| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo  |
Goeie actie!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:47
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Met Sinterklaas pas? Mag met Kerst ook? |
Vertel, heb je een leukerd gevonden met witte sokken? Jazeker mag het met Kerst, of op Valentijnsdag, of zomaar op een dinsdag. Alleen als de inhoud van die sokken de moeite waard is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:48
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Omdat je jezelf zo neerhaalt. Dat is dom!!! Oliedom! Er zijn wel anderen die je kleineren soms, laat dat dan ook aan hen over. Jij weet toch voor jezelf wel hoe leuk je bent? Ik vind je leuk (zonder bijbedoelingen) en ik lees de enthousiaste reacties van veel vrouwen en enkele mannen als jij weer terugkomt. Denk je dat ze dat zouden doen als ze jou niet leuk vinden? |
Die zit !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:48
|
|
|
|
De vreze des Heren heeft niks met angst te maken, het heeft te maken met ontzag, eerbied. zoals je eerbied hebt voor je vader en moeder, zo ook voor de Here. Maar aangezien wij met vele miskleunen van bijbelvertalingen zitten zijn er veel betekenissen verloren gegaan. De vreze des Here is inderdaad gezag hebben, zoals iemand hier eerder zei.
Maar aangezien wij opgevoed zijn in traditie en bepaalde leerstellingen is het moeilijk om de Bijbel nog goed te kunnen verstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:50
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | De vreze des Heren heeft niks met angst te maken, het heeft te maken met ontzag, eerbied. zoals je eerbied hebt voor je vader en moeder, zo ook voor de Here. Maar aangezien wij met vele miskleunen van bijbelvertalingen zitten zijn er veel betekenissen verloren gegaan. De vreze des Here is inderdaad gezag hebben, zoals iemand hier eerder zei.
Maar aangezien wij opgevoed zijn in traditie en bepaalde leerstellingen is het moeilijk om de Bijbel nog goed te kunnen verstaan. |
We leven anno 2012, zeg dan ook gewoon 'het ontzag voor de Heer' of 'eerbied voor God'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:50
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Vertel, heb je een leukerd gevonden met witte sokken? Jazeker mag het met Kerst, of op Valentijnsdag, of zomaar op een dinsdag. Alleen als de inhoud van die sokken de moeite waard is! |
Nee, maar stel dat.... en alleen de inhoud van die sokken vind ik te weinig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:52
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Nee, maar stel dat.... en alleen de inhoud van die sokken vind ik te weinig! |
Aan die inhoud zit een hele man vast, als je goed kijkt! Wel even checken of alles erop en eraan zit hoor! De inhoud van het hoofd en het hart moet ook deugen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:53
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Nee, maar stel dat.... en alleen de inhoud van die sokken vind ik te weinig! |
Wij zijn niet veeleisend. We willen gewoon meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:54
|
|
|
|
|
Ik heb de Bijbel niet geschreven. Ik zeg zoals het er staat en dan is het goed om te onderzoeken van wat al die woorden in de Bijbel betekenen. Je moet er zelf iets voor doen als je de waarheid wilt ontdekken. Jezus kennen, God kennis, Heilige Geest kennen, kost strijd. Het kost moeite, inzet en tijd dat gepaard gaat met strijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb vandaag een nieuw bed gekocht, zo'n mooi Auping bed waar ik mijn benen omhoog kan doen als ik op het ene knopje druk en bij het andere knopje gaat mijn hoofd omhoog....leuk speelgoed..... En......ik krijg hem/het ook al gauw...... |
Lekker zeg... Ik moet nog even wachten tot na de verhuizing maar dan heb ik iets soortgelijks. Had al bedacht eerst speelkwartier te houden met de afstandsbediening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:57
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Aan die inhoud zit een hele man vast, als je goed kijkt! Wel even checken of alles erop en eraan zit hoor! De inhoud van het hoofd en het hart moet ook deugen. |
Vind je het erg als ik de volgorde omdraai? Eerst de inhoud van hoofd en hart en vervolgens checken of alles erop en eraan zit? Daarmee bedoel je toch die sokken en buideltas?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:59
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Ik heb de Bijbel niet geschreven. Ik zeg zoals het er staat en dan is het goed om te onderzoeken van wat al die woorden in de Bijbel betekenen. Je moet er zelf iets voor doen als je de waarheid wilt ontdekken. Jezus kennen, God kennis, Heilige Geest kennen, kost strijd. Het kost moeite, inzet en tijd dat gepaard gaat met strijd. |
Ik wil niet strijden om iets te leren kennen waarvan mij nog steeds niet duidelijk is wat het toevoegt in mijn leven. Ik wil leven. Ik leef nu, op dit moment!!! Ik denk dat God dat ook van ons vraagt (als ik zeker weten zou geloven) om te leven in het nu, zorg te dragen voor mensen om ons heen maar vooral ook zorg te dragen voor jezelf. En dat je mag genieten en daarvan zelfs kunt groeien, dat staat voor mij als een paal boven water. Jongen, gooi je boeken eens aan de kant en hang je eigen slingers op, leef je uit in een gezellige dancing, drink een pilsje en knipoog naar een meisje. Maak wat van je leven, maak er iets moois en iets leuks van! Narigheid komt vanzelf wel op je pad, maar voor blijdschap kun je kiezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:00
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Ik heb de Bijbel niet geschreven. Ik zeg zoals het er staat en dan is het goed om te onderzoeken van wat al die woorden in de Bijbel betekenen. Je moet er zelf iets voor doen als je de waarheid wilt ontdekken. Jezus kennen, God kennis, Heilige Geest kennen, kost strijd. Het kost moeite, inzet en tijd dat gepaard gaat met strijd. |
Ik kan hier slecht mee uit de voeten. Hoezo strijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:00
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Lekker zeg... Ik moet nog even wachten tot na de verhuizing maar dan heb ik iets soortgelijks. Had al bedacht eerst speelkwartier te houden met de afstandsbediening  |
Ik had diezelfde gedachtes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:02
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Vind je het erg als ik de volgorde omdraai? Eerst de inhoud van hoofd en hart en vervolgens checken of alles erop en eraan zit? Daarmee bedoel je toch die sokken en buideltas? |
Maakt niet uit, als hij maar deugt en als je er maar blij van wordt! Wat ik ermee bedoel mag je zelf bedenken. Dat kunnen sokken zijn, maar ook iets anders. Ja, een buideltasje ofzo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:04
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Lekker zeg... Ik moet nog even wachten tot na de verhuizing maar dan heb ik iets soortgelijks. Had al bedacht eerst speelkwartier te houden met de afstandsbediening  |
Kijk maar uit! Voor je het weet lig je in de houding krokodil! Heb je een occult bed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:08
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Kijk maar uit! Voor je het weet lig je in de houding krokodil! Heb je een occult bed! |
Zal ik eerst maar een bevrijdingssessie houden voor het bed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:10
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Zal ik eerst maar een bevrijdingssessie houden voor het bed? |
zeg maar wanneer, dan zeg ik wat mantra's op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:10
|
|
|
|
Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.
Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.
Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.
Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:12
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.
Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.
Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.
Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen. |
Beste Laverde, dat WIL je toch niet??? Hoe kun je in Godsnaam geloven in een God die zoveel strijd van je vraagt? Het is jouw keuze, niet de mijne!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:13
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.
Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen. |
Heel simpel? `t klinkt anders heel ingewikkeld!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:14
|
|
|
|
|
We moeten ons niet vasthouden aan dit leven. Wij doen er alles aan om ons leven maar te verlengen. Zoals u zegt: ik leef nu. Dit zijn de woorden zoals een ongelovige ook spreekt. Wat zegt paulus? Mijn sterven is mijn gewin. Want zodra we sterven dan zijn wij verlost en kunnen wij terug zien op de wedloop die wij hebben gebracht, en dan kunnen we zeggen dat we de goede strijd hebben gestreden zoals paulus zegt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:15
|
|
|
|
1 Timotheüs 1:18 Deze opdracht vertrouw ik u toe, mijn kind Timoteus, overeenkomstig de profetieen, die vroeger aangaande u zijn uitgesproken, opdat gij, u daarnaar richtend, de goede strijd strijdt
1 Timotheüs 6:12 Strijd de goede strijd des geloofs, grijp het eeuwige leven, waartoe gij geroepen zijt en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.
2 Timotheüs 4:7 Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden;
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:20
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | We moeten ons niet vasthouden aan dit leven. Wij doen er alles aan om ons leven maar te verlengen. Zoals u zegt: ik leef nu. Dit zijn de woorden zoals een ongelovige ook spreekt. Wat zegt paulus? Mijn sterven is mijn gewin. Want zodra we sterven dan zijn wij verlost en kunnen wij terug zien op de wedloop die wij hebben gebracht, en dan kunnen we zeggen dat we de goede strijd hebben gestreden zoals paulus zegt. |
Als je mijn bijdragen op het forum gelezen hebt, heb je ontdekt dat je met een ongeveer ongelovige te maken hebt. Hier wil ik het voor mijzelf bij laten. Voor jou hoop ik dat je je intelligentie gebruikt om te leven zoals het leven dat van je vraagt. Blijmoedig en vredig, ontspannen en vooral zonder strijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:21
|
|
|
|
Onverwacht uit eten geweest. Heerlijk aan de carpaccio, biefstuk met champignonsaus, roseval aardappeltjes, rauwkost en ijs met warme kersen en chocosaus toe. Ik zeg: Lekker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:21
|
|
|
|
|
@ijsje, leest de bijbelteksten die ik net geplaatst heb van paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:25
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | @ijsje, leest de bijbelteksten die ik net geplaatst heb van paulus |
@laverde, dat doe ik niet, want ik wil niet leven zoals jij dat doet, dat staat veel te ver van mij af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANDRE235
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:26
|
|
|
|
|
Kerstboom gekocht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:27
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Beste Laverde, dat WIL je toch niet??? Hoe kun je in Godsnaam geloven in een God die zoveel strijd van je vraagt? Het is jouw keuze, niet de mijne!!! |
Nee zo wil ik het ook niet. Natuurlijk is er strijd zoals dat vaker in het leven is, ik noem maar iets.. je staat soms voor moeilijke keuzes.
Ik wil het niet gieten in STRIJD wb geloof. Zijn geboden zijn niet zwaar, is een andere tekst, als er dan toch weer met teksten gegooid moet worden. En ergens anders staat er iets over de vreugde van de wet.
Aantrekkelijk is anders om het geloof (alleen maar en grotendeels) voor te schotelen als strijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:28
|
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin.
|
|
| Naar boven |
|
|