| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 09:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het regent of sneeuwt niet....  |
Hier ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:02
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hier ook niet  |
nou hier sneeuwt het natte sneeuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Bij ons wordt vaak een pot neergezet voor een vrijwillige gift zodat het voor een ieder toegankelijk is. Zeker nu is dat belangrijk met slechte economische tijden..dan zingt men voor een goed doel maar is het niet laagdrempelig. |
mm ik vind 7.50 voor een concert behoorlijk laag drempelig, maar misschien woon ik in een rijke buurt. Mensen gaan hier vrij veel naar de bios kost meestal meer dan die 7,50 en ook wel naar concerten of het schaffelaar theater en dat kost meestal meer dan 25eu. Dus denk dat het mee valt met die slechte tijden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:16
|
|
|
|
het moge duidelijk zijn....
wij vrouwen kunnen ons zelf dus niet beschermen...laat staan de man die er bij hoort......maar het gekke is, wij vrouwen krijgen er dus wel de schuld van als een man verleid word, door het kwaad ( in welke vorm dan ook) en dan vind men het raar dat een vrouw uiteindelijk met een burn-out thuis komt te zitten of, haar huwelijk naar de gallemiezen gaat......
mannen, waar is jullie verantwoordelijkheid om voor je vrouw te zorgen dat zij het leven aankan?? dat zij gerespecteerd word, dat zij eerlijk, betrouwbaar etc. wat er in spreuken staat, dat zij dat voor jullie kan vervullen?? als dat niet gebeurd zijn we weer terug bij genesis: waarom hebt gij van de boom gegeten? omdat de vrouw mij de vrucht aanbood.....
het aloude bekende fenomeen: afschuiven.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:35
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | het moge duidelijk zijn....
wij vrouwen kunnen ons zelf dus niet beschermen...laat staan de man die er bij hoort......maar het gekke is, wij vrouwen krijgen er dus wel de schuld van als een man verleid word, door het kwaad ( in welke vorm dan ook) en dan vind men het raar dat een vrouw uiteindelijk met een burn-out thuis komt te zitten of, haar huwelijk naar de gallemiezen gaat......
mannen, waar is jullie verantwoordelijkheid om voor je vrouw te zorgen dat zij het leven aankan?? dat zij gerespecteerd word, dat zij eerlijk, betrouwbaar etc. wat er in spreuken staat, dat zij dat voor jullie kan vervullen?? als dat niet gebeurd zijn we weer terug bij genesis: waarom hebt gij van de boom gegeten? omdat de vrouw mij de vrucht aanbood.....
het aloude bekende fenomeen: afschuiven..... |
Tja waarschijnlijk wel weer een bijbeltekstmouw aan te passen.
Hier trappen we niet (meer) in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Oja, dat kan je zeker krijgen in onze Belgische steden...Belgen zijn echt aardig voor de hulpbehoevende medemens...  |
Ben jij dan een Belg.....................?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 11:23
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | nou hier sneeuwt het natte sneeuw  |
Hier inmiddels een waterig zonnetje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 11:49
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | Ben jij dan een Belg.....................? |
Een rasechte Belg die missionaris is in NL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 12:44
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Janne heeft bij ons op de afdeling haar opleiding voltooid. En af en toe zong ze voor de patienten met begeleiding van haar gitaar. Het lied van haar: "God zag mijn tranen" is ook erg mooi. Veel van de liederen die zij met haar broer zingt, heeft zij zelf geschreven.
Dit ter ondersteuning  |
Bedankt voor de info. Kan me indenken dat de mensen dat prachtig vonden want ze zingt mooi. Ik heb een reeks van hun You Tube liederen, eens afgedraaid voor de diensten, kreeg er leuke reacties op, zo van "wat mooi en hoe kom je er aan?" Dus hier nog maar eentje https://www.youtube.com/watch?v=hUvP7Om4a48 ook als bemoediging voor hen die het even nodig hebben
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 12 december 2012, 12:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 12:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hier ook niet  |
...als je maar weer niet gaat denken dat ik onder je raam de wacht kom houden. Het mag dan wel niet regen en sneeuwen maar het is te koud om buiten te staan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 13:06
|
|
|
|
Klopt...het gaat niet om een kerkdienst....
Meeste andere concerten kosten meer.... Crisis???
Ik geloof niet dat er zoveel zijn die met Sinterklaas en of Kerst bezuinigen... En ik ben ook blij dat ik een dochter heb die hier ook nog van geniet..
Dan heb ik dit simpele bedrag graag over voor een goed doel...
Met Kerst worden er bij ons ook meerdere zangavonden gehouden...voor niets...Tijdens die avonden is die collecte voor een goed doel.... Goede gedachte...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 12 december 2012, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 13:16
|
|
|
|
Eindelijk..... na 2 jaar gerechtigheid voor mijn dochter!!!!
Na het zoveelste gesprek bij de gemeente...is ze ervan verzekerd dat ze nu mag blijven waar ze werkt.... Deels betaald door haar huidige baas en de rest door WSW...(re-integratie)
Ook een smsje...""Mam...ik heb nu ook een uitnodiging voor het Kerstontbijt gekregen""
(na 2 jaar NIET)
Heerlijk voor haar....dat ze het gevoel krijgt er nu ook ""bij te horen""
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 13:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...als je maar weer niet gaat denken dat ik onder je raam de wacht kom houden. Het mag dan wel niet regen en sneeuwen maar het is te koud om buiten te staan... |
watje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 13:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Eindelijk..... na 2 jaar gerechtigheid voor mijn dochter!!!!
Na het zoveelste gesprek bij de gemeente...is ze ervan verzekerd dat ze nu mag blijven waar ze werkt.... Deels betaald door haar huidige baas en de rest door WSW...(re-integratie)
Ook een smsje...""Mam...ik heb nu ook een uitnodiging voor het Kerstontbijt gekregen""
(na 2 jaar NIET)
Heerlijk voor haar....dat ze het gevoel krijgt er nu ook ""bij te horen"" |
Wat fijn Zeeland !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 13:29
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | watje  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 14:04
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Idd, we hebben elkaar nodig, als mannen en vrouwen. Maar wat bedoel je precies met het 2e deel van je 2e stukje? "waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent"?
|
K zag dat je me nog een antwoord schuldig was Steen. Solly :)
Over "gebogen zijn". Als je gebogen bent naar iets of iemand, heb je de neiging om die ander te pleasen, op een voetstuk te plaatsen, te verhogen als het ware. Die ander staat dan tussen jou en God in.
Het is een bepaalde houding die er "ergens" ingeslopen of gehamerd is. Het past ook wel in de context van de gaande discussie hier. Als mensen (man en vrouw) niet langer buigen naar de medemens, maar naar God alleen, dan ben je ook ineens veel minder vatbaar voor beinvloeding, manipulatief gedrag, emotionele chantage etc etc.
Immers: als ik me niet LAAT misbruiken, wie kan mij dan nog misbruiken?
Road zegt: wees vrij in Christus, daar ben je voor geschapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 14:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: |  |
Hier schijnt de zon, de verwarming moet niet aan.
...Ik hoop dat het bij Josina en Roelande erg sneeuwt en dat het ijskoud is...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 12 december 2012, 14:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 14:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hier schijnt de zon, de verwarming moet niet aan.
...Ik hoop dat het bij Josina en Roelande erg sneeuwt en dat het ijskoud is... |
Kijk...das pas besparing!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 14:35
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]Een rasechte Belg die missionaris is in NL [/quote
Een rasechte belg in nederland...............................amai]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 16:08
|
|
|
|
[quote=JOANNIE702]
Idd, amia, ik heb veel werk hier, ik kom niet toe met 1 leven om hier de beschaving te brengen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 17:14
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
gewoon doorgaan, en niet teveel achter je pc zitten, dan krijg je toch iets meer tijd erbij..............................!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 17:26
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Ik ben al beschaafd dus ga maar rustig onder mijn raam vandaan, het is veel te koud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 17:47
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | het moge duidelijk zijn....
het aloude bekende fenomeen: afschuiven..... |
Nou na net 4 pagina's doorgelezen te hebben heb ik hier de samenvatting gelezen.. duidelijk Tink
Of te wel de vrouw heeft nog steeds maar 1 recht en dat is het aanrecht... daarbij de schuld van de zonde omdat ze Adam liet eten... Ehhhhhhh.. in vredesnaam waarom zit je op een contactsite ga op een site zoeken naar slaaf gezocht voor in de keuken en wijs ze van tevoren vast effe op hun plichten en dat ene recht het aanrecht!!! Nou Maritiem succes ermee
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 12 december 2012, 17:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 17:54
|
|
|
|
[quote=JOSINA022]
OW was tie bij jou?? Ja ik heb hem doorgestuurd hier was niks voor hem te doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:01
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | MARITIME853 schreef: Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.
De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.
"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.
"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen. De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.
Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man. Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.
Bedoel jij met het onderstreepte dat de man gelijk is aan de vrouw en dus door de dienende liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd de man niet meer boven de vrouw blijft staan? Als je dat bedoelt heb ik het verkeerd gelezen |
De vrouw heeft nooit boven de man gestaan, dat is niet Gods bedoeling. Kijk naar hetgeen gebeurd is met Israel, hoe de vrouwen de mannen misleiden.
Isa 3:12 De drijvers Mijns volks zijn kinderen, en vrouwen heersen over hetzelve. O Mijn volk! die u leiden, verleiden u, en den weg uwer paden slokken zij in.
Het belang om een samenleving te kunnen aanwijzen waar niet mannen heersen maar vrouwen (of anders eentje waar gelijkheid tussen de seksen heerst), is door vooruitstrevende denkers altijd onderkend. Aldus Balkenende....
Ik ben bezig om me daar voor te bereiden. Anno 2012 zoek naar een deugelijkle werkende vrouw. Het ander is oud testamentisch.
Heb al een schort in de keuken, ben op zoek naar een minni rokje in aanbieding, tevens naar een deugelijke Beautycase, ben er bijna klaar voor. Alleen moet ook "gehackt" worden.
Eph 5:22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 12 december 2012, 18:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:14
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | De vrouw heeft nooit boven de man gestaan, dat is niet Gods bedoeling. Kijk naar hetgeen gebeurd is met Israel, hoe de vrouwen de mannen misleiden.
Isa 3:12 De drijvers Mijns volks zijn kinderen, en vrouwen heersen over hetzelve. O Mijn volk! die u leiden, verleiden u, en den weg uwer paden slokken zij in. |
wat ik uit het stuk uit JESAJA begrijp, is dat de Here alle steun en stut weghaalt uit Juda en Jeruzalem en wat dan overblijft, zijn de tyrannen die het volk leiden: de kinderen en de vrouwen heersen over hen......Het geeft dus aan, dat de HERE alle steun weg haalt, met naam en toenaam genoemd: soldaten, voorspellers, profeten etc. wat dan overblijft zorgt dus dat er miss regels miss wanorde is...wiens schuld is dat?? niet die van de vrouw, maar omdat de HERE de beschermers heeft weg gehaald......das dus heel wat anders dan dat je hier bedoeld!!!
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op woensdag 12 december 2012, 18:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:21
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Dat bedoel ik vanuit financieel oogpunt. |
Ja dat snap ik weldat je dat vanuit finacieel oogpunt bedoelt. Maar je zegt dat een man in zn eentje het gezin MOET kunnen onderhouden. Waarom moet dat staat dat ergensin de Bijbel??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:23
|
|
|
|
|
een restje nassi met zelfgemaakt foe yong hai dus helemaal zonder pakjes of zoiets. Was erg lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:23
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | De vrouw heeft nooit boven de man gestaan, dat is niet Gods bedoeling. Kijk naar hetgeen gebeurd is met Israel, hoe de vrouwen de mannen misleiden.
Isa 3:12 De drijvers Mijns volks zijn kinderen, en vrouwen heersen over hetzelve. O Mijn volk! die u leiden, verleiden u, en den weg uwer paden slokken zij in. |
Ik vraag me echt af wat jij hier op deze site doet met zo'n sterke vrouw-minachtende visie. Geen vrouw die zich hier gewaardeerd bij voelt of door aangetrokken wordt. (Of ze moet zichzelf haten en onderwaarderen.)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 december 2012, 18:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:41
|
|
|
|
Isa 3:12 De drijvers Mijns volks zijn kinderen, en vrouwen heersen over hetzelve. O Mijn volk! die u leiden, verleiden u, en den weg uwer paden slokken zij in.
Het belang om een samenleving te kunnen aanwijzen waar niet mannen heersen maar vrouwen (of anders eentje waar gelijkheid tussen de seksen heerst), is door vooruitstrevende denkers altijd onderkend. Aldus Balkenende.... |
weerzinwekkend!
|
|
| Naar boven |
|
|