| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 09:43
|
|
|
|
|
Mooi... !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 09:45
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Kun je misschien even wat duidelijker worden, je schrijft van alles, maar waar heb je dat vandaan?Jammer dat de kerk anders leert: Wat leert de kerk dan? Want we bepalen zelf de weg en lopen Hem voor de voeten zodat wij denken Hij volgt ons wel: Wie zijn we en wij? Weinigen begrijpen dat wat er geschreven staat. Hoe weet jij dat weinigen begrijpen wat er staat? Heb je dat onderzocht of denk je dat? Wie wel dan, jij? En tegen wie schrijf je dit nu? |
Ik hou zo van concrete vragen naar concreet zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 09:48
|
|
|
|
Lekker uitgeslapen! Super tof. Straks op weg naar de bouwmarkt, RAL ophalen. Meerdere zelfs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 11:30
|
|
|
|
Zondag 9 December, Psalm 141: 5-10; Bij U schuil ik.
Schuilen. Wie alleen al kijkt naar de voorkant van dit boek, kan vermoeden dat het op menig bladzijde in dit boek over schuilen gaat. Als een spelonk, zo is de Eeuwige van Israël. Als een schuilplaats in de wildernis, zo is Hij, de Bron van leven, de Behoeder van ons bestaan. Wat weten wij van Hem? Hoe zullen wij zijn geheim doorgronden? Wij zijn wij, nietige mensjes op deze aarde, lachwekkend klein, vanuit de ruimte gezien niet groter dan miertjes in een molshoop: een prooi voor kosmische machten en krachten, slachtoffer van demonische kwelgeesten. Waar kunnen wij heen, als de winter komt, de vrieskou van de dood? In de psalmen wordt ons gezegd waar wij een schuilplaats kunnen vinden. Nee, nergens ter wereld is een bunker die afdoende bescherming biedt tegen het verwoestende geweld van atoombommen. Nergens zul je veilig zijn als objecten uit de ruimte de aarde raken en haar uit haar wankel evenwicht brengen, met alle gevolgen van dien. Het is niet verstandig je elke dag allerlei doemscenario’s voor ogen te halen wat de toekomst betreft. Er zijn mensen die je precies kunnen vertellen hoe vreselijk het allemaal in de komende tijd worden zal, maar je weet het met de Vader van Jezus Christus, maar nooit! Zijn wegen zijn vaker dan anders gegaan dan massa’s mensen dachten… Hoe dan ook, hoe verschrikkelijk de tijd die komen zal ook moge wezen, er is een schuilplaats! De dichter van de psalm heeft er weet van. Israël ziet zich omgeven door vijanden, het ligt als het ware voor de muil van de ondergang, maar zie, de Eeuwige is als een spelonk. ‘Ik schuil bij u.’ Wij kennen een God die zelfs voor mensen midden tussen de leeuwen een schuilplaats is.
Zo aan dood en graf prijsgegeven hef ik tot U mijn smachtend oog, ik schuil bij U: trek mij omhoog, verzamel weer mijn vege leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 11:37
|
|
|
|
Ik ga zo maar eens proberen ijs te maken voor de Kerst, en wat stoofpeertjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 11:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo  |
gefeliciteerd! heb je ook een stickertje gekregen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 11:53
|
|
|
|
kerstversiering neergezet/opgehangen, luieren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:03
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik ga zo maar eens proberen ijs te maken voor de Kerst, en wat stoofpeertjes  |
Als je wilt dan zal je ijs en stoofpeertjes voorproeven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je wilt dan zal je ijs en stoofpeertjes voorproeven...  |
kom maar langs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:07
|
|
|
|
|
Veilig thuis gekomen uit de kerk en beetje regen. Nu koffie drinken met mijn schattige vrouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:18
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Veilig thuis gekomen uit de kerk en beetje regen. Nu koffie drinken met mijn schattige vrouw. |
jaja, dat kan jij zeggen dat je vrouw schattig is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:20
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | gefeliciteerd! heb je ook een stickertje gekregen?  |
ik vraag me af hoe ze dat heeft klaargespeeld. Ze heeft het ook zo druk met FB en CM...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:20
|
|
|
|
December is een feestmaand , wat gaan we eten? 5 december: gevulde speculaas, boterletter, pepernoten, kruidnoten 25 en 26 december: kerstmaaltijden, kerststol. (Op 2e kerstdag zijn we 6 maanden getrouwd)
31 december: oliebollen, appelflappen.
Moeten we niet gaan lijnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:24
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | December is een feestmaand , wat gaan we eten? 5 december: gevulde speculaas, boterletter, pepernoten, kruidnoten 25 en 26 december: kerstmaaltijden, kerststol. (Op 2e kerstdag zijn we 6 maanden getrouwd)
31 december: oliebollen, appelflappen.
Moeten we niet gaan lijnen  |
je kan ook gewoon radijsjes en komkommer eten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:25
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | kom maar langs  |
Ik kom er aan...eerst effe mijn schoenen zoeken...die zijn weer op geheimzinnige wijze verdwenen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo  |
Proficiat Erika,
Ik wist niet dat jij de knapste meisje van de klas is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik kom er aan...eerst effe mijn schoenen zoeken...die zijn weer op geheimzinnige wijze verdwenen  |
De zwarte piet heeft zijn eigen schoenen ernstig versleten en kon niet in Spanje kopen wegens crisis. Dus heeft hij jouw schoenen, precies dezelfde maat, aangetrokken. Heeft de zwarte piet geen kado op de achtergelaten versleten schoen bij de kachel neergelegd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:43
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Proficiat Erika,
Ik wist niet dat jij de knapste meisje van de klas is  |
Inderdaad, we weten maar weinig van Erika...tenzij ze migraine heeft omwille van een kwaaltje...ze is heel geheimzinnig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:46
|
|
|
|
Ik vraag me af hoe de bereidselen van anna415 zullen aflopen...het zou me niet verwonderen indien ze stoofijs met peertjes heeft gemaakt...Vol ongeduld kijk ik dus maar uit naar haar keukenavonturen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:51
|
|
|
|
Vrijdag vies winterweer, gisteren prachtig winterweer en vandaag vieze herfst. Afwisseling genoeg in een land waar het meestal herfstachtig en soms mooi is. Maar de dagen worden nog maar ietsje korter gelukkig. De zon gaat niet meer vroeger onder maar komt nog wel twaalf minuten later op en dan is de donkerste tijd weer voorbij, gelukkig.
Thomas, eind maart is het weer zomertijd, nog even doorzetten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 9 december 2012, 12:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:56
|
|
|
|
De Advent is een tijd van verwachting. Van de 'komst'. De komst van Jezus. De herdenking als het ware van Zijn geboorte.
Hij werd aan deze wereld toevertrouwt, Hij is er steeds, zelfs 2000 jaar na Zijn dood. Toch beleven we elk jaar de geboorte, de wedergeboorte. Het is een verjaardag, een moment waar we even stil bij staan, en dit koppelen aan onze verwachtingen. De Advent is meer dan kerstmarkten, een versierde boom met pakjes er onder...
In de abdij zongen we elkaar dit lied, dat eigenlijk een gedicht is van Ida Gerhardt.
GEBOORTE
Gods liefde op aarde neergedaald ligt in een stal op stro te slapen. De stille herders van de schapen zij hebben het alom verhaald.
De ster staat boven Bethlehem. De Koningen uit het Oosten vonden een kind in windselen gewonden en os en ezel zien naar hem.
Hier slaapt, der wereld toevertrouwd, die was vóór de aanvang van de tijden, het kind waarom Maria schreide, waarover elk de handen vouwt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:59
|
|
|
|
Ik doe vandaag lekker mutserig.........de naaimachine was 5 jaar lang opgeborgen maar nu staat hij er weer. Nog een capuchon,riem en de panden afwerken en mijn nieuwe winterjas is klaar!Wonderbaarlijk hoe je begint met een idee,dat uittekent,uitknipt en er een heel eigen iets van maakt..........en er ook nog voor bijna nop een lange suede jas met bontvoering aan overhoudt
Ik geniet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:03
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik doe vandaag lekker mutserig.........de naaimachine was 5 jaar lang opgeborgen maar nu staat hij er weer. Nog een capuchon,riem en de panden afwerken en mijn nieuwe winterjas is klaar!Wonderbaarlijk hoe je begint met een idee,dat uittekent,uitknipt en er een heel eigen iets van maakt..........en er ook nog voor bijna nop een lange suede jas met bontvoering aan overhoudt
Ik geniet! |
Ik heb gisteren nog een portie knoopsgaten gekocht...kan jij die voor mij effe in mijn jas naaimachinen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:04
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | De zwarte piet heeft zijn eigen schoenen ernstig versleten en kon niet in Spanje kopen wegens crisis. Dus heeft hij jouw schoenen, precies dezelfde maat, aangetrokken. Heeft de zwarte piet geen kado op de achtergelaten versleten schoen bij de kachel neergelegd? |
Ik weet van niks...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik vraag me af hoe ze dat heeft klaargespeeld. Ze heeft het ook zo druk met FB en CM...  |
Ik denk dat ze haar opdracht gewoon gegoogled heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vraag me af hoe de bereidselen van anna415 zullen aflopen...het zou me niet verwonderen indien ze stoofijs met peertjes heeft gemaakt...Vol ongeduld kijk ik dus maar uit naar haar keukenavonturen...  |
De stoofpeertjes staan op Nu eerst even lekker een karbonaat en sla voor het buikje en dan ijs klaar maken en ik zit nog te brainstormen op een amuse die een link naar de stoofpeertjes heeft o ja en dan ook maar ff een soepie voor de kerst brouwen (wat is een vriezer toch handig)
voldoende info Frank?
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op zondag 9 december 2012, 13:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:12
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | De stoofpeertjes staan op Nu eerst even lekker een karbonaat en sla voor het buikje en dan ijs klaar maken en ik zit nog te brainstormen op een amuse die een link naar de stoofpeertjes heeft o ja en dan ook maar ff een soepie voor de kerst brouwen (wat is een vriezer toch handig)
voldoende info Frank? |
ik kan er mee leven...maar je bent erg bedankt voor die info...ik moest ook een beetje lachen omwille van je taalgebruik maar daar zal ik niet over uitwijden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik denk dat ze haar opdracht gewoon gegoogled heeft  |
ik vond al dat ze me via mail en FB rare vragen stelde...ik heb zo het vermoeden dat ik haar huiswerk heb gemaakt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik weet van niks...  |
...ik denk dat je meer weet maar niets wilt lossen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vrijdag vies winterweer, gisteren prachtig winterweer en vandaag vieze herfst. Afwisseling genoeg in een land waar het meestal herfstachtig en soms mooi is. Maar de dagen worden nog maar ietsje korter gelukkig. De zon gaat niet meer vroeger onder maar komt nog wel twaalf minuten later op en dan is de donkerste tijd weer voorbij, gelukkig.
Thomas, eind maart is het weer zomertijd, nog even doorzetten.  |
Hé dat is een lekker nieuwtje dat de zon niet meer vroeger ondergaat, dat geeft de burger moed; nog efkes flink zijn en dan is het duistere leed weer geleden....
|
|
| Naar boven |
|
|