ChristianMatch

Forum

Afgoderij
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4919 4920 4921 4922 4923 4924 4925 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:19

dubbel

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 23 december 2012, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:21

Wat mis ik de liefde op jullie site......... en wat stuit mij het offensieve tegen de borst. Wapengekletter met losse Bijbelteksten, compleet met uniformen, en selectie van tevoren uitgezochte bevolkingsgroepen.....
Ik krijg het er gewoon koud van.

Natuurlijk, we hebben te vechten tegen de zonde in al haar toonaarden. Maar als ik van onze Heiland Zelf de opdracht lees: ga heen, en maak alle volken tot Mijn discipelen, doop hen, en leer hen onderhouden wat Ik heb geboden heb.... Dan ben ik niet zo selectief, maar probeer Zijn liefde uit te stralen naar een ieder op deze wereld. En bid ik dat Zijn Geest nog héél veel mensen in hun harten wil raken, opdat ook zij de enige ware God; Vader, Zoon en Geest, leren liefhebben met heel hun hart, met heel hun leven.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:24

Tuurlijk! Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben, Frank Knipoog smiley
(of heb jij misschien toch liever deze? Boze smiley ) Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:46

STEENTJE178 schreef:
Wat mis ik de liefde op jullie site......... en wat stuit mij het offensieve tegen de borst. Wapengekletter met losse Bijbelteksten, compleet met uniformen, en selectie van tevoren uitgezochte bevolkingsgroepen.....
Ik krijg het er gewoon koud van.

Natuurlijk, we hebben te vechten tegen de zonde in al haar toonaarden. Maar als ik van onze Heiland Zelf de opdracht lees: ga heen, en maak alle volken tot Mijn discipelen, doop hen, en leer hen onderhouden wat Ik heb geboden heb.... Dan ben ik niet zo selectief, maar probeer Zijn liefde uit te stralen naar een ieder op deze wereld. En bid ik dat Zijn Geest nog héél veel mensen in hun harten wil raken, opdat ook zij de enige ware God; Vader, Zoon en Geest, leren liefhebben met heel hun hart, met heel hun leven.

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 14:05

ROLF230 schreef:
2 jongens lopen over de Wallen.
Tikt er één op het raam:"Wat kost het?"
"60 euro", klinkt het vanachter het raam.
"Oh, das niet duur voor dubbel glas", zegt de jongen.

(waar gebeurd)

Tis eigenlijk te gek voor woorden..dát zijn toch geen prijzen meer.

Ik bedoel dus dat ze laag zijn. Dus ja, als je ff 60 euries op zak heb, wat ík zelfs regelmatig heb, ja, dan kan je zo....naaahjaaa zeg, wat verkopen die vrouwen zich goedkoop zeg maar.

Eigenlijk, met z'n allen daar die prijzen opschroeven naar 300 euro, minimaal....

Ja, ik heb weleens vaker gehoord, zo goedkoop, schrik ervan....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 14:24

Tja... dit is een godsdienst van en voor een selectief gezelschap en sluit binnen en buiten de kring van gelovigen (ander woord voor kerk) velen uit. Het kweekt ook achterdocht binnen de gelederen naar andersdenkenden.

Maar maak je geen zorgen, men onderscheid uiteindelijk zelf wel wat echt is.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 14:28

Wij bint de keuken ant kloarmoaken veur ut bakk'n van rollechies,hier wurden ze altiet bakt op de dag veur karst dus morg'n

"n Nijjoarsrollechie is n oprold kniepertje dij eten wordt om en bie nijjoar. Van oldsheer was t n traditsie om rollechies pas noa de joarwizzelen te eten, môr tegenswoordeg worden zai, net as kniepertjes, al vanôf kìrst af aan eten. De gedachte achter t eten noa de joarwizzelen is dat t nije joar nog onbekend was en dat t olle joar uutvaauwen was (as kniepertje).

Vrouger wuiren der ook hoorntjes van môkt, môr dij worden tegenswoordeg binoa nait meer môkt, veuraal ook deurdat kniepertjes ien grote getoalen môkt worden kinnen, o.a. bie deur kìrkgemainschoppen"

Noa karst komm'n de spekkedieken an beurt en noa de joarwizzelen de knieperties.

Leanne,geboren Drent,getogen Fries en er nog trots op ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 14:41

LEANNE226 schreef:
Wij bint de keuken ant kloarmoaken veur ut bakk'n van rollechies,hier wurden ze altiet bakt op de dag veur karst dus morg'n

"n Nijjoarsrollechie is n oprold kniepertje dij eten wordt om en bie nijjoar. Van oldsheer was t n traditsie om rollechies pas noa de joarwizzelen te eten, môr tegenswoordeg worden zai, net as kniepertjes, al vanôf kìrst af aan eten. De gedachte achter t eten noa de joarwizzelen is dat t nije joar nog onbekend was en dat t olle joar uutvaauwen was (as kniepertje).

Vrouger wuiren der ook hoorntjes van môkt, môr dij worden tegenswoordeg binoa nait meer môkt, veuraal ook deurdat kniepertjes ien grote getoalen môkt worden kinnen, o.a. bie deur kìrkgemainschoppen"

Noa karst komm'n de spekkedieken an beurt en noa de joarwizzelen de knieperties.

Als ze net zo smaken als het klinkt.... Kwijlende smiley (en gevuld met slagroom???)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:14

Laten we allemaal hopen en bidden dat Laverde het WARE EVANGELIE mag leren kennen en afhaakt van de dwaalleer die hij nu uit puur eigen belang aanhangt.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:16

ik vind het heel moeilijk om te moeten lezen hoe iemand het ene geloof uitmaakt voor afgoderij......en gelijk stelt met het babylonische rijk......heeft de profeet Daniel er niet bijna zijn hele leven gewoond en gewerkt en konden hij en zijn vrienden niet de koning daar overtuigen van de Enige God die is en die was en er altijd zal zijn???

om even een bizarre lijn door te trekken: en vergeef me, maar t is te bizar,
zijn de moslims niet nu net zo??? er is maar 1 geloof het hunne?? en al de andere zijn ongelovigen honden die je af mag maken??
Laten we voorzichtig zijn met het ene geloof goed te keuren en het ander neer te halen......Ik sta open voor alle geloven, met God voorop....en daar horen ook de RK gelovigen bij en ook Moslims!!
God schiep de mens en HIJ zag dat het goed was....wie zijn wij eigenelijk......

Dat geldt voor iedereen......dus ook voor ALLE top-ic starters en reageerders......
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:22

VISSER278 schreef:
Dat ligt er aan of het regent of niet.

Hier is het eindelijk gestopt met regenen , de tuin staat blank , het is guur, grijs en miezerig . Niks an. Huilende smiley, smiley in tranen

ik heb nog niet echt naar buiten gekeken...maar t is vast grijs, nat en grauw.......
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:22

BRIGIT826 schreef:
Eeeeeeh, mijn idee is:

Wie wordt de CM-man van het jaar 2012?

Ik ben benieuwd Knipoog smiley

de mijne??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:38

LAVERDE524 schreef:
@pieter, Paulus spreekt over een andere jezus en een andere evangelie, de vraag is: welke jezus belijd men? De paus beleid namelijk ook een jezus en een evangelie, dus....

Ik heb nieuws voor je dat is dezelfde Jezus. Was vandaag voor het eerst van mn leven in een eucharistie dienst van een abdij. Er is geen woord gesproken en geen lied gezongen dat niet in de Bijbel stond.
Ik vond het indrukkwekkend hoe zuiver het was
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:40

PIETER619 schreef:
Laten we allemaal hopen en bidden dat Laverde het WARE EVANGELIE mag leren kennen en afhaakt van de dwaalleer die hij nu uit puur eigen belang aanhangt.

Nou, nou Pieter, zo`n oproep tot gebed hoeft voor mij nu ook weer niet. We kunnen allemaal wel woorden in de mond nemen als ``het ware evangelie`` en ``dwaalleer``. Wel vind ik het terecht dat er opmerkingen geplaatst worden en er vragen gesteld worden. Maar laten we niet gelijk als we het ergens niet mee eens zijn te grote woorden in onze mond nemen. Let wel: ik ben het ook niet met Laverde eens.
Naar boven

Auteur Bericht
AMARANTE446

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 16:25

Filmfreaks unite!

Wat ga je zien, wat heb je gezien en wat vond je ervan? Discussie over wat wel en niet 'mag' is ook welkom, ik ben wel in voor wat prikkeling van de geest.

Ik heb pas gezien:
Skyfall (top!)
The Hobbit (tegenvaller)
Breaking Dawn (horrible)

Ik kijk uit naar:
Les Miserables
Pitch Perfect

En jullie?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 16:34

TINK100 schreef:
de mijne??? Knipoog smiley

Jullie zijn bevooroordeeld meiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
In love of getrouwd jullie mogen niet mee jureren hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 16:36

TINK100 schreef:
ik heb nog niet echt naar buiten gekeken...maar t is vast grijs, nat en grauw.......

Ik zal het ook vooral niet doen...
Met recht de donkere dagen voor kerst Twijfelende smiley
De grift staat super hoog alle wadi's staan vol water pff ja echt winter hoor Gefrustreerde smiley

I'am still dreaming of a white Christmas

En het blijft bij dromen ben ik bang Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 23 december 2012, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 16:39

LEANNE226 schreef:

Mmmmmm klinkt jummie Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 16:42

FRANKT627 schreef:
Ik heb me al gedouched en sta klaar om te vertrekken. Ik ga de zusters trappistinnen in Oosterbeek vereren met mijn bezoek Engeltje smiley Eigenlijk ga ik niet alleen...

OW grutjens maar goed dat je niet alleen gaat want altijd als jij deze kant op kom verdwaal je Smiley met dichtgeplakte mond

fijne zondag Frank! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 16:43

JANS221 schreef:
Mijn mooiste moment vandaag is dat ik me realiseerde dat mijn nieuwe huis nu al voor mij een thuis is. Een eigen huis, een nieuwe plek, een nieuw hoofdstuk!

Wauw lekker joh!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 17:13

ERIKA129 schreef:
OW grutjens maar goed dat je niet alleen gaat want altijd als jij deze kant op kom verdwaal je Smiley met dichtgeplakte mond

fijne zondag Frank! Kussende smiley

Boze smiley ...klikspaan...ik ben op de heen- en terugweg geen halve meter verdwaald. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ...en ik had een erg leuke dag...voila

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 24 december 2012, 05:14
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 17:27

JANS221 schreef:
Nou, nou Pieter, zo`n oproep tot gebed hoeft voor mij nu ook weer niet. We kunnen allemaal wel woorden in de mond nemen als ``het ware evangelie`` en ``dwaalleer``. Wel vind ik het terecht dat er opmerkingen geplaatst worden en er vragen gesteld worden. Maar laten we niet gelijk als we het ergens niet mee eens zijn te grote woorden in onze mond nemen. Let wel: ik ben het ook niet met Laverde eens.

Er is veel gebed nodig (ook voor mij) maar mensen gaan afkraken en zelf het ware (blanke) evangelie teverkondigen gaat mij te ver, vandaar de reactie

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 23 december 2012, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:06

Amaranthe schreef:

Filmfreaks unite!

Wat ga je zien, wat heb je gezien en wat vond je ervan? Discussie over wat wel en niet 'mag' is ook welkom, ik ben wel in voor wat prikkeling van de geest.

Ik heb pas gezien:
Skyfall (top!)
The Hobbit (tegenvaller)
Breaking Dawn (horrible)

Ik kijk uit naar:
Les Miserables
Pitch Perfect

En jullie?

Wat ga je zien: Dat zou ik nog niet weten
Wat heb je gezien: eens denken. Johnny mad dog (tussendoortje), voor de rest nog wat films gezien, maar weet niet meer wat, dus zal wel weinig indruk gemaakt hebben.

Wat vind ik te ver gaan? Saw gaat te ver.

Aanraders:

into the wild
the green butchers
jesus van nazareth
the experiment
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:16

ERIKA129 schreef:
Ik zal het ook vooral niet doen...
Met recht de donkere dagen voor kerst Twijfelende smiley
De grift staat super hoog alle wadi's staan vol water pff ja echt winter hoor Gefrustreerde smiley

I'am still dreaming of a white Christmas

En het blijft bij dromen ben ik bang Huilende smiley, smiley in tranen

ik denk dat het bij dromen blijft...t zit er niet in dit jaar.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:22

Voor de 1ste keer geskypt.

Dat is gaaf, juist omdat het iemand was die ver weg woont.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:26

ERIKA129 schreef:
Jullie zijn bevooroordeeld meiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
In love of getrouwd jullie mogen niet mee jureren hoor Knipoog smiley

Erika is CM-jurist Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:35

Boze smiley ...jullie weten er niets van. Mijn man is de leukste...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:35

SHANITA130 schreef:
Voor de 1ste keer geskypt.

Dat is gaaf, juist omdat het iemand was die ver weg woont.

Lachende smiley

Skype kent geen grenzen... Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 23 december 2012, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:37

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...jullie weten er niets van. Mijn man is de leukste...

Heb je wat te vertellen, Frank?
(Hoezo, open deur?)

Maar ehm...... vanwaar deze topictitel eigenlijk??
Zal er maar één enige leuke man op CM zijn?? Of zijn er meerdere leuke mannen misschien?? Lachende smiley
Wij, vrouwen, moeten toch de mannen niet ook nog eens afschrikken met een topic als dit? Verraste, verbaasde smiley
En ehm.......Wat is "leuk"?? Lachende smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 23 december 2012, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:41

STEENTJE178 schreef:
Heb je wat te vertellen, Frank?
(Hoezo, open deur?)

Maar ehm...... vanwaar deze topictitel eigenlijk??
Zal er maar één enige leuke man op CM zijn?? Of zijn er meerdere leuke mannen misschien?? Lachende smiley
Wij, vrouwen, moeten toch de mannen niet ook nog eens afschrikken met een topic als dit? Verraste, verbaasde smiley
En ehm.......Wat is "leuk"?? Lachende smiley

Boze smiley ...filosofe Steen, schrijf eens gemakkelijk-Nederlands. Ik ben maar een Belg hoor...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4919 4920 4921 4922 4923 4924 4925 ... 6194 Volgende
Pagina 4922 van 6194