag daar word gehouden, waarin ze ooit eens in de vroegere middeleeuwen, een belofte aan de God van Israël hebben gedaan, daaruit is die gelofte dag ontstaan. Prachtig om te zien.

Ja emigratie naar SA is duur helaas, maar ik hoop volgend jaar toch het geld bij mekaar te hebben. Want ik heb meteen onderdak daar, bij veel mensen, dus ik kan maar uitkiezen, want ze zijn gastvrij, en ik heb al connecties opgebouwd met mensen die daar computer bedrijven hebben opgericht, en die willen me ontzettend graag daar hebben. Dus die voordeel heb ik. Nu de emigratie procedure nog. Ohhh wat zal ik God dankbaar zijn als ik eindelijk daar naar toe mag en kan gaan. Een nieuw leven. Dat zal pas heerlijk wezen.

Laverde,
Als je mijn zoon zou zijn, raad ik je dit af.
Het lijkt heel belovend maar dat is het niet.
Liefde zit niet in de behoeftes op economische en/of gevoels kwestie waarvan je denkt nodig te hebben.
Hetgeen dat normaal een man nodig heeft, is een vrouw waar hij af en toe ook zijn hoofdje neer kan leggen, in de schoot dat van hem houdt.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 4 december 2012, 00:14
Naar boven

Auteur Bericht
LIEKE000

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 00:09

MARIO216 schreef:
Soms verlang ik ernaar om weer lekker eenvoudig te geloven zoals ik vroeger deed, toen alles nog zwart/wit was voor me. De voorganger was gezegend met een speciaal communicatielijntje naar God. De mensen binnen de kerkmuren waren 'de kerk' en daarbuiten was 'de wereld'. De kerk was goed en de wereld fout, slecht verdorven en verdwaald en er altijd op uit om de kerk te verleiden en tegen te werken. Hun harten waren leeg en ze werden allen verteerd door een leegte en een zoekend verlangen naar een ontmoeting met hun schepper. Het enige wat wij hoefden te doen was naar ze toegaan en vertellen hoe het allemaal in elkaar zit.
Inmiddels heb ik ontdekt dat mijn wereld niet meer zo zwart/wit is. De mensen van binnen de kerkmuren zijn net zo slecht als die daarbuiten. Leugens, bedrog, hebzucht, misbruik, tienerzwangerschappen. Ik heb inmiddels alles wel voorbij zien komen binnen de kerkmuren. En over de mensen buiten de kerkmuren heb ik ontdekt dat lang niet iedereen een leugenachtige, onbetrouwbare, antichristelijke, lege ziel is met een aangeboren honger naar God. Er zijn tal van mensen die er een hoge moraal op na houden. Die voor elkaar zorgen, elkaar helpen en te eten geven.
Als die simpele zwart/wit wereld van vroeger schijn gebleken is, hoe zit dat dan met het bestaan van God? Was die niet juist zichtbaar voor de wereld door Zijn kinderen heen?
Waarom geloof ik nog eigenlijk? Vraag ik mijzelf wel eens af. Verstandelijk gezien is er eigenlijk helemaal geen reden voor. Ik kan het bestaan van God niet beredeneren. Niemand trouwens, want de filosofie is hier nog steeds niet over uit. Er zijn net zoveel of weinig redenen om niet in God te geloven als om wel te geloven.
De psychologie zegt me dat ik geloof vanwege de invloed van mijn leefomgeving tijdens mijn opgroeien. De biologie vertelt me dat er een paar extra actieve verbindingen zitten ergens in mijn hoofd. En wat denk ik zelf? Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: ik geloof. Al begrijp ik niet precies waarom.

'k Hoorde laatst een lied dat ging ongeveer zo.....'k weet niet precies meer hoe het lied was, maar deze zin zal ik niet gauw vergeten.......
God hoor mijn gebed, in tijden als het minder of niet goed gaat,
laat me dan voelen, laat me merken dat U werkelijk bestaat.

Blijf geloven in onze God...Je zal nooit bedrogen uitkomen.
Bid als je twijfelt of God je ongelovigheid te hulp komt.
Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 00:19

Ik mis de mannelijke wijsheid nog! Wie haalt mij uit de brand tussen de vrouwelijke wijsheid???

Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 01:50

maar waar word jij nou blij van?
Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af.
Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren.
Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat.
Nu jullie weer Knipoog smiley

hartelijke groetjes van een blije qsje Lachende smiley en Gods zegen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4842 4843 4844 4845 4846 4847 4848 ... 6194 Volgende
Pagina 4845 van 6194