ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4909 4910 4911 4912 4913 4914 4915 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:42

dat ik op mijn werk eindelijk de laatste fles wijn inpakte die naar onze relaties verstuurd worden

een paar dagen tussen de flessen zonder er 1 open te maken Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:44

patat speciaal, fishburger en een berenklauw pinda Kwijlende smiley

af en toe een vette hap moet kunnen Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:56

Ik geloof niet in een lat relatie. Lat relatie is bij mij ook een uitgesloten relatie dat ik nooit zou willen.

Liefde brengt juist samen, en als man zou ik niks anders willen om er te zijn voor mjn vrouw en haar kinderen.
Dan ervaar ik weer de verborgen dingen van het huwelijk....zoals ik het gekent heb....

Tja ik ben een van de weinige weduwnaren welke daar anders over denkt en hier op het forum reageer.

Maar de Heer heeft mij geleerdt om dit soort dingen tijdens contacten en of zien van iemand, te herkennen.
Komt juist doordat mijn vrouw een voorbeeld daarin is geweest (een kracht in mijn leven).

Vindt nu maar eens iemand welke de warmte en de liefde in haar/hem heeft in een relatie. Ook voor de mannen!!

Ben zelf ook 50 maar weet nog steeds om ware liefde te herkennen zoals op mijn 20e jaar.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 20 december 2012, 01:01
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 06:59

Ik ben ook niet meer zo uitgesproken over dit soort zaken. Ook scheiden was ooit ondenkbaar maar ik ontdekte dat dit voor God geen zee te hoog was dus in nieuwe situaties komt er ook wel weer richtingsgevoel ...

Of ik een situatie zou willen van langdurig een LAT-relatie? Lastig maar inderdaad spelen al die genoemde factoren een rol die je bij je eerste relatie niet had: je pakketje uit je vorige leven, kids die zeker in schoolleeftijd jou of je nieuwe partner nog steeds nodig hebben en afstand is daar ook.

Ik beweeg maar mee zoals het op me afkomt en...
volg mijn hart.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 20 december 2012, 07:01
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 07:13

[quote=CORNE927]

Corne, er zijn hier op de site enkele vrouwen die zo'n relatie hebben. Ze hebben elk hun redenen waarom ze een LAT-relatie hebben. Zoals ik al eerder zei begint alles met een LAT-relatie. Je spreekt het misschien niet expleciet uit maar het is nu eenmaal zo. En de ene relatie heeft nu eenmaal wat meer tijd nodig dan de andere om uiteindelijk in het huwelijksbootje te belanden. Tevens is het ook zo dat er op een LAT nog een taboe rust. Vooral dan in christelijke kringen. Bij een goede hechte LAT-relatie hoort immers meer bij dan een zoentje. En zoals je weet is, ja daar zijn we weer, seks voor het huwelijk in de meeste christelijke omgevingen niet toegestaan. Het is des duivels volgens sommige. Ze treden er niet graag mee naar buiten en dat is ook hun goed recht. Vooral wanneer er in het verleden zoveel ophef werd gemaakt om de 'beleving' van een hechte intieme relatie.

Je schreef ook iets over het feit dat mannen vreemd gaan. Misschien begreep ik het verkeerd. Welnu als de mannen hetero zijn dan gaan ze vreemd met vrouwen en wees gerust dat vrouwen meestal wel weten dat die man gebonden is met een andere vrouw. Dus als de mannen vreemd gaan dan werkt die vrouw waarmee hij vreemd gaat er ook aan mee. Zo is niet alleen de man schuldig maar ook diegene die met de man wat doet. Dat vreemd gaan door mannen en vrouwen heeft daarom niet alleen te maken met het feit dat ze een LAT-relatie hebben. Er hoeft ook niet altijd verkeerd te zitten in het huwelijksleven. Meestal heeft het te maken met de aard van het beestje. Van de man of vrouw dus die vreemd gaan. Velen zoeken de spanning op die het vreemd gaan met zich mee brengt. Velen hebben een gretige honger naar een ander lichaam.

Zelf ben ik hondstrouw in een relatie. Mijn waardigheid, geweten en mijn liefde voor mijn liefje laat niet toe dat ik vreemd zou gaan. Zelfs niet wanneer ik een LAT-relatie zou hebben. Een LAT is volgens mijn beleving een evenwaardige relatie zoals een huwelijk dat zou zijn. Het is alleen en meestal een tijdelijke oplossing tot dat het moment rijp is om te gaan samen wonen, echt te gaan samen leven. Alles heeft immers zijn tijd nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 07:17

ik heb gisteren lasagne gegeten. Ik heb het deze keer eens niet zelf gemaakt. Het was dus zo'n opwarmding van de AH.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 07:59

Ik denk dat je hier op CM (bijna) niet aan een LAT-relatie ontkomt, of je dat nu wilt of niet. En zeker de eerste tijd, nadat je elkaar hebt leren kennen. En dat heeft niet alleen met afstand te maken. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat er maar weinig mensen zijn die in een nieuwe relatie kunnen wachten met het beleven en genieten van seksualiteit tot ze weer getrouwd zijn. Dat is geen jaren vol te houden, of in dit geval tegen te houden. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Maar uiteraard zullen er mensen zijn, die hier een andere mening over hebben, en dat mag.
Ik kan me ook niet voorstellen hoe iemand na 6 weken al over trouwen kan praten. Je kunt nog zo verliefd zijn en graag bij elkaar willen zijn, er zal toch in een moment van nuchterheid nagedacht en gepraat moeten worden. En om te gaan trouwen omdat men graag verder wil gaan dan elkaars handje vasthouden lijkt mij geen optie.
Over seks voor het huwelijk zijn al pagina s volgeschreven. Teksten opzoeken die seks voor het huwelijk goedkeurden, zijn er niet te vinden. Evenmin kun je teksten uit de Bijbel over het huwelijk en seksualiteit gebruiken voor nu. De wetten die toen golden waren geschreven voor toen. En in die tijd waren de wetten goed en gaven een stuk bescherming, juist voor vrouwen.
Hiermee heb ik dus in geen geval bedoeld dat ik het goed vind om zomaar met iedereen het bed te delen. Een (LAT-)relatie die voortkomt uit liefde tot elkaar en gebaseerd is op wederzijds respect is mijns inziens wel een vereiste.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 20 december 2012, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 08:02

Er zit nog een heleboel tussen latten en trouwen.
Latten betekent dat je er voor kiest niet samen te gaan wonen(en in sommige gevallen ook een vrije relatie te hebben).
Ik denk dat de meeste mensen een relatie beginnen met de hoop de rest van je leven samen te zijn en dat begin je met wat je vroeger verkering zou noemen.Je bouwt je relatie langzaamaan op en houdt daarbij rekening met je eigen voorkeuren,je kinderen,je werk etc.etc.In de ene situatie is daar meer tijd voor nodig dan in de andere.Het is in alle gevallen verstandig ruim de tijd te nemen,zeker als er kinderen in het spel zijn.
Een huwelijksbelofte geven is een serieuze zaak en die geef je niet even na een paar weken.........

Hoe je die relatie in opbouw vorm geeft is een persoonlijke zaak.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 08:26

Jans...en Leanne...bedankt ook voor jullie woorden...
Fijn om er zo over te kunnen praten...

Ook veel herkenning...
Ik was heel voorzichtig in die laatste relatie...en wat nog mooier is...
We zijn er rijker uit gekomen...door alles te bespreken...
En nog kan dat...dat is het mooie er van!!!

En we zagen beide in...zo is het goed!!!
Al gaf dat toch weer een beetje pijn...

Maar beter toen een beetje pijn...dan later spijt...
Afstand was in ons geval niet aan de orde.....14 km...
Maar wel een dochter die nog thuis woont...
En nu???
Ook zij gaat nu heel anders met de situatie om...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 20 december 2012, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 08:34

LEANNE226 schreef:
Er zit nog een heleboel tussen latten en trouwen.
Latten betekent dat je er voor kiest niet samen te gaan wonen(en in sommige gevallen ook een vrije relatie te hebben).
Ik denk dat de meeste mensen een relatie beginnen met de hoop de rest van je leven samen te zijn en dat begin je met wat je vroeger verkering zou noemen.Je bouwt je relatie langzaamaan op en houdt daarbij rekening met je eigen voorkeuren,je kinderen,je werk etc.etc.In de ene situatie is daar meer tijd voor nodig dan in de andere.Het is in alle gevallen verstandig ruim de tijd te nemen,zeker als er kinderen in het spel zijn.
Een huwelijksbelofte geven is een serieuze zaak en die geef je niet even na een paar weken.........

Hoe je die relatie in opbouw vorm geeft is een persoonlijke zaak.

Leanne, je hebt zeker gelijk: er zit nog een heleboel tussen latten en trouwen. Ik bedoelde eigenlijk meer, dat er zeker in de begintijd, een soort LAT-relatie zal zijn. Of je dat zo willen laten bestaan of uiteindelijk toch kiest om samen te gaan wonen is de volgende vraag. Ik wou er mee aan geven dat het niet altijd zo makkelijk is.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 08:34

FRANKT627 schreef:
ik heb gisteren lasagne gegeten. Ik heb het deze keer eens niet zelf gemaakt. Het was dus zo'n opwarmding van de AH.

Helemaal niks mis mee hoor Frank...
Gemak...dient soms de mens!!!
En alleen eten???
Vanavond ben ik alleen....reken er maar op dat het iets makkelijks wordt!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 09:20

JANS221 schreef:
Leanne, je hebt zeker gelijk: er zit nog een heleboel tussen latten en trouwen. Ik bedoelde eigenlijk meer, dat er zeker in de begintijd, een soort LAT-relatie zal zijn. Of je dat zo willen laten bestaan of uiteindelijk toch kiest om samen te gaan wonen is de volgende vraag. Ik wou er mee aan geven dat het niet altijd zo makkelijk is.

Er zit verschil tussen kunnen en willen.Ik denk dat iedereen een perfecte relatie wil maar het niet altijd krijgt of kan realiseren.
Daarom geven sommige reacties mij de kriebels(jouw reactie niet hoor)........het klinkt té perfect .Huisje,boompje,beestje,kindjes,allemaal huppelend in de ruime tuin der liefde en in harmonie aan de boterham..........mwah........dream on Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 09:50

Shanita,

Ik denk dat het sleutelwoord zoals heel vaak is: "communiceren op de juiste manier".

Irritaties zullen er altijd zijn. Ik denk dat de vraag is: wat doe je ermee, en hoe communiceer je het naar die ander toe?
Als ik een irritatie inslik, dan is het mijn probleem geworden.
Als ik -als het kan een beetje vriendelijk- zeg waaraan ik me irriteer naar die ander toe, is het eruit, en krijgt het geen kans om uit te groeien tot een boosheid.

Als je dan verder gaat, dan kun je de vraag stellen: waarom is dat communiceren zo lastig? Ikzelf kom dan uit bij "kunnen we eerlijk en kwetsbaar zijn"?
Als je je irritaties uitspreekt, dan stel je je in zekere mate kwetsbaar op. En omdat we al zo vaak ge-kwetst zijn, doen we dat liever niet meer. Het kan ook te maken hebben met het feit dat je misschien afhankelijk bent van die ander. Het is dan de angst om die ander kwijt te raken, wat je weerhoudt om je irritaties uit te spreken.

Terug naar jouw voorbeeld. Ik denk dat je jezelf een hoop irritaties besparen door die vriend te bellen en te overleggen wat je het beste kunt doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 10:14

FRANKT627 schreef:
Ik vind dat ech het schattigste poppetje dat er is...het gelijkt op mij Engeltje smiley (en deze ook)

Twijfelende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op donderdag 20 december 2012, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 10:22

ach die minky
zo vrolijk ze nog was gisteren avond

zo kil dat ze nu in haar nestje lag.
Daar zit die pinky nu
alleen in zijn kooitje.

Het is maar een vogeltje
en toch vindt ik het erg!
De vrolijke gekwebbel
was fijn om te horen!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 10:30

MARITIME853 schreef:
Ik geloof niet in een lat relatie. Lat relatie is bij mij ook een uitgesloten relatie dat ik nooit zou willen.

Liefde brengt juist samen, en als man zou ik niks anders willen om er te zijn voor mjn vrouw en haar kinderen.
Dan ervaar ik weer de verborgen dingen van het huwelijk....zoals ik het gekent heb....

Tja ik ben een van de weinige weduwnaren welke daar anders over denkt en hier op het forum reageer.

Maar de Heer heeft mij geleerdt om dit soort dingen tijdens contacten en of zien van iemand, te herkennen.
Komt juist doordat mijn vrouw een voorbeeld daarin is geweest (een kracht in mijn leven).

Vindt nu maar eens iemand welke de warmte en de liefde in haar/hem heeft in een relatie. Ook voor de mannen!!

Ben zelf ook 50 maar weet nog steeds om ware liefde te herkennen zoals op mijn 20e jaar.

Kan jou reactie goed begrijpen, ben zelf ook wel een beetje zo. Als ik van iemand houd wil ik die graag om me heen hebben en voor hem kunnen zorgen en hem voor mij laten zorgen en dat niet alleen int weekend maar de hele tijd.
Maar zoals anderen al schreven is dit niet altijd mogelijk. Vooral als je wat ouder bent ben je ergens helemaal gesetteld met een baan huis en kinderen die ergens naar school gaan. En ook die ander heeft ergens een huis baan enz.
Ik denk inderdaad dat iedereen eerst een soort van latten doet. Je gaat immers niet binnen 6 weken met elkaar trouwen. Nee je komt toch in een soort ritme van bij elkaar zijn als je beiden vrij bent. Is ook nodig om beide gezinnen naar elkaar toe te laten groeien.
Heeft mijns inziens niets met de kwaliteit van liefde te maken maar meer met wat mogelijk en wenselijk is

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 20 december 2012, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 10:33

ZEELAND736 schreef:
Helemaal niks mis mee hoor Frank...
Gemak...dient soms de mens!!!
En alleen eten???
Vanavond ben ik alleen....reken er maar op dat het iets makkelijks wordt!!!

diepvries lasagne Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 11:32

ROELANDE345 schreef:

Boze smiley ...ja zeg, ik wilde het ook eens makkelijk houden voor een keertje...en ik vond het zo slecht nog niet. Of mag ik dat niet zeggen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 12:26

Dank voor de reacties!!

Ja, ik hou 't nu ff kort, weinig tijd, later meer :)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 14:11

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ja zeg, ik wilde het ook eens makkelijk houden voor een keertje...en ik vond het zo slecht nog niet. Of mag ik dat niet zeggen... Knipoog smiley

haha tuurlijk mag je dat smaken verschillen. Ik ook ook wel eens iets makkelijks hoor

Maar diepvrieslasagne never
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 14:42

LEANNE226 schreef:
Er zit verschil tussen kunnen en willen.Ik denk dat iedereen een perfecte relatie wil maar het niet altijd krijgt of kan realiseren.
Daarom geven sommige reacties mij de kriebels(jouw reactie niet hoor)........het klinkt té perfect .Huisje,boompje,beestje,kindjes,allemaal huppelend in de ruime tuin der liefde en in harmonie aan de boterham..........mwah........dream on Knipoog smiley

Klopt...deze droom heb ik ook niet meer...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 14:48

ROELANDE345 schreef:

Uit de diepvries??
Nee hoor...
Ik wist niet eens dat die ook in de diepvries liggen...
Frank bedoelde toch gewoon magnetron-bakkie???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 15:01

ZEELAND736 schreef:
Uit de diepvries??
Nee hoor...
Ik wist niet eens dat die ook in de diepvries liggen...
Frank bedoelde toch gewoon magnetron-bakkie???

Ja, dat was zo'n bakkie, Zee. Ik weet zelfs niet dat diepvrieslasagne bestaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 15:42

FRANKT627 schreef:
Ja, dat was zo'n bakkie, Zee. Ik weet zelfs niet dat diepvrieslasagne bestaat.

Niks mis met zo"n bakkie!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 16:27

ZEELAND736 schreef:
Niks mis met zo"n bakkie!!!

ach nee zal best wel lekker zijn
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 17:07

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...je was wakker en je kwam niet op CM??? Ben je wel een echte CM-er? Ik zie regelmatig CM-ers opduiken 's nachts die ook even wakker werden. Ik ga natuurlijk geen namen noemen want dan is Jol vast boos op mij... Boze smiley ...en ik kan niet tegen boze mensen omdat ik het ook nooit ben...

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 17:10

FRANKT627 schreef:
Zo menslievend naar mij toe is ze nu ook weer niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Toch mag ik je wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 17:11

Nog geen flauw idee.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 17:13

http://youtu.be/MLJVMJ2T274
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 17:14

Supertoffe pyama's besteld over de post (doe ik eigenlijk nooit) en net binnen. Helemaal mijn ding.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 20 december 2012, 17:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4909 4910 4911 4912 4913 4914 4915 ... 6194 Volgende
Pagina 4912 van 6194