| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 07:11
|
|
|
|
...dat hemelwater geraakt maar niet op. Het regent nog steeds hier...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 07:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb me al gedouched en sta klaar om te vertrekken. Ik ga de zusters trappistinnen in Oosterbeek vereren met mijn bezoek Eigenlijk ga ik niet alleen... |
Kijk nu zijn we direct nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 08:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als het zomaar iets is bij jou...ik ben nog steeds jouw bijdragen over dat sch...woord niet vergeten 
PS. : Het is zonder 'T'  |
't Staat er toch echt die T (met 627 erachter trouwens)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 08:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...dat hemelwater geraakt maar niet op. Het regent nog steeds hier... |
Al het goede komt van boven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 08:03
|
|
|
|
Zondag 23 December, Psalm 146: 5-9; In zijn hand bewaard.
‘Onze hulp is in de naam van de Heer, die hemel en aarde heeft gemaakt, die trouw blijft tot in eeuwigheid en niet loslaat het werk van zijn handen.’ Duizenden malen heb ik in de loop van mijn leven die psalmwoorden al mogen uitspreken aan het begin van een kerkdienst – en elke keer is het alsof met die woorden alles al is gezegd. Als een credo klinkt het zodra de dienst begint. Dit geloven wij, dit belijden als gemeente van Christus: er is er Eén die ons zal helpen. Dat zogenaamde votum is een wijdingwoord dat is opgebouwd uit drie verschillende psalmteksten. Een van die teksten is een woord uit de psalm die we vandaag lezen, de psalmtekst die bovenaan deze pagina staat. De dichter van de psalm looft de Eeuwige en prijst ieder die de God van Jakob tot zijn hulp heeft. Jakob – daarmee wordt Israël bedoeld. Ooit kreeg Jakob immers een nieuwe naam, nadat hij had gevochten in de nacht met iemand die hem aangreep toen hij op weg naar huis, naar zijn tweelingbroeder Ezau. Israël: strijder Gods. Gezegend ben je als die God je helpt! Waarom? Omdat die God trouw is, in alles wat Hij doet. Hij doet de verdrukten recht, Hij bevrijdt de gevangenen, Hij opent de ogen van de blinden. Ja, dat doet Hij. Niet altijd en overal. Maar vaker dan je denkt. Zeker, de dood is en blijft nog even een laatste vijand. Er blijven weduwen en wezen. Maar de Eeuwige laat hen niet in de steek, Hij zal voor hen als een Vader zorgen. ‘Wat in de hemel, zee of aard woont, is in zijn hand bewaard.’
Hoe je dat weten kunt? Dat hebben we van de Strijder Gods wiens komst wij vieren. Hij verstigde zijn hoop op de God van Jakob. En Hij werd niet bewschaamd.
Heil wien Jakobs God wil bijstaan, heil die God ter hulpe riep. Want zijn heil zal niet voorbijgaan, God is trouw aan wat Hij schiep. Wat in hemel, zee of aard woont, is in zijn hand bewaard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 09:43
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zondag 23 december 2012, 11:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 09:46
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Mijn mooiste moment vandaag is dat ik me realiseerde dat mijn nieuwe huis nu al voor mij een thuis is. Een eigen huis, een nieuwe plek, een nieuw hoofdstuk! |
Ja Jans en dat net voor de kerst en nieuwjaar is het helemaal een rijke gevoel, gefeliciteerd hoor met je nieuwe huis en veel zegen ervoor, groetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 09:48
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | [/b] is een (vuur-) Steentje zeker...
De volgende maal reageer ik niet meer op onernstige voorstellen..voila |
Tjeetje wat een mopperkont zeg, ieder is zo met jou gegaan en geeft zulke mooie ideeen........................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 09:49
|
|
|
|
Kadootje voor mijn zus.........kom ik bij mijn zus en wat blijkt......staat het nog bij mij in de kast
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 10:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb me al gedouched en sta klaar om te vertrekken. Ik ga de zusters trappistinnen in Oosterbeek vereren met mijn bezoek Eigenlijk ga ik niet alleen... |
Hele fijne dag , Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 10:47
|
|
|
|
We wensen voor alle lieve CM vrienden en vriendinnen gezegende kerstdagen en voorspoedig nieuwjaar 2013.
Hartelijk groeten uit Rotterdam
Brigitta en Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 10:58
|
|
|
|
Eeeeeeh, mijn idee is:
Wie wordt de CM-man van het jaar 2012?
Ik ben benieuwd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 11:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Op de radio en televisie worden we weer, naar jaarlijkse traditie, om de oren geslagen met allerlei kerstrecepten en sfeertips. Daar is niets mis mee. Gezelligheid is nu eenmaal een belangrijk onderdeel in het leven. Toch zijn er mensen die niet kunnen delen in het Kerst-enthousiasme dat elke jaar wordt over ons heen wordt gegoten.
Niet iedereen heeft kinderen, een vrolijke familie, een uitgebreidde sociale kring of een kerkgenootschap waar ze terecht kunnen. Natuurlijk kunnen er hier en daar wel eens uitnodigingen zijn om als gast aan te schuiven aan een feestelijke gedekte tafel. Meestal is het dan bij een koppel waar je dan toch als vreemde eend in de bijt je heel onwennig voelt. Hoe goed je dat koppel ook kent toch blijft het een vreemde gewaarwording. Kerst heeft immers een familiaal karakter. Een moment dat je wilt delen met je naaste, je kinderen, je partner, ouders...ja, met de famile. Althans zo zie ik het toch. En ik ben er van overtuigd dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt.
Je mag dan nog als eenzame in een gezellige sfeer vertoeven toch is de kans reëel dat je je nog eenzamer gaat voelen. Er is een gemis. Er is het denken van 'het kon nog anders zijn'. Er ontbreekt iets, of iemand.
Voor vele is de kerst een periode die ze graag zo snel mogelijk achter de rug willen hebben. De kerstversieringen in de winkels en straten, de culinaire kerstaanbiedingen, de melige kerstliederen, het opgeklopte gedoe zijn voor vele mensen een verschrikking. Terwijl velen zich de hersens breken over de versnapperingen die ze op tafel willen toveren zijn er ook mensen die zich de hersenen breken hoe ze een boterham kunnen verdienen. Ook zulke mensen zijn er in overvloed. Ook dat is een aspect van eenzaamheid. Ook voor hen mag er eens een vrolijke onbekommerde kerst zijn. |
Het klopt hoe je schrijft Frank, ik doe ook alles aan om niet alleen te zijn in deze tijden, want het gemis is nu het ergste! Ik wil niet niet klagen, ik wil gewoon genieten en dat kerst ook kerst mag zijn!
En toch hoe dichter bij komt, hoe moeilijker het is......................................!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 11:40
|
|
|
|
Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:
De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).
en:
Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.
En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.
Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.
Ik heb even genoeg gelezen..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 12:11
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Mijn mooiste moment vandaag is dat ik me realiseerde dat mijn nieuwe huis nu al voor mij een thuis is. Een eigen huis, een nieuwe plek, een nieuw hoofdstuk! |
Wat héérlijk!
Ja, en dat bijna meteen met het nieuwe jaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 12:16
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | En wat houd dat in?????????????????? | Ja dat weet ik juist niet vandaar dat ik het zo schreef....
Weet je dat windows 8 heel anders is.
Kijk, ik had windows '95, '98 second edition, ME, XP, ja, en dat was allemaal zo'n beetje hetzelfde.
Dit is heel anders...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 12:24
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:
De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).
en:
Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.
En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.
Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.
Ik heb even genoeg gelezen..........  |
het bloed van onze blanke natie zuiver houden.....waar heb ik dat eerder gehoord? ik ga het ook eens lezen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 12:33
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Oke, voor de ware zoekers die oprecht op zoek zijn die niet de woorden gebruiken die onze overheden hebben uitgevonden, heb ik iets leuks. Neem eens een kijkje op onze website:
http://www.ekklesia-evangeliekorps.com
Deze website heb ik opgebouwd, alleen voor ware onderzoekers is deze website bestemd. Hierop staat voor 35 jaar onderzoeksmateriaal op. Ik zou zeggen; voor degenen die er van houden om de Bijbel te onderzoeken, neem eens een kijkje.
Oh ja, voor degenen die kerk en gemeente combineren. Je moet een gemeente nooit vergelijken met een kerk. Jezus heeft en kent namelijk geen kerk. En Zijn lichaam bestaat ook niet uit kerkelijke mensen, maar uit de eerstelingen, de geroepenen. Nogmaals; de kerk is een roomse uitvinding. |
Wie bepaald dat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 12:53
|
|
|
|
Als ik naast mijn lieve man zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 12:57
|
|
|
|
Ik ben net thuis van mijn werk (thuiszorg) en op de kerstdagen moet ik ook helaas werken. Wat zeilig voor mijn man , dus geen vrolijke kerst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 12:59
|
|
|
|
Krijgen we natte kerstdagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:03
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Ik ben net thuis van mijn werk (thuiszorg) en op de kerstdagen moet ik ook helaas werken. Wat zeilig voor mijn man , dus geen vrolijke kerst  |
Ohoh..... moet je dan die dagen zowel 's morgens, 's middags als 's avonds werken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:03
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Ik ben net thuis van mijn werk (thuiszorg) en op de kerstdagen moet ik ook helaas werken. Wat zeilig voor mijn man , dus geen vrolijke kerst  |
Die laat je dan toch gewoon de klusjes doen ..... afwassen , strijken , stofzuigen , kerstmaaltijd klaarmaken , noem maar op . Zijn je sàmen blij als jij weer van je werk thuis komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:04
|
|
|
|
Gelezen op de site van het ekklesia-evangeliekops:
``Vandaag de dag worden door de gehele wereld gepredikt over de Geboorte van onze Verlosser. Maar van al die zogenoemde “Christelijke kerken” geeft geen enkele de juiste boodschap. …….Ziet u dat de boodschap in het nieuwe testament niet is veranderd? God zegt in het Oude Testament dat Hij de Verlosser is van Israël en dat Hij Israël zal verlossen van hun zonden. Ik lees dus ook nergens dat Hij een andere volk zou verlossen, dan alleen Israël.``
Laverde, als ik het goed begrijp zijn de teksten die voor het volk Israël geschreven zijn nu van toepassing op het Ekklesia-evangeliekorps? Zijn zij in de plaats van Israël gekomen? (Ik begrijp nu in elk geval waar jij je informatie vandaan haalt.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:05
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Krijgen we natte kerstdagen  |
Dat ligt er aan of het regent of niet.
Hier is het eindelijk gestopt met regenen , de tuin staat blank , het is guur, grijs en miezerig . Niks an.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:05
|
|
|
|
Mijn man Herman(!) maakt nu uiensoep. Dat is zijn lievelingswerk in de keuken. Voor mij is verboden toegang Ik krijg altijd verrassende maaltijd van kokchef
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:07
|
|
|
|
Leanne schreef:
Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:
en:
Ik heb even genoeg gelezen.......... Zieke smiley
Wow, staat dat écht op die website? Dat had ik nog niet eens gelezen, was er even snel doorheen gegaan. Wat heeft dit met het evangelie van doen Laverde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hele fijne dag , Frank  |
In het vervolg niet te veel vertellen wat je gaat doen en met wie, had het in één keer goed, dus Frank wees in het vervolg voorzichtig met je uitingen. Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:11
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | In het vervolg niet te veel vertellen wat je gaat doen en met wie, had het in één keer goed, dus Frank wees in het vervolg voorzichtig met je uitingen. Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben. |
Het is hem ( Frank) gegund hoor .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 13:16
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:
en:
Ik heb even genoeg gelezen..........  |
Ja in Zuid-Afrika is ook nog een militaire groep die allerlei bijbelteksten gebruikt om apartheid te promoten. Het voelt natuurlijk wel lekker om de niet uitverkoren rassen de schuld van alle ellende te geven. Maar wie is dan je god? De God van Israel die Zijn Zoon zond voor de hele wereld. Of is de afgod van de macht?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |