ChristianMatch

Forum

waar word jij nou blij van?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4926 4927 4928 4929 4930 4931 4932 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:32

STEENTJE178 schreef:
Nee hoor, als jullie gaan daten, dat is misschien toch wel om blij van te worden?? Weer helemaal on-topic dus!! Knipoog smiley

En zeker als zeemeneerman er minder dan 3000 postings voor nodig heeft. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:35

STEENTJE178 schreef:
Nee hoor, als jullie gaan daten, dat is misschien toch wel om blij van te worden?? Weer helemaal on-topic dus!! Knipoog smiley

Wie gaat er daten??? Gaan visser en Zeeland daten? Ik schrijf hen alvast een veel-geluk-mail. Gaan zij het trouwaanzoek na 5 weken verbeteren??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:42

FRANKT627 schreef:
Wie gaat er daten??? Gaan visser en Zeeland daten? Ik schrijf hen alvast een veel-geluk-mail. Gaan zij het trouwaanzoek na 5 weken verbeteren??? Lachende smiley

o o o o , weer typisch belgs , beginnen met lezen bij de laatste posting . Frank ..... begin nou eens bij de eerste van vandaag , dan word het veel duidelijker .
Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:55

LAVERDE524 schreef:
Liefhebben

Voordat we verder gaan met de leringen waar Jezus zo’n afkeer van had, loont het de moeite hier even stil te staan bij de Griekse woorden die vertaald zijn met “liefhebben” en “houden van”. Uiteraard hoort men vaak beweren dat het niet uitmaakt wat de oorspronkelijke tekst vermeldt, omdat men tevreden is met wat men denkt: zij trekken zich niets aan van de werkelijke woorden van Jezus Christus. Voor hen geldt Mattheüs 7:21-23 die handelt over mensen die in Zijn Naam prediken en zieken genezen volgens hun eigen uitgangspunten. Zij worden door Jezus verworpen, omdat zij zich niet houden aan de Wetten Gods die ze verdraaien en uit elkaar halen.

Er zijn 2 Griekse woorden die, “houden van” vertaald zijn te weten Phileo en Agape. Ieder van deze woorden heeft een aparte betekenis en dat mag niet zomaar onder één noemer worden geschoven. Het woord Phileo drukt persoonlijke geraaktheid uit, een gevoelige en sentimentele betrokkenheid.

Terwijl Agape steeds gebruikt wordt bij wijze van beoordeling en weloverwogen goedkeuring van iemands instelling met betrekking tot een principe, plicht of fatsoen.

Samenvattend kan het verschil aangeduid worden door Phileo in verband te brengen met “het hart”, terwijl Agape te maken heeft met “de logica”.

We kennen allen wel het verhaal van de rijke jongeman die Jezus benaderde met de vraag “wat voor goeds te moeten doen om het eeuwige Leven te verwerven” (Mattheüs 19:16). Het antwoord van Jezus was je naaste liefhebben als jezelf.

Voorbijgaand aan de werkelijk bedoelong van het woord “naaste” brengen de afvallige theologen in deze context de betekenis van Phileo naar voren, hoewel er Agape in de grondtekst staat. Dat wil zeggen dat het er veeleer om gaat inzicht en een weloverwogen kijk op de persoon in kwestie te verkrijgen, een nauwkeurig handelen op grond van Gods Wetten en bedoelingen en daaropvolgend een volledige erkenning van de rechten van de naaste.

Het is duidelijk dat deze tekst niet uit jouw gedachtenwereld en/of vingers komt. Als je toch de moeite neemt om te kopiëren en plakken wil je dan ook eens de bronvermelding er bijzetten. Dan kunnen we eens google naar die auteur van het bovenstaande stuk. Hoewel ik geen aanhanger ben van sektarische strekkingen wil ik er toch meer over weten.

Verder zou ik nog eens willen weten hoe je je kon laten verleiden door indoctrinaties. Je lijkt me wel een verstandige man maar ook zo beinvloedbaar. Probeer eens zelf een nuchtere mening te vormen. Probeer eens een goede kerk te zoeken ipv die dubieuze Zuid-Afrikaanse bende. Of wat het ook is. Of ben je iemand die niet van eeuwenoude dogma's gekoppeld met hedendaags inzicht houdt? Het is je goed recht en je mag ook best prediken maar het slaat meestal nergens op. Nouja, je verkondigt (lees: kopieërt en plakt maar wat van jouw 'profeten' komt) een eigen mening mag je meestal bij zulke bewegingen niet hebben. Toch kan ik je aanraden om wel een eigen mening te ontwikkelen. Knip dan wel eerst de navelstreng met die sekte door.

Het kan hard klinken misschien maar zo denk ik er over. En neen, als katholiek ben ik zeker niet geïndoctrineerd door de Roomse kerk. Ik ben sterker en laat me niet zo makkelijk beïnvloeden.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 26 december 2012, 09:00
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:56

VISSER278 schreef:
o o o o , weer typisch belgs , beginnen met lezen bij de laatste posting . Frank ..... begin nou eens bij de eerste van vandaag , dan word het veel duidelijker .
Boze smiley

ja ja...ik begon echt niet met de laatste posting...ik weet ondertussen wel beter... Knipoog smiley ...veel geluk alvast...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:09

Wat een rampscenario""s gaan hier allemaal aan me voorbij zeg...
Wordt je echt niet blij van!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:11

ZEELAND736 schreef:

oja, vertel eens je avonturen. Wat heb je nu weer meegemaakt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:15

ZEELAND736 schreef:

Nah...... nu probeer ik een date te regelen tussen jou en de zeemeerman, is het niet goed?? Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:21

.. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 25 december 2012, 00:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:39

THOMAS968 schreef:
Jammer dat je weggaat, Tink. Ik wil nog wel mijn bewondering uitspreken over de puurheid van de reacties die je had op het topic - notabene de vreze des Heeren- en de gefundeerde kritiek op de standpunten over vrouwen die daar naar voren werden gebracht. Toen de veroorzaker zich terugtrok en ineens heel andere opvattingen debiteerde, haalde je dat goed onderuit en maakte het voor iedereen duidelijk hoe het werkelijk zat. Mensen van jouw kaliber en durf hebben we hier te weinig, denk ik wel eens. Maar de ergernis en herinnering aan machtsgebruik en manipulatie van vrouwen onder het mom van een overtuiging waarbij het christendom als dekmanten wordt gebruikt, kan het niet wegnemen. Ik hoop maar dat je niet weggaat vanwege het nare gevoel dat dat topic jou en vele anderen met jou, gegeven heeft. De dingen die daar naar voren gebracht werden, maakten het Christendom te schande als een opvatting waarbij vrouwen de oorzaak van het kwaad zijn en ondergeschikt aan de man. Dat gaf je duidelijk aan en daarvoor verdien je hulde. Natuurlijk waren mensen het niet eens, zoals gesteld werd en natuurlijk bedoelden ze niet hetzelfde. Ik wens jou en je man het allerbeste en jou een leven zonder de onderdrukking die je in je eerste huwelijk hebt gehad op basis van dezelfde onzinnige standpunten zoals ze hier naar voren gebracht zijn. Het ga je goed, ik wens je alle geluk en wellicht kom je nog eens buurten op CM.

Thomas

Geen woord teveel of te weinig. Ook ik ga je missen Tink, in jouw reacties kon ik me altijd goed vinden... maar ik ontmoet je nog via Facebook, tot dan!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:50

heerlijk genoten samen met een vriendin, kerstnacht dienst!
En elkaar goede kerstdagen wensen, heerlijk is het gewoon dan begint de kerst ook echt..................liefsss
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:53

STEENTJE178 schreef:
Je kunt ook wat directer zijn, Visser, door haar gewoon mee uit te vragen...... Clown smiley

Geschokte, onthutste smiley ssssst steentje......................... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:55

FRANKT627 schreef:
Misschien is non worden een optie? Knipoog smiley

Ik zal daar eens diep over nadenken........................ Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:56

JOANNIE702 schreef:
Ik zal daar eens diep over nadenken........................ Smiley die vol vragen zit

Verraste, verbaasde smiley diep??? Ik heb een put die drie meter diep is. Is dat diep genoeg?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:56

TINK100 schreef:
als dat nodig mag zijn is hij niet de beroerdste om zijn handen vuil te maken...
Zo iemand lijkt me Mars idd ook wel, Tink. Iemand van het type "aanpakker" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 23:57

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley diep??? Ik heb een put die drie meter diep is. Is dat diep genoeg?
Zolang je er maar niet in gaat zitten, Frank Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 00:02

STEENTJE178 schreef:
Nah...... nu probeer ik een date te regelen tussen jou en de zeemeerman, is het niet goed?? Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley

Niemand regelt hier iets...dan alleen ik zelf !!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 00:06

FRANKT627 schreef:

dat zit jij ook vaak in de put.......................... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 00:10

ZEELAND736 schreef:

Nou vooruit dan maar...... Ik zal je nog es helpen!! Knipoog smiley
*geeft het op*

P.s. Zeemeerman, nu moet je het echt zelf doen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 00:12

MARITIME853 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Vragen naar de bekende weg. Zegt mij heel veel! Knipoog smiley

Hiermee zeg je eigenlijk: je weet best hoe het zit en moet en hoort. Dat is bevoogdend, heel subtiel maar toch. Daarnaast ga je dus uit van JOUW gedachtegoed als enige ware en houd je geen rekening met het feit dat er mensen zijn die anders denken, anders wandelen met God dan jij.

Misschien kun je die aangeboren achterdocht es laten voor wat het is, dat wij vrouwen "altijd met dubbele agenda en bodems" reageren. Op de achtergrond speelt de gedachte dat je gemanipuleerd wordt tot.

En zo denken vaak mensen die manipulatief zijn in denken en doen. Zo en nu maar weer zwijgen want je laat je niet uit je tent lokken. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 25 december 2012, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 01:03

STEENTJE178 schreef:
Beste mensen,

Bij deze wens ik iedereen alvast hele goede, fijne, gezegende kerstdagen en Gods zegen, ook voor 2013.

Ook wanneer je die dagen, de jaarwisseling misschien met zorgen, op welk terrein ook, of in eenzaamheid, gebrokenheid, met pijn, in angst, onzekerheid tegemoet ziet, wens ik van harte toe dat het ware Licht van kerst, Licht van de wereld, Hij die bij ons kwam, ook heel dicht bij jou mag zijn. Dat Zijn liefde je mag raken, mag verwarmen en hoop mag geven, ook voor het naderende nieuwe jaar.

Hij kwam bij ons, heel gewoon, de Zoon van God als mensenzoon.
Hij diende ons als een knecht en heeft zijn leven afgelegd.
Zie onze God, de Koning-knecht, Hij heeft zijn leven afgelegd.
Zijn voorbeeld roept om te dienen iedere dag, gedragen door zijn liefd' en kracht.

Wij willen worden als Hij. Elkanders lasten dragen wij.
Wie is er need'rig en klein? Die zal bij ons de grootste zijn.
Zie onze God, de Koning-knecht, Hij heeft zijn leven afgelegd.
Zijn voorbeeld roept om te dienen iedere dag, gedragen door zijn liefd' en kracht.

Allemaal gezellige Kerstdagen en alle goeds in het nieuwe jaar.
Laat je aanraken en meenemen in het Licht van de Hoop en wees een Licht voor ieder die in het donker leeft.
Weet je getroost en bemoedigd door onze Redder en Verlosser.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 01:06

JOL252 schreef:
Geen woord teveel of te weinig. Ook ik ga je missen Tink, in jouw reacties kon ik me altijd goed vinden... maar ik ontmoet je nog via Facebook, tot dan!

Veel geluk Tink jammer dat je gaat maar de reden is mooi
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 01:16

TINK100 schreef:
lieve allemaal,

na de kerst verleng ik mijn abbo niet meer en stop dan met CM na bijna 2 jaar lid te zijn geweest......
Ik heb fijne gesprekken gehad en heb zoals jullie wel weten een onwijs lieve vriend gevonden....
mede namens ons beiden wens ik jullie een gezegende kerst en goede jaarwisseling toe en wij wensen jullie allemaal op een gezond en gelukkig nieuwjaar!!!

Marsjg en Tink

Tink, ook ik zal je missen op het forum. Ik wens jou en je vriend vreugdevolle feestdagen toe. Geniet ervan en van elkaar!
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 01:32

Quote:
P.s. Zeemeerman, nu moet je het echt zelf doen!!!

Lees even terug, wie zei dat ze het aas wel had ???? Knipoog smiley

Just joking. De grap is dat ik wat horoscopen betreft in de ene horoscoop vissen ben en in de andere waterman. Combineer ik dat dan ben ik een zeemeerman. Deze combinatie levert een erg complex persoonlijkheidstype op. Een mega gevoels mens. Probeer dat maar eens in te passen in het standaard beeld van onze cultuur en mensbeeld.

Waar ik blij van wordt is dat ik ben wie ik ben, ook al rennen sommigen hard weg .... Ik pak de optimistische kant: het glas is half vol!
Heb net vandaag weer wat meer geleerd over mannelijke en vrouwelijke energie. Dat heeft daar alles mee te maken, en dat is geen grapje. De wetenschap krijgt daar eindelijk oog voor.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 02:54

TINK100 schreef:
lieve allemaal,

na de kerst verleng ik mijn abbo niet meer en stop dan met CM na bijna 2 jaar lid te zijn geweest......
Ik heb fijne gesprekken gehad en heb zoals jullie wel weten een onwijs lieve vriend gevonden....
mede namens ons beiden wens ik jullie een gezegende kerst en goede jaarwisseling toe en wij wensen jullie allemaal op een gezond en gelukkig nieuwjaar!!!

Marsjg en Tink

Hé meid misschien ben je zo wispelturig als ik en kom je wel eens na een paar maanden weer piepen. Zoniet, dan wens ik jou, jullie, enorm veel geluk toe...Het mooiste compliment dat ik ooit kreeg kwam van jou: 'Frank, ik wil je als broer!' zei je een hele tijd geleden. Ik sprak net niet de bijbelse woorden 'Hier ben ik' uit. Hoe simpel het ook was en dan nog via een chat, het was voor mij een erg ontroerend moment. En nu ook weer als ik er aan terug denk. Op de duur gingen sommige echt geloven de we broer en zus waren. We hadden mooie gesprekken, heel open gesprekken. Tijdens de kerstavond zei ik je nog dat ik je heb zien groeien het afgelopen anderhalfjaar. Dat is ook zo, en als broer kan ik daar alleen maar blij en trots om zijn. Ik wens je een behouden vaart in het dagelijkse leven met je gezin en Mars erbij. Als er wat is en je hebt een baken nodig dan geef je maar een gil. Een baken is altijd aanwezig en met wat stuurwerk kan dat baken van nut zijn. Al was het alleen maar om zijn aanwezigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 03:23

ZEELAND736 schreef:

Oké, maar dan wel onder onze kundige leiding... Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 04:15

JOANNIE702 schreef:
dat zit jij ook vaak in de put.......................... Boze smiley

Ik ben al jaren niet meer uit die put gekleffert... Boze smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 25 december 2012, 04:16
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 04:35

God, onze Vader,
in de stille vreugde van deze nacht
vieren wij het geluk ons verschenen
in de geboorte van een kind op aarde,
een mensenzoon
die uw Naam draagt,
een glimlach uit de hemel
die onze duisternis verjaagt.
Wij zegenen U
dat Gij zo uw volk hebt bezocht en verlost
met uw Woord van vrede
dat wij bewaren in ons hart
vandaag en alle dagen
tot in eeuwigheid.
Amen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:30

Boze smiley ...ik verveel me...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:30

FRANKT627 schreef:
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4926 4927 4928 4929 4930 4931 4932 ... 6194 Volgende
Pagina 4929 van 6194