| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik kan er mee leven...maar je bent erg bedankt voor die info...ik moest ook een beetje lachen omwille van je taalgebruik maar daar zal ik niet over uitwijden...  |
Hm.......uitwEIden over taalgebruik....... Misschien idd maar verstandig dat je dat niet gaat doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:36
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hm.......uitwEIden over taalgebruik....... Misschien idd maar verstandig dat je dat niet gaat doen  |
idd steen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | idd steen...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:49
|
|
|
|
..lach daar niet mee, anna...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik vond al dat ze me via mail en FB rare vragen stelde...ik heb zo het vermoeden dat ik haar huiswerk heb gemaakt...  |
Dan zou je niet de eerste wezen, ik heb het ook al een keer gedaan
(en toen kreeg ze het teruggestuurd omdat het niet goed was )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:16
|
|
|
|
Zondag Buiten regen Sneeuw spoelt weg Zon schijnt ook heerlijk Regenboog
Regenboog Gods Trouw Beloofd aan Noach Geldt evengoed voor ons Dankbaar
Dankbaar Zondag vandaag Rusten en genieten Door God Zelf bedacht Vader
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 10 december 2012, 18:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:22
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Wat leerde de new age mij? Laat god in jezelf ontwikkelen. God zit in jezelf.
Toen ik in de bijbel begon te lezen, ontdekte ik al heel snel dat het gehele new-age-bolwerk geworteld is in de eerste leugen aan de mens verteld: Gij kunt als God zijn.
Als je ervoor kiest om Jezus te volgen, en dat doe je niet omdat dat moet, maar omdat je Hem en de Waarheid zo liefhebt. Die wil je hoe dan ook boven alles houden. Zo waardevol is het. Waardevoller dan wat dan ook. Immers, het eeuwige leven is erdoor te verkrijgen. God heeft slechts 1 middel tot Hemzelf bewerkt: Zijn Zoon Jezus.
Wie wil er niet eeuwig bij God zijn?
Anders gezegd:
Wie wil er eeuwig zonder God zijn?
Road zegt: maak een keuze! Zorg dat je zekerheid krijgt. |
Wat versta je onder een new age bolwerk???? Dat klinkt me zo vaag in de oren......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:23
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik doe vandaag lekker mutserig.........de naaimachine was 5 jaar lang opgeborgen maar nu staat hij er weer. Nog een capuchon,riem en de panden afwerken en mijn nieuwe winterjas is klaar!Wonderbaarlijk hoe je begint met een idee,dat uittekent,uitknipt en er een heel eigen iets van maakt..........en er ook nog voor bijna nop een lange suede jas met bontvoering aan overhoudt
Ik geniet! |
zondagswerk is niet sterk zei mijn moeder vroeger altijd......calvinistische opvoeding verloochent zich nooit merk ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | zondagswerk is niet sterk zei mijn moeder vroeger altijd......calvinistische opvoeding verloochent zich nooit merk ik.... |
Oei........hier was het:een zondagse steek houdt geen week............maar wat dan te doen tegen verveling want ledigheid is des duivels oorkussen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo  |
Wow,een 10........dan ben jij absoluut de beterste!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oei........hier was het:een zondagse steek houdt geen week............maar wat dan te doen tegen verveling want ledigheid is des duivels oorkussen he  |
je kan dan nog steeds veel bidden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:11
|
|
|
|
Ik heb net mijn abonnement met een kwartaal verlengd. Jullie zitten weer 3 maanden met mij opgescheept.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oei........hier was het:een zondagse steek houdt geen week............maar wat dan te doen tegen verveling want ledigheid is des duivels oorkussen he  |
Mijn grootmoeder moest als ze op zondag breide tegen de uitermate grote verveling op zondag het 's avonds weer uithalen. Maar het geld dat je op zondag verdient, kun je toch echt gewoon precies zo uitgeven als het geld wat je door de week bij elkaar schraapte...
Thomas, is wel voorstander van een arbeidsluwe dag in de samenleving, dat is goed voor kerk, ontspanning en sociale contacten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 9 december 2012, 15:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo  |
Hahaha...wat een reakties op jou dikke vette 10!!! Ga zo door.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:25
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik heb net mijn abonnement met een kwartaal verlengd. Jullie zitten weer 3 maanden met mij opgescheept.  |
Erg zeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wacht maar ....tot je ook de 40 gepasseerd ben .  |
ja die ben ik ruimschoots gepasserd maar eh mannen inderdaad onbegrijpelijke wezens af en toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:28
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | mijn probleem is dat iedere bos bloemen in het niet valt naast mij, bij de mooiste ruiker denken de dames nog wat is dat voor miserabel bossie  |
zooo.....denk je dat??...weet je dat????...hoop je dat??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Thanks! Wat een leuke foto zeg van jou met je kleinkinderen!!  |
ja ben er ook reuze trots op!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:33
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja die ben ik ruimschoots gepasserd maar eh mannen inderdaad onbegrijpelijke wezens af en toe |
ik snap er niks van, maarja ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:35
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | en zo zijn we weer op t punt beland van modder gooien en elkaar de grond in trappen.....joepie...
on topic: hoe verder na het eindigen van een relatie al dan niet in een scheiding of door overlijden??
ieder voor zich bepaald dat...er is verdriet, miss opluchting, bevrijding maar zeker een tijd van verwerken.... een schouder en 2 oren zijn miss nog belangrijker dan het woord van God..... |
En dat modder gooien en in de grond trappen is respectloos. Ieder beleefd haar of zijn pijn op haar of zijn eigen manier, en pijn is wat je voelt. Die schouder en twee oren zijn enorm belangrijk want je staat toch alleen. Is de vraag "schuld" belangrijk als je relatie stuk loopt? Volgens mij niet. Vaak is er een proces aan vooraf gegaan waarin dingen worden gezegd of gedaan die de ander pijn doen of beschadigen. Neem dat wat jezelf mis heb gedaan voor je eigen rekening en erken het.
Behandel elkaar met respect op dit topic en weet dat wat de ander deel heel persoonlijk is. En in mijn ogen is ieder mens waardevol omdat we zijn gemaakt naar ZIJN evenbeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:43
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ah... hier komt dan het : De man is het hoofd van de vrouw. "Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles" (Efeziƫrs 5:22 t/m 24). "Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here" (Kolossenzen 3:18).
Kleine opmerking: het is "Zoals aan de Heer" of "in de Heer". Ik denk dat hier een toetsingsmoment, overlegmoment voor vrouwen in ligt, of sommige zaken nog wel met God hebben te maken en ze hierin nog eens kunnen zijn. Of om het wat breder te trekken: of bepaalde beslissingen en wegen nog wel gezond en verstandig zijn en met de voetjes op de vloer. Maar ik lees hier niet in dat ze zonder meer in alles ja en amen knikken. Ze blijven een persoonlijkheid met eigen ontwikkeling, gaven en talenten en mening. Oftewel, een spiegel waardoor de man zal kunnen checken of hij de zaken nog wel af en toe helder ziet. En wat mij betreft is dit net zo goed andersom zo, een over en weer en daar hoef je als het goed is niet eens over na te denken maar is in die liefde waar al eerder over geschreven is vanzelfsprekend aanwezig. |
Ben ik helemaal mee eens, citaten uit de Bijbel gebruiken om iets aan te geven vind ik "not done" . De Bijbel is een leidraad voor ons leven als geheel en niet per citaat. Vrouw en man zijn naar Gods beeld gemaakt. Ze zijn beide voor God waardevol, de man niet meer als de vrouw. De vrouw is door God gemaakt als een hulp tegenover de man en niet onder de man. Gelukkig maar want de vrouw is waardevol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ..lach daar niet mee, anna... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:44
|
|
|
|
wat lees ik nou???
Een Anna met een mond vol tanden? Die kennen we nog niet....lol...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:47
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | December is een feestmaand , wat gaan we eten? 5 december: gevulde speculaas, boterletter, pepernoten, kruidnoten 25 en 26 december: kerstmaaltijden, kerststol. (Op 2e kerstdag zijn we 6 maanden getrouwd)
31 december: oliebollen, appelflappen.
Moeten we niet gaan lijnen  |
welnee joh!....... Gewoon door gaan met eten......de kachel moet blijven branden hoor.;
Ik ga aan de boerenkool stampot met............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:48
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | wat lees ik nou???
Een Anna met een mond vol tanden? Die kennen we nog niet....lol... |
Het is ook ineens een heeeel andere Anna geworden zeg . 't is dat haar naam erbij staat anders hadden we het nooit geweten .
6 dec.... toch wel een bijzondere dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:49
|
|
|
|
Een mager zonnetje hier........
en de sneeuw is bijna weg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:50
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | wat lees ik nou???
Een Anna met een mond vol tanden? Die kennen we nog niet....lol... |
Nee een mond vol tong
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:52
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het is ook ineens een heeeel andere Anna geworden zeg . 't is dat haar naam erbij staat anders hadden we het nooit geweten .
6 dec.... toch wel een bijzondere dag. |
ik zie het verschil niet..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:52
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vrijdag vies winterweer, gisteren prachtig winterweer en vandaag vieze herfst. Afwisseling genoeg in een land waar het meestal herfstachtig en soms mooi is. Maar de dagen worden nog maar ietsje korter gelukkig. De zon gaat niet meer vroeger onder maar komt nog wel twaalf minuten later op en dan is de donkerste tijd weer voorbij, gelukkig.
Thomas, eind maart is het weer zomertijd, nog even doorzetten.  |
Ga je nu in winterslaap?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:53
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nee een mond vol tong  |
aiiii....das niet best...hoeveel heb jij er dan?
|
|
| Naar boven |
|
|