| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 00:23
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | maar waar word jij nou blij van? Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af. Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren. Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat. Nu jullie weer
hartelijke groetjes van een blije qsje en Gods zegen |
Heel veel geluk!! En Gods zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 01:55
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Waar staat dat?
Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen! Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd. | .
Ik laat niemand, en ook mijn partner niet, tussen mij en God inkomen. Zou mooie boel worden. (en zou letterlijk en figuurlijk voor veel vrouwen de dood betekenen).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 december 2012, 01:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 03:35
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | .
Ik laat niemand, en ook mijn partner niet, tussen mij en God inkomen. Zou mooie boel worden. (en zou letterlijk en figuurlijk voor veel vrouwen de dood betekenen). |
Wanneer man en vrouw weten wat het is om de Heer de volgen, weet ook wat dat is in een huwelijk. Meer wil ik er niet van zeggen.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 5 december 2012, 04:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 04:02
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | God plaatse Evan naast Adam.
Dat staat al in Genesis 1 en 2 Martime. God schiep de mens, man en vrouw schiep hij hen, gen 1. Eindelijk een gelijke aan mij roept Adam uit als hij Eva ziet Gen 2 En God noemt eva zowel in Gen 1 en 2 een hulp voor Adam. Dit woordje hulp is hetzelfde woord als word gebruikt als er staat dat God Israels hulp is. |
Dat klopt. Het is niet hetzelfde als naast elkaar. Ze zijn elkaars gelijke, een vlees. vergelijkbaar met de roep stem uit de woestijn: ik de Here is een (echad).
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 5 december 2012, 04:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 06:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het geluid zit teveel in je oren  |
Of ze heb een bril nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 06:40
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Waar staat dat?
Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen! Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd. |
Maritime, jou kan ik in elk geval niet volgen! (ik zou het ook niet willen). Ik wens je veel succes met het vinden van een volgzame hulp. En als dat hier niet lukt…….in Zuid-Afrika zijn ze wat meer oudtestamentischer (volgzamer?) heb ik eens ergens gelezen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 5 december 2012, 06:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 07:05
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Wanneer man en vrouw weten wat het is om de Heer de volgen, weet ook wat dat is in een huwelijk. Meer wil ik er niet van zeggen. |
Ah... hier komt dan het : De man is het hoofd van de vrouw. "Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles" (Efeziërs 5:22 t/m 24). "Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here" (Kolossenzen 3:18).
Kleine opmerking: het is "Zoals aan de Heer" of "in de Heer". Ik denk dat hier een toetsingsmoment, overlegmoment voor vrouwen in ligt, of sommige zaken nog wel met God hebben te maken en ze hierin nog eens kunnen zijn. Of om het wat breder te trekken: of bepaalde beslissingen en wegen nog wel gezond en verstandig zijn en met de voetjes op de vloer. Maar ik lees hier niet in dat ze zonder meer in alles ja en amen knikken. Ze blijven een persoonlijkheid met eigen ontwikkeling, gaven en talenten en mening. Oftewel, een spiegel waardoor de man zal kunnen checken of hij de zaken nog wel af en toe helder ziet. En wat mij betreft is dit net zo goed andersom zo, een over en weer en daar hoef je als het goed is niet eens over na te denken maar is in die liefde waar al eerder over geschreven is vanzelfsprekend aanwezig.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 december 2012, 07:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 08:04
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik weet niet of ze dat kunnen.... Bovendien...sinds kort is hier ook een onbemande bank!!!! Ik weet wel....(omdat ik nu geen geld kan pinnen)...er wel een mogelijkheid is om aan geld te komen....hoe precies weet ik niet.. Dat zou dan tegelijk een reden wezen om te zeggen...ja...inderdaad dan kunnen ze ook mijn bankgegevens zien...en kijken of er iets is gepind.. Maar dat red ik wel een weekje... Als ik hem gewoon verloren ben....(wat ik denk) ben ik niet zo bang...omdat het dan ALLEEN...de pas is...geen portemonnee erbij...ook geen pincode...
Maar wat me nogal eens overkomt dat ik gehaast boodschappen doe.. Als er iemand mee heeft gekeken....(en dat kan in een onoplettend moment van mij) daarbij mijn pas misschien niet terug heb genomen...(ja ik bedenk nu allemaal enge scenario"s) dan kan het foute boel zijn... Ga in ieder geval nog wel even bellen...of de bank dat WEL kan zien... |
Ik zou het heel raar vinden als ze het niet kunnen zien bij de bank....
Geld kon je eerst opnemen, als je je id maar had...
Sterkte!
Als je belt, moet je denk ik zeggen dat je dan langs komt met je id, telefonisch kunnen ze dat niet; kan dan iedereen zijn...
S. die vind dat er geen sprake is van klantvriendelijkheid; ze hadden gisteren al iets kunnen regelen; van kom maar langs met je id ofzo...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 5 december 2012, 08:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 08:09
|
|
|
|
Pieter...van Harte gefeliciteerd met je verjaardag... Alle goeds voor dit nieuwe levensjaar en Gods zegen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 08:21
|
|
|
|
Je kan een soort pashouder kopen, daar passen 8 pasjes in.
Als je hem open doet, 'plop' zie je al je 8 pasjes tegelijk, en kan je degene die je nodig hebt eruithalen, erweerin, en dan weer dicht.
Als je je dat aanwent, ja, ik heb er een keer een gehad weet niet hoe ze heten.
Dit is het idee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 08:32
|
|
|
|
|
Gefeliciteerd, Pieter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 08:44
|
|
|
|
Dat ik pas om half 12 klaar hoef te zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 10:36
|
|
|
|
Dat vervelende altijd weer terugkerende huishouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 11:08
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik weet niet of ze dat kunnen.... Bovendien...sinds kort is hier ook een onbemande bank!!!! Ik weet wel....(omdat ik nu geen geld kan pinnen)...er wel een mogelijkheid is om aan geld te komen....hoe precies weet ik niet.. Dat zou dan tegelijk een reden wezen om te zeggen...ja...inderdaad dan kunnen ze ook mijn bankgegevens zien...en kijken of er iets is gepind.. Maar dat red ik wel een weekje... Als ik hem gewoon verloren ben....(wat ik denk) ben ik niet zo bang...omdat het dan ALLEEN...de pas is...geen portemonnee erbij...ook geen pincode...
Maar wat me nogal eens overkomt dat ik gehaast boodschappen doe.. Als er iemand mee heeft gekeken....(en dat kan in een onoplettend moment van mij) daarbij mijn pas misschien niet terug heb genomen...(ja ik bedenk nu allemaal enge scenario"s) dan kan het foute boel zijn... Ga in ieder geval nog wel even bellen...of de bank dat WEL kan zien... |
Jij hebt toch je benk gebeld met de melding pas kwijt? Nou diezelfde mensen vragen voor jou een nieuwe aan en kunnen jou bankrekening zien hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 11:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat vervelende altijd weer terugkerende huishouden  |
Als je nu gewoon eens denkt.. Oke huishouden nu doen dan ben ik lekker klaar kan ik tevreden zitten... Heyyyyyy dat klinkt even anders he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 11:15
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik ben morgen weer Sinterklaas maar vraag me af wie nog bij een bisschop op schoot durft vandaag de dag. Ik ga wel met mijn tijd mee want in mijn grote boek zit een ipad die ik overigens pas laat zien als ik de plaats des onheils weer verlaat. Ik was op mijn 23e voor het eerst Sinterklaas, ik ben groot, heb een donkere stem en doe het nu 35 jaar. Een oude man kun je ook spelen als je zelf niet meer de leeftijd voor zwarte piet heb. Ik heb drie pieten van een gymnastiekvereniging, dat geeft wat extra show als ik mijn ingestudeerde tekstimprovisaties even kwijt ben. Van te voren heb ik vaak geen zin maar het is wel dikke pret elke keer en ik vind dus ook dat de Sint moet blijven!
Thomas, ik kan niet paardrijden, oeps. |
neem je toch een hobbelpaard Geniet van je dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 11:16
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat vervelende altijd weer terugkerende huishouden  |
Hier ligt nog de strijk van 5 personen van 2 weken....ruilen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 11:35
|
|
|
|
Beetje laat, maar alsnog, Pieter van harte gefeliciteerd !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 11:38
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | maar waar word jij nou blij van? Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af. Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren. Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat. Nu jullie weer
hartelijke groetjes van een blije qsje en Gods zegen |
Bedankt voor je aanwezigheid en het openen van topics, mede daardoor ben ik momenteel veel op een privechat geraakt.
Alle goeds en Gods zegen ook voor je "partner"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 12:04
|
|
|
|
Hallo mede Broeders en Zusters,
Ik wou gebed vragen. Ik kan het niet opbrengen mijn huishouden te doen, en als ik het doe is het omdat iemand langskomt ff snel.
De motivatie en het plezier wat ik er eerst in had ontbeerkt.
(het is dus geen lui zijn, natuurlijk)
Ik wou vragen voor gebed, dat ik het regelmatig kan opbrengen en weer het plezier terugkrijg wat ik er eerst inhad.
Vast Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 12:11
|
|
|
|
Hai Laverde,
Wat je ook kan doen is een meisje hierheen halen. Dat je niet echt gaat emigreren, maar daar een date hebt, en er een paar weken heengaat.
Want met die plaatsmoorde heb ik mijn twijfels...ik heb daar namelijk een docu over gezien, da's niet leuk hoe nederlandse families, met kleine kinderen bedreigt worden, personeel vermoord...
Dan zit je wb Nederland veel veiliger...
Ja, dit schoot me zomaar inene te binnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 12:20
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hallo mede Broeders en Zusters,
Ik wou gebed vragen. Ik kan het niet opbrengen mijn huishouden te doen, en als ik het doe is het omdat iemand langskomt ff snel.
De motivatie en het plezier wat ik er eerst in had ontbeerkt.
(het is dus geen lui zijn, natuurlijk)
Ik wou vragen voor gebed, dat ik het regelmatig kan opbrengen en weer het plezier terugkrijg wat ik er eerst inhad.
Vast Bedankt! |
Is een schop onder je kont motivatie genoeg? Gooi die dvd's aan de kant,internet uit en gewoon aan de gang gaan.Doorzettingsvermogen is wat je nodig hebt en geen zelfmedelijden..........sorry,klinkt misschien hard maar het is nou eenmaal zo........
Ik heb vandaag een K..dag dus heb ik mijn mooiste kleren aangetrokken,opgetut,eten klaargezet voor de kinderen en nu ga ik lekker werken,als ik dan thuiskom is de dag al bijna om en kan ik een beetje trots op mezelf zijn
Go for it!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Is een schop onder je kont motivatie genoeg? Gooi die dvd's aan de kant,internet uit en gewoon aan de gang gaan.Doorzettingsvermogen is wat je nodig hebt en geen zelfmedelijden..........sorry,klinkt misschien hard maar het is nou eenmaal zo........
|
Je hebt helemaal gelijk Leanne, niet alles in het leven is leuk en regelmatig moet er gewoon iets gebeuren waar je geen zin in hebt. Zet de radio aan of een cd op en hup, met frisse tegenzin aan de slag. Als je eenmaal bezig bent is het zo gebeurd en is het lang zo erg niet als dat je er tegenaan zit te hikken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:22
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Is een schop onder je kont motivatie genoeg? Gooi die dvd's aan de kant,internet uit en gewoon aan de gang gaan.Doorzettingsvermogen is wat je nodig hebt en geen zelfmedelijden..........sorry,klinkt misschien hard maar het is nou eenmaal zo........
Ik heb vandaag een K..dag dus heb ik mijn mooiste kleren aangetrokken,opgetut,eten klaargezet voor de kinderen en nu ga ik lekker werken,als ik dan thuiskom is de dag al bijna om en kan ik een beetje trots op mezelf zijn
Go for it! |
Hai Leanne,
Bedankt voor je reactie...ja, die 'schop' of 'stok achter de deur', had ik nu vandaag wel, behandelaarster kwam, allemaal afspraken op papier gezet.
Ja, zelfmedelijden, dan lijdt ik mee met mezelf, haha...
Het is idd meer de gehele dag dvd's en zo kijken...gewoon, dat is dan het enige waar ik zin in heb,,
Maar ja, ik heb zelfs 2 plekken voor vrijwilligerswerk, waar ik zó heenkan, waar het gezellig is, ik de mensen ken, veilig, brengt ook nog iets op. (daar moet je je niet téveel van voorstellen, maar ja, is wel mooi meegenomen). Kan zelf meeeten elke dag..
Maar ja, het is idd, hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er bijna niet uit, en als ik er dan uit ben, wil ik één ding en dat is weer terug...
Ja, idd, doorzettingsvermogen; het vermogen om door te zetten.
Thanks!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:31
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Je hebt helemaal gelijk Leanne, niet alles in het leven is leuk en regelmatig moet er gewoon iets gebeuren waar je geen zin in hebt. Zet de radio aan of een cd op en hup, met frisse tegenzin aan de slag. Als je eenmaal bezig bent is het zo gebeurd en is het lang zo erg niet als dat je er tegenaan zit te hikken. |
Hai Annette,
Ja, idd niet álles in het leven is leuk, ja, men moet idd regelmatig tijden dingen doen, waar men helemaal geen zin in heeft.
En als je kan werken zoals ik, vrijwilligerswerk, waar ze rekening met me houden, en ja, ik ga niet, ja, ik heb an sich dan wel zin, maar ja, dat opstaan...
Ja, als je eenmaal bezig bent, valt het wel mee idd. Sterker nog, als je klaar bent, ben je nog gelukkig ook.
Nou ja, vandaag voor de zoveelste keer afspraken gemaakt...en omdat ik goed ben begonnen nu, ja, idd, kom ik uit op doorzetten. En idd. iedereen heeft dingen waar die geen zin in heeft en toch moeten gebeuren, of je wilt wel dat ze gebeuren.
Maar ja, bij mij is het idd 'doorzetten'. Ik begin vaak goed, houdt dat enkele dagen vast, en dan sluipt het vele slapen en de hele dag dvd's kijken er weer in.
Nou ja, ik ben vandaag weer goed begonnen, en nu is het dus doorzetten en niet enkele dagen...
Bedankt voor je reactie!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:34
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Waar de mens de Geest laat leiden Om de ander te verblijden Waar men Jonatan laat leven Om een David hoop te geven
Vriendschap is vreugde in het gezin Waar liefde heerst en broedermin En waar een vreemdeling aanvoelt Dat men het goed met hem bedoelt
Vriendschap is wat de ander stoort Met veel geduld en takt aanhoort Waar men een hart vol van verdriet Met woord en daad een schouder biedt. |
Prachtig!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Leanne,
Bedankt voor je reactie...ja, die 'schop' of 'stok achter de deur', had ik nu vandaag wel, behandelaarster kwam, allemaal afspraken op papier gezet.
Het is idd meer de gehele dag dvd's en zo kijken...gewoon, dat is dan het enige waar ik zin in heb,,
Maar ja, ik heb zelfs 2 plekken voor vrijwilligerswerk, waar ik zó heenkan, waar het gezellig is, ik de mensen ken, veilig, brengt ook nog iets op. (daar moet je je niet téveel van voorstellen, maar ja, is wel mooi meegenomen). Kan zelf meeeten elke dag..
Maar ja, het is idd, hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er bijna niet uit, en als ik er dan uit ben, wil ik één ding en dat is weer terug...
Thanks! |
Is dat misschien niet juist het probleem, dat je zoveel vrijheid hebt en er zoveel kan als je er zin in hebt, maar het moet niet? Als er iets moet blijk je opeens veel meer te kunnen dan je denkt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 13:57
|
|
|
|
Als je ergens moe en beroerd van wordt in je hoofd, is het wel de hele dag informatie eten
Kom op meid, zet je zelf 's op het spoor en ga ervoor. Je kunt eten krijgen, je kunt jezelf inzetten voor iets en er wordt ook nog voor je gezorgd? En het verdient ook nog wat? Waarom pak je die kansen niet? Waarom laat je het allemaal versloffen? Zo kom je van de regen in de drup! Is dat wat je wilt?
Heb je geen gemeente? Daar moeten ze je kunnen helpen met pastorale gesprekken EN gebed.
Aan jou de keuze: maak je wat van je leven, of ga je liggen slapen totdat Jezus terugkomt?? Hoe langer je dat doet (dvd's kijken) hoe moeilijker het wordt om weer fit en gezond te worden. Dus pas op!
Wat mij ook helpt (heb tussen mijn diensten door soms ook best veel vrije tijd) is elke dag 1 of 2 keer een uur stevig wandelen buiten. Frisse lucht, licht, beweging en je ziet mensen.
Na een uur voel ik me een ander mens, dat kan ik je wel verzekeren.
Ik wens je veel zegen toe!
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op woensdag 5 december 2012, 14:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 15:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Leanne,
Thanks! |
Shanita ik zit ondertussen ook twee jaar thuis en ja ik ben doodmoe wordt hier nu ook op onderzocht op meerdere dingen... Maar ook ik moet mezelf dagelijks bij elkaar rapen en zeggen kom op aan de gang.. Maak een planning voor jezelf en hang deze daar waar je hem ziet.. regel dat je elke dag wat in je huishouden doet, plan daarin ook je vrijwilligers werk en alles... Je zal zien dat het dan beter loopt... dat is de stok achter de deur en geef jezelf vooral die schop onder je gat
en ja doorzettingsvermogen is zeker belangrijk!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |