ChristianMatch

Forum

ELKAAR LIEFHEBBEN...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4924 4925 4926 4927 4928 4929 4930 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:29

ik wil iedereen die dit leest graag fijne kerstdagen wensen;
ook degenen die de kerst noodgedwongen alleen door brengen.

in het byzonder een speciale kerstgroet voor de ouders die hun kinderen deze kerst niet zien, hetzij omdat ze bij de andere ouder zijn, overleden, of er in het geheel geen contact meer is op dit moment.

allen fijne feestdagen gewenst, en maak het zo gezellig als mogelijk is.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:34

Blijf niet bij de kribbe staan,
daar is Hij niet meer te vinden.
Hij zoekt woning in ons hart,
als een Vriend van Zijn beminden.
Hoor hoe Hij daar dagelijks klopt,
om steeda dringender te vragen.
Zie je mij nog als een kind,
denkend slechts aan kerstfeestdagen.
Hoe vol schoon Kerst ook is,
met haar prachtige gezangen.
Laten wij toch Jezus Geest,
in ons binnenste ontvangen.
Dat vereist geen dennengroen,
of veel rijk versierde bomen.
dat vraagt met een hunkerend hart
bij je Heer en Heiland komen.
Blijf niet bij de kribbe staan,
maar verwacht Hem als de Koning.,
die jou ziel dra tot zich neemt,
voor je langverwachte kroning.
Dat reikt verder dan een stal,
met de herders en de wijzen.
Dat is wachten op Zijn komst,
en met Hem ten hemel reizen.

Dit stond bij ons in ons Kerkblad

Laatst aangepast door
SIMON253
op maandag 24 december 2012, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:35

ROELANDE345 schreef:
Jezus zei het al kunnen de bruilofstkinderen vasten als de bruidegom in hun midden is. Als het feest is moet je niet gaan vasten tenzij je er een goede reden voor hebt natuurlijk.
En natuurlijk heeft ons kerstfeest van oorsprong niets met de geboorte van onze Heer te maken. Maar als ze in elke kroeg stille nacht laten horen kunnen wij als christenen toch niet niets doen. Het is een mooie gewoonte deze grote gebeurtenis te herdenken.

En ja Frank mijn kerstboompje is errug occult. Heb ik nog speciaal naar gevraagd ze hadden ook niet occulte maar die wou ik niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mijn kerstboom is zó occult dat ik een alternatieve piek heb gecreëerd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:38

Beetje over de top om alles onder projectie te scharen. Er zijn concrete antwoorden gevraagd om juist uit te zoeken of er niet verkeerd geïnterpreteerd werd. Dus beetje kort door de bocht en beetje alles op ene hoop geveegd waarmee men een en ander wenst te doven en te verklaren. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 24 december 2012, 15:40
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:39

Vraag ik me af...wat is een occulte kerstboom en hoe ziet die eruit???

Kan je dat veranderen met een alternatieve piek????
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:41

ZEELAND736 schreef:
Vraag ik me af...wat is een occulte kerstboom en hoe ziet die eruit???

Kan je dat veranderen met een alternatieve piek????

Zeker wel, het is zeer inspirerend. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:43

JOL252 schreef:
Mijn kerstboom is zó occult dat ik een alternatieve piek heb gecreëerd.
Kotsende smiley

Geschokte, onthutste smiley ..een alternative...nee laat maar wooralweer ik pive wodt benader??? Velel geluk er mee.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:53

JOL252 schreef:
Zeker wel, het is zeer inspirerend. Clown smiley

Zullen wij...(allemaal) toch maar liever dat woord niet meer gebruiken...
Is al genoeg over te doen geweest...
Is het niet waard...
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:54

Tjonge, 't is ook echt niet te stoppen ....

Kan iemand me uitleggen hoe jullie blij worden van occulte kerstbomen en alternatieve pieken?
Of hoe jullie blij worden van elkaar vliegen afvangen?

Ik ben even te gast op het forum en zou erg blij worden van meer verlichte gesprekken ;)
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:57

wow, de laatste drie poster op dit topic: samen meer dan 10000 berichten . Ja, dan kan ik me voorstellen dat alles al eens is langsgekomen, dat er maar weinig nieuws meer is te melden.

Waar worden jullie nog blij van op dit forum?

Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 15:58
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:00

ZOEKER064 schreef:
wow, de laatste drie poster op dit topic: samen meer dan 10000 berichten . Ja, dan kan ik me voorstellen dat alles al eens is langsgekomen, dat er maar weinig nieuws meer is te melden.

Als je goed leest waren er hier waardevolle bijdragen hoor!!!!
Frank raapte zelf dit woord weer op....

Zo belandde we bijvoorbeeld ook bij een senseo apparaat...

Tsja...het kan verkeren....
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:09

ZEELAND736 schreef:
Ook plaatsen waar zeemeerMANNEN zijn???
Liefst geen troebel water...
Dat is er al genoeg..
Aas weet ik wel...

'T is al weer even terug (ik wilde even kijken waar dit alles naar mijn idee off-topic is gegaan) ...

Maar toevallig ben ik de enige echte zeemeerman, en ik heb lang in troebel water rondgezwommen..... en zit nu aan open zee ...
Tjonge, ook iets om blij van te worden!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:22

ZOEKER064 schreef:

Mogen het er ook meer dan 1000 zijn Knipoog smiley
Maar zoeker tja als je hier al een paar jaar meeloopt leer je ook mensen kennen he en die reageren dan zo op elkaar met een knipoog..
Er zijn zat serieuse topics hoor...

Maar ik zal zeggen welkom hier en gooi er eens een mooi topic in Knipoog smiley

Woops lees nu pas dat je SAMEN 10000 egt sorry beetje te snel geantwoord Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 24 december 2012, 16:23
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:25

HANNAH810 schreef:
ik wil iedereen die dit leest graag fijne kerstdagen wensen;
ook degenen die de kerst noodgedwongen alleen door brengen.

in het byzonder een speciale kerstgroet voor de ouders die hun kinderen deze kerst niet zien, hetzij omdat ze bij de andere ouder zijn, overleden, of er in het geheel geen contact meer is op dit moment.

allen fijne feestdagen gewenst, en maak het zo gezellig als mogelijk is.... Knipoog smiley

Dank je voor jouw compassie Hannah!. Je raakte me diep. Het is zo makkelijk om in depressieve gevoelens deze dagen door te brengen, me het slachtoffer voelend van wat er allemaal is gebeurt.
Maar door jou spreekt God me aan: het is mijn keuze om te accepteren dat wat nu is goed is en er het beste en mooiste van te maken.

God bless you!!! Ik wens jou ook een gezegende kerst!

Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 16:58
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:36

TINK100 schreef:
de mijne??? Knipoog smiley
Slaat ie niet wit uit dan tink Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:45

Wauw, mooi Roelande!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:49

ERIKA129 schreef:
Mogen het er ook meer dan 1000 zijn Knipoog smiley

Woops lees nu pas dat je SAMEN 10000 egt sorry beetje te snel geantwoord Verlegen lachende smiley

Ja, en jij bent in jouw een[d|t]je al aardig opweg.... over de helft!

Met 4 personen al meer dan 15000 berichten.
Zijn er ergens spelregels over het gebruik van het forum? Bijvoorbeeld dat de topicstarter het topic ook sluit (of zelfs even samenvat Lachende smiley met blinkend witte tanden ?)

You may say, I'm a dreamer ;) But I'm not the only one ....

Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:02

ZOEKER064 schreef:
Ja, en jij bent in jouw een[d|t]je al aardig opweg.... over de helft!

Met 4 personen al meer dan 15000 berichten.
Zijn er ergens spelregels over het gebruik van het forum? Bijvoorbeeld dat de topicstarter het topic ook sluit (of zelfs even samenvat Lachende smiley met blinkend witte tanden ?)

You may say, I'm a dreamer ;) But I'm not the only one ....

Gelukkig maar...als we geen dromen hadden...
De topicstarter ...of startSter...is soms allang weg...
4 personen???

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 24 december 2012, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:06

ZOEKER064 schreef:
'T is al weer even terug (ik wilde even kijken waar dit alles naar mijn idee off-topic is gegaan) ...

Maar toevallig ben ik de enige echte zeemeerman, en ik heb lang in troebel water rondgezwommen..... en zit nu aan open zee ...
Tjonge, ook iets om blij van te worden!!!

Om dan maar weer ontopic te geraken ......... ik zou blij worden als jij eens met Zeeland ging daten . Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:07

Heel mooi Crossroad, blij te lezen dat het ook succes kan hebben.

Ik ben het desondanks niet met alles eens wat je schrijft.

Voor mij persoonlijk is angst geen goede raadgever. Het gaat mij erom dat het blinde vertrouwen wat je hebt als je 20/25 bent, bent kwijtgeraakt door scheiding of andere nare dingen. Mensen worden voorzichtiger en logisch, want de psychische schade is aangericht en dat wil niemand nogmaals beleven.

Ik denk dat het ook verschil maakt hoe oud jullie waren, ofwel van welke generatie jullie waren. De latere generaties zijn door de maatschappij toch meer ego-gericht geraakt, waarbij vooral de rol van de vrouw in de maatschappij fors veranderd is. Ik denk dus dat ouderen onder ons het relatief gemakkelijker hebben (door klassieke man/vrouwrolverdeling) dan de jongeren, de 30-ers tot 40-ers zeg maar.

Ik kan me niet vinden in je argumenten de eigen vrijheid te moeten houden. Ten diepste wil ik juist nog een relatie alsof ik 20 ben, maar vroeg me dus af of dat nog wel kon rond je 50e met alle maatschappelijke veranderingen die plaatsvonden de laatste decennia, vooral bij de vrouw.

Het is jullie gelukt, en daar ben ik blij om, maar ik zie dat niet als 'het bewijs' dat het allemaal niet zo lastig is, het ligt genuanceerder volgens mij. Anyway, bedankt voor je bijdrage, ben er blij mee :)

CROSSROAD317 schreef:
Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:11

Wat vliegt die tijd. Hoorde dat het vanavond kerstavond is.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:11

Namens Yavannah, Sarah en Rolf iedereen gezegende dagen en een mooi nieuw jaar met de Heere.

http://www.youtube.com/watch?v=7jWggEy68sk

(probeer niet te lachen) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:25

LAVERDE524 schreef:
Liefhebben
Voordat we verder gaan met de leringen waar Jezus zo’n afkeer van had, loont het de moeite hier even stil te staan bij de Griekse woorden die vertaald zijn met “liefhebben” en “houden van”.

Voorbijgaand aan de werkelijk bedoelong van het woord “naaste” brengen de afvallige theologen in deze context de betekenis van Phileo naar voren, hoewel er Agape in de grondtekst staat. Dat wil zeggen dat het er veeleer om gaat inzicht en een weloverwogen kijk op de persoon in kwestie te verkrijgen, een nauwkeurig handelen op grond van Gods Wetten en bedoelingen en daaropvolgend een volledige erkenning van de rechten van de naaste.

Hmm, ja, het kost wel even moeite om te begrijpen wat je hier probeert te zeggen LAVERDE524. En ik weet niet of me dit is gelukt. Dus weet ik ook niet of het loont.

Ja, ik geloof ook dat het is een opdracht om inzicht en een weloverwogen kijk te krijgen op mensen om mij heen. Wat ik geleerd heb is dat dat niets meer of minder is dan een beter zicht krijgen en een weloverwogener kijk op mijzelf. Dat wat ik in een ander herken is een spiegel van wat ik (meestal niet) wil zien van mezelf.

Houden van de ander zoals hij / zij is kan alleen als ik houd van mezelf zoals ik ben. Maar ken ik mezelf wel?
Hier ligt volgens mij de essentie van Mattheus 7:1 => Kritiek op een ander is in essentie kritiek op jezelf.
God houdt van mij onvoorwaardelijk! Waarom zou ik dan niet van ieder ander houden?
Wie iemand is (schepping van God) is iets anders dan wat iemand doet (handelt). Alleen als je van iemand houdt kun je hem of haar aanspreken op wat hij/zij doet.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:30

ZEELAND736 schreef:
4 personen???

Ja, nu met de visser erbij, 5 verschillende personen die hebben gereageerd, samen goed voor 20000 berichten.
In de politiek hebben ze het over mastodonten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:32

VISSER278 schreef:
Om dan maar weer ontopic te geraken ......... ik zou blij worden als jij eens met Zeeland ging daten . Lachende smiley

De vraag is of Zeeland niet erg overstuur raakt van een zeemeerman. Daar zijn al verschillende vrouwen gillend voor weggerend Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:32

JOL252 schreef:
Wat vliegt die tijd. Hoorde dat het vanavond kerstavond is.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verraste, verbaasde smiley...... in welke jungle heb jij de laatste weken doorgebracht??? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:37

ZOEKER064 schreef:
De vraag is of Zeeland niet erg overstuur raakt van een zeemeerman. Daar zijn al verschillende vrouwen gillend voor weggerend Engeltje smiley

Gefeliciteerd met het feit dat je jezelf zo goed kent. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:48

VISSER278 schreef:
Gefeliciteerd met het feit dat je jezelf zo goed kent. Gefrustreerde smiley

Ach ja ieder nadeel hep zijn voordeel toch??? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:49

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley...... in welke jungle heb jij de laatste weken doorgebracht??? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 18:00

JOL252 schreef:

Oke, dat verklaart een hoop Knipoog smiley
Ik dacht al: wekenlang pakken kerstfolders in de bus, radiostations waar je tig keer per dag het "All I want for Christmas......" etc. voorbij hoort komen, winkels die al wekenlang kersthandel verkopen, kerstconcert zus, musical zo, etc.etc.......
We kunnen er in Nederland niet meer omheen: het is Kerst!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4924 4925 4926 4927 4928 4929 4930 ... 6194 Volgende
Pagina 4927 van 6194