ChristianMatch

Forum

gezond verstand of achterdocht
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4912 4913 4914 4915 4916 4917 4918 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:44

WIL581 schreef:
Een ex om info vragen lijkt me toch niet zo kies en wel hierom:
- dingen uit het verleden laten geen ruimte aan degene waar het om gaat om te leren, misschien heeft die persoon wel heel veel geleerd en is de informatie van TOEN niet relevant.
- het is altijd eenzijdig, gekleurd - per definitie, en waarom zou je dat zelf niet kunnen ontdekken in de setting van vandaag?ga het contact aan en ontdek maar daarmee laat je ruimte voor ontwikkeling. is die er niet dan zegt me dat veel meer. iemand die na 6 maanden nog steeds vasthoudt aan eigen dogma's over het leven, dan is dat mijn ervaring en kan ik er iets mee doen.
- het wordt al snel roddel
- zou Jezus als Hij ooit een ex had gehad, een antwoord willen geven?
Alleen in hele extreme gevallen kan ik me de zin ervan voorstellen maar zelfs dan: extreme gevallen kan je ook zelf ontdekken. Juist die zou je zelf moeten ontdekken.
Alleen duurt dat soms even zoals ik zelf ervaren heb Gefrustreerde smiley
En ook daar leer je van.
uiteindelijk ben JIJ verantwoordelijk en blijf je leren.
Maar goed: misschien is bevragen van een ex een nieuw experiment voor mij. ik heb veel geleerd door mee te gaan naar de kerk van iemand, en daar kwam de informatie vanzelf naar me toe Knipoog smiley Laat iemand de ruimte om zichzelf VANDAAG te laten kennen, dat lijkt me toch het beste.

Laat ik het anders benoemen.
Vorig jaar ging ik met iemand van mijn zwemclubje bridgen.
Ze heeft meerdere jaren les gehad, speelt al lange tijd maar ze bakt er niets van.Niet dat ik op olympisch nivo zit maar dit was echt bar.

Toen ik aangaf om aan het eind van het jaar te stoppen met bridgen op die club kwamen alle verhalen los. Ze had het al zo vaak geprobeerd en ik had het nog lang volgehouden etc.
Dan denk ik : had me effe war eerder dit gezegd.

Nu is bridge 1 ding, een relatie is toch effe anders.
Als je gaat solliciteren kijk je toch ook of de baan bij je past?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 11:34

ANNA415 schreef:
'k Zit niet bij Claus, da's vreemdgaan. Ik heb wel een LAT met Klaas (oepsie ander topic Knipoog smiley )
't Is toch niet zo moelijk? Ik zie vandaag nog telkens sneeuw, al dagen, en ik ben niet in Oostenrijk....... duszzzz
Hoef je toch niet voor aan de valium Boze smiley

NAh heb liever de sneeuw die boven in het land valt dan de mist die hier steeds dichter wordt Boze smiley Jakkie wat een grauwe dag zeg...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 11:35

ANNA415 schreef:
'k heb een stijve nek Boze smiley

Ik zal je ff uitleggen.... Met dit weer moet je niet op een hoekie gaan staan met je vrijer Clown smiley snap je dan kriegie een stieve nek van Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:03

INGE721 schreef:
Mooie reacties van iedereen.
Momenteel ben ik nu aan het latten.
Belangrijkste redenen?
-zoals iemand zei: ik stoot geen 2e keer aan dezelfde steen
-mijn huis en "leven"verlaten om WEER opnieuw een kennissenkring op te
bouwen...
-zijn zoon van 15 die echt niet op mij zit te wachten

Maar nu, ruim een jaar verder, vind ik het latten wel vermoeiend worden.
Wie slaapt vannacht bij wie? Wie kookt?
Tas in en uit pakken, chips (shit) toch wat vergeten....
Ik merk voor mezelf dat ik in beide huizen wat öntheemd"raak.
Hebben anderen deze ervaring ook?

Het meest ideale zou zijn om samen helemaal opnieuw te beginnen: nieuw huis, meubels etc.. maar dat is zeker in deze tijd onmogelijk voor ons.

Inge, wat je beschrijft is herkenbaar...maar...zijn meer praktische zaken en geen dieperliggende - of gevoelszaken. Als jullie liefde diep genoeg is, moet dat die praktische zaken gemakkelijk overwinnen. Neemt niet weg dat het soms best lastig is, dat snap ik heel goed. Sterkte met je 'ontheemding', want dat is echt niet leuk, zoek een oplossing samen daarvoor. Je komt er altijd wel uit, ik weet het zeker.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:24

Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:31

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik heb nog geen 5 minuten geslapen vannacht...en ook niet overdag...

Arme Floshke........ lag je baas weer eens oorverdovend te snurken?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:32

Wat een sneeuw zeg!! Krijgen we dan toch nog een witte kerst? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:35

Zucht.... om kwart voor 6 wakker gebeld, voor 't werk, na een erg kort nachtje slaap. Nu een beetje katerig..... maar wél met een mooi rijtje vrije dagen in 't vooruitzicht Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:36

LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

Wil je dat eens nader specificeren?
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:38

Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:38

STEENTJE178 schreef:

Geschokte, onthutste smiley sneeuw??? Hier hebben we zon, en de verwarming staat hier eens niet aan...wil je me een plezier en die sneeuw en koude daar laten... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:39

STEENTJE178 schreef:
Arme Floshke........ lag je baas weer eens oorverdovend te snurken?? Clown smiley

Boze smiley ...neen, ik ben het, de echte Frank. Flosh lag goed te slapen vannacht...en nu ook nog...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:43

LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.

Ho ho ... Dat is niet zomaar gewoon. Je zet een flinke groep mede-gelovigen even aan de kant met deze woorden. Watch your mouth.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:48

Wat ik bedoel is dat "afgoderij" een enorm wijds begrip is, waar 2 hele geboden uit de 10 geboden aan gewijd zijn.

En er zijn zoveel vormen van afgoderij. Geen enkele is goed te praten overigens, maar ik hou zelf wel van wat concretisering in een topic. Vandaar.
Daarbij zijn er hele herkenbare zichtbare afgoden, maar ook verborgen afgoden welke enkel in je denkwereld kunnen leven.
Sommige zijn daardoor ook heel aanwijsbaar, maar andere hoeven dat niet te zijn. Afgoden als geld, voetballers, maar ook de afgod: "ikzelf".
Helaas blijken daar heel veel mensen aan verslaafd te zijn. Ook binnen de kerken.

Gelukkig is de Here heel duidelijk in Zijn Woord over hoe Hij denkt over al die goden, en dat enkel Hij alleen God is. Die Bijbelse maatstaven zouden toch bepalend moeten zijn, helemaal voor christenen.
Maar hoe het dan toch kan, dat ook christenen daar gevoelig voor zijn?
Ook christenen zijn mensen, mensen met zwakheden. Soms zelfs zonder dat ze het door hebben.
Hoe noodzakelijk blijkt het ook dan weer om altijd alert en waakzaam te zijn. Om dagelijks in Gods spiegel te kijken, hoe Hij wil dat wij leven.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:58

LAVERDE524 schreef:

Deed bijvoorbeeld moeder Theresa ook aan afgoderij, of was zij een christen die zich zelf gaf om anderen te helpen? Die het Grote gebod nastreefde er zo haar opdracht vervulde?
Ik denk dat je wat christen zijn aangaat, je nog heel veel van haar had kunnen leren.

Maar afgoderij is er en veelsten te veel ook, maar bij velen er onbewust in geslopen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:06

PIETER619 schreef:
Deed bijvoorbeeld moeder Theresa ook aan afgoderij, of was zij een christen die zich zelf gaf om anderen te helpen? Die het Grote gebod nastreefde er zo haar opdracht vervulde?
Ik denk dat je wat christen zijn aangaat, je nog heel veel van haar had kunnen leren.

Maar afgoderij is er en veelsten te veel ook, maar bij velen er onbewust in geslopen.

Er is in evangelische kringen maar ook in de zogeheten behoudende groep mijns inziens ook het een en ander te noemen aan afgoderij.
Ik noem maar wat; de liturgie als voornaamste en souvereine zien van een dienst. Het orgel kan een afgod zijn (andere instrumenten mogen niet, zijn te werelds etc.), de dominee wordt gezien en benaderd als een soort orakel of de (vaak zelfbenoemde) profeten in evangelische kringen ... dus hierin de Roomse kerk in het verdomhoekje plaatsen gaat me ietwat te ver. Ik ben het wel met je eens dat er vele zaken zijn binnen de kerken van verschillende pluimage die de plek innemen waar God aanbeden hoort te zijn.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 december 2012, 13:06
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:11

https://www.youtube.com/watch?v=hTTUtZqF7Us
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:20

LAVERDE524 schreef:

Ik ben heel benieuwd of je deze vage maar duidelijke beschuldiging verder kan uiteenzetten? Ik vermoed al dat ik niets of niets nieuws zal te lezen krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:31

Ja Laverde, maak het eens wat concreter en zeg waar je aan denkt?!
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 14:27

zoals kerstfeest, wat in feite lichtfeest is van oorsprong, jeremia is duidelijk over dat stuk hout wat men uit de bossen zouden gaan halen. Valentijn, dat van de griekse afgoden afkomstig is. Vader en moederdag wat oorspronkelijk gebaseerd is op de verering van afgoden, zoals de zogenoemde moeder maria. Zo kan ik wel door gaan.

Staat er niet geschreven: Wees Heilig want Ik ben Heilig? En Heilig betekend, afgezonderd, apart, apartgezet.

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op vrijdag 21 december 2012, 14:31
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 14:33

JOL252 schreef:
'k Weet niet, misschien Mikos, of Giliakos, of Artemis of Maritsa, of Anthea...

Wat een heerlijk idee dat je uit zoveel mannen kunt kiezen!!!!

Hier is het kokkin Ineke, maar ik heb haar laten weten dat ze het eenvoudig mag houden....

(uitsmijterdag!!!)

En nu gaat er een mooie CD op met de Laily Voices...en vlieg ik door het huis!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:16

LAVERDE524 schreef:
zoals kerstfeest, wat in feite lichtfeest is van oorsprong, jeremia is duidelijk over dat stuk hout wat men uit de bossen zouden gaan halen. Valentijn, dat van de griekse afgoden afkomstig is. Vader en moederdag wat oorspronkelijk gebaseerd is op de verering van afgoden, zoals de zogenoemde moeder maria. Zo kan ik wel door gaan.

Staat er niet geschreven: Wees Heilig want Ik ben Heilig? En Heilig betekend, afgezonderd, apart, apartgezet.

Je schreef in een vorige topic iets over de Roomse kerk en afgoderij. In bovenstaande reactie schrijf je over het kerstfeest. Maar doen niet alle kerken mee aan dat kerstfeest??? Je vergat nog te vermelden dat er in heel Nederland een Sinterklaasgekte is elk jaar. En zoals ik al eens eerder meldde zijn het doorgaans allemaal protestanten die het hardste over de Sint roepen. Er zijn zelfs protetstante die voor Sint spelen.

Er is een verschil tussen afgoden en heiligen. Sommige mensen, vooral diegene die erg gekant zijn tegen de RK, willen de katholieke heilige op één hoop smijten met afgoden. Toch is er een hemelsbreed verschil tussen die 2. Misschien zou het niet slecht zijn om je daar in eens te verdiepen ipv van zomaar wat klakkeloos onzin (en God mag weten waar je die weer vandaan haalde) te spuien.

Die zogenoemde moeder Maria, heeft ook een belangrijke gespeeld in het leven van Christus. Net zoals jouw moeder een rol heeft gespeeld en misschien nog doet. Haar als een afgod, in de context zoals jij bedoelde, betittelen is gewoon domme praat. Dat is gezwets van iemand die er totaal geen verstand van heeft.

Ik las deze ochtend dat studeren niet aan jou besteed is. Dat is je volste recht natuurlijk om niet te studeren. Toch zou ik je de raad willen geven om toch maar eens boek open te slaan. Begin al eens met het Nieuwe Testament te lezen. Je moet niet zo blijven hangen in het Oude Testament want eigenlijk zijn dat boeken voor gevorderden.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:19

ANNA415 schreef:
Ontbeten
Internetten
Zo maar eens het snowboard gaan pakken.. Coole smiley met zonnebril
.. o nee toch te laat voor skibus
dan maar volgende en nog maar ff internetten Clown smiley

Ik dacht van de week ergens gelezen te hebben dat je verhuisdozen ging pakken en nu ben je weer aan het snowboarden...

Als je straks met een gebroken been of arm naar huis komt moet je niet komen klagen dat je werk niet op tijd afgeraakt is Boze smiley ...en ik kom niet helpen...voila
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:23

LEANNE226 schreef:
Het sneeuwt Verraste, verbaasde smiley

Ohhhhh...leuk...ik wil een witte kerst!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:24

STEENTJE178 schreef:
DAAR ook al????????

Ikke wil ook!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:29

ZEELAND736 schreef:
DAAR ook al????????

Ikke wil ook!!!!

Boze smiley ...het mag voor mijn part sneeuwen in Zeeland en in Steenland...maar hier hoef ik dat wit spul niet...
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:51

STEENTJE178 schreef:

Ho eens even...............morgen ritje limburg dus ff geen sneeuw, geen mist, geen ijzel..........!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:52

FRANKT627 schreef:
Ik ben heel benieuwd of je deze vage maar duidelijke beschuldiging verder kan uiteenzetten? Ik vermoed al dat ik niets of niets nieuws zal te lezen krijgen.

Ja ik ben ook benieuwd naar wat er precies bedoelt wordt. Hoop dat het nog uit een gezet gaat worden voordat we weer allemaal conclusies gaan trekken
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:55

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik heb nog geen 5 minuten geslapen vannacht...en ook niet overdag...

oei dat gaat niet goed zo Frank.
Zal ik ff langs komen met de houten hamer??
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 16:02

Kerst avond, die avond zal altijd een moment van stilte zijn ,Kerst van nieuw leven
!
Kerst ik sta stil even een moment, op de kerstavond, de avond die de kerst in luidt.

Nooit zal kerst gewoon zijn meer bij mij.......wel een kostbaar iets, van nieuw leven!

Kerst vier ik samen.................!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4912 4913 4914 4915 4916 4917 4918 ... 6194 Volgende
Pagina 4915 van 6194