| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:29
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Dat ga ik in januari ontdekken dan ga ik er een weekje op vakantie |
...waar??? Toch niet in de buurt van Hoeven zeker? Als je wel in de buurt bent gaan we dan eens wandelen? 
PS.: het regent en vriest niet hier. Ook geen smerige sneeuw te bekennen en het is niet zo koud...zo blijven we ontopic
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 14 december 2012, 12:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:31
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik word blij van mijn dochter. Ze is met 7 vrienden van de studentenvereniging hier in huis bezig om alles te demonteren, bedden, kasten etc. Alles wordt beneden in de garage gezet. Vanavond blijven ze allemaal eten en ook blijven ze met z`n zevenen op zolder slapen! |
...en ondertussen zit jij lekker op CM wat te kletsen...Of ben je Erika haar huiswerk aan het maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:32
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | nee Frank heeft een hekel aan mopperen haha |
Ik dacht dat mopperen het vertellen van moppen was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...waar??? Toch niet in de buurt van Hoeven zeker? Als je wel in de buurt bent gaan we dan eens wandelen? 
PS.: het regent en vriest niet hier. Ook geen smerige sneeuw te bekennen en het is niet zo koud...zo blijven we ontopic |
zit ik zo'n 38 km vandaan dan dus hebben we nu een date ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:12
|
|
|
|
www.google.nl?
doe eens wat moeite om dingen op/uit te zoeken, zeg.
Laatst aangepast door
|
KABOUTER722
|
op vrijdag 14 december 2012, 13:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik dacht dat mopperen het vertellen van moppen was...  |
Frank....je weet dat ze zeggen dat Belgen dom zijn.... Ik zeg dat niet....begrijp dat goed.... Maar dat MOPPEREN....gelijk staat met een MOP..... Als iemand dat geloofd....hoe noem je die gedachten dan?
Slim??? Doordacht??? Of juist intelligent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:19
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja wie weet we aten gister wel kippenstampot  |
Vertel...wat is dat precies....??? Kippies zijn dan wel dood, maar misschien een lekker recept geboren????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:20
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | zit ik zo'n 38 km vandaan dan dus hebben we nu een date ?  |
He he eindelijk iemand die met hem wil wandelen Maarre wij blijven wel bij de Utrechtse heuvelrug wonen of niet Roelande Enne het is droog, fris weer echt weer om de kerstboom op te tuigen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja zeg, ik deed ook maar een voorstel.
Ik las op FB dat Erika haar ontdooier heeft gevonden...ik zal maar niet zeggen hoe ze het schreef op FB...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:21
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik word blij van mijn dochter. Ze is met 7 vrienden van de studentenvereniging hier in huis bezig om alles te demonteren, bedden, kasten etc. Alles wordt beneden in de garage gezet. Vanavond blijven ze allemaal eten en ook blijven ze met z`n zevenen op zolder slapen! |
Wat gezellig! Dolle pret...en jij hulp!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:21
|
|
|
|
Kijk das nog eens lekker zulke hulpjes Wanneer ga je over Jans?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...en ondertussen zit jij lekker op CM wat te kletsen...Of ben je Erika haar huiswerk aan het maken? |
2 keer hulp gevraagt aan twee lieve vriendinnen... 1 keer om over te lezen op gramatica en de ander om me te helpen met uitzoeken hoe het moest... Hoe lang moet ik dit nog aanhoren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Pfffffrff , respect hoor voor alle lijners . Ben blij dat die dag weer voorbij is . Boterhammetje kaas , en nog ééntje .... en we zijn gelijk weer een heel ander mens.  |
Ach ach wat heeft meneer het zwaar.. Denk dat ik vanavond een visje bak, met aardappeltjes en doperwten en botersaus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:27
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Dat ga ik in januari ontdekken dan ga ik er een weekje op vakantie |
Elk stukje van Nederland heeft zijn bekoring denk ik.....
Zo heb ik mooie herinneringen aan Overijssel....en Gelderland....vanwege de rust en de natuur...en het landelijke beeld....(maar dat stukje vind je wel overal toch??) Het Zeeuwse vanwege het vele water...ook het landelijke...en de rust...
(ging niet over het weer...maar het is hier frisjes...geen sneeuw en geen regen)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 14 december 2012, 13:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:45
|
|
|
|
Er zijn dus veel meer vrouwen waar de man misbruik heeft gemaakt van zijn "ik ben de baas", "ik ben het hoofd van het gezin", mede daardoor niet gehoor gevent aan wat Jezus ons met het grote gebod heeft geleerd, handelen vanuit liefde en nog beter Zijn bevolen Liefde.
Wat de hiërarchie aangaat er is maar ÉÉN DE BAAS en dat is God, Hem diene wij te gehoorzamen, dus is er op Bijbelse grond per definitie geen enkel recht van de man om zijn vrouw te "misbruiken"in welke vorm dan ook. Meestal is de psychische schade groter nog dan de fysieke. Dus heel logisch dat als je een levenslang onderdrukt bent geweest dat je de haren overeind gaan staan als iemand aankomt met "de man is het hoofd" enzovoort.
Een goed christelijk huwelijk kan alleen bestaansrecht hebben als men elkaar respecteert en daarin door de liefde aan elkaar gelijk word. Gezien de reacties is een ieder het er mee eens, maar de start is anders en daar loopt de zaak klem . Als ik bijv Martieme zijn verhaal lees, kom ik tot de conclusie, dat hij zijn vrouw heeft lief gehad en dat hij dus heel veel verdriet heeft, en er alles aan gedaan heeft en alles voorover zou hebben gehad, als hij haar hier had mogen houden. Hij vond dus dat zijn relatie als man-vrouw heilig was, en gelijk God beveelt zich dienstbaar ten opzichte van zijn vrouw heeft gesteld. Is die dienstbaarheid dan ook baas willen zijn?
Misschien is het soms even beter eert eens uitleg via mail te vragen ipv hier van er direct "de wapens te pakken" en de strijd maar aan te gaan.
Liefde tussen man-vrouw behoort eentje te zijn van geven en krijgen (dus beslist niet nemen) want dan gaat het fout. Al wil men iets nog zo graag dat een partner zou moeten geven, moet je accepteren dat hij/zij dat soms niet kan. Verwacht men het wel ,dan is de liefde zoek en viert egoïsme hoogtij.
Nogmaals, ik zie bij beide partijen in deze discussie dat die liefde het meest belangrijkste is, en men omdat men liefde wil geven aan elkaar, zich ten opzichte van de partner gelijk gaat stellen, met Jezus als voorbeeld, in die fantastische dienende liefde. Dienende liefde groeit vanzelf maar is ook een automatisch proces.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:51
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Daar heeft een mens aan voorafgaand eerst (zelf)inzicht bij nodig.. en dan nog kan het verschil in inzicht blijven.
De mens heeft jarenlang, eeuwenlang de bijbel zo ingegoten gekregen die veelal in perioden vertaald is waar vrouwen in de samenleving met vijandelijke- en argusogen bekeken werden en onderdrukking leden. Binnen deze culturen ontstonden vertalingen en interpretaties. Ook onder toezicht van een vrouw-vijandelijk gezinde keizer, Constantijn die een grote vinger in de pap had bij het verspreiden van deze vertaling. In die vertalingen en interpretaties stond de vrouw ergens in het rijtje van goederen en vee. Sommige omschrijvingen van hoe men de vrouw ervoer spreken hun eigen taal.
Hoe dan ook, ik geloof dat het anders bedoeld is dan de visie zoals hier in dit topic meermalen neergezet. Hoe anders kan er ooit een liefdesrelatie ontstaan in alle vrijheid en zonder wantrouwen aan de basis jegens je partner?
En ja aan de ene kant zijn vrouwen ... maar ook mannen ... slachtoffer van dergelijke overtuigingen. Aan de andere kant hebben we ons eigen verstand, onderscheidingsvermogen én verantwoordelijkheid om te onderzoeken wat God bedoelde en te strijden tegen de leugens (bolwerken) in ons leven.
Persoonlijk doet het me ongelooflijk zeer dat ik jaren en jaren geloofd heb in de hiërarchie zoals hier uit de doeken gedaan... Maar ik geloofde er in met heel mijn hart. Dus in dienstbaarheid aan God vocht ik om die vrouw te zijn en te blijven door die "liefde" waarover hier gesproken wordt na te streven, uit verlangen naar gehoorzaamheid. Wat kom je dan bedrogen uit als je wakker bent en ontdekt hoe het je als mens, als vrouw heeft ondermijnd. |
Een eerlijke oprechte reactie. Dat waardeer ik. Dat de vrouw onderdrukt wordt door "hierachie", is nooit Gods bedoeling geweest en nog niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 14:00
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Er zijn dus veel meer vrouwen waar de man misbruik heeft gemaakt van zijn "ik ben de baas", "ik ben het hoofd van het gezin", mede daardoor niet gehoor gevent aan wat Jezus ons met het grote gebod heeft geleerd, handelen vanuit liefde en nog beter Zijn bevolen Liefde.
Wat de hiërarchie aangaat er is maar ÉÉN DE BAAS en dat is God, Hem diene wij te gehoorzamen, dus is er op Bijbelse grond per definitie geen enkel recht van de man om zijn vrouw te "misbruiken"in welke vorm dan ook. Meestal is de psychische schade groter nog dan de fysieke. Dus heel logisch dat als je een levenslang onderdrukt bent geweest dat je de haren overeind gaan staan als iemand aankomt met "de man is het hoofd" enzovoort.
Een goed christelijk huwelijk kan alleen bestaansrecht hebben als men elkaar respecteert en daarin door de liefde aan elkaar gelijk word. Gezien de reacties is een ieder het er mee eens, maar de start is anders en daar loopt de zaak klem . Als ik bijv Martieme zijn verhaal lees, kom ik tot de conclusie, dat hij zijn vrouw heeft lief gehad en dat hij dus heel veel verdriet heeft, en er alles aan gedaan heeft en alles voorover zou hebben gehad, als hij haar hier had mogen houden. Hij vond dus dat zijn relatie als man-vrouw heilig was, en gelijk God beveelt zich dienstbaar ten opzichte van zijn vrouw heeft gesteld. Is die dienstbaarheid dan ook baas willen zijn?
Misschien is het soms even beter eert eens uitleg via mail te vragen ipv hier van er direct "de wapens te pakken" en de strijd maar aan te gaan.
Liefde tussen man-vrouw behoort eentje te zijn van geven en krijgen (dus beslist niet nemen) want dan gaat het fout. Al wil men iets nog zo graag dat een partner zou moeten geven, moet je accepteren dat hij/zij dat soms niet kan. Verwacht men het wel ,dan is de liefde zoek en viert egoïsme hoogtij.
Nogmaals, ik zie bij beide partijen in deze discussie dat die liefde het meest belangrijkste is, en men omdat men liefde wil geven aan elkaar, zich ten opzichte van de partner gelijk gaat stellen, met Jezus als voorbeeld, in die fantastische dienende liefde. Dienende liefde groeit vanzelf maar is ook een automatisch proces. |
Klopt Pieter. De liefde overwint alles, ook in het huwelijk en daarna. Het is pijnlijk om dat te verliezen. Dan wordt je als man/vader de grondt in getrapt door hetgeen dat men niet kent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 14:02
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | zit ik zo'n 38 km vandaan dan dus hebben we nu een date ?  |
...ben je dan in Bergen Op Zoom?...ja, dan gaan we daten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 15:54
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | He he eindelijk iemand die met hem wil wandelen Maarre wij blijven wel bij de Utrechtse heuvelrug wonen of niet Roelande Enne het is droog, fris weer echt weer om de kerstboom op te tuigen  |
Wij? haha het is echt wij jonkvrouwe Erica van den bevroren poort op den utrechtse heuvel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 15:57
|
|
|
|
Vrijdag 14 December, Psalm 143: 9-12; Reik mij u hand.
Zoals wel vaker wanneer ik de psalmen lees, zie ik Hem zomaar voor me: Jezus. Als er één was die de psalmen als water opgedronken heeft, dan Hij wel. Voorspelden de psalmen Christus? Ze spelden vóór wat zou komen. En Christus heeft ze nagespeld. Van passie: de wil van de Eeuwige te doen. Reken maar dat in Jezus’ hart deze regel uit de psalm stond gegrift: ‘Leer mij uw wil te volbrengen, u ben mijn God.’ Wat is de wil van God? Lees de Thora en je weet het. Lees de bergrede van Christus en je begrijpt het. God wil niets anders dan dat wij liefhebben: Hem en onze naaste als onszelf. Wie Hij dan wel is? De Onnoembare, de Eeuwige, de Altijd Andere die tegelijkertijd altijd dezelfde is. ‘Ik ben die Ik ben.’ Je moet Mij maar nemen zoals IK bij je ben. Nooit kunnen wij God in onze broekzak steken. Nooit kunnen wij Hem vangen in dikke dogmatieken. Hij is en blijft een Geheimenis. Maar dan wel een Mysterie dat zich heeft geopenbaard. Hoe? In wie? In Jezus vooral. Daar zie je – zo geloven we – de Eeuwige beter dan waar of bij wie dan ook. In Christus valt de helderste zonnestraal tussen de wolken door op aarde. Hem lief te hebben en je naaste als je broeder of zuster, als kind van diezelfde Vader, dat is wat God van ons vraagt. Jezus heeft alles op alles gezet om naar die wil van God te leven. Het heeft Hem zijn leven gekost. Maar het heeft Hem ook de verrijzenis bezorgd! God laat niet in de dood alleen wie naar zijn wil – zijn weg willen wandelen. Voor wie op die weg gaan, blijken bergen vlak en zeeën droog.
Gij zijt mijn God, sta mij ter zijde, Min toevlucht als zij mij bestrijden. Leer mij uw wil, reik mij uw hand. Uw goede Geest zij mijn geleide; voer mij in een geëffend land.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:06
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Wij? haha het is echt wij jonkvrouwe Erica van den bevroren poort op den utrechtse heuvel  |
..en op Erika haar gekribbelkrabbel reageer je en op het mijne niet...ik ga wel met mezelf wandelen...voila
Oja, het regent hier...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 14 december 2012, 16:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:10
|
|
|
|
hier last van stijgingsregens. ik woon tenslotte in de buurt van de Tafelberg en de Utrechtse Heuvelrug.
je zou haast de gordijnen dicht houden, zo mistroostig buiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ..en op Erika haar gekribbelkrabbel reageer je en op het mijne niet...ik ga wel met mezelf wandelen...voila
Oja, het regent hier... |
he niet zo snel ik zit in Oosterhout Brabant maar als je liever met jezelf gaat wandelen............... en ik wil ook niet met zo'n jokkebrok
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 14 december 2012, 16:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:23
|
|
|
|
Er wordt steeds gesproken over de hierarchie tussen man en vrouw, en dat beiden gelijk zijn.
Ik geloof dat er wel degelijk verschillen zijn, maar dat het om elkaars aanvulling gaat.
De man is meer een jager, een vrouw bescherming biedend, zorgt voor haar, zodat zij kan zorgen voor de kinderen. De vrouw is meer zorgend, en ondersteund haar man met kennis en wijsheid. De man doet meestal 1 ding tegelijk en de vrouw is meestal multitaskend. Dit houdt niet in dat er een hierarchie heerst, maar dat er een soort kredietrekening ontstaat, geven en ontvangen, waarbij de partners elkaar aanvullen in een levensbalans. Ik denk ook dat dit de kwaliteit van leven verhoogd, en ik geloof heilig dat God ons dit als roos uit het paradijs heeft nagelaten.
Laatst aangepast door
|
MARGREET739
|
op vrijdag 14 december 2012, 16:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:24
|
|
|
|
Hier regent het ook een beetje, je zou het ook mistroostig kunnen noemen.
Nou doet me pc het niet meer(8 jaar oud, dus ja...
Nou, en om meteen een nieuwe te kopen, ja..weet je, ik had eerst ook al gez#$k, heb je een nieuwe pc, krijg ik geen verbindeng met de porvider...
Dus ja, ik wacht ff...eerts ff praten met hun...
Duszz, de hele tijd...'ff dit opzoeken'...onee me pc doet 't niet...ff iets lezen daarover...onee me pc doet 't niet...enzovoort.
Dus, ja, nu ben ik ff bij een ex, ja, die woont 2 minuten lopen, ja, echt, 2 minuten...
Aardig he?
Laterz!!!
Frank; als je een pc hebt die 't doet waar ik op mag, wil ik ook wel wandelen hoor ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 14 december 2012, 16:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:29
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Klopt Pieter. De liefde overwint alles, ook in het huwelijk en daarna. Het is pijnlijk om dat te verliezen. Dan wordt je als man/vader de grondt in getrapt door hetgeen dat men niet kent. |
Je gat nu toch wel erg in een slachtofferrol zitten Maritime, de liefde overwint alles maar je ging wel scheiden? Dat doe je niet omdat de liefde overwint en je moet je niet aan droombeelden vasthouden. En zo vriendelijk doe jij nu ook niet tegen je vrouwelijk medemens......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:33
|
|
|
|
Door omstandigheden komen wij morgen niet....................! Wel een fijne middag en hopelijk op droog weer! Groetjes Joannie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:34
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Er wordt steeds gesproken over de hierarchie tussen man en vrouw, en dat beiden gelijk zijn.
Ik geloof dat er wel degelijk verschillen zijn, maar dat het om elkaars aanvulling gaat.
De man is meer een jager, een vrouw bescherming biedend, zorgt voor haar, zodat zij kan zorgen voor de kinderen. De vrouw is meer zorgend, en ondersteund haar man met kennis en wijsheid. De man doet meestal 1 ding tegelijk en de vrouw is meestal multitaskend. Dit houdt niet in dat er een hierarchie heerst, maar dat er een soort kredietrekening ontstaat, nemen en geven, waarbij de partners elkaar aanvullen in een levensbalans. Ik denk ook dat dit de kwaliteit van leven verhoogd, en ik geloof heilig dat God ons dit als roos uit het paradijs heeft nagelaten. |
Er is gezegd dat man en vrouw gelijkwaardig zijn, dat is iets anders dan gelijk zijn. En het is geven en ontvangen, niet geven en nemen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 14 december 2012, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kijk das nog eens lekker zulke hulpjes Wanneer ga je over Jans? |
Ik hoop a.s. dinsdag en woensdag te verhuizen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:39
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Er is gezegd dat man en vrouw gelijkwaardig zijn, dat is iets anders dan gelijk zijn. En het is geven en ontvangen, niet geven en nemen. |
Je hebt gelijk hoor Jans, heb het al veranderd in geven en ontvangen.
|
|
| Naar boven |
|
|