ChristianMatch

Forum

de enige leuke man op CM
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4920 4921 4922 4923 4924 4925 4926 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:43

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...filosofe Steen, schrijf eens gemakkelijk-Nederlands. Ik ben maar een Belg hoor...

Oke....... zal het ff verBelgvoudigen: Wie is voor jou die enige leuke man, Frank? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:46

STEENTJE178 schreef:
Oke....... zal het ff verBelgvoudigen: Wie is voor jou die enige leuke man, Frank? Lachende smiley

Gefrustreerde smiley ...ikke en mijn Floshke natuurlijk...vooral Floshke dan... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:58

Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 23 december 2012, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 19:20

FRANKT627 schreef:
Skype kent geen grensen... Lachende smiley

Nog bedankt dat je het met me wou uitproberen, skypen, toen ik het vroeg aan je!!!

Heb je gemailt :)
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:05

PIETER619 schreef:
Laten we allemaal hopen en bidden dat Laverde het WARE EVANGELIE mag leren kennen en afhaakt van de dwaalleer die hij nu uit puur eigen belang aanhangt.

Wat is "het ware evangelie"?.

Ook in de evangelische kringen/groeperingen zit een dwaalleer.
En ook daar kent men korpsen. B.v. het leger van God dat een dwaalleer brengt alsof we moeten gaan vechten tege Hemelse gewesten!
De een noemt zicht generaal de ander korpelaal enz.

Het is 1 grote verdeelde komedie onder christelijke noemer.

Er is maar 1 waarheid dat voor de hele mensheid is gegeven.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 23 december 2012, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:08

laatste film die ik gezien heb:

de laatste Harry Potter, vond 'm wel aardig.

ja ik weet het: occult. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:14

MARITIME853 schreef:
Wat is "het ware evangelie"?.

Ook in de evangelische kringen/groeperingen zit een dwaalleer.
En ook daar kent men korpsen. B.v. het leger van God dat een dwaalleer brengt alsof we moeten gaan vechten tege Hemelse gewesten!
De een noemt zicht generaal de ander korpelaal enz.

Het is 1 grote verdeelde komedie onder christelijke noemer.

Er is maar 1 waarheid dat voor de hele mensheid is gegeven.

Er is ÉÉN die ons dat heeft voorgeleefd, gewoon door hem te volgen en proberen gehoorzaam te zijn aan wat Hij van ons vraagt. Gewoon als kind geloven dat Jezus de Weg , de Waarheid en het Leven is.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:16

PIETER619 schreef:
Er is ÉÉN die ons dat heeft voorgeleefd, gewoon door hem te volgen en proberen gehoorzaam te zijn aan wat Hij van ons vraagt. Gewoon als kind geloven dat Jezus de Weg , de Waarheid en het Leven is.

En uitgerekend Hij stond ook open voor mensen die niet tot het volk van Israël behoorden.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:24

[quote=FRANKT627]Op de radio en televisie worden we weer, naar jaarlijkse traditie, om de oren geslagen met allerlei kerstrecepten en sfeertips. Daar is niets mis mee. Gezelligheid is nu eenmaal een belangrijk onderdeel in het leven. Toch zijn er mensen die niet kunnen delen in het Kerst-enthousiasme dat elke jaar wordt over ons heen wordt gegoten.

Ja, weet ik....

Niet iedereen heeft kinderen, een vrolijke familie, een uitgebreidde sociale kring of een kerkgenootschap waar ze terecht kunnen. Natuurlijk kunnen er hier en daar wel eens uitnodigingen zijn om als gast aan te schuiven aan een feestelijke gedekte tafel. Meestal is het dan bij een koppel waar je dan toch als vreemde eend in de bijt je heel onwennig voelt. Hoe goed je dat koppel ook kent toch blijft het een vreemde gewaarwording. Kerst heeft immers een familiaal karakter. Een moment dat je wilt delen met je naaste, je kinderen, je partner, ouders...ja, met de famile. Althans zo zie ik het toch. En ik ben er van overtuigd dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt.

Ik zou ook bij me moeder en broer, of alleen moeder willen zijn, maar ja, geeft, juist met kerst teveel triggers, want juist met kerst.....vul maar in...

Je mag dan nog als eenzame in een gezellige sfeer vertoeven toch is de kans reëel dat je je nog eenzamer gaat voelen. Er is een gemis. Er is het denken van 'het kon nog anders zijn'. Er ontbreekt iets, of iemand.

Klopt, iemand van cm oid kan je wel uitnodigen da's heel lief, maar ja, je mist iets, wat je als kind wel had, voor een deel dan....

Voor vele is de kerst een periode die ze graag zo snel mogelijk achter de rug willen hebben. De kerstversieringen in de winkels en straten, de culinaire kerstaanbiedingen, de melige kerstliederen, het opgeklopte gedoe zijn voor vele mensen een verschrikking.

Dat kan, had ik eerst, werd misselijk van die lampjes in het winkelcentrum,
maar ja ik heb een behandelaar, en ja, nu zie ik het anders.
De sfeer is wel oke, ook al weet ik nu nog niets eens wát ik ga doen.
Trouwens, weet je hoeveel mensen zeggen van gatver kerst, moet ik naar me schoonfamilie de gehele dag, en 2de kerstdag naar me eigen familie :(

Terwijl velen zich de hersens breken over de versnapperingen die ze op tafel willen toveren zijn er ook mensen die zich de hersenen breken hoe ze een boterham kunnen verdienen. Ook zulke mensen zijn er in overvloed. Ook dat is een aspect van eenzaamheid. Ook voor hen mag er eens een vrolijke onbekommerde kerst zijn.

Het gaat mi niet eens of je arm of rijk bent.
En ik ga ook niet naar een setje kerst vieren, ja voel ik me ook alleen, kan ik me goed houden, terwijl ik op huiluitbarsten sta.

Ik ga misschien naar me vriend die hier om de hoek woont, juist omdat hij mij 15!!! jaar kent, dus ja, kan mezelf zijn. Of naar het dag activiteiten centrum, kweet nog niet. Ja, me vriend hier om de hoek kan ook bij ze ex zitten.

En zit ik alleen, nou wat dan? Gaan ik toch lekker mooie series en dvd's bekijken. Heerlijk vrij, én de kerstgedachte bedenken; het Evangelie.

Trouwens, wat te denken van mensen die wel een warme familie hebben en ineens heel erg ziek zijn geworden....?
Laten we daar voor bidden aub!!!!

Naar me andere vriend ga ik expres niet, ten eerste veels te ver, voor als ik inene weg wil, ten tweede, ja, zijn dochter komt, ja, schat van een meid echt waar, maar ja, dan wordt het juist moeilijk, als ik dan terugdenk aan mijn jeugd zullen we maar zeggen. Hoeveel respect hij voor haar heeft...

Ik ga naar mijn andere vriend in Friesland pas lekker begin januari als alles weer gewoon is.

En...weet jij hoe ontzettend blij ík met CM ben?
Kijk, ik ken jou en anderen hier al twee en een half jaar, sinds ik lid werd.
Dit is voor mij zó kostbaar, zit ik ergens mee, ik krijg nagenoeg altijd feed back, en als ik het soms niet krijg, ik weet het wordt gelezen, dat idee doet me al goed.

Sterkte Lieve Frank, blijf dicht bij God!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:27

SHANITA130 schreef:
Hallo,

Ik wou nog eventjes iets kwijt.

Kijk, ik heb dan wel een nieuwe laptop, maar ik geef God de eer.

En ik dank God voor mijn nieuwe laptop, want alles wat we hebben of krijgen hebben wij van God gekregen.

Dát wou ik ff kwijt, dat God mij de gelegenheid heeft gegeven, dat ik nu een nieuwe pc voor mezelf heb!

Zo, en nu terug naar 'het kleine huis op de prairie.

En ook voor de zieken onder ons; vergeet God nooit te danken voor wat je wél hebt. Ook al ben je héél ziek...
Dan heeft God er misschien wel een bedoeling mee, in deze gebroken wereld.

En laten we AUB niet vergeten God te danken voor alles wat wél goed is, en elke dag te bidden voor onze broeders en zusters die ernstig ziek zijn.

Kijk, God garandeert niet dat iemand beter wordt, maar ja, God kan iemand die heel erg ziek is wél Vrede, Moed en momenten en tijden van geluk geven, en Rust.

Daarom is bidden voor mekaar zó belangrijk.

Fijne Avond en Weekend, en ja, óók de zieken dat ze hun ziek zijn even mogen vergeten. Zelfde voor mensen met problemen, dat ze even hun problemen kunnen vergeten, in het 'nu' kunnen leven en genieten....
Dat wou ik even kwijt.

Prachtig zo jij hier getuigd en God eer geeft.
Wat je een ieder wenst , ben ik het helemaal mee eens.
Het waarom krijgen we geen antwoord op, maar God gebruikt het wel ergens voor, maar het doet vaak wel pijn zowel lichamelijk als geestelijk opzicht. Er is deze morgen ook bij ons in de kerk een kleine bidstond geweest voor hen die het moeilijk hebben, er is en zuster die erg ziek is van een beenmergtransplantatie, we mochten voor haar, Gods nabijheid bidden.

Maar zo jij ook getuigd van onze Heer en Heiland en wat Hij voor je doet, kan ik alleen maar zeggen, ga zo door.

Gods zegen ook voor alle CMers en wie al niet meer?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:28

Boze smiley ...ik klaag nooit meer muur...voila
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:31

Omdat het bijna Kerst is, kom ik ook maar eens met een tekst:

Johannes 3:16 ;Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:32

Dank je Pieter619!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:36

Ik word er gewoon een beetje triest van ... anno eind 2012 in het "beschaafde" westen ... zulke denkbeelden die verheven worden. Laverde, sta jij hier nu zelf echt achter of heb je dit gewoon maar gekopieerd en niet goed tot je door laten dringen??

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 23 december 2012, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:39

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:39

JANS221 schreef:
Omdat het bijna Kerst is, kom ik ook maar eens met een tekst:

Johannes 3:16 ;Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Een hele mooie tekst die precies past bij de kerst
Vers 17 mag er ook wel bi: 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door Hem te redden
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:01

JOL252 schreef:
Ik word er gewoon een beetje triest van ... anno eind 2012 in het "beschaafde" westen ... zulke denkbeelden die verheven worden. Laverde, sta jij hier nu zelf echt achter of heb je dit gewoon maar gekopieerd en niet goed tot je door laten dringen??

ik ben het met je eens Jol...diep triest......de ene mens die naar het leven staat van de andere mens.....we gaan gewoon een paar eeuwen terug, in naam van God gaan we op kruistocht en maken hele volken af om hen tot geloof te brengen...jaja Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:08

TINK100 schreef:
ik ben het met je eens Jol...diep triest......de ene mens die naar het leven staat van de andere mens.....we gaan gewoon een paar eeuwen terug, in naam van God gaan we op kruistocht en maken hele volken af om hen tot geloof te brengen...jaja Boze smiley

Ik wil nog even voordeel van de twijfel geven ... misschien toch niet goed laten doordringen van wat er staat. Ik hoop dat dus maar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:08

Het evangelie dat de Here Jezus begon te spreken is:

Mat 4:17 Van toen aan heeft Jezus begonnen te prediken en te zeggen: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.

Mat_5:17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Mar 1:14 En nadat Johannes overgeleverd was, kwam Jezus in Galilea, predikende het Evangelie van het Koninkrijk Gods.

Staat gewoon in mijn bijbel.

Hoe komt het geloof bij mensen:

Rom 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,

KJV:
Rom 10:17 So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.

Laatst waren mijn zoon en ik bij een vriendin en vriend aan het eten.
Na het eten ging de bijbele open en begon onze vriendin te spreken uit de bijbel. Mijn vriend had een kind op zijn schoot en ik had ook een van de kinderen op schoot zo hoorden we hetgeen dat in het woord van God staat.

Dat is wat de Here Jezus niks anders deed, zo kwamen mensen tot genezing. Niet door Hem, maar door het horen van het Woord van God uit de mond van de Here Jezus.

Waar luisteren we naar? Hetgeen dat een zgn persoon met allerlei intrepettaties en aannames en/of theologien dat op de kansel staat onder de noemer van??
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:09

Laverde, wat is daarop uw antwoord?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:10

MARITIME853 schreef:
Het evangelie dat de Here Jezus begon te spreken is:

Mat 4:17 Van toen aan heeft Jezus begonnen te prediken en te zeggen: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.

Mat_5:17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Mar 1:14 En nadat Johannes overgeleverd was, kwam Jezus in Galilea, predikende het Evangelie van het Koninkrijk Gods.

Staat gewoon in mijn bijbel.

Hoe komt het geloof bij mensen:

Rom 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,

KJV:
Rom 10:17 So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.

Laatst waren mijn zoon en ik bij een vriendin en vriend aan het eten.
Na het eten ging de bijbele open en begon onze vriendin te spreken uit de bijbel. Mijn vriend had een kind op zijn schoot en ik had ook een van de kinderen op schoot zo hoorden we hetgeen dat in het woord van God staat.

Dat is wat de Here Jezus niks anders deed, zo kwamen mensen tot genezing. Niet door Hem, maar door het horen van het Woord van God uit de mond van de Here Jezus.

Waar luisteren we naar? Hetgeen dat een zgn persoon met allerlei intrepettaties en aannames en/of theologien dat op de kansel staat onder de noemer van??

Eens brachten de moeders de kinderen tot Jezus ... Hij trok ze aan met Zijn uitstraling en Zijn openheid. Zo is het bij kinderen althans ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:36

BRIGIT826 schreef:
Eeeeeeh, mijn idee is:

Wie wordt de CM-man van het jaar 2012?

Ik ben benieuwd Knipoog smiley

Zullen we een lijst opzetten? En dan ouderwetse stembriefjes via de mail. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:46

Dan ga ik winnen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:54

JOL252 schreef:
Zullen we een lijst opzetten? En dan ouderwetse stembriefjes via de mail. Lachende smiley

en kies dan ook de onleukste man...dan win ik ook eens wat
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 22:06

FRANKT627 schreef:
en kies dan ook de onleukste man...dan win ik ook eens wat

Zo , wat een bescheidenheid ineens ....... Frank die tevreden is met de poedelprijs . Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 22:08

Vandaag weer heerlijk genoten van ......... raden maar. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 22:18

euuuuh ik ben nog geen leuke man tegen gekomen............wat nu?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 22:21

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VORDIS244

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 22:31

MIEKE364 schreef:
Hoe goed is het hier bij stil te staan; het ontstaan van ons Kerstmis, de wording, de wetenschap; het zijn allemaal wezenlijke onderdelen van ons bestaan waar we iedere dag mee leven....en als we alles overboord hebben gegooid waaraan we het Licht niet kunnen ontlenen, beseffen en ten diepste wat de betekenis van Kerstmis werkelijk is....de geboorte,het ontluiken van Het Licht....Mededogen, compassie en Liefde, tomeloos, eindeloos erbarmen dat altijd weer het duister overwint....met jezelf, met je naaste, met God, met je dierbaren, met de onbekenden, met je 'vijanden', met alles wat leeft tenslotte....

Vanmorgen gehoord:
In ieder mens is er een afgrond die men alleen met God kan vullen
Blaise Pascal

Ieder mens heeft dus zo'n vorm en probeert de leegte op te vullen met van alles en nog wat (eten, drinken, verslaving, vul maar in). Maar ondanks wrikken en wringen blijft de vorm leeg en ook de onrust blijft. Alleen God kan daar wonen. Pas als je ontdekt dat Jezus meer is dan leraar of profeet, dat Hij gekomen is om jou te bevrijden en je gaat Hem volgen dan word je in het Licht gezet. De duisternis is nog wel niet verdwenen maar je krijgt kracht naar kruis.

Dan kun je in deze dagen hoofd- en bijzaken scheiden.
Vier dus zo mogelijk van harte het geboortefeest van het Christuskind.

Gezegende dagen allemaal!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 22:34

VISSER278 schreef:
Vandaag weer heerlijk genoten van ......... raden maar. Clown smiley

het weer?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4920 4921 4922 4923 4924 4925 4926 ... 6194 Volgende
Pagina 4923 van 6194